Ekonomika
Přehled cen nových aut na českém trhu: Sedany a liftbacky nižší střední třídy (leden 2010)
217 komentářů
chrudoš
0
Teda ted na to poradne koukam, Fluence je sila! Docela dobra porce auta za vybornou cenu! V plnohodnotne plne vybave za 340 tis., to je parada 😄
0
To už bych radši Cruze...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
0
A priestorom...
0
Právě že viděl a velice příjemně mě ten pohled překvapil, Fluence jsem naopak ještě neviděl, ale Cruze na mě působil hodně dospěle, což se o Meganech IMHO říct nedá...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Opět potlesk redakci na otevřené scéně. Jasný pohled, jasný přehled.
Nejlepší volbou ve třídě je dnes OCTAVIA scout, resp. OCTAVIA RS. To ví ti, kteří na ta auta mají a ovšem především ti, co na ně... nemají. Osobně bych preferoval (při pohledu z okna kanceláře) toho scouta. Je to pro mne až neuvěřitelné, ale fantasticky mu pásne červená barva. Já bych vzal ovšem ten bronz.
Octavia dokonale trčí nad konkurencí, není co řešit, chce to najít odvahu a vejít do prodejny.
P.S. Těm, co se zdá Octavia předražená, doporučuji intenzivní pohled na své vlastní ruce. Jen a než tam je zakopanej... poklad.
BRAVO ŠKODA :yes:
Nejlepší volbou ve třídě je dnes OCTAVIA scout, resp. OCTAVIA RS. To ví ti, kteří na ta auta mají a ovšem především ti, co na ně... nemají. Osobně bych preferoval (při pohledu z okna kanceláře) toho scouta. Je to pro mne až neuvěřitelné, ale fantasticky mu pásne červená barva. Já bych vzal ovšem ten bronz.
Octavia dokonale trčí nad konkurencí, není co řešit, chce to najít odvahu a vejít do prodejny.
P.S. Těm, co se zdá Octavia předražená, doporučuji intenzivní pohled na své vlastní ruce. Jen a než tam je zakopanej... poklad.
BRAVO ŠKODA :yes:
No, pekny prispevek, ale dost mimo misu, nemyslis? Ukaz mi kde se v clanku pise o RS nebo Scoutovi? Nejak jsem si nevsiml. Takze pis laskave k tematu a nezapleveluj tu diskuzi blbostma, vsichni ti budeme vdecni
Maš tam překlep - ne NEJLEPŠI ale nejhorši volbou je OCTAVIA. Pokud jsi to myslel važně tak si sundej mokry hadr a sjeď tu tabulku znova a to bez zabran.
Octavia není špatné auto, ale taky kromě objemu kufru ničím výjimečné. Slušný průměr, pokud ovšem člověk ví, po kterém motoru sáhnout a po kterém raději ne (to ale platí i u jiných značek)...
Z těch, v článku jmenovaných, je jednoznačně na špici, nelži si do kapsy, a je jedno budeš-li jako měřítko brát vnitřní prostor, kvalitu zpracování, motorizace nebo převodovky.
P.S. Četl jsem tvé vyznání o srovnatelnosti E60 a Alfy 166, jen až tu budeš někomu, např. GTImu, vyčítat zaslepenost značkou, aby sis na tuhle svojí vlčí mlhu vzpoměl, takové prohlášení je moc i na zlatého ventilka. >😁 😉
P.S. Četl jsem tvé vyznání o srovnatelnosti E60 a Alfy 166, jen až tu budeš někomu, např. GTImu, vyčítat zaslepenost značkou, aby sis na tuhle svojí vlčí mlhu vzpoměl, takové prohlášení je moc i na zlatého ventilka. >😁 😉
166 vs. BMW: Já obě ta auta ŘÍDIL, celkem krátce po sobě a se srovnatelnými motory (pěti resp. šestiválcovými diesely, BMW bylo silnější), byť to v obou případech bylo jen pár desítek kilometrů.
Já popisuji VLASTNÍ ZKUŠENOST, svoje dojmy a názory. Pokud tomu ty nebo někdo jiný něvěříte, nenutím vás...
Ale tady jsme trochu off-topic.
Já popisuji VLASTNÍ ZKUŠENOST, svoje dojmy a názory. Pokud tomu ty nebo někdo jiný něvěříte, nenutím vás...
Ale tady jsme trochu off-topic.
ja som riadil takisto obe auta. a nezatratoval by som ani jedno znich..
Však já taky nikde netvrdil, že by ten Bavorák byl po stránce svezení špatný, kdepak! Psal jsem (v diskuzi pod jiným článkem) že mi ta auta přišla v jízdě naprosto srovnatelná, každé mělo svoje plus a mínus, ani jedno nebylo celkově nijak výrazně lepší než druhé.
Jiná věc je, že se mi Banglovo BMW 5er (E60) krajně nelíbí zvenku ani zevnitř, ale to už je velmi subjektivní věc a jízdy se to netýká.
Jiná věc je, že se mi Banglovo BMW 5er (E60) krajně nelíbí zvenku ani zevnitř, ale to už je velmi subjektivní věc a jízdy se to netýká.
Ty jsi proste fenomen, ty dokazes z nemecko-ceskeho chladneho vyrobku udelat italskeho sarmantniho hrebece, z tuctovky, kterou po ceste domu vidi clovek 1000X udelat neco vyjimecneho, neco co navazuje pocit - nema to kazdy!Neco jako co kus to orginal...=blabol. Vetsina koncernovych aut jsou ciste, chladne, vypocitave mrchy, kterych potkas na ceste tisice s konzervativnim designem, ktery je prvoplanove koncipovan pro ty anonymni masy...neco jako brouk, do kazde rodiny skodofku, VW.
Nic proti, pragmatismus a cisty logicky kalkul je OK, jenze je tu to JENZE, vetsine koncernovych aut (az na par vyjimek) chybi "TO" kouzlo, ktere auta odlisuji, definuji osobnost ridice - proto Tebe nikdy neoslovi Maserati QP, francouzska silena designerska skola - ale oslovi Te chladna dokonalost nemeckych tuctovek nekdy az kycovitost (viz Passat a jeho chromovane linky popripade interier).
Tudiz vsechny ty Passaty, "audiny", Skodovky jsou snatky z rozumu ("drzak", ustne tradovana "kvalita"), ale chybi tomu to o cem ty tady vzdy dlouho blabolis....ten cit, srdce, ktere Te tahne jinam....k plnokrevnikum, kteri maji sve mouchy, ale jsou neotreli, orginalni, neokoukatelni...
Ty jsi ztelesneni kyce.
:-!
Nic proti, pragmatismus a cisty logicky kalkul je OK, jenze je tu to JENZE, vetsine koncernovych aut (az na par vyjimek) chybi "TO" kouzlo, ktere auta odlisuji, definuji osobnost ridice - proto Tebe nikdy neoslovi Maserati QP, francouzska silena designerska skola - ale oslovi Te chladna dokonalost nemeckych tuctovek nekdy az kycovitost (viz Passat a jeho chromovane linky popripade interier).
Tudiz vsechny ty Passaty, "audiny", Skodovky jsou snatky z rozumu ("drzak", ustne tradovana "kvalita"), ale chybi tomu to o cem ty tady vzdy dlouho blabolis....ten cit, srdce, ktere Te tahne jinam....k plnokrevnikum, kteri maji sve mouchy, ale jsou neotreli, orginalni, neokoukatelni...
Ty jsi ztelesneni kyce.
:-!
Pěkná póza. >😁
ak toto je poza (netvrdim, ze sa s nou plne stotoznujem), co su potom demagogicke krasovylevy GTI-ho, preboha?
