Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Shanghai Auto Show: nejen kopie (velká fotogalerie)

Ještě před několika lety se čínský autoprůmysl chlubil pouze výběhovými licenčně vyráběnými modely evropské, severoamerické nebo japonské provenience. Dnes je vše jinak. K útokům na čínského zákazníka se přidává i oranžová Škoda Yeti.
Zpět na článek
26. 4. 2005 10:07
neregistrovaný "GISman"
26. 4. 2005 15:27
neregistrovaný "Kaviar"
26. 4. 2005 10:50
neregistrovaný "klepacek"
26. 4. 2005 11:03
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
26. 4. 2005 11:05
neregistrovaný "Jura z Brna"
26. 4. 2005 11:36
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 12:20
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:22
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 12:27
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:25
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:42
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 13:03
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 13:10
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 14:46
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:02
neregistrovaný "Yaroukh"
26. 4. 2005 12:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 13:01
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 13:20
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 13:27
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 13:44
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 17:06
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 19:22
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 13:56
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 17:07
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 18:09
neregistrovaný "mates"
27. 4. 2005 08:23
neregistrovaný "Jozki."
26. 4. 2005 13:48
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 13:59
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 14:24
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 14:11
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:13
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:26
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 14:32
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:50
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 15:01
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:02
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 17:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 18:11
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 18:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 15:01
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 15:03
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:06
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:20
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 15:34
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:41
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:22
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:31
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:29
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 15:37
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:45
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 16:54
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 17:15
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 17:23
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:44
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 20:47
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:49
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 19:20
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 20:09
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 21:44
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 09:19
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 10:03
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 10:13
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:37
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 10:50
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 11:06
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:48
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 22:01
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 20:52
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 20:58
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 21:57
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 22:16
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:36
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 10:55
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 09:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 11:13
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 11:44
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 11:31
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 11:57
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 12:04
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 12:50
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 16:44
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 15:40
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:45
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:46
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 16:50
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:27
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 17:30
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:47
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 19:25
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 20:10
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 21:58
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 16:12
neregistrovaný "John"
27. 4. 2005 10:15
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 12:54
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 17:29
27. 4. 2005 17:59
neregistrovaný "mates"
27. 4. 2005 18:15
27. 4. 2005 19:36
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 4. 2005 17:05
neregistrovaný "JaaaRaaa"
neregistrovaný "GISman"
26. 4. 2005 10:07
Evropa se ma co ucit
, kdyz tak koukam na fotku tretiho auta v poradi, tak se mi vybavuje prastare rceni meho kamarada o Tine Turner : "Je tak skareda az je krasna." . Skoda Yeti neni v cervenem kabate vubec spatna .
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kaviar"
26. 4. 2005 15:27
Re: Evropa se ma co ucit
Konecne poradny, vystizny i svizny a zaroven nevtiravy, rize odborny prispevek. Takovych vice a vice. Dobra prace GISmane.
neregistrovaný "klepacek"
26. 4. 2005 10:50
popis fotografii
nebylo by mozne pridat k fotografiim jmeno vozidlo? diky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
26. 4. 2005 11:03
bez titulku
hm tak se začínám docela děsit čísnkých automobilů. Vzhledem k tomu že čínani si s kopírováním a poiirátstvým hlavu nedělají tak to bude hustý. a o práci se asi bude muset strachovat opět mnoho lidí v tomto oboru ... a bude to stejné jako třeba v obuvnictví nebo v textilu ....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jura z Brna"
26. 4. 2005 11:05
Chairman rulez!!!!!!
Ta kreatura s napisem Chairman na zadi je porodií na slovo desing. U BMW se klepou strachy pred jejich brilantnim ztvarnenim dynamicke luxusni limuziny, ktera je krome tehto neoddiskutovatelne nadhernych vlastnosti take jiste za pomerne lidovou cenu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 11:36
Hong Qi
To auto napodobující Rolls-Royce je fakt hustý. Tak nějak by dopadnul Phantom, kdybi se u R-R opili do němoty a ještě na to stihnuli plácnout ventiporty z Buicku a litý kola z Infiniti. Jinak fakt pestrá galerie. Nádherný Cadillacy vedle nudných Škodovek se asi jinde na světě neuvidí. Skoro bych si to tam chtěl prolézt naživo. Úžasná celosvětová směsice. Že by byla Čína nový střed světa?....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:20
Re: Hong Qi
Opravdu je to subjektivni. Ja bych to formuloval spis takhle: "Elegantni Skodovky vedle divnych Caddilacu se jen tak nevidi." Ale uznavam, ze pod pojem "elegantni skodovky" nelze v zadnem pripade zahrnout studii Yeti - ta je uz skoro horsi nez ty Caddilacy
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 12:22
Re: Hong Qi
Caddilacy neznám, ale Cadillacy jsou pěkný.
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:27
Re: Hong Qi
No jo Priste si to ohlidam.
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 12:25
Re: Hong Qi
Ale zajimal by me tvuj nazor na tohle - nejak jsem se totiz zakoukal do Pontiacu (zejmena sedany G6 a Grand Prix) - ty se mi libi mnohem vic nez Caddilacy (i kdyz CTS neni uplne mimo misu). Pokud chce GM mermo moci dotahnout nejakou US znacku do Evropy, ja bych tu uvital prave znacku Pontiac...
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 12:42
Re: Pontiac
G6 je podařený auto na stejným podvozku jako Vectra a Saab 9-3. Viděl si už i verzi kupé? Je IMHO tvarově podařenější: [odkaz] a zezadu: [odkaz] Do Evropy půjde jen Cadillac a Chevrolet. Pontiacu v dlouhodobějším horizontu dokonce hrozí zánik (spolu s Buickem) a ofenzívu na nový trhy rozhodně nechystá. Ale kdyby si měl opravdu zájem tak indiviuální dovoz přes nějakou firmu by přišel v případě G6 na cca 700 tisíc a Grand Prix na cca 900 tisíc. Pokud by sis všechno zařizoval sám, tak ještě o něco levněji.
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 13:03
Re: Pontiac
Kupe ne-e, to neni pro me. Individualni dovoz je taky problem - nechci auto s 3.5 V6 a 4-kvaltem automatem. Me by se tam libil spis takovy 1.9 CDTI twin-turbo ( [odkaz] ), jenze to mi tam v Americe nedaj. No ale stejne je to ciste akademicka otaka, protoze nove auto budu kupovat az koncem 2008, takze asi tak. Ovsem to nic nemeni na tom, ze se mi ten Pontiac libi a drzim mu palce (on ted Cadillac CTS se mi taky celkem libi, jsem zvedav na cenu na trhu EU - pokud bude levnejsi nez BMW, atp. davam mu dobrou sanci).
