Novinky
0
Je to zaujímavá alternatíva ku GTI, vyzdvyhol by som nie-nutnosť tankovať 98 oktanový benzín a taktiež design ktorý hovorí jasne že sa jedná o ostrú verziu, naproti GTI si pomýliš s obyčajným Golfom dosť ľahko. Škoda len toho výfuku v strede, viac by sa hodili dve riadne odkvapové rúry so slušným baritónom....
Pri testech predseriovych kusu prirovnavali jeji jizdni vlastnosti k Focusu RS, tudiz se mame na co tesit...
pájo, kde si to četl ? máš link ? dík
Autocar, tusim jeden mesic zpet, podivam se na webovky, link poslu, kdyz najdu...
[odkaz] neni to ten clanek, ten co jsem mel na mysli, ten byl o predseriovem kuse, tento je jiz se seriovkou, ovsem uz nazev clanku rika vse..."GTI na OPC nema!"
Jo,jo, 30let... to se jen tak pár koníky navíc dohnat nedá... Ikona je prostě ikona, to je jasné. Ovšem spravedlivě musím říci, že na silnici to bude tuhý boj... Tedy, pokud se nebude zároveň hodnotit též estetika... tak v té má podle mého názoru současné getei náskok let 300.
Zapominas na Kadett GSi a Astry GSi predchozich generaci...o jakem naskoku tu mluvis? Jsi dostatecne inteligentni, aby jsi vedel, ze vek neni zasluha (coz Ty vis, jen Te nenapada, jak jinak ostatni vozy zneuctit). To byl spatny pokus... Pokud jsi myslel vsak sebe jako "GTI", pak stahuji obvineni.
Nezapomínám. Jenže tady se nepíše o Kadettu, nýbrž o Astře... A to myslím vážně. Proto píši, že GTIčko má 30 let náskok. Vizuálně 300.
...mas to zapotrebi??? Astra je co? Nastupce Kadettu...o co tedy jde, nebo Focus nema vazbu na Escort??? Ver mi, ze tato Astra ma potencial, urcite do ni nevrazili penize, aby byli treti, nebo ctvrti, ale minimalne vyrovnani s Foc, GTI, Meg RS.
ano, VW nedokáže nechat legendu odejít jako třeba Ford Escorta nebo Sierru a nevymyslí ani nové jméno, proto nás i za 5 let budou strašit pola, golfy a passaty a budou říkat, že to jsou legendy, ale oni to spíše budou takoví plechoví dinosauři.
Nemáš pravdu, Opel robil Kadety GSi čo bola vlastne obdoba GTI. No a ešte mi povedz ako zúročil VW tých 30 rokov? Pochovali GTI kamsi odkiaľ ho chcú teraz vyhrabať. Golf GTI tretej a štvrtej generácie by som ani GTI-čko nenazýval, zneužili skratku GTI na marketingové účely...
I kdyby měl Opel o sto koní víc než GTI, stejně bych bral GTI. Mimochodem, je třeba vidět kontext, totiž že já pokládám GTI V za ošklivé a nemám ho rád Pro mě zůstává jediným opravdovým GTI pouze GTI I. Už jsem pár Opelů vyzkoušel a ani s jednim jsem nebyl spokojen, ani trochu.
Myslím že prvým a posledným "GTI" bol Golf III VR6.
Golf VR6 nebyl GTI nikdy, tezky predek, nespolehlivy motor...odkaz GTI je nekde jinde...lehky obratny vuz s dostatecne silnym motorem, zabavnymi jizdnimi vlastnostmi, vyuzitelny v kazdodennim provozu. Proto si VW ani nedovolilo nazvat "ve-er-sestku" zkratkou GTI.
Udivuješ ma čím ďalej tým viac... VR6 patril medzi najväčšie omyly ktoré nosili nápis GTI. Asi ti ušla pointa prečo vlastne GTI vzniklo. Šlo o to, postaviť malé ĽAHKÉ auto s motorom ktorý by s ním zamával. Túto definíciu VR6 určite nespĺňa...
...design navic vypada velmi dobre, nazivo je to jeden z nejpusobivejsich vozu tridy, teatralnosti tolik kritizovana jednim z prispivatelu neni pro me zrejme patrna...nevidim ji, vidim opticky odliseny vrcholny model rady Astra.
