Mezeru mezi kupé BMW 335i o výkonu 225 kW a osmiválcovým M3 s 313 kW vyplní nová varianta přeplňovaného třílitru nazvaná 335is. Agregát se dvěma turbodmychadly dosáhne 240 kW.
BMW si prostě jen hraje s označením modelu. Jedná se o dlouhodobě montovaný motor (3 litr twin turbo) jen s jinak naprogramovanou řídící jednotkou. Motor s avizovaným navýšením výkonu byl už u verze před faceliftem za příplatek se dal pořídit jako součást úprav Performance. Otázkou je zda nabízené úpravy Perfomance mají nějaký reálný efekt, už v sérii má motor asi o 20 koní vyšší než udávaný výrobcem. Při testu v německém Sport auto při měření zrychlení byla performance úprava pouze o 0,1 s rychlejší z 0 na 100 km/h a vůz s kompletními úpravami BMW performance (motor, podvozek, výfuk i brzdy) zajel na okruhu identický čas jako sériová 335i.
Nemas pravdu. Ten puvodni motor N54 mel 2 turba, kazde pro 3 valce, tedy paralelne (twin turbo). Tenhle novy N55 ma jen 1 turbo typu twinscroll. To znamena, ze v turbinovy skrini jsou 2 oddeleny vstupni kanaly (kazdy pro 3 valce), ale oba usti k jedne turbine.
Přesně tak jsem to myslel, srovnání staré N54 v 335i s 335si. Ještě by mě zajímalo jaké budou hodnoty točivého momentu u vere s DKG předvodovkou těch udáváných 500 Nm v overboostu to asi nebude, v protože v modelu před FL byl kvůli životnosti převodovky točivý moment proti manuálu omezen.
Chtěl bych jen požádat autora článku (LV), jestli by mohl nějak blíže objasnit, co je na twin-scroll turbu (u 35i N55) "dvoustupňové(ho)"?
Za dvoustupňové bych označil např. twinturbo u motoru 35d, kde jsou dvě různě velká turba "zapojeny" sériově.
Co je ovšem "(dvou)stupňového" na jediném turbu, ke kerému je pouze vedení rozděleno na dvě samostatné "větve", každá pro jednu ze dvou, stejně! "velkých" (tedy ani zde žádný náznak "stupňovitosti") skupin válců?
Twin-scroll turbo přece především přispívá ke zvýšení účinnosti turba při nízkých otáčkách motoru, čímž také výrazněji potlačuje "turboefekt".