Rozlišuj a hledej nuance. Pokud máš v hlavě doostatek soudnosti a nadhledu, pochopíš. 😉
Zase ten internet do škol??? 😲
Proč hned tak bojovně Dinare a na levelu právě té základní školy?
Já nerad píši takové příspěvky, ale u GTI mi to nedá - nikomu neberu názor, ale vždy to má své hranice viz absolutní soudy popřípadě rady typu nejlepší rodinné auto v ceně okolo 300.000,- VW Polo.... :-!
Já nerad píši takové příspěvky, ale u GTI mi to nedá - nikomu neberu názor, ale vždy to má své hranice viz absolutní soudy popřípadě rady typu nejlepší rodinné auto v ceně okolo 300.000,- VW Polo.... :-!
Že bych tu kdy napsal, že nejlepší rodinné auto je POLO, to si mě s někým pleteš. Ovšem, že je POLO nejlepší subkompakt tu víš snad i ty, ale jako rodinný vůz? Prober se, člověče.
Musis ho pochopit,je pravnik,takze prekrucanie faktov a presviedcanie o "svojej" pravde je uz jeho profesionalna deformacia.Asi to tu berie ako pracovnu pripravu.
Bez ohledu na GTIho příspěvek musím napsat, že toto je pěkný blábol.
Každýho chytá za srdce něco jinýho. Mně třeba Golf V a VI a nové Polo, nebo Saaby, nebo moje Mulťa... nebo Lexusy (většina), nové Mazdičky, miluju design starší Mitsi Galant s tím negativním sklonem čelní masky, vyloženě obdivuji odvahu designerů u Roomstra... atd.
Tys tady naprosto nesmyslně paušalizoval design VW jako nudný až je kýčovitý, což je strašná zhovadilost.
Kýče jsou v poslední době vidět IMHO hlavně u té zmiňované francouzské školy (s výjimkou Megana II hatchback, VelSatis a Avantime, kde si cením odvahy tvůrců), hojně v Americe či v Koreji... ale debaty o designu jsou subjektivní, což je třeba respektovat, a proto je ten tvůj příspěvek tak zbytečnej :no:
Každýho chytá za srdce něco jinýho. Mně třeba Golf V a VI a nové Polo, nebo Saaby, nebo moje Mulťa... nebo Lexusy (většina), nové Mazdičky, miluju design starší Mitsi Galant s tím negativním sklonem čelní masky, vyloženě obdivuji odvahu designerů u Roomstra... atd.
Tys tady naprosto nesmyslně paušalizoval design VW jako nudný až je kýčovitý, což je strašná zhovadilost.
Kýče jsou v poslední době vidět IMHO hlavně u té zmiňované francouzské školy (s výjimkou Megana II hatchback, VelSatis a Avantime, kde si cením odvahy tvůrců), hojně v Americe či v Koreji... ale debaty o designu jsou subjektivní, což je třeba respektovat, a proto je ten tvůj příspěvek tak zbytečnej :no:
Ja jsem napsal většina ne všechny, sice to zavání alibismem, ale rozdíl v tom přeci je. Já mám také v koncernu své favority a když už jsme byli u té Škodovy - tak můj favorit je Yeti - nádherné a neotřelé auto, které je navíc praktické.
To, že každého chytá za srdce něco jiného je pravda a ja to nikomu neberu. Každý je orginál a každému se líbí něco jiného - žádný problem.
To, že ochormovaný Passat je králem kýče - snad nemusíme vést debatu anebo vlastně kde je GTI?
>😁
To, že každého chytá za srdce něco jiného je pravda a ja to nikomu neberu. Každý je orginál a každému se líbí něco jiného - žádný problem.
To, že ochormovaný Passat je králem kýče - snad nemusíme vést debatu anebo vlastně kde je GTI?
>😁
Srovnávat designovou prémiovou ikonu v podobě Quattroporte s mainstreamovou Octavií scout či Apoštolem, to vyžaduje minimálně trojitou lobotomii. Víc k tomu tvému žalmu nemám co dodat.
P.S. Ale do Zlatého ventilku letíš šupem 8-s >😁
P.S. Ale do Zlatého ventilku letíš šupem 8-s >😁
Doporucuji precist prispevek jeste jednou a zkusit pouzit tu kulatou vec, co mas na krku, k necemu jinemu, nez je prijem potravy. Jediny, kdo v jedne vete spojuje QP a Octavku jsi ty - takze s tou lobotomii opatrne - kadis si do vlastniho hnizda 8-s :no:
O dokonalém trčení nad konkurencí bychom mohli podebatovat, ale moc by mě to asi nebavilo 😉
Faktem je, že Scouta moc nemusím, zato RS je supr :yes: Viděl jsem minulý týden konečně i RS po F/L a je to pořád OK, i když před ním byl fakt bombový.
Včera jsem mrkal na Vraždy v Midsomeru. Už ani zločinci na anglickém věnkově se nemůžou cítit v bezpečí. Police tam mělo jednu krásnou Oktávku RS v kobmíku s těma jejich modrožlutýma reflexníma plochama byla úplně sexi :yes:
Faktem je, že Scouta moc nemusím, zato RS je supr :yes: Viděl jsem minulý týden konečně i RS po F/L a je to pořád OK, i když před ním byl fakt bombový.
Včera jsem mrkal na Vraždy v Midsomeru. Už ani zločinci na anglickém věnkově se nemůžou cítit v bezpečí. Police tam mělo jednu krásnou Oktávku RS v kobmíku s těma jejich modrožlutýma reflexníma plochama byla úplně sexi :yes:
Octavia RS byla supr. Trvám na tom, že facelift ji poměrně dost zmršil... 😢
nebyl bych tak kategorický. F/L se možná ne úplně povedl (těžko něco vymyslet, když základ je téměř dokonalý), ale žádná tragédie to není :yes😒br />
minulý týden jsem po skoro roce opět absolvoval cestu s Oktávkou TDI (1.9) Když jsem jí v půjčovně nastartoval, až jsem se lekl >😒] Asi jsem fakt rozmazlenej benzinovej fracek >😁
minulý týden jsem po skoro roce opět absolvoval cestu s Oktávkou TDI (1.9) Když jsem jí v půjčovně nastartoval, až jsem se lekl >😒] Asi jsem fakt rozmazlenej benzinovej fracek >😁
dojde Ada a vysvetli ti, ze najlepsi zvuk ma iba poriadne tdi
ano ano, možno som ešte velmi mladý aby som pochopil, že svet nie je ako čiernobiely televízor >😒]
Píšeš trochu mimo mísu, ale proč nedopřát radosti grafomanovi 😉
jo GTI pekne si to vystihol, chce to najit odvahu a vejit do prodejny...
Hm....
Osobně bych preferoval (při pohledu z okna kanceláře) toho scouta. Je to pro mne až neuvěřitelné, ale fantasticky mu pásne červená barva. Já bych vzal ovšem ten bronz.
Osobně, kdybych se měl z okna kanceláře takto zasněně dívat na Scouta, tak by něco nebylo veeeelmi v pořádku.
Z vlastní zkušenosti můžu ale říci, že Oct.2 je dost povedené auto....do 200km....pak už to je hrkavec. Nicméně dělat z oct. něco co není...ale to už tak ve tvém případě je. :-! :-! :-!
Osobně bych preferoval (při pohledu z okna kanceláře) toho scouta. Je to pro mne až neuvěřitelné, ale fantasticky mu pásne červená barva. Já bych vzal ovšem ten bronz.
Osobně, kdybych se měl z okna kanceláře takto zasněně dívat na Scouta, tak by něco nebylo veeeelmi v pořádku.
