Jeden z nejoblíbenějších modelů střední třídy prošel lehkým faceliftem. Mondeo dostalo novou masku, jiný tvar zadních světlometů a několik technologických novinek v interiéru.
Hodiny su cool...presne tak iste za pouzivali na prelome 70/80rokov...cize su tradiciou pre Ford.predpokladam ze neviete citat alalogove hodiny ale ne len digitalne...co mate na mobile...trupky
Mam Mondeo a je to super auto...komfort lepsi ako v passate a o oktavke ani nehovorim.
Pánové, keců off-topic velmi mnoho, ale ladím výbavu nového Mondeo kombi. Potřebuji poradit: Co takhle nějaký fotky zadního spoileru? za 16500,- bych to taky chtěl vidět, než si to objednám. A co automatické nastavení světlé výšky? funguje to i na prázdnou káru, nebo jenom na těžký náklad? Tak honem vy chytráci! Ukažte, že nejíte chleba nadarmo!
Taky dobrá chuťovka - orig. navařená chrom. koncovka výfuku rovná na výfuk, který jde dolů - docela jsem se zasmál!
Tak za prve si musíš ujasnit jestli benzin nebo naftu, protože pokud budeš volit naftu tak jednoznačně Mondeo, ale pozor nekupuj Tddi, ale rozhodně TdCi. U benzinu už zaleží - jesli máš rád rychlý svezení, jistej podvozek za každejch okolností vol opět Mondeo,pokud tě to nebere kup si Avensis s relativně měkčím pérováním. V prostoru jednoznačně vyhrává Mondeo (jak sezení vpředu tak i vzadu).
Ja jsem znamy svym velmi vrelym vztahem k produkci Fordu, takze bych ti poradil Mondeo. Ale plati to pro novy vuz. U ojetin muzes koupit uplne skvelou Toyotu nebo tak uplny kram. U ojetych aut je to vzdy kus od kusu jine. Musim, ac velmi nerad, dat 100% za pravdu GTImu. Bez a kup si auto nove! Take vice-mene souhlasim s tim, ze ve stredni tride je nakup auta vice otazkou vkusu, nez vyrazne lepsich vlastnosti toho ci onoho modelu (cestna vyjimka patri Mondeu ).
Možná jsem se špatně vyjádřil Hlasoval jsem pro Avensis. Ovšem měl jsem na mysli aktuální generaci. Pokud tím "ojetý" myslí Pavel ještě minulý Avensis, volil bych jednoznačně Mondeo. Ale vypadá to, že Pavel stále čeká, že mu odhalíme něco objevného o těhle autech. To mu asi nepomůžu. U ojetého auta ale IMHO hodně záleží na konkrétním kousku. Na jak výhodnou koupi člověk narazí. Hlavně z hlediska opotřebovanosti v poměru k ceně.
Prosím tě, jak jsi dospěl k tomu, že rozhoduješ mez těmihle auty? To nechápu. Proč si chceš kupovat olítanou střední třídu a nekoupíš nižší střední novou? Jak, že dlouhodobě vybíráš? Snad, když potřebuješ auto, tak si ho jdeš koupit, né? Vždyť dneska ti daj na leasing i chleba, natožpak ojetej Avensis, to ti možná za to ještě zaplatěj. To je nad mé síly tohle. Možná ti dokáže tenhle Mondéoavensisní uzel rozetnout někdo jinej.
Zkuste prosi rict , proc Mondeo ANO nebo proc Avensis ANO .... nebo naopak proc Mondeo NE nebo proc Avensis NE ??? Dlouhodobe vybiram mezi temito dvema auty, co si koupit jako ojetinu ... bud ted nebo az bude nove mondeo , tak cca za ctyri roky ... DIKY ZA NAZORY A RADY !!!
Dobré téma. Kočky nebo vločky. No, já bych teda začal těma crash testama. Tuhle veličinu bych pro výběr ponechal potenciálním pozůstalejm. Je přece, a to nejen z pohledu cras testů úplně jedno, co koupíš, hlavně tam dej všechny pytle. V téhle třídě nemůžeš sáhnout vedle. Ale když zvažuješ Avensis, asi to nevypadá, že bys chtěl zkoušet jaký to je po dvou v levotočivý. Spokojenost zákazníků? Koupíš Mondeo a budeš spokojenej, koupíš Avensis a budeš spokojenej. Spolehlivost? Po třistapadesátý tu píšu, že neznám nespolehlivý auto. Ty snad jo? A už vůbec ne v téhle třídě. Když vletíš ve 130ti do jedný z pětimiliard děr, co tu na silnicích máme, tak tě od návštěvy servisu ochrání jen vlastnictví obrněnýho transportéra. Ale že by jako majitel Mondea jezdil víc do servisu než Avensisu, to je oblíbená píseň těch, co musej nutně něco na autě najít. Kdybych měl volit, jednoznačně bez zaváhání bych vskočil do Mondea. To vypadá jako auto, je vyvážený a i když nahoře píši, že lifting kulhá, tak to ber s rezervou. Rozhodně je to "kára", narozdíl od Avensis. Avensis je tak od 50 vejš, to ti bude slušet k šedinám. podle mě není co rešit - Mondeo 220 ST, nebo jak to pojmenovali. Cena je k akceptaci, je to plný koní a vleze dovnitř celá rozvětvená rodina. Pro mě je absolutně nepochopitelný tohle dilema. Umím si představit volit mezi Avens, Mazda6 a Acord, pak zase 407, Vectra, Mondeo. Ovšem křížit zbroj mezi ztepilým rytířem a samurajem, to mi nejde do hlavy. Ale pokud bys chtěl jednu dobrou, opravdu dobrou radu, tak z těchhle dvou je jedinečnej Passat. Jo, už končím.
