Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: elektrizující Evo

Motor, převodovka, diferenciály i hnací hřídele jsou pryč. Jejich místo zaujaly akumulátory a ve všech kolech jsou nové elektromotory.
Zpět na článek
24. 8. 2005 10:48
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 10:53
neregistrovaný "kvaken"
24. 8. 2005 11:07
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 11:10
neregistrovaný "colin chapman"
24. 8. 2005 11:18
neregistrovaný "Ricardo"
24. 8. 2005 11:28
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:39
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:53
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:57
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 12:01
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:23
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 12:26
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 13:01
neregistrovaný "yo"
24. 8. 2005 13:03
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 14:49
neregistrovaný "555"
24. 8. 2005 15:35
neregistrovaný "jirka"
25. 8. 2005 17:22
neregistrovaný "Buffalo"
25. 8. 2005 19:05
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:23
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:31
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:41
neregistrovaný "147GTA"
24. 8. 2005 11:51
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 13:02
neregistrovaný "yo"
24. 8. 2005 13:37
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:54
neregistrovaný "Layne"
24. 8. 2005 13:13
neregistrovaný "free"
24. 8. 2005 13:41
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 14:06
neregistrovaný "mates"
25. 8. 2005 13:33
neregistrovaný "Layne"
25. 8. 2005 08:35
neregistrovaný "petriik"
24. 8. 2005 11:44
neregistrovaný "JP"
24. 8. 2005 11:57
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 19:03
neregistrovaný "Ball"
24. 8. 2005 12:08
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:11
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:20
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:23
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:36
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:48
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 13:29
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 13:45
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 14:00
neregistrovaný "Dan"
24. 8. 2005 14:05
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 15:01
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 20:10
neregistrovaný "Micek"
26. 8. 2005 20:28
neregistrovaný "mlock"
26. 8. 2005 23:04
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 14:50
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 15:05
neregistrovaný "X123"
24. 8. 2005 20:51
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:01
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:04
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:05
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:15
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:16
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:18
neregistrovaný "Tamin"
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 10:48
Redakce objasní
vždycky jsem fandil elektromotorům.Je vidět dobrý myšlení u Mišáků.Elektromotor má vyšší účinost než spalovací motor, tuším , že je to 85% a u atmosférickýho motoru to je 33% a přeplňovanýho 40-45%(redakce to snad objasní).Navíc elektromotor jak píšou nepotřebuje převodovku, diferák,kardan ,nic takovýho, je bezhlučnej a v provozu naprosto ekologickej, vysokej krouťák už od klidovýho chodu.bohužel nízkej výkon brání vyšší rychlosti a nedokonalý baterie většímu rožíření.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kvaken"
24. 8. 2005 10:53
MIEV
to neni vubec zlí 200KW v elektrice, takhle si pretstavuju budoucnost
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 11:07
Baterie
Myslim, ze baterie nebudou dlouho takovej problem, uz ted jsou prototypy baterii, ktery se nabijou na 80% kapacity za asi 5 min. a jsou daleko mensi.

Ale s tou ekologii je to relativni, vzdyt vetsina elektriky pochazi z uhelnych elektraren a ty nejsou zrovna moc ekologicky..

Taky by me zajimalo, kdyzto ma dohromady vykon 200kw, jaktoze to muze jet max. 180?
Rozbalit vlákno
27
neregistrovaný "colin chapman"
24. 8. 2005 11:10
Re: Baterie
v japonsku je max. rychlost 180 km/hod. ,niektore auta maju obmedzovac na 180 km/hod.
neregistrovaný "Ricardo"
24. 8. 2005 11:18
Re: Baterie
Myslím, že pro běžný provoz to stačí. Zajímalo by mě jak je to s tím točivým momentem. Je těch 518 Nm přepočítaných ke konvenčnímu motoru, nebo je to moment na kole (což by zas až tak moc nebylo)?