Z vlastní zkušenosti můžu ale říci, že Oct.2 je dost povedené auto....do 200km....pak už to je hrkavec. Nicméně dělat z oct. něco co není...ale to už tak ve tvém případě je. :-! :-! :-!
Renault Fluence se svoji cenou s přehledem válcuje ostatní. Spolu se Škodou Octavia asi nejlepší volba. Dříve to byl i Cruze, ale ten už se začíná cenově ztrácet (což ještě před půl rokem neplatilo)
Na Cruze se čeká kolem 4 měsíců, než ti ho dodají (ve výbavě a barvě jakou chceš), tak proto možná nemá potřebu slevňovat (že nestíhají vyrábět). Je ale fakt, že jak jsem se minule díval na prodejní čísla Cruze, tak moc oslnivé nebyly, no tak nevim, třeba ještě nějaké slevy na Cruze příjdou. Opravdové prodeje začnou až se bude prodávat Cruze hatchback, jestli to bude ale letos kdo ví.
Cruze hatchback asi ani nebude, fotky co byly, tak byly fake, takze nikdo nevi. No a pomale prodeje jsou opravdu jen a jen nezvladnutou vyrobou, cekaci lhuty jsou hrozne, uz se to zacina zlepsovat, ale ty auta kvuli velkemu zajmu proste a jednoduse nejsou (ve smysluplne kombinaci motoru a vybavy), takze chevrolet opravdu nema duvod zlevnovat.
I tak je to porad vyborna a konkurenceschopna volba, nabidka vsech je opravdu vyrovnana a clovek at vybere cokoliv, bude spokojeny!
I tak je to porad vyborna a konkurenceschopna volba, nabidka vsech je opravdu vyrovnana a clovek at vybere cokoliv, bude spokojeny!
Jsem ted pred nakupem auta presne tehle kategorie do me male firmy. Sedan nizsi stredni, limit 450k. Ale proste nemuzu vybrat to prave. Chci benzin a hlavne 6.st prevodovku. To diskvalifikuje vetsinu aut vcetne Cruze kterej je u me designove na 1. miste. Jaky z techto aut ma nejvetsi prostor na zadnich sedadlech? O velikost kufr mi naopak tolik nejde, stejne jako o motor, na okrsky mam Alfu. Po cenove strance mi nejlip samozrejme vychazi Renault ale tyhle automobilce vubec neverim, mel jsem Megana jeste behem studenskych let a moje Alfa je proti tomu jak Svycarsky hodinky. Diky temhle pozadavkum zustavaji bohuzel jen Corolla a Octavia. Jenomze s vybavou kterou proste vyzaduji (park. senzory vzadu, el. ovl. vsude, atd.) se do limitu vejdu jen s 1.2 tsi a tam se bojim o zivotnost motoru a jak to pojede kdyz pojedou tri osoby... 😡 Nejake dalsi navrhy? Dekuji...
Sám si si odpovedal: 6° manuál, cena do 450k, to spĺna jedine Octavia 1,2 TSI.
A co myslis ta Corolla? Jeji motor 1.6 130k se mi zda pro potreby lepsi a myslim ze je i spolehlivejsi nez ta 1.2tsi
Neviem, ci má Corolla 6st. manuál. Ak má, nie je to zlá volba, minimálne motoricky je to velmi slusné. Kvalitou spracovania interiéru a jeho materiálmi ale za Octou mierne zaostáva.
já bych se toho 1.2TSI vůůůbec nebál😄 výkon to má stejnej jako ta 1.6 takže to rozhodně nebude brzda😄
a tubrbomotory tu už nějakej ten pátek jsou (spíš několik více let, až desítek), takže bych se nebál ani toho, že to nebude dobrej motor😄 a když koncern VW to nechává vyrábět škodovku pro celej koncern tak i to něco znamená😄
a tubrbomotory tu už nějakej ten pátek jsou (spíš několik více let, až desítek), takže bych se nebál ani toho, že to nebude dobrej motor😄 a když koncern VW to nechává vyrábět škodovku pro celej koncern tak i to něco znamená😄
No hele Cruze v nafte ti splno podle me vsechno, co chces, motor je dobre zprevodovany, takze sestku ozelis
No vidis, ja zas v nejakym testu cetl ze prave ten nafotvej motor v Cruze je blbej...nebylo to tady na auto.cz
Mů návrh je nelpět na 6kvaltu, dobře spřevodovaný motor s ohledem na výkon šestý stupeň nepotřebuje, může se stát,že kvůli šestému kvaltu upřednostníš auto kde je dodáván více z marketingových důvodů než k nějakému podstatnému užitku.
A vážně chceš sedan nebo liftback? Nevím, na co to auto přesně chceš, ale z tvojeho finančního limitu bych do auta této kategorie rozhodně nešel. Třeba Astra, Golf, Focus nebo Mazda 3 ti myslím udělají daleko větší službu. V tvém cenovém limitu se například Astra dá sehnat i se 140 koňovým motorem(pokud dobře umím číst z ceníku. [odkaz] Golf je sice poněkud dražší, ale vydrží ti dost dlouho. Jo z těch sedanů bych řekl, že i Jetta je dobrá koupě. Je sice stará, ale spolehlivá, protože je postavená na podvozku Golfu 5 a ten byl myslím, všeobecně spolehlivý. Ale musíš se s nimi projet a rozhodnout se sám... Astru, Golfa, Trojku i Focuse jsem měl možnost porovnat naživo např:ve Frankfurtu 2009. Ale z hlediska jízdy ti neřeknu. Je mi 15 a tak jsem s nimy ještě nejel >😁
Je jedno kolik ti je, kazdej nazor se ceni 😉 Proc si myslis ze hatchbacky mi "udělají daleko větší službu"? S hatchema mam problem ze vypadaji vsichni stejne a jezdi jich cela praha. Sedany maj v sobe aspon kousek neceho "honosnejsiho", i kdyz to ber samozrejme v tyhle cenovy kat. s rezervou...
Díky. Na mnohých forech po přečtení, že mi je 15 tak mě hned odsoudí. Jinak proč si to myslím? Protože v téhle cenové relaci se nadá hovořit o jakési reprezentativnosti. Jako Octavia fcelift vypadá z dálky jeko nějakej čínskej šunt. To si přiznejme na rovinu.
Flulence je jen Mégane se zadkem(mám Renaulty rád, ale...) A Corolla už taky není bůhvíjaký zázrak. Jo a proč ti udělají větší službu? Jednoduše proto, že ve tvé cenové relaci si můžeš myslím dovolit jen Octaviu, Flulence, Cruze nebo Corollu. A když uvážíš jak spolehlivý je Golf VI (nemyslím, celý koncern) A jak spolehlivý je třeba Chevy... Jinak já ti tvůj názor nevymlouvám, ale v této cenové relaci mě příde hatchbacek výhodnější i co se týká motoru. Srovnej Astru a Octaviu. Chtěl jsem tě poprosit, jestli bys mohl napsat na co vlastně budeš auto využívat. Jestli na dlouhé cesty, popojíždění po městě... A co od auta vyžaduješ krom silného motoru a ceny do 450 000. Pak by to bylo jistě zajímavější.
Flulence je jen Mégane se zadkem(mám Renaulty rád, ale...) A Corolla už taky není bůhvíjaký zázrak. Jo a proč ti udělají větší službu? Jednoduše proto, že ve tvé cenové relaci si můžeš myslím dovolit jen Octaviu, Flulence, Cruze nebo Corollu. A když uvážíš jak spolehlivý je Golf VI (nemyslím, celý koncern) A jak spolehlivý je třeba Chevy... Jinak já ti tvůj názor nevymlouvám, ale v této cenové relaci mě příde hatchbacek výhodnější i co se týká motoru. Srovnej Astru a Octaviu. Chtěl jsem tě poprosit, jestli bys mohl napsat na co vlastně budeš auto využívat. Jestli na dlouhé cesty, popojíždění po městě... A co od auta vyžaduješ krom silného motoru a ceny do 450 000. Pak by to bylo jistě zajímavější.