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 13:10
Re: Pontiac
Já tušil, že nejsi krok od koupě zrovna ameriky No ale ve verzi GTP se G6 prodává i se šestistupňovým manuálem! A co se týče turbodieselu...když si koupíš Pontiac a svezeš mě, tak budu klidně na sedadle spolujezdce chrochtat a mírně s tebou cloumat. Takže o pocit z dieselu nepřijdeš
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 14:46
Re: Pontiac
neregistrovaný "Yaroukh"
26. 4. 2005 12:02
BMW "F6"
To s napisem "F6" je licence BMW nebo se jim proste libily sedmickovy svetla, tak je vobtahli? :o)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 12:21
Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Skoro to už v minulém díle vypadalo, že se Krtek stane válečným hrdinou v nějaké intergalaktické bitvě. To se ale můžete domnívat jen díky omezeným výrazovým prostředkům porcelánového jelena. Ten totiž sestavoval tým pro úplně jiné poslání. Jeho cílem bylo zachránit severoamerickou a západoevropskou civilizaci před přílivem levných čínských aut. Protože kecama o tvrdých šedých plastech a neférovosti TUV srovnání zdržíte od nepatriotického nakupování samohybů jen část populace, bylo potřeba tvrdě zakročit. Jelen využil své telepatické, telekinetické a další tajuplné schopnosti k několika dílčím cílům. První krok byl, že udělal z Jardy a Bertoňáka přední čínské šéfdesignéry. Jejich tvůrčí činnost měla na čínský průmysl devastující účinek. Bertoňák začal překlepávat karoserii jednoho vlakového vagónu. Jarda hbitě opatřil mřížku hladiče ze Zetoru. Pak to dali dohromady. Na záď nápis Ralls-Rayce Foentom. Na příď rovnou tři sošky letící Emily. Protože moc dobře všichni víme, že čím víc Emily, tím víc Rollsu dostaneme. Když jeden důležitý čínský straník, co se přišel podívat, namítal, že je to kopírování Rolls-Royce, Bertoňák ho šmahem setřel: „Rolls-Royce? Vůbec neznám a tak nehodnotím. Jak bych mohl kopírovat něco, co neznám?“ Straník se nezmohl na odpor: „Tak dobrá soudruzi, nenechte se už rušit“. Byl totiž telepaticky jelenem omámen a žil v domnění, že Bertoňák je Bertone. Po vlajkové lodi začala masová produkce levných vozítek. Protože Jarda a Bertoňák nemohli takový nával práce stíhat, dostali od Strany vítanou pomoc. Každý padesát dětí ve věku 8-14 let. Společně svářeli, bouchali a tvarovali od rána do noci. Administrativně zdatný krtek, který zatím na své hlavní poslání čekal, mezitím falšoval třídní knihy. Děti byly ostatně rády. Vyrábět ve školním sklepení zábavní pyrotechniku bylo mnohem nebezpečnější. Jedno dítě ve snaze zalíbit se Jardovi, dokonce mu nabízelo bezplatný pohlavní styk. Jarda nevěděl, jak se z toho vykroutit, tak ukázal na opodál sedícího Krtka a prohlásil: „Nemůžu, támhle je moje manželka.“ A tak práce vesele ubíhala dál. Jen občas nějaké dítě odpadlo kvůli ptačí chřipce. Když konečně byla kompletní modelová řada hotová, přišel velký den pro Krtka. Měl dělat testovacího pilota a provádět předváděcí jízdy postupně se všema členama vedení Strany. Stačilo nalepit mu na volant logo VW a během celé jízdy se z něj pochvalné ódy jen linuly. „Podívejte se, soudruhu Ti, jak to auto úžasně sedí na silnici, pevný podvozek je základ.“ Chválil Krtek, zatímco si soudruh málem překousl jazyk během přejezdu železničních kolejí. „Ano, samozřejmě, že air-bagy chybí, soudruhu Cho. To byl záměr. Získali jsme tak další dvě schránky na deštníky. Jednu ve volantu a jednu přímo před Vámi.“ Soudruh: „Ale co bezpečnost?“ Krtek: „No právě, že nám šlo o bezpečnost. Podívejte se, Vy tady v Číně máte strašně moc kyselý deště. Já vím, že to máte plně pod kontrolou a je jen otázka času, než jim poručíte přestat. Ale do té doby může mít celá posádka vozu neustále po ruce ochranné deštníky. Jsou navíc potaženy azbestem. To kdyby na vás chtěl nějaký reakcionář nebo antirevoluční živel použít plamenomet.“ Zkrátka a dobře Krtek prostě exceloval a mise byla naprosto úspěšná. Jarda, Bertoňák i Krtek dostali všichni řád Rudé záře. Pak si je vyzvednul už jen Jelen ve svém létajícím talíři a s křemičitýma slzama ve svých porcelánových očích jim děkoval za záchranu automobilismu v USA a Evropě. „Vy být naše špáša, ty auta vážně hnuš a ne kráša.“
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 13:01
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
tak teď jsem zvědavej na pokračování ještě víc
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 13:06
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Lonesi, tebe nezastaví ani Čínská zeď Já cením, Jarda také, Bertoňák mi křičí přes rameno, že neví, co je "devastující", tak že nehodnotí, no, známe ho. Prostě - mise se povedla
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 13:20
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Ehmm...chvilami to vyzera, akoby si pisal z buducnosti. Takej straslivej. Po uliciach behaju cinske stvorkolesove hr(v)ozy, a ten krtko...geneticke inzinierstvo je svina vec (takze krt co bude vediet jazdit s VW vobec nie je nerealny - dokonca nebude mat ani 1litrovu spotrebu ). V dalsom diely by mal krtko sposobit v Cine nejaku masivnu priemyselnu katastrofu, nech sa tam vratia k obrabaniu ryzovych policiek...
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 13:27
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Pšššt. Nebo odhalíš tajný genetický projekt EU na ideálního občana - krtka. Ušetří se na jídle i látce na oblečení i na materiálu na auta. Navíc se krtek nikdy nedožije důchodového věku. To nemluvím o tom, že ani nevyžaduje noční osvětlení. Další vítaná úspora energie.
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 13:44
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Aha...tak ja som na to prisiel! Tak to zmiznem do hory! Odtial budem s maskovanym Defenderom viest odbojove hnutie proti Bruselu, klonom krtkov, aj tym cinskym Hongqi Redji co kopiruju Phantoma!
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:06
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Nemusíš utíkat. Velký bruselský bratr je milosrdný. Stačí když podstoupíš dobrovolně kompletní výmaz paměti. Použije se na to bangleho kladivo. Bum a je hotovo.
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 19:22
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
....ale s banglom je to u mna ako so zubarom. Hned ako ho vidim, utekam.
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 13:56
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Opet za 1! Jen doufam, ze GTI nebude na Jardu zarlit, kdyz mu dela do krtka
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:07
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
No problem! Brusel povolí registrované partnerství trojic.
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 18:09
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
neregistrovaný "Jozki."
27. 4. 2005 08:23
Re: Krtek dělá autoškolu – část VII. (Čínská mise)
Len tak dalej. Uz sa neviem dockat dalsej misie.
neregistrovaný "John"
26. 4. 2005 13:15
V kterém roce předhoní China USA v počtu prodaných automobil
Tipuji to na rok 2015, za 10 let. U Indie tipuji rok 2020.
Ještě nedávnose v Chině prodávalo 500 tis. aut ročně, nyní je to kolem 3 mil.