Předek uhrančivý, originální, zapamatovatelný, přitahující, potentní, nezaměnitelný. Boční silueta drzá (pozitivně), ostrá, s odvážnou zadní partií střechy, co se bude zamlouvat... má to něco do sebe (čistota linií teda jde stranou) a s velice, velice diskutabilní zádí... Nástavce na předek, boky a zadek považuji za rušivé prvky - auto vypadá rychlejší, než ve skutečnosti bude... a to je vždy problém. Elegantní je to naopak. Je totiž známou pravdou, že úspěch zajistí především nečekané překvapení...
...jak vypada rychlejsi??? Nehraje si na supersport...Presne vystihuje potencial vozu...chlapce podivej se na ty nasavaci otvory, kdyz budu chtit sezeru Te a zadecek? Ten si budes v provozu prohlizet velmi kratce. Nicmene chromova lista pusobi rusive, vse ostatni je koser...
Padlo jednou geniální rozhodnití VW, když před tím zkusili "vyšlechtit" Golfa, že to vyšlechtění ponese na zádi (a též pak i na předku!) označení - GTI. Tehdy byla založena sláva GTIčka. Ano, prošlo těžkými devadesátými roky... ale prošlo. A teď, teď je tu nazpátek v plné parádě. Takže GTI je zas ten středobod všech hot-hatch. To současné je nedostižně vyvážené, vizuálně dokonalé, neboť nenápadné, technicky na větové špičce a navíc je za "facku". Dáš těch 750 a dostaneš svejch 200. Ostrejch, živejch, nenápadnejch. Můžeš jít i jinam. Ale kam?
K Fordu, Renaultu, Alfe, Honde...a nyni i Opelu, to je slusny vyber. Navic za 750 ho nikdo kupovat nebude, prumerna cena noveho GTI bude dle meho okolo 900. Tudiz si vybere kazdy, kdo chce hot hatch. Me by to tahlo jednoznacne do Fordu, znamy ma Type-R- neskutecne fantasticka pila...A navic nezapomen, ze za necely mega tu mas Imprezu WRX! Jedine co me mrzi, je skutecnost, ze Citroen nevyuzil obrovske sance pripravit silnicni verzi rallyoveho specialu...pak by si vsichni ostatni sedli na zadek!
Geniální rozhodnutí VW? Takže to co se povídá o těch pár technicích, kteři dali dohromady prvního Golfa GTI "potají" ve volném čase, protože projekt GTI byl představenstvem zavrhnut, to je obyčejná kachna? A ano, můžu jít jinam. A kam? No, jelikož je Tibby hodně..hm..specifický čověk, tak on půjde k Hondě a dá 700 za CTR
Tedy.. ŠEL BY k Hondě a DAL BY 700 za CTR, kdyby na to měl
To má cesta není. Miluji "obsah" věcí. Nikoliv jen obsah motoru, či jeho výkon, to je u mně podružné. Byť 200 je 200.
To já zase nehledím na nic jiného, než aby to mělo správný zvuk, správný tah v těch správných otáčkách, správný podvozek a ať to dává náležitě najevo, čeho je to schopno. Řidiči, ne okolí. Ať to "táhne za ruce", ne za oči Jo a GTI, čekal jsem i reakci na tu "kachnu"..
..GTI (auto) má jednu ohromnou výhodu..(ne technickou) a to je název... "GTI" je totiž hodně čisté, líbívé jméno, které dobře zní... oproti tomu OPC je trochu kostrbaté... To se v minulosti VW povedlo.. jen to potvrzuje že v čistotě a jednoduchosti je krása... Jenže.. bych GTI nenazýval hot-hatch.. tam bych spíš šupl astru nebo jiné... (Megane).. GTI je možná "HOT" jen pod kapotou o což asi jde.. jenže Astra je "HOT" i na pohled... Kdo to viděl naživo tak to musí uznat... Astra přesně vystihuje pojem hot-hatch.. jen se na ni podíváš a vidíš tu dravost tu hrokou krev... Golf GTI tě nechá naprosto chladným... je to obyčejný auto se silným motorem a nálepkou "GTI"... a to si myslím může hrát taky silnou roli... Ale co se toho designu týká.. Astra je pře současným Golfem... Někomu se možná ta "slátanina" líbit nemusí, ale taky to není auto pro všechny.. kdežto Golf jo a v tom je ta jeho nevýho.. (nebo výhoda..?).. z marketingovýho hlediska je to do určité míry nevýhoda, že se neprofiluje od civilního modelu.. Marko by to možná mohl obohatit svým pohledem na věc.. jen kdyby se neválel někde v písku s nohama v moři a nepopíjel Cube-libre... Takže mně je mnohem bližší jako hot-hatch jednoznačně Astra...
