Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 335is: Vyladěné Twin Turbo jen pro Coupe a Cabrio

Diskuze (6)
Mezeru mezi kupé BMW 335i o výkonu 225 kW a osmiválcovým M3 s 313 kW vyplní nová varianta přeplňovaného třílitru nazvaná 335is. Agregát se dvěma turbodmychadly dosáhne 240 kW.

BMW má již dnes relativně bohatou paletu výkonných motorů pro řadu 3, portfolio ale rozšíří další. Varianta s označením 335is dostane výkonnější provedení přeplňovaného třílitru a bude se dodávat výhradně do faceliftovaného kupé a kabrioletu.

Zároveň s faceliftem přejde standardní 335i Coupe na novější typ motoru N55. Jedná se o třílitrový šestiválec obchodně označený TwinPower Turbo, což v jeho případě znamená přeplňování jediným dvoustupňovým turbodmychadlem (twin-scroll). Nová 335is namísto toho dostane upravenou verzi staršího agregátu N54, který má dvě malá paralelní turbodmychadla a pohání dosavadní 335i (před faceliftem).

335is se tak stane obdobou nově představeného Z4 sDrive35is. Ve srovnání s vrcholnou Z4 ale 335is dosáhne 240 kW, nikoliv 250 kW. Proti běžné verzi 335i to znamená nárůst výkonu o 15 kW, zajímavější je ale zvýšení točivého momentu z 400 na 450 Nm, resp. 500 Nm při overboost. Tak jako Z4 s písmenem s, i 335is kromě silnějšího motoru dostane standardně M paket, zrcátka a masku chladiče s leskle černým lakem a difuzor v barvě karoserie.

A na závěr špatná zpráva pro české fanoušky BMW: podle aktuálních neoficiálních informací zamíří 335is Coupe a Cabrio jen za oceán, prodeji v Evropě automobilka zelenou nedala.

Diskuze (6)
Avatar - white label
24. 1. 2010 20:17
"Dvoustupňové" twin-scroll turbo??
Chtěl bych jen požádat autora článku (LV), jestli by mohl nějak blíže objasnit, co je na twin-scroll turbu (u 35i N55) "dvoustupňové(ho)"?
Za dvoustupňové bych označil např. twinturbo u motoru 35d, kde jsou dvě různě velká turba "zapojeny" sériově.
Co je ovšem "(dvou)stupňového" na jediném turbu, ke kerému je pouze vedení rozděleno na dvě samostatné "větve", každá pro jednu ze dvou, stejně! "velkých" (tedy ani zde žádný náznak "stupňovitosti") skupin válců?
Twin-scroll turbo přece především přispívá ke zvýšení účinnosti turba při nízkých otáčkách motoru, čímž také výrazněji potlačuje "turboefekt".
24. 1. 2010 20:13
Re: Jen marketingový tah
uz to taky vidim, omlouvam se ;-)
24. 1. 2010 20:04
Re: Jen marketingový tah
Přesně tak jsem to myslel, srovnání staré N54 v 335i s 335si. Ještě by mě zajímalo jaké budou hodnoty točivého momentu u vere s DKG předvodovkou těch udáváných 500 Nm v overboostu to asi nebude, v protože v modelu před FL byl kvůli životnosti převodovky točivý moment proti manuálu omezen.
Avatar - white label
24. 1. 2010 19:49
Re: Jen marketingový tah
Máš sice pravdu, ale podle toho co píše Jackyll, tak srovnává původní 335i (N54) s 335is, nikoli 335i(N54) s novější 335i(N55).
24. 1. 2010 19:34
Re: Jen marketingový tah
Nemas pravdu. Ten puvodni motor N54 mel 2 turba, kazde pro 3 valce, tedy paralelne (twin turbo). Tenhle novy N55 ma jen 1 turbo typu twinscroll. To znamena, ze v turbinovy skrini jsou 2 oddeleny vstupni kanaly (kazdy pro 3 valce), ale oba usti k jedne turbine.