Jenom nevím, kde se vezme ropa.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:20
Re: V kterém roce předhoní China USA v počtu prodaných autom
Ja to tipujem podobne. Akurat s tou ropuo by som sa netrapil. Minule som cital studiu o pitnej vode. Ta zacne dochadzat vacsine casti sveta tak okolo roku 2020. Zasoby budu iba v EU, a v Severnej Amerike, plus okolo Arktidy v ladovcoch. No a ked zacne byt zbytok sveta nervozny od smadu, moze to byt taky problem, ze az dojde na jeho riesenie, bude nam jedno cela ropa. A myslim, ze aj vsetko ostatne.
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 13:48
EAST SHOW
Všechno je možné. Je možné tady po ulici chodit v kopytech jak z Texasu a nízko u pasu mít v pouzdru mobila. Je možné si tu hrát i na gejšu. Žijeme přece v době globalizace mozků. Ovšem, já chci svou poctivou porci bramboráku s česnekem, co mi ho zbouchne Bangle mezi svačinou a obědem. Já chci těch Radiovejch 159 špaget. Já jsem Evropan, ctím tradice, tak nějak sice už pár let nemiluji svýho premiéra, ale nebrání mi to v tom, abych věděl, že ta nejkrásnější auta umí dělat jenom ta Evropa (doufám, že Lones je ve škole), a to včetně naší maličkosti... Průšvih je, že do 20 let budeme sedávat na ochoze u musea nad Sv. Václavem a smutně vyhlížet tu a tam jedoucího bavoráčka, meďáčka, volvo nebo Saaba ve změti patvarů, kterým se v PR světe bude říkat, čerstvý vítr z rýžových polí....
Rozbalit vlákno
56
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 13:59
Re: EAST SHOW
A k tomu vsemu prispeje velkym dilem VW az otevre designove centrum v Cine a to pak zvalcuje to evropsky Ono uz to vypada, ze vychodni vitr zaval i do vlciho doupete
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 14:24
Re: EAST SHOW
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:11
Re: EAST SHOW
Ono to zacne uz na jesen na Frankfurt Motor Show. Tri cinske automobilky (Chery, ...?,....?) chystaju velke expozicie z novymi autami navrhnutymi Bertonem, Pinifarinou, a Ital Designom specialne pre EU trh. Chery uz kontaktovala narodne investicne agentury v Polsku, Madarsku, Rumunsku, CR,a SR ohladom vystavby vyrobneho zavodu, ktory by mal spustit vyrobu od r. 2007. Takze vela ludi, ktori si v polke 90. rokov kupili Tico, a vsetky tie Daewaa za dumpingove ceny, budu radi - budu moct obmenit vozovy park . A blbi uradnici v Bruseli by mali prehodnotit svoju politiku otvoreneho konkurencneho prostredia - uvalit na znacky povodne zaregistrovane mimo uzemia EU nejake cla. Na US znacky minimalne clo, na japonske male clo, a na cinanov, indiajanov, malajcov nehorazne. To iste by som urobil aj korejcom (ako ze uz sa to neda), pretoze ti maju na akekolvek auta z dovozu tak nechutne clo, ze predaj inych ako domacich znaciek sa tam rocne rata na stovky kusov. (To iste Cina - nemontujes u nich: svinske clo! Montujes u nich: ukaz nam konstrukcne vykresy!): Tak ked oni nam neotvaraju trhy,(a v pripade cinanov vykradaju nase najlepsie priemyselne dedicstvo) tak preco mi v zaujme nejakej pomylenej volnej konkurencnej sutaze by sme im mali dovolit na nasej pode likvidovat EU automobilovy priemysel.
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:13
Re: EAST SHOW
Vypadlo mi n: Pininfarinou. (to aby ma niekto nezdrbal, ze to neviem )
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 14:26
Re: EAST SHOW
neděláš v politice...?? ale souhlas....!!!
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 14:32
Re: EAST SHOW
Do politiky slusny a normalny clovek nemoze. Bud by ho zavrli do blazninca, ale do basy za pumovy utok. Ja som to rozobral cisto z ekonomickeho pohladu, ale politicky to asi nejde.Cina (a Korea) je nas velky obchodny partner...takze porusovanie ludsky prav, nesloboda prejavu, odrbavanie EU a US firiem, vykradanie dusevneho vlastnictva, radsej nasi politici nevidia
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 14:50
Re: EAST SHOW
ale to je přece "normální", ti politici musí z něčeho "žít", lobbing je všude, v SR i EU (tam to prorůstá i do jmenování do významných funkcí. raději se nerozčilovat ...
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:01
Re: EAST SHOW
Ja myslim, ze zit nemusi Jak by tady bylo krasne....
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 15:02
Re: EAST SHOW
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:25
Re: EAST SHOW
Ale lidi. Vy nevíte, že politici jsou stejně jako třeba policajti vaši zaměstnanci? A ministr je z latinského slova sloužit. Takže ministr znamená vlastně služebník.
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 18:11
Re: EAST SHOW
Tak tuhle teorii jsem jednou zkusil razit na zivnostenskym urade a vypadalo to, ze mi muj sluzebnik zrusi firmu
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 18:25
Re: EAST SHOW
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 15:01
Re: EAST SHOW
ano, ja chapem, ze kto nema na to aby sa zivil normalnou pracou ide do politiky...a uz s touto temou koncim....to som nechcel, aby sa to zvrtlo na politiku. Lenze zas na druhej strane, ta invazia cinskych automobiliek sem, je dost o tom, co im politici tu v EU dovolia. Ja by som iba nerad, aby moje deti raz poznali vsetky najnovsie Zhonghui, Chery, Briliance, Hongqi, ChangAn-y, Geely,...ale pri pohlade na Mercedes, Renault, BMW, Jaguar, Ford sa ma pytali co to je a z ktoreho roku to je.
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:03
Re: EAST SHOW
Jo, jo. Ale nesvalujme vše jen na politiky. Nedostává se hrdosti, povědomí i historických souvislostech, vítězí jen cena... Kdyby ti Pikantové, Getzové a spol vybrali překrásná auta - a je jedno, jestli od Forda či Peugeota, tak by rýžová pole něměla šanci... Copak je možné koupit tady v tom nejmenším segmentu něco jiného než Fiata Pandu?
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:06
Re: EAST SHOW
GTI, ja te nepoznavam! Bezvyhradne souhlasim PS: Co ten mail?
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 15:20
Re: EAST SHOW
nedali jsme mu čas do konce roku...?? NEDALI....!!!!!
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:34
Re: EAST SHOW
Tlacim na nej co muzu Jestli jeste trochu pridam tak budu mit hnedy kalhoty
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:41
Re: EAST SHOW
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:22
Re: EAST SHOW
Zařídím
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:31
Re: EAST SHOW
Udelal jsem si screen shot, takze az se budes za par mesicu vymlouvat, tak ho vylepim na net!
