Český ceník Volkswagenu Tiguan obohatily dvě verze s pohonem jen předních kol. Jedná se o motory 1,4 TSI a 2,0 TDI s přívlastkem BlueMotion Technology. Díky zážehovému agregátu je nyní možné pořídit Tiguan pod půl milionu Kč.
No to je teda dobra nabidka! Motor asi nebude na takve auto zadny zivak a 4x4 by mu slusel vice, ale i tak je to dobre auto za dobrou cenu, za zvazeni to urcite stoji
1.4 TSI poskytuje i Tiguanu celkom slušnú (postačujúcu) dynamiku, skôr by mi skutočne v tejto kategórii prekážala absencia 4Motion-u. Kupovať auto bez možnosti pohonu všetkých kolies v tomto segmente považujem za nezmysel, i keď sa väčšina z nich pohybuje prevažne v mestskej premávke, ale len na to zase SUV-ko skutočne nepotrebujem. Od tohto typu vozidiel očakávam, že ma spoľahlivo dopraví do cieľa i po nespevnených cestách, či je leto a či zima, čo sa autu bez 4x4 podarí ťažko. Jednoducho existuje možnosť voľby, ktorú by som osobne určite len kvôli nižšej cene nezvolil.
Souhlas, SUV bez pohonu 4x4 mi taky nedává žádný smysl. Vidím pochopitelně i vyjímky, ale to jsou spíš crossovery typu X1, Quasquai nebo Yeti. Tam bych to bral, jinak je to šetření na nesprávným místě.
:yes: My, ľudia, sme asi už riadne mimo. Takmer každý chce mať SUV, lebo móda je móda. Je už druhoradé, že ho máloktorý z majiteľov i skutočne potrebuje. Ale čo už, žijeme v dobe, že si to môžeme dovoliť, pred susedom to vyzerá dobre, a na ceste si môžem viacej dovoľovať na tých, čo jazdia s menšími autami. Tak z pohľadu automobilky to vyzerá nasledovne: prečo by sme nespravili auto prístupné ešte väčším masám...veď pre niekoho mohlo byť tých 100tis. už prekážkou, tak vyhodíme 4Motion a predáme ďalšie autá...to nevadí, že by sme mohli vyrobiť štýlovejšiu líšku, ktorá by v meste splnila ľuďom podobnú službu (prepraviť sa z miesta A do miesta B) s nižšími emisiami exhalátov (nie som žiadny "zelený", ale načo potom keci o ochrane matky prírody, keď si sami znepríjemňujeme v mestách ovzdušie prehnanou koncentráciou mamutov). Osekáme radšej tigroleguána, móda ešte stále trvá, a maximalizácia zisku je nevyhnutná, pretože si chceme kúpiť celý svet. Takže nielen toto odseknutie pohonu všetkých kolies pri SUV mi príde ako detský krok, ale celkové správanie niektorých automobiliek mi príde na úrovni dieťaťa...keď budem veľký, kúpim si lietadlo... Koncern VW je ukážkovým príkladom takéhoto zmýšľania.
Zobrať z SUV = športovo-úžitkového vozidla (pripojiteľný) pohon 4 kolies považujem osobne za popretie kategórie a za stratu sľubovaného (nastoleného) "úžitku".
Alebo "kupujem si SUV, lebo chcem pohon 4x4. Na SUV s pohonom 4x4 nemám. Tak si kúpim "SUV" s pohonom 2x4".
Ako hovoríš, čisté popretie zmyslu existencie SUV.
To mi príde ako túžba kúpiť si motorku, lebo je výkonná a rýchla a vzbudzuje rešpekt a potom si kvôli cene kúpim 125 ccm.
Trochu si dovolím oponovat. Woody-alien třeba psal, že 4x2 by bral u Yetiho apod. A proč ne u Tiguana??? O co víc je Tiguan offroadový než onen Yeti? Prakticky o nic ;-)
SUV má vyšší stavbu - proto vyšší bezpečnost. Vyšší světlá výška ideál do města - neurazíte někde nárazník nebo nedřete prahama... Variabilita interiéru si docela nezadá s některými rádoby MPV. Kufr praktický a skladný jak kombík. A když se pohybuju výhradně po cestách, pak kdy se neobejdu bez 4x4?
Když pominu tu potupu, že se mi v zimě může stát, že zůstanu s SUV 4x2 někde viset a kdejaký Golf 4motion či Octa Scout se mi vysmějí, pak mi to celkem sedí. Byť já bych asi SUV s polovičním pohonem asi nezkousl, chápu, co může vést mnohé k jejich koupi.
