Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Diskuse: používáte bezpečnostní pásy?

Dnes se vás zeptáme, jestli používáte bezpečnostní pásy. Statistiky jsou neúprosné, podle Besipu umírají nepřipoutaní řidiči 14x častěji než připoutaní. Poutáte se skutečně ve všech případech?
Zpět na článek
21. 5. 2005 11:03
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2005 11:18
neregistrovaný "anonym"
22. 5. 2005 21:38
neregistrovaný "anonym"
23. 5. 2005 09:47
neregistrovaný "petriik"
23. 5. 2005 14:59
neregistrovaný "Jarin"
23. 5. 2005 19:11
neregistrovaný "PlumJelinek"
23. 5. 2005 20:24
neregistrovaný "geroc"
24. 5. 2005 08:44
neregistrovaný "Topkan"
24. 5. 2005 13:34
neregistrovaný "repec"
21. 5. 2005 11:43
neregistrovaný "mc."
21. 5. 2005 11:49
neregistrovaný "peregrina"
21. 5. 2005 12:52
neregistrovaný "BIZI"
21. 5. 2005 15:48
neregistrovaný "mEd"
21. 5. 2005 11:53
21. 5. 2005 11:57
23. 5. 2005 17:32
neregistrovaný "Cynik"
21. 5. 2005 17:12
neregistrovaný "Ondra"
21. 5. 2005 12:09
neregistrovaný "Truhlík"
21. 5. 2005 12:43
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2005 13:07
neregistrovaný "BIZI"
21. 5. 2005 13:42
neregistrovaný "Dusche"
21. 5. 2005 15:18
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2005 20:04
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 21:34
neregistrovaný "Jirka N."
23. 5. 2005 10:12
neregistrovaný "Dark"
21. 5. 2005 12:58
neregistrovaný "Tex"
22. 5. 2005 21:39
neregistrovaný "Jirka N."
21. 5. 2005 13:22
neregistrovaný "masklin"
21. 5. 2005 13:52
neregistrovaný "tamin"
23. 5. 2005 15:08
neregistrovaný "Jarin"
23. 5. 2005 16:27
neregistrovaný "ciello"
21. 5. 2005 13:55
neregistrovaný "neran"
21. 5. 2005 14:24
neregistrovaný "zigi"
21. 5. 2005 14:58
neregistrovaný "adamsquare"
21. 5. 2005 15:51
neregistrovaný "KachnaX"
21. 5. 2005 17:14
neregistrovaný "bms"
21. 5. 2005 17:16
neregistrovaný "Ondra"
21. 5. 2005 18:48
neregistrovaný "tomas"
21. 5. 2005 20:09
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 20:03
neregistrovaný "Tom"
23. 5. 2005 13:27
neregistrovaný "Alesh"
21. 5. 2005 15:36
neregistrovaný "jerevan"
21. 5. 2005 18:15
neregistrovaný "mc."
23. 5. 2005 18:04
neregistrovaný "jerevan"
21. 5. 2005 17:03
neregistrovaný "benQ"
21. 5. 2005 19:58
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2005 20:02
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2005 20:10
neregistrovaný "misoo"
21. 5. 2005 23:13
neregistrovaný "Riso"
22. 5. 2005 04:46
neregistrovaný "Anton"
22. 5. 2005 08:30
neregistrovaný "Martin"
23. 5. 2005 13:01
neregistrovaný "Honza"
22. 5. 2005 09:21
neregistrovaný "brasci"
22. 5. 2005 10:00
neregistrovaný "Petan"
22. 5. 2005 10:49
neregistrovaný "flavio"
22. 5. 2005 10:51
neregistrovaný "flavio"
22. 5. 2005 11:54
neregistrovaný "anonym"
22. 5. 2005 11:59
neregistrovaný "Maverick"
22. 5. 2005 13:49
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 16:02
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 16:43
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 16:53
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 18:58
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 19:31
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 22:03
neregistrovaný "Jirka N."
22. 5. 2005 12:52
neregistrovaný "kedyson"
23. 5. 2005 14:12
neregistrovaný "Alesh"
22. 5. 2005 16:20
neregistrovaný "125S"
22. 5. 2005 16:47
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 18:39
neregistrovaný "Jakub"
22. 5. 2005 19:24
neregistrovaný "Wik"
22. 5. 2005 19:47
neregistrovaný "R.o.B.84"
22. 5. 2005 22:20
neregistrovaný "anonym"
23. 5. 2005 15:59
neregistrovaný "Zdenda"
23. 5. 2005 16:13
neregistrovaný "R.o.B.84"
24. 5. 2005 10:01
neregistrovaný "Luck"
22. 5. 2005 19:51
neregistrovaný "Pigi"
22. 5. 2005 21:48
neregistrovaný "TG"
22. 5. 2005 22:48
neregistrovaný "zigi"
23. 5. 2005 09:46
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 10:22
neregistrovaný "Ondřej"
23. 5. 2005 11:20
neregistrovaný "Amelie"
23. 5. 2005 11:37
neregistrovaný "zigi"
23. 5. 2005 11:51
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 5. 2005 12:51
neregistrovaný "taunus"
23. 5. 2005 12:49
neregistrovaný "GTI"
23. 5. 2005 14:19
neregistrovaný "Alesh"
23. 5. 2005 12:37
neregistrovaný "gogin"
23. 5. 2005 12:56
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 13:03
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 13:25
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 13:35
neregistrovaný "GTI"
23. 5. 2005 13:51
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 16:39
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 15:18
neregistrovaný "Lonestarstate"
24. 5. 2005 10:58
neregistrovaný "vit"
23. 5. 2005 14:02
neregistrovaný "Diver"
23. 5. 2005 15:22
neregistrovaný "Luck"
23. 5. 2005 19:19
neregistrovaný "PlumJelinek"
23. 5. 2005 20:27
neregistrovaný "geroc"
23. 5. 2005 20:42
neregistrovaný "PlumJelinek"
24. 5. 2005 09:27
neregistrovaný "Luck"
24. 5. 2005 09:40
neregistrovaný "GTI"
24. 5. 2005 22:00
neregistrovaný "KachnaX"
24. 5. 2005 10:19
neregistrovaný "misoo"
24. 5. 2005 08:07
neregistrovaný "tom"
24. 5. 2005 08:40
neregistrovaný "Jyrki"
24. 5. 2005 08:51
neregistrovaný "Vlado"
24. 5. 2005 16:26
neregistrovaný "zigi"
24. 5. 2005 16:39
neregistrovaný "zigi"
26. 5. 2005 12:05
neregistrovaný "anonym"
24. 5. 2005 09:44
neregistrovaný "Petr"
24. 5. 2005 10:45
neregistrovaný "Mladey"
24. 5. 2005 11:14
neregistrovaný "GTI"
24. 5. 2005 13:38
neregistrovaný "Mladey"
22. 11. 2005 19:57
neregistrovaný "Slawcen"
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2005 11:03
No
Ja se teda poutam vždycky i na maly cesty.Nevim jak se někdo nemuže poutat.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "anonym"
21. 5. 2005 11:18
Re: No
Naprosto souhlasim!!Vzdycky se poutam a kdyz nekoho vezu tak se nikdy nerozjizdim do ty doby nez jsou vsichni v aute pripoutany
neregistrovaný "anonym"
22. 5. 2005 21:38
Re: No
Podle mě by se mely zacat vyrabet auta, která by se ani nenastartovala pokud by nebyly zaple pasy na sedadlech na kterych nekdo sedi!!!!!Nebyl by to az tak tezky ukol pro konstruktery a HLAVNE bych se zasadil o to aby vsechna auta mela omezovac tak max na 150!!!!!