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 15:29
Re: EAST SHOW
Ano, pravda. Velmi, velmi vela ludi nechce poznat a pytat sa. A hladat odpovede. Chcu iba zit: v pondelok rano ist "otraveny" do prace a cakat na piatok poobede. A na najblizsiu dovolenku. A takto prezit cely zivot. Zaujimat sa iba o to ci je co jest a pit, co bude vecer v TV, a ci pojdu k do Chorvatska. A hlavne co budu tieto tri okruhy "zaujmov" stat. A takyto pristup maju k vsetkemu..aj k vyberu auta. Je mi jedno co to je a odkial to je, hlavne ze to nie je drahe, jazdi to a netecie do toho (idealne). Preco preboha platit za imidz? to je zbytocnost. Ibaze nikto sa uz nepyta na to ci je imidz nieco "virtualne" cim sa ospravedlni vysoka cena, alebo je za tym nieco viac. Keby ano, tak by museli prist na to, ze za imidzom je nieco viac: krasa, historia, odkaz, charakter,... Lenze nikto sa nepyta, pretoze vychova (a ked nie je, tak sebavychova) ku krase a ucte k tradiciam je zbytocna namaha...staci vychova k rozku a flaske piva, a vychova k ucte k Superstar. (Lenze zas sme pri politikoch a ich skolskej politike - v GB chodia skolopovinne deti nielen do galerii a narodnych muzeii, aby si vazili umenie, ale aj do firemnych a priemyselnych muzeii, aby si vazili dobre "veci" - tak preco to nefunguje na kontinente?! Od rodicov, ktori ziju obycajny zivot a nemaju (subjektivne, alebo objektivne) na to aby detom toto vstepili to chciet nemozeme - takze to ma robit "stat". Lenze nerobi - a tak nam vyrastaju dalsie generacie kulturnych analfabetov. A nerad by som sa dozil doby, ked sa premnozia tak, ze my, ktori vieme o com teraz piseme budeme povazovany za blaznivu minoritu, ktora sa zbytocne nadpriemerne drie aby zarobila peniaze na nejake zbytocne drahe veci.)
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:37
Re: EAST SHOW
Ale dost toho nebo se zbytecne nasereme
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:45
Re: EAST SHOW
Dnes ti to báječně píše.
neregistrovaný "ciello"
26. 4. 2005 16:54
Re: EAST SHOW
souhlas
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 17:15
Re: EAST SHOW
"Tak ked oni nam neotvaraju trhy,(a v pripade cinanov vykradaju nase najlepsie priemyselne dedicstvo) tak preco mi v zaujme nejakej pomylenej volnej konkurencnej sutaze by sme im mali dovolit na nasej pode likvidovat EU automobilovy priemysel."

Nemuzu v zadnem pripade souhlasit. Spotrebitele dostanou to, co spotrebitele chteji. Pokud bysme jakymkoli zpusobem branili cinskym patvarum vstup na nas trh, poskozovali bysme tim jedine sami sebe - Evropske automobilky by sice byly konkurenceschopne v EU, kde by na rejzi bylo treba vysoke clo, ale kdekoli mimo EU, kde by to clo neplatilo, by se stejne musely pustit do konkurencniho boje. V dusledku by to znamenalo, ze by se vytvoril jakysi "evropsky sklenik" kde by mely dominantni podil trhu automobilky EU, ale to by poskozovalo evropskeho spotrebitele, ktery by nemel moznost koupit si laciny krap z Ciny => auta by tu byla nepomerne drazsi, nez ve zbytku sveta. Driv nebo pozdeji by se tato cla stejne musela zrusit, a to by znamenalo teprve sok pro evropske automobilky, ktere byly zvykle na "sklenik". Jediny a nejlepsi zpusob, ja zachovat evropske automobilky, je prave otevreny trh. Jiste to mozna bude chvilemi bolestive a tezke, ale v dusledku to povede ke spokojenosti spotrebitele (ceny EU automobilek budou muset jit dolu, spotrebitel si bude moci vybrat i lacine nekvalitni auto z vychodu,...) a ke konkurenceschopnemu automobilovemu prumyslu EU. Doufam, ze tu je nejaky ekonom, aby mi dal za pravdu
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:23
Re: EAST SHOW
Že ty si četl Ekonomii od Holmana? Jinak máš samozřejmě pravdu. Myslím, že v Holmanovi je psáno dokonce něco ve smyslu, že "zavést odvetné clo je to samé, jako vrazit si facku, protože soused si jí vrazil taky"
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 20:44
Re: EAST SHOW
Jo. A taky Friedmana a par dalsich liberalu. Ackoli ekonom nejsem a nikdy jsem to nestudoval, je to takove moje hobby.
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:47
Re: EAST SHOW
Jak si řekl "skleník", byl si u mě jasnej
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 20:49
Re: EAST SHOW
Vidis, ani jsem si neuvedomil, ze termin "sklenik" mam prave z Holmana. No, mas prehled.
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 19:20
Re: DORAZNE NIE????
Ja som ten ekonom, a paradoxne, dam Ti za pravdu! Ale iba zcasti a po isty bod. Ja tym co som napisal totiz nesledujem zuzenie vyberu EU zakaznika, ale nieco ine. (Co ste asi spolu s LSS nepostrehli.) Uvedomujem si totiz, ze je tu ista (nie mala) skupina zakaznikov, ktora proste sleduje cenu a rozhoduje sa podla nej. Nema vztah k autam ako ku krasnej veci, ale len ako k dopravnemu prostriedku. Dokazuje to "uspech" Daewoo v polke 90. rokov (obzvlast na stredoEU a vychodoEU trhoch). To co tym sledujem, je zavedenie odvetneho opatrenia iba z dovodu vytvorenia situacie z pozicie ktorej budem moct vyjednavat o OBOJSTRANNOM zruseni ochrannych opatreni. Preto je napr. Holmanova teoria v zasade blbostou. Ono totiz napr. ti azijci budu zvysovat svoj podiel na EU trhu na "ukor" domacich znaciek (a budu zarabat), ale doma budu mat prakticky predajny monopol (a budu zarabat maximalne): Teraz je otazka ako to posudime. Ak TEORETICKY, potom ma Holman pravdu a zakaznici v azii by mali na to doplatit. Lenze zivot a obchod zvlast nie je o teoriach z ucebnic. Tento postup totiz povedie k masivnym stratam EU a US automobiliek. A ak by to trvalo dlhsie(10-15 rokov), mohlo by to viest k likvidacii niektorych automobilieek. Ja len chcem fer obchodne podmienky na ich trhoch, ak im poskytujem nieco na mojom trhu. Kapisto?
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:09
Re: DORAZNE NIE????
Pravda je taky, že Čína je mnohem silnější soupeř, protože na blaho svých vlastních spotřebitelů zvysoka kašle,....Ale s Holmanem zatim nepolemizuju. Vyrazil by mě u testu
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 21:44
Re: DORAZNE NIE????
Ale ja Ta vyhodit nemozem... Takze so mnou mozes polemizovat.
