Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Další Sportback. Tentokát od Mitsubishi.

146 komentářů

Vidim v tom Galanta predchozi generace a za to ma u me Mitsubishi velke plus. (Doufam, ze se toho nechytne GTI. 😄 Soucasne kousky od Mitsubishi jsou IMHO nemastne-neslane jako maloco.
Jojo, ten agresivní kukuč předchozího Galanta
předchozí Galant.. to je ten s tou tmavě chromovanou maskou??.. no jak bych to, zkrátka tenhle.. [odkaz] ?
jj, presne ten jsem myslel
mne sa pacil aj ten novsi
Tohle JE pravá tvář Mitsubishi- ne ty designerské *** co dělá v současnosti.Právě předchozí generace!Galant) měla mooooc pěknej čumák.
Kam se hrabe nějakej design Golfa, Ochcávky apod??
GTI
Same, dávat do jednoho pytle design Golfu a OCTAVIE... no na to musíš mít hodně malej rozhled... Co se týče Galantu... tak byl tak povedený, že 99% lidí, co dělá do aut si navybaví jak vypadá...
Tak asi tých 99% nerobí do aut.Musíš byť riadny autičkár keď poznáš len Golf a Octaviu.Tá štúdia je nádherná,súhlasím s tým že to má nádych Galanta (žralok).A to bude dúfam trend aj do budúcnosti.
pěkné, pěkné.. u mě zatím za 1-
Trvalo to 10 rokov. Poslednymi autami od Mitsubishi, ktore stali zato, bol Lancer z 95 a Yaroukhom menovany Galant z 96. Vsetko co bolo potom predstavene je bud mdle, divne, alebo doslov strasne (myslim teraz design). Mdle ako Pajero co vyzera ako chladnicka Samsung. Divne ako Colt alebo Grandis zo slavnej ery oliviera Boulaya. Sice tie auta maju napad- kopiruju styl modernej jap. architektury - ale kto z nas pozna sucasnu jap. architekturu, ze?! A strasne ako aktualny Lancer. tam nie je co odat. Ale tu a teraz, po 10 rokoch, sa Mitsubishi prebudza k zivotu. Vedia, ze tento Lancer bude musiet zachranit firmu. A zatial to vyzera, ze ma viac ako dost predpokladov ju zachranit. takze tu modelovu ofenzivu, ktoru som tu v nejakej diskuske opisal cca. pred dvoma tyzdnami zacali sebavedome. Vyzera to, ze sa mame na co tesit...
Len aby sa im nepodaril ďalší prehmat ako s Pajerom v španielsku..
S tim Galantem souhlas na 100%. Bylo to sveho casu me vysnene auto Jen se bojim, ze neco s tak agresivnim lookem nepusti do vyroby, ale trochu civilnejsi verze by mohla dopadnout dobre.
hmm.. soused ho má.. viz. fotka nahoře.. jestli ho někdy bude dávat pryč a já budu mít příležitost, tak bych do něj šel.. vypadá opravdu moc dobře..
Ty jsi peknej smirak Cely dny obchazis parkoviste a fotis Uz ti nekdo natuknul budku?
ne né, to jsem měl štěstí, že tady akorát teď stojí.. ani nevim, jestli si včera ještě stihnul to XJC co jsem ti tam dal link, pak už si tam nikde nebyl..
Obvykle koncim v rachote do 20.00, takze jsem to zkouknul rano a mas za 1 To ktery jsem nasel ja je v kombinaci nejaky zluty a hnedy, pro XJC celkem klasicke zbarveni, poslu foto na mail. Me chodit kolem baraku a fotit, tak na tebe poslu svoji bojovou perskou kocku a mel bys slusnej problem
pokud to "XJ" v "XJC" znamena "Jaguar XJ" (nebo cokoli s Jaguarem), tak byste nemel delat Zagorky, ale vystavit to pekne verejne (teda jestli to neni osobni, kluci ;o)
znamená, ale zatím je to tajný projekt..
PS. tyhle dvě písmena nemůžou ani nic jinýho (lepšího) znamenat, je to taková magická formule, myslím tím formule jako formule, ne jako formule
XJC znamena XJ Coupe, ktere se kdysi delalo a je MAZEL! Micka uz jsem poveril, aby dal link a kazdy si tak mohl overit, ze si nevymenujeme nejaky prasecinky Navic je Micek prece jen o dost mladsi....
XJ v coupe jsem na iNetu kdesi videl, ale mel jsem zato, ze to byl fake
Ne, ne, zadny fake, krasna realita!Pockej si, Micek posle linky. Jo v diskuzi u Jagu, uz nejaky posilal, takze muzes ukojit svoji zvedavost
Budete mě nenávidět, ale (kromě E a D-typu, samozřejmě) mě tak DOOPRAVDY chytla za srdce pouze jedna kočka z Coventry, XJS z roku 1995, ale upravená firmou Arden. Já vím! Upravovat Jaguára je jako upravovat Porsche, ale než hodíte kamenem - podívejte se na to sami: [odkaz] [odkaz]
Safra, jak se na ni dívám...ještě pořád jsem
XJS je klasika, to je bez kecu! Jag ma tu vyhodu, aspon pro me, ze ja mam rad vsechny modely Vyjma toho XJ s hranatyma svetlama
Tam tomu rikam HALUZ! Nikdy by me nenapadlo, ze tohle ardenacky kupecko nekdo zna a navic i uznava! Zatimco dnes je pro me Jag mrtvola (americky desing S-Type a X-Type vylozene nesnasim) a XJ6 a XJS 12 se nedelaji (snad XJ8, ale je to spis jen variace na stale stejne tema), tenhle kousek bych z garaze rozhodne nevyhodil. Diky za ty fotky!
je docela dost upravený.. ale podařeně.. to se nedá (IMHO) říct o současným upraveným XK..