U toho Yetiho pochopím, že si ho někdo koupí jako neokoukaný, chceš-li stylový, trochu vyšší kombi se zvýšeným podvozkem, který jezdí prakticky stejně jako "osobák". To samý třeba X1.
Běžný SUV s výškou 170 cm a víc ale přece jen má už jiný jízdní vlastnosti, popravdě horší, někdy lépe někdy hůře maskovaný, a vzdát se tedy nejvýznamější výhody - pohonu všech kol - a ponechat si nevýhody vyššího těžiště, hmotnosti a spotřeby považuju za podivné.
Vyšší světlou výšku, vyšší posaz nebo vysokej kufr ti nabídnou i různá standardní auta. Ale jinak to nikomu neberu, jen pro mě je to nepřijatelné.
Víš, jaká je výška Yetiho? Světe div se 1691 mm. To ti přijde těch 9 mm tak zásadních? A výš, jak je vysoký Tiguan??? 1686 mm, tedy dokonce NIŽŠÍ než Yeti.
Dále NAPŘ. Hyundai Santa Fe 1725 mm. Čili fakt nechápu, proč u Yetiho ano a u Tiguana ne :-!
Světe divím se, tady se přiznám jsem rozměrově ulít. Vypadá menší. Na podstatě(tedy pro mě) to ale nic nemění. Je tady víc lidí, kteří to vidí stejně jako já a stejně tak víc lidí, kteří to vidí opačně. Nic nenormálního.
a od faceliftu, který přijde v březnu v Ženevě toho taky moc nečekám. Ze stávající produkce VW je Tiguan designově určitě nejhorší.
Poznámka pro redakci: Tiguan nepoužívá převodovku DSG, ale klasický HDN měnič.
A on se nějaký VW designově povedl? Golf byla vždy krabice, současný Passat užovka jako Stodváca před faceliftem, SUV jsou obecně hnusná. I když, a teď se mnou 99% nebude souhlasit, líbí se mi jedině Phaeton. Nadčasová decenťárna, takto má vypadat auto nejvyšší třídy.
Tiguan je aktuálne ak nie najkrajším tak jedným z najkrajších Volkswagenov. Ak sa nevydaril Passat, Polo, či niečo iné, tak sa Tiguan vydaril. Väčší facelift by pomohol interiéru, palubku má podľa mňa pod úroveň triedy, ale inak :yes: .
Passat už je dost starý, takže s nim už příliš nepočítám. Ke zbytku produkce nemám kvůli designu žádné výrazné výhrady, některý jsou dokonce víc než povedený. S interiérem souhlas, vypadá příliš dodávkovitě.
Mne sa Tiguan z vonku páči veľmi. Avšak ten interiér je naozaj "dodávkový" a hrozný! V tomto prípade by nestačilo len, že z vonku vyzerá super, keď vnútri by som sa cítil, že sedím v úplne niečom inom... :no:
Ja si zase myslím, že misiak urazil žigulíka, v ktorom ma rodičia vozili ako krpca >:D Interiér Tiguanu je asi to najhoršie, čo na tom aute je. Interiér Žigulíka bol vzhľadom na obdobie vzniku, dobu a "zriadenie", v ktorom vznikol, slušný. :-)
Bezpochyby interiér Tiguanu nie je nekvalitný, iba sa nehodí do auta tejto kategórie, pôvod v užitkáči mu tiež nepridáva.
Samozrejme, Žigulák ako taký bol poplatný dobe a situácii, nie je dôvod ho kritizovať, resp. porovnávať so štandardom dneška.
To sa musí ten myší exper s hrúbkou priamo v nicku ešte naučiť. ;-)
Ja som vcelku rád, že sa mi nepáči susedova žena. >:D
Tiger-leguan sa do môjho vkusu príliš netrafil. Tigra bych ešte aj bral, ale leguány priam neznášam. To vieš, plazy nemá každý rád >:-[]
Nejak tak. Nechcem byť ostrý, niekomu sa Volkswageny môžu páčiť, aj keď ja by som si žiadneho nekúpil. Z pohľadu vonkajšieho dizajnu mu niet príliš čo vytknúť, má svoj štýl a svoju filozofiu, to ostatné sú len subjektívne hodnotenia.