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 09:19
Re: tak teda polemizuju
Dobrá. Zkusím to znovu. Co pravidlo: vyrábět jenom to, v čem mám komparativní výhodu? Přece pokud pomocí cel udržuju odvětví, které by bez nich zaniklo, bráním tím kapitálu přetéct někam, kde bychom to Číňanům natřeli. Ale já nevěřím, že zrovna automobilismus je obor, kde nás úplně vytlačí jako u textilu a hraček. Spíš bych řekl, že v EU a USA ukousnou kus prodejů korejským a levnějším japonským vozům. Možná budou poslední hřebíček do rakvičky pro Fiata...Ale to, že EU neustále ztrácí vůči Asii a USA je fakt, který má mnohem rozsáhlejší důvody počínající u zkostnatělé vědy a výzkumu. Někdo žije strategií "dohnat USA". Ale mi se jim vzdalujeme a navíc nás předbíhá Asie. Už teď jsou u nás všechny opravdu náročné součástky Made in USA nebo jihovýchodní Asie. EU potřebuje konec socialismu a ochranářství/protěžování neschopných. A do téhle kategorie cla patří. Zrušit mamutí dotace zemědělcům a všechny finance dát na vědu. Protože jen v high-tech oborech můžeme konkurovat zaostalejším zemím.
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 10:03
Re: tak teda polemizuju
Ano, suhlsim. Aj to co sa tyka aut bude asi pravda - teda ze Cina bude utocit asi skor na pozicie korejskych znaciek v EU, nez na EU znacky. Ale stalo by to aj tak za detailnejsi rozbor, pretoze viem, ze napriklad sefovia Fordu a GM v USA chcu sudnou cestou zamedzit dovozu cinskych aut. A tam predsa na trhu male znacky nemaju az taky podiel...takze musia vediet preco sa boja.(aj ked US trh je aj v segmente velkych aut liberalnejsi, - takze mozno tym)
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:13
Re: tak teda polemizuju
asi u nich existuje hysterie z podobného vývoje jako byl uscars vs Lexus, Acura a Infiniti a já si myslím, že možná tak trochu oprávněný. já bych ty číňánky nepodceňoval, jak jsem psal, radí jim špičkoví manažeři za ...
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 10:37
Re: tak teda polemizuju
Podceňovat by byla rozhodně chyba. Ale bez ohledu na cla vyhraje ten lepší. Musíme se prostě zlepšit. A EU, která se z myšlenky bezcelní zóny volného obchodu zvrhla v byrokratický spletenec dotací a pravidel, kdo co bude vyrábět a kdo co ne (určují to právě dotacema jen pro určité oblasti a určité obory) je spíš přítěží než pomocí v rozvoji ekonomiky.
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:50
Re: tak teda polemizuju
v žádném případě neobhajuji EU, na tu mám dost kritický názor, ale svým způsobem rozumím všem ochranářským pravidlům. ta otázka je strašně složitá, každý má kus pravdy, ty, marko a snad i já. ty máš pravdu, že se musíme zlepšit a ruka trhu rozhodne, marko má pravdu se clem jako rovnými podmínkami pro obě strany, a já bych jen chtěl přidat, že mě štve to jejich kopírování, nerspektování autorských práv, patentů atd. proto s i myslím, že dokud s tím něco neudělají, neměli by mít přístup mezi země, kde se toto respektuje. každý vývoj přece něco stojí a ten si přece jen tak nemohou přivlastnit. a to jsme ještě nezačali s otázkou lidských práv ...
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 11:06
Re: tak teda polemizuju
Lidská práva? Co to je? Ještě před pár rokama evropské země tolerovali gemocidu na evropském území. Když řekl Srbové holadským vojákům "odejděte", tak odešli a nechali zmasakrovat celou Srebrenici. V případě EU by šlo jen o jinou formu záminky pro omezení volného obchodu. I to Holman popisuje: "zavedení nesmyslných certifikátů či ekologických limitů namísto cla". Efekt je stejný a ještě se můžeme chvástat vlastní kulturností. Normy Euro exhalací jsou to samé. Regulují CO2, ale na karcinogeny kašlou. Prostě se jen přizpůsobí tomu, v čem zrovna evropské motory excelují.
neregistrovaný "Cynik"
26. 4. 2005 20:48
Re: tak teda polemizuju
Ok, nemam takove vedomosti, abych se mohl hadat, takze to beru.
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 22:01
Re: tak teda polemizuju
Hadat sa nechcem ani ja , ale ked chces polemizovat, tak som k dispozicii...
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 20:52
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
já si myslím, že ta stejná pozice pro vyjednávání není možná, eu automobilky by chtěli moc velikánskej kus z toho koláče, který co nevidět v číně bude. a ten koláč je nepoměrně větší než koláč, který si mohou čínské automobilky ukrojit tady v eu. dělají to šikovně ty šikmooký komunistická kluci - vědí, že právě z toho důvodu (eu průmysl ten trh potřebuje, když tam nebudou automobilky investovat, budou "churavější" a náchylnější k osudu třeba Roveru, nemluvím o exkluzivitě v podobě Porsche nebo Aston) odveta nehrozí, proto jdou do evropy, kde připraví horkou půdu mnoha tradičním značkám, budou možná nějaké bankroty nebo další fůze a číňani budou evidentně rádi. budou prosperovat na svém trhu, zároveň budou získávat body i mimo a možná to skončí i převzetím některého tradičního výrobce (třeba VW ). budou sílit a skončí to jako v jiných odvětvích (viz koupě výrobce PC čínskou společností). chytrost se jim musí přiznat, ne nadarmo jim radí špičkoví světoví ekonomové (hlavně z eu) za špičkové odměny ...
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:58
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Ten IBM mi prosím už nepřipomínej. Koupil jsem si americkej notebook a teď mám čínskej. To abych si na něj nalepil text internacionály
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 21:57
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Ano, vpodstate zas suhlasim, ale...tu nejde o to, aky velky podiel by mali EU znacky dostat na cinskom/korejskom trhu. O tom sa mi tu tazko mozme rozpravat, lebo to by rozhodli miestni zakaznici. naviac tu je problem v tom, ze Cina je sice velky trh, ale so slabou kupyschopnostou. A to este pomerne dlho tak bude. Ludia tam budu vyhladavat najma male modely, na ktorych je mensia marza. Naviac, bude podla mna aj dalsi dovod, preco by bola medzi podielom EU znaciek v Cine a cinskych znaciek v EU + - parita: azijsky zakaznici su vo velkej miere patrioti (pozrime sa na japonsky trh - tam postupne padaju dovozne cla, ale predaj EU a US znaciek sice vyrazne stupol, ale slovo "dramaticky" sa neda pouzit ani zdaleka. Mne ide iba o to, aby cinania a korejci odstranili tu umelu prekazku, ktorou su cla. Potom nech rozhodne neviditelna ruka trhu.U nich aj u nas. (Len opakujem: vychodzie podmienky by mali byt rovnake pre oboch).Naviac si nemyslim, ze ten trh je nutny k prezitiu EU znaciek - dlho bol uzavrety a prezili - skor tu ide o "investicnu" vyzvu na otvarajucom sa trhu, ktory by proste bolo blaznovstvo neobsadit. To, ze pride k veciam, ktore sa nam nebudu v EU pacit, je viac ako pravdepodobne. Fiat hlada strategickeho partnera, a vraj sa okolo celej skupiny Fiat uz toci SAIC.