neregistrovaný "petriik"
23. 5. 2005 09:47
Re: No
Vyborny napad, to by necemu od porsche nebo ferrari bohate stacila dvoustupnova prevodovka. Mam lepsi - kdyz uz buzeruji cyklisty a lyzare ze maji mit prilby tak co kdyby se povinne nosily v aute a auta mela bezpecnostni ram a dalsi vybavu jako soutezni vozy ...
neregistrovaný "Jarin"
23. 5. 2005 14:59
Re: No
..Jenomže právě ten bezpečnostní rám je v autě zakázaný!!
neregistrovaný "PlumJelinek"
23. 5. 2005 19:11
Re: No
To snad neni mozny? ste vubec normalni chlap, kterej ma rad auta? Rychlost v aute je zabava, nadhernej adrenalin. Neni spatny ze lidi jezdej rychle, je spatny ze nektery lidi jezdej rychle a neumej to. Paneboze, to je takova blbost, omezovac na 150km/h!!!
neregistrovaný "geroc"
23. 5. 2005 20:24
Re: No
Takováhle zhovadila myšlenka se mohla zrodit jen ve švetce která je značně nahnila spadla ze špičky stromu na zem a ještě se přitom omlátila o konáry.
neregistrovaný "Topkan"
24. 5. 2005 08:44
Re: No
Jasne... jezdit rychle-no problem! Jenom na cesty nepoustet ty *, kteri "zavodi" tak dupou na plyn a je jim asi jedno koho zabijou! Pasy jsou potreba. To je proste fakt a vyrobci asi vedi, proc je do nasich milacku montujou...
neregistrovaný "repec"
24. 5. 2005 13:34
Re: No
Tak tohle může napsat maximálně nějaký čepičkář jezdící ve 120ce, protože tam je to už ve 100 km/h pořádnej hukot a 150 je rychlost nepředstavitelná. Normální člověk jezdící normálním autem ale ví, že 150 na kvalitní silnici (dálnici) je běžná a pohodlná cestovní rychlost. Pokud vím,po čem jedu a není hustý provoz je i 200km/h relativně bezpečných. Bez pásů ale nikdy.
neregistrovaný "mc."
21. 5. 2005 11:43
bez titulku
no když tamsou pásy tak se připoutám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "peregrina"
21. 5. 2005 11:49
bez titulku
jasne, ze se poutam, a navic, kdyz si v mem aute nezapnu pas, tak mi to neprijemne pipa, takze ani neni jina moznost...a fakt nechapu, ze je pro nektere ridice zapnuti pasu tak strasne slozite
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BIZI"
21. 5. 2005 12:52
Re: bez titulku
Někteří chytráci - viz jeden majitel Mercedesu C 32 AMG u nás u domu si pás zapíná pod sebe (sedí si na něm) aby mu to nepípalo. No jo on si ten vůl myslí, že ho méďa ochrání i bez pásu
neregistrovaný "mEd"
21. 5. 2005 15:48
Re: bez titulku
můžeš ten pás připnout ze zadu za sedačkou a pípat to nebude já osobně se poutám mimo město ve městě občas...
21. 5. 2005 11:53
POUTAvé TÉMA
Někdy na počátku 70tých let jsem pomáhal otci zabudovat do auta bezpečnostní pasy... Žádné předpínače, žádné samonavíječe... Pasy se permanentně válely na podlaze, člověk je před zapnutím hledával pod sedadlem... když vystřídal někoho silnějšího musel pracně seřizovat tak, aby mezi pasem a hrudní kostí bylo místo jen na vstrčení dlaně (že by to vymyslel nejaký erotoman?). Tohle už je dávno pryč... Naštěstí. Dnes, v době airbagů nesmí stát otázka tak, zda se poutáme. Dnes se nemůžeme ptát. Dnes musíme křičet - KDO SE NEPOUTÁ JE SEBEVRAH a kdo veze spolujezdce a netrvá na jeho připoutání je NEZODPOVĚDNÝ ŘIDIČ. Snad už každí ví, že věta - mám pracky jako Rambo, já pás nepotřebuji - neplatí ani na Matějské pouti. Kdo nezkusil ten náraz v pojízdném trenažéru, ať si za 20ku koupí lístek na pouti na elektrická autíčka a čelně narazí do hrazení, tam snad vystřízliví každý. Poutám se ZÁSADNĚ, trvám na připoutání spolujezdců, děti vozím ZÁSADNĚ v sedačce a jímá mě hrůza, když vidím mladé rodiče, kteří na kojence sice mají tu přenosnou tašku-sedačku, jak ji ovšem z neznalosti poutají ve směru jízdy... Velebím SAAB, který když se nepřipoutáš tak na tebe červeně bliká, že seš vůl, dokud si to neuvědomíš. Jo, a pozor na kravatu - vždycky ji vyndejte zpoza pásu. Uškrtit se na vlastní kravatě je sice elegantní, ale v úplně jiném prostředí... P.S.
Rozbalit vlákno
3
21. 5. 2005 11:57
Re: POUTAvé TÉMA
A to P.S.? Poutejte se a utrácejte za airbagy, vyplatí se to.
neregistrovaný "Cynik"
23. 5. 2005 17:32
Re: POUTAvé TÉMA
Jojo, jsou chvile, kdy vam je klimatizace k nicemu Jinak poutam se samozrejme vzdy - jsem na to zvykly a i kdyz chci jenom preparkovat, stejne si ten pas podvedome zapnu. Kdyz sedim v aute bez pasu, necitim se dobre - mam pocit, jako bych byl nahy.
neregistrovaný "Ondra"
21. 5. 2005 17:12
Re: POUTAvé TÉMA
No tak s těma autíčkama na pouti to mě vůbec nenapadlo, ale já osobně se poutám vždycky i když jenom popojíždím. A ještě se mi vůbec nic nestalo tak nevím jak to někoho může obtěžovat.
neregistrovaný "Truhlík"
21. 5. 2005 12:09
Strata casu
Ja osobne sa neputam lebo je to strata casu a necitim sa pohodlne
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2005 12:43
Re: Strata casu
Já se zas necítím pohodlně, když drhnu rychlostí 100km/h obličejem o beton. Ale uznávám, že je to věc vkusu.
neregistrovaný "BIZI"
21. 5. 2005 13:07
Re: Strata casu
Ještě jedna věc - spousta řidičů (i tě ch co se poutá) nějak zapomíná na hlídání poutání spolujezdců vzadu - přitom při čelním nárazu ti co sedí vzadu zmasakrujou ty vpředu...
neregistrovaný "Dusche"
21. 5. 2005 13:42
Re: Strata casu
Snazim se poutat co nejvice, ale ne vzdy to jde.Rozvazim pecivo po Praze a kazda sekunda draha.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 5. 2005 15:18
Re: Strata casu
Tomu se říká "pospíchat do hrobu". Sám zvaž, co má pro tebe větší cenu.
