S platností od tohoto týdne přináší Fiat důkladnou přestavbu ceníku modelu Panda. Nejlevnější provedení nyní stojí 162.900,- Kč, už od 169.900,- Kč je ale možné Pandu získat s klimatizací.
Jenže to "muset líbit" jaksi platí až někam po vyšší střední nebo dokonce i lux včetně. Stejně jako kupec Pandy pokukuje po Puntu Evo, tak i kupec Audi A6 2.0 TDI mlsně pohlíží na A8 4.2 a i majitel nové A8 W12 si říká "Třeba jednou bude i ten Bentley..." :-)
A kupec Bentleye možná sní o nové 100 stop dlouhé jachtě Azimut nebo Cessně Citation...
Problém je jeden. Auto s 40 kW prostě nejede.
Kamarád měl kdysi dávno auto co mělo 750 kg a obdobný výkon, to auto prostě do kopce nejelo. Ono bylo rádo, když se tam vůbec vyškrábalo na dvojku nebo i na jedničku. Protože když nemáš koně pod kapatou, tak tě nic nezachrání. ;-)
Pletieš to. 40kW pri 4000-4100 otáčkach a 40 kW pri 3000-3500 otáčkach je dosť veľký rozdiel. 40kW v aute s váhou 850 kg a v s váhou 1100 kg je tiež veľký rozdiel. A stále hovoríme o tom istom výkone. Že si ty už dnes niečo pil?
Nevěřím, že by byl pro tebe problém pochopit, že auto je v první řadě dopravní prostředek, který se (nejen u nás) stal (s určitými vyjímkami - Rolls, Ferrari) spotřebním produktem, přičemž jediným cílem automobilek (všech) je tento produkt prodat co nejvíce lidem s co nejvyšším ziskem?
Panda i při této ceně nejspíš produkuje zisk, přičemž svým velkým rozsahem (Panda v každé rodině) za prvé připravuje půdu pro její nástupkyni (ano lidi jsou s Pandou spokojení, pokud budou kupovat další auto podobné třídy, bude to opět Panda a ne Up, případně zkusí po dobrých zkušenostech Punto).
Je to klasický konkurenční boj, zejména u auta, které předběhlo dobu a za tu dobu co je na trhu se už x-krát zaplatilo (na stejné platformě jezdí F 500 i Ka). Bavit se v souvislostech s Rollsem o Pandě, či Golfu a jiných běžných autech umí opravdu jen člověk tvého formátu. Tohle není ničím výjimečné auto (mimo toho, že je prodejním trhákem), je to auto, co se musí hlavně prodávat, což Panda plní a splnila bezezbytku. Imho neznám vhodnější auto (mimo F 500), do městského provozu. Chápu ale, že člověk z mosteckého lontu tuto myšlenku není schopný nikterak uchopit.
Já po dobrých zkušenostech s F 500 např. vzhledem k současné ceně opět zvažuji koupi Pandy 4x4, neboť je to velmi šikovné vozítko (nyní) za velmi příjemnou cenu.
Fiat je automobilka která podobně jako VW, Citroen, Renault, postavil poválečnou evropu zpět na kola a já ho vždy vnímal jako výrobce drobných vozů které jsou dostupné všem a v duchu této tradice je vše v pořádku. :yes:
Ten motor 1.4 16V má být verze 100HP? V tabulce je uvedená 5ti stupňová převodovka, ale co já vim a sám jsme jendou ve 100HP jel, tak Panda 100HP má rychlostí šest... Jinak ta cena za 100HP se mi zdá skutečně hodně nízká, ale tak aspoň jich na silnici uvidíme víc :-) S touhle cenovou politikou nebude mít Panda konkurence bez ohledu na její stáří! :yes:
Ano zatim je, ale uz jsi asi zapomnel kdo sedi u moci, vubec ovsem netusis jaka je organizacni a vlastnicka struktura firem a jake maji napr. problemy nektere zahranicni firmy pusobici v cine, o tom se mlci a pokud nejsi "na miste" tak vis o situaci uplny prd! ;-\
To co pises jsou pouze statisticke a novinarske bla bla bla. Bohuzel v soucasnosti si uz cina velmi dobre uvedomuje to, ze je velmoc a pomalu a jiste to zacina davat na vedomi! :'-(
U výbavy Active byl i dříve posilovač řízení, navíc s funkcí "City" a také lakované nárazníky v bravě vozu, takže žádná novinka, jak je v článku uvedeno. Novinka je ta, že se u nás vůbec začalo prodávat provedení Actual. Jinak k těm změnám - podle mě by měli, alespoň od výbavy Actual Plus nabízet v základu centrál. Klima je fajn, ale přecijen ten centrál bych spíš považoval za užitečný. Co si pamatuju, tak lidem vždycky nejvíc u výbavy Active vadilo, že nemá centrál a alespoň přípravu na rádio. Druhý problém je díkybohu vyřešen, ale ten první stále ne....
4 kW naviac, to je nulový argument. Špičkový výkon nemá s výkonmi auta veľa spoločného. To už by si mohol vedieť a netrepať tu také blbiny.
A k druhému odstavcu no comment. Jednostranné tvrdenie bez pokusu vôbec nad tým uvažovať...