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:28
Re: Baterie
samozřejmě , že v motoru.Ale rozdíl na kole a v motoru u elektromotoru snad ani není.U konvenčních motorů je rozdíl na kole způsobenej převodovkou, hřídelema , diferenciálem a tady to chybý.Takže bych řek , že na kole je možná těch 518Nm.Což by bylo neuvěřitelný.
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:39
Re: Baterie
Na jednom motoru je 518 Nm, na čtyřech 2 027 Nm. U konvenčních pohonů bývá převod jedničky okolo 1 : 14. Tudíž by 2 027 : 14 = 144,7 Nm odpovídalo asi tak konvenční zážehové šestnáctistovce.
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:53
Re: Baterie
nezapomínej , že nemá převodovku.
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:57
Re: Baterie
Neporozuměl jsem poznámce. Elmotor má největší moment když stojí.
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:01
Re: Baterie
Já jsem říkal , že nemá převodovku (podívej na obrázek) a tudíž je blbost přepočítávát krouťák na kole pomocí převodovýho poměru jedničky u klasickýho motoru.
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 12:23
Re: Baterie
Modelově: Aby měl klasický pohon na dvou kolech celkově 2 027 Nm, tak má každém 1 013,5 Nm a tok momentu jde z motoru do převodovky 1:1, z té pak 1:3,5 na převod u diferenciálu a z toho 1 : 4 na kolo. Toto momentově odpovídá schématu 4 x 518 Nm u Mitsi. Z toho pak plyne, že aby klasika dosáhla na Mitsi, potřebuje těch alespoň 144,7 Nm na motoru ( bez ztrát v převodech ). 144,7 x 3,5 x 4 = 4 x 518 = 2027 ( zaokrouhleně ) Pokud to je jinak, prosím o vysvětlení.
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:26
Re: Baterie
jo, myslím , že vím jak to myslíš.
neregistrovaný "yo"
24. 8. 2005 13:01
Re: Baterie
Ale prevodovka ten krutak deli a nie nasobi...
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 13:03
Re: Baterie
A to Vám kdo nakukal?
neregistrovaný "555"
24. 8. 2005 14:49
Re: Baterie
no a ako je to potom na dalsich prevodovych stupnoch?
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 15:35
Re: Baterie
U klasické převododovky to postupně klesá až na nejvyšší převod, což bývá i 0,74. Protože převod u diferenciálu je konstantní, tak výsledný celkový převod je 0,74 x 4 = 2,96. Tudíž náš příklad je 144,7 Nm na motoru, krát celkový převod na nejvyšší převodový stupeň 2,96 = 428,3 Nm na všech hnacích kolech, děleno počtem dvou hnacích kol je 214,1 Nm na jednom kole. Analogicky to platí pro ostní převody. Pro zážehovou 1,6 L při převodu u diferenciálu okolo 1:4 bývají střední hodnoty převodů v převodovce I. = 3,5; II. = 2,0; III. = 1.5; IV. = 1,0; V.= 0.8; R. = 3,3.
neregistrovaný "Buffalo"
25. 8. 2005 17:22
Re: Baterie
teď jde o to kolik musi klasika tocit, aby toho kroutaku dosahla, i u preplnovanych to zacina na 1500ot, coz je u tohoto elektromotoru maximalka ... a cim je kroucici moment niz tim samozrejme lepe, je potreba na akceleraci, ne jak u hondy s VTecem na pomalu 6tis ot :-))
neregistrovaný "jirka"
25. 8. 2005 19:05
Re: Baterie
Primitivní odpověď je pro 1,6 L kolem 3600 ot/min. Je ale nekorektní. Pro správné srovnání by bylo třeba uvést přepočet výkonové a momentové křivky zážehového motoru přes diagram převodovky a pak to srovnávat s křivkami výkonu a momentu uvedeného elmotoru. Berte v potaz, že úplná výkonová křivka uváděného elmotoru je parabola s 0 kW při 0 RPM, 50 kW při 1 500 RPM a opět 0 kW při 3 000 RPM. Úplná momentová křivka je racionální funkce s maximem 518 Nm při 0 RPM, a 0 Nm při 3 000 RPM. Vrcholu výkonu 50 kW při 1 500 RPM bude odpovídat stále ještě moment alespoň 120 Nm (a možná i více, není v článku uveden). Běžně, stejně jako tady v článku, se úplné výkonové a momentové křivky elmotorů neuvádí. Z logických důvodů končí údaje na otáčkách maximálního výkonu. Berte to tedy jen jako výkřik do tmy, protože seriózní vysvětlení vztahů v danné problematice by zabralo alespoň 2 stránky A 4 na text a 3 na grafy.
