vždycky jsem fandil elektromotorům.Je vidět dobrý myšlení u Mišáků.Elektromotor má vyšší účinost než spalovací motor, tuším , že je to 85% a u atmosférickýho motoru to je 33% a přeplňovanýho 40-45%(redakce to snad objasní).Navíc elektromotor jak píšou nepotřebuje převodovku, diferák,kardan ,nic takovýho, je bezhlučnej a v provozu naprosto ekologickej, vysokej krouťák už od klidovýho chodu.bohužel nízkej výkon brání vyšší rychlosti a nedokonalý baterie většímu rožíření.
Myslím, že pro běžný provoz to stačí. Zajímalo by mě jak je to s tím točivým momentem. Je těch 518 Nm přepočítaných ke konvenčnímu motoru, nebo je to moment na kole (což by zas až tak moc nebylo)?
samozřejmě , že v motoru.Ale rozdíl na kole a v motoru u elektromotoru snad ani není.U konvenčních motorů je rozdíl na kole způsobenej převodovkou, hřídelema , diferenciálem a tady to chybý.Takže bych řek , že na kole je možná těch 518Nm.Což by bylo neuvěřitelný.
Na jednom motoru je 518 Nm, na čtyřech 2 027 Nm. U konvenčních pohonů bývá převod jedničky okolo 1 : 14. Tudíž by 2 027 : 14 = 144,7 Nm odpovídalo asi tak konvenční zážehové šestnáctistovce.
Já jsem říkal , že nemá převodovku (podívej na obrázek) a tudíž je blbost přepočítávát krouťák na kole pomocí převodovýho poměru jedničky u klasickýho motoru.
Modelově: Aby měl klasický pohon na dvou kolech celkově 2 027 Nm, tak má každém 1 013,5 Nm a tok momentu jde z motoru do převodovky 1:1, z té pak 1:3,5 na převod u diferenciálu a z toho 1 : 4 na kolo. Toto momentově odpovídá schématu 4 x 518 Nm u Mitsi. Z toho pak plyne, že aby klasika dosáhla na Mitsi, potřebuje těch alespoň 144,7 Nm na motoru ( bez ztrát v převodech ). 144,7 x 3,5 x 4 = 4 x 518 = 2027 ( zaokrouhleně ) Pokud to je jinak, prosím o vysvětlení.
U klasické převododovky to postupně klesá až na nejvyšší převod, což bývá i 0,74. Protože převod u diferenciálu je konstantní, tak výsledný celkový převod je 0,74 x 4 = 2,96. Tudíž náš příklad je 144,7 Nm na motoru, krát celkový převod na nejvyšší převodový stupeň 2,96 = 428,3 Nm na všech hnacích kolech, děleno počtem dvou hnacích kol je 214,1 Nm na jednom kole. Analogicky to platí pro ostní převody. Pro zážehovou 1,6 L při převodu u diferenciálu okolo 1:4 bývají střední hodnoty převodů v převodovce I. = 3,5; II. = 2,0; III. = 1.5; IV. = 1,0; V.= 0.8; R. = 3,3.
teď jde o to kolik musi klasika tocit, aby toho kroutaku dosahla, i u preplnovanych to zacina na 1500ot, coz je u tohoto elektromotoru maximalka ... a cim je kroucici moment niz tim samozrejme lepe, je potreba na akceleraci, ne jak u hondy s VTecem na pomalu 6tis ot :-))
Primitivní odpověď je pro 1,6 L kolem 3600 ot/min. Je ale nekorektní. Pro správné srovnání by bylo třeba uvést přepočet výkonové a momentové křivky zážehového motoru přes diagram převodovky a pak to srovnávat s křivkami výkonu a momentu uvedeného elmotoru. Berte v potaz, že úplná výkonová křivka uváděného elmotoru je parabola s 0 kW při 0 RPM, 50 kW při 1 500 RPM a opět 0 kW při 3 000 RPM. Úplná momentová křivka je racionální funkce s maximem 518 Nm při 0 RPM, a 0 Nm při 3 000 RPM. Vrcholu výkonu 50 kW při 1 500 RPM bude odpovídat stále ještě moment alespoň 120 Nm (a možná i více, není v článku uveden). Běžně, stejně jako tady v článku, se úplné výkonové a momentové křivky elmotorů neuvádí. Z logických důvodů končí údaje na otáčkách maximálního výkonu. Berte to tedy jen jako výkřik do tmy, protože seriózní vysvětlení vztahů v danné problematice by zabralo alespoň 2 stránky A 4 na text a 3 na grafy.
Motor má 1500 ot/min = 90 000 ot/hod. Je bez převodu na kolo 255/30 ZR 20, tomu odpovída obvod kola 2,07 m = 0,00207 km. Potom 90 000 x 0,00207 = 186,3 km/h.
jake zrychleni muze mit takove auto s elektromotorem?? ) maximalka je skoro dostatecna..zajimala by me pruznost a akcelerace...za jak dlouho se roztoci na tech 1500ot/min...??
Vzhledem k hmotnosti 1 590 kg to vychází okolo 16 s z 0 na 100 km/h, ale vzhledem k průběhu momentu elmotoru a absence převodů to může být i lehce pod 13 s z 0 na 100 km/h.
Vzhledem k tomu,že tu nelze vypsat diferenciální tvary rovnic, odkazuji Vás na pohybovou rovnici podle druhého Newtonova zákona: F = m x a.