Dobrá story... cením názor. Je vůbec dobře psát názory... tedy, pokud člověk nějaké má. A mě se to, cos napsal moc líbí. Jen bych upřesnil , že GTIčko není "obyčejné auto s nálepkou"... ono se jen tak civilně programově tváří... a kdo ví... ten smekne... o tom to je. P.S. Ten Marko ... ani nepsal, že si dává pausu, já stále čekám zprávy od "Gabčíkovo-Nadmarosz, a Marko nikde
Pravdou je, ze pokud se bavime o silnem hatchi, vsichni vedi co je GTI, hodne lidi si rekne RS, Cosworth, malokdo vzpomene na GTA a bude to jeste par mesicu trvat, nez v tomto nazvoslovi zacne figurovat OPC...ale pevne verim, ze bude. Navic si priznejme, ze GTI V je perfektne pripraven k vjezdu do garazi Abtu, Oettingera a dalsich...s cimz se asi pocita...ale ja chci tovarnou vyladeny vuz! To je hot hatch...ostatni je pouze netovarni tunning a to je trochu jina kapitola.
Jo, tohle bude ostrá kárka - pokud se nepletu, tak Opel na něm opět spolupracoval s Lotusem, jehož inženýři jsou podvozkoví mágové... Takže mám takový pocit, že tohle bude trošku mimo ligu GTI - i když se mi GTI V líbí, tak na silnici nebude mít nárok...Nejsem si ovšem tak úplně jist, že bychom měli srovnávat OPC a GTI - proti GTI má Opel Astru GTC...Spíše jsem zvědav, s čím přijde VW proti OPC!
Prijde s 3.2FSI, ktere radne zatizi predek, bude stat hodne pres milion a bude mit pohon vsech kol...nebo-li pokud Opel udrzi cenu okolo 800tKc, je prave OPC konkurentem GTI.
já si taky myslím, že konkurentem GTI je OPC. astra GTC je přece jen 3dvéřový model, žádný hot-hatch. pokud bude R34, tak bude mít náhon nejspíš jen na předek, protože s 4motion by to byla už nehorázná cena, i když já si myslím, že základ R34 bude minimálně 1 mil., s trochou výbavy 1,3 mil a kdo si tohle koupí, tak bude asi opravdu kovaný VWfil. v této hladině jsou přece lepší volby - GTA a 130i
Golf s náhonem na zaních kolech? No nevím..toho se asi nedočkáme.
R32 tu bude bude mat 250 PS a bude 4Motion. Este tu budeme mat aj Golf GT 1,4 biturbo so 170 konikmi. Predstavenie niekedy na jesen. Ale naspat k Oplu. GTI porovnavajme s OPC a GTC ku R32 aj ked ta R32 je nieco ine - 6valec atmosfericky a 4Motion. A vitaz ? GTI v GTC jasne vyhrava GTI. O R32 sa zatial vela nevie takze tam nehodnotim.
Myslel jsem to trošku jinak - nešlo mi o cenovou konkurenci (myslím, že OPC bude stát okolo 850 tis, ale to je teď vedlejší), ale spíše o charakter vozu a jeho poslání, neboť OPC bude rozhodně ultimativnější sportovní náčiní...Pokud bych měl použít přirovnání z úplně jiné kategorie vozů, tak GTI na mě působí jako gétéčko(více komfortu), naproti tomu OPC jako supersport(bez komropomisů) - pouze vztaženo na třídu hatchbacků (nechci, aby mě někdo nařknul z toho, že tyto vozy srovnávám se supersporty, jedná se pouze o analogii)!
