Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP: výsledky Citroënu C1 a VW Passat

49 komentářů

Ty si co za PACIENTA???
Já se za odborníka na závodění nepovažuju a ani to nikde netvrdím. Jen jsem podotkl, že sotva podle bezpečnosti závodních monopostů jde měřit bezpečnost běžné produkce. Je to snad nepravda?
Mladší pasažér utrpěl zatížení vysoké hrudníku při čelním nárazu.

he?
GTI
Pred bohem a pred kamionem jsme si rovni, hvezdy nehvezdy..
Lonestare ste tragedi vsichni, ty jako zamorsky specialista slepe opises Card, no co to je..pri mariasi airbagy potreba nejsou, to je fakt. Samozrejme je to Indy CART, viz treba [odkaz] ..odbornici..
...všichni víme, že nový P(r)assat je super, ale GTI, nedávej tak najevo, že t? Lidový V?z platí...
No, vidim, ze tebe zmatli dokonale.
jo hlavn? do toho zapo?ítat hi-tech VW brouk , to koncernu jde, mást lidi
Na druhou stranu, p?ekážka p?i NCAP není tuhá, ale je to deformovatelná bariéra, která by m?la simulovat deformaci p?íd? vozidla... To by m?lo tedy imitovat vozidlo stejné t?ídy, ne?
Prva trojka : 2xUSA 1xJaponsko. Este sa pozrime na to aky trh je USA Kanada Japonsko (ti prvy traja) a porovnajme ho s hlavne Europou (VW) a zistime ze 100 milionov (od 1945) je velmi slusne cislo. Keby tam zaratali este spred roku 1945 nejaky ten milion by este pribudol. Takze myslim si velmi dobry vysledok na to ake je to "otrasne drahe nekvalitne nespolahlive skarede" auto.
pokial viem napr Bugatti Royale bolo o dost drahsie ako old-timer
Tohle je pikantni veta: "Podľa výsledku ankety by 98 % majiteľov škodoviek svoje auto odporučilo známemu a 94 % by si škodovku kúpilo znovu." Mam to chapat tak, ze ty 4% by skodovku doporucily znamemu ze skodolibosti?
maybach stal v 40letech 50 rodinnych domu, dnesni luxusni auta hodne slevnili. Nejdrazsi auto v historii vyrobil mercedes v 1943 nejakemu milionari na zakazku, melo 180 koni a jelo pres 200. Minuly tyden bylo v aukci prodano za 5milionu dolaru a ma byt nejdrazsi oldtimer sveta
Jan se vrátil. A jako vždy to stojí za to! Definuj pojem "bezpečnostní hodnota". Ty tady blábolíš předsudky namíchané nedefinovanýma termínama. Já mluvil o faktech. A ty jsou, že NHTSA USA má mnohem přísnější boční náraz zatímco NCAP má přísnější čelní. To jsou fakta a postav proti nim nějaký argument. Voyager "férově" testovali rok před nástupem nového modelu. Nový model se zesílenou bezpečnostní klecí dodneška neotestovali. To je vážně krásné. A porovnávat F1 a Card a dokladovat tím bezpečnost sériových vozidel může jen blázen. Nebo a to spíš, když má člověk nějaký zlý úmysl, že?
Abychom ale byli fér, chtělo by to dodat kupní sílu dolaru tehdá. Dřív asi i superluxusní auto stálo nominálně "pár dolarů". A 2 roky životnosti se mi zdají jako velké přehánění.
GTI
To mrkám. Jsou to i u Forda nepochybně počty od modelu T, ale stejně je to úchvatné číslo... Dík.
jen sevrolety a fordy se driv vyrabely za 800 dolaru na 2 roky a potom sly do kontejneru auta byli v usa vic spotrebni zbozi podobne jak televize, dneska uz se to tak trochu meni a davaji prednost kvalite, ktera driv patrila vyhradne nemeckym autum (dneska se to zacina obracet - pokud se nemci nevzpamatuji a neodejdou z vychod. eu - kde produkuji jen sroty
americke bezpecnostni hodnoty by v eu nikdy nemohly uspet protoze staveji na starem nazoru "hodne plechu chrani lip jak bezpecnostni kabina (sicherheitszelle) - jak uz roky pouziva i F1 kde se od smrti Senny nikomu nic nestalo narozdil od kazdorocnich smrtnych urazech v card. Ne nadarmo propadli americke auta v eu jako napr. voyageru se strhly pri "offset crash" dvere, nebo mercury padajici a-säule rozmackala hlavu "dummy" panence.
