Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST První jízdní dojmy: Toyota Aygo 1,0i - Kmochova pravnučka

63 komentářů

Nevidím jediný důvod, proč si koupit toto prdítko místo Yarisu.
Co cena?
Co vzhled?
Auto z tohohle segmentu bych nekoupil nikomu ani za trest, ale přesto si dovolím subjektivní názor. Aygo je mnohem hezčí než ti vytlemení frantíci. A to vychytrlé tvarování karoserie, to jak ohýbají plechy vprostřed směrem ven navozuje pocit, že je auto z masivních dílů. Dobrá psychologie. Obdoba toho, jak u Volva a Audi vypouknou pod bočníma okýnkama dveře směrem ven. Člověk má pak pocit, že ho nechrání plech, ale tlustá deska ocele.
Hezké je, pro ženu s dítětem snad i praktické, ale bude se prodávat za cenu Yarisu => prodeje na bodu mrazu. Yaris s ABS, airbagem řidiče a CD stojí 249 000 Kč. Toto bude tak o 10 tisíc levnější.
jj. Máš recht. Nejdůležitější bude cena a pokud nebude někde na hranini 200 tisíc, tak toho asi moc neprodají.
Podle toho, jak své dojmy hodnotí auto.cz, je to nejspíš dost hlučné prdítko. Že budou holé dveře přenášet hluk mnohem víc, se dalo čekat.
Tedy auto pro ženy? Spíš pro západoevropské studentky, které parkují vedle kavárenského stolku. Souhlasím, že Yaris je oproti tomuhle dospělé auto, i když má jen 3,62m. Pochybuji, že se bude jednat o přímou konkurenci matizů, picant, sirionů a dalších mini. Tahle trojka je ještě o třídu níž. Dovolím si též vyslovit názor, že nová generace se za 4-6 let bude vyrábět přinejmenším v Polsku, protože tohle auto vypadá i v plné výbavě stále lacině, ale levné není.
Ještě štěstí, že nenese logo Škody. Pak by bylo Aygo premiantem tuzemských testů.
Já bych naopak řekl, že to bude konkurovat Pandám, Picantům, Matizům, Sparkům...Myslím si, že je to stejná třída. Ale v rámci této třídy budou patřit k nejmenším ale zároveň nejdražším. Když to porovnám třeba s Fiatem. Za daleko míň peněz nabídne v tomto segmentu podstatně praktičtější pětidveřovou Pandu a již velmi brzy daleko hezčí a stylovější třídveřové Trepiúno. Použitelný na verzi 4x4 (tak jako v případě Pandy 4 x 4)to taky není. Moc se těším až to uvidím, svezu se v tom, ale Evropa z tohoto vozítka na zadek asi nepadne. Podle mě to bude velkej humbuk pro nic, zatímco taková Panda je tichá voda, která břehy (v tomto případě spíš prodejnost)mele. Uvidíme prodejnost za rok.
Jen pro představu-prodeje miniaut v Evropě za rok 2004😒br /> Fiat Panda - 185 196 ks.,
Renault Twingo - 84 365 ks.,
Smart Fortwo - 81 695 ks.,
Ford Ka - 78 430 ks.,
Fiat Seicento - 62 084 ks.,
Kia Picanto - 56 886 ks.,
Daewoo Matiz - 55 081 ks.,
Hyundai Atos - 37 220 ks.
Jsem dost zvědavej, kde bude za rok trio z Kolína.
Porovnávat tento segment v Evropě a v Čechách má přitom smysl. Dokládá to například Fiat Panda, jejíž prodeje jsou v E. větší, než jejích dvou největších konkurentů dohromady, v Česku jsou prodeje Pandy dokonce vyšší, než tří největších konkurentů dohromady.