Z diaľky vyzerá každé auto ako šunka. Ide o to, ako pôsobí zblízka, na parkovisku, v meste, keď ťa predbieha na diaľnici.
Ako si prišiel na to, že Fluence je len Megane so zadkom? Práve naopak, od Meganu má odlišný predok aj zadok, iné sú prístroje pred vodičom, úplne iné sú výbavy aj ceny. S Meganom majú spoločnú techniku, ale Megane so zadkom to rozhodne nie je.
Čo sa kúpy auta týka, typ karosérie sa obvykle nevyberá podľa výhodnosti ceny alebo motoru, proste potrebuješ väčší kufor alebo reprezentatívnejší vzhľad, tak berieš sedan alebo lift, ak nezáleží na kufri ale radšj ušetríš či vyberieš športovejšiu výbavu so silnejším motorom, potom je lepší hoci hatchback.
Kolega má dosť špecifické požiadavky, ale ak na tom nechce robiť vyslovene krátke trasy, pri ktorých sa nafta nestihne ani ohriať, asi by som do benzínu nešiel - hlavne z ekonomických dôvodov. Pokiaľ benzín vyhovuje a proste ho chce pre jeho vlastnosti, je problém skombinovať ho so 6-kvaltom, niekde bude treba ubrať alebo zmeniť názor...
Ako si prišiel na to, že Fluence je len Megane so zadkom? Práve naopak, od Meganu má odlišný predok aj zadok, iné sú prístroje pred vodičom, úplne iné sú výbavy aj ceny. S Meganom majú spoločnú techniku, ale Megane so zadkom to rozhodne nie je.
Čo sa kúpy auta týka, typ karosérie sa obvykle nevyberá podľa výhodnosti ceny alebo motoru, proste potrebuješ väčší kufor alebo reprezentatívnejší vzhľad, tak berieš sedan alebo lift, ak nezáleží na kufri ale radšj ušetríš či vyberieš športovejšiu výbavu so silnejším motorom, potom je lepší hoci hatchback.
Kolega má dosť špecifické požiadavky, ale ak na tom nechce robiť vyslovene krátke trasy, pri ktorých sa nafta nestihne ani ohriať, asi by som do benzínu nešiel - hlavne z ekonomických dôvodov. Pokiaľ benzín vyhovuje a proste ho chce pre jeho vlastnosti, je problém skombinovať ho so 6-kvaltom, niekde bude treba ubrať alebo zmeniť názor...
Ze sedanu jsou tu jeste Mitsubishi Lancer, Honda Civic, Opel Astra, s temi by ses do tech 450k +/- vlezl, trochu drazsi pak jsou VW Jetta, Ford Focus, Volvo S40.
edit: A jeste jsem zapomnel na Mazdu 3
edit: A jeste jsem zapomnel na Mazdu 3
Mitsu by byl u me jasna volba kdyby to melo 6. stupen prave. Civic sedan se mi hrozne nelibi. Mazda 3 ma malo mista na zadnich sedadlech, jinak se mi s motorem 2.0disi paci moc...skoda, obcas by se vzadu nekdo svezl. Jetta neni spatnej napad, podivam se na cenik, ale bojim se ze pak uz budu zas uplne na jinych cenach. Focus je i v sedanu? Jestli jo tak se mrknu ale ty jejich benzinovy motory jsou pomerne chciply...
Tady ceník Jetty, ale je to úplně mimo mísu tvých finančních možností(asi) podle toho co tu píšeš.
[odkaz]
Jo a Focus je taky v sedanu, ale nejsem si jistý jestli ho má Ford Motor Czech ještě v nabídce.
EDIT:stáhnul jsem si katalog Focuse a ano. Je tam i verze sedan, ale jak se píše i tady v tomto článku. Je poněkud dražší než konkurence.
[odkaz]
Jo a Focus je taky v sedanu, ale nejsem si jistý jestli ho má Ford Motor Czech ještě v nabídce.
EDIT:stáhnul jsem si katalog Focuse a ano. Je tam i verze sedan, ale jak se píše i tady v tomto článku. Je poněkud dražší než konkurence.
Diky, ceny Jetty jsou mimo, tam uz bych pak premyslel o uplne jinych vozech zase. Focuse vlastne nema cenu uz kupovat, do roka je tu nova generace ktera se mi dle fotek z Detroitu hodne libi.
A proč trváš na šestikvaltu? Ono to ještě automaticky neznamená, že ta šestka bude mít lehčí převod, než pětka u jiného auta. Chce to vyzkoušet, popř. se podívat do technických dat, pokud ovšem někde najdeš info o stálém převodu a o převodech jednotlivých rychlostí.
Cruze se mi taky celkem líbí, hlavně vnitřek, ale benzíny (prý) za moc nestojí (nevím, neřídil jsem).
Cruze se mi taky celkem líbí, hlavně vnitřek, ale benzíny (prý) za moc nestojí (nevím, neřídil jsem).
já bych klidně Rencka skusil. Kvalita a spolehlivost jsou někdě úplně jinde než před 10 lety, krom toho dávají na Megoše teď tuším záruku 5 let, tak Fluence minimálně 3 roky bude mít taky. 1.6 je docela osvědčený a bezproblémový motor (no pár vrtochů se najde, ale u kterého ne že).
Skus si ho určitě projet, možná změníš názor 😉
Skus si ho určitě projet, možná změníš názor 😉
K Fluence na leasing dostáváš automaticky 5 let záruku 😉
ale ten leasing toho "levnýho renclíka" doost prodraží😄
Urcite ho budu zkouset, ale jednou jsem si rekl ze Rencka uz nikdy, tak se ted bojim ze spis do nej zase pujdu a pak bude castejc v oprave nez u me. Je to pekny auto a parametrove se vsim co potrebuju (dokoce bych spis zel do nafty v jeho pripade), ale opravdu si myslim ze Renault jsou kvalitativne nejhorsi auta z Evropskych automobilek.
když si to myslíš na základě špatné zkušenosti se starým Megošem, budeš zbytečně handicapovat model, který by jinak možná splňoval tvoje požadavky.
Chápu, špatná skušenost se nezapomíná, ale Renault dnešních dní je kvalitativně v nejhorším případě kolem průměru, ale spíš výš. Druhá věc je, že ta kvalita napříč evropou je +/- stejná. Vždy máš šanci koupit šunt a pak ti ani záruka nepomůže ("slavná" recence Passat CC že)
Chápu, špatná skušenost se nezapomíná, ale Renault dnešních dní je kvalitativně v nejhorším případě kolem průměru, ale spíš výš. Druhá věc je, že ta kvalita napříč evropou je +/- stejná. Vždy máš šanci koupit šunt a pak ti ani záruka nepomůže ("slavná" recence Passat CC že)
Dacia Logan za 79.900 Kč? >😁 Beru všema deseti. Nové auto za cenu staré ojeté bazarovky? Best buy forever!!! >😁
Proč choděj lidi do bazáru, když je Logan tak levný >😒]
No je pravda, že za tu cenu by prodeji převálcovala i Octavii.
No je pravda, že za tu cenu by prodeji převálcovala i Octavii.
Omluva. Nějakým nedorozuměním se mi tady můj příspěvek otiskl dvakrát. Jeden jsem tedy smazal a zůsatl tu jen nadpis. To jen aby se přdešlo nějakým nedorozuměním a nadávkám na mou osobu. Díky!