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2005 20:04
Re: Strata casu
Moj dedko mal nalepene take prislovie v praci na skrini: "Lepsie je stratit v zivote sekundu, ako pre sekundu stratit zivot."
neregistrovaný "Jirka N."
22. 5. 2005 21:34
Re: Strata casu
Souhlasí, nechtěl bych aby mě někdo kdo sedí za mnou zabil. Já sem se do cca 15ti taky moc nepoutal,ale když na mě táta přišel s tim že "nechce abych ho zabil až poletim dopředu", tak mi docela votrnulo a teď řvu na všechny co se nechtěj poutat když řídím, protože bych asi nesnesl, kdybych se mi měkdo v autě zabil jen kvuli tomu, že mě ukecal, že se mu prostě za 2 km jizdy nic nestane.
neregistrovaný "Dark"
23. 5. 2005 10:12
Re: Strata casu
Ztrata casu??? Mno, nevim jak vam, ale mne trva pripoutani sotva par vterin...
neregistrovaný "Tex"
21. 5. 2005 12:58
bez titulku
Souhlasím, že jezdit autem s airbagy bez použití bezp. pásů je sebevražda. Poutám se vždycky a vyžaduji to i od spolucestujících.
P.S. - jestli to Truhlík myslel vážně, přezdívka sedí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jirka N."
22. 5. 2005 21:39
Re: bez titulku
Je to magor, ale je tio jeho život. ALE kdybych se snim srazil, nevim... je to jeho blbost, ale vědomí že sem někoho zabil by mě asi docela vodrovnalo. To už je pak jedno jak dobrej si řidič... Snad se s Truhlíken nikdy nesrazím
neregistrovaný "masklin"
21. 5. 2005 13:22
bez titulku
ja sa priputam vzdy, aj na kilometrovu jazdu, nevidim v tom problem. ale vyrobcovia pasov by mohli niekedy aj brat ohlad na vodicov. moj otec sa napriklad vzdy rozculuje, ze ma od pasu znicene sako.
+to gti. radsej by som "vyhadzoval" peniaze za ABS, ako airbagy. nechapem, preco je v zaklade airbagov natrieskanych ako... a ABS ma v zakladnej vybave malo aut. nemalo by sa radsej nehodam predchadzat, ako zmiernovat ich dosledky?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "tamin"
21. 5. 2005 13:52
Re: bez titulku
No já myslím že obojí.Jak předcházet tak zmírňovat jejich důsledky.A pokud jde o airbag ten v autě nesmí chybět.
neregistrovaný "Jarin"
23. 5. 2005 15:08
Re: bez titulku
ABS musí mít povinně všechny nově vyrobený auta. To, že z toho obchodníci udělají speciální nabídku zdarma je věc jiná.
ABS je zdarma ve všech autech!!
neregistrovaný "ciello"
23. 5. 2005 16:27
Re: bez titulku
..Jarin má pravdu.. nicméně jsi asi vybíral špatné auto... Jestli chceš vůz který myslí na předcházení nehod a následné co nešetrnější důsledky nehody pro posádku... můsíš jít auto vybírat do Švédska...
neregistrovaný "neran"
21. 5. 2005 13:55
hmm
to ja se poutam vzdy a vsude,i na kratkou cestu.a kdo se nepripouta a ma pred sebou airbag,je SEBEVRAH!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zigi"
21. 5. 2005 14:24
bez titulku
poutam se vzdy .je to uz takova samozrejmost,stereotyp.vyradit,otocit klicem,SVETLA,pas a muze se jet.a jsem hrdej na to,ze jsem to naucil i mati,ktera vzdycky tvrdila ono klasicke zenske-tahne to pres kozy...pouziti bezp. pasu neni vyrazem zbabelosti,je to vyzarem inteligence a zodpovednosti vuci sobe a hlavne ostatnim ktere vezu
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "adamsquare"
21. 5. 2005 14:58
Re: bez titulku
100%ně souhlasím! Přirozená automatická reakce... nasednu, připoutam, nastartovat, ROZSVÍTIT!
neregistrovaný "KachnaX"
21. 5. 2005 15:51
Re: bez titulku
Já to mám zautomatizované podobně. Po nastoupení stihnu najednou pravačkou zastrčit klíč do zapalování a levačkou šáhnout pro pás, přípoutat, nastartovat, světla, jedničku, odbrzdit, ... a dál už to znáte
Dokonce se občas přistihnu, že jsem se připoutal, i když jsem jen vyjížděl z garáže na dvorek
neregistrovaný "bms"
21. 5. 2005 17:14
Re: bez titulku
Presne tak. Ja se to tak naucil a nedokazu si to predstavit jinak. A navic kdybych zapomnel, akusticky signal me prinuti, takze ani par metru bez pasu.. Priznam se ale, ze obcas zapominam na lidi vzadu. Nejvetsi hnus jsou ale vidlaci, kteri pasy povazuji za vyraz ubohosti a zmekcilosti. Nevim, jestli se vyskytuji jen v nasi vlasti, ale jde z nich strach.
neregistrovaný "Ondra"
21. 5. 2005 17:16
Re: bez titulku
Tak to je přesně moje řeč a myslím, že tohle je správný. Lepší když někdo jede v noci přes město bez rozsvícených světel, bez pásů a navíc ještě telefonuje bez handsfree sady.
neregistrovaný "tomas"
21. 5. 2005 18:48
Re: bez titulku
to se mi taky obcas stava
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2005 20:09
Re: bez titulku
To s tym automatickym putanim sa pri preparkovani, tak to mam aj ja. Dokonca mam zautomatizovane aj to, ze na tu chvilu vo dvore zapnem aj svetla a vyhadzujem aj smerovku (aj ked siroko daleko nikto neni). Susedia sa mi uz niekolkokrat smiali, ze naco robim taketo ukony na 30. metroch. Ale ako uz niekto napisal: Zvyk je zelezna kosela.
neregistrovaný "Tom"
22. 5. 2005 20:03
Re: bez titulku
Naprostý souhlas. Automatika. Podařilo se mi dokonce nakazit i ostatní v rodině, naštěstí.
neregistrovaný "Alesh"
23. 5. 2005 13:27
Re: bez titulku
Amen.
neregistrovaný "jerevan"
21. 5. 2005 15:36
bez titulku
Najlepsie je zaobstarat si 8bodove pasy a sedacky Sparco/Recarro a hor sa burat steny
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mc."
