Po tom, co Cadillac vstoupil oficiálně na český trh, nás tato značka přirozeně zajímá více než kdykoli předtím. Z toho důvodu je pro nás zajímavá zpráva, že model STS získal titul Interior of the Year.
STS má nejkrásnější interiér. Teda nic, co by člověk nevěděl dávno. Nádherná elegance neexperimentujících nadčasových přímek. Přesto ale originální, nepodobající se jiným značkám. Pravá jemná kůže na výběr ve třech barvách. Světle šedé, černé a kašmírové (krémové). Pravé eukalyptové dřevo ve světlé nebo tmavé barvě. High-tech řešení v každé oblasti. Trhá prodejní rekordy i přes to, že se proti němu novináři spiknuli ve všech porovnávacích testech. Tak se rodí legendy. Úspěšný navzdory všem. Motor Trend označil interiér STS za "cavalier cheap". Nebo-li levný jako ze Chevroletu Cavalier. Je na čase zpytovat svědomí nebo si najít jiného otloukánka.
lones ale ja som v nom sedel a mal ten panel nie v dreve ale v carbone, a to ti je pecka. neviem, ci to nebolo v-series, uz si nepamatam. skocim sa pozriet. vyzera nenapadne a pritom tak majestatne.
ozaj chcel som sa ta spytat, ako ma riesene zadne svetla. su cele cervene alebo to prisposobili eu a dali tam orange?
uz vidim prispievatelov, ktori budu pisat, ze to bolo na vystave v detroite a tak ... holt, kazdemu sa paci nieco ine. auto je super. ozaj este mas tu stranku s tymi krtkovmi pribehmi? daju sa tam zverejnit aj nejake fotky?? vies, bolo by to zaujimave pre kolegov, keby sme im niekotre veci aj dolozili foto, ze by som ti poslal nejake novinky alebo zaujimavosti. caf.
Mám pro tebe hned 2 dobré zprávy. 1) Ten karbon je zadarmo. Naopak eukalyptové dřevo je za příplatek. (V-series má černé dřevo, alespoň na propagačních fotkách, nevím jestli bude na výběr víc variant) 2)Evropský STS nemá vzadu oranžové prvky. Naopak celé svítilny udělali čiré namísto červených. ps: stránky lonestarstate.wz.cz stále fungují a vyvěsit tam můžu fotky kdykoliv, no problem, pošli.
Prozatimní ilustrativní fotky, týkající se mimojiné rastova dotazu už visí na [odkaz] Časem tam něco přidáme. Tak zatím tohle, ať se každý může kouknout, o čem je řeč.
Byl jsem tam - ty válíš... tohle Charouz musí ocenit... Nejsem příznivcem okázalého luxusu, ale jedno tu napíši - má to určitou úroveň, není to (jako většinou) lacině okázalé, sedí to tam. Co chválím - absolutně harmonizuje auto s vnitřkem...
Moc pekny interier. Ja osobne bych dal hlas 9-3 SportCombi, i kdyz chapu, ze spousta tlacitek muze odradit od volby jeste driv, nez to clovek zkusi a pochopi, ze to neni tak spatne
je podle mě Aston Martin DB9 Volante... Int i Ext. Je teď ve Speedu a pokaždý, když ho otevřu se na něj musím podívat!!! Je to prostě neuvěřitelně sexy auto. Kdybych měl na výběr na jeden den Caprice nebo DB9, beru AM... A to Caprice je taky hodně mega ultra ... atd Btw. ten Kaďákův intoš taky nevypadá věru zle... Ale ext se mi teda moc nepáčí...
Z hlediska ergonomie byly nejlepší přístrojové desky již vyrobené - když přišel BMW se středním panelem vytočeným k řidiči. Lépe to už nevymyslí nikdo. A také krásněji... A která, že ja to ta nejkrásnější přístrojovka? Jednoduchá. Jen čisté linie, pár (co nejméně) knoflíkú, otáčkoměr, rychlomer, teplota, nádrž, radio a minimum kontrolek... všechno navíc je jen navíc. Hlavně ne dřevo, želvovinu, rohovinu a samet. Jen kov, karbon, kvalitní plasty a - kůže. Dřevo je porcelánovej jelen... Interier, to je pak ještě sedadlo, z hlediska vnímání krásy vede jednoznačně kůže, všechno ostatní je mimo (s výjimkou kostek... A mít na horní části opěradla vytlačené logo... no to je téma s T. Strop je nutný ve světlé barvě, abyste si nepřipadali, že jedete stále v tunelu. Jo, a nejkrásnější střechu maj kabriolety - když je v kufru... P.S. Lonesi, mě by zajímalo z jakých aut byl ten nejhezčí interiér vybírán. P.P.S - Alfa ti ušije přístrojovku v kůži... na opěradlo vytlačí logo... tak tohle, to je můj favorit
Já nemůžu souhlasit. S tím dřevem. Pravému dřevu v autě se nic nevyrovná. Dřevo a kůže. Kov pro bejky. Dřevo pro styl. No já teda tak trošku googluju (znáte mě ) a koukám a nestačím se divit. Loni vyhrál tu samou soutěž Cadillac XLR. Tomu říkám double úspěch. Proti komu stál letos STS? Nominováni byli ještě: Audi A4 Chrysler 300 Ford FiveHundred Ford Mustang Subaru Legacy Toyota Avalon Volkswagen Jetta Volvo V50 Acura RL Audi A6 Cadillac STS Infiniti M 35/45 Mercedes CLS. Nejvíc si vážím vítězství nad Mercedesem CLS a Infiniti M. Ty mají taky skvostný interiéry. Ale vítěz může být jen jeden.