Já bych se vážně zamýšlel i nad Octavií Tour. Kdyby byla tak o 20 táců níž, tak je to best buy...
Jinak nad tím, kdo je u nás nejlepší, se lze přít. O tom, kdo je u nás NEJÚSPĚŠNÉJŠÍ, není pochyb - královna OCTAVIA.
Jinak nad tím, kdo je u nás nejlepší, se lze přít. O tom, kdo je u nás NEJÚSPĚŠNÉJŠÍ, není pochyb - královna OCTAVIA.
Až na ten poměr cena/výbava, tam to hlavně pokud chceš aspoň trochu solidní motor kulhá.
1.2TSI není za velký příplatek, horší je to s tou výbavou. Samozřejmě, pokud vezmeš Fluence v základu a dovybavíš si Octavii s 1.2TSI na stejnou úroveň, bude rozdíl dost dramatický...
Tak je pravda, že Fluence je jiná cenová liga. Ono i Mégane je dost levný. Opravdu DOST levný. Až si říkám, kam zmizela výhodnost Kie? Žel, Fluence je sedan, takže okruh zájemců notně prořídne. Rozhodně ale nechápu, kdo by se po příchodu Fluence vůbec zabýval takovým krámem, jakým je Chevrolet Cruze >😒]
Čtu si tady ceník Octavie a mám pocit, že buď je Škodovka tak exklusivní zboží nebo si ze zákazníků dělá srandu. To, co ona má v nabídce, to nemá nikdo jiný😒br />
klimatizace Climatic (to je automat nebo manuál?)
Maxi DOT (to prostě nemůžou napsat, že mají palubní PC?)
Climatronic (ten rozdíl v názvu je minimální jen proto, aby si ti s manuálem nepřišli méněcenní?)
Boarding Spots (jak vznešený název pro žárovčičky v zrcátkách)
Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light) 8-s
mlhové světlomety s Corner funkcí (což takhle to napsat česky?)
SunSafeGlass (co to vlastně je?)
a co teprve SunSet?
Nevím jak vy, ale já k tomu potřebuji výkladový slovník, i když se jedná povětšinou o zcela běžné prvky výbavy, kterými se nám Škoda snaží vnutit jakousi exklusivitu běžných prvků výbavy. :no😒br />
I když je Octavia II hodně povedené auto, tak by si výrobce tuhle trapnou hru mohl odpustit. 8-s
klimatizace Climatic (to je automat nebo manuál?)
Maxi DOT (to prostě nemůžou napsat, že mají palubní PC?)
Climatronic (ten rozdíl v názvu je minimální jen proto, aby si ti s manuálem nepřišli méněcenní?)
Boarding Spots (jak vznešený název pro žárovčičky v zrcátkách)
Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light) 8-s
mlhové světlomety s Corner funkcí (což takhle to napsat česky?)
SunSafeGlass (co to vlastně je?)
a co teprve SunSet?
Nevím jak vy, ale já k tomu potřebuji výkladový slovník, i když se jedná povětšinou o zcela běžné prvky výbavy, kterými se nám Škoda snaží vnutit jakousi exklusivitu běžných prvků výbavy. :no😒br />
I když je Octavia II hodně povedené auto, tak by si výrobce tuhle trapnou hru mohl odpustit. 8-s
K tomu Climaticu: je to v zásade manuálna klíma, bez ohladu na snahu Skody o "pozdvihnutie" na vyssiu úroven, akýsi medzistupen medzi manuálom a automatikou. A mimochodom klíma dost poruchová, za posledný mesiac som mal do cinenia s dvomi nespokojnými majitelmi s blbnúcim Climaticom (nekúril, resp. nedal sa regulovat).
Palubní PC mají i Octavie bez Maxi-DOTu 😉
není Maxi-DOT tak velká obrazovka uprostřed kde se ti zobrazuje PC/radi👋navigace?
Je. >😁
to je prý docela žádaný "tovar". Táta měl v Superbu I jenom klasický display a ze 4 návštev v Praze ho 2x vykradli ;-\ Mít tam Maxi-DOT tipnul bych to na 4x 😄
To chces rict ze mu 2x slohli palubni pocitac s budikama?! 8-s
Asi tam měl na budíkách dobrou spotřebu 3,9l/100km 😄
3,9l by tam neměl snad ani na volnoběh, byl to V6 benzin >😒]
myslel jsem ale na to továrenské audio s tím relativně velkým displajem na středovém panelu. Tím Superbem jsem zas často nejel, tak nevím, jestli údaje PC měli ještě nějaký extra display mezi budíkama nebo to šlo právě na tehnle středový
myslel jsem ale na to továrenské audio s tím relativně velkým displajem na středovém panelu. Tím Superbem jsem zas často nejel, tak nevím, jestli údaje PC měli ještě nějaký extra display mezi budíkama nebo to šlo právě na tehnle středový
To vieš, to je dnešná móda, aj ty skôr napíšeš "full výbava" namiesto "najvyššia výbava", "comp" namiesto "počítač", a do jedál pridávaš ingrediencie namiesto prísad a príchutí... 😉
climatic bude manuál a climatronic něco jako automat určitě😁
MaxiDOT je lepší PP😄 Ve fabii třeba jedině s tím máš teploměr chladicí kapaliny a analogovej ukazatel palivoměru😄
MaxiDOT je lepší PP😄 Ve fabii třeba jedině s tím máš teploměr chladicí kapaliny a analogovej ukazatel palivoměru😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mě z toho vychází do 400k Fluence a Octavia s 1.2 nebo 1.4TSI ve vyšších hladinách. Zařazení Octavie mezi sedany je ale přinejmenším diskutabilní, podle mě patří spíše mezi hatchbacky.
Octavia je liftback, a tento prehlad sa venuje prave autam s karoseriou typu sedan/liftback...
Jo, a shodou okolností je jediný liftback Octavia, jinak by to bylo jen o sedanech. Takže stejně dobře mohly být dnes vozy s karoserií sedan a příště HB+liftback...
Ostala prakticky jediná. Kedysi bolo také Toledo, o triedu nižšie Accent...ktovie, prečo od tohto typu karosérie výrobcovia upúšťajú? Že by bol až taký problém s tuhosťou karosérie?
Nezabudnúť na Mitsu Carisma, svojho casu celkom vydarené auto a jediný konkuret Octavie I.
Carisma tiež.
Asi sú tie modely pripravované viac globálne. Lift je predsalen špecifiku hlavne EU, takže urobia základný Hatch ako štandardnú verziu pre EU a potom sedan, ktorý fičí vo východnej EU, Ázii, ale aj Amerike
Bolo by zaujímavé mrknúť na štatisky predaju Oktávie na západných trhoch z pohladu lift/kombi.
Asi sú tie modely pripravované viac globálne. Lift je predsalen špecifiku hlavne EU, takže urobia základný Hatch ako štandardnú verziu pre EU a potom sedan, ktorý fičí vo východnej EU, Ázii, ale aj Amerike
Bolo by zaujímavé mrknúť na štatisky predaju Oktávie na západných trhoch z pohladu lift/kombi.
A ešte Xantia. 😉
100x napíšeš: Oktávia nie je stredná trieda!
necháš podpísať od rodičov, prípadne manželky a prinesieš na kontrolu!!!!
>😒]
necháš podpísať od rodičov, prípadne manželky a prinesieš na kontrolu!!!!
>😒]
Ale no tak - ani zmienený Accent zrovna stredná trieda nebol, ani nižšia stredná, zapadal skôr k malým...