Tiguan je určitě povedené a pěkné auto . Je pravda, že interier by mohl být trochu dotaženější, ale když se podívám na jiná auta třeba některé Japonce tak to není zas tak úplně špatné .
tak to je dost subjektivni, podle me golf vubec nevypada zle, passat starne, ale stale nevypada nejhur...ale s tim phaetonem souhlasim :yes: ,podle me je nadhernej :-)
Bez 4motionu? Tak to mi nějak uniká. To bude fakt jen pro skalní fandy značky..... Za půl mega se dá pořídit poměrně dost aut, která budou, coby dvoukolka, svou funkci plnit mnohem lépe. No VW nám asi trochu tápe......
Smysl? A na co potřebuje SUV 4x4? Většina lidí si to kupuje kvůli fasádě, vyššímu posazu, větší světlé výšce atd. Běžný řidič takového auta by se bez 4x4 skutečně neobešel třeba 3x za rok, takže tato "legrace" vyjde opravdu draze.
Naopak chápu, že pro obyvatele hor je 4x4 nutností. Proto je u každého SUV dobře, že je na výběr 4x4 i 4x2 :yes:
Asi na to, na čo ho potrebuje trebárs Subaru, alebo hoci na to, na čo ho mala v jednom vyhotovení Calibra, alebo aj iné vozy...
Niekto využije a niekto nie, a napriek tomu chce. Preto s poslednou vetou súhlas. ;-)
Na co potrebuje SUV pohon 4x4? :-O
No pretoze bez pohonu 4x4 to nie je SUV, stráca jeden zo svojich podstatných definicných znakov.
Ja SUV definujem ako 5-dverové auto (kombi) s vyssou svetlou výskou a pohonom 4 kolies, umoznujúcim obcasný výlet mimo spevnených ciest. Dizajn ("fasáda") je úcelovo prisposobený tomuto úcelu - vyssia svetlá výska, mensie previsy karosérie, kolmejsie boky, prípadné výraznejsie oplastovanie.
Iba dizajn SUV netvorí (to by potom za SUV mal byt prehlásený aj Ford Fusion & Co.).
No a já vždy myslel že SUV je Sport Utiliti Vehicle to znamená že dovnitř nacpu kolo, serf nebo lyže a snowboard a pak je otázka proč musím mít za každou cenu 4x4 a pokud jej chci tak si holt těch 115litru připlatím tak vo co go? Fusion je UAV čili Urban Activity Vehicle a do kategorie SUV se necpe.
SUV byla od počátku spojována s náhonem na všechna kola, protože...ano, nacpeš tam kolo, surf nebo lyže a DOJEDEŠ kam potřebuješ. Nezůstaneš s lyžema v údolí, se surfem na náměstí atd.
Ale jinak, žádný drama, ať si každej koupí co chce.
Ty bys jezdil SUV do terénu? Na to je Defender :-) Většina těchto aut uvidí terén maximálně v podobě sněhu nebo suché polní cesty. A to se s vědomím ušetřených cca 100 tisíc dá párkrát za rok projet i s dvoukolkou. A kdo chce 4x4 mít, tak ať si připlatí. Mně by z SUV plně vyhovovalo BMW X1 ve verzi sDrive, stejně jedzím tak 90 % po městě nebo po dálnici, bez ohledu na to, do jakého auta zrovna sednu.
Je to tak, kromě lepšího přehledu na silnici toho SUV pro běžného řidiče moc nenabízí. Mě by se hodilo na vyjetí jedné 300m dlouhé polní cesty do kopce tak 5x za rok, kde s dvoukolkou prakticky nemám šanci. Ale proč hned takovou obludu? Audi A6 allroad nebo Octavia Scout udělají stejnou práci, na tohle ideální auta. Navíc neznám nikoho kdo by jezdil víc do "terénu", většinou jde hlavně o pohon 4x4 případně trochu vyšší světlost, ale ne o velikost auta.
Obludu ? Asi nemáš moc vkus. A když se podíváš na tvé alternativy, tak Scout za stejnou cenu nemá zadní airbagy a nejdou objednat ani režim offroad atd. no a A6 je jiná cenová kategorie.
Dají se najít jiné auta které požadavky určitě splní, není jich moc protože jsou zbytečně přehlížené, třeba nějaké Subaru nebo Volvo XC70.
No a tvrdit, že někdo nemá vkus když se mu nelíbí obludnost SUV jako je třeba Q7 je docela zajímavé. No nic, je to trendy, cool a velká móda, mít bílé oteklé SUV. >:D
Dovolím si nesouhlasit. Proč by měla kategorie vozidla být nějak spojována s druhem pohonu? Žádná jiná kategorie nedefinuje způsob pohonu (nížší střední/střední/vyšší střední, MPV ...). Vždy je v rámci kategorie možný výběr co se pohonu týče.