Ted jsi me zklamal Zacnu postupne: XJ6 se dela, XJS se nedela uz hodne dlouho a XJ s 12-ti valcem taky ne. S-type vychazi designem ze znameho MkII a rozhodne nema s amerikou nic spolecneho. Celou historii Jagu se tahne tento design, jedine co se tomu vymyka a paradoxne se stalo "pojmem" v Jag designu je XJ a E-type potazmo dnesni XK. X-type a americky design, nevim, asi vec nazoru, ale rozhodne ma zachovane vsechny atributy karoserie Jagu - 4 svetla, klasicky sedan, "vosi" zad. Chapu, ze vyznavac Hondy Jag nijak nemusi, ale mrtvola??? Pro doplneni to "hnusny" XJ se dnes dodava v motorizacich 3.0 V6, 3.5 V8, 4.2 V8 a 4.2 V8 kompresor. V blizke budoucnosti pribudou jeste dve naftova varianty. Karosarska varianta je sedan a sedan s prodlouzenou plosinou. Jedine v cem s tebou bez vyhrad souhlasim je, ze je skoda, ze XJ nema ten 12-ti valec.
mě nezklamal, je to Nissan Skyline.. S-Type byl co se týká pokračování MKII a původního S-Typu lepší před tím faceliftem, hlavně tedy co se zádi a světel týká, teď je více sportovní, ale míň zachovává tradici.. ani jeden Jaguar nemá "americkej" charakter, jedině tak XK jako TransAm.. za nejmíň povedený se prý považuje XJS, ale s tím třeba já zásadně nesouhlasím.. XJS je raketa a představa, že se v něm vezu a poslouchám "svojí" hudbu a mam ostatní těžce v p***li mě nenechá v klidu spát
Skyline (ten Nissan) je poradnej kus auta. Skyline (virtualni) ja "fanaticky" vyznavac Hondy S XJS jsem se svezl a je to parada, nicmene bys od 12-ti valce ocekaval vic. Prave u XJS bych ocekaval, ze bude nejvetsi odpor, ze to neni ten spravny Jag. Ale jak vidis, tak nejvetsi odpor je proti X-typu XJS je dnes relativne nejlevnejsi Jag (stary) na porizeni a provoz.
hmm, ty se máš s tím svezením .. x-type není špatnej, možná je trochu menší (na Jag), ale jinak design je povedenej.. tady je důkaz, že mohl vypadat i jinak, možná víc "americky" než přijde Skylinovi ten skutečný.. [odkaz]
[odkaz]
Usporna verze do mesta kvuli parkovani?
Neni Jaguar jako Jaguar: [odkaz]
Ze ti ten Jag tak lezi v zaludku?
Tak ted zklamals zase ty me Podivej se prosim, na co jsem reagoval. Predpokladam, ze Mickovo "neni Skyline jako Skyline" bylo jen pratelskym rypnutim, na ktere jsem reagoval stejnym stylem. S tim, jestli mam/nemam rad Jaguar to nijak nesouvisi, nesmis to brat tak osobne
Co nadelas XJ6 je minulosti, nahradila ji XJ8. Spatnes me pochopil, XJ8 naopak povazuju za jediny hezky Jaguar dneska, byt design je trochu "ohrany" a oproti XJ6 bych cekal vetsi pokrok (myslim designove). Jestli se do XJ8 dava i sestival, to jsem nevedel (a jsem si temer jisty, ze tam driv nebyl - vsechny V6 byly zpocatku nahrazeny V😄. Pokud to beres tak, ze jaguarska "klasika" je design a la S-Type, pak pro me je to auto nabubrele americke a neskonale nezajimave. X-Type potom proste fuj, jakoby pokus o zmenseni XJ (hodne nepovedeny pokus), nevyvazene auto bez jiskry. Zminku o Honde povazuju za nemistnou, respektive irelevantni. Jako celkem maly kluk pro me bylo "kupecko" modlou a na ME cestaku jsem zelenobilym kockam (predevsim Tomovi Walkinshawovi) neskonale fandil (a nemel rad Volva ). Bohuzel, se zmizenim kupecka ze sceny a postupnym "fordovanim" Jaguaru pro me tato znacka ztratila kouzlo. Stejne se to deje s Aston-Martinem, mozna jsem v tomto staromilec, ale V8 Vantage byl posledni "pravy" Aston, nova "debecka" me nijak zvlast neoslovuji. Ale to uz jsme tezce OT. K te studii Mitsubka jen tolik, ze souhlasim s tim, ze je to po dlouhe dobe super design a prvky meho oblibeneho Galantu mi udelali velkou radost, stejne jako ostre hrany. Jsem zvedav, co z toho nakonec vzejde.