21. 5. 2005 18:15
Re: bez titulku
8 bodové ????
neregistrovaný "jerevan"
23. 5. 2005 18:04
Re: bez titulku
hej,tak jak su 6bodove,tak su aj 8bodove,len su trosku drahsie
neregistrovaný "benQ"
21. 5. 2005 17:03
vzdy
pas pouzivam vzdy a vsade, uz len kvoli tomu aby som neschytal pokutu a aby ma aj pri naraze v minimalnej rychlosti nezabili airbagy
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2005 19:27
KLADIVO ZNÁTE? KLADIVO ZNÁTE?
Svého času (cca 1985) velký stylový hit "ze Západu" - malé kladívko, které měl řidič použít na rozbití okna v případě zaklíněných dveří po havárii. To kladívko mělo na konci topůrka zabudovaný břit, kterým se měl přeříznout pás v případě zaseknutí zámku pásu. Hororová záležitost. Jinak to moc hezky vypadalo, bylo to v oranžové barvě a přidělávalo se to někde v dosahu řidiče... To je jasné V praxi jsem to nezažil. Mám ho snad ještě někde v garáži.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Marko"
21. 5. 2005 19:58
Re: KLADIVO ZNÁTE? KLADIVO ZNÁTE?
Nie je to take kladivko, co bolo (je?) namontovane v rozostupoch v starsich Karosach? Inak ja mam tiez putanie sa zautomatizovane - a to az tak, ze sa priputam aj ked idem s autom iba cuvat . Co sa potom cuva blbo. A este vytacam pravidelne ludi, ked ich nutim putat sa vzadu.
21. 5. 2005 20:52
Re: KLADIVO ZNÁTE? KLADIVO ZNÁTE?
JO, jo, podobné kladívko
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2005 20:02
"zvyk je železná košile"
Já jsem si na pásy zvykl už v autoškole. Pokud se nepřipoutám, cítím se tak nějak divně.
Pravdou ale je, že občas zapomínám upozornit na připoutání cestující vzadu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo"
21. 5. 2005 20:10
pasy a C4
bez priputania ani na krok !!! uz som si zvykol na startovaciu proceduru (odomknut defendlock, kluc do startera - 1.poloha, pas, kluc - start), a inac to ani neviem... takze jednoznacne ANO. no, a co sa tyka mojej C4, tak tam mam hned jednu veselu prihodu. auto 2 tyzdne stare, chvalim sa ocovi a davam mu ochutnat. samozrejme sa stary skuseny sofer priputavat nemusi, tak to rozbehol bez pasu. samozrejme blikatka zacali blikat a pipatka pipat. spociatku to ignoroval so slovami ("sak ono to prestane"). po chvili sa pipanie zintenzivnovalo a stavalo sa neznesitelnym. (oco zacal somrat a hladat vypinac, kde sa to vypina...). po chvilke sa hluk pipaca ztrojnasobil a nie a nie prestat a nepomahalo ani hlasnejsie radio. (oco * zastavuje pri krajnici a oblieka si pas). ja som sa cely cas potichu smial, tusiac cele toto teatro...
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2005 20:58
PÁSY JSOU I NA MATĚJSKÉ
Víte, že pásy maj i elektrická autíčka na Matějské? Jo. Malé děti se pásaj, aby vám nevypadly. Já jednou ztratil syna při prudkém bodyčeku. Příští jízdu už seděl v pásech.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Riso"
21. 5. 2005 23:13
bez titulku
Tiez sa vzdy priputavam, ale nie vzdy to pripomeniem spolujazdcom. Keby aj nevodici chapali, na co je bezpecnostny pas...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Anton"
22. 5. 2005 04:46
jj
Pri kazdem nasednuti si davam bezpecnostni pás, je jedno zdali jedu na roh do ohbchodu pro rohlik ci na konec sveta za babickou ani na to nemyslim, stalo se to prome samozrejmnosti...a beda kdo si u me v aute nezapne pás, jestli mu to vadí muze chodit pesky. PS: vite jaka je posledni veta pred smrti... pás si neberu, je to jen kousek.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Martin"
22. 5. 2005 08:30
pásy
Tak vidím, že buď všichni jezdíme připoutáni nebo sem tam někdo kecá. Já se přiřazuji k těm co se připoutávaji Nové autíko to vyžaduje skrz airbag i když mě nic před nezapnutým pásem nevaruje. Už jsem si vše tak zautomatizoval, že se mě často stává například že chci rožnout a všimnu si že už svítím. Říkám si kolikrát, že jsem už z práce zblblej...ale je to příjemné zblbnutí vědět, že aniž jste na to museli myslet tak vše je jak má být. A na spolujezdce se snažím dohlížet. Ono stačí ale v zatáčce přidat plyn a oni se radši připoutají, uz skrz to nepříjemné poletování))
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Honza"
23. 5. 2005 13:01
Re: pásy
Me auto taky nijak nevaruje.
Ale napis AIRBAG na volantu dokaze varovat dost durazne..
Jak uz psal nekdo driv, poutam se, i kdyz couvam po parkovisti.
neregistrovaný "brasci"
22. 5. 2005 09:21
pas
no suhlasim s nazormi vacsiny vas. putat sa treba vzdy, ja osobne sa putam stale len pri parkovani ked suvam tak sa odopnem ale inac stale..
no a priznajte sa ti, co vozite v aute psou alebo inu haved , ZABEZPECITE ICH AJ VASU BEZPECNOST TAK AKO SA MA?? ja osobne vozievam psa ale to je taky mali pinc tak je v prepravke na zadnom sedadle ktora je priputana...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petan"
22. 5. 2005 10:00
bez titulku
Kdyz jedu s kamosema a sedim vzadu a dam si pas tak sem za blba... Vzdycky mi rikaji ty jsi vul... apod. jinak kdyz jedou semnou tak jim reknu at se pripasaji a oni reknou ze nechcou tak jim ukazu sportovni jizdu z drnima brzdama a pak se upasaji hnedka
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "flavio"
22. 5. 2005 10:49
:)
ja sam se poutam vzdy, spolujezdci sami pochopi, ze je to pro ne lepsi po prvni klicce, kterou jim naznacuji, ze nejedeme na vyhlidkovou jizdu
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "flavio"
22. 5. 2005 10:51
Re: :)
aha, petan me predbeh
neregistrovaný "anonym"
22. 5. 2005 11:54
Subaru se nedá
Od té doby co mám Subaru Legacy se poutám, protože jinak na mě auto nepříjemně piští. Jsem rád, že mě to donutilo se poutat, protože předtím jsem se poutal jen mimo město na delší trasy. Připadám si teď mnohem bezpečnější. No a protože čekáme miminko, tak mám větší šanci, že se ho ještě dožiju...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Maverick"
22. 5. 2005 11:59
Nikdy bez...
Poutam se vzdy a dospel jsem k tomu, ze dokud nejsou vsichni v aute pripoutani, nehnu se ani o metr.
Clovek nikdy nevi...

A nechapu ty borce v MB, BMW, apod. kteri jezdi s nosem nahoru (hleďte jaky mam auto), maji 6 a vice airbagu a nejsou pripoutani.