Mas recht. jenom neverim ze se novy fiat bude jmenovat Trepiůno podobne jako se nova panda nejmenuje Gingo. Trepiůno je slozene slovo Tre piů uno a chce rict ze se tam vlezou 3+1 cestujici... Kazdopadne at uz se to bude jmenovat jakkoliv, tyhle dva modely spolu s novym puntem by opravdu mohly spasit Fiat. Pokud se k tomu prida solidni naharada za ne prilis podarene stilo, mohl by Fiat znovu ziskat povest nejlepsiho vyrobce malych aut v Evrope
S tím názvem pro Trepiúno plně souhlasím. Nevěřím ani tomu, že by byl interiér 3+1. Spíš to bude klasicky čtyřmístný. Však má být dlouhé 3,3m (tj. jako dnešní pětimístné Seicento).
Ten název Gingo jsem nedokázal pochopit. To byla hodně velká blbost. Stará Panda byla hodně oblíbená, zná ji prakticky celá E., nový typ na ni v leckterých momentech velmi navazuje, bylo proto nelogický, dávat jinej název. Ještě že Renault protestoval . Díky tomu je to zase Panda.
Jen si myslím, že tyto malé typy Fiatu začínají velmi zaostávat za konkurencí z hlediska motorů. Na obsah 1.1 jsou výkon 40 kW a spotřeba 5,7/100 km už víceméně mizerný hodnoty. Dnes motory 1.0 běžně dosahují výkonu kolem 50 kW a spotřeby v rozmezí 4,6 - 4,8 l/100 km. Doufám, že s tím Fiat taky něco udělá. Snad by mohla pomoci technologie Uniair. .
Doufal jsem, že motor 1.1 v Pandě bude časem nahrazen motorem 1.0 od Opelu, ale to se už konat asi nebude (rozchod Fiatu s GM). Zatím vyčkávám, tak uvidím. Můj Saxík by si taky už zasloužil vystřídat. Před ním jsem měl starou Pandu a rád bych se k Fiatu vrátil.
No ale zase Toyota je Toyota. Je teda otázka jestli to bude bezporuchové auto (jako třeba Yaris) a nebo to bude spíše na úrovni Citroenů nebo P206....
.. za to z nákupního košíku... "zato" se v tomto případě píše dohromady ne?
Máte pravdu, omlouvám se za překlep. Opraveno.
Kdyz uz jsme u toho ... cestina ma takove pekne slovo "zjednoduseni". Bohuzel i jazyk, zda se, podstupuje "Simplifikaci".
Správně, a jednou z forem oné "simplifikace" je psaní bez diakritiky a nesprávné používání velkých písmen a trojtečky, nahrazující z jakéhosi důvodu zcela dostačující čárku.
bez diakritiky pisou prevazne prizpivatele se zahranici, kterym se nechce instalovat na comp. cestinu
Soudím, že přispěvatelé ze zahraničí mají převážně jiné starosti, než hlídat češtinu v odborných článcích proti pronikání cizích slov. Tenhle argument neberu.
a před "ne" se píše čárka, ne? Když už chce někdo kritizovat, tak by to měl nějdřív umět, ne?
Nějak jsem se nic nedočetl o té spotřebě, nad kterou jste přimhouřili oči, je tam plno subjektivních keců a fakta skoro žádná. A
taky mám pocit, že tu recenzi psal mimozemšťan nebo ta paní co je na fotkách.....
Dovoluji si připomenout, že jste četl pouze první jízdní dojmy, nikoliv test. Ten bude následovat, jakmile bude Aygo oficiálně k dispozici, tzn. nejdříve za měsíc. Spotřebu jsme neměřili z jednoduchého důvodu - vůz byl k dispozici pouze na několik hodin a za tu dobu se ani nelze přiblížit k hodnotám, které by aspoň trochu odpovídaly skutečnosti.
Když už to chtějí prodávat za luxusní cenu (o cca 30-50 tis vyší než konkurence) jako stylovku, mohli to alespoň luxusně zatlumit. 20 kg tlumících hmot navíc by to snad uvezlo a zas tak moc by to náklady nezvedlo..... Tu převodovku jsem teda taky nepochopil - u litrového auta do města - na trojku 150 a pětka neudrží 140 po rovině? Se mi zdá že šikovným žaponcům vlezlo český pivo na mozek......