no ale XJ6 a XJ8 se liší motorem, jestli to myslíš generačně, tak XJ6 zkrátka nastolilo určitý vzhled, a zjistilo se, že zákazníkům se líbí a že ho jde vlastně "jen" modernizovat.. no do XJ8 se asi šestivál nedává, jinak by to bylo XJ6(označením myšleno).. co se týká designu S-Typu, myšleno toho původního, tak je to větší klasika, než XJ, respektive, S-Type vznikl dřív a nový je myslím důstojný nástupce [odkaz]
Asi to nepisu jasne, ale driv byla rada XJ6 a nebylo tam nic, nez sestivalce a XJR sestival s kompresorem. Pak to koupil Ford a misto (pravda, v te dobe uz celkem zastaralych) sestivalcu nastoupily osmivalce a rada XJ byla najednou XJ8. Fakt jsem si myslel, z XJ6 kompletne zaniknul a dnes ma rada XJ jen osmivalce. Pokud tomu tak neni, pak sorry. Nicmene pochopils to dobre, myslel jsem to predevsim generacne. Muj problem je totiz v tom, ze kdyz me auta zacinala zajimat, zadny Jaguar nevypadal jako to, co byl driv - XJ + Daimler byly limuziny a XJS kupecko, zadne z techto aut se designove k odkazu predchozich generaci nehlasilo a me to tak vyhovovalo. Dnes chce kazdy vypadat strasne "retro" a "navazovat na tradice" ale bohuzel, tradice-netradice, me se ten "novy" design nelibi. To, ze je to cim dal, tim vic Ford uz je jen posledni hrebicek (presto, ze si uvedomuju, ze bez Fordu by byla Jaguar tam, kde je dnes Rover - v pr.li).
ne. je to asi takhle. ze začátku XJ6 -6 válců, potom i XJ12 - 12 válců. Pak XJ6 - 6 válců XJR - 6 válců, přeplňované a XJ12 - 12 válců. Potom XJ8 - 8 válců a XJR - 8 válců, přeplňovaný. Nyní XJ6 - 6 válců, XJ8 - 8 válců a XJR - 8 válců, přeplňovaný.. Uf... a to nemluvě o objemech, protože pak už by to byl takový Eintopf ala VW
Zacatek - jasny, potom - jasny (tedy presne tak, jak jsem si myslel). Nyni - musim updatovat sve znalosti, XJ6 jako zaklad mi unikl.
ano, nejprve byl představen X350 jako osmiválec a přeplňovaný osmiválec, pak snad jako šestiválec, taky proto, že výkon současných šestiválců je docela slušný a lidé chtěli 1) levnější variantu XJ 2) navazuje to na tradici, kdy XJ začínalo, tak jak si ty už správně vzpomenul, s šestiválcovým motorem
Pokud me pamet neklame, tak se V6 davala do zakladnich modelu XJ vzdy. A opravdu design S-typu (tj. ovalny gril, masivni prid) je klasickym znakem vsech historickych Jagu. Je zajimave, ze prave ten jediny model (XJS), ktery opravdu "ujel" v designovych liniich beres Zminka o Honde byla jen pratelske stouchnuti, nic osobniho ani hanliveho! Asi se neshodneme v tom, ze Ford Jagu i AM pomohl a zaroven je nezahubil, ale to je opravdu otazka osobniho pohledu.
on jim pomohl, ale měl by jim dát trochu víc volnosti..
nechci dělat "masírku" a možná se i pletu, ale myslím, že tak od roku 2000 se dával už jen osmiválec a přeplňovanej osmiválec (v UK), aspoň podle tohoto zdroje
[odkaz]
Mozny to je, nehadam se. Musel bych to hledat. Pokusim se to nekde najit.
to je fuk, nedělej si práci
a jestli je něco krásná knížka, tak tohle
[odkaz]
Vysvetleni meho postoje je v odpovedi Micekovi, pro me byla klasika prave kombinace XJ a XJS a od toho se to odviji. Prave na tom, ze Ford zachranil Jag i Aston od krachu se shodnem, protoze tohle neni osobni pohled, ale ekonomicky fakt. Problem je, ze kdyz ma S-Type podvozek z Lincolnu a X-Type z Mondea (a nejen podvozek, ale, pokud me pamet neklame, tak i ruzne casti interieru - packy apod.), neni to pro me nic exkluzivniho, i kdyby se marketingovy executive manageri staveli na hlavu. K tem motorum - zda se, ze i Micek si mysli, ze po nejakou dobu XJ zadny V6 nemelo, tak jsem zvedav, jak to dopadne Narazka na Hondu mi prisla ve stylu "no jo, co bych cekal od nekoho, kdo zere japonce", proto me nijak nenadchla. Ale duvody mych nazoru na (predevsim) evropskou produkci by byly na dlouhou debatu (uz tak je diskuse dost OT, ja se ale snazil o tom mitsubku napsat aspon neco )
V dnesni dobe budes tezko hledat bezne auto, ktery nema neco z neceho. Pro tve poteseni uvedu, ze casti interieru s "fordem" nesdili jen X-type, ale vsechny modely Jagu a dokonce neco ma i AM. Nevim jestli to neni naopak a Ford nesdili casti s Jagem, ale to uz je debata na urovni jestli je lahev napul plna nebo napul prazdna. K tem V6 v XJ uz jsem napsal, ze to nevim jiste, takze to ber tak, jak jsem to napsal a to, ze je to domnenka. Za tu Hondu se ti jeste jednou omluvim, kdyz ti to jednou nestacilo. Chapu, ze te Jag nebere a nijak ti ho nenutim. Jen me zarazi tvoje argumentace, ktera je zalozena jen na osobnich pocitech a obhajovana, jako by se jednalo o naprosto dolozitelna fakta, ktery chce nekdo zpochybnit. Takze slunce v dusi
Tak vidíš, a máme to tu zas. Zatímco i poslední Seat a Škoda má techniku z Audi potažmo dokonce Bentley, tak u všech ostatních koncernů je tomu naopak. Tomu říkám mediální masáž. Platforma, na které je postaven S-type je velmi prestižní a shodnou má/měl Lincoln LS a Ford Thunderbird. Tedy samá luxusní auta. A označit ten podvozek za forďácký nebo lincolncovský nebpo jaguárovský je blbost. Prostě je koncernový. Ale je špičkový a vozy na něm postavené vesměs dosahují v crash-testech NHTSA špičkových výsledků. A hlavně mě štve, že koncernový podvozek se bere automaticky jako něco méně hodnotného...blbost. Jedinou "zásluhou" značek jako BMW a Honda je, že nedokázali (kromě Mini u BMW) skoupit jiné značky a proto platformy nesdílejí. Je snad Mercedes horší jen proto, že dokázal skoupit Chrysler a stavět na svých podvozkách Chryslery? Znamená to, že má podvozky z Chryslera?