A zase keď porovnáš rozmery Xantie a Octavie, rozdiel tam veľký nie je (s výnimkou rázvoru), môj sused sa dokonca medzi Xantiou a Octaviu I svojho času rozhodoval... 😉
A zase keď porovnáš rozmery Xantie a Octavie, rozdiel tam veľký nie je (s výnimkou rázvoru), môj sused sa dokonca medzi Xantiou a Octaviu I svojho času rozhodoval... 😉
souhlas. me prijde zarazeni octavie mezi cruze a fluence a spol krajne ujete. tady fakt redakce prestrelila.. pusobi mezi nima jak pest na oko. vzhledem k jejimu sprizneni s golfem (golf + kufr) bych ji zaradil mezi hatchbacky, proste ke svym konkurentum jako je golf, ceed a spol. ale tam uz by situace nemusela byt tak jednoznacna ze.
Jenže pak by se vyrojili další chytráci, kteří by nesouhlasili se zařazením Octy mezi hatch, protože by tam byla jediný liftback. Osobně nevidím probém v zařazení Octy do obou kategorií. Ona totiž koncepce konkuruje i 5D hatch i sedanům. Tak proč je s nima neporovnat 😉 ?
Pokud někdo požaduje přístupnost kufru, je tu hatchback. Pro objem tu jsou sedany. Pro obojí zároveň pouze a jen Octavia :-! (a A5 Sportback >😒] )
Pokud někdo požaduje přístupnost kufru, je tu hatchback. Pro objem tu jsou sedany. Pro obojí zároveň pouze a jen Octavia :-! (a A5 Sportback >😒] )
Samotného mě to překvapuje, ale dle ankety (momentálně 477 hlasů) neuvěřitelných 50% respondentů ví, že nejlepší volbou v této třídě je Renault Fluence. Automobilová gramotnost národa umí občas mile potěšit. Bravo, Češi :yes:
Je otázkou, na kolik je to dáno automobilovou gramotností, nebo rádoby automobilovým osvícenstvím a nebo snahou jít proti "klasickému" proudu. A samozřejmě, kolik z těch (zatím) 50ti % respondentů ankety si Fluence reálně koupí, nebo koupilo.
Můžeme si tady myslet a plácat co chceme (všichni), ale na reálnou tržní úspěšnost toho kterého modelu to může mít (má) nulový vliv.
Můžeme si tady myslet a plácat co chceme (všichni), ale na reálnou tržní úspěšnost toho kterého modelu to může mít (má) nulový vliv.
Ne každý si musí kupovat auto podle ceníku a ne pro každého je pořizovací cena jediné kritérium. Ceny Renaultu jsou pomerne dost k smichu, ta snaha zalibit se cenou za kazdou cenu hovori bud o opravdu vaznem zameru proniknout na trh a nebo neschopnosti prodat auto necim jinym nez cenou.
tak nějak navíc když tam přijdeš, tak ti dají slevu 10 na místě., dalších 20,30 na leasing, ale pak suma sumárum, když to dovybavíš na stejnou výbavu jak u škodovky (a že škodovka si za každou kravinu napočítá pěkný páky) a dáš tam leasing na stejný parametry cca tak se najednou divíš, že renaulta jsi přeplatil oproti škodovce o 40 klacků😄 >😒]
Stejně směšné má ceny i Škodovka ve Francii a i přesto se jí nedaří prosadit. Někdy jsou k smíchu spíš některé názory.
Osobni zkusenost. Objednal jsem si Octavii z duvodu, ze se vesel do firemniho rozpoctu. Za 530 000kc bez DPH mam vuz, provedeni combi ve vybave Laurin a Klement. Ve sve posdtate jsem tam jiz nemohl dat vice. Je tam vse z vybavy L&K, vcetne hagusu, stresniho okna, navigacce Columbus, ovladani systemu hlasem, vyhrivani zadnich sedadel atd. Vse s vybornym motorem 1,8Tsi s DSG. Opravdu ne na nej tesim. Jinak ten Safe Glass jsou vrstvena okna snizujici hladinu vnitrniho hluku a jeste maji jednu skvelou vlastnost. Nedaji se rozbit (na vlastni oci videno).
Jedine dve hlouposti, ktere bych jeste uvital jsou monitory pro zadni radu sedadel, ale ty se daji dokoupit a couvaci kamera (ale to uz je opravdu jen rozmarilost)
Jedine dve hlouposti, ktere bych jeste uvital jsou monitory pro zadni radu sedadel, ale ty se daji dokoupit a couvaci kamera (ale to uz je opravdu jen rozmarilost)
Ale vrstvená budou pouze boční okna... Tzn. zloději rozsekají boční okno, které se nevysype. A pak rozsekají zadní okno, kterým se do vozu stejně dostane :no: Nebo že by byly vrstvená i zadní boční okénka v kufru u kombíku a i zadní okno?
Jinak DSG je otázkou spolehlivosti, stíny pochybnosti tu podle mě jsou (co je na tom pravdy, nedokáži posoudit)... Nasypat tohle vše do obyč. lidového vozu mi přijde celkem neúměrné (přijde mi to, jak potáhnout jakostní usní polský nábytek - výsledek bude pořád ten samý nábytek...). Ale věřím, že firma to zaplatí a někdo vyžaduje fullservis. Jen aby vzhledem k výbavě nevyžadoval fullservis i vůz 😉
Jinak DSG je otázkou spolehlivosti, stíny pochybnosti tu podle mě jsou (co je na tom pravdy, nedokáži posoudit)... Nasypat tohle vše do obyč. lidového vozu mi přijde celkem neúměrné (přijde mi to, jak potáhnout jakostní usní polský nábytek - výsledek bude pořád ten samý nábytek...). Ale věřím, že firma to zaplatí a někdo vyžaduje fullservis. Jen aby vzhledem k výbavě nevyžadoval fullservis i vůz 😉
DSG je skutečně otázka. Soused má servis na automaty a už se mu tam DSGčka začínají objevovat. Na druhou stranu je to auto nové, v záruce, takže to bude maximálně nepříjemné kvůli odstávce :-!
je zrejme, ze pri tom mnozstvi prodeju se tam objevi i DSGcko. Odstavku dikz bohu neresim, jelikoz pri poruse dostavam nahradni vuz na dobu vlastni opravy. Proste plny servis tak, jak si ho predstavuji a jak ma skutecne byt.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co má zákazník dělat, když nemá rozpočet na "úměrné" auto pro danou výbavu? Je třeba A4, nebo BMW3 OK a nebo je tato výbava "úměrná" až třeba u A6, BMW5, MB E ?
No problem neni ani s tim, ze by nebyly penize na jiny vuz, ale korporatni ideologie je zhoubna do te miry, ze i kdyz koupim BMW, ktere vyjde levneji nez octavie, tak si vsichni budou myslet, ze z podstaty je to BMW drazsi a nikomu to nevymluvite. A hlavne, s akcionari se nechcete prit 😉
Co má zákazník dělat, když nemá rozpočet na "úměrné" auto pro danou výbavu?
Ano, tehdy má volit právě třeba Octu. Ovšem právě a jen tehdy, pokud je skálopevně přesvědčen, že své prachy chce raději utratit za podobné serepatičky jako Columbus a že zrovna bez toho vyhřívání na zadních sedadlech se neobejde...
Osobně mi přijdou prvky jako vrstvená skla, vestavěná autonavigace, vyhřívání zadních sedadel atd. smysl až u vozů střední třídy. Proč? Zcela jednoduše - výbavu v autě ocením především, pokud v autě trávím hodně času. V podstatě čím víc času, tím víc výbavy. A pokud bych měl trávit v autě více času, raději si zvolím větší vůz, který je bezpečnější, prostornější, komfortnější, pravděpodobně jinak dimenzovaný i co se nájezdu týká...