neregistrovaný "radio"
26. 4. 2005 22:16
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
také mi nezbývá než s tebou souhlasit, ale ... japonci jsouo hodně velký kus dál, tam ten patriotismus je z důvodu hrdosti na japonské dovednosti a z důvodu zachování pracovních míst a vůbec - je to japonské, tak proč si to nekoupit, jsem hrdý japonec, budu mít japonské dokonalé auto a zároveň pomohu japonské ekonomice, japonské společnosti, japonskému státu. v číně bych to tak neviděl, tam nemají automobilky historii a vnímaní na trhu je jiné, spíše jako v koreji, i když tam jsou v otázce cel neskuteční a proto je ten trh polarizován pouze jedním směrem. ten koláč je nyní malý, ale automobilky chtějí nyní zatnout drápy, aby až ten koláč bude velikánský, tak aby měli nějakou jasnou pozici, aby se o nich vědělo, aby dokázaly trh pochopit a přizpůsobit se mu, aby už byly spolu s čínskými na startovní čáře. eu automobilky budou chtít i rozmnělnit investice do vývoje nových modelů a to jakýchkoliv. je to samozřejmě investiční výzva, jak píšeš, ale zároveň si tím značka udělá rezervy pro případné neúspěchy na domácím eu trhu. neříkám, že vstup na čínský trh je nutný k přežití, ale pro možný vývoj naznačeným směrem jsou určité předpoklady.
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 10:36
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Ano, aj ja zas suhlasim, ale - nemyslim si, ze ked padnu korejske cla (resp. by sa uvolnil cinsky trh) nastal by iny vyvoj nez v Japonsku. Korejci su velmi hrdy narod a Cinania tiez. Dokonca si myslim, ze viac nez Japonci. Ti si uz presli istou liberalizaciou trhu a hlavne spolocnosti. Korea a Cina su daleko viac "tradicne" a konzervativne. A co sa tyka tych drapov: tie tam uz boli zatate - prostrednictvom spolocnych podnikov z cinskym firmami. Teraz ide o to, tu poziciu stabilizovat (a to je uz zas o tom co si Ty pisal). Lenze to nepojde bez uvolnenia cinskeho trhu. To je evidentne, pretoze cinania spravili tu vec (z ich pohladu chytru), ze sa nikde nezbavili vacsinoveho podielu v spolocnych podnikoch. Viedlo to iba k tomu, ze ich zapadne koncerny naucili automobilovemu know-how. Teraz Cinania urobia dalsi logicky krok: pomaly vytlacia zapadnych partnerov zo spolocnych podnikov a prevezmu uplnu kontrolu nad svojim trhom. Aj preto chcem uvolnenie cinskeho trhu. Naviac hore som Lonesovi odpovedal, ze suhlaim s nim, ze cinania budu brat v EU trhovy podiel najma korejcom. Lenze teraz ma napada, ze to je iba cast pravdy. Vztahuje sa totiz iba k blizkej buducnosti. Ich najvacsia deviza bude v tom, ze budu tu, a budu mat v EU vyrobnu, predajnu, investicnu, marketingovu slobodu, takze ich bude buduca generacia EU zakaznikov PLNE vnimat. V strednodom vyhlade tak budu mat poziciu utovit aj na EU znacky. Da sa to povedat v opacnom garde? Zatial ani zdaleka nie. Okrem rozpacito posobiaceho VW China a GM China sa stale viac presadzuju domace auta - momentalne v dosledku ochrannych opatreni. EU znacky to budu mat v Cine tak ako tak tazke, ale toto este situaciu zhorsuje - ludia v Cine nebudu tak dobre poznat EU znacky. A to, ze si EU znacky chcu vytvorit iny trh, ktory bude kompenzovat recesiu v EU? To je samozrejme. Lenze ono to funguje aj naopak. Co ked bude recesia v Cine? Nebudu si to zas Cinania kompenzovat v EU?!
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:55
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
souhlasím krásně si to napsal, to jsem měl na mysli ten střednědobý výhled, když jsem to výše psal, to je ten průšvih. více jsem se rozepsal o něco výše u Lonese, tak tady končíme a budeme tam.
26. 4. 2005 22:34
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Já myslím, že parťák, co umí evergreeny, umí i přemejšlet a teď to nahoře napsal dobře (až na ten jeho letitel VW evrgreen ) Problém Evropy není Čína, ale Evropa sama. Co tady ty jednotlivý tlupy, který budou mít asi pětitisicistránkouvou ústavu chtěj dokázat. Nic. My co plánujem život tradičně v pětiletkách jsme se kysele zakuckali, když nám Brusel nalajnoval, že předhoníme, a kdy USA... Tak to jsem se trpce zasmál... Naštěstí jsme z toho jakž takž vycouvali... Evropa není schopna pod praporem socialistů cokoliv dokázat. Dokáže hodně Německo protože Evropa bude skákat podle Berlína, dokáže možná hodně Francie. A my tady? My budem ještě za padesát let pořád jen přepočítávat vejplatu a porovnávat ji s vejplatou v Německu. Evropská unie? Evropská nutrie - umět plavat a hlavně kousat (ukousnot nějakou dotaci, na úkor jinýho, ten kousne příště...). Jediná šance je zeď naruby. Evropská zeď. S pořádnými dveřmi směr USA.
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 09:25
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Mluvíš mi z duše Viz můj příspěvek "tak teda polemizuju", který jsem napsal dřív než jsem se pročetl až sem "Evropská nutrie" z toho se vyklube legenda. Kam se hrabe krtek
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 11:13
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Ano GTI, ja suhlasim takmer so vsetkym, co si napisal. Akurat dodam, ze EU nie je nateraz schopna dobehnut USA pod vladou nijakej "ideologie". Mame obrovsky problem v narodnostnom zlozeni - tu je charakterovo okolo 25 (bude 27-28) roznych narodov so svojimi specifikami. V USA je jeden narod (dobre, dva ak ratam pocetnu hispansku "minoritu"). Dalsia vec: 21 jazykov (dobre, my si rozumieme, aj niektore ine narody si viac-alebo menej rozumeju, napr. v Skandinavii, ale aj tak ostava okolo 15 kmenov viac-menej rozdielnych jazykov) - v USA su 2 velke jazyky. Takze: nesustredil by som sa na dobehnutie USA v objemoch, ale skor v drahych a spickovych technologiach. Nemozme kopirovat uspech USA, pretoze ho nedosiahneme - nemame teraz na to podmienky. Treba si najst uplne inu, originalnu cestu. Mame trebars v automotive, mode, potravinach, znacky ake nam moze cely svet zavidiet (aj USA) - tak postavme strategiu nie na objemoch, ale na imidzovych veciach. Nech sme ten kut sveta, kde vznikaju krasne a kvalitne veci v mensich poctoch (trebars aj s pozadim US firiem, japonskych firiem...) Nas problem nie je EU ako taka - to je fajn napad - ale to ako to je to robene. Strasne primitivne, aby sa nikto moc nenadrel, ale zarobil co najviac. Europa je leniva. Vsetci si tu myslia, ze su si rovni a maju rovnake sance na uplatnenie. Ale to predsa nie je pravda (len to nikto nechce pocut, lebo to boli). Sance na uplatnenie su predsa dane osobnou ochotou vzdelavat sa, pytat sa a odpovedat si, naozaj makat. Tym cim si kazdy z nas dobrovolne skomplikuje svoju pohodlnost. A to tu na rozdiel od USA alrebo Japonska /Korey funguje tristne. Priemerny clovek (dokonca aj blbec) tu ma prakticky rovnaku sancu uplatnit sa ako clovek, ktory maka a ma talent. A potom vznika klima, kde si niekto povie naco byt dobry, ked staci byt priemerny. V tomto ma EU problem sama so sebou. A plati to pre nas tu v novych krajinach ako aj na zapade.