neznamená, máš pravdu.. navíc sdílet s Lincolnem není ostuda
Sakra chlape, nestvi me! Ja NEMAM zadne poteseni z toho, ze jaguary sdili dily (to se snad rymuje ) s fordem. Za hondu se neomlouvej, ja to vzal uz predtim, jen jsem chtel objasnit, proc se mi to nelibilo (takze kamaradi, jo?). Argumentace JE zalozena na osobnich pocitech a JE obhajovana, protoze pro ME to tak proste je. Nebavime se tady o technice/vykonech/zrychleni, bavime se tady o vecech, ktere nejde zmerit - image, tradici, exkluzivite, designu. Rikam svuj nazor, cilem neni ani obhajit sebe, ani presvedcit tebe. Cilem je jen pokusit se vysvetlit, proc muj postoj k Jaguaru je jiny, nez tvuj. Cilem je priblizit ti me uvazovani - a treba me pochopis (souhlasit se mnou nemusis a ani to necekam). Toz pekny vikend
sorry, trochu jsem i něco dělal... ne, né Tibby.. abych se přiznal, ani jsem nevěděl a to mám o Jagu nasbíráno snad všechno co se na internetu dá najít, že Arden udělal i XJSo. Je to bomba.. kdybych já mohl vybírat ze starších modelů, chtěl bych tovární XJS V 12 v černý barvě, s původními zadními světly (to jako před faceliftem) a s evropskou verzí předních.. to jsou ty velký a s koly ala ruleta... asi takhle.. [odkaz] jen si domyslete černou barvu a tady je ten link na to XJC [odkaz]
No techhle XJC na netu par je. Ja mel zato, ze se bavime o novejsich XJ (ted jsem si uvedomil, ze u tech starsich jaxi ocekavam "XJ6" ci "XJ8" apod.; mea culpa) ... Fotka, o ktere jsem mluvil, zobrazovala XJ predchozi generace ve verzi coupe. Takze to beru tak, ze to fake opravdu byl.
Existuje studie soucasneho XJ ve verzi coupe. Takze jsi asi videl tu Ale to by byla naprosta bombo!
no já to fotil z okna.. to víš, tady v Práglu už jsme tak nějak otupělý vůči vzájemnejm aktivitám.. a si piš, že až tam budeš to XJC mít, tak že ti tam vlítnu, a vyblejsknu si ho.. kočky se nebojim, vezmu jí plyšovýho krtka z šourůmu VW a na něm se může vyřádit do sytosti
Mas mail. A Yaroukhovi vystav,pls , linky, aby vedel co je XJC
K tomuhle XJC jsem dokonce cetl "user review". Psal to jeho US ex-majitel. Oznacil ho za nejhorsi (po strance nakladu a poruchovsti) auto, ktere kdy vlastnil, Ale stejne to cele vyznelo jako "vzpominani se slzou v oku".
hele jeste jsem to nasel: [odkaz]
no az na to "US" a skutecnost, ze to je dokonce Daimler, jsem ani moc nekecal 😄
.....oni to nastastastie zachytili vcas, lebo v ESP hovoriacich krajinach a USA sa vola Montero (a v GB Shogun).
Nevolá sa on v ESP Galoper?
Galoper je predchozi verze Hyundai Terracan. Dle meho teda gazik jako gazik (vyjma LR)
Nene, Matesi. Trvám na svém - viděl jsem v španělsku nejedno pajero a jmenovalo se to Galloper.. Drogy neberu a chlast do sebe liju s citem, takže v delíriu jsem to vidět nemohl
Případně nerozeznám mitsu od hjundáje
Jo, mozny to je. Gaziky me jsou suma *a uz vubec nesleduju jak se tem obludam rika jinde Jen ze to s tim Galoperem/Terracanem nahodou vim, tak jsem to dal k dobru. Pro me gaziky skoncili v detstvi, to jsem zral Defendera a Cherokee v Daktari a to jen proto, ze byly pomalovany jako zebra Jeste jakz-takz toleruju LR a to dost mozna proto, ze je to anglicky
Daktari! Co ty mi nepřipomeneš. Na to jsem už úplně zapomněl.
...aj ta rodinka v "Skippy - stepna kengura" mala off-rod z ktoreho som bol na vetvy. To bol nejaky pick-up tusim....