Když tak hezky prosíš, tak jsem něco zkusil najít, ale je to už taky pár let ale i tak má VW co dohánět ... Ford Motor Company 1996: 250 milionů vyrobeno Chevrolet 2004: 175 milionů (1 z každých 16 prodaných aut je Chevrolet / 1 Chevrolet je vyroben každých 7 vteřin) Toyota (první auto vyrobeno 1936) celkový počet vyrobených aut jsem zatím nenašel. Asi to tají
Kolik jich v sobě máš?
GTI
Né, vážně by mě zajímalo, jak je to s počty vyrobených aut. Mrkni prosím tě někam. Na pokání netrvám
Já stejně tenhle druh žebříčků nepovažuji za podstatný. Velkou roli hraje hlavně velikost domácího trhu a orientace na modely pro chudé.
Toyota je mladsia.. tazke asi tak
GTI
Tak hele Od 1945 sto milionů. Ne včetně koňskejch potahů, co to statistiky započítal Ford, a navíc ten od 1903, a nosítka samurajů Toyota. Mrkni do tabulek, napiš prosím čísla a pak to vidím na velké pokání...
Bramborová medaile taky dobrá.
mas pocit ze nikto nevyrobil viac?
tak ta musim sklamat, lebo v tomto VW prvy nie je
Pokud to bereš takhle, souhlasím. Měl jsem na mysli náraz do pevné překážky. Na druhou stranu, u větších aut funguje určitá "solidarita" s těmi menšími, což znamená, že karosérie velkého auta pohltí víc sil vzniklých při vzájemném nárazu.
Tady jde o jedno zásadná nepochopení. V crash-testu dopadají samozřejmě tak, jak dopadají i v reálu, když narazí do nějaké nepohyblivé překážky nebo do stejně těžkého vozu. Ovšem kdyby se srazilo S80 s S40, tak posádka podstatně lehčího S40 bude vystavena mnohem většímu přetížení. S80 se bude pohybovat stale vpřed i když radikální zpomalení také způsobí přetížení. Kdežto S40 během okamžiku změní směr pohybu vpřed za pomalý pohyb vzad. Posádka bude vystavena většímu zatížení! Proto je stejně ohodnocené těžší auto mnohem bezpečnější než malé. Lze si to snadno dohledat. Já můžu citovat ze stránek NHTSA: "...the test reflects a crash between two similar vehicles, make sure you compare vehicles from the same weight class, plus or minus 250 lbs., when looking at frontal crash star ratings." (zdroj: [odkaz] A k bočnímu: "Side crash test results can be compared across all classes because all vehicles are hit with the same force by the same moving barrier."
GTI
Díky Je to dole
GTI
Tak tohle je zpráva. Doporučuju všem, aby se před čtením posadili a kšandy si obtočili kolem opěradla. Přitlumte monitory, nasaďte svářečský brejle. HYPERPASSATNOVA ZÁŘÍ. Protože tohle, to je slogan tisíciletí: - VW VYROBIL OD r.1945 100,000.000 aut. Jo, kdo neumí čísla - jednostomilionů aut. Sto milionů hvězd. Sto milionů cest. Sto milionů gest. Ta auta nestojí v hangárech. Všechna se prodala. Tak tohle umí jen mistři z mistrů. Tohle, to je zářící kříšťál na nebi, to je nebe plné VW hvězd. Poklekněte a vzdejte passátní hold tomu největšímu. GURU je stále tady. GURU tě vnímá. GURU ti plní touhy. APOŠTOL zítřka. Zítřek se ovšem nekoná. Neboť zítřek právě nastal. Být druhým je prohrou. První je vždy jen jeden.
kdo, ví, už v něm dávno jezdí... hlavně aby rychle nedojezdil, protože by mohl mít verzi se špatným stropem a nefunkčními okenními airbagy . Jsem zvědav, co všechno budou ještě překonávat. btw. 34 bodů a víc má už asi 6 aut ze střední třídy a to i rok či dva zpátky. Takže tady ten tvůj etalon moc neuspěl. Jen tak namátkou ho porazil Citroen C5, Prius a další.
GTI
Když píšeš, nezapomeň si zapínat na čele tlačítko - mozek "on" . Dnes to bylo mozek "off"
Nesouhlasím - výsledky testů LZE porovnávat. Příkla😜 Nové Volvo S40 v porovnání s S80 - dvě auta z opačných konců modelového spektra. Přesto má malá S40 lepší výsledek než velká S80. Síly a deformace působící na posádku jsou měřitelné a porovnávat je lze. Samozřejmě nemůžeš porovnat, jestli se některý auto zmačká o 10 cm a jiný o 20
No já bych spíš řek, že kdo tomu rozumí, tak jezdí v něčem, u čeho nemuseli testy opakovat - to už je marketing a ne bezpečnost. Schopný konstruktéři to zvládnou napoprvý - viz Mégane, Scénic, Verso a další
a to je právě ono... resp. není... Kdyby vycházeli z nehod reálného života.. a my také, tak kolikrát se ti podaří trefit tuhé překážky.. myslím tuhá ve smyslu nedeformovatelné (strom, sloup, zeď atd.) oproti tomu při srážce dvou aut.. pak je jasné že BMW7 musí vykazovat větší bezpečnost než proti jedoucí (např.) Focus...(Polo)!!! Stejně tak náraz zezadu malým autem (polo) do A8 zřejmě bude jiný než naopak... a o tom si myslím, že by měla být bezpečnost... resp testy... Boční náraz alespoň vykazuje realnou možnost ze života, kdežto čelní náraz jen z poloviny.. a to je spíš o tom, jak se právě (jak jsi psal) deformuje kabina a fungují ruzná opatření pasivní bezpečnosti...