Podle vyjádření mezí F = 1 až n, dostanete a => lim delta v / delta t.
s tou ekologii...aby si rafinoval ropu, potřebuješ elektřinu, aby si přepravil produkty z rafinerie a ty potřebuješ přepravit, expedovat, uskladnit, prodat, spočítat atd. Je to velice relativní, každopádně náklady (jak ekologické, tak elektrické) jsou v případě elektromobilů nižší
a víte co je na tom nejhorší...?Že to není fikce! Asi zakonzervuju svoje naftožrouty na dvacet let, počkám si až stát zruší spotřební daň na pohonné hmoty, nafta bude za 0,50 Kč a budu vymátej:-)I když, asi mě s tim už nepustí ne silnici, vzhledem k tomu, že tou dobou bude emisní norma Euro 66, která bude mít toleranci 0,0001 g CO2/km...ach jo, člověk je stejně obětí systému :-):-)
Nebude to treba tim ze to nema prevodovku a ten elektromotor ma docela omezene otacky, 4x50 asi neni totez jako 1x200. (ted se koukam ze v dalsich prispevcich to panove paradne spocitali :-)) S tema baterkama to fakt brzy nebude problem, kdyby se na tohle ale zaclo jezdit hromadne tak bude muset vyrust par novych elektraren - uz se tesim az mi za mestem zacnou stavet atomovku ...
Nejsem technicky typ, ale je rozumne umistit motory primo do kol, coz je neodpruzena casst automobilu? Jakou myslite, ze to bude mit spolehlivost? ... obzvlast v rally (?) Na druhou stranu naprosto skvele jsou i brzdne moznosti tohoto motoru. Jinak je to docela zajimava technicka vymozenost, dostat 200kW z elektromotoru. Az nebude vetsina elektriny z uranu a uhli, tak to bude obzvlast super.
určitě jinak by to tak nevymysleli Jinak jako první přišel s tímhle nápadem ,hádejte kdo?Ferdinand Porsche.No není to paráda, ono totiž není kam jinam ten elektromotor dát a hnát elektromotor přes převodovku je blbost i když se to praktikovalo.
Na to ti podam ruku Oproti spalovani fosilnich paliv je jaderna energie cista, levna a efektivni. Kdyby nam tu jezdily jen auta na elektriku a ty ji cucali jen z jaderne elektrarny, to by byl panecku vzdousek. Uz zadny smogovy situace na magistralach kazde zimni rano. Nadherna predstava. A at se treba aktivisti po*erou, prd tomu rozumeji.
Ona ta jaderna energie zase tak levna neni, protoze stavba elektrarny je draha (i provoz) a jeji zivotnost neni dlouha, tudiz se ty ohromne naklady rozpocitavaji na nedlouhe obdobi. Navic si behem provozu musi vydelat pokud ne na neco jako demontaz a zabezpeceni -- proste po skonceni zivotnosti nemuzou zamestnanci elektranu zamknout, zhasnout a odejit. Vic nadeje nez do aku bych vkladal do palivovych clanku -- ale to nemeni nic na elektromotorech a jejich vyhodach.
no jo jenomže to poptrvá a dřív než za dvacet let tu nebudou.Elektromotory můžem používat už dnes a nemusíme elektřinu vyrábět jen v jadernejch nebo tepelnejch elektrárnách.
No pokud to srovnas s uhlim nebo ropou, tak cena uranu se myslim spis drzi. Krome toho se zmensujicimi se zasobami bude cena fosilnich paliv stoupat az k nebesum. Uhelka ti vydrzi kolik? 20 let? 30? No bez nutnych oprav a vymen asi 30 tezko. Jadernou bych odhadl na tech 30 let a pak se bude muset prekopat, zalezi na tehdy dostupne technologii (pripadne konzervovat). Cili je to zhruba totez. Krome toho reaktor spotrebovava nepomerne min paliva s vyssi ucinnosti a rozhodne i mnohonasobne vyssim vykonem. Jako hlavni vyhoda nam proto zustava......z vezi stoupa vodni para misto smradu a sazi. Je sice fakt, ze asi vic toho smradu stoupa z tovaren nez z elektraren, ale urcite by to dost prispelo. Mimochodem co is jeste pamatuju ze skoly, tak i napr. ty Vitkovice by mohly delat zelezo v elektrickych pecich a neco i myslim delaji (nebo delali). Jenze ten objem je slabsi a tak to meli jen na lepsi. Hnuj vytavi skoro v cemkoliv. Budoucnost je nepochybne v elektrice nebo snad necem co jeste nemame. Jinak se tu za chvili vsichni udusime
1. Metalurgie sice není můj obor, ale pokud se nepletu, tak ne každou slitinu lze "vyrobit" v libovolné peci. Záleží na zdroji surovin a chemickém složení (jak požadovaném, tak výchozím).
2. Věže jsou i u uhelné nebo plynové elektrárny, teda pokud není použitý vzduchový kondenzátor. Pokud se provádí pravidelné údržby a retrofity, tak se životnost u jaderek pohybuje kolem 40 let. Uhelné jsou na tom podobně. Nejvíce ale záleží na obsluze, pokud s blokem jezdí jako s hnojem, tak může zničit blok za pár let.
musí bejt pohoda skočit do tohodle autíčka, zmáčknot čudlík a nic.Co je?A jo motor běží.Ne neběží.Ale ano běží.Tak běží nebo neběží?Běží , ale netočí.Přidám plyn a auto si to razí ohromnou silou, kterou nedokáže žádnej jinej motor a ještě něco jinýho co v jiným autě nenajdete.Co to asi je?Převodovka!Člověk nemusí řadit, akorát určí jestli chce dopředu nebo dozadu, není tu spojka ani rychlopáka.Automat?Ne co vás to nemá!Tohle nemá převodovku.Nemá?Nemá, to Vás ujišťuji , tyhle přežitky elektromotor nepotřebuje.No a ještě něco co v jiným autě není, co to jen je?Ticho!To je ono, ono to nehlučí.Správně.Tohle je elektrika, teď, ale honem na nabíječku...