Amas aj nemas pravdu: Galloper je naozaj predchodza Terracanu od Hyundai (resp. od uplne inej dizvize nez bola Hyundai Motors - od Hyundai Precision (vyraba obrabacie stroje) - preto tam bol aj iny znak). Lenze, ked Mitsubishi uviedlo facelift min.gen Pajera (take divne blatniky - no hroza) zistilo, ze im padol predaj (napodiv ) a ze je dopyt po povodnom pajere. Tak zacali spatne odkupovat od Hyundai Precision Gallopera (teda povodne Pajero) a asi dva roky ho na vybranych zapadnych trhoch predavali ako Mitsubishi Galloper (alebo niekde ako Pajero Classic). Dufam, ze to je malo zamotane...
pisem ako prasa...ospravedlnujem sa
...aj ta rodinka v "Skippy - stepna kengura" mala off-rod z ktoreho som bol na vetvy. To bol nejaky pick-up tusim....
sakra...zle odkliknute!
to máš za tu "stepnú kenguru".. to je pr*el, někdy se fakt tý slovenštině musím hrozně moc smát
...ja viem. Aj ja. Vsak to je stupidne: "stepna kengura". Aka ina?! Lesna? Mociarna?
zkus psát česky jako Tibby, lebo se tu pocikám smiechy... mě přijde totiž úplně nehorázně vtipný slovo "kengura".. já to nevydržim
Muzu to delat. Jenomze nechci prznit i cestinu po rodnem jazyce. A proc Ti je to takove vtipne, to "kengura"...vzdyt je to bliz bezne uzivanemu anglickemu "kangaroo" nez cokoliv jineho....
já vim, ale navíc v tom spojení se "stepná".. my máme prostě klokana a ten - ta "kengura".. to se nedá vysvětlit . Ale píšeš dobře, nemáš tam ani jednu chybu, tak já myslim, že tu a tam klidně můžeš psát i česky.. ale jestli by tě to zdržovalo, tak piš svým rodným jazykem.. no ale "kengura" .. občas si čtu na výrobcích ty vícejazyčné popisky.. to se ti nasměju
...jedine ze by som si cvicil cestinu....//Zdrzuje? Ani nie...nemam problem s takmer identickym jazykom (teda zdrzuje ma rovnako ako SK). Ide o to, ze casto rychlejsie rozmyslam, nez pisem...a aj z tohto tu vznika vela preklepov. A nechcem byt napadany niekym kvoli nedostatku casu, ze pisem CZ a neovladam ho. Dalsi dovod je ten, ze poznam Slovakov, ktori v pritomnosti Cecha zacnu :mluvit:. Co je fakt trapne, kedze si rozumieme. Okrem toho, z CZ sprav mam stale vacsi pocit, ze vy potrebujete SK trenovat viac ako my CZ / Popisky: oni su casto do SK prekladane Cechmi - takze je tam jednak vela bohemizmov, jednak vela slovenskych archaizmov....
no to je pravda, já znám (po) slovensky jen několik (málo) slov a stěží bych sestavil větu.. hlavně bych měl problém se slovesama.. jinak psanému rozumím, s vyjímkou některých slov.. např. kdyby nebyl Sprite, tak bych si asi těžko domyslel, že smiat (nebo jak se to správně píše) je žízeň.. to prostě neodvodíš..
...rozdielne slova (ako "smäd" - teraz som kvoli Tebe prepol na SK klavesnicu ) sa proste musis nadrilovat...alebo vela pocuvat SK. Ja som mal stastie (teda na SK normal), ze som od malicka vyrastal na CZ casopisoch o autach. A rodicia so mnou aj casto hovorili po anglicky.
Marko, ono je to taky asi o tom, že i teraz na slováči se prodává vela čehůnských časopisů a i na CZ TV tam lidi koukají atd. Kdežto tady se slovenčinou do styku moc nepřijdeš (když nemyslím, že v každé restauraci pracují alespoň dvaja) My máme naozaj větší problém rozumět Slovákům, než vy nám... s tím souhlasím.
Ano, ved o tom pisem, ze som vyrastal na CZ casakoch (a aj TV programoch).....podobne ako vacsina SK naroda. Ale ani u nas to uz nie je co byvalo. Vela mladych ludi, ktori nepozeraju CZ TV a necita CZ casopisy uz bohuzial prestava rozumiet. Trochu sa bojim aby sa oba narody kvoli zopar uplne inym slovickam, cez definitivnu rezignaciu na ten "druhy" jazyk, neodcudzili. Pochybujem, ze si to oproti vacsim narodom mozme (kulturne, ekonomcky, a teraz v EU aj politicky-zaujmovo) dovolit...
Kengura je dobrá s pečenými zemiakmi (zemiak = brambora )
....kengura nie je dobra...pretoze som zistil v slovniku, ze kengura je archaizmus. Spravne je aj u nas klokan! Ale v tom, ze kengura je dobra s pecenymi zemaakmi to mas pravdu. Ale este lepsia je, ked skace slobodne stepou: ked to je taka stepna kengura!
Neviem prečo tomu hovoria archaizmus, keď je to prevzaté z maďarského slova "Kenguru", čo naozaj JE klokan Na druhú stranu, zase sme u Volswagenu. Ken Guru
jo a ten seriál se u nás v čehůnsku jmenoval jen "Skippy".. na to auto si opravdu vzpomínám jen mlhavě.. snad bylo bílé. no ale s tou stepna kengura si mě rozsekal
.... Vsak vtedy ..to boli este casy CST. Aj u nas sa vysielalo to co v celej CSSR. Tusim sa to aj tu volalo iba Skippy (ale v tej pesnicke sa spievalo stepna kengura )
já si pamatuju akorát jak se zpívalo Skippy, Skippy je náš kamarád.. ale o stepné kenguře ani slovo..