Ty se snažíš dohnat tuhle diskusi k hranici 500 příspěvků. Těžko to tu rozebírat a obhajovat. Můžu říct jen, co bych koupil já, mít na výběr mezi těmahle dvěma: Avensis. A to přesto, že Forda jako automobilku mám radši. Kdyby mělo ale Mondeo design jako Fusion (fotky v tehle diskusi pod New Edge Volume Two), zvrátilo by to misky k Fordu.
panove, prosim o rady , jak a podle ceho vybrat mezi Mondeem a Avensisem ??? kazde auto ma svoje prednosti i slabiny , i kdyz avensis dopada v ruznych žebříčcích lepe - spolehlivost , spokojenost zakazniku , crash testy , ( jen v prodejnosti je mondeo lepsi). Prosim o Vase nazory . diky !
Jo, uvidíme časem, co vydrží a co zapadne. Pro mě je předchozí passat dotaženej a tenhle novej zcela novej. Sám jsem zvědavej na nové Mondeo. a držím mu palce. Fakt.
Jethro je paráda. Mám číslované cd (č.43) z koncertu v N.Y., to si považuji. Dire Straits miluji také, Jdu s nima od tuším 1978. V podchodu u Muzea byl malej krámek a tam měli občas (to je 2x za rok) desky z Jugoslávie a já tak někdy kolem 1983 koupil naráz jedničku a dvojku Dire. No tak to bylo jako malej velkej zázrak. Jedu i sólovky Marka. Byl jsem na něm v 94, zejtra je tu v Aréně, viď. Jeho brácha (kterej s nim začínal v Dire Straits) vydal někdy předloni sólovku, takovou celou jemnou a pěknou v tom stylu. Jo, to je legendička. Mark K. je jeden z nejmelodičtějších kytaristů světa. Ty Heavy spolu s Mnstrell a Songs from... je triumvirát akustiky od Jethro a tam je ta jejich síla velice zřetelná. Nezapomeň na Stand Up, tam zaznělo poprvé Bouré. Naposled ho hrajou na vánočním albu co vyšlo teď na vánoce. Také krásné.
tak to jsme tady asi vsichni,kdo navstevuji tento server,zatizeni na auta,ne?a muzes me please rict,cim je teda Pasat legendou?? ze by v prodejnich cislech? ci pomerem cena/uzitna hodnota?? nebo teda cim??? vzdyt to auto VW delalo od zacatku (a tak i vsechny modely) s cilem prodej&zisk;bohuzel.u Fordu ja to vidim jinak. a ze "Ford nesel do rizika kontroverzniho designu" ?? tak se podivej realne na Passata a pak neco rikej.je porad stejnej,jen lehky facelifty.az ted se snazily trochu odvazat,a tak zadek udelali jinej;kdezto predek zustava temer stejny,a to se mi u nej nelibi,nepusobi na me vyvazene,narozdil od Mondea...
Jooo, Jethro Tull - ti maji neco spolecneho s tim "tvym" Passatem. Mnoha lidem se nelibi, nekteri ho dokonce nenavidi. Ale to je asi tak vsechno, co s tim muzou delat. Heavy Horses jsem uvedl proto, protoze je to snad jedina deska od Jethro Tull, ktera se mi nezacala libit hned na prvni poslech. Ostatni (treba Broadsword and The Beast, Under Wraps, Dot Com) se mi libily hned od zacatku a rad je posloucham dodnes. Je to vynikajici jemna hudba (podobne jako treba Dire Straits, ktere radim na stejne vysokou uroven).
Napsals to pěkně (i nahoře ten výběr auta). Jo, muzika to je "facha" na celej život. Ty Jethro, člověče já s nima jdu celej život. Představ si, že jsem čekával a čekávám až vydaj další desku - od roku 1972. Napřed jsem je nakupoval na černý burze v Motole, ve Slovanským domě, na Proseku a tak, dokud nás nerozehnali Vébáci. Bez mobilů a během tejdne jsme se dokazali domluvit, kde bude burza... A kupoval jsem to za cenu jako kdyby dnes stála deska 5tisíc korun, pak jsem po revoluci doplnil vše na CD. A stále s nima jdu... Včetně sólovek Andersona a Barrého. A Heavy Horses, to je zlatej poklad, spolu se Stand Up, Aqualung Minstrell.. a Songs From The Wood... Jo, a dneska to zas kupuju znovu v remasteru, protože tam jsou bonusy... Láska na celej život.
Nejsem zatíženej na VW. Jsem zatíženej na auta. Třeba i na ty na Matějský. Nebo burago. Prostě na auta. A Passat versus Mondeo? Designově to tady v Evropě prostě Fordu s Mondeem nějak nevychází. Prostě Mondeo bylo je a nestane se legendou. jako třeba Siera nebo Capri. Passat legendou už je. Legendou střední třídy. A já teď musím napsat, že jsem rád, že je Mondeo - tedy auto, co vypadá jako "klasické auto" V tom je jeho výhoda i nevýhoda. Narozdíl od Sierry nešel Ford s Mondeem do rizika kontroverzního designu a tak je Mondeo "jen" auto. Já Mondeo cením jako důstojného konkurenta Passata. Podle mě žádné výrazné slabiny nemá. Má variabilitu kastlí, cením model s pátými dveřmi, v combi je působivější než Passat. U sedanů to cítím obráceně.
podle tve reakce nelze jinak soudit,nez ze si uplne zatizenej na VW.ja ti to neberu.ale zkus nekdy se na to podivat z druhe strany,tzn. neporovnavat ostatni cars s Passatem,nebot mi to aspon tak vyznelo,ze je proste ve sve tride nej a nic lepsiho byt nemuze.zkus si taky nekdy uvedomit,ze kazdy auto ma i sve chyby.tim chci teda rict,ze bys moh uznat,ze v necem je Mondeo better nez Passat.