Bud je k tomu vede "ja se poutat nabudu, protoze je to narizeny a ja na pokuty mam a policajtum se vysmeju" nebo "mam MB (BMW...), takze to nepotrebuju".
Jedno je vetsi hovadina nez druhy, ale na magistrale v Praze je takovych podstatne vic nez tech, kteri se poutaji.

Kazdeho vec, ale zajimavy je, ze tyhle lidi se nachazeji prave v techto vozech a jsou to tedy ti majetnejsi a "chytrejsi".

Příčí se mi nekomu prat nehodu, ale proc to odnaseji ti, kteri se poctive poutaji a nemaji na nove bezpecne auto a tihle gauneri jsou v pohode?
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2005 12:37
ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
aktivaci airbagu a nebyl přitom připoután? Bylo by zajímavé si tu přečíst zkušenost.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 13:49
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Ano, zazil. Moj kamarat. (Doteraz sa ale neputa, pretoze stale tvrdi, ze mu to vadi _ ). Povedal mi, ze sa to vtedy zomlelo strasne rychlo, ale: pred narazom isiel relativne pomaly (nastastie) - vraj cca. 45-50 km/h. A v relativne velkom aute (Octavia). Kratko pred narazom zacal brzdit, ale boli tozrejme ibe milisekundy, maximalne. sekunda, takze nejake spomaleni tam bolo. Havarka bola typicka - polovicne prekrytie predku po tom co mu zprava nedala prednost Felicia. Pri havarii utrpel zlomeninu nosa a pomliazdeniny (?) makkych tkaniv na licnych kostiach. Tym, ze nebol priputany, nedoslo k synchronizacii ucinku pasov a airbagu. Isiel proti volantu rychlejsie a tvar mu vletela do explodujuceho airbagu. Horsie bolo, ze mu ju vystrelila naspat, ale bez pasu nesiel spat do sedacky, ale medzi obe predne sedadla a vyvratenou hlavou vzad narazil ciastocne na hranu svojej opierky a potom sa sklzol mimo. Vysledok. Rozbita hlava, otras mozgu a najhosia bola zlomenina krcnej chrbtice. (Dufam, ze to dobre popisujem, nie som lekar). Potom si uz dalej moc nepamata. Podotykam, ze spolujazdec bol priputany a prakticky nic (okrem nejakych bolesti po naraze do opierky, a vystraseni sa) sa mu nestalo.
22. 5. 2005 14:07
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Kamarád je nepoučitelný. Ta zkušenost jasně potvrzuje nutnost se poutat.
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 16:02
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Nepucitelny? Skor blby! Po takej skusenosti. Okrem toho, je vseobecne znama vec, ze pre nepriputanu osobu sa airbag meni zo "zachrancu" na zdroj zraneni. (A to este bolo stastie, ze ta Felda sa iba rozbiehala on nesiel rychlejsie.)
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 16:43
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
ja teda ne,ale muj tata.sice to teda nepatri asi pod toto tema,protoze byl pripoutanej,ale i tak si myslim,ze to stoji za zverejneni jako varovani: Jel si takhle v zime s Mondeem po silnici 3.tridy=takze nic moc neupraveny,sul nepouzivaji.Byla obleva,takze vsude brecka.Bylo uz jaro.Nevim,jestli si to uvedomujete,ale silnicari(aspon v nasem kraji),maji zvyk na jare orezavat stromy u cesty.Nejak to odbyli a nechali za horizontem peknou vetev skoro az do pulky cesty! (hovada)
tata nejel rychle,tak 60-70 ale vetev uvidel az na posledni chvili,nestacil uz zareagovat,nalit do ni,auto uplne odskocilo,ale bohuzel smerem ke pravy krajnici,kde byla brecka.jak dopad do toho humusu,dostal smyk a sel do prikopu,do ktereho bohuzel najel tak nestastne ,ze se auto jakoby vzpricilo na bok a zacalo se kutalet.pote si to uz moc nepamatuje,nevi kolikrat to otocil,ale Mondeo bylo docela dost placaty(hlavne vzadu),celej zadek v pr...,okna vymlaceny,auto na odpis... jen diky tomu,ze byl pripoutanej,tak nevypadl a prezil.ted uz se tomu jen smejeme,protoze si z Fordu odnes jen SPZ a rika,ze uz se mu konecne vejde do garaze(predtim se nevesel,je to spis takova mala dilnicka).ale tenkrat mu dlouho do smichu teda nebylo... takze poutejte se,nikdy nevite co se muze stat.i mala nehoda,kterou byste normalne prezili,muze mit tragicke nasledky,zvlaste pak,kdyz se auto zacne "kutalet".
neregistrovaný "Marko"
22. 5. 2005 16:53
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Tak to teda gratulujem k stastnym zhodam nahod v nestasti a kvalitnemu autu. A otcovmu rozumu hlavne. Este by ma zaujimalo, ako to dosetrila policia... Ci nieco stylom, ze vodic ma predvidat . Ja zas na SK poznam useky kde po zime nikto nesplachne posipovu drt, takze ked sa (roz)topi sneh tak mozes mat o zabavu postarane. Ked po tom ides od podvozku pocujes Rolling Stones a ked prudsie zabrzdis tak sa aj s ABS vezies po vrstve kamienkov medzi vozovkou a pneu.
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 18:58
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
nevim to presne,ale co vim,je,ze to nebyla vina tatova.mel havarijni pojisteni a tak nam to vse zaplatili.pojistovna to asi mozna pak vymahala na cestarich.myslim si,ze to asi zustalo na "nepredvitatelna prekazka na komunikaci" nebo neco takoveho,kazdopadne nebyla nikde oznacena!jo,jo,skoda Mondea,je mi ho lito,jak rikam bylo na odpis... ale jelikoz bylo jen cca 1/2 roku stare papiry,tak to si mel vydet,jak se po nem schanely vsechny zname i nezname bazary! (asi chteli dotahnout neco z ciziny a pak tomu dat tyhle papiry a strelit to za poradny prachy).a se sterkovym posypem??? tak ti teda muzu rict,ze jeste donedavna tu na nasich okreskach byl a jak rikas,pak kdyz na to nalitnes,tak je to zajimavy...
22. 5. 2005 19:11
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Jo,jo, štěrk, to je evergreen. Výborný také jako rozstřelovač předních skel. Ještě že tady občas prší, protože uklízet to po zimě se přece nedělá - rozstřílíme to sami na všechny strany. Lak trpí... hrůza. A pak přijde jaro a záplaty na silnicích se popráší kamínky a je to nanovo. 3dny na těch místech nechaj 40ku a my tak zadarmo doděláváme práci silničářů. Když to někdo nevydrží a předjede tě, můžeš si nechat přestříkat bok auta.
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 19:31
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
presne tak!ale auto je na toto i snad pojisteny,takze uz pro nas zacala byt pomalu rutinou navsteva autoservisu na jare na vymenu celniho skla...
a s tema zaplatama,videl sem u nas ve meste s prominutim magory,kteri to zaplatovaly v unoru,kdyz byla obleva,samozrejme uz tam ten dolik je zas... a pak si stezujou ze nejsou prachy. a ty kaminky z auta uz nedostanes,jedine hrubou silou ale pak ti tam stejne zustanou fleky.ja to zkousel cca 1/2 hodiny a nic.pak uz jsem to nechal byt...
neregistrovaný "Jirka N."