...aha...tak to asi fakt bolo dualne dabovane >:- (Ja sa tu teraz rehlim, tak, ze mi az slzy tecu. Takyto off-topic tu este nebol... )
ne to vážně ne, diskuze se tu kroutěj jak visutej most při tornádu, ale se Skippym nepřišel nikdo ...třeba tak bude jmenovat nějakej užitkáč.. už vidím tu zprávu.. Renault Skippy Concept.. pokračovatel osvědčeného užitkového vozu Kangoo se představí na letošním autosalonu...
...aby sme sledovali dramaturgicku liniu tohto dialogu...malo by sa to volat Renault Kangoo Skippy
takový malý svižný užitkáč s allroad podvozkem
to je on [odkaz] stepná kengura, ale to auto jsem nenašel..
...dobry portret stepnej kengury
je galoper spolahlivý gazík?
čoho sa treba pri kúpe vystríhať?
ktoré časti auta sa často ničia - opotrebúvajú?
je galoper dobrá volba?
Tak me by ten Lancer ani nijak nevadil. Ten myslim vypada jeste celkem schopne. Zato ten Colt.......mno.....hnus. Pokud se vrati stary agresivni ksicht Galantu, tak to bude jen dobre. To auto jsem vzdycky chtel a pak ho jak na svinu zmrsili. For je ale ten, ze pred rokem jsem v Asii videl Galant 2004 a byl to zase ten stary vzhled, agresivni a krasny Vubec netusim proc ho tady nemaji. A byl i za pomerne slusnou cenu. V prepoctu asi tolik co prijatelne vybavena Octavia, ale vybava byla lepsi (v kuzi atd.). Bohuzel letos uz ho nemaji Ted uz tam nemeli zadne Galanty. Coz je mozna stesti, protoze videt ten aktualni hnus...
Galant v tej povodnej, peknej generacii sa este do minuleho roka robilpre Aziske trhy v australskom zavode aj s vacsim modelom Magna/Verada. Takze preto si ho tam videl. Teraz nabieha aj re aziu vyroba US-verzie (nova gen.) a to je dost hnusne auto... My dostaneme novy Galant tusim v 2007/08
Konecne je tu zase Mitsu s drzim agresivnym sportovym vzhladom. Od cias toho Lancera a Galanta jedine Mitsu s tymto vzhladom je EVO a to asi kvoli tomu ze je to EVO a tych je ako safranu. A za tym Galantom sa vzdy rad obzriem aj ked je to uz "stare" auto. Podla mna malo tu chybu ze sa tam nedaval dost silny motor ktory sa k tomu vzhladu a triede hodil. Ak sa dobre pametam najsilnejsi bol 2,5 V 163 PS ? A asi aj preto ich je u nas tak malo.
V6 samozrejme a tusim 97.
Myslim, ze se delal i 3 litr, ale nevim to na 100%.
jo to je stroj ako ma byt !!!
GTI
ti na pivní tácky namaluju za večer v tvý oblíbený hospodě do sbírky v jakém počtu chceš. Co to je? Tady je klub malířů padlejch andělů? Důležitý snad je, co jezdí po silnici. Doufám tu nikdo z nadšenců nečeká, že takhle to vyjede... na okresku u tebe za vsí. A co jezdí po silnici teď vidíme. Vídíme i co jezdilo. V sedmdesátejch létech to uměli. Udělali Colta a to byl jeden z mála "západních" vozů, který se masově (tuším 300 kusů) dostal na východ - do NDR (to je ta část Německa, kde neměli 40 let banán - to je mimochodem pravda - tamní politbiro rozhodlo, že ovoce z tropů lid NDR nepotřebuje... vydrželo to těch 40 hroznejch let) no a my se jezdili dívat do NDR na Colta. Od té doby jsem se ještě na pár generací Coltů díval se zalíbením - naposledy naproti Kotvě... v polovině devadesátejch let. To co přijde to teprve přijde - možná.
bizarní příběh
GTI
V tom žily miliony lidí... Ten Colt byl v modrý... 300 modrejch Coltů.
Taky z něj soudruzi pěkně stříleli .. přečti si naší debatu s Markem
to bola taka bizarna realita Ja si pamatam ako ma na vianoce posielali nasi aj so segrou do radu na mandarinky.
tak to já si už nevzpomínám.. ale byly i dobré věci... třeba Oskarky (ne to nebylo nic do mobilu - pro ty ještě mladší).. a taky musím pochválit na slovensko lebo vaše Arizonky ze Seredě jsou mnohem lepší než naše burisony nevím ani odkud...