Bavime se tu o generaci, ktera bude do dvou let nahrazena novym modelem a vsichni velice dobre vedi, ze prave Mondeo bylo, je a bude pro Passat nejvetsim konkurentem na poli fleetovych sedanu stredniho managementu, ovsem vse je pouze hra cisel. Prumerna obmena techto sedanu u vetsich spolecnosti je cca 3 roky, coz je zhruba zivotni cyklus modelu...Z cehoz vyplyva, ze zakaznici dostanou jednou novinku a podruhe faceliftovany a "vychytany" model. Ano, v soucasne chvili je Passat oproti Mondeu technologicky na spicce a Ford reaguje timto zpusobem ( v roce 2001 to bylo naopak, ze??? ) Za tri roky prijde VW s vylepsenimi, nebo lehkou retusi a tak stale dokolecka, dokola...
Re: Krtek dělá autoškolu – část IX. (Radost z jízdy)
Někde jsem musel vylejt tu žluč, co ve mně zůstala po hádce manuál x automat. Takhle to snad nikoho nenaštve. Prostě bezpečná likvidace jaderného odpadu.
Re: Krtek dělá autoškolu – část IX. (Radost z jízdy)
Hele, hele, nechtěl tys mě náhodou takhle jako trochu hodně tady zesměšnit? Já teda nevím, ale podle mě tohle není žádná diskuze, ty si normálně děláš ze mně srandu!!!! A to prej (říká tu jeden parťák) je tady zakázaný. A pak, ty se mi prostě trefně vysmíváš za manuál, čechravý vlasy atd. Tohle já, velký GTI prostě nemůžu nechat bez odezvy, já se prostě musím urazit. No jo, ale jak se to dělá? To neumím. Tak já ještě před tím uražením ti napíšu tohle - Jo, jo, jo, je to tam zas. Umíš bejt setsakra aktuální a dost dobrej. Musím popravdě napsat, žes výbornej... Bismarck mě smetl ze židle, já se tu mlátím jak cep. P.S. Lonesi, je to lepší, než si myslíš. Tak já říkám - Bertoňák mi tu řve přes rameno, že neví, co je Bismarck, tak že nehodnotí, no známe ho...
Ciella jsem nevytočil, on vytočil mě. Radio těžce ulétl. Možná má menstruaci, co já vím. Mám rád čitelné, konzistentní postoje. Za technický velkej dík, směju se a popadám za břicho (mám za co)
Tak to prrr! Naprosta vetsina hudby, kterou posloucham léta a povazuji stale za kvalitni (coz je skutecne zlomek z objemu hudby, ktery kazdy rok slysim), se mi zacala libit az na druhy, nebo treti poslech. Nektera hudebni dila jsem musel poslouchat hodne dlouho, nez jsem do nich pronikl - ale ve vetsine pripadu jsem byl odmenen uzasnym hudebnim prozitkem. Jsou dila, ktera posloucham uz nekolik let a slysel jsem je treba stokrat, ale pri kazdem poslechu v nich najdu neco noveho (napriklad Peccatum - Lost In Reverie, Star of Ash - Iter.Viator, nebo Jethro Tull - Heavy Horses) a je taky spousta hudby, ktera se mi libila na prvni poslech a pak jeste na druhy, na treti uz to zacinala byt nuda a poseste uz jsem si to ani nepustil (treba proflakle ultratvrde System of A Down, nebo Franz Ferdinand). Takze ono ne vsechno se da "naposlouchat", to spatne se naopak "oposloucha".
Ja si vybiram auto podle techto kriterii (od nejvyznamnejsiho po nejmene dulezite): Vzhled (charisma) interieru, vzhled (charisma) exterieru, bezpecnost, motor, znacka, jizdni vlastnosti. Myslim, ze dost lidi je na tom stejne jako ja a neni na tom nic spatneho - nejsem zavodnik, silny motor mam rad, ale vyuziju ho hlavne pri predjizdeni. Auto, stejne jako oblek, je cosi, co reprezentuje cloveka navenek, coz je pro me (vedle te primarni funkce dopravniho prostredku) jedna z jeho nejvyznamnejsich funkci. Az v zavesu je ten fakt, ze kdyz uz nekam cestuji, chci si to take uzit. A mnohem vic si uzivam klidnou, rychlou a bezpecnou cestu, nez cestu typu brzda-plyn. Proto take volim jedine turbodiesely - mam rad, kdyz mam svuj vykon k dispozci kdykoli, a nemusim kvuli nemu podrazovat a vytacet motor. To, ze BMW 320d zrychli z 80 na 120 na petku driv, nez 330i, mluvi za vse.
Re: Krtek dělá autoškolu – část IX. (Radost z jízdy)
I mistr tesař se někdy utne. Tohle jsem nedomyslel...leda! Repliky klasických britských aut se možná dělají pro některé trhy i s levostraným řízením, nebo ne? Ale jistej si nejsem.
