Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
0
Ten narust vyonu je docela solidni, ale jeste vic potesi narust servisnich intervalu.
Nejsilnější verze s označením D5 byla posílena o dalších 22 koní a nabízí tak maximální výkon 136 kW/185 koní.
Myslím, že je tu někdo kůň. Lidi trochu soudnost. Od 1.1.1980 není zákonná jednotka výkonu koňská síla. Moc Vás prosím, zapomeňte na koně jakož to jednotku výkonu. Už jen proto že se výkon TEMELÍNU udává v násobcích wattů. A taky výkon asynchronních strojů, synchronních strojů a transformátorů (a všech možných a nemožných věciček) se udává ve wattech. Představte si 136mHP=100W. Hrůza, že?
Myslím, že je tu někdo kůň. Lidi trochu soudnost. Od 1.1.1980 není zákonná jednotka výkonu koňská síla. Moc Vás prosím, zapomeňte na koně jakož to jednotku výkonu. Už jen proto že se výkon TEMELÍNU udává v násobcích wattů. A taky výkon asynchronních strojů, synchronních strojů a transformátorů (a všech možných a nemožných věciček) se udává ve wattech. Představte si 136mHP=100W. Hrůza, že?
"Zakonna jednotka"? Podle me se bhp, nebo PS pouziva nejen u nas a je to celkem bezne.
takze kdyz ti v kramu zacnou neco prodavat na palce, a na pumpe na galony budes spokojen? Vzdyt se to pouziva bezne i v jinych krajinach...
ja teda nevim jo ale kdyz mi nekdo rekne moje nova karka ma 250 koni tak si tu silu dokazu lip predstavit nez kdyz mi rekne ze ma 184 kW...
Mne osobne palce ani galony nedelaji problem, ale kW/bhp se pouzivaji bezne i v ostatnich zemich Evropy a je naprosto bezne pouzivat obe jednotky. Nevim, jak jsi prisel na to, ze "není zákonná jednotka výkonu koňská síla". Kde jsi vzal ten pojem zakonna jednotka? Ktery zakon to upravuje?
Miluji koně. Ty živé. I ty spoutané ve válcích mého motoru... KW je pro mě jednotka, fyzikální veličina, kterou používám v technické mluvě. Ovšem pak, když slunce vyjde nad horizont, a já v jeansech zn. Levis s vnitřní teplou vložkou a s bombrem značky Pall Mall jdu ve vrzajícím sněhu ke své garáži a otevírám ta promrzlá vrata, tak mě vždycky vítá jen stádo natěšených stoosmdesátipěti koní. Umím je krotit na zasněžených cestách u nás tam ne severu Evropy. Umím to. A oni to umí se mnou... P.S. Přeji ti nějakou krásku s objemem cca 4,5 litrů krve... snad ti přinese radost..
Já myslím, že tato výtka je naprosto bezpředmětná. Jak vidíte v komentářích níže, většina čtenářů raději slyší na "koně", ale samozřejmě kW je oficiální hodnota. Každopádně uvádíme obě hodnoty, takže v tom nevidím žádný problém.
Ale stejne nejlepsi motor ve tride ma Fiat: 2.4 Multijet 20v 200bhp / 400Nm
No takhle jednoznacne soudy jsou vzdycky trochu sporne .... ono max hodnoty vykonu a tociveho momentu jeste nemusi byt 100% smerodatne, i kdyz ukazuji hodne. Jen NEJLEPSI motor. Pokud vim, tak nejlepsim dieslem v kategorii 2-2.5l byl vyhlasen 2.2 Honda.
kW jsou jednotka systemu SI, ktery je mezinarodne uznavany pro snadnejsi komunikaci. Konska sila je definavana tusim nejak takto: zvednout zavazi 75kg po draze 1m se zrychlenim 1m/s2 (na druhou). tak nejak to je ale ruku do ohne nedam. Pokud si někdo nadefinuje a rozsiri novou jednotku treba kiloknedlik at si ji pouziva, je to jeho vec a komu se to nelibi at si to prevede na co chce, treba na potkani silu.
Jinak mam nejradsi ty kone...
Jinak mam nejradsi ty kone...
To by nebylo špatný, s těma knedlíkama Pak třeba Honďáci by mohli ty svoje pily definovat tak, že maj 200 knedlíků P.S. u geteička zůstanu u těch koní
Ještě větší pestrost by mohly mít jednotky zvuku motorů. Některé motory mají třeba deset traktorů (všichni víme, které to jsou ) no a taky znám třeba sto sekaček na trávu.
Koukám, že tě Vlasta Horváth pěkně rozparádil Jo, to máš dobrej nápad. Třeba Honďák by pak někde na těch jejich srazech s poválečnejma vetránama s okapem namísto vejfuku ve slangu řekl - hele ten můj Civic, kterýmu říkám čivava má 175 knedlíků a ve zvuku je ceněnej jako dvě dentální vrtačky.
Jo BMW dělá nejlepší turbo diesely na světě a jedny z nejlepších benzínů. Honda zase dělá nejlepší benzínový motory na světě a jejich první diesel sbírá jedno ocenění za druhým. No a VW dělá slušný TDI ale s benzínama to je těžkej průměr a jak je vidět tak GTI to nemůže rozdejchat. Ale je to sranda a je dobře když má web svého šaška.
..tebe rozhněvala ta dentální vrtačka v čivavě... že...? -dentální vrtačka...!!
Určitě, ale kolega ZelvaVTI to rozdejchá P.S. Možná
Ano mě se libí zvuk Ferrari nebo F1 a nestydím se za to. A jsem rád že mě Honda poskytla něco podobného za daleko příznivější cenu. Jestli někdo chce pohodové auto ať si koupi GTI ale jestli chce sportovní bez kompromisů tak Civic Type R. A otom to je.
P.S. Stále mě zajímá GTIo názor: Ne tak to jsi skutečně netvrdil (že VW válcuje ameriku), ale neustále vychvaluješ VW a jako hlavní argument používáš prodejnost v ČR. Tak si to přeber. A zkus napsat svůj nazor na to proč v americe ten tvůj guru dostava tak na*** od rejžáků. Jeden kamarád co má doma 4 auta od VW tak to odůvodnil tím že je to satisfakce za Hirošimu a Nagasaki. Tak snad vymyslíš něco lepšího.
P.S. Stále mě zajímá GTIo názor: Ne tak to jsi skutečně netvrdil (že VW válcuje ameriku), ale neustále vychvaluješ VW a jako hlavní argument používáš prodejnost v ČR. Tak si to přeber. A zkus napsat svůj nazor na to proč v americe ten tvůj guru dostava tak na*** od rejžáků. Jeden kamarád co má doma 4 auta od VW tak to odůvodnil tím že je to satisfakce za Hirošimu a Nagasaki. Tak snad vymyslíš něco lepšího.
jinak jestli se jeste nekomu kone neliby tak at rekne a ja vyhrabu sesit fyziky a najdu par presnych definic. meli sme paradniho ucitele a jelikoz sem ted maturoval tak si jeste neco pamatuju a nevim nic o tom ze by se kone nemely/nesmely pouzivat a ze to upravuje nejake zakon.
Ten pocit si moc dobře pamatuju. Ta sžíravá potřeba někde ty vědomosti využít co? Ale neboj se, všechny kromě těch nejzbytečnějších zapomeneš. Já například z literatury vím už jen to, že puškinův dědeček byl černoch.
PS a kW. Podla systemu SI by sa malo pouzivat len kW ale v automobilovom priemysle bola schvalena vynimka (uz neviem do akeho datumu) ze sa bude pouzivat aj oznacenie konska sila. Preto sa zatial pouzivaju obidve oznacovania PS aj kW. Ale od toho neviem ktoreho datumu sa bude pouzivat len kW takze si zacnime zvykat.
..no jo...ale bacha..! pokud by jsme upustili od "koní"... tak by Pilsner (nebo kdo) musel předělat reklamu... tam jak udělaj tu první mašinu... a přejou si hodně sil... koňskejch...
Na SI házím bobek. Budu říkat koně, míle a galony, dokud budu živej. A je mi jedno, že mají někde v muzeu frantíci všechny jednotky vytavený z kdovíčeho.
tak to asi budem rikat my vsichni dokud budem zivi protoze to datum je 31.12.1979 nebo si nekdo fandite tak dlouho? jo a podle vseho je drobny rozdil mezi klasickou konskou silou a konem. konska sila HP=745,7W a kun ks=735,5W ale to je asi jedno. jeste je zajiimava manpower=1/10 konske sily - tak koli mate v aute chlapu?
viz www.converter.cz/…revody/vykon.htm
viz www.converter.cz/…revody/vykon.htm
Presny datum budem vediet zajtra ked sa na to nezabudnem pozriet. Je jasne ze konikov sa budeme asi vsetci drzat. Ale len dovtedy kym budu automobilky uvadzat vykony v PS. Ked budes vsade citat len o kW tak sa to zmeni.
Do 31.12.2009 sa mozu pouzivat aj PS aj kW. Po tomto datume budu musiet automobilky uvadzat len kW.
Jsem zvědav ,jaké budou výsledky testu zejména u XC90 se silnějším 136kW motorem. Najezdil jsem s tímto vozem , který měl dosavadní 120kW motor více jak 1200km a akcelerace tohoto 2t těžkého vozu byla podprůměrná.Domnívám se , že oproti konkurenci :jako nový Mercedes M neb Touareg , které mají nové 3,0 litrové TDI šestiválce s výkonem 165 kW a točivým momentem cca 510Nm , bude VOLVO XC 90 i s tímto silnějším 136kW motorem stále handicapováno. Škoda , že nebylo možno doposud použít nový moderní koncernový turbodiesel FORD 2,7 V6.