Ano, tehdy má volit právě třeba Octu. Ovšem právě a jen tehdy, pokud je skálopevně přesvědčen, že své prachy chce raději utratit za podobné serepatičky jako Columbus a že zrovna bez toho vyhřívání na zadních sedadlech se neobejde...
Osobně mi přijdou prvky jako vrstvená skla, vestavěná autonavigace, vyhřívání zadních sedadel atd. smysl až u vozů střední třídy. Proč? Zcela jednoduše - výbavu v autě ocením především, pokud v autě trávím hodně času. V podstatě čím víc času, tím víc výbavy. A pokud bych měl trávit v autě více času, raději si zvolím větší vůz, který je bezpečnější, prostornější, komfortnější, pravděpodobně jinak dimenzovaný i co se nájezdu týká...
Jde spis o tom, ze v te vybave LK je uz vse a je znacne cenove zvyhodnena. Co se Columbusu tyce, tak ji povazuji za velmi dobrou, ale je zrejme, ze ta cena je neopodstatnena.
S tim, ze by vybava vozu mela odrazet prislusnost ke tride ci snad cas straveny ve voze. U me se proste ridim, ze si dopreju co chci a vice neresim. Nakonec jsem jeden cas shanel maly vuz, ktery by mel plnou vybavu a je to dost problem.
Ale jeste jednou, tohle je pro me firemni vuz. Doma parkuji neco, kde neresim, zda drazdim ci nikoliv😄
S tim, ze by vybava vozu mela odrazet prislusnost ke tride ci snad cas straveny ve voze. U me se proste ridim, ze si dopreju co chci a vice neresim. Nakonec jsem jeden cas shanel maly vuz, ktery by mel plnou vybavu a je to dost problem.
Ale jeste jednou, tohle je pro me firemni vuz. Doma parkuji neco, kde neresim, zda drazdim ci nikoliv😄
Jenže jak už píše Ikebara, někdy prostě nelze volit "vyšší", resp. jiný model. A pokud jsem schopen auto v podstatě s jakoukoliv výbavou prodat, nevidím důvod ho nenabízet. Jinak souhlas a klidně bych to prohlásil za tolik nepopulární univerzální pravdu - volím to nějlepší (pro mne) co mohu.
No, tady jde asi o to, ze praskle sklo stoji mene nez navigace za 70 000Kc. A aby se nedko dostaval do auta pres zadni okno? To ti spise vybere veci z kufru, ale dopredu se plazit nebude.
DSG a spolehlivost? Co na to rict. Najezdil jsem s ruznym druhem automatu nekolik set tisic a zodpovedne prohlasuji, ze DSG skutecne patri k vrcholu. Napr. automaty v novych MB maji oproti DSG znatelny lag. Co se poruchovosti tyce tak na DSGckach mam plus minus 100 a zadny problem. Ve firme ho maji tri auta a nic.
Co se sypani vsech veci do lidoveho vozu tyce, tak to reknu asi tahle, proc to nemit, kdyz je na to rozpocet. A nad to, pokud mi nekdo za mesicni splatku 14500 bez dph pri zachovani plneho operativniho leasingu a s danou vzbavou, tak zvolim jiny vuz. V soucasne dobe vsak teto vuz, v teto vybave, s timto motorem a za tuto cenu nema konkurenci.
P.s. to s tim prirovnanim k nabytku. Chapu a taky to nikde netvrdim. Pro me je to proste skvele vybavena octavka, nic vic, nic min.
DSG a spolehlivost? Co na to rict. Najezdil jsem s ruznym druhem automatu nekolik set tisic a zodpovedne prohlasuji, ze DSG skutecne patri k vrcholu. Napr. automaty v novych MB maji oproti DSG znatelny lag. Co se poruchovosti tyce tak na DSGckach mam plus minus 100 a zadny problem. Ve firme ho maji tri auta a nic.
Co se sypani vsech veci do lidoveho vozu tyce, tak to reknu asi tahle, proc to nemit, kdyz je na to rozpocet. A nad to, pokud mi nekdo za mesicni splatku 14500 bez dph pri zachovani plneho operativniho leasingu a s danou vzbavou, tak zvolim jiny vuz. V soucasne dobe vsak teto vuz, v teto vybave, s timto motorem a za tuto cenu nema konkurenci.
P.s. to s tim prirovnanim k nabytku. Chapu a taky to nikde netvrdim. Pro me je to proste skvele vybavena octavka, nic vic, nic min.
A jak je to tedy s těmi skly? Jsou vrstvená i ty úplně zadní boční u kombajnu a i to v zadních 5. dveřích? A ještě bych měl jeden dotaz ke sklům - nikdy jsem to nějak nepobral - tvrdíš, že nejdou rozbít. Mě tedy zajímá, jak to je v situaci, kdy se v autě rozsekám a jediná možnost, kudy vylézt, je rozbít okno - jenže ouvej, ono to je nerozbitný 😲
Co se DSG týká, její kvality jsem neměl namysli zpoochybňovat. Já myslel na spolehlivost, údajné vadné série pro produkci do zámoří atd... Zkrátka se ozývají hlasy, že s nimi jsou potíže. To neber jako moji zkušenost.
Jasné, každý má jiné nároky na výbavu. Jen já osobně jsem zastáncem koupě raději vyspělejšího vozu, ale s menší výbavou. Čili ano, raději bych koupil třeba M-B C-classe bez navigace, hyperaudia, kožených seslí, okna do nebes atd... Dovolím si tvrdit, že auto je přecijen stále precizněji sestavené, materiály o něco kvalitnější atd... Prostě bych odkázal jemně na Falicii LaurinKlement, kde byly kožené sedačky a klima... Přitom to byla stále ta Felicia 😉
Ale určitě tvoje argumenty co se vysvětlování nákupu týká chápu. Jen zas když člověk řekne, že koupil Octu za bratru 3/4 (?) mega (s DPH), tak to taky někteří akcionáři mohou nést nelibě - jak je ta Octa předražená... Že by Bawor vestejné výbavě stál třeba 2x tolik se asi celkem blbě vysvětluje.
Co se DSG týká, její kvality jsem neměl namysli zpoochybňovat. Já myslel na spolehlivost, údajné vadné série pro produkci do zámoří atd... Zkrátka se ozývají hlasy, že s nimi jsou potíže. To neber jako moji zkušenost.
Jasné, každý má jiné nároky na výbavu. Jen já osobně jsem zastáncem koupě raději vyspělejšího vozu, ale s menší výbavou. Čili ano, raději bych koupil třeba M-B C-classe bez navigace, hyperaudia, kožených seslí, okna do nebes atd... Dovolím si tvrdit, že auto je přecijen stále precizněji sestavené, materiály o něco kvalitnější atd... Prostě bych odkázal jemně na Falicii LaurinKlement, kde byly kožené sedačky a klima... Přitom to byla stále ta Felicia 😉
Ale určitě tvoje argumenty co se vysvětlování nákupu týká chápu. Jen zas když člověk řekne, že koupil Octu za bratru 3/4 (?) mega (s DPH), tak to taky někteří akcionáři mohou nést nelibě - jak je ta Octa předražená... Že by Bawor vestejné výbavě stál třeba 2x tolik se asi celkem blbě vysvětluje.
To je slušná cena... řekněme 650k s daní, takže cca. 100k pod ceníkovou cenou. Gratuluju, určitě to bude moc příjemné auto 😄.
I tak se dá za stejné peníze koupit (v ceníkových cenách) Laguna GT nebo Mazda 3 MPS... no, dnes je zkrátka radost vybírat nové auto, vybere si každý.
I tak se dá za stejné peníze koupit (v ceníkových cenách) Laguna GT nebo Mazda 3 MPS... no, dnes je zkrátka radost vybírat nové auto, vybere si každý.