Re: Krtek dělá autoškolu – část IX. (Radost z jízdy)
Jsete me napadlo, ze si vubec neuvedomujes mozne dusledky sveho chovani! Bismarck zni tak silene, ze bych se vubec nedivil, kdyby se toho chytil sef PR u VW (rozumej GTI) a nepojmenoval tak nastupce skveleho Phaetonu
Re: Krtek dělá autoškolu – část IX. (Radost z jízdy)
.... Bismarck.... Proboha, kam na to chodis Uplne vidim GTI-ho , jak vytahne parek z hrnce a je na nem prilepenej chroust Jen jedna vec mi vrta hlavou. Na ktery strane ma Bismarck rizeni? Jestli vlevo a ja to nezaregistroval, tak si vazne nezaslouzim nic jinyho, nez delat krtkovi instruktora
„Tak jak vám to šlo?“ tázal se GTI v zástěře od kuchyňské linky zatímco připravoval svojí specialitu. Braniborské párečky v bavorském pivečku. Zaražený jelen sedící u stolu na židli váhavě pravil: „Práče kvapná, málo platná.“ „Tak to nechápu.“ křičel GTI ze špajzu. Šel si pro hořčici. Bez ní totiž nejsou braniborské párečky braniborskými párečky. Mezitím se krtek připlížil k hrnci a přisypal do něj pár chroustů a lučních kobylek. Když se GTI vrátil, seděl už krtek zase způsobně u stolu a leštil si brýle. „Když mi to tak šlo, dostanu nový auto na cvičení?“ To ale GTI už spatřil na vařečce rozvařený hmyz, když chtěl ochutnat a krtek sotva stíhal uhýbat lítajícím nožům a vidličkám. Bylo mu jasné, že další Polo mu GTI už nekoupí a tak začal prohledávat skládky. Po pár dnech hrabání mezi akciemi z první vlny privatizace a uměleckýma dílama od Knížáka narazil konečně na vozidlo. A ne ledajaké. Tovární značku už nešlo přes vrstvy koroze poznat. Ale uplatněné konstrukční postupy napovídaly, že rok výroby bude jen o málo vyšší než číslovka 1900. Krtek provedl zběžnou renovaci (něco málo pochytil od Jardy a Bertoňáka). Pak vozidlo pokřtil flaškou bavorského pivečka, které odcizil z GTIho spižírny. Slavnostně (ale radši i trochu opatrně) lahví bouchnul o karoserii a vykřikl: „Křtím tě na jméno Bismarck!“ (Co jste vůbec čekali od germanizovaného krtka?) Pak přivedl Matese. Ten se zprvu díval na povoz nedůvěřivě, ale poté, co ho krtek ujistil, že se jedná o moderní repliku klasického Morgana, souhlasil s pokračováním jízd. Krtek: „Tak jdem Bismarcka projet.“ Mates: „Koho? To nemyslíš vážně, takle pojmenovat ušlechtilé vozidlo. Bude to Prince of Wales!“ Krtek: „A víš vůbec, že anglická královská rodina jsou Němci?“ Mates: „ Jestli okamžitě nesklapneš, tak nedostaneš řidičák.“ Krtek: „--------.“ Mates: „No proto.“ Mates se usadil na místě spolujezdce a krtkovi začaly milé povinnosti řidiče puristického roadsteru. „Jako za starých časů ve Vestfálsku“ Nadšeně vykvíkl. Mates: „Cože?“ Krtek: „Jako ve Wessexu, povídám.“ Krtek začal točit klikou startéru trčící z chadiče. Užíval si ten pocit sounáležitosti z vozidlem. Měl celý svět v packách. Konečně motor naskočil. Krtek běžel do auta. Uvolnil ruční brzdu a rozjeli se. Sešlápl spojku, nacpal tam dvojku a pomalu spojku pouštěl. Vibrace z motoru mu masírovaly záda. Začalo pršet. Levou packou tedy začal kroutit kličkou, která byla zevnitř za čelním sklem a poháněla ručně stěrač. Pravou packou řadil a volant držel v zubech. Dorazily ke křižovatce. „Nemáme blinkry.“ Snažil se Mates překřičet chrapot motoru „Dej znamení o směru jízdy packou.“ To už začal mít krtek pocit, že mírně nestíhá. Co ale může být hezčího než splynout s vozem v jedno tělo? Jednu duši? Jeden tvar? Na další křižovatce si krtek musel vynutit přednost v jízdě, která mu ze zákona náležela. Udělal to snadno. Levou packou mačkal klakson připevněný nalevo ke karoserii. Pravou packou ovládal ručně poháněný stěrač. Volant držel v zubech, stál na levé noze a pravou řadil. Mates začal mudrovat: „Co tam cpeš ty rychlosti bez sešlápnuté spojky?! Co sem tě učil?“ Krtek zachrčel s plnou tlamkou: „Ještě, že zrovna nemusím dávat znamení o směru jízdy.“ Mates: „Co remcáš? Nechceš snad skončit jako ty líný Američani, že ne? Tlustej, hloupej a nikde by tě neměli rádi.“ To už naštěstí přestávalo pršet. Byl nejvyšší čas. Krtek už zkoušel, jestli by něco nešlo ovládat jeho maličkým ocáskem. Moc toho nebylo. Maximálně si tak mohl leštit pod sebou sedačku. Začalo prudké klesání. Bismarck nabíral sám od sebe na rychlosti…Mates spokojeně řičel: „Nádhera. Vítr nám čechrá vlasy!“ Krtek: „Pomóc, mám mouchu ve voku! Já ji ukážu až zastavíme! Já jí sežeru, to uvidí!“ To ale neměl říkat. Moucha měla očividně kamarádku a ta se mu rozmázla v druhém oku. Oslepený krtek přestal cítit sounáležitost se silami vesmíru (rozuměj: pustil volant) a Bismarck zahučel do rybníka.
GTI, ty jsi zmenil job? Uz nekolik dnu jenom shrnujes. Skoro to vypada, ze jsi vzal flek u technickejch sluzeb na pluhu Mimochodem, vcera jsi vytocil ciella, dneska radia..... Ty to vedes
..moje podpora v kontextu k posledním větám je maximální... Ale taky by se chtělo podivat jaký kriteria pro hodnocení "dokonalej" jsou použitý... Wartburg..?? Volha..??
Jses vedle, nejde ani tak o to, co a jak si oblikas, jde o "attitude". Muzes vylezt z Ferrari v kratasech a pantoflich a bude to O.K. a muzes vylezt z Passata v obleku od Armani a stejne budes za kaspara Btw. zelinar neni prodavac zeleniny, je prislusnik urcity socialni skupiny, vexlak, checs-li.
Jo, souhlas. Já studoval ceníky a i ty ostatní extras by měly být v normálu. Kolega to tam psal - za chrom lišty u Passata doplácíš, to by být nemuselo...
Panove, jen uplne mimo soutez...Vcera jsem si to mazal po D1 a udrzoval dalnicni limit+10km/h (ulitba nepresnemu tachometru Octavie) a okolo me prosvistelo (doslova a dopismene) BMW rady 5 bile barvy se zelenymi pruhy, majakem a napisem vojenska policie...a to afera s ST220 jeste ani neodeznela. Kinder surprise
HMMM, tak proc nejsou v serii? Uz slysim prodejce jak rika zakaznikovi: na plechovych kolech si to nekupujte, vypada to hrozne, ale na sedmnactkach to je jina...Udelame Vam cenu 50tisic za sadu originalu...stejne tam jina dat nemuzete, prisel by jste o zaruku...a cena se Vam zda vysoka, smarja pane jste u VW, tady se pred lety u Passatu priplacely i sterace... Vitejte v elitni spolecnosti.
mozna nebude chyba na prijimaci, protoze ja mam tu povedomost taky :o) pri tom "na tohle budto mas nebo ne" si vybavuju jax nedavno vylitl na Kinga; muzes na muj nazor hodit bobek, ale myslim, ze bys tu svoji bohorovnost mel trochu krotit :o/
o zadnejch generacnich kontrastech jsem nemluvil (LZ moc neznam, poslouchal je otec, ale nikdy to nebylo moje gusto a nic si od nich nevybavuju); mluvil jsem o tom, ze kazda generace prohlasuje za "to spravne" to svoje (viz ty a LZ); kazda generace prohlasuje, ze "od doby, kdy , uz neprislo nic zajimaveho a je sucho" ... ty sam, ac "tlacenky" prohlasujes za "nevedome", IMHO tlacis, az ti lezou oci z dulku :o) ///
ad "zadek Mondea je bez jiskry. Passat v minulé generaci by v tomto ohledu dokonalej": no tak napsat TYHLE DVE VETY HNED VEDLE SEBE, to chce odvahu :o))
JO, JO, druhej den v poklusu a myslím, že už je to tak akorát, aby to tu někdo shrnul a šli jsme všichni psát někam k pořádnejm kárám. Jak jsem to pročetl, tak Yaroukh by potřeboval novej ampétrojkovej přehrávač a nový uši. Neran nový brejle, (jedny ti může dohodit Lones přes krtka) a Mondeo novej kožich. Jo, novej kožich. To si snad tady myslíme všichni. Nebo vás snad tahle přistřihlá činčila zahřeje? Já Mondeu držím ruce - legendární továrna (Lones by nám povyprávěl zpoza Oceánu), geniální označení - MONDEO - tak to oceňuji. Já, co se na Profesionály koukám už v třetím opáčku jen a jen kvůlivá Fordu Capri, tak já tady můžu bejt těžkou napadanej za to, že odmítám Forda. To dedy si vyhrazuju! a jestli je ten lifting opožděnej Apríl, tak to beru, jinak ne. Já prostě chci, aby Mondeo bylo povedený auto. Budem na něho koukat na každém kilometru, tak mu držme palce. HOWGH.
Zaspals dobu - zalináři? to je evergreen před 20ti léty. Zelináři vymřeli na nemoc, která se jmenuje Supermarket. Řidič firemního TDíčka je vpodstatě ten samej člověk jako ty. A já? Já jsem Passata neměl, namám a mít nebudu, tak s tím si hlavu nelam. Co se týká kravaty, pak souhlasím, že mám-li takové pěkné auto, měl bych se k tomu umět i pořádně oblékat. A teď to nejdůležitější - nikdy se nestyď za to do čeho kupuješ benzín. Sám si protiřečíš. P.S. předpokládám, že chodíš nahej. Neboť Levisky už jsem viděl na pěknejch pár blbech...
Ale, prosím tě. Kdes nabral tu vědomost, že jsem ujetej na VW, čteš mě tu? Co se týká druhého pohledu... no, Nerane, ma tohle buďto máš, nebo ne. Každej ne sobě může ale pracovat. Žačni u profesora Knížáka - třeba tě umění osloví. Auta jsou také umění.
Z každé generace tlačí to své jen ti, kteří nemají povědomí. Pokud bys chtěl dávat do generačního kontrastu LED ZEPP a Prodigy, pak je zřejmé, že máš velké mezery. To je jako bys chtěl tvrdit, že Botti má nejlepší nátisk, jen proto, že je starej jak ty. Nejlepší nátisk měl Miles Davis v padesátejch létech. Kvuli tomu si ale nebudu kupovat stroj času. Jen je dobrý ho mít doma v knihovně. Alespoň Kind of Blue. Až se nebe zatřese a narodí se něco jako LED ZEPP, tak ti to sem napíšu. Zatím je nebe v tomto směru už dlouho zatažené... Asi jsi nepochopil, co mám na mysli tím "zaposlouchat". Ale k autům - zadek Mondea je bez jiskry. Passat v minulé generaci by v tomto ohledu dokonalej. A u nového tu dokonalost doběhneš. Jsem klidný. Dokonalá byla Sierra. Mondeo ne.
A malokto si pripusti to ze si auto vybera podla toho ako sa im paci. Staci pozriet na elektrony na malych autach kadejake chrom pakety a vybava vo vnutri koza a pod. Do maleho auta si malokto priplati ABS airbag ale Al kolesa preco nie. A samozrejme znacka. Ved ti severania a ten japonec dovolim si povedat su v jazdnych vlastnostiach lepsi ako nemecka trojica.
Pokud věříš tomu, že Mondeo se 107kw natřelo RS, tak šetři na MOndeo. Navíc, nejde o okruh, já psal - SKORO stejně, takže ty 2 vteřiny ty to pojmou. No a 220 ST je to samé jako RS, jen to má o 40 koní víc. Tuším, že bude těžší, tak že by se s RSkou mohli pěkně prohánět.
Myslim, ze si stale nerozumime - to auto proste o kompromisech musi byt, jinak neni mozne, aby melo komfortni pruzeni - nebo si snad myslis, ze zavodni auta maji tvrdy podvozek jenom proto, aby ridice bolela *? U Mondea je ten kompromis prave ve prospech rodinne ladeneho auta.
je videt,ze jsi totalne ujetej jen na VW,coz se teda divim,ale budiz-vis co se rika? kazdy je svym zpusobem mrzak. proste s tebou nesouhlasim,Mondeo v mem pohledu lepsi a muzes si rikat co chces.a s tim pohledem?pokud te nejake auto nezaujme napoprve natolik,ze ho chces videt zas,tak je to spatny... a muzu ti rict,ze se na Passata radsi ani koukat nechci.
Mluvim o tom, ze Mondeo poskytuje pri velmi komfortnim pruzeni zaroven jistotu a pevnost v zatackach, to auto neni o kompromisech...Alespon co se tyce jizdnich vlastnosti, proto me u nej zabity new edge mrzi. Z Focuse I se stala ikona, pokud by Ford s jeho tvarem prisel az nyni bude pusobit stale sveze...kdezto Mondeo nam prece jen rychle zestarlo, nebot jiz v dobe uvedeni bylo ponekud konzervativni.
Nemůžu s tebou souhlasit, že technika je skoro stejná. Uvedu na příkladu srovnání supersportovní Oktávky RS se 132 kW a standardním Mondeem v dvoulitru 107 kW na okruhu a Octavia RS dostala na okruhu cca 2-3 sec. na kolo? Není to už dost dobrej důvod si pořídit za pěkný peníze v podstatě sportovní náčiní. A to se nebavím o tom kdyby na ten okruh posadili Mondeo ST 220... To by tech sekund bylo asi 10!
A slyšel jsi o tom, že vedle sebe v testu na okruhu postavili Octavii RS 132 kW a standardní Mondeo 2,0l 107 kW a Octavia RS dostala na okruhu cca 2-3 sec. na kolo?
No, tak to cos' prave napsal, je pro me jeden velkej nesmysl :o) pokusama o napodobovani LZ pocinaje (tomu jsem se zasmal, ale myslim, ze podobny nesmysl tlaci kazda generace o tom svem), zazrakem zaposlouchavani-se konce ... Taky mam nemalo songu, do kterejch jsem se zaposlouchal, ackoli mi zpocatku nic nerikaly - ale nikdy to nebylo zaposlouchavani se z (vlastniho) donuceni nebo zaposlouchavani-se do songu, ktery mi prisly vylozene odporny. Myslim si, ze takhle "zaposlouchat" se muzes naprosto DO CE-HO-KO-LI; a podobne (muj nazor, kterej ale neni betonovej) ty sis IMHO nakonec rekl, ze "ten Passat je krasnej" (+ treba jeste neco o tom, ze "je krasnej slozite a clovek to musi procitit, aby pochopil; ze to neni pro jednoduchy lidi, ktery nemaj koule a benzin v zilach" atd. :o))) ... Kdyz uz jsem jako priklad zminil ty Prodigy, tak prave u nich se k zaposlouchavani nutit nebudu, protoze predchozi 3 LPs fungovaly IHNED (a funguji dodnes) a u drtive vetsiny songu, ktere se na nich nachazej.
Covece, GTI, i kdyby se mi po lobotomii novej Passat zacal libit, tak bych si ho nikdy nekoupil... zaradit se mezi jaky "typy": taxikar, zelinar, wanabe manazer, ridic firemniho TDicka a v neposledni rade GTI . Asi bych se stydel i tankovat. Kdyz vidim jak z pasatu leze vorezprut, kterej si ani neumi poradne zavazat kravatu, ale uz ma velkou karu, tak se jen usmivam...
moc s tebou v tom co jsi řekl nesouhlasím... Kdyby šlo o tu bezpr. klimu nebo pohodlný sedadla (kožený).. tak by všichni jezdili tím Volvem Saabem Subaru.. ale jde o to že je zajímá to.. - Mercedes BMW Audi a pod... a přesně.. ale málokdo si to připustí...
Pravda je, že mé oči jsou trochu ve tvaru těch GTI předních světel. Prodigy mě nechávají zcela chladným. Co se týče ostřejší muziky, tak vše už zahráli Led Zeppelin. To, co přišlo po nich je jen snaha se jim přiblížit, což možné není. Tvrdá nekašulírovaná hudba skončila v roce 1980, to zemřel John bonham, ten kdo vlastně spoludefinoval Hard rocku. Geniální bubeník. Pokud neznáš pocity "zakoukání" a zaposlouchání, pak jsi v životě ochuzen. Právě to odhalování třeba v hudbě, to tísící poslouchání a objevování nového je TO nádherné. A platí to i a aut...
Tak mas stesti, ze jsi to slysel, alespon jsi zasvecen. Passat ma teprve ted jizdni vlastnosti na urovni Mondea a to Mondeo bude za dva roky uplne nove. Boj zacne nanovo. Ne, ze by si po predstaveni pana obtloustleho (cti Passat) svoje priznivce nenasel, ale bojovnik prijde novy.
No, ze by Mondeo melo nejaky super podvozek, tak o tom slysim poprve - jde spis o dobre udelane rodinne auto se vsim vsudy (vcetne rodinne ladeneho podvozku). U Focusu je to o necem jinem.
zadek Passatu je porad serednej, predni svetla Golfu jsou oprad divny (trochu lepsi je to ve verzi GTI (no a "naprosto vyjimecky a osobity" to je, kdyz SES GTI :o)) ... kdyz musis Golfa "nakoukat", aby sis TED "uvedomoval", tak to je jako se "zaposlouchavanim se" do hudby - zaposlouchas se temer do cehokoli (nove Prodigy se mi nelibi, kdybych se ji pustil 50x asi bych se zaposlouchal, ale o tom pro me music nikdy nebyla)
Ten zadek je k diskuzi. Já se ho bál. Jak jsem ho šel zprubnout - psal jsem to tu, tak jsem k němu šel se zavřenejma očima a nechal se postavit tak, abych jako první pohled jsem měl šiknmo zezadu. A představ si, že ten první pocit byl úplně vyrovnanej - že to do sebe zapadá. Obdobné to máš u Golfa. Změna zadních světel po 30 letech. A teď, když za ním jedeš, tak si uvědomuješ, jak to dokázali... Paráda. To je to, co jinejm chybí. Mondeo - jo,jo, a to je všechno... dál nic.
Nerane, je tady známé, že ty potřebuješ vždycky trochu času na rozkoukání . Tak o Passatovi napiš prosím tě něco až na podzim. Modernizace Mondea byla načasovaná na nástup Passata, aby případně zviklala zájemce na pomezí, kteří společně se mnou jen kroutí hlavou, jakýmže to "světovým" autem to na nás Ford s Mondeem zkouší... Jo, a jediný pohled je o ničem. Ženská tě musí sejmout (stejně tak auto) až na druhej pohled.
+ - trága... Mám lepší - Vyhozenej ředitel se loudá z kanceláře, sjede vejtahem do garáží, zpráskanej jak doga vleze do plusu a na první křižovatce se už zas cejtí jako král... Do toho věta - Pro ty, kteří jsou rádi nahoře...
uznavam,ze sem jim ten facelift moc nepovedl.ale nezapomnel jsem,jak si s prominutim "slintal" nad new Passatem neco v tom smyslu,jako ze urcuje smer stredni tridy.tak ja ti teda rikam,ze to tak neni.BMW se mi zpocatku nelibila,ale na nektere sem si uz zvyk,ale na Passata koukam dlouho,a porad nic.ale u Mondea mi stacil jediny pohled a muzu v klidu rict,ze tohle auto sice mozna neurcuje smer v designu,ale vsude jinde ano!
To je na bazi Mondea. Asi tak o třista procent lepší... Překrásná kola. Předek na Evropu moc tvrdej. Zadek povedenej. Jak málo stačí a vše je jinak. Jak jsi napsal ty adresy, tak jsem si představil, že sem někdo nedopatřením vleze a přečte si - mrkni na xxx, zepředu a pak na yyy, zezadu - tak si musí říct, že tu sjíždíme nějaký parádní péčka
Konečně. Vyvěste prapory a začněte nalévat. Já a Yaroukh jsme se na něčem shodli. No já nebyl ze začátku přímo rozladěnej, ale říkal jsem si "tak docela ujde, no a co?". A pak se mi začaly vzpomínky na něj stále neodbytněji vracet. Tak teď čekám, že přijde GTI a oboum nám to vytmaví, jak je Fusion nudnej a má nenavazující linie.
a sakra sakra, Lones mi cte myslenky; celej dnesek premejslim, kde zavist rec o Fusionu (nekecam :o) ... jak jsem byl zpocatku rozladenej z toho odklonu od konceptu 427, tak ted jsem do US Fusionu zamilovanej (predevcirem na plose vystridal Rover 75 coupe, coz byla takova mala nevera); hodne rad bych ho aspon potkal face2face :o)
Je pravda, že na evropském mondeu se New Edge styl začal "normalizovat". Byl to mezi stupeň mezi úchvatným Focusem I a supernudným Focusem II. Vyzval si nás všechny najít svůj designový ideál ve střední třídě. Já ho před chvilkou našel. Americký Ford Fusion (nemá nic společného s tím evropským malým cross-overem). Tak by měl pokračovat New Edge: [odkaz] a zezadu: [odkaz]
no "nadcasovost", pokud chapu spravne vyznam toho slova, je prave kdyz neco (v nasem pripade auto) muze zustat po dlouhou dobu bez velkych zmen - a to je pripad Mondea (a byl i Focusu) ... caste obmeny auta snizuji prestiz modelu, ale to vis dobre sam
Pánové všechna auta ve střední třídě (s lehkou výjimkou 407) jezdí skoro - s-k-o-r-o totožně. Oprostěme se od toho, co kdo řídí a přiznejme, že se jedná o běžnou produkci ve střední třídě. Z tohoto pohledu je technika pod Kabátem konkurence schopná ať jde o Passata, Mondeo, nebo 407. Drobné nuance jsou než nuancemi. Pouze 407 se svým zavěšeních sedí snad o trochu lépe. Nejdůležitejší je tedy u auta střední třídy (neřešíme 911 turbo, že ne) to, jak je střižené, jak působí a jak esteticky uspokojí vlastníka. V tomhle tedy zásadně nesouhlasím s Lolkem, který tohle neřeší... Pánové barva vozu, barva sedadel, zda kůže nebo igelit - to je téma v této třídě. Nebo máte dojem, že když vezmu tvrdě za Passata, že Vám ujedu? Vám, co budete Valit obdobně motorizované Mondeo? Neujedu. A já při pohledu na liftované Mondeo musím teď připojit - pamatujete, Když VW modernizoval Passata, ta zadní světla? Jo, tomu se říká modernizace. Jak vás osloví zadní dvěře Mondea, jak na vás působý lomy zadního bočního okna? Copak vy nevidíte, že to je jen dýchání realitě na záda, a o nějaké nadčasovosti nemůže být ani řeči? Vy nevidíte tu nenavázanost tvaru přední masky se spodní štěrbinou mezi mlhovkama? Vám nevadí anténa v pokračování předního skla? Vám nevadí nezvládnutí přechodu C sloupku do blatníku? Vám nevadí ta trapnost v podobě blinkrů (Pamatujete na MB 190? - tam to uměli), Vám nevadí ta stěrbina na zadním nárazníku? Bangle se usmívá... Co ty fádní boky bez jediné linky, bez jediného zlomu? Zadní okno tvarově vůbez nezapadá do linií oken bočních... Ach, kde jsou doby Sierry...
Co říkáš na tu totálně nevkusnou reklamu na Golf Plus? Ty potetovaný záda ve večerních šatech = na zvracení. Ale je pravda, že to dobře vystihuje kočkopsí náturu propagovaného vozu
Kolko ludi si kupuje auto kvoli takemu podvozku ako ma Mondeo ? Malokto. Ked sa niekoho spytas ako si vybera auta tak zacne spolahlivost bezpecnost jazdne vlastnosti vybava ale 90 percent ludi si auto vybera podla toho ci sa im paci potom podla znacky a potom mozno zoberu do uvahy motor bezpecnost a pod. Ked chces auto predat tak malokoho zaujimaju take vyrazy ako pizoelektricky vstrekovac DSG Torsen Haldex. Co ich zaujima ? Bezprievanova klimatizacia kozene sedadla slova ako Mercedes BMW a pod. Preto sa preda tak malo Saabov Subaru Volva ? Ale to je na dlhu debatu. Ja viem co si chcel povedat lebo ja by som si auto tiez vyberal podla toho ako sa bude drzat v zakrute a podla toho co ma v strojovni ale takisto viem ako ludia vyberaju auta aj ked si to malokto z nich pripusti.
Bavit se o super jizdnich vlastnostech Mondea je nosenim drivi do lesa, stejne jako u Focusu...Ford podvozky umi, to je naprosto bez diskuze a nebyt Focusu I., Golf by mel dodnes vzadu vlecena ramena...
Zatím poslední facelift Mondea si svou světovou premiéru odbyl před dvěma lety v Brně. Jsem zvědav, zda tomu bude letos také tak. A příští Autosalon by pak mohl hostovat premiéru nástupce... Ale nechápu, proč Ford nerad omlazuje svá kombi.
Kdy už konečně pochopíte vy nýmandi, že každý si nekupuje auto aby někoho oslnil neskutečnými tvary karoserie, ale hlavně aby si tu jízdu užil jako řidič... A to v Mondeu bez nadsázky mnohem víc než v Pašíkovi, který citelně nedosahuje sportovních kvalit podvozku jak v Mondeu! How! Jen se bavím jak každý hodnotí design, protože nic dalšího hodnotit nemůže...
No ked som si precital nadpis pomyslel som si "Passat mas problem". Ked som docital o pozrel obrazky tak to tak nevidim. Keby to bola taka plastika ako ma Cher tak vtedy by sa Passat mohol triast od strachu. Teraz moze byt bez starosti. Mondeo by potrebovalo nieco radikalnejsie nejaku revoluciu nejaky "New Edge" ci ako to bolo.
Bože, umím si představit jak ti teď je Tohle by se chytlo na Apríla. Radio, decentně tě to nechám prožít. Prosím tě, zavolej jim, že už asi 150 let ladívá hořejšek předku s nárazníkem. Asi na to zapoměli... Tak tohle to snad ani Passat nečekal. . To je total propadák.
Jak je to se spolehlivostí? Přece jen, v okamžiku, kdy se na autě dělá facelift, jsou z autem zkušenosti z reálného provozu.
Bohužel, dříve o Fordu platívalo, že:
FORD = Fix Or Repair Daily
FORD = Found On the Road Dead
Je to s dnešními Fordy lepší?
Tento tvar svitilen ma Mondeo od roku 2000, pridan pouze diamantovy efekt a umisteni jednotlivych svetelnych zdroju. Doufam, ze pristi generace bude tvarove napaditejsi. Je videt, ze tento tvar navrhl tvurce Passatu B5.
Jo jo, svagr ma Mondeo, obcas si je pujcuju, fajn auto... ale vzdycky kdyz chci vedet kolik je hodin, marne silham po pristrojovce, odecitani z tech analogovych hodin uprostred palubky je starsne neprehledne... Jinak ale fakt povedeny auto, za nejvetsi prednost povazuji vnitrni prostor a komfort, za slusny penize.