je to trochu mimo, ale přesto to musím napsat, tak nějak na vysvětlenou tomu, kdo nechápe. žádná negace jména neexistuje. to je jen výmysl. VW si zakládá na marketingu ( a to je z hlediska prodejnosti velmi dobré, neřku-li výborné rozhodnutí), ale tam kde není se čeho chytit (chybí designová krása (dostal někdy VW cenu za design, krásu nebo já nevím co ?), hi-tech technologie, emoce, atd.), musí využít alespoň hry na legendu a tak pro jistotu nechává stejná jména řadám, které se generaci od generace liší jako nebe a dudy. tím vzniká legenda u VW - jen dlouhým udržením jména, ničím jiným. jiní výrobci stvořili vozy, které se legendami staly ještě za svého života, např. escort, sierra, kadett, uno, tipo, 205 a další. když však přišla nová generace, která se výrazně lišila dali ji nové jméno a z některých se stala další legenda - focus, mondeo ... u VW se tímto způsobem podařilo stvořit jen jednu legendu - golf. výrazně se nemění mezi generacemi, je "stálý". přesto je tam chyba právě u GTI, kde ta 3. a 4. generace a pokusy jako g60, vr6, R32 nebyly na místě, ty tu legendu poškodily. proto si myslím, že tam u 5. generace návaznost chybí, možná se podaří legendu vzkřísit, ale vysoká cena bude dle mého názoru možná pro spoustu snílků snu jménem hot-hatch limitující. zároveň je velká škoda, že na hru na legendy, vznikající jen držením jména v produkci, začli slyšet i další výrobci a proto třeba i když je designově úplně jiný jezdí stále megane. škoda, nová jména by byla oživením, třeba i novými legendami
Klid. Klid. Design Vw je dost hloboko vrostlý do celého světa. Nemusím tu snad popisovat story Brouk. či ten minibus, co stvořil hipíky. Golf je obdoba Brouka v moderním pojetí. To je ta genialita, to vizionářství VW. Nehledej nic špatného v tom, že se něco 100 let jmenuje GTI. Jsou ti, co akcentují spíše klidné vody a ti co akcentují peřeje. Každý má na silnici místo. Jen je problém, že ty klidné vody vyznává tolik lidí... Tedy ne problém těch vyznavačů. VW umí učinit nabídku. A tohle umí dokonale. To není na zatracení, to je virtuozita... zejména tady v Evropě těch bezmála 20% trhu. Je ti GTI, a je tu OPC. O tom co koho osloví rozhoduje jen vnitřní volba. Oba víme, kdo vyhraje...
Ehm, za sebe dávám hlas OPC...Kdo dál?
...Tve volby jsou stale tak omezene...pripravis se tak o spoustu zazitku. Mozna zkus prehodit slova z "auto je VW" na "VW je auto", pouze to druhe je spravne...zeptejme se uplne jinak...jaka inovativni reseni z nich padaji??? Astra prisla s elektronicky rizenym podvozkem a GolfV??? S TDI 66kw
DSG je dost inovativne alebo nie ?
Všetci hovoria, že je to po technickej stránke obrovský skok a s tým súhlasím. Ja som DSG vyskúšal v TT a myslím si, že je to "len" dobrý poloautomat. Nie je to "hardcore" páka, a tú ja osobne v aute potrebujem
Jo mimochodem..brouka udělal Ferdinand pro Adolfa, ne?
Myslím, že základ designu je přímo "made by Hitler"
To jsou malinko silná slova Adolf jen zadal objednávku pro lidový vůz, o zbytek se nestaral. Pak viděl první návrhy a pouze spokojeně kýval hlavou.
...ale, ale drzeni jmena vymyslelo VW? Megane je krasne jmeno, vzniknuvsi pri potrebe zmenit ciselne kody na jmena, takze verim, ze se udrzi i nadale...
Kdyz jsme u techto vozu, chtel bych jen podotknout, ze podle meho nazoru byli nejlepsi auta Golf II GTI 16V a Kadett GSI 16V. Pozdejsi provedeni uz jsou dle meho nazoru prilis utlumena od okolniho deni. Kdyz srovnam jizdu s tehdejsim Kadettem GSi 16V a dnesnima o dost silnejsima zastupcema v teto tride, neco mi dneska chybi. Kazde pridani plynu bylo doprovazeno citelnym zrychlenim, reakce byla "zivelna", proste to auto bylo zvire. Kazdou kostickou bylo citit, jak to auto vyrazilo. To same plati o podvozku.
Dneska je vsechno tak nejak civilozovane, utlumene - chybi mi ten pocit z jizdy. Pravda, dnesni auta promijeji a napravuji chyby (ESP), ty drivejsi to nedelaly, otazka je, nebylo to tak lepsi?
Dneska je vsechno tak nejak civilozovane, utlumene - chybi mi ten pocit z jizdy. Pravda, dnesni auta promijeji a napravuji chyby (ESP), ty drivejsi to nedelaly, otazka je, nebylo to tak lepsi?
Jasně... těžko se to přiznává... tam nahoře kolegové vrhaj zkratky od RS... přes SSM... až po GTA. To všechno tady je... teda to SSM (socialistický svaz mládeže) už naštěstí ne. Je to tak, že je GTIčko - model s velkým "M" Uhlazený elegán s dvoulitrovkou Chivasu v kufru. Vyzrálost tvarů, nadčasovost linií. jistota, jakoby "mimochodem" stojící auto. Jenže za něj vezmi a utrhne ti srdce... Tak tohle ocení znalci Chivasu a podobných snů. Pro mládí je nutná dravost v první linii... vždyť přece... "nevěř nikomu komu je nad 30" (teda, ale tohle podepisuju . Takže mladej bejček potřebuje omráčit okolí i sebe. A je to správné... časem pochopí, že hodnoty krásy jsou někde jinde... a sám sebe se bude ptát - jak to, že jsem neviděl tu klasu a opájel se povrchem? Pravda ovšem také je, že mezi mladými býčky jsou vyznavači klasy... (a nejde jen o GTIčko) tak těm můj pozdrav. Náušnice v uchu býčka, býčkovy vyholené nohy (Bože), plastové nástavce na prahy... to je jen krátká apizoda v životě. Tedy... měla by být. Klasa, klasa je tam někde venku...
...podle me, musis nosit knirek a patku, jsi evidentni separatisticky fundamentalista s delenim lidi podle znackoveho tricka, stylove kolinske a dle Tveho stylovych "lidovych vozu". Jeste predtim, nez zacnes psat o jinych vozech a kritizovat, pak si prosim velmi dobre prohledni svou modlu, ktera se nastavce prahu ani nesnazi skryvat, natoz zakomponovat do celkoveho vzhledu vozu a nosi je prisprostle prilepene na originalech. Podivej se z ceho vychazi konstrukce podvozku a motoru konkurentu, jen lehce pripomenu Honda, Renault, Alfa to vse F1, Ford - WRC, Opel - Lotus - DTM, nikde jsem necetl, ze by podvozek Golfu byl laden specialisty ze Sant'agaty, to same s motorem. Ikony se utvari opravdu jinak. Jinak jeste na upresnenou, destilaty k autu nepatri...a pokud je teplo tak nepij, pak i prilepene veci na Golfu vypadaji jaksi prirozene...ne nadarmo se alkoholu rika krasohled.
Přemýšlím, co tě tak rozjelo tipnu si, že ty vyholený nohy. Pajo... doufám... že...
...ne segmentace lidi, nohy si neholim... Ten kdo ano, vi proc to dela, me do toho nic neni, ale ta odpoved nebyla o nohach...moc jsi toho ze sebe nedostal...
Dík za zprávu o tvejch nohách ...jsem si oddychl Jak nevypadlo? To ze mě má zas něco vypadnout... Ty stále nechápeš, že je nepřekonatelný GOLF GTI. To je obecná pravda a nic na tom nemění to, jestli někdo někde něco ladí. Prostě tak to je, že něco samo vroste do života lidí a něco o ten vrůst jen usiluje. Ty až morbidně zkoumáš proč je to GTičko tak ikonozní... to nezkoumej, tak to je. Čas od času je třeba pohlédnout té pravdě do očí. Já opravdu nechápu, že VW tolik lidí tady nepřesvědčuje... není to tím, že nezkusili VW? A ovšem se vším - od koupě, přes servis až po následný odkup ojetiny... to je o životě... to je o přístupu k zákazníkovi... to je o spokojenosti...
Teda občas se tu člověk vážně pobaví. "býčkovy vyholené nohy", za to by tě mělo auto.cz poslat do nápravného zařízení.
Já už měl ze zpráv paji obavu, že si je holí... Koneckonců tohle je snad ze 100% pánskej klub, ne, tak proč bych se nemohl slušně zeptat, jak se rozepínaj bezpečnostní pasy v OPC nebo podvazky. P.S. já si je taky neholím
...zrejme neni nad vlastni zkusenosti...Nicmene je videt, ze pro spoustu lidi neni nastesti ikonou GTI, ale dokazou mit svuj vlastni nazor. Nadale se diskuze o tomto vyrobku v teto diskuzi nezapojuji a necham se opajet rozdilnosti pristupu koncernu GM, ktery je podstatne zajimavejsi. Golf ma jednu prevazujici vlastnost...prirovnal bych to k standartni modelce, ktera nesmi byt prilis hezka a zajimava, aby z ni vizaziste mohli vytvorit neco podle sebe...proto tolik majitelu sahne po tuningu, proto se za nim nikdo jinak ani neotoci.
Zadrž! Přirovnávat auta k holkám....to by tu mohlo strhnout lavinu. To už bychom se neshodli vůbec. Ale máš pravdu, že GM je #1 !
Pajo, tenhle příspěvek.. tady... nepatří... mezi... tvé... perly. Ach jo. Právě ti lidé, co umí vyhmátnout v té rádoby křiklavé době tu nadčasovost (nejde jen o GTIčko), tu tichou potenci, tu krásu krás, jsou ti s názorem. Přece. To je nad slunce. P.S. jestli někdo tuní, tak Golfisti tedy ne. (cením úpravu nadpisu)
..čeče..cyklisti si nohy holej.... jo a ta Chivaska... v Golfu... ledat tak na golfu... eště, že to nevidí Mates.... teda ten Chivas.. ne ty nohy.... ten by ti dal... a čím starší.. tím větší úcta k Chivasu... Ty toho asi za sebou ještě moc nemáš co... a asi ani nevíš jak vypadá Chivas... teda člověk po Chivas... tak třeba někdy...
Rozjíždí se dveře a ty vcházíš dovnitř. Můžeš takhle stejně vejít v každém větším městě. Krása. Zíráš na auta. Neskonalá čistota. Podíváš se tomu hošanovi, co trénuje na soutěž ve špicování tužek do očí a klidným hlasem mu oznámíš - GTI. Černé... v kůži... s DSG. Vybídne tě ke stolu, postaví před tebe kávu a ty specifikuješ dál - 17, 225, jo,CD, jo, vyhřívané, jo, klima... popíjíš kávu a jsi v nebi... Pak před tebe předloží smlouvu. Cena dobrá... cena výborná. Odcházíš čekat na svůj sen. Pak, za tři měsíce ti zazvoní mobil - jo, jo, tak zítra. A zase - dveře se rozjíždí, ty vcházíš a - tam na ploše stojí. Celej černej, jen tu rudou linku, přesně jako má tvá kočka na rtech... Odmítneš výklad - přece víš co je volant. Ten prodavač ti vtiskne do ruky kličky... popřeje hodně štěstí... to víš, že jo... pak se sesuneš na sedadlo, oni otevřou dveře, ty nastartuješ a v tu chvíli zažiješ něco, co se neopakuje - jsi schupen absolutního vnímání - vidíš sebe v GTIčku, vidíš vše kolem... pomalu se rozjíždíš. Tehdy začíná tvá nová etapa života. Etapa rámovaná třemi písmeny - Gé Té I. P.S. stojí to zato.
Tak jak tady čtu o těch automobilových legendách, o urozeném původů, sofistikovaném designu atd. atd., tak tedy vidím, že přemýšlím naprosto odlišně. Já si hot-hatch vybírám podle poněkud jiných atributů: jako celkové chování na silnici, míra zábavy za volantem, jakou charakteristiku má motor, jaké technické jedinečnosti automobilka používá. Z intériéru mě u auta takového zaměření zajímá v podstatě jen volant, sedadla pedály řadící páka. Nějaká historie daného modelu je mi šuma fuk, ta mi nedopomůže např. k lepším jízdím vlastnostem.
Jo, to je ten druhý z pohledů na auta a já ti děkuju, žes ho sem vrhnul. Tak to má být. Tvůj vztah je ryze racionální, technický, umíš nepochybně dobře tedy i bezpečně (!) jezdit. A vybíráš si. To je to - ty si vybíráš. Máš názor, víš co chceš. Tak jako ta druhá skupina, řekněme na to druhém pólu, která oceňuje i "obsah" toho kterého auta. Mimochodem, nikdo - NIKDO tu nenapsal nic o OPC, jen se vymezuje ke GTIčku. Nikdo nenapíše proč do OPC, proč ho oslovuje, proč na něho myslí, proč ho chce valit. Nic. Jen touha zadupat getei do země. A to je málo. I když mi to dělá radost...
Ze zde uvedených příspěvků si nejsem jistý, zda má někdo z diskutujících s touto minoritní skupinou přemotorovaných lidových vozítek nějaké vlastní dlouhodobější zkušenosti a zda si už někdy něco podobného koupil jako nové a za vlastní. Proč se ptám. Já jsem si svůj díl kdysi vybral na VW Polo G 40 a po cca 120 000 s ním ujetých kilometrech, bych už si z tohoto segmentu aut nekoupil ani šroubek. Důvody jsou jednoduché. Vyjma Německa jsem nenašel v Evropě silnice, kde by se dal potenciál auta využít, bez toho aby si ostatní ťukali na čelo, nebo bez rizika ztráty řidičáku. Buď je silnice prázdná, ale hrbatá, nebo je sice rovná, ale plná. V Německu samotném, je úplně jedno, jakým výkonem disponujete, když se každému majiteli BMW, Mercedesu (další nechť si každý doplní sám), jevíte ve zpětném zrcátku jako lidovka. Prostě neuhne, protože lidovek olepených spoilery a dřoucích podvozek o zem, jsou tam mraky. Mimochodem, pokud už jste tam někdy bydleli, tak jste snad poznali, že sousedé si o majiteli podobné nádhery myslí přibližně totéž, co si myslí u nás o majiteli vytuněné Felicie. ( opět lze doplnit libovolné lidové auto). Majiteli GTI ale do očí maximálně řeknou, že má besonders Steckenpfer ( zvláštního koníčka). O ikoně, a v téhle souvislosti, jsem tam ještě bohužel neslyšel. A už jen opravdu na okraj. Při koupi a v servisu zaplatíte minimálně stejně, ale spíš víc než majitel přiměřeně silného auta s důstojnou vizáží. Nakonec podíl počtu těchto vozidel na celkovém počtu vozů téhož typu asi taky něco říká. A než mě dáte sežrat lvům za názor, tak si poctivě přiznejte, jestli by jste dali ze svých peněz cca milion a něco, spíš za silný motor v lidovce, nebo za sice slabší, ale daleko důstojnější třeba BMW (opět možno doplnit podle gusta).
..já s tebou souhlasím.. a myslím, že podobné téma je pod článkem BMW - M paket.... Já osobně nekoupil.. ale kdybych musel (což se snad nestane).. tak bych voli 3 písmena napsaná výše....
No, to je právě to - já bych zásadně a vždy dal víc peněz za naduplého MINI než za dejchavičnou střední třídu v základním laku. Přece nejde o to, že když máš GTI, že musíš jezdit jako blázen. Proč? V tom je opět ta klasa. Mám nenápadné, silné auto, a jezdím 90. Když přijde zlá chvilka, tak mě z toho vytáhne. Střední třída v té základní barvě ne. Tys uhodil dost hřebíček - okázalost - to je téma. Lidi si vylepšují mínění sami i sobě velikostí auta, které vlastní. Dokonce si myslím, že ten, kdo má naduplé auto si nevylepšije sebevědomí tolik, jako ti v těch velkejch sedanech... aby jako sousedům předvedli co je pořádnej korejec... P.S. Není nic horšího, než když je dlouhej táhlej kopec, ty to valíš nadoraz a přeskočí tě POLO GTI
Napsal jsem přiměřeně silného auta a z kontextu je snad zřetelné, že jsem mínil shodnou cenovou kategori. Pokud pak jde o předjetí takového vozu v dloooouhéééém kopci, pak jedině za cenu překročení povolené rychlosti. Na dálnici jsou sice dlouhé, ale jen kopečky, takže tam se divadlo nekoná. Jinak si myslím, že cenu má diskutovat, pokud jste si už někdy něco koupil v této ceně za své. Bez osobního prožitku úbytku peněz na kontě, to je jako volba Miss v televizi. Sice nezavazující ale taky nekonzumované.
..no 2 kopečky Praha - brno... stojí za to... 9-3 Aero si tam třelo zadnici všema okolo...
Jistě, já se v těch kopcích zakousnu do volantu a nepustím, dokud nepředjedu
..já si tam už zapálím cígo.. protože to bude nadlouho a nepojedu tak rychle.... takže se hulí co to de z výfuku a z okýnka.... a když je dobrý slunko tak se tam i opálím... a když to doukouřím a je ještě čas... tak se oholím a ostříhám nehty... než se dostanu konečně na rovinu a na sjezd... tam přijde moje chvíle.... tam už předjíždím i takový co jsou zakouslí do volantu.... krásnej víkend všem....
Kopec-nekopec to prece resi tempomat. Auto je naradi k doprave z bodu A do bodu B. Takove naradi ma nejake atributy, ktere rikaji, co je dobre a co ne. A co se v praxi osvedcilo. Mit auto jen jako kulicky na hrani, at uz se honosi ve svem jmenu jakymkoli privlastkem, mne narozdil od zde diskutujicich nebere. Proto mam VW, ctyrkolku a TDI. Kdo ma vic?
Miss už nesleduji, upřednostňuji prožitky... tedy i u aut. Takže mám nejeden osobní finančně drastickej autoprožitek za sebou. Já bych to viděl tak, že má v životě přijít doba, kdy se člověk (logicky) zklidní... a nastupuje éra limuzíny. Přitom akcentuji to "zklidní", tedy tím chci říci, že je dobré, když i v této klidné etapě stojí vedle té limuzíny geteičko v garáži. Přitom - všeho s mírou. Tedy zase tímhle chci říci, že tohle není nedostižný sen... Prostě je možné mít v garáži Ečko a Boxstera, ale je možné mít i Superb a POLO GTI - Kdyt tu druhou variantu vyčíslím, stojí tahle úchylka kolem miliónu... a to není nijak závratná částka, co?
viem ze mi asi neodpovies,len sa chcem spytat ake mas auto ty GTI?
aspon som to skusil....
aspon som to skusil....
Já osobně sem si takovou "lidovku" se silným motorem pořídil, vůbec toho nelituji a už se pomalinku začínám poohlížet po jiné podobně specifické "lidovce".
Hm. Pokud skutečně novou, za plnou cenu z prodejny, tak přijměte prosím moji upřímnou soustrast. Pokud je to ojetina z druhé ruky, tak je to sice poněkud mimo rámec diskuze, ale zároveň společensky přijatelné. Ono, z čeho si taky v bazarech vybrat?
Ano, skutečně novou, nikoli z bazaru. To co si o mě myslí majitelé větších a prestižnějších vozů je mi úplně jedno. Já bych svůj hot-hatch za jiný nežli podobně orientovaný vůz ani v současné době, po více než třech letech jeho provozu neměnil.
Koukam, ze to uz pomalu zavani GTI sektarstvim. Kazdy at si jezdi tim, co se mu libi a na co ma. Nicmene jak chceme zlepseni chovani ridicu na silnicich, kdyz rada z nich se neumi chovat ani ve forech. Tolik arogance a samolibosti jen proto, ze ma nekdo silnejsi a drazsi vuz? Asi se nekteri nemaji uz cim jinym chlubit ...
Novy Civic je uz pripraveny na boj s GTi a pekne mu to nanda.Motor lepsi ako Type R a podvozok super je to very hot hatch......
Civic Type R není přímým konkurentem GTI. Type R má odlišné zákazníky od kůpců GTI.
Videl sem,cetl sem,sedel sem... ale neridil sem.presto sem v Brne peclive okukoval jak GTI tak i OPC a Opel teda na u me vyhral na cely care.hlavne design me oslovil vic...
No nevim, ale jako přímý konkurent GTI mi přijde spíš verze GTC. OPC je podle mého zase o něco větší extrém (rozdíl jako třeba jako Focus ST a RS). Golf třeba přijde s něčím jako VR6, R32 nebo jinou "šíleností"