22. 5. 2005 22:03
Re: ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO ZAŽIL NĚKDO
Čelní sklo se dá pojistit na cca 500 na rok. Hned první rok sme to použili na octavii, tak dobrý.
neregistrovaný "kedyson"
22. 5. 2005 12:52
Automatizace
Jak už tady honě z vás píše - jsem zvyklej, že do pěti vteřin po sednutí do auta mám nastartovanej motor, jsem připoutanej, mám nasazenej panel rádia a svítím. A ani nevím jak Prostě se to stane a vůbec nad tím nepřemýšlím a je úplně jedno, jestli jdu třeba jen přeparkovat. Jinak pokud nejsou připoutaní všichni, tak prostě NEJEDU. Ale i automatizace má svoje rizika. Párkrát se mi stalo, že jsem na pár minut zastavil, vypnul motor a světla, ale zůstal jsem sedět připoutanej v sedadle. Po chvilce jsem nastartoval a jel dál. Jenže jak se mi narušil rituál nastupování, tak jsem zapomněl rožnout světla.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alesh"
23. 5. 2005 14:12
Re: Automatizace
Stejný případ... Mam 323i Touring a to bohuzel nema kontrolku rozsvicenych svetel, take na to obcas zapomenu, kdyz si nedam cely ritual od zacatku.
neregistrovaný "125S"
22. 5. 2005 16:20
bez titulku
Já sem na pás tak zvyklej, že kdiž si ho zapomenu dát necítim se dobře. Nemohu jezdit v autě který nemá pás.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "neran"
22. 5. 2005 16:47
kdo se nepouta,je SEBEVRAH !!!
ja se poutam temer vzdy.jednou sem se pristih,ze se poutam,ikdyz jsem jel z garaze na dvorek pripojit vozejk (cca 20m).pasy vas dokazou nejen ochranit pri narazu,ale i jindy.zkouseli ste nekdy bez upozorneni spolujezdcu brzdit co to da??? ja jo a pro me to bylo ok,ja se podrzel o volant,ale tata jaksi okusil predni sklo a potom uz byl pripoutanej...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jakub"
22. 5. 2005 18:39
Poutám se vždy
a moji spolujezdci musí taky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Wik"
22. 5. 2005 19:24
štěstí
Znám pár případů,kdy to,že nebyli připoutaní tak přežili.Náhoda je blbec.Já osobně se ale poutám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "R.o.B.84"
22. 5. 2005 19:47
Nepoutám se
Přiznávám, že se nepoutám. Nejen kvůli tomu, že pás mi není moc pohodlný, ale zpětné navíjení mi funguje tak na 50%. Airbag nemám. Ani spolujezdci nedoporučuju se poutat, aby se pak nemusel namáhat s vracení pasu. Jezdím z 98% po městě. Mít novější auto, které upozorňuje na poutání pípáním, samozřejmě bych se poutal. Jen chci tímto naznačit, že někteří nemáme na auta za 100.000,- To jen k té reakci, že se tady všichni poutáme, tak kdo se teda nepoutá... Mír v duši, ohleduplnost, opatrnost, jízdu především v pravém pruhu a hlavně dávat přednost(!) Vám všem přeji
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "anonym"
22. 5. 2005 22:20
Re: Nepoutám se
To že to nemáš v pořádku, není důvod nepoutat se, ale dát si to spravit. A nemusíš mít auto za sto tisíc, aby ti se ti pásy navíjely.
neregistrovaný "Zdenda"
23. 5. 2005 15:59
Re: Nepoutám se
Je jedna cesta na vrakec a nasledna montaz opravdu tak namahava a nakladna, nebo si tak malo cenis vlastniho zdravi/zivota?
neregistrovaný "R.o.B.84"
23. 5. 2005 16:13
Re: Nepoutám se
Stejně to auto za chvíli prodávám, takže do něj neinvestuji už ani pětník Navíc BMW vrakáč se shání celkem těžko a není zrovna levný Člověk je navíc tvor líný :-D
neregistrovaný "Luck"
24. 5. 2005 10:01
Re: Nepoutám se
To je docela hloupý, říkat, že vrakáč BMW se těžko shání a když už na něj člověk narazí, tak je to drahý... Co bys chtěl od zahraničního auta, aby to bylo ja díly na hundrtku? Mám starý Volvo a díly jsou taky drahý a vrakáčů je v Republice asi 8 (jen Volva) a pár lidí, co Volva dělaj, tak si nestěžuj. Přeji "bezpečnou" jízdu.
neregistrovaný "Pigi"
22. 5. 2005 19:51
ziju
ve stredu me pas zachranil zivot otocili jsme auto na strechu a ja kdybych nebyl pripoutanej tak tu uz asi nejsem PS:poutejte se opravdu vas to muze zachranit
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TG"
22. 5. 2005 21:48
Pásy,Zbytečnost??
nejhorší na této diskuzi je to , že ti co se nepoutají by se zaručeně začali poutat pokud by zažily na vlastní kůži autonehodu,boužel většinou však už nemejí možnost to napravit,,,to si chytrý člověk snad dokáže uvědomit.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "zigi"
22. 5. 2005 22:48
Re: Pásy,Zbytečnost??
jo jo muj tata vzdycky rika: synu vsichni chybujem,jen je potreba delat takove chyby,abysme se z nich mohli jeste poucit...
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 09:46
bez titulku
zvlastni je, ze tady se vetsina pouta... ze by to byla jen zalezitost navstevniku auto.cz ??? ja si teda pripadam bez pasu takovej volnej a mam strach ze pri zataceni upadnu tak proto se poutam, jinak mam zkusenost, ze sem boural asi v 50 km/h do uz stojiciho auta (klasicky nedodrzeni vzdalenosti -> ridicak 14 dni cerstvej) pripoutanej sem nebyl, ale jelikoz sem to cekal, tak to se mnou nehlo favorit - materialni skoda cca 5 000, fiat tipo - celkova skoda 40 000 (no nesli zavrit dvere absolutne nikde , od ty doby auta brzdici prede mnou objizdim, protoze favorit porad jezdi a porad jeho brzdna draha neni ekvivalentni modernim autum
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ondřej"
23. 5. 2005 10:22
Automatika
Zdravim vsechny priznivce bezpecne jizdy. Pokud dnes hovorime o používání bezpečnostních pásů, musí říct, že pokaždé když usedám do auta zavírám dveře, to je naprosto automatické a zároveň okamžitě používám pás. Podle mých informací, pokud dojde ke srážce a vozidlo je vybaveno airbagy, je rychlost vystreleneho airbagu kolem 300km/h, kdyz si pripoctete vasi kinetickou energii pri narazu, muze byt nepouziti bezp. pasu pro vas smrtelne. Takze muj nazor je jednoznacny, proboha lidi, poutejte se vsichni a na vsech sedadlech.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Amelie"
23. 5. 2005 11:20
Re: Automatika
poutaj se jenom sraby.