No, právě, mě zajímalo, zda tam byla ta Evropa... Asi to tak bude - Caddy to prostě umí... Ovšem pozor na porotu, asi se málo rozhlédla v MB... Já ani vlastně jiné US vnitřky neznám... P.S. Kov pro bejky
To mi pripomenulo jednu časť Futuramy. Tam vystupoval predajca veľmi luxusnej "Beta Romeo" No a všetko bolo z exotických materiálov, tuším že z orlích zobákov - aj tam predajca uviedol koľko tisíc orlov bolo treba zabiť a pod. Ale aj ja som za drevo a kožu, jednoznačne.
Ne ze bych ti tu radost nepral, ale je to precijenom "soutez" organizovana pro americkou autoshow; nezapominej na to PLZ. (Amici nejspis nebuduo takovy extremisti, aby za nejkrasnejsi auto sveta zvolili napr. Forduv Freestyle, ale z nejnezavislejsich ta soutez/anketa IMHO neni.)
Vždyť já vím. Kdyby vyhrálo něco jinýho, tak je mi nějaká soutěž u zadku. Mám vlastní názory a nějaká anketa je nezlomí. Jenže kolik dní do roka se může fanda amerik radovat z vítězství? Takže asi tak. Ale zrovna Američani nijak přehnaně domácím nenadržují. Totální většinu souteží i porovnávacích testů u nich vyhrávají japonci ale to sám určitě víš. I titul Americké auto roku je pomalu častěji zahřejvanej v Japonsku než doma. Takže když už jednou za čas vyhraje domácí, je to těžce vydřené vítězství.
este je jeden interier, ktory je maximalna pecka. oldsmobile aurora. vyroba uz skoncila, ale to auto aj dnes je tak nadcasove, ci uz exterierom alebo interierom. tu je link na nejake photo: [odkaz]
Aurora je co se exteriéru týče super nádherná. Určitě u mě patří mezi deset nejkrásnějších aut. Interiér mi přijde docela obyčejný. Ale nic proti němu nemám. Oldsmobile neměli zrušit.
Od fanouška M-B jsem nic jiného nečekal. Tady naštěstí "strohost" neznamená "bez nápadu". Nic si z toho nedělej, že Mercedes CLS prohrál. Němci určitě udělají nějakou natruc-anketu.
Ano, tohle souhlasí, ale IQS měří poruchy za pouhých prvních 90 dní od koupě. Tedy tři měsíce. Tam jsou na tom evropani dobře. VDS měřící poruch za 3 roky ovšem posouvá vesměs Evropu silně dozadu za Japonsko a USA. V top ten je 5 japonských značek, 4 ameriky a za Evropu už jen Porsche: [odkaz] Teď se mi nepodařilo najít rok 2005 ale dopadl velmi velmi obdobně.
Ja som všetky príspevky od teba nečítal, len som niekde k tebe chcel pripichnúť tú tabuľku. Ale samozrejme, 90 dní je o ničom. Skôr než o aute to vypovedá o tom, ako kvalitne pracuje fabrika, pretože 90 dní by mali bez problémov vydržať aj slabé súčiastky.
hm tak nevim co si mam o tomhle myslet ... podle mě je mnoho mnohem lepších interiérů než je právě tento. zvlášť po tom co jsem si cadyllaci ošahal tak sjem z jejich interiérů byl dost zklamanej .... podle mého názoru třeba cls, infi m nebo mustang jej mají řádově lepší ...
NO jestli tohle je interier roku, tak to mne poser! A s jakymi vozy to srovnavali? S Loganem? To potom jo.... Ale jinak to nesaha po kotniky ani vetsine aut ze stredni tridy. Kdo nekdy sedel, myslim opravdu sedel v americkem interieru, vi o cem mluvim. Amici jsou na interiery lamy jak cip! Kvalita jejich plastu a vubec dilenske zpracovani, to neco otresneho!
Já jsem v Cadillacích seděl. Ty jo? Co se ti konkrétně na materiálech použitých v STS nelíbilo? A říct, že nesahá po kotníky ani většině aut střední třídy je dost odvážný. Ale měli jsme tu i odvážnější. Jeden tu kdysi tvrdil něco o deset let starých korejcích.