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 11:44
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
..je to přesně jak říkáš..! A ono to v EU je takto i nastavené... možná se to nedělá nejlíp ale jednoduché to bohužel asi nebude... V EU je plán.. nevím jestli jsi četl Lisabonskou dohodu.. (Snad si to nepletu) a to je právě to o čem píšeš.. je tam jednoznačně stanovenej směr kterým se má EU ubírat... Tzn. abych byl trochu konkrétní, tak Evropa musí usilovat o to, aby byla "dobrou adresou" pro výzkum (a výzkumníky), pro high-tech-development, pro kvalitní produkci a s ohledem na životní prostředí... (je to v kostce..) a místo s maximálně vysokou mírou životní úrovně... postavenou na kulturních historických hodnotách.. resp. místo kam všechny kapacity světa budou přicházet samy a ne že je budeme muset prosit... - kéž by to tak bylo... V té kulturní a národnostní rozmanitosti bych neviděl problém (i když je) ale pokusil bych se z toho vytěžit maximum právě v té různorodosti..
27. 4. 2005 17:02
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Jo, jo, souhlasím.
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 11:31
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Já bych i celej problém viděl i trochu jinde.. Za 1. -evropani oproti asiatům nechtějí tvrdě pracovat (o česku ani nemluvím) a za "málo" práce by chtěli víc peněz.. oproti tomu v Asii se maká hodně a tvrdě za málo peněz a zasahuje to skoro až k vykořisťování.. tzn. pro modelovej příklad bych historicky pohlédl na textilní průmysl... Kde se vyrábí 90% produkce? a je ta produkce určena pro asijský trh..?? tady v evropě nejsme schopni vyrobit kus hadru za tak málo peněz jak v asii.. ani v ČR..!! A u aut to bude podobné... ta cena bude nízka a zůstane tak nízka jak nízky budou náklady na to vyrobení... V opačným případě by šlo o drahý nekvalitní auta, který by nikdo nechtěl nikde na světě.. Proto čína.. Jakákoliv teorie je tu zbytečná, protože rozhodují peníze..! Možná ty automobilky z EU budou platit trochu větší výplaty a tím pomůžou posílit asijskou koupěschopnost (ekonomiku obecně..) a tím se ten trh bude postupně zvětšovat.. (a ta potence růstu tam je veliká -proto čína..) ale jen pro ty levnější vozy čínské produkce.. A většinou malé marže (malá auta) jsou obchodně silnější než velká a drahá.. -ty půjdou zpět do světa.. Procentuelně to není nijak závratné číslo, ale v počtu obyvatel a potencionálních zákazníků to je ohromná suma.., která se může a bude zvětšovat..! Spíš bych měl obavu z "bottle neck" efektu ve směru na trh do číny (asie) a opačně z asie do evropy.. A za další... veškerý technologie a "vynálezy" půjdou z EU nebo US do číny, takže je nebudou muset platit.. A jak někdo napsal, pokud nebude vývoj nebudou kvalitní produkty.. a pokud ze strany asie bude tlak na snížení cen i v EU, tak ty peníze na vývoj nebudou stačit a i peníze na PR se někde musejí brát.. (větší konkurence = větší objem do propagace).. u VW nemám strach.. tam to obstará GTI A v případě přesunu části produkce do asie, tak bych taky měl obavu z kolapsu sociálních politik v EU a tím opět zvětšení vzdálenosti od US.. (viz nedávno Opel..)... No nic bylo by to na román... Jen doufám, že se v evropě nebudou prohánět prapodivný vyzy za 150.000 s výdrží 100.000km... made in China.. ..."Celebrate Humanity"...!!
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 11:57
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
no to je to vo jsem říkal, že na to spousta tradičnch výrobců dojede ... na ty jejich společné čínské podniky, kde přišli skoro zadarmo k technologiím, levná pracovní síla atd. věř, že za několik let se tu bude prohánět dost velké procento čínských modelů, jelikož stádo bude hledět na cenu, o kvalitu bych se nebál, jinak by neprorazili.
neregistrovaný "ciello"
27. 4. 2005 12:04
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
a za další.. taky to už asi někdo zmínil.. dává to legální prostor pro rozšíření neoriginálních komponentů... a je to na další román...!
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 12:50
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
Ano, uplne suhlasim. Hlavneta cast, kde hovoris o socialnych politikach EU statov je dalsi zaujimavy aspekt. Tu si treba uvedomit, ze nejde iba o obchodnu zalezitost, ale aj o dalekosiahlejsi problem: automobilovy priemysel tvori chrbtovu kost EU tazkeho strojarstva. Prakticky to je uz jedine priemyselne odvetvie, ktore zivy EU populaciu: handry, elektronika su uz mimo EU. Zbrojarsky premysel je tu slaby a podobne ako letecky je prilis maly a specificky aby dokazal zamestnat dostatok ludi. Takze pripadny negativny dopad na EU automotive priemysel pocitime velmi vyrazne vsetci.
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 16:44
Re: ČÍNSKÁ ZEĎ BYLA, JE A BUDE
1) No to sem teda bohužel ve škole byl a hned to vyčmucháš a začneš zlobit 2) Tys mě zahlídnul na ulici? "Nízko u pasu mít v pouzdru mobila"....Přiznej se! Koho sis najal na to, aby mě šmíroval?!!
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:40
ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
Čudlík v autě, to je téma na třídílnej román. Okouzlení z auta a vůbec z techniky je překrásná úchylka. Je potřebné být vybaven tím správným předpokladem. Ten, kdo si dodnes pamatuje svou první návštěvu v Technickém museu, ví o čem píši. Miluji auta, neboť mám nemalou radost, když se roztočí kola toho překrásného parního ministroje, který zase výrábí Merkur... a právě čudlík, je signifikantním artefaktem pro naplnění touhy po technice. Milovník aut nemůže nemilovat filmy Bořivoje Zemana - tam je okouzlení z techniky dovedeno do absolutního konce... Takže, sedím-li v autě, které má čudlík, je to jako bych měl na sobě koženou bundu, na očích dvoukomorové brýle a na hlavě koženou kuklu... jako z Postřižin... Přepni čudlík a ... a startuješ celý svět.... Startuješ abys z té anglické dálky pomohl tam v Čechách za velké války... startuješ v Apollu a hledíš směrem k Měsíci... a já věřim, že až doletím na Mars, tak přistroje vypnu jedním klasickým čudlíkem... Čudlík v podobě přepínače je nejpůsobivější. Je neodkladný - buď anebo. Čudlík otočný je sice příjemnější než posuvný (o tlačítku nemluvě), ovšem klasika je jen jedna - čudlík "nahoru x dolů". Tak já plně chápu tvé roztoužení z čudlíků. Mimochodem, mě musej v technickém museu, odhánět od všeho, co se dá přepnout, zapnout nebo vypnout Jednou jsem málem přepadl z toho horního patra, když jsem se nakláněl do nějakého bezmála stoletého letadla... Jo, abych nezapoměl, čudlíky M. Kellerové... no tak to je jiné téma. To je k Chivasu... Tak - čudlík vorever.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "mates"
26. 4. 2005 15:45
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
GTI, tusim, ze s tvoji povahou te museji odhanet nejen v Technickem muzeu
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 15:46
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 16:50
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
Díky za story. Moc pěkná. Jen ty Postřižiny....není to nějaká strašná švejkovina? Neznám, tak nesoudím. Tos mě naučil ty. Teda pardon, Bertoňák. Kellerová, tu bohužel už vůbec neznám Zkusil jsem svou obvyklou metodu a hodil to jméno do Googlu. Vypadnul na mě obrázek nějakýho chlapa s knírkem a nějaký pes na krátkých nožičkách. Takže to už vůbec nesoudím
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 17:27
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
Namísto Kellerové si dosaď "své" jméno... No a ty Postřižiny... Ty tě časem doženou...
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 17:30
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
Zatím jsem vždycky stihnul přepnout včas
neregistrovaný "GTI"
26. 4. 2005 17:47
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 19:25
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
Dnes sa mi bude snad o cudlikoch aj snivat
neregistrovaný "Lonestarstate"
26. 4. 2005 20:10
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
A o kterých?
neregistrovaný "Marko"
26. 4. 2005 21:58
Re: ČUDLÍK STORY (Lonesovi)
To este neviem , poviem Ti zajtra rano!
neregistrovaný "John"
26. 4. 2005 16:12
Uvidíme za 10 let
Dnes tady lidé ohrnují nos nad lidovými automobily. Jenomže až se bude v Číně prodávat víc aut než v USA, potom budou možnosti čínských automobilek úplně jiné. Ten obrovký trh umožní i velké zázemí.
Z evropských hráčů proniká do Číny pouze VW a ten nyní značně neúspěšně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "radio"
27. 4. 2005 10:15
FOR MARKO !!! FOR MARKO !!!
jen tak mimochodem, nezdá se ti ten nový lexus is až skoro podobný infinity M ???
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Marko"
27. 4. 2005 12:54
Re: FOR MARKO !!! FOR MARKO !!!
Ano, teraz, ked si ma na to upozornil, je tam vidiet dost podobnych crt. Ale nemyslim, ze umyselne, auta + - vznikali v rovnakom case, takze ta podobnost je viac-menej nahodna. A zcasti je to dane aj istym modnym trendom. Ale ja by som chcel viac Infiniti - zda sa mi krajsie, aristokratickejsie
27. 4. 2005 17:29
ODVAHA
Nahoře jsem to poctivě přečetl. Myslím, že to mohou citovat rovnou na nejbližším zasedání evropského parlamentu. Ta Amerika, ta má jednu velkou výhodu. V podstatě jsou tam běloší potomky těch nejodvážnějších Irčanů a Evropanů vůbec - neboť jejich předci zvedli hlavu, nalodili se a když vystoupili ve svobodné zemi, ještě je čekalo tisíce mil na západ. Takže takto došlo k tvrdé selekci a lidi tam mají dobrý "genetický základ" pro to vydržet a "být nejlepší" Koneckonců to platí i o černoších, protože oni jsou zase potomky těch, kteří přežili to šílenství cesty přes Velkou vodu. Kdo četl "Kořeny", ví o co jde. Marko krásně píše o tom, co máme tady v Evropě, tu kulturní, historickou tradici atd. Jo, to podepisuji. Jenže tu vládnou socialisti... A to je rozhodné, a rozhodné to bohužel bude. Koho tady ve střední Evropě se CITELNĚ dotkl výbuch v Madridu? Jen to vezmeme na vědomí. Nemáme v sobě pocit sounáležitosti. Nejsme "Evropané". A do toho jde ta budoucí prostituce směrem na východ. Tohle je jen vytloukání klínu klínem. Nejlépe to vyjádřil Robert Redford ve filmu Tři dny Kondora. Jistě, Amerika si zajistí prosperitu ať se děje co se děje. Prosperitu pro své lidi. Koneckonců celé dějiny jsou jen o vítězství sílnějších nad slabšími. A ono to snad může být jinak? Kdopak si nehrával na písku a neutkával se v řežích o dřevěnou tatrovku nebo lopatičku... Vláda, která se zaštiťuje sloganem - silní jsou všichni a tem slabším budeme pomáhat, ať o to stojí nebo ne, hlavně na úkor schopnějších, bohatších... tak taková vláda má krátkodobě velký efekt, dlouhodobě ovšem ztrácí všichni. Evropa jako taková nemá podle mě v celosvětovém klání šanci. Ten, kdo chce patřit k vítězům musí bydlet kolem Velkého kaňonu. Chci-li žít kvalitně a trochu za větrem, pak je ideální Austrálie. A chci-li žít skoro v ráji, pak doporučuji Nový Zéland. Je ideální jednou za rok zaletět letadlem do svého rodiště někde pod Řípem, pochválit, že to tady jde kupředu a zase se vrátit tam, kde RACIONÁLNĚ lze kvalitně žít a případně i druhým pomáhat. Vraťmě se k autům. To je radostnější téma...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mates"
27. 4. 2005 17:59
Re: ODVAHA
Ano vratme se k autum! Stejne jko odmitas probirat zensky na tomto webu, tak by stejne nebo jeste prisnejsi tabu melo platit pro politiku a s tim spojene teorie o "geneticke cistote"! A na konec me oblibene tema: CO TEN MAIL?!?!?!?!?
27. 4. 2005 18:15
Re: ODVAHA
Jo, zařídím. Počkej, počkej, doufám, nechceš mi tady tvrdit, že přes oceán se plavili ti nejslabší. Tam šli dobrodruhové, silní jedinci. To je unikátní exodus v dějinách... Tohle není teorie o nějaké hraniční genetické čistotě.
neregistrovaný "Lonestarstate"
27. 4. 2005 19:36
Re: ODVAHA
Fakt nevím, co máte proti ženským a politice Víc než nějaká fyzická selekce v historii, o jejíž výsledcích můžeme pochybovat, je mnohem podstatnější aktuální "odliv mozků". A nejen mozků. Ono i sportovců. Kdokoliv, kdo je v něčem světově výjimečný, je do několika let trvalým pobytem "in USA". Musíme se zamyslet, proč ti nejlepší utíkají do USA a chovat se tak, aby neutíkali. A tím nemyslím postavit na hranice ostnatý drát!
neregistrovaný "JaaaRaaa"
28. 4. 2005 17:05
Re: Lexus
tak sem se zacetl do diskuse, ale uz je toho na me moc tak si jen pridam co mam na mysli. Jediný auto který se mi líbí je ten Lexus