Jezdíme v automobilech čím dál tím nižších tříd. Zároveň ale ty třídy každoročně narůstají v rozměrech. Auta jezdící na směs topných olejů a zbytků z výroby benzínu jsou vrchol ekologie. Tabu padají. A čím více jich padne, tím více vroste nuda neboť už není, co od tohoto světa očekávat nového. Tvary buď neexistují nebo jsou samoúčelné. Kočka chrochtá jako prase. Idoly nám slouží k tomu, abychom měli koho pomlouvát na internetu, když přijdeme v pondělí do práce. Vzory jsou tu proto, abychom se jim vysmívali za jejich zásadovost. Demokracie znamená místo volby jít bloudit po hypermarketu. Z davu se prý vyčnívá průměrností. Půlka motoru, která potřebuje vyvažovací hřídele, aby netancovala, je lepší než motor celý. Hodnotnější než kůže a dřevo; je plast, se kterým se pomazlíš, když nestačí ti tělo. Právo na smrt pomalou i rychlou máš. Ale názor a víru musíš koupit za kuráž. Kuráž být odsouzen jako fanatik. Platit nepříteli za to, aby nezaútočil je lepší než-li přímá steč. Svět se zbláznil a já též.
No, napsany to mas hezky Ja osobne nemam z nafty v Jagu zadny orgasmus, ale jsem realista. Minulych 14 dni jsem mel pujceny prave tenhle slabsi diesel a celkem dobry. Bylo to jeste cipnuty, takze to jelo docela dobre. Jasna vec je, ze ta nafta je CR a ne PD, takze chrochtot je minimalni. Snad jen na volnobeh. Doba si to zada, tak to tak je. Je mi milejsi par modelu s naftou (mimochodem ten 2,7 V6 je velmi dobry), nez se slzou v oku vzpominat, jaky to bylo, kdyz jeste existoval Jaguar!
Jen jsem se pokusil vyjádřit své obecné pocity z života i automobilového dění. A vzhledem k tomu, že o několik článků výše někdo označil GTIho za jeho názor za fanatika, tak jsem se trefil mnohem přesněji, než jsem sám čekal. Je ale zajímavý, že jeden z mála příspěvků, co hodíš do placu není o autech ale o mně. Tak jak si to nemám brát osobně?
Tenhle motor 2.2D 152 HP mu sedne - uz jsem se s tim svezl. Very impressive! Odhlucneni vynikajici, zychleni uctyhodne, uvnitr pohoda jako v anglickem obyvaku (i kdyz je to cele jenom prevlecene Mondeo).
Neboli zdravim ze stare dobre Anglie: sedim v Midlands v tymu, ktery ma na starosti zastavbu tohoto motoru do X-typu. Tento tyden se vyrabi prvni prototypova serie, od srpna jede seriova vyroba.
Ale mezi nami - Mondeo je prece jenom pro nasince auto ponekud uzitecnejsi
Kde v Midlands - zasel bych na exkurzi ? Ja se taky chystam pristi mesic zase do prace do Loughborough. Jinak ten motor je se zda fajn, ale ani pri pobytech v Anglii si na Jaguar nemuzu zvyknout. Obzvlast X-Type je fakt auto, ktere bych si nekoupil. Radsi bych bral to mondeo, i kdyz jsem se v Anglii proste zamiloval do Land Roveru
Leamington Spa, ale kocky se vyrabi v Liverpoolu (dneska tam jedu na montaz prototypu) a projektuji v Coventry-Whitley. Z exkurze asi nic nebude - auta mame roztahany vsude mozne po testech.
Zajimavy teda bylo, kdyz jsem byl minule na montazi, ze minimalne tak 60% vyrabenych aut je s 2.0D motorem, takze u 2.2D se ceka, ze jeste podstatne zvedne prodeje, zvlast kdyz vykonove ke kocce sedi lip (a taky krasne prede...). I kdyz je tu nafta drazsi nez benzin, ale zase to zdaneni podle emisi nepreje zrovna velkym sestivalcum. A zbytek evropy preje taky spis nafte u vetsich aut, takze uspech se da cekat. Snad se alespon ten Jag trosku zmatori, kdyz uz chudak Rover to ma za sebou...
Pánové, já musím napsat, že čas od času člověk kápne na text, kterej je dokonalej ve stavbě vět, v rytmu slov a v myšlénkovém přínosu. Prostě přečteš, setne tě to jako když ji dostaneš naplocho mačetou přes čumu a napadne tě, že tohle je o mozku, o schopnosti zobecnit a nevídanou formou zhuštěně sdělit druhému. Tak LONESI - ta tvá výpověď nahoře, to je taková mačeta. Já to četl a zrychloval jsem, jak mě to obepnulo. Tohle se ti moc povedlo.
Díky. Jen doufám, že tě ta mačeta nedostala na JIP (jednotku intenzivní péče) nebo někam podobně. Protože, kdo by hlídal diskusi pod Passatem? Já vím, klesá dolů, ale co kdyby někdo ještě zkusil napsat něco pomlouvačného?
Já myslím, že o Guru jsme (včetně mě) napsali tolik, že u nějakého dalšího článku o něm už budem jen posílat ty zdvižené palce. Apoštol krásy je věčný.
necetl uz jsem ho videl a i v nem sedel - no ono vse od VW je sobe podobne: Skoda zakladni trida pro nemajetne, VW aneb vse z nej vychazi, Audi je VW pro snoby co jim nestaci original... nechapou, ze naskok diky technice jsou 4 kruhy placle na pasata případne golf a prislusne zmensene, ci zvetsene
diky - beru to pres hory do urodne Italie, pres mesta typu Florencie a Pisa... pak nalodim auto a budu se poflakovat po ostrove, kde je vse od doby bronzove az po rimany desne se tesim... jo psal jsem Ti na forum na mem webu - potreboval bych v cervnu pujcit sko... kdyby to slo