...výsledok crash testu hovorí (po odrátaní tých pár nezmyselných bodov za rôzne nápisy, kontrolky a zvukové signály ) o pravdepodobnosti prežitia-zranenia posádky v danom aute pri náraze do TUHEJ prekážky. Podľa poznatkov z elementárnej fyziky sa takýto náraz zhoduje s nárazom so sebou samým, teda s identickým autom. Teda ani slovo o triede, veľkosti či hmotnosti auta! Pri náraze ťažšieho auta musí jeho deformačná zóna pohltiť väčšiu kinetickú energiu ako pri náraze ľahšieho auta. Pokiaľ teda veľké auto nemá adekvátne "kvalitnú" tuhosť, resp. deformačnú zónu, v teste dopadne zle ako napr. Superb.

Pri vzájomnom strete rôzne ťažkých pohybujúcich sa aut je to už naozaj trošku inak...
takze teoreticky je pri rovnakom celnom naraze bezpecnejsie BMW7 s 5 hviezdickami ako napr. C4 tiez z 5 hviezdickami ? podla mna je to blbost... preco potom nespominaju, ze dane hodnotenia su iba v ramci danej triedy ???
VW si robi dobry den. Po VW Golf si musel prerobit aj tento srot, aby sa nerozbil iba so 4 hviezdickami. S takymto pristupom by bol Maluch 8star hotel
Výsledky čelního crash-testu rozhodně nelze(!) porovnávat nezávisle na třídě/váze auta. Prý to lze u bočních nárazů ale i vůči tomu jsem skeptický.
no na druhy pokus, to nech ani nemyslia vazne... trapas... inac, rad by som vedel ci je rovnako bezpecne/nebezpecne naburat s 5 hviezdickovou C4 alebo s 5 hviezdickovou BMW 7. je to porovnatelne aj medzi roznymi triedami ???
Tak GTI to len aby si zase napisal nejaku studiu lebo toto nedokaze kazdy. [odkaz]
..spíš myslím, že ta zeď raději sama uhnula když viděla ten chrom na masce... no a s tou čárkou... víš jaký jsou v Brně pátky.... S hvězdama.. no jo.. naštěstí je to už pryč...
Tak napodruhé to dopadlo ok (až na těch 88% v čelním...). Alzo gůt.
Na to, že 14 dní nenapíšeš ani čárku bych čekal větší razanci P.S. Není hvězda jako hvězda. Pamatuješ tady na rudé hvězdy co měly tanky v 68mém? Tisíc hvězd... a jedna horší než druhá... P.P.S. Doufám si nemyslíš, že mu dali před zeď peřinu
..jo..jo.. mám pocit, že 5 hvězd by snad získal už i Favorit... Zdá se mi, že automobilky už přišly na to, jaká silná a slabá místa v tom jsou, ale realná situace bude asi trochu jiná.. Podle čeho to potom chceme hodnotit, když většina bude mít 5 hvězd..? Rozšířit stupnici, nebo zpřísnit a pozměnit testy..?? Jak dlouho to vlastně tohle formou funguje..??
..hele nemyslíš, že by byla ostuda s takovou tlačenkou, aby nezískal 5 hvězd..?? to už má dnes snad každej...
Je srandovní, kolik aut už má 18 bodů z 18 za boční náraz. To se pak kupujícímu těžko porovnává, které auto je bezpečnější. NCAP má podmínky při bočním nárazu příliš mírné. Mělo by se poučit u americké NHTSA. Abych byl objektivní, NHTSA by se mělo poučit naopak u čelního nárazu. A rozhodně by se mělo jít cestou rozšíření stupnice hvězdiček, aby šly porovnávat staré a nové výsledky. V žádném případě neměnit význam 1 hvězdičky jako to NCAP udělalo u střetu s chodcem!
Jo, jo, je to tady nanovo. Žádná kachna, žádnej blud. Poctivá pecka do zdi. A? PASSAT. Opět GURU, velký mág vítězně. Kdo to nečekal, ať si ho koupí. Kdo ví, už v něm dávno jezdí... Olšany v bankrotu.