Podivej se prosim Te na tlacitka, jez jsou pouzita na stredove konzole! To je otresne! Material jako v loganu! Strasne!
Btw. interier je presnou kopii 6 let stareho lexusu(toho SUV, nevim jak jmenuje, myslim 400) Ubohost. Pokud by se tahle anketa o interier roku vyhlasovala v evrope, tak Cadilac konci hluboko, hluboko, hluboko v poli porazenych - az za auty stredni tridy, daleko za nimi! Osobne mam k americe a americanum velmi kladny vztah, ale tahle anketa jim fakt nevysla To tam proboha nemeli zadne evropske ci japonske auto, aby si vsimli, jak vypada kvalitne zpracovany interier?
Pokud si pozorně přečteš všechny příspěvky v této diskusi, dočteš se i všechny ostatní finalisty této ankety. A luxusních Japonců i Evropanů je mezi nima dost. A pokud si s očima otevřenýma sedneš do STS a Loganu (ten jsem jen okouknul v hypermarketu, dotýkat mě vážně nelákalo) tak nebudeš porovnávat jejich ovladače. Ani tvarem ani materiálem. Jo, ten nádech alá Lexus tam vidím. Myslíš ty svislý prvky po stranách středovýho panelu. Podobnost čistě náhodná a vzdálená, kdy u Cadillaců spíš jde o korespondenci s jejich vlastním exteriérem. Ne jako když se evropani vykrádají navzájem. Koukni na interiér S-class. Koukni na blinkry v zrcátkách u Audi, koukni na rozvržení tlačítek v Mercedesech, které kopíruje vždy o několik let dřívější studie Renaultu (řada tlačítek na obou koncích zakončená sdruženým kruhovým ovladačem). A pak mluv o kopírování. Cadillac je trendsetter a vždycky byl.
pozri sa Permon, anketa bola v amerike a pokial si cital poriadne clanok, zistil by si, ze ju rozhodovalo takmer tisic ludi. a to mi nehovor, ze ten pocet ludi nie je objektivnych. keby boli 10 da sa tam uvazovat o nejakej manipulacii. aj ked na co by to komu bolo, lebo to nie je ocenenie az tak financne hodnotne. takze ti ludia rozhodli. a myslim si, ze ti odbornici to maju v naplni prace a vedia o matreialoch v autach viac, ako mi tu vsetci dokopy. takze rozhodnutie podla mna objektivne.
co sa tyka porovnania s loganom, beriem to ako recesiu z tvojej strany. proste sa to neda porovnavat. ci sa ti ten interier oaci alebo nie.
Jo, čtu ty bláboly z německejch magazínů roky. A jo. Taky jsem v tom v reálu seděl. Jsou obzvlášť dvě periodika, jejichž drzost nezná mezí. Periodika, kde pravou dýhu z eukalyptu označí za nepovedenou napodobeninu dřeva a tím zesměšní sebe sama, protože odhalí svou nevědomost. Americký interiér je téma klíčové. Protože když Evropan vidí luxusní ameriku, točí za ní hlavou, div že si vaz nezlomí. Co každý nepozná na vlastní kůži, je interiér. A tak se pomlouvá interiér. Jo, je spoustu laciných amerických aut z devadesátých let, co mají ošklivé interiéry. Jenže kdyby se amíci chtěli pomstít, dají do oběhu fotky interiérů jako má Multipla a mnohý další evropani. Takže porovnávejme korektně. Vozy stejného stáří a stejné ceny. Třeba E-class a Caddy Seville z roku 99. A pak v reálu zhodnoťme, který vypadá zastarale. Já odpověď znám. Seville minulý generace vypadá bez kazu. Minulá E-class neuvěřitelně zastarale. Ale pojďme dál. Nejčastěji se kritika soustřeďuje na pojem řekl bych takřka přízračný. A to je plast. Protože definice kvalitního plastu očividně neexistuje. Někdo kdysi vymyslel, že by měl být měkčený. Sice nechápu, proč by měl, když se ho dotknu, se mi pod rukou prohnout, ale říkám si dobrá. Totéž si dávno řekli u Cadillacu a přistoupili na tuhle pochybnou hru. Texturu berme jako nevhodnější asi tu, která napodobuje přirozený povrch kůže. Tedy velmi jemně vrásněný. Tak tu máme měkkost a povrch. Obojí má STS přesně jak žádáme. Pak už zbývá poslední zoufalý pokus německých magazínů a to obskurní pojmy jako "lacině šedá" a "lacině černá". To lze použít vždycky. No a pro jistotu tedy STS nabízí i černou i šedivou i světle krémovou, u které si zase zoufalý Dieter při testování vymyslí "snadné zašpinění". Jenže jakou barvu mají evropani? Křišťálovou snad? Přidej dovnitř STS každou myslitelnou i nemyslitelnou vymoženost, díky které je Cadillac trendsetter (zajímá mě, za kolik let evropani nahradí ty čudlíky na dveřích diodama) a máš tu interiér roku. Vynásob to třema a přidej detaily od špičkového italského klenotnictví Bvlgari a máš tu XLR. Loňský interiér roku.
Rodiče tě nenaučili slušnému vychování. Až budeš schopen komunikovat na úrovni, tak se zase ozvi a můžem pokecat. Třeba nad interiérem Mercedesu CLS, který je moc krásný a já nemám problém to uznat, ačkoliv to vůbec není moje oblíbená značka. Dokonce naopak.
ty interiery vypadaji na fotkach super, horsi je jejich kvalita na zivo. Porovnat se daji z italy nebo francouzi, kteri sice maji fantazii ale chybi jim smysl pro detajl.
Na TopGear, ktery je urcite neutralni u cadilacu kritizovali krome nepresneho rizeni i zpracovani interieru stejne jak u nissanu 350. Nejlip uvidis ty rozdili na vystavach, hammer vypada vevnitr jak fabie, cadillac bych porovnal z kia sorento. Interier muze byt designem zastaraly ale nesmi vypadat levne jak nejaky korejec nebo peugeot
TopGear možná nemá důvod nadržovat ale má rád senzaci. Používají nehorázné obraty a mnoho jejich lidí má pověst, že vůbec neskrývá značky, které preferuje. Nedávno prý řekli o CTS-V, že je to auto pro staré lidi, jen má silný motor (So, it's an old person's car with a hammer under the bonnet). To je úplně absurdní. Sigma je jeden z nejlepších podvozků současnosti a nazvat ho autem pro důchodce může jen ignorant. Ani další narážky v jejich recenzích typu "vytvořil ho někdo, kdo ví, co je to atlas, což je v USA vzácná věc" a další nacionální narážky nesvědčí o serióznosti TopGear. Pro mě je to BULVÁR. ps:Hummery nemají v int. luxusní materiály protože jsou zaměřený na něco úplně jinýho než luxus a s Fábií si můžou leda tak utřít pneumatiku. A je jedno, kdo má spáru 2mm a kdo centimetr. Kia Sorento je docela dobrý auto a určitě je o několik úrovní výš než další Kie. Nicméně materiály se k STS ani neblíží. Chci vidět pravý eukalyptus v Sorentu. Bežte s Permonem do Průhonic a už mě tu nenamíchávejte. Chce se mi spát. I když radši spíš nechoďte. Vaší vrozenou nechuť k americkému to nepřekoná a jen najdete sebemenší nedostatky, které pak budete omílat až do konce světa. Dokud používáte absurdní srovnání jako Logan a Kia tak mi to neuvěřitelně usnadňujete.
Nectes me prisvevky pozorne! Psal jsem, ze mam s amerikou a americany vesmes velmi dobre zkusenosti a tudiz k nim mam blizko. Srovnani s Loganem je samozrejme nadsazka, to snad pochopil kazdy. Naopak - srovnani s interiery vozu stredni tridy uz vsak NE! Pevne si stojim za tim, ze se najdou minimalne 3 auta stredni tridy, ktera strci STS kvalitou materialu, zpracovanim a zejmena designem do kapsy. (ted nemluvim o tom, kdo pouziva jake drevo.... )
Čtu tě pozorně. Ovšem pokud STS odsoudíš takhle silně, aniž bys ho kdy viděl, myslím si stále své a tvojí vsuvku o USA beru jen jako snahu vypadat objektivně. Což jde těžko pokud používáš hyperboly. Ale co se týče vozů střední třídy, rád bych to rozebral. Pokud máš odvahu napsat konkrétní auta. Předpokládám, že to budou nějaký němci. Už se těším třeba na interiér Passatu, který vypadá opravdu honosně, ovšem v ceně nad milion korun a to pak vlastně stojí skoro stejně jako tohle STS. Fakt výhodná koupě. Jo a dřevo s tím souvisí, protože mám po krk ignorantů z AutoBildu, kteří vychválí nálepku na kusu plastu, ale dýhu z eukalyptu ani nepoznají. To je totiž to, co opravdu znamená sousloví "kvalita materiálů". Nikoliv hledání visaček, jak blízko od Stuttgartu byl který plast vyfabrikován. Zpracování má STS v interiéru totálně bezchybné. Jakkoliv ti může na exteriéru vadit, že nemá spáry třeba 1mmm nýbrž třeba 3mm (což opravdu u auta je úplně to poslední, co mě zajímá), tak interiér jsem si těsněji slícován představit ani nedokázal. A poslední, třetí složka, design je velmi subjektivní a nejvíc se na něm projeví, že jde jen o fotku. Na jednu stranu přímočaré interiéry se vyvarují na fotkách úplnému faux-pas členitějších interiérů, které třeba ale v reálu nevypadají tak špatně, jak se zdá. Na druhou stranu ti na fotce může připadat méně zajímavý. To je případ STS. V reálu jsem si neřekl.."jo jo znám z fotek, nuda nuda." Naopak jsem odhaloval spoustu detailů, které na fotce člověk nepostřehne. A hlavně některé materiály (obzvláště kůže a dřevo) mají Caddy tak úchvatné, že jim jakákoliv fotka jen ubere. Objektivně jsem tam uznal, že povrchové dekorace některých plastů v CTS jsou hodně a hodně o vkusu. Nakolik člověka chytne za srdce ten úmyslně rýhovaný plast. Sám jsem se ještě nerozhodnul zda ano či ne. Ovšem větší STS je bez debat. Nedostatky mohou zoufale hledat jen naštvaní příznivci německých aut a jejich science-fiction o über-interiérech ale ten styl z toho interiéru prostě na mě dýchal ohromně silně. Nebylo to jen vršení drahosti přes drahotu jako třeba v Passatu (GTI promine), kde chybí designové téma. Tak tedy tři auta střední třídy...jsem zvědav. Třeba tři, které mají ve standartu kožené čalounění. To je totiž taky kvalita materiálů.
Lonesi jestli ono ti to E-cko tak nezestarlo, a Seville nezustal taxvezi, ze E-cek potkas denne tolik, ze je ani nevnimas, kdezto Seville je vzdycky udalost ... Co? :o)
Tak to není. Ty teď popisuješ okoukanost, kde samozřejmě mají americká auta nefér výhodu. Jenže já si nemůžu pomoct, koukni do minulý Seville a pak do minulýho Éčka. Nic proti Meďourům ale...nejlepší je to vidět naživo ale tady něco na ilustraci: [odkaz] A teď: [odkaz]
to muze byt tim, ze US auta jsou vetsinou velka, coz u evropskych aut vicemene automaticky znamena draha => luxusni interier; ja byl kdysi hodne zklamanej z interieru Explorera (te nejkulatejsi generace) ... nejsou tu mozna jeste lidi zvykli na to, ze "velky" nemusi nutne znamenat "top-class" a pak srovnavaji nesrovnatelne
Američani jsou pověstní svým nekvalitní dílenským zpracování, plasty a náhražkami. To není urážka, tak to donedávna bylo (špičkově nafocené a při osobním setkání a nedej bože provozu, kdy se to rozklíží za 6 měsíců, se člověk nestačí divit). Velmi se to mění, a je možné, že při stávajících tendencích některých EU automobilek, v kvalitě designu automobilů, je Američané předeženou. Cena jejich objetých aut klesá na trhu EU nejrychleji a to je dostatečný signál, co že se to za těmito fotkami, která hodnotila americká skvadra novinářů skrývá. Je CHYBOU REDAKCE, ŽE NENAPSALA: AMERICKÁ AUTA HODNOTILI AMERIČTÍ NOVINÁŘI. Design je podobný designu Lexusům z poloviny 90 let, plasty jsou ukrutné. Umístění vstupů CD opustila Evropa, pro nevkusnost, již na začátku let devadesátých. Řadící konzole je okopírovaná z evropských aut před deseti lety. Američané konečně opustili ty ohnuté řadící tyče pod volantem a kopírují Evropu z poloviny let devadesátých. Vkus je věc individuální, nelze se s někým dohadovat. Ale jestli tohle je kvalitní design tak nevím, nevím,…
Tvůj příspěvek je snůška úmyslné demagogie a polopravd nebo jen vyjadřuje tvojí nevědomost. Američané nic neopustili, stále nabízejí u mnoha modelů řazení pod volantem (které není ukrutné, neb jde o automat a ne manuál, zkoušel jsis někdy vůbec tu ukrutnou tyč v reálu? já jo a mockrát a má velmi praktické opodstatnění, protože u mnoha aut pak zbývá místo na tři místa k sezení vpředu) a samozřejmě už věky nabízejí i řazení mezi sedadlama. Nic nezačali kopírovat. Konzole kolem řadičky je tak funkcionalistická (a luxusní dojem tak zůstává na kvalitních materiálech), že použít slovo kopírování je výsměch zdravému rozumu. Říct design Lexusů z poloviny devadesátých let, aby jsi dodal zdání zastaralosti. Vžyť ty svislé prvky okolo konzole mají Lexusy dodneška! A navíc v STS vypadají jinak. Jde jen o opakování designovách témat z exteriéru STS. A na závěr: za šest měsíců se nic nerozklíží. Jezdím občas jednou velmi lacinou americkou značkou. Už několik let slouží vesměs na otřesných vozovkách v centru Prahy a absolutně nic v interiéru nevrže (navíc i tohle staré auto má krásně moderně schovaný airbag spolujezdce, takže nikde není ta ošklivá poklička). Absolutně nic! Což se nedá říct o mnoha evropských autech, kterýma jsem jel. Je na čase si přiznat, že Evropě ujel vlak už po první světové válce. Od té doby je Amerika napřed.
Neboj nikdo Ti tvou lásku k americkým korábům nebere. Je to fajn, ža alespoň někomu se ty auta líbí. Uvědom si, že tento interiér potožmo tento model je jedním nejprestižnější amerických modelů ve třídě, která odpovídá S-Klasse, BMW 7, Jaguár XJ, Audi A8. Představ si, že by s tímhle interiérem vyšly EU automobilky, opravdová evoluce v designu. To by se všichni zhrozili a bylo by více šokovaných příspěvků než k S třídě.
Ano, velikostí a rodokmenem (dřívější Seville byly ještě větší) odpovídá tobě zmiňovaným modelům. Cenou je tu ale konkurentem evropské vyšší střední třídě. Ano, je to co se týče amerického automobilového průmyslu jedna ze š***k (dokud nepřijde slibovaný dvanáctiválcový superluxusní Cadillac). Protože nejreprezentativnější americké vozy současnosti, tedy Lincoln Town Car a Cadillac DeVille, jsou natolik zaměřené na americkou klasickou konstrukční školu, že by je žádný typický Evropan nestrávil ani zadarmo. Preferují totiž věci, na které Evropa dávno zapomněla (i když v historii je dřív taky uznávala). A to je pohodlí, prostornost, výdrž na několik desetiletí. Dnes v EU převažuje důraz na sportovnost, co nejmenší rozměry a nejkratší převisy, tvrdost a jistou konzumnost. Jo ale teď mě napadá, pokud nemluvíme jen o limuzínách tak STS není špička. Protože dvoudveřové coupé-cabrio XLR, který stojí dvakrát víc, má i adekvátní interiér. Ten je naživo přímo bombastický. Mimochodem porovnání STS se současnou "revolucí" v S-class je docela poučné. Já si ale myslím, že mít některá z německých prestižních značek designovou a materiálovou řeč, jako má teď Cadillac, tak nikdo ani necekne. Což u S-class bylo....velká bitva názorů. S-class se očividně silně "inspirovala". Není se co divit. BMW bych od dob Ch. Bangle zařadil mezi designové trend-settery. Z Evropy už asi jen Renault a v 90.letech Ford. Ty považuju za ty, co posouvali Evropu kupředu. Jinak šokující věci mám rád. Málokdy bývá možné, aby někdo silně miloval něco, co naopak druzí nezatracují. Ovšem provokace všech provokací byl úvodní Cadillacův CTS. Ten buď miluješ nebo nenávidíš. STS je v provokacích odvar. Usadil se ale má větší šanci se zalíbit i v EU.
Lones, hele neprožívej to tak, otevři se tomu. Pohleď také na jiné značky než ty z USA, třeba Indické, TATA, nebo Ruské ZIL, po těch se určitě každý ohlédne, když projedou okolo. Ne, nic ve zlým, tvé zapálení je super a obdivuji jej. Jen tak dál.
Já jsem velmi otevřený ale jo, asi to prožívám. Tatu jsem ještě v reálu boužel neviděl. Ale pár zázraků ruské techniky jsem měl to štěstí prozkoumat. Došel jsem k závěru, že například čelní maska žigulíku v té verzi, kdy má chromovanou mřížku a kulaté světlomety je kopií Lincolnu Continental '69. No a trabant, tak to je jasný Cadillac '59.
Nene, teď jsem na cestě mezi 20. a 21. rokem života. Jenže žigulíkům a trabantům a dokonce ani bolševikům jsem stejně neutekl. Ani ještě moje děti asi neutečou. Teda až nějaký budou.
"Je na čase si přiznat, že Evropě ujel vlak už po první světové válce."
Nicmene krize US automobiloveho prumyslu (at uz je za nami nebo jeste ne) dokazuje, ze automobil neni jen seznam technickych prijemnosti. :o)
Ano. Máš pravdu. Ovšem USA nezasadil málem smrtelnou ránu evropský auto. průmysl nýbrž bezcelní přístup Japonců na trh USA. Kteří se chytli po ropné krizi, kdy zaplavili americký trh malýma motorama, které do té doby Američané zanedbávali. A vyšťouchat je zpátky teď bude šíleně obtížné. Už se zabydleli.
Jo a ty kecy o náhražkách si schovej do šuplíku. Běž se do prodejny Cadillaců podívat jak vypadá pravý dřevo. Tam není žádná ohavná náhražka jako v tolika evropských autech.
Tak v týhle soutěži byly dvě kategorie. Tzv. "Media Choice", kde volili novináři. Tam vyhrálo Audi A6. No a pak "Industry Choice", kde hlasovali skuteční odborníci z tohoto oboru. A tam vyhrál...však víte kdo.