Tak verze 1,4 8V Dynamic stojí 281 900 Kč a ne 301 tisíc.
Verze 1,4 T-Jet 16V Dynamic stojí 319 900 Kč a ne 341 tisíc.
Verze 1,3 MultiJet Active 291.900 a ne 297.900
V tabulce zcela chybí verze 1,4 T-Jet Emotion se špičkovou výbavou za 364.900 Kč. Stejná cena platí i pro motor 1,3 MultiJet.
Verze 1,4 T-Jet 16V Dynamic stojí 319 900 Kč a ne 341 tisíc.
Verze 1,3 MultiJet Active 291.900 a ne 297.900
V tabulce zcela chybí verze 1,4 T-Jet Emotion se špičkovou výbavou za 364.900 Kč. Stejná cena platí i pro motor 1,3 MultiJet.
hlavně že škodofce zase patří půl článku :no:
Souhlas!!! Tohle by myslím redakce měla vysvětlit... Astra (H) sedan je sice pořádně velká, ale patří do tohoto porovnání jak zařazení v portfoliu výrobce tak i cenou.
To samý platí i o Mitsubishi Lancer sportsedan. Rozměry i cenou patří mezi tyhle auta - i když ve vyšších verzích vyskočí cenou hodně daleko, ale to octavia taky...
No a s astrou a lancerem by to srovnání a asi i anketa vypadaly hodně jinak: Astra je ještě reprezentativnější než fluence, lancer by myslím zdatně konkuroval octavii RS...
Takhle je to porovnání zkrátka divný. Leda, že by redakce astru a lancer řadila k jettě a focusu, ale to tam astra i lancer budou tak trochu lowcosty. Nic proti nim, já bych výběr v téhle třídě začal právě u nich.
To samý platí i o Mitsubishi Lancer sportsedan. Rozměry i cenou patří mezi tyhle auta - i když ve vyšších verzích vyskočí cenou hodně daleko, ale to octavia taky...
No a s astrou a lancerem by to srovnání a asi i anketa vypadaly hodně jinak: Astra je ještě reprezentativnější než fluence, lancer by myslím zdatně konkuroval octavii RS...
Takhle je to porovnání zkrátka divný. Leda, že by redakce astru a lancer řadila k jettě a focusu, ale to tam astra i lancer budou tak trochu lowcosty. Nic proti nim, já bych výběr v téhle třídě začal právě u nich.
Neřekl bych, že by Lancer konkuroval RSu (myslím Ralliart). RSo bych viděl jako více kompromisní směrem k běžnému užívání, resp. "běžné" auto lehce šmrnclé do sportovna. Naopak Ralliart vidím jako více sportovně zaměřené, resp. bych ho klidně zařadil mezi HH, což bych si u RS nedovolil (sportovní využití, karoserií samozřejmě jinde).
Myslel jsem obycejnej lancer ne ralliart - i ten obyc se oznacuje jako sportsedan, aby se odlisil od h-backu, kterymu rikaji sportback. Ralliar a Evo jsou samozrejme sedany.
Tak to si přečti, vedle na hlavní je testík mazdy. Vedle toho, že si to určitě přečteš s radostí třikrát za sebou, neb redaktorův rukopis, jeho styl, vyzrává k exklusivní čitelnosti přesně tak, jako generace golfíků, se i mnohé dozvíš.
A mnohé také uvídíš. Osobně jsem při podrobném prohlížení fotografí dospěl k závěru, že považuji Mazdu 3 MPS za nejméně přitažlivý vůz segmentu. Popravdě... jsem tou vizualitou zděšen 8-s
BRAVO TEST :yes:
A mnohé také uvídíš. Osobně jsem při podrobném prohlížení fotografí dospěl k závěru, že považuji Mazdu 3 MPS za nejméně přitažlivý vůz segmentu. Popravdě... jsem tou vizualitou zděšen 8-s
BRAVO TEST :yes:
Milujte privátní sport? Co se nadpisu týče, měl pro pana redaktora takovou malou radu: když vás nic chytrého nenapadá, raději nechte zkratky na pokoji. Jinak je ale test čtivý a výsledek nijak překvapivý - Mazda možná není ve všem nejlepší, ale je nejlepší za dané peníze, což jak víš se u mě počítá 😄.
PS: nějak zlobí blog, ne a ne přidat příspěvek...
PS: nějak zlobí blog, ne a ne přidat příspěvek...
Nejhorší pro Mazdu je, že už není ani nejlepší za dané peníze, Focus ST tě třeba vyjde o 60 tis. levněji a dostaneš jeden z nejlepších HH, což se o MPS zdaleka říct nedá.
Navíc souhlasím s GTI, že méně přitažlivý HH už neexistuje. I Impreza vypadá líp 😉
Navíc souhlasím s GTI, že méně přitažlivý HH už neexistuje. I Impreza vypadá líp 😉
Nevím, novou MPS jsem ještě neřídil, Focus ST jen před faceliftem. Každý si asi najde to svoje, Mazda má výborný motor a pětidveřovou kastli... rozhodně je to zajímavá nabídka.
GTI i ST nabízí taky pětidvéřové kastle i neméně výborné motory. Pokud člověk není vyloženě fanouškem Mazdy, tak MPS tě nemá čím přesvědčit. Narozdíl třeba od nové WRX, které i přes svůj vzhled by dokázalo někoho přesvědčit svými výhodami.
ST stojí dle ceníku 750.000, navíc mu ve výbavě chybí dost položek, které Mazda má už v základu. Volba mezi 2.3 DISI Turbo 191kW oproti atmo 2.5 165kW mi vyznívá také lépe pro Mazdu. Mazda má samosvor, ST pokud vím ne.
Musel bych si obě auta pořádně projet, ale Mazda by měla velké šance... mimo jiné i proto, že jako MPS se mi docela líbí.
Musel bych si obě auta pořádně projet, ale Mazda by měla velké šance... mimo jiné i proto, že jako MPS se mi docela líbí.
[odkaz]
Tady článek o snižování výroby Fabií a Ruma😒br />
[odkaz]
Tady článek o snižování výroby Fabií a Ruma😒br />
[odkaz]
Vypadá dospěleji Roomster :yes:
jj, rozšířená maska, užší světla (maskovaná, aby vypadala jako stávající), snad to dopadne... stejně mě ty fejslifty hrozně baví 😄
a ty bys snad chtěl pokojstra??? :😉
Možná nějakou pěknou pokojskou bych si dal říct >😒]
prase! >😒]
Kde? Sem s ním, vepřové já tuze rád >😒]
utekaj rýchlo pred zrkadlo, možno ho ešte uvidíš! >😒] 😉
Byl jsem se podívat a viděl jsem jen kus pěkného chlapa! >😁
kúrňa! asi máš iné zrkadlo ako ja... ;-\ >😁
jste se hošani nějak rozjeli... >😒] tak aby bylo jasno, bazarnickej plejboj jsem tu jedině já a možná dottore... >😒] ale jinak vepřovou s knedlem bych si klidně dal. Odstatně kd ja navtech??? 😉
Asi potřebuješ facelift jako Roomster, teda u Tebe to bude chtít facelift a la Octavia >😒] >😁
alá exeo. auto emocijón.... >😒] :yes:
Že by Jazva přestal být prémiový kovboj a stal se šedým mainstreamovým hošíkem? >😁
dottoreho škola brácho... 😉
😄 S politováním zjišťuji, že se zde zapomnělo na tohle auto. Má i šestikvalt, který zde někdo nenašel (posteskl si kdosi). Civic 8g je UFO (mj. s velkým kufrem) a je radost na něj pohledět, přestože se vyrábí od podzimu 2005. :yes: