Novým základním motorem pod kapotou Audi A6 bude přeplňovaný dvoulitr TFSI z menšího modelu A4. Oproti němu však bude mít snížený výkon ze 147 kW (200 koní) na 125 kW (170 koní).
... tohle fakt nemam rad jeka snizujou vykony aby mohli sundat cenu respektive jak daj vyssi vykon, ktery stoji pakatael za nehorazne vyssi cenu ... njn ... co nedelam
Nemusi to byt jenom kvuli cene (i kdyz tady to primo bije do oci). Muze to byt i kvuli lepsimu (plynulejsimu) naladeni krivky vykonu a toc.momentu. Treba jenom proto, aby dostali vic kroutaku do nizsich otacek, tak jsou schopni ho i snizit. Tak je to napr. u Superbu 1,9TDI 96kW.
Ten důvod snížení výkonu je dle mého o dost prozaičtější než cena či ladění motoru pro dosažení ideálního průběhu točivého momentu - jde o to, že při výkonu 200 koní by byl tento čtyřválec silnější než šestiválec 2,4l, což by nebylo z hlediska prodejnosti 2,4l zrovna ideální...
Pro normálního motortistu ten špičkový výkon není podstatný. Krouticí moment a jeho průběh je mnohem důležitější a ten je tady úplně zlatý. Škoda jen, že tato technika není dostupná ve středně výkonných motorizacích VW a potažmo i Škodovky.
Konečně jsou známi všechny výkonové verze motoru 2.0 FSI Turbo, tj. 125 kW (zatím A6), 147 kW (Golf GTI, snad Octavia RS, A3, A4, Passat(ne u nás)) a 161 kW (A4-DTM (akční model)).