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:23
Re: Baterie
Motor má 1500 ot/min = 90 000 ot/hod. Je bez převodu na kolo 255/30 ZR 20, tomu odpovída obvod kola 2,07 m = 0,00207 km. Potom 90 000 x 0,00207 = 186,3 km/h.
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:31
Re: Baterie
máš u mě jedničku s hvězdičkou z počtů
neregistrovaný "147GTA"
24. 8. 2005 11:41
Re: Baterie
jake zrychleni muze mit takove auto s elektromotorem?? ) maximalka je skoro dostatecna..zajimala by me pruznost a akcelerace...za jak dlouho se roztoci na tech 1500ot/min...??
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 11:51
Re: Baterie
Vzhledem k hmotnosti 1 590 kg to vychází okolo 16 s z 0 na 100 km/h, ale vzhledem k průběhu momentu elmotoru a absence převodů to může být i lehce pod 13 s z 0 na 100 km/h.
neregistrovaný "yo"
24. 8. 2005 13:02
Re: Baterie
prdlacky, 200kW, brualny krutak a 16 sekund??? to je blbost
neregistrovaný "jirka"
24. 8. 2005 13:37
Re: Baterie
Vzhledem k tomu,že tu nelze vypsat diferenciální tvary rovnic, odkazuji Vás na pohybovou rovnici podle druhého Newtonova zákona: F = m x a.
Podle vyjádření mezí F = 1 až n, dostanete a => lim delta v / delta t.
neregistrovaný "Layne"
24. 8. 2005 11:54
Re: Baterie
s tou ekologii...aby si rafinoval ropu, potřebuješ elektřinu, aby si přepravil produkty z rafinerie a ty potřebuješ přepravit, expedovat, uskladnit, prodat, spočítat atd. Je to velice relativní, každopádně náklady (jak ekologické, tak elektrické) jsou v případě elektromobilů nižší
neregistrovaný "free"
24. 8. 2005 13:13
Re: Baterie
Spíš bude zajímavé jak se s tím vyrovná státní aparatůra která v případě vytlačení ropy z trhu přijde o nemalé prostředky na daních
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 13:41
Re: Baterie
To je jednoduche. Soudruzi nam plosne zvednout dan z elektriky na 60% a budou zase spokojeni
neregistrovaný "mates"
24. 8. 2005 14:06
Re: Baterie
Omyl, uvali nehorazne ekologicke dane na ty baterky
neregistrovaný "Layne"
25. 8. 2005 13:33
Re: Baterie
a víte co je na tom nejhorší...?Že to není fikce! Asi zakonzervuju svoje naftožrouty na dvacet let, počkám si až stát zruší spotřební daň na pohonné hmoty, nafta bude za 0,50 Kč a budu vymátej:-)I když, asi mě s tim už nepustí ne silnici, vzhledem k tomu, že tou dobou bude emisní norma Euro 66, která bude mít toleranci 0,0001 g CO2/km...ach jo, člověk je stejně obětí systému :-) :-)
neregistrovaný "petriik"
25. 8. 2005 08:35
Re: Baterie
Nebude to treba tim ze to nema prevodovku a ten elektromotor ma docela omezene otacky, 4x50 asi neni totez jako 1x200. (ted se koukam ze v dalsich prispevcich to panove paradne spocitali :-)) S tema baterkama to fakt brzy nebude problem, kdyby se na tohle ale zaclo jezdit hromadne tak bude muset vyrust par novych elektraren - uz se tesim az mi za mestem zacnou stavet atomovku ...