Zas OT ... ja som ani Arizonky ani Burisony nemal rad. Vzdy ked som mal crevnu chripku doktorka to predpisovala v ramci diety. Liezlo mi to von aj usami....
tak to jsem ještě neslyšel, jako dietu... já myslel ty ochucené, ty normální jsou na pr*d, ale "stepná kengura" aspiruje na offtopic roku
GTI
Jo, tady to tak také bylo - pomeranče dvakrát do roka - Vánoce a kolem 1. května, aby lidi nekecali v průvodech. Já nevím, jestli kluci co tu píšou a nezažili to si vůbec umí představit, že opravdu nebylo možný si ráno koupit banán. Jenom dvakrát za rok, a jak správně píšeš, ještě si před tím vystál nejméně (!) půlhodinovou frontu. Nebo jogurty - byly myslím tři druhy a vozily se dvakrát týdně. Samozřejmě to bylo hned vyprodané, takže ve středu nebo ve čtvrtek sis musel nechat zajít chuť. Mandle se prodávaly jen pod pultem a jen na vánoce... ještě, že každá máma měla známou v sámošce... jinak by děti neměli vánočku. Příšerná doba... tolik let... Byl to jeden velkej lágr - jak bylo napsáno (trochu jinak) na jediné (!) světelné reklamě na Václaváku, která vždy svítila - se Sovětským svazem s rukama až na zem... (správně bylo - se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak). Milióny zkaženejch životů...
já si pamatuju jen to dobrý, přeci jen jsem v tom žil jen 7 let a to ještě jako téměř bezstarostný děcko.. ale to co bylo dobrý by lidi neměli pomlouvat jen pro to, že to bylo v onom režimu.. samozřejmě, že jako dospělej si uvědomuju už nějakou chvíli, že byla i spousta zla..
GTI
Krásné okamžiky zažívali lidi i v koncentračním táboře. Musíš rozlišovat - zločinný režim v němž jsi žil a to krásné, co ti třeba rodiče vytvářeli... "režimu navzdory" protože ti komouši... ti jsou jako mlha. Chvíli zaváháš, a máš je za krkem... a to by nebylo žádné EVO. Mám z toho ješte dnes husí kůži. Život pokrk v bahně. Navíc to nebylo bahno, bylo to ještě něco horšího.
Ja som bol moc maly, aby som si pamatal vsetky detaily. Ale samosku si pamatam ako dnes. Aj tu maminu znamu v pokladni. Ale pamatam si ako sme v skole trhali v Izbe revolucnych tradicii to "So sovietskym zvazom..." A tiez si pamatam, ako sme mali nakreslit nejaky pekny obrazok sudruhovy tankistovi co prisiel na besiedku k VRSR. Ja som mu nakreslil nemecky tan s hakovym krizom ako po nom lezie sovietsky tank. Akurat, ze som to kreslil iba cierno-bielo, takze som logicky na tom ruskom tanku nevyfarbil hviezdu. Pruser ako svina! Iskrickou som sa stal az o rok. Bolo mi to strasne luto, ked som nemal so spoluziakmi iskrickovsku pruisahu. Ani nie tak kvoli nim, ako kvoli tomu zakusku. Alebo...nabudeny vitazstvom tatrovky na Dakare 88 som organizoval na skolskom dvore zavod auticiek na vysielacku. Ale kedze v socialistickom tabore sa medzi vysielacku a auticko daval bowden, pionierska veduca to chcela takto. Aj si to tak zorganizovala. V inom kute dvora. Mne ten bowden prisiel zbytocny. A v ich kute zavodili aj tak len tanky a lunochody a to bolo pomale. Zvlastne bolo, ze zvazacka co mala na strosti nasu triedu sa za MNA postavila. Este zvlastne mi prislo, ze po tom zavode som ju uz nikdy nevidel...
na tu Tatru si taky vzpomínám.. to byla ještě šestikolka a na sámošku taky, na ten tuhej závěs u vchodu.. na ten krásnej vymozajkovanej výklenek pro minerálky a pivo... to nemyslím ironicky.. bylo to fakt chytrý.. a všechny ty konzumní atributy byly IMHO super.. mě náhodou tehdy to jídlo přišlo mnohem chutnější... a taky tu byla normální kamenná rybárna, dobrý ryby.. a ta super cukrárna.. a lahůdky, kde byly vyskládaný flašky až ke stropu... bomba, moc rád na to vzpomínám a mrzí mě, že si to už mimo svý hlavy nikde neprohlídnu
Tatra sice mala aj 6X6, ale od 1987 (2. miesto) bola prave ta kratka 4X4. Ta ma fascinovala moc : Stvorkolka Tatra, ked na uliciach bolo vidat iba sestkolky!!! Potom som s tatrovakmi prezival vdaka Otu Merinskemu krasne roky 1991-1996(?). Jedny z najkrajsich spomienok ake mam.
aha, tak já jak mám rád všechno víc jak čtyřkolový (u nákladních aut), tak jsem myslel, že to byla taky šestikolka. pamatuju se tehdy, jak jeden kluk ze školky měl radši Liazku.. tak jsme byli na nože
Tak to si bol na spravnej strane. Ano, bola aj sestkolka, aj stvorkolka, a v 88 aj osemkolka ("Babsa")! S velkou korbou TOTAL. A vtedy aj orgaznizator od TSO prenajal Tatrovky od f. zastupcu, pana Stragera. Totalny a fenomenalny uspech Tatroviek! Valcovali co sa dalo (aj ked zcasti kvoli tragedii DAFu 95 TurboTwin X2, aby som bol spravodlivy).
GTI
no mates by mi určitě nezapomenul vytknout, že moje milovaná 1 a půl tuna "Opel Blitz na dřevoplynový pohon" je čtyřkolka..
Špatný stát se pozná tak, že musí násilím bránit vlastním občanům, aby nemohli odejít. Skvělý tak, že se tam hrnou každoročně tisíce emigrantů ze všech kontinentů....
tobě muselo bejt čtyři nebo pět.. ty jsi toho asi taky moc nepochytil, viď.. (to je myšleno v dobrým, ač to zní sarkasticky)..