Sestru diky tomu ze se nepripoutala tak prezila.. takze pasy ustrihnu
neregistrovaný "zigi"
23. 5. 2005 11:37
Re: Automatika
no jestli bourala na masine tak to chapu.jinak dobra provokace,ale tady se nejspis nechytne
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 5. 2005 11:51
Re: Pro sraby?
Možná. Ale hrdinů jsou plný hřbitovy.
neregistrovaný "taunus"
23. 5. 2005 12:51
Re: Pro sraby?
mam problem,
to co tady vsichni popisujete jako automaticky, jsem mel zazity taky, tj. nastartovat, rozsvitit, pripoutat a zprudit nepripoutany, jenze...minuly tyden jsem si poridil auti, ktery je z roku 1964 a tam pasy nejsou a sloupky jsou tak tenounky, ze bych pasy musel umistit jedine az k zadnimu oknu...tak jsem bez pasu celej nesvuj, ze si tu jizdu ve vysneny kare ani nevychutnam...co s tim? kam je mam ukotvit, aby to melo smysl?
neregistrovaný "GTI"
23. 5. 2005 12:49
Re: Pro sraby?
Vidím, že to máš domyšlené. V tomto případě ti mohu doporučit parašutismus. Zkus to bez padáku z desátého patra úsměvem na beton, to je podobné, jako bys nebyl připoutaný a narval to v 50 do zdi. Podle tvých názorů budeš sice mít hlavu dost tvrdou, ale tohle bys asi nepřežil.
neregistrovaný "Alesh"
23. 5. 2005 14:19
Re: Pro sraby?
Vzhledem k tomu, ze ve slove sraby jest psano y, soudim, ze Amelie pise o zenach.. no, nevim, ta moje se pouta vzdy...
neregistrovaný "gogin"
23. 5. 2005 12:37
Pásy a náraz z boku
Taky se vždy poutám, svítím ... a vůbec se snažím neohrožovat sebe i druhé. Ale člověk je tvor chybovačný ... a chybička se vloudí, stačí jen chvilka nepozornosti ... zavinil jsme nehodu při (nedání přednosti v jízdě) nájezdu do křižovatky - špatný výhled. Ano měl jsem se podívat déle a pozorněji ... nekamenujte mě, uznávám svou vinu. Obě auta na odpis. Byli jsme přivázání oba v mém autě na předních sedadlech a po nehodě jsme oba měli bolestivé zhmožděniny v oblasti břicha od pásu. Být nepřipoutaní - nestalo by se nám asi nic. V tom druhém autě, byli nepřipoutaní oba na předních sedadlech, rozbili hlavami sklo, ale NAŠTĚSTÍ jinak nic. Shoda dobrých okolností ... koupil jsem další auto (s více prvky bezpečnosti), poutám se dál, vyžaduji to i od všech v autě a samozřejmě se snažím se LÍP DÍVAT. Pásy při nárazu z boku ale asi moc nepomůžou a v malé rychlosti (náraz byl tak okolo 40km/h) spíš ublíží ... jaká je Vaše zkušenost?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 12:56
Jsem nezmar :-)
Po autoškole jsem se přestal poutat, což jsem "odkoukal" od otce. Jezdil jsem rychle, třeba i v pěti lidech na palubě. Když si na to dnes vzpomenu, mám skoro husí kůži. Z té nepřipoutávající se euforie mě dostal náraz, kdy jsem neubrzdil do auta co to zaflekovalo před přechodem. Narazil jsem do něj cca v 30 km/h, ale byla to šlupa, že jsem si dal hlavou o volant. Nic se mi samozřejmě nestalo, ale od té doby je pro mě pás takřka nutnost. Nemám to sice "naučeno" tak dobře jako někteří zde (připoutat se hned s nastartováním), ale jakmile se trochu rozjedu, poutám se. Navíc se bez pásu už necítím dobře, něco mi schází.... Pracuji na tom, abych to naučil i otce, ale je to těžké, nedá si ode mě poradit..
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 13:03
Re: Jsem nezmar :-)
ja to nechapu, ty si ve 30 km/h das o volant a ja v 50 km/h nehnul ani brvou...
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 13:25
Re: Jsem nezmar :-)
No je to asi tim, že jsem žádnou šlupku nečekal... ale v 50ti bys brvou měl hnout, testy Euro NCAP se provádí v 64 km/h a většinou je celej předek pryč...
neregistrovaný "GTI"
23. 5. 2005 13:35
Re: Jsem nezmar :-)
To asi bylo proto, že se ti to zdálo. Kdybys v 50ti narazil nepřipoutaný do překážky, a přežil bys, tak by ti na Olšanech jednou věnovali pomník zdarma.
neregistrovaný "flavio"
23. 5. 2005 13:51
Re: Jsem nezmar :-)
mozna to je tim, ze se auto z casti zdeformovalo a z casti odskocilo kazdopadne brzdna draha a deformace vozidlo hovori za vse...
neregistrovaný "Manga"
23. 5. 2005 16:39
Re: Jsem nezmar :-)
No, ono to tak většinou při havárii bývá, že se auto zdeformuje a z části odskočí
neregistrovaný "Lonestarstate"
23. 5. 2005 15:18
Re: Jsem nezmar :-)
GTI má pravdu. Všichni odborníci říkají, že náraz v padesátce nelze udržet ani zapřenýma rukama. A to nepředpokládám, že jsi měl natažené a zapřené ruce, tak málokdo jezdí. Možná si zažil nějakou hodně netypickou havárii a nelžeš ale i tak je minimálně nezodpovědné rozšiřovat historky o tom, jak se v padesátce bez pásů udržíš rukama.
neregistrovaný "vit"
24. 5. 2005 10:58
Re: Jsem nezmar :-)
No co se týká mojí zkušenosti. Asi v 80 jsem potkal takový ten okrasný betonový sloup. Vypada to jako by byl z kamenů, ale je to jen odlitek. Jel jsem ve 120 a nápravu posunul asi o deset cm zpět. Při nárazu jsem ohnul volant a nejspíš hlavou vyrazil přední sklo. Pásy jsem neměl. Přežil jsem a děkuju všem svatým že se podívali mým směrem.
neregistrovaný "Diver"
23. 5. 2005 14:02
Ne. Ano jen při ostré jízdě
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Luck"
23. 5. 2005 15:22
Vždy
Nemám v autě 8 pytlů, asistenta, který hlídá blížící se magora zepředu ani zezadu, ale za to mám ve 14 let starým autě pásy, ABS a dokonce "předpínač" pásů , prostě když dobržďuju, tak mi ten pás nepustí ať se vztekám sebevíc... Navíc zběsile blikající kontolka na palubce mi dává dost tvrdě najevo, že si nevážím svého života, takže poutám se pokaždé když sednu do mého Volva (nepočítám výjezd z garáže na zahradu rychlostí šourajícího se důchodce ). Když se nepřipoutá spolujezdec, tak mi kontolka bliká taky a vzadu pásy jsou, takže každého hned seřvu.
