Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW 335is: Vyladěné Twin Turbo jen pro Coupe a Cabrio

6 komentářů

Marv78
BMW si prostě jen hraje s označením modelu. Jedná se o dlouhodobě montovaný motor (3 litr twin turbo) jen s jinak naprogramovanou řídící jednotkou. Motor s avizovaným navýšením výkonu byl už u verze před faceliftem za příplatek se dal pořídit jako součást úprav Performance. Otázkou je zda nabízené úpravy Perfomance mají nějaký reálný efekt, už v sérii má motor asi o 20 koní vyšší než udávaný výrobcem. Při testu v německém Sport auto při měření zrychlení byla performance úprava pouze o 0,1 s rychlejší z 0 na 100 km/h a vůz s kompletními úpravami BMW performance (motor, podvozek, výfuk i brzdy) zajel na okruhu identický čas jako sériová 335i.
Ad.
Nemas pravdu. Ten puvodni motor N54 mel 2 turba, kazde pro 3 valce, tedy paralelne (twin turbo). Tenhle novy N55 ma jen 1 turbo typu twinscroll. To znamena, ze v turbinovy skrini jsou 2 oddeleny vstupni kanaly (kazdy pro 3 valce), ale oba usti k jedne turbine.
Avatar - white label
white label
Máš sice pravdu, ale podle toho co píše Jackyll, tak srovnává původní 335i (N54) s 335is, nikoli 335i(N54) s novější 335i(N55).
Marv78
Přesně tak jsem to myslel, srovnání staré N54 v 335i s 335si. Ještě by mě zajímalo jaké budou hodnoty točivého momentu u vere s DKG předvodovkou těch udáváných 500 Nm v overboostu to asi nebude, v protože v modelu před FL byl kvůli životnosti převodovky točivý moment proti manuálu omezen.
Ad.
uz to taky vidim, omlouvam se 😉
Avatar - white label
white label
Chtěl bych jen požádat autora článku (LV), jestli by mohl nějak blíže objasnit, co je na twin-scroll turbu (u 35i N55) "dvoustupňové(ho)"?
Za dvoustupňové bych označil např. twinturbo u motoru 35d, kde jsou dvě různě velká turba "zapojeny" sériově.
Co je ovšem "(dvou)stupňového" na jediném turbu, ke kerému je pouze vedení rozděleno na dvě samostatné "větve", každá pro jednu ze dvou, stejně! "velkých" (tedy ani zde žádný náznak "stupňovitosti") skupin válců?
Twin-scroll turbo přece především přispívá ke zvýšení účinnosti turba při nízkých otáčkách motoru, čímž také výrazněji potlačuje "turboefekt".