Jistě, taková kategorie off-road jaksi automaticky znamená 4x4, ale opět - mezi pohony jsou rozdíly. A off-road neznamená, že má vůz automaticky redukce či žebřinový rám... Jinými slovy - off-road je určen do terénu a z toho implikuje nutnost 4x4 (a ne že 4x4 to má kvůli tomu, že to je off-road).
SUV není určen do terénu, snad jen polní cesty. 95% s tím beztak nesjede z asfaltu. Čili k tomu, aby to bylo SUV, není pohon 4x4 nezbytný. Naopak možnost volby mi přijde sympatická - když někdo ví, že s tím bude akorát jezdit jeho drahá s dětma do školy/školky a na nákupy, proč by jí musel kupovat pohon 4x4? Proč bysme mi ostatní měli zbytečně čichat víc splodin kvůli záporům pohonu 4x4?
Tiguan za 0.5mio o tom se mnohým nezdálo ani ve vlhkých snech.
Sleduji tady tendenci zpochybňovat smysl výroby SUV 4x2. Většina SUV se do terénu nidky nedostane, většina SUV pořádně nevyužije pohon 4x4. Tak proč nehodit na trh SUV s pohonem 4x2. Do města ideál, je z toho dobrý výhled, dobře se stím parkuje, dobře se do toho nastupuje, výborně se v tom sedí. Já měřím 190, mám dlouhé nohy a dlouhé stehenní kosti, v každé káře mám mizerně nebo vůbec podepřené stehna, s vyjímkou SUV. Tam se mi sedí výborně...
Je to o délce sedáku, možnosti nastavení sedáku a výšce posazu, někdy si to vyzkoušej >:-[] V S-classe bych problém něměl, ale to není moje sorta, já lovím v rybníku do 0.5mio a tam už to problém je...
Jazdím SUV ale vôbec som si nevšimol, že sedák by bol výrazne dlhší napríklad v porovnaní s Octaviou, alebo niečim podobným. Predtým som jazdil Passat a tam som sedel +/- rovnako nad podlahou auta ako aj teraz. Takže preto to nechápem...
Přiznám se upřímně, že to je nad moje možnosti ti to vysvětlit, neber si to nijak osobně. Octavia - Yeti, sedala jsou v obou autech identická, v Yetim sedím minimálně o 7cm výše, tudíž se mi sedí lépe - posaz jako za stolem, stehna mám podepřená. V Octavii je to takový "polosed" kolena mám vystrčená, stehna nepodepřená. Stačí ;-)
Tak toto je absolutny krok vedla. Ktorykolvek korejec je designovo vydarenejsi, smrncovnejsi a emotivnejsi.
Exterier nuda, interier otras - hnusne plasty, nevyvazeny, bez akehokolvek ducha, ci uz sportoveho, alebo elegantneho.
Ako celok studene auto bez duse! :no::no:
A kvalita bude urcite typicky koncernovska - cize biedna :no::no:
To viacerých, ale je to vec názoru. Mňa Tiguan tiež nijak neoslovuje, ale že zvonka nevyzerá zle, a najmä v rámci konernu je to zaujímavé auto, je fakt. ;-)
neviem co pisal, je v hate-liste. Ludi, ktori stale len do niekoho rypu vobec nemusim. Kazdy ma pravo si tu vyjadrit svoj nazor k teme a niektori sa vyjadruju len k diskuterom. Ako napr. Klaudius. Takze tak
Každý niekedy paušalizuje. Niekedy to neškodí, niekedy áno...mne osobne to neprekáža ani v tomto prípade, nemám s tým problém, pretože názor sa formuje na základe skúseností s väčšinou. Kto má rozum a aspoň štipku inteligencie, pochopí. Nemám príliš v láske trnavákov, a svete div sa, Iudex je názorovo sympaťák, a samozrejme poznám i iných. ;-)
ono to plati v podstate na vsetkych a vsade sa najdu skveli ludia. Ja mam najlepsie skusenosti s ludmi z BA a aj najviac kamaratov ale to moze byt aj poctom obyvatelov. Je jasne, ze v malom meste sa najde 1000 skvelych ludi, v BA 50 000 ;-)
Navyse lokapatriotizmus vraj mame v genoch. Keby do mna kopal niekto z KE, tak by som mu napisal o "vyhodňároch" a tak podobne (kysucan, zahorak, juzan, severan....) vsak to poznate ;-)
Bože ty jsi ale vůl! Píšeš tu nesmysle a ideálně doplňuješ jednoho tvého velmi mladého krajana. I když ten kvalitou názorů pomalu roste, u tebe je to spíše naopak.