neregistrovaný "JP"
24. 8. 2005 11:44
Dotaz
Nejsem technicky typ, ale je rozumne umistit motory primo do kol, coz je neodpruzena casst automobilu? Jakou myslite, ze to bude mit spolehlivost? ... obzvlast v rally (?) Na druhou stranu naprosto skvele jsou i brzdne moznosti tohoto motoru. Jinak je to docela zajimava technicka vymozenost, dostat 200kW z elektromotoru. Az nebude vetsina elektriny z uranu a uhli, tak to bude obzvlast super.
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 11:57
Re: Dotaz
určitě jinak by to tak nevymysleli Jinak jako první přišel s tímhle nápadem ,hádejte kdo?Ferdinand Porsche.No není to paráda, ono totiž není kam jinam ten elektromotor dát a hnát elektromotor přes převodovku je blbost i když se to praktikovalo.
neregistrovaný "Ball"
24. 8. 2005 19:03
Re: Dotaz
Už jsem si pomalu začal myslet, že to vážně vymysleli Japka a oni to normálně zase okopčili.
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:08
Re: Dotaz
Ono je to hlavně tak, že tohle asi nebude zatím do rally.. Evo je použitý jen jako základna. Z marketingovejch důvodů se to jmenuje taky Lancer..
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:11
Re: Dotaz
a tak je to postavený kvůli Micekovi, takže rally nebylo v plánu.
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:20
Re: Dotaz
no v článku píšou, že se to zúčastnilo nějaké japonské rally pro elektromobily... ale o tom, že to nastoupí do WRC tam řeč nebyla..
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:23
Re: Dotaz
máš recht, ale takový ilegální závody elektromobilů jsou normální.
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 12:36
Re: Dotaz
ale tyhle nepořádá GTI... zatím
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 12:48
Re: Dotaz
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 13:29
Re: Dotaz
Jak to myslis, to az nebude vetsina elektriny z uranu a uhli... spis z uhli ne? kdyby byla vsechna energie z Uranu tak by to bylo supr
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 13:45
Re: Dotaz
Na to ti podam ruku Oproti spalovani fosilnich paliv je jaderna energie cista, levna a efektivni. Kdyby nam tu jezdily jen auta na elektriku a ty ji cucali jen z jaderne elektrarny, to by byl panecku vzdousek. Uz zadny smogovy situace na magistralach kazde zimni rano. Nadherna predstava. A at se treba aktivisti po*erou, prd tomu rozumeji.
neregistrovaný "Dan"
24. 8. 2005 14:00
Re: Dotaz
Ona ta jaderna energie zase tak levna neni, protoze stavba elektrarny je draha (i provoz) a jeji zivotnost neni dlouha, tudiz se ty ohromne naklady rozpocitavaji na nedlouhe obdobi. Navic si behem provozu musi vydelat pokud ne na neco jako demontaz a zabezpeceni -- proste po skonceni zivotnosti nemuzou zamestnanci elektranu zamknout, zhasnout a odejit. Vic nadeje nez do aku bych vkladal do palivovych clanku -- ale to nemeni nic na elektromotorech a jejich vyhodach.