šš
to teda nevím, co vlezlo na mozek VW s Fabii 1.2HTP, ktera ma o 3kW min, zere o litr vic a zrychleni z 0 na 100 ma za 15.9 proti 14.2 u Ayga. I kdyz je to prditko, v interieru je vic mista a s tou hlucnosti bych byl opatrnejsi - nechce se mi verit, ze by Toyota nebyla ticha...
Jenže Fabia je o půl metru delší, resp. o 250 kg!!! těžší. Problém není v motoru 1.2 HTP, ale v jeho kombinaci s autem, na které je prostě slabý. Dát 1.2 HTP 12V do Ayga, jelo by to možná líp než ten toyotí tříválec
Naprostej souhlas. 1,2 HTP je slušnej motor, jen je na něj Fabka trochu moc těžká. Ale i tak jede slušně. Jen nevím co centor myslel tím větším prostorem v Aygu než ve Fabce. To měl být žert??? Seděl jsem v Aygu a vím své...
Jen by mě zajímalo, kdepak jsi v tom asi seděl a jak dlouho, že víš své...
1,2HTP je slabší a žravější už jen podle technických parametrů. Když pominu kufr, tak nato, že je Fabia o půl metru delší, rozměry interiéru jsou fakticky větší v Aygu - je sice menší v šířce o 5mm, to ale vyvažuje daleko větší prostor nad hlavou (Aygo je o 235mm vyšší v interiéru) a lépe tvarované sedáky vzadu, které zvětšují prostor v kolenní oblasti. No chlapci, už vám zbývá jen ten kufr...
Motor ve Fabce 1,2 HTP je také tříválec.
Když píšu, že je 12V tak je z toho snad zřejmé, že vím, že je to tříválec, protože tříventilovou hlavu používá snad pouze Mercedes...
Tak jsem jen tak pro legraci spočítal, kolik by to mohlo jet (předpokládám omezovač na 6500ot/min) a vyšlo mi 230km/h (z (velkého)kopce po (silném) větru). To by mohl být slušný adrenalin.......
..........ti hňupe, si na práškoch, beres nejake tabletky? Adrenalin je citanie diskusnych prispevkov, najme tvojho, blbe
Tady se ale vylihlo najednou odborniku, co prispevek to zcestne kecy.
Smerovou stabilitu vyresi sirsi pneu. Pridat si trochu tlumici hmoty a je po hlucnosti, ne? A prodavat se bude hlavne na zapad od nas. Nejvic me ovsem pobavila poznamka, ze toto auto bych nekoupil nikomu ani za trest mne jsou mini auta sympatictejsi nez kdovijak obludne rozchlastane kary
Přidat si trochu tlumící hmoty? To jako doma? To je vtip? To bychom byly na úrovni Favorita z r. 88, kde s tím kutilové laborovali. Mimochodem jakákoliv podomácku dodaná tlumící hmota bude stejně naprd.....
i
Rád jsem tě pobavil. Smíchem se prodlužuje délka života.
ja se malejch aut nebojim
A to ti radil kdo s těmi širšími pneu?
Resili jsme obdobny problem - a pomohli sirsi pneu
další nekřesťansky drahý Warburg Já se už těším na nový Swift a pak se uvidí...
Gratuluje Wam fabryki w Kolnie (fajne auta tam robią). pozdrowienie od AutoNews (www.auto-news.prv.pl)
Z té kolínské trojice je jistě nejhezčí. Podstatnější však bude, jak na tom bude s kvalitou a spolehlivostí. Pokud bude následovat své větší "sourozence", má podle mého názoru budoucnost. Popravdě bych chtěl vědět, kdo by si z oné trojice, vybral něco jiného než Aygo...
Nejsem nikterak zaujatý vůči Citrënu a Peugeotu, ale Toyota je asi Toyota.
Mě by se možná víc líbil ten Citroen.Předek se mě líbí nejvíc ten od Toyoty, ale od B-sloupku dozadu se mi líbí víc dvojčata PSA.
Jen abyste se s té Toyoty jednou nepo...
Ve druhém pádě se nepíše s té Toyoty, ale z té Toyoty. Nikdo se z Toyoty nechce podělat, ale když to srovnám s Citroënem a Peugeotem se vším všudy, a to nejenom v této kategorii, mají Francouzi co dohánět. Ano přiznávám BMW mám raději než Toyotu a je jistě lepší(také nesrovnatelně dražší), ale i tak je na tom Toyota velmi dobře.Pa Pa
Ahoj, chtěl bych reagovat na to, že si každý koupí raději yaris než aygo.
Od září je v Evropě nový yaris, který se velikostí bliží spíš Hondě Jazz(viz. VITZ v Japonsku), takže i s cenou půjde nahoru... a tím uvolní místo pro aygo
Otázka je, jestli nebylo lepší nechat současnou strategii -"zlatý střet)"
zlatý střet - to jako zlatý hřep?
Nedělám v Kolíně a auta mne neživí. Když jsem pročet názory, tak je jasné, že jsme v stále v česku. Všichni všechno ví, vše je špatně, neprodá se to atd. Nebo-li, ujasnil jsem si, že nejsme vyspělá země EU. Jo, také asi všichni ví, jak se má hrát hokej, ale bruslit umí...Umí ti chlapi v hospodě? Tak je to i vývojem aut. Jasně, Japonci a Francouzi postaví továrnu na 300 tis/rok, aby to neprodali. Že by až tak byli padlí na hlavu? Tomu nevěřím. K ceně: je to problém každého z nás, za kolik dělá a nakolik je pro něj auto drahé či levné. Podle mne je cena přiměřená.
cena s tím za kolik kdo dělá vůbec nesouvisí. Cenu je potřeba poměřovat s jinými cenami a ne s nějakými příjmy nějakých lidí
Jestli je podle tebe touha sdělit svůj názor ostatním projevem nevyspělosti země EU, tak nikdy nevyspějeme. Není nic horší než stádovost názorů a nevyjádření toho svého. Tím bychom byli minmálně o 16 let zpět. Je jasné, že stránky o autech nebude navštěvovat tolik příznivců malých aut, jelikož jde většinou o ženy, které zajímá jen kudy se tam leje palivo, proto tu bystřejší člověk nemůže hledat samou chválu na tyhle prcky. Nemám nic proti trojce z Kolína, i protože v kolíně bydlím, fandím jim, ale v životě bych si něco podobného nekoupil a popravdě řečeno nechápu lidi co si malá auta kupují, ale neberu jim to . Odpovídám na tvůj příspěvek, protože nemám rád, když někdo "pomlouvá" čechy. Poměrně často cestuji po EU a češi jsou na západě dost oblíbení, v očích "západních evropanů" už to rozhodně nejsou tzv. "chudí příbuzní" (i když my víme, že stále ještě jsme...). Zamysli se nad svým příspěvkem...
Je to fakt.Ale já bych do yaga klidně šel.Když bydlíte třeba v Praze, nepotřebujete mít maximálku kolem 220 ,zrychlení pod 7s a za sebou 500l kufru.Aygo si spíš koupí každý jako 2 auto do rodiny do přecpaných měst něž na každodenní cestu Praha-Brno.To je jasné.Ale každý hned nemusí kritizovat dobrý nápad na 3 pěkná auta a na pěknou továrnu v kolíně!
Jasně, já jezdim denně po D11...a maximálku využívám často ale Kolíňáci jsou super, mě se moc líbí, ale jak jsem již psal, není to nic pro mě (moje matka si již objednala Aygo...) Jo a nechtěl jsem hájit kritiky, jen nemám rád lidi, kteří "pomlouvají" čechy a jaksi se tím staví nad ostatní čechy a zatím nemají páru co se děje venku (doufám, že je to napsáno srozumitelně, zní to totiž podivně )
Ano, je to psáno tak srozumitelně, že zírám. Proto cokoliv dodávat je zbytečné, ale, pokud se ti uleví, kolínská auta jsou srač*ky, zmetky, prostě nechápu, jak mohl tohle někdo vymyslet a už vůbec nechápu někoho, tvoji matku v to počínaje, že si to může vůbec koupit. Fakt šílené. Kdo se povyšuje? Já? No to sotva. Mně fascinují lidé, kteří umí, což oceňuji, zapnout comp a na cokoliv, co se v Kolíně nebo v Boleslavi vyrobí napsát, že je to *, čímž končí i jejich slovní zásoba za AGJ a umění modelovat ve 3D. Po EU jezdíme i jiní, ale to sem nepatří. Je to o autech. Nicméně, že jsme pro ně 2. liga, ví každý, až na pár socdem nadšenů na čele se soudr. špidlou aj. podobnými.
P.S: Matce kup přilbu, bude se v tom cítit bezbečněji. Už jsem jistě "správný čech", protože to kritizuji.
Hm, dobře, podle tebe by teda bylo lepší, aby sem psali jen lidi co budou vše české hájit, budou z toho na větvi a rozepisovat se jako ve škole? Pokud sis nevšiml, nežijeme v pohádce. Prober se! Myslíš, že všichni němci hájí všechno německé? Po EU jezíme i jiní, ale ty určitě ne... P.S.: Od někoho kdo si dá přezdívku IT bych čekal víc inteligence
Já zase od někoho, kdo si dá přezdívku "P" naopak neočekávám nic, ať zachovám linii diskuse, seč se mi to příčí.... Asi chodíš , hochu, na fóra o autech jen pár dnů, protože jinak bys postřehl, že obecně platí, že vše co je české, nebo od VW, je totálně špatné. To se mi nechce věřit. Německé ani české auto nemám, pominu-li Fabii pro ženu, což jí na ***čky po městě stačí, ale to se nepočítá. Jenom mi vadí kritika, která je kritikou z principu, že je něco z Česka nebo Německa,což je projevem čecháčské malosti. Nemusím z kolínských tašek omdlévat,ale nemusím je za každou cenu kritizovat. Na tento názor mám právo a tímto to ukončím.IT je zkratka jména, ale to tu snad nebudeme řešit, nebo i tohle je problém? Alespoň je vidět, co vše je pro někoho problém...
Hm, opět si mě odpovědí nenadchl, ztrácím tu s tebou čas. Jediný kdo je tu zaprděný, vše kritizující a ne moc bystrý "čecháček" (záměrně používám tvůj slovník) jsi ty. Sám požíváš slova jako čecháčská malost - to jako že ty jsi velký čech nebo co? Zbav se svých komplexů a pak něco piš do veřejného fóra, nikoho tu tvoje problémy nezajímají.
Ano soudruhu, jak se račte domnívati.
Vim, ze to do tyhle didkuze asi nepatri, ale nevite nekdo neco podrobnejsiho(napr. kudy se pojede pres Prahu) o Gumballu 3000, ktery zacina 14.kvetna???????????????? Ja bych se tam docela podival.Prece jenom, kde ma clovek moznost videt McLaren F1 atd na zivo u Nas?!?
To by mě taky zajímalo.Někde jsem slyšel,že mají mít v Praze sraz či přestávku.Možná zkus zapátrat ve starých zprávách na www.autorevue.cz,mně se nechce .Nevím,zda tam bylo udané místo,ale zkusit to můžeš
Start v Londyne a prechadzaju cez Prahu. www.gumball3000.com
Z aut od Kolína je Aygo určitě nejhezčí,ale za ty prachy bych si koupil Yarise
A než Yarise raději Fabii,Než Fabii raději Punto,Než Punto raději nový Swift?Nepište co byste si raději koupili a pište o autě co tu je!
no zbohom,az doteraz patrili toyoty k najmenej poruchovym autam,ale asi ich uz nebavi vyhravat ankety spolahlivosti a tak sa japonci rozhodli,ze najvacsiu istotu v znizeni kvality vyroby dosiahnu ked zacnu vyrabat auta v CR.ak budu take kvalitne ako fabie mame sa na co tesit,cesi nevedia nic spravit poriadne...