O kvalitách TIGIHO pochybovat, hlad tvůj a mráz sežehne mysl tvou.
Pravda je, že je to neúspěšnější komapktní esuvečko trhu. Zaslouženě. Dvojjediná mutace, technické vybavení, motory, pohony, převodobky, materiály, ergonomie, vše je nejlepší v mainstreamu.
Chvalme TIGIHO i za design. Jedničkou v SUV je samozřejmě trojka, myslím bavorská trojka, tak trochu alias jednička, také bavorská, neb ta dokonale zdefinovala, jak má malé SUV vypadat. TIGI je jiný. Je NEJEN jiný, je především svůj. Což tedy ausgerechnet v tomto segmentu je jevem opravdu výjimečným.
V mainstreamu (vím, tigi je supermainstream) no, prostě v mainstreamu se nám dokonale vygenerovaly dvě designové konkurenční školy - TIGI (podporován důstojne Yetim) a kugoidní KUGA.
Ovšem, to nejdůležitější na konec, ten nadpis. Tedy... ještě letos, nás budou prodejci neskonale hýčkat. Tu cenovým jemnocitem, tu dumpingovou křečí, tu slevovou akcí (zde vybírej dle automobilky), a proto ten nadpis. Letos má podlé mého význam kupovat auto. Samozřejmě, kupovat budou ti, jimž je ten jemnocit zcela ukradenej, ovšem já nyní akcentuji tu jediněčnou možnost pro méně finančně vybavené. Ano, spodní ceny takřka všch modelů na trhu dosáhly, resp. dosáhnou brzy svého dna. Ráj končí na silvestra, nečekej a utrácej.
P.S. Je to fakt zázrak, ten VW... udělá kompaktní SUV a je to trhák. No zázrak, zázrak by spíše byl, kdyby se to takhle povedlo třeba Renaultu. Co?
sice som nemal moznost osahat si tie materialy v interieri,ale na fotkach nevyzeraju vobec vabne, nehovoriac o dizajne..
Nic proti tiguanu nemam, ale zas ma ma moc nenadchyna...za kugou sa ale vzdy rad otocim ;-)
Za 578 kilokorun je dle mého názoru VW TIGUAN bez pohonu 4x4 holý nesmysl..Navíc v základní "výbavě" ??? Auto v článku je foceno v max.náloži...za ty udávané peníze si ale kupující odveze ze salonu holé pseudo 2x0 SUV...
V konkurenci je (dle meho nazoru) Tiguan bezkonurencne nejosklivejsim vozem. To vsak nemeni nic na skutecnosti, ze jde o vuz s (v ramci moznosti) vybornymi jiznimi vlastnostmi.
Za tuto cenu se vsak da najit automobil s vetsi hodnotou.
Pozitiva:
+ mimoradne pekny, bezkelimkovity interier
+ motory TDI (i kdyz bohuzel se snizenym kompresnim pomerem)
+ celkova koncepce, kvalita, robustnost, domyslenost, dotazene detaily
Negativa:
- zbytecne extravagantni exterier
- nesmyslna celosklenena strecha (proc ne jen klasicky kratky sibr?)
- zadni sedadla po sklopeni netvori rovnou plochu
- verze s prednim nahonem a zravym a nevykonnym benzinovym motorem nema na trhu co pohledavat
Motory TDI přesunout do negativ. 1.4TSI a žravý motor? Zkušnosti uživatelů nasvědčují tomu, že s tím jezdí za 8l/100km. S naftou jezdí za 7,9l/100km. Extravagantní exteriér? Vždyť to je jeden z nejusedlejších SUV. Mnozí jej kritizují naopak za "nudnost", nicméně jestli je to pravda, tak pravá nuda přijde s faceliftem :'-(
...ale ta palubka je prostě hnus. :no: Opravdový nefalšovaný hnus. Kamarád to koupil a sám přiznal, že začíná mít pocit, že sedí v dodávce.....Kam se hrabe na ix35(33).... zvenku klasika folsvágen, ale ten vnitřek je o ničem. Nej volksw. je cc, tam se to povedlo na 1,ale tento nedom.rd je čaj.....pigi. :-! Samozřejmě švorcák typu gti bude explodovat, má zá půl koule káru, která stojí až mega a to neberu v úvahu jak bude celý nesvůj mačkat igelitku z Billy, aby vzbudil lítost a dali mu aspoň gumy pod nohy, ale je třeba říci, holajn je horší než starý Kangooo....howk