Cadillac mi silně připomíná pizzu. Střed volantu je totožný jako u VW, svislé průduchy ventilace taky odněkud známe, ručky tachometru a ciferníky připomínají předchozí modely Audin, již zmíněná páka pod volantem se přesunula na střed a mnoho dalšího. Tak se mi zdá, že se Cadillac snaží dohnat své Evropské konkurenty za každou cenu. Vnucuje něco co už tu bylo, chce se prosadit za každou cenu. Ne, srdce Evropanů táhnou zcela jinde...
Hm, nevím, co máte pořád s tou pákou. Nikam se nepřesunula. Minulá Seville (STS) jí měla uprostřed sedadel, předminulá jí měla uprostřed sedadel... Páka pod volantem je záležitostí úplně jiných modelů zaměřených na prostornost. V případě Cadillacu tedy DeVille a Escalade. Toto řešení (páka pod volantem) dokonce Cadillac vymyslel. Prapůvodně i americká auta mají páku mezi sedadly. Takže o žádné kopírování Evropy nejde. Seville není žádná pizza, celý je sladěný, tvar středu volantu, tvar středového panelu, tvar masky chladiče i tvar světěl. Vše jedna designová řeč.
podla mna si si to poplietol s nejakym inym autom, lebo ja mam pocit, ze STS bol vyrobeny pre americky trh a do europy sa ide exportovat. a nemyslim si, ze by caddy potreboval niekoho kopirovat. uz to tu bolo povedane, tusim GTI to pisal, ze vsetko uz bolo vymyslene, teraz je len na dizajneroch aby to spracovali akosi modernejsie. takze ak nachadzas veci, ktore ti nieco pripominaju, to beriem. ale nemam pocit, ze ti caddy nieco vnucuje. to je to pekne na slobode, ze sa mozes slobodne rozhodnut, co si kupis. ci sa chce presadit? samozrejme, ide o peniaze, o biznis. si myslis, ze vw v statoch len tak sedi a caka, kto im pride do showroomu? uvidime na konci roka, ked budu zverejnene cisla predajnosti. netvrdim, ze to budud tisice, ale mozno budes prekvapeny. a nemam na mysli teraz len STS. a pizza? dakujem, mam ju kazdy den ...
Mám dotaz na znalce "amerik" - Lonestarstata, Rasta... - Na GMC.com jsem si sestavil vůz - GMC Savana Cargo 1500 AWD - píší tam cenu 28.660 dolarů (bez dalších poplatků - dealera, daní apod.) Pokud bych si podobné auto nechal dovézt, na kolik by mě přišlo? Zná někdo odpověď? Navíc jsem tam nenašel údaje o záruce... Díky moc za odpověď.
Našel jsem na výpočet ceny poměrně užitečné stránečky: [odkaz] A tam ti to při současném kurzu cca 25 korun za dolar vychází bez DPH 988 tisíc a s DPH 1 175 tisíc. Ovšem to je cena pokud si to necháš všechno zařídit firmou. A šedý importér ti tu pak garantuje záruku 3 roky / 60 000 km. Pokud si vůz dovezeš individuálně, neplatíš provizi firmě, ale pro záruční opravu bys to musel převézt lodí zpátky do USA. Je to tam ale krásně rozpočítaný na jednotlivý položky, koukni na to sám.
Krabicovy design a la 80 leta. Pro nekoho "nacasovy" pro mne zastydla puberta. Pokud rika rika Lonestrate, ze na stredovem panelu je prave drevo (pomijim, ze drevo v aute povazuji za kyc - to je muj soukromy nazor) tak mu verim, ale co to cerne mezi tim? To je ebenove drevo nebo takovy ten klasicky cerny nejlacinejsi plast? Design tlacitek a ovladacu na stredovem panelu je take fakt ukazka designerske invence (lacineji uz by to vypadat nemohlo?). S Cadillacem jsem v USA videl nejcasteji jezdit duchodce. Uznavam, ze pokud sleduji tuto cilovou skupinu tak pro ne ma ten design ma neco (nostalgickeho) do sebe.