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 14:05
Re: Dotaz
no jo jenomže to poptrvá a dřív než za dvacet let tu nebudou.Elektromotory můžem používat už dnes a nemusíme elektřinu vyrábět jen v jadernejch nebo tepelnejch elektrárnách.
neregistrovaný "Petr"
24. 8. 2005 15:01
Re: Dotaz
No pokud to srovnas s uhlim nebo ropou, tak cena uranu se myslim spis drzi. Krome toho se zmensujicimi se zasobami bude cena fosilnich paliv stoupat az k nebesum. Uhelka ti vydrzi kolik? 20 let? 30? No bez nutnych oprav a vymen asi 30 tezko. Jadernou bych odhadl na tech 30 let a pak se bude muset prekopat, zalezi na tehdy dostupne technologii (pripadne konzervovat). Cili je to zhruba totez. Krome toho reaktor spotrebovava nepomerne min paliva s vyssi ucinnosti a rozhodne i mnohonasobne vyssim vykonem. Jako hlavni vyhoda nam proto zustava......z vezi stoupa vodni para misto smradu a sazi. Je sice fakt, ze asi vic toho smradu stoupa z tovaren nez z elektraren, ale urcite by to dost prispelo. Mimochodem co is jeste pamatuju ze skoly, tak i napr. ty Vitkovice by mohly delat zelezo v elektrickych pecich a neco i myslim delaji (nebo delali). Jenze ten objem je slabsi a tak to meli jen na lepsi. Hnuj vytavi skoro v cemkoliv. Budoucnost je nepochybne v elektrice nebo snad necem co jeste nemame. Jinak se tu za chvili vsichni udusime
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 20:10
Re: Dotaz
jak říkají francouzi... nemáte řeky, nemáte vítr... zbývá vám jen uran a modlit se... :-) ;-) (já jsem zastánce jádra)
neregistrovaný "mlock"
26. 8. 2005 20:28
Re: Dotaz
1. Metalurgie sice není můj obor, ale pokud se nepletu, tak ne každou slitinu lze "vyrobit" v libovolné peci. Záleží na zdroji surovin a chemickém složení (jak požadovaném, tak výchozím).
2. Věže jsou i u uhelné nebo plynové elektrárny, teda pokud není použitý vzduchový kondenzátor. Pokud se provádí pravidelné údržby a retrofity, tak se životnost u jaderek pohybuje kolem 40 let. Uhelné jsou na tom podobně. Nejvíce ale záleží na obsluze, pokud s blokem jezdí jako s hnojem, tak může zničit blok za pár let.
neregistrovaný "Micek"
26. 8. 2005 23:04
Re: Dotaz
>:-[] :yes:
neregistrovaný "Elpepe"
24. 8. 2005 14:50
Re: Dotaz
a co rovnou vymyslet miniaturní atomovy reaktory a ty pouzit misto motoru
neregistrovaný "X123"
24. 8. 2005 15:05
Re: Dotaz
Aspoň bude v noci při bouračkách vidět... Není nad osvětlení uranem...
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 20:51
pohoda
musí bejt pohoda skočit do tohodle autíčka, zmáčknot čudlík a nic.Co je?A jo motor běží.Ne neběží.Ale ano běží.Tak běží nebo neběží?Běží , ale netočí.Přidám plyn a auto si to razí ohromnou silou, kterou nedokáže žádnej jinej motor a ještě něco jinýho co v jiným autě nenajdete.Co to asi je?Převodovka!Člověk nemusí řadit, akorát určí jestli chce dopředu nebo dozadu, není tu spojka ani rychlopáka.Automat?Ne co vás to nemá!Tohle nemá převodovku.Nemá?Nemá, to Vás ujišťuji , tyhle přežitky elektromotor nepotřebuje.No a ještě něco co v jiným autě není, co to jen je?Ticho!To je ono, ono to nehlučí.Správně.Tohle je elektrika, teď, ale honem na nabíječku...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:01
Re: pohoda
no kdyby to mělo řazení jako lokomotivy, tak se asi všichni motoristi, vyjma strojvůdců poserou :-)
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:04
Re: pohoda
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:05
Re: pohoda
se směješ, jako kdyby si byl fíra ;-)
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:15
Re: pohoda
to néé, ale jen mě to dojalo...
neregistrovaný "Micek"
24. 8. 2005 21:16
Re: pohoda
no však tvoje příběhy mě také dojímají :yes: >:-[]
neregistrovaný "Tamin"
24. 8. 2005 21:18
Re: pohoda
>:D :yes: