Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC. Náskok na GTI: 30 kW

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 7. 2005
4
130
Výkonný hatchback Opelu útočí na Golf GTI nejen sportovnější siluetou, ale také přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 177 kW.

Výkonný hatchback Opelu útočí na Golf GTI nejen sportovnější siluetou, ale také přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 177 kW.

Studii Astra HPC představenou loni v Paříži půrok na to prezentoval Opel v Ženevě, už jako sériovou Astru OPC. V září tohoto roku se mohou zákazníci u dealerů dožadovat prvních exemplářů. Odvěký rival Golfu GTI přichází s podstatně křiklavějším zevnějškem, který vychází z nové třídveřové verze Astry GTC.

To, co slibuje bohatě načechraná karosérie, prý bude při jízdě do posledního slova splněno. Zážehový motor 2.0 Turbo se proti civilnější verzi 147 kW může pochlubit 30 kilowattovým výkonovým posílením. Změny se dotkly řady dílů, optimalizovány jsou mj. turbodmychadlo, kované písty, mezichladič, větší vstřikovací trysky, rotující hmoty Opel snížit eliminací vyvažovacích hřídelů, což zlepšilo odezvu motoru na povel ke zrychlování.

Přeplňované motory se pyšní plochou křivkou točivého momentu. Opelův vrcholný motor 2.0 Turbo nabízí 320 Nm mezi 2400 a 5000 ot./min, nejvyšší výkon činí 177 kW při 5600 ot./min. Nejvyšší rychlost Astry OPC činí 244 km/h, sprint 0-100 km/h zvládá auto za 6,4 s. Kombinovaná spotřeba dosahuje k 9,2 l/100 km.

Od roku 2001 dosud bylo prodáno 19000 Opelů OPC postavených na bázi předchozí Astry, resp. Zafiry. S novou generací Opelů má přijít také nová vlna OPC, nejbližší verzí bude na konec roku naplánovaná Zafira OPC.

Standardem je mj. adaptivní podvozek IDSPlus jehož hlavní součástí jsou tlumiče s proměnlivou charakteristikou Continuous Damping Control CDC. Podvozek je oproti Astře GTC snížen o 15 mm, odpružení je tužší a uvnitř pružin jsou navíc přídavné pružící jednotky omezující náklony karosérie v zatáčkách.

Astra OPC bude vyráběna v belgickém závodě Opelu v Antverpách, asi 75 % produkce bude směřovat na trhy Německa, Velké Británie a Švýcarska. Objednávky lze zadávat od září, první dodávka se očekává v listopadu 2005.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Novy Civic je uz na ceste.
GTI
| 16. 7. 2005
Ano... řekl... bych... zcela... odlišné