Těší mě, že mi věříš. Plast jsem viděl v reálu (z fotek nejde vůbec kvalita plastu posoudit) a je pěkný. Pokud to tedy vůbec o nějakém plastu lze napsat. No a důchodci...i když teď frčí kult sportovna a věčného mládí, mě to nepřijde jako skupina zákazníků, za kterou bych se měl stydět. Jednou taky budu důchodce a pořád budu jezdit v Cadillacu. Ale zrovna sedany CTS a STS nemají důchodci v oblibě. Nejvyšší věkový průměr má u Cadillacu model DeVille (a zrovna ten mám nejradši ).
krasna veta. podla mna si zaujaty, lebo nemas rad ameriky. takze nepis, ze si nezaujaty. mozem vediet, ktory interier sa ti paci? chcel by som zistit aky mas vkus. pekny den.
vies, ked je stale vela ludi, ktori si z jednej fotky urobia usudok, ze je to skarede alebo lacne. celkovo o dizajne sa nebavime, lebo ten neposudime vsetci rovnako. a poniektori tu caddyho videli tak na fotke. ja ich neodsudzujem za ich nazor, ale za to, ze kto chce o tom pisat, by si to mal ist ohmatat, sadnut si do toho auta, pripadne sa previezt a potom sem napisat svoje pocity a dojmy. pritom je to tak jednoduche.
tak som to aj zobral , lenze som tu par dni nebol a skoro ho tu niektori uslapali za jeho nazor ... aj tak je potom najvacsou radostou to, ked si niekto skoci pozriet to auto a potom napise, ze je to skutocne fajn, a ze sa mylil ... to je balzam. pekny den.
Ani sa tomu necudujem. Bolo nacase. Fakt im treba uznat pokrok. Hlavne v porovnani so Seville ktory na fotkach vyzera dost zle. V reale musim povedat je to OK az na par detailov. Ale na STS to teda nema. Hlavne sa mi paci ta tranzicia. Spominam si na cca.7 rokov stary test BMW 740i, Mercedes S430, Lexus LS400! a Cadillac Seville 4,6 V8. Tam ten Mercedes mal navrh. To BMW bolo velmi kvalitne a jemne sportove. A ten Cadillac bol sice pekny ale posobil zastary a trochu miestamy vyfusovany. A teraz? No to BMW je hotova hroza, S-classe terazjsia je uz pekne stara(ako ten Cadillac pred niekolkymi rokmi) a to co prichadza vyzera ako dodatocne retardizovana forma toho Banglovskeho hnusu. Nato vsak Cadillac vytiahol novy jednoduchy a elegantny interier. Treba priznat ze sa zda byt ze su tam prvky eu alebo japonska ale je to tym ze sa stratil ten dojem "nekvalitnej" ameriky ktory roky pretrvaval, a to hlavne v pripade plastov.CO sa tyka koze a sedadiel snad len to ze vzdy boli kvalitne a pohodlne a teraz su o nieco kvalitnejsie a pohodlnejsie. Nebudem to dalej rozoberat. Snad len tolko- vela uspechov a otazka na zaver- kde je europa? Co sa deje?
Evropa si namlouvá, že je jednička a rozhodně není schopná vydýchat fakt, že jsou třetí. Ale interiér Seville byl taky nádherný. Jen tam nebyl eukalyptus ale zebrano či jak se to tropické dřevo jmenovalo. Nic zastaralého zvenku ani zevnitř dodnes nevidím. Jediný detail, který vyšel z módy, jsou začerněné prvky v zadních svítilnách. Rád bych upozornil, že v Seville v roce 1998 přišel s naprosto novou generací, která designově sice silně připomínala starou, ale technicky bylo vylepšeno skoro vše (stačí porovnat výsledky crash-testů: Seville 92-97=katastrofa Seville 98-04=špička).
Mimochodom jednalo sa o model pred rokom 97. Ano 98 bol podstatne lepsi. Ale ten interier mal tak zvlastne plasty(mosno to bola ta neeuropska kremovo hneda ktora mi tak vadila) A co sa tyka europskych interierov, boli dobre,ale... no veci sa menia. A poznamenal by som este radikalnu zmenu pri modeloch Seville a STS. Takzo to vysvetlovat ale strucen to poviem tak Seville=amerika STS=cadillac.
Já viděl naživo jen kdysi černý interiér a přišel mi OK. Nedávno jsem viděl i 92-97 ale ten už byl šíleně rozdrbaný a neudržovaný. A hlavně před faceliftem, to znamená s tím hranatým středem volantu.
Je čas shrnout. Uznávám, že při pohledu na schéma diskuse to tu vypadá jako "one man show". A asi i bylo. Jenže někdo musí vyvést ty ubožáky z nevědomosti. A tedy shrnujme. Ani po pěti dnech se nenašel nikdo, kdo by ten interiér ve skutečnosti viděl a nelíbil se mu. A to už o něčem svědčí! Proto je příhodné vyzvat všechny, aby odhodili svá bavorská periodika a běželi se kouknout k Charouzovi. Pokud máte ze všeho, co souvisí se strýčkem Samem vyrážku, nechte alespoň doma spreje dlažební kostky. Když pak napíšete, že to není váš šálek kávy, přijmu to mlčky. Dokud tu ale budou jen vulgarismy okořeněné třicet let starými předsudky, bude muset být každý druhý příspěvek holt ode mne.
mozes ist kludne spat, nie si v tom sam ... ja som im to napisal vyssie. nie je nic jednoduchsie ako ist do showroomu a "osahat si ho" a potom napsiat svoj nazor.