Nepochytil...i když. Jednou jsem měl na základce šílenou učitelku hudební výchovy a s tou jsme zpívali Kaťušu.
tak to myslím, že bohatě pro zkušenost stačí, co.. no a přitom to byl raketomet ponejvíce umisťovaný na nákladní a leckdy americký auta (myslím Dodge a Ford)
GTI
To máš pravdu I když jeden sem (NDR) utekl - Deen Reed. To byla figurka
jo a copak asi v tu dobu dělal krtek.. šteloval GTI první generace Sovětský svaz ne, ale krtek je věčný..
Já si z těch 40ti let taky tolik nepamatuji, ale pamatuji si dost. Když mi jako prckovi ve druhý třídě na táboře cenzurovali dopisy domů (psal jsem, že je to strašný a ať si pro mě přijedou a pionýr mi ho pak přinesl den před návratem domů). To jsem jako malej fakt nemohl pochopit! Ale taky si pamatuju na naší fungl novou Škodu 105L, která pak za x-let byla moje první auto. Pamatuju si jak v 85tým, když byla Spartakiáda, tak na Pohořelci v zelenině nám máma koupila pití v krabičce!!! Pamatuju si na lvíčka a MS v hokeji v tomtéž roce, které jsme vyhráli. Táta mi z něj přinesl puk. Dodnes ho mám někde v krabici. Jednou jsme ve škole kreslili továrny - tři kamarádi jsme nakreslili realitu: zničený špinavý humus továrny a jeden kámoš udělal továrnu s logem Baťa Na nástěnku se nedostala Ale taky si pamatuju, jak v 89tým před našimi okny stály OTéčka a vodní děla, aby se demonstranti nemohli dostat ke Hradu. Bydleli jsme v Nerudovce. Záviděl jsem motorky, který měli jugoslávský SPZky, když u nás byl největší masakr emzeta... Vzpomínám si, jak rodiče dávali pozor, co říkají a nám říkali, ať to nikde neříkáme. Jak táta poslouchal Hlas Ameriky.... Jsem rád, že ta doba už není...
GTI
Moc krásně jsi to napsal
...nemyslim, ze niekto z nas caka, ze to bude v realite rovnake. Samozrejme budu vacsie svetla. Iny naraznik a tym padom aj maska. A kopec dalsich detailov. Ide ale o to, ze druha najstarsia japonska automobilka (cca. od druheho destarocia 20. storocia) sa tymto konceptom vracia medzi zivych. Viem, ze koncept nie je realita, ale po dobe temna a v blizkosti smrti, je to maly a jasny zablesk nadeje. To teraz MUSI stacit...
myslíš.. možná by stačilo ty světla roztáhnout směrem dolů, tzn. zanechat tvar a jen je zvýšit a pak by stačilo do optimální pozice posunout ten střed nárazníku pod vstupem vzduchu.. já bych uvítal, kdyby v tomhle duchu vypadal Lancer a Galant..
... s tymi svetlami nieco treba robit. Toto je prilis male, urcite high-tech technologia a tym padom drahe. Ale ist by islo...to co si navrhol.
GTI
Ale ano... já musel zareagovat na ty některé orgastické výkřiky nad omalovankama... Takhle jsem vždycky vyskakoval nad každým číslem časopisu Ohníček - byl tam kreslenej seriál Malý Vinnetou... je to už ale asi 105 let
tak nějak nevím, na koho je tahle reakce.. respektive co tím chtěl básník GTI říct..
GTI
Pasovals mě na básníka... toho si vážím. já nahoře četl ty věty jako - to je bomba atp. Tuším kolega - evo a něco...
aha...
a "stepným kengurám" obzvlášť
Dobru...
GTI
Já už spím, nebuď mě...
...tu su obrazky buduceho Lanceru EVO X, nejakeho MPV (asi nastupca Mitsubishi Delica SpaceGear) a buduceho Nissanu GT-R 😒odkaz]
[odkaz]
jj pozrel som je to good
aby se zde nerozplývali nad studiemi či vozy některých "neschválených" automobilek. Protože pan GTI z toho má zřejmě pak poluce. Zde je to dovoleno pouze u automobilek, které jsou "na seznamu". Zbytek jsou omalovánky, které vám nakreslí u piva na tácek. Pan GTI zná zřejmě velmi dobře dobu před rokem 89 a tak jak se nám tam zasek v 76, tak se mu tam zřejmě zaseklo i myšlení. Už jsme na to spolu myslím párkrát narazili... Kdo nejde s námi, jde proti nám, jo a nedejbože, abychom se rozhodli OTEVŘENĚ kritizovat techniku VW...! Při kdejakém článku o japonských autech nám tady volá kluky z klubu a rýpe kde může, ale když se ocitnou v diskuzi pod jeho ikonama, guruuama a apoštolama a semtam napíšou něco nelibého co nejde s námi, ale proti nám, tak se nám tady sníží k velmi ubohým výkřikům ne nepodobným odstupujícím politikům. GTI, máš názor, toho si cením, ale v poslední době sklouzáváš příliš často k diskuzím typu patent na rozum, jediný správný názor apod.
Proboha!To se asi chodci zapotili při pohledu na jeho masku.Střet chodce s timhle čumákem je asi jako skočit placáka z Nuseláku!Jako studie dobrý.GTI,strašně ti fandím v názorech na auta,ale ta politika,jeje!Nebylo lepší stát fronty na banány než dnes stát fronty na pracáku?