Kdo má problémy s poutáním spolujezdců, tak ať po nastoupení do auta párkrát bouchne hlavou do volantu a ospale jim řekne že je unavenej a že má dneska po náladě a rozjede se stylem třista z místa, to si to každej rozmyslí a na palubce mít vylepený plakáty rozmasakrovanejch lidí z bouraček
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PlumJelinek"
23. 5. 2005 19:19
Ja ne ale ostatni musi
Kdyz ridim tak se nepoutam ale pokud s sebou jeste nekoho vezu tak trvam na tom aby byl pripoutany, protoze pak za nej nesu jako ridic zodpovednost. O sebe se nebojim, co se tyce rizeni tak si verim, je to na vlastni riziko. Navic jsou mi pasy dost neprijemny, neda se poradne otocit dozadu, ohnout se na zem atd atd...
Rozbalit vlákno
6
23. 5. 2005 19:49
Re: Ja ne ale ostatni musi
No, většinou za jizdy v autě neluxuju Ale to s tím požadavkem na připoutání spolujezdce je dobrej nápad. Alespoň ti pak může jít po havárce na pohřeb
neregistrovaný "geroc"
23. 5. 2005 20:27
Re: Ja ne ale ostatni musi
S tou švestkou nemá cenu se bavit, to je nějaké vypatlané pako.
neregistrovaný "PlumJelinek"
23. 5. 2005 20:42
Re: Ja ne ale ostatni musi
Jasne, presne tak, mas pravdu, ty tomu totiz nejvic rozumis. Bude asi hodne chtyrej a moudrej a vzdelanej ze delas takovyhle urychleny zavery...
neregistrovaný "Luck"
24. 5. 2005 09:27
Re: Ja ne ale ostatni musi
Já si taky věřím, ale... Zrovna včera jedu po hlavní a z vedlejší (sjezd z dálnice) mi tam vletěl pažout 206 se 3 typama a že tam vletěl asi 8 metrů přede mnou a na morku to byla zábava, ABS cvakalo na plný koule. Takže hloupý kecy že si věřím a proto se nebudu poutat, opravdu neberu. Kdyby se podle toho řídil každý... PS: můj názor na poutání je trochu výš
neregistrovaný "GTI"
24. 5. 2005 09:40
Re: Ja ne ale ostatni musi
Tam nahoře jsi to stylově napsal.
neregistrovaný "KachnaX"
24. 5. 2005 22:00
Re: Ja ne ale ostatni musi
Sobě taky věřím, poutám se, protože nevěřím ostatním.
Navíc i sebelepší a zkušenější řidič může udělat chybu. A pokud tu chybu udělám, chtěl bych dostat šanci jí ještě někdy litoval.

P.S.: Naprosto nechápu výmluvy typu "Je mi to nepříjemný a nepohodlný." Zajímalo by mě jestli je třeba pohodlnější dostat ránu rychlostí 400 km/h (300 airbag + 100 hlava)
23. 5. 2005 21:57
NASTAVUJETE VÝŠKU? NASTAVUJETE VÝŠKU?
Nastavujete výšku pásu, nebo na to zapomínáte? Když je pas místo šály, tak to má při havárce devastující účinky na krk.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "misoo"
24. 5. 2005 10:19
Re: NASTAVUJETE VÝŠKU? NASTAVUJETE VÝŠKU?
podla navodu ma byt horna cast pasu v strede ramena. ja to mam trochu vyssie, nakolko ma to stekli na ramene... co uz...
neregistrovaný "tom"
24. 5. 2005 08:07
bez titulku
jasně že používám a také celá moje rodina, myslím že je to velice důležité pro naši bezpečnost
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jyrki"
24. 5. 2005 08:40
Nepoutam se
a nedonutí me k tomu ani ta protivna signalizace v novem Octavii. A myslim ze je hloupost vybirat pokuty prave za tento prohresek, kazdy sveho stesti strujcem. Ale dost uz, pokuty nacinat nebudeme, to je samostatna kapitola, tak mozna pristi tyden...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Vlado"
24. 5. 2005 08:51
bez titulku
Vodičák som získal iba nedávno, ale pásy a svetlá používam vždy.Otec si ich dáva v 70% prípadov,napriek tomu,že mu to veľmi vadí-bojí sa, že po havárii nebude môcť vyliezť.Vzadu pasy nemáme a niekedy je to dosť zlé-hlavne pri rýchlej jazde,kedy sa držím zubami-nechtami.Čiže hlavný dôvod,prečo si zapínam pás, je to ,aby ma nehádzalo po celej sedačke-nemyslím pritom na nehodu.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "zigi"
24. 5. 2005 16:26
Re: bez titulku
prej boji se,ze nebude moct vylezt po havarii
ja se po..ru
tak at se nepouta,pak v pohode vytece
neregistrovaný "zigi"
24. 5. 2005 16:39
Re: bez titulku
P.S je-li otec klaustrofobik pak se omlouvam,ale vis jak v prvni chvilce me ani nenapadlo,ze by to treba mohlo mit racionalni podklad.
neregistrovaný "anonym"
26. 5. 2005 12:05
Re: bez titulku
Ano myslim ze ma strach zo stiesneneho priestoru, dokonca pas si zapina pazuchu,ponad plece by to nezniesol-aj ked tym pas urcite dost straca svoju ochrannu ulohu.
neregistrovaný "Petr"
24. 5. 2005 09:44
Technika
vyrobce se tim moc netají mam tuarega vyrobenyho pro německo a ta mrcha když si nezapnete pás furt pipá a nechce jet výc nez 40 ale asi je to tak správně zvikl sem si na pási a vůbec mi to nevadí
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mladey"
24. 5. 2005 10:45
Žigulík
No já mám ještě rusáka z roku 1981, takže vzadu nic a ve předu bez navíjení. Poutám se vždy, ale střídám spolujezdce (třeba jeden 95 kg a pak holka 55 kg) a musím je strašně dlouho šikanovat aby si to seřídili (zejména slečny jsou na seřizování čehokoli nešikovné). Díkybohu bez nehod, ale při smyku mě udrží pásy v sedadle v pohodě.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "GTI"
24. 5. 2005 11:14
Re: Žigulík
Tak to jezdíš v "tanku okupanta" Ale hlavně, že jezdíš bezpečně a nutíš spolujezdce do pásů. Úplně nahoře píši o době před samonavíječkou. Znám to, rozčiluje to. P.S. Ty holky si můžou trénovat seřizování na tvém zipu u kalhot, ne?
neregistrovaný "Mladey"
24. 5. 2005 13:38
Re: Žigulík
Já nemám zip, ale tepláky s gumou!
Ale žigulík mi s bezpečnou jízdou dohromady moc nejde, i když furt lepší než Fiat 126-Maluch
neregistrovaný "Slawcen"
22. 11. 2005 19:57
Re: Žigulík
nevis ako sa da obist alebo odblokovat zamok volantu na oktavke