Promiň, ale nepochopil jsi vůbec nic.
A nezachráníš to ani touto "opravdu nevhodnou" argumentací.
Čína je v poslední době jednou z nejrychleji rostoucích ekonomik světa. Orientovaná z drtivé části na export a soběstačná (!). Se svými 1.2 miliardami obyvatel (Rusko, pro tvou informaci má 142 mil. obyvatel - jeho ekonomiky se prakticky nikdo nebojí) jde o giganta. Hned pod Čínou je Indie, která má vše ještě před sebou.
Ne, opravdu Čína x Rusko = nebe a dudy. :-!
PS. V Číně se v roce 2009 prodalo 13,5 mil. automobilů. Zkus to tedy tímto směrem.
Asi tak. Linea je o veľký stupeň vyššie ako Logan, hoci rozmerovo mi interiér pripadá byť o dosť menší. Inak pekné auto, príchod Liney bol docela boom, dizajnovo je o celý vesmír inde ako drvivá väčšina malých sedanov.
Iba vyzdvihovanie nejakého Fiata za každú cenu mi nepripadá byť zrovna fajn...
Neboj pochopil jsem to docela dobre, jenomze v cine co plati dnes zitra platit vubec nemusi!
Predloni jsme take slyseli silacke reci o uspesich v Rusku a pres noc to skoncilo absolutnim fiaskem! :-(
To víš, auto si můžeš vybírat buďto podle toho, jestli se ti líbí, nebo podle toho, jestli se ti líbit bude... muset. Na čem to záleží víš jistě sám.
U cenově podskočených verzí vždy zbystři. Co je za tím? Že by ti fiat viděl do žaludku? Nebuď bláhovej. Pamatuj, cena vozu vždy věrně odráží jeho silniční hodnotu. Nebo se snad domníváš, že u Rollse přapalujou ceny?
Ovšem z druhé strany je nutno tento cenový velejemnocit pochválit. Na fiatku dnes dosáhne snad už úplně každej. Co však to dělá s image domysli sám...
Kazdy spravny cinan jezdi ve VW! ;-) A VW tam postavilo fabriku kde vyrabi dily pro 3.5 mil aut a hadejme kde konci? Mala napoveda, v cine to neni! ;-)
Interiér Liney je na tom hůře, než interiér Brava. A ani to Bravo není nic extra. Tak se pak nediv, že když kouknu do Liney, vidím v tom akorát lepšího logana. I ten obyčejný Tour od Škodovky je kvalitou interiéru v jiné dimenzi.
Nevím, jak by si tady psal o Fabii HTP s klimou. Tam je situace stejně tragická a to to auto má v základní verzi o 4 kW navíc.
Chybí vám chlapci objektivita. Padesátikoňové auto je obyč. zdechlina. Se zapnutou klimou tomu chybí odpich, když to člověk honí, aby to jelo, žere to jak prokoplé. :-!
Klimatizace si vezme nějakých 5-7 koní. Kdo jel někdy v autě, co má slabých 50 koní, tak ví, o čem tu píšu. To auto prostě není schopno zrychlovat do kopce. Ono se sice rozjede, a velmi těžko, na nějakou rychlost, ale NEBUDE schopno v kopci zrychlit nad 80 km/h. Takže pokud člověk pojede po nějakém městském obchvatu, budou ho běžně předjíždět nákladní auta.
Jiná věc je, vytočit auto někde z kopce a pak udržovat rychlost, leč sranda bude za prvním táhnoucím se náklaďákem, protože potom už člověk to auto prostě nerozjede. To ví každý, který někdy jezdil starý škodovky. :-!
To je samozřejmě věc názoru, ale tento názor mi připadá zcela nesmyslný.
Linea je jistě primárně určená jinam než do západní Evropy, ale srovnání s Loganem je totálně mimo. Fiat je podle mého mnohem hezčí, má ZÁSADNĚ kvalitnější interiér a hlavně ho můžeš mít s motorem T-Jet a s výbavou, o které se Loganu ani nezdá. Míří prostě na náročnější zákazníky než Logan.
Lineu bych srovnával tak s Fluence (který je samozřejmě o něco větší), SX4 sedan nebo Octavií Tour.
Soupeřem Loganu by od Fiatu bylo Palio + odvozené karosářské verze (sedan Siena), ale to se u nás už neprodává.
Já jezdím dost často Pandou 1.2 4x4, která je kvůli tomu pohonu vyšší, těžší a má větší odpory včetně širších pneu. Ve městě není s klimou vůbec problém, díky krátce odstupňované převodovce je to auto do nějakých 80 km/h docela živé.
Kupodivu to celkem jde i na okreskách, kolem 100 km/h se dá jet v pohodě, motor ještě není příliš hlučný, nevibruje a auto celkem slušně sedí a perfektně brzdí (kotouče na všech kolech!). Rozdíl s klimou a bez v podstatě není poznat, rozhodně méně než třeba další cestující.
Když jsem s tím párkrát vyjel na dálnici, tak samozřejmě žádný zázrak, na některých místech D1 prostě 130 km/h do kopce udržet nejde, ale zrovna klima nemá nijak zásadní vliv (zkoušel jsem ji zapínat a vypínat).
Reálně ta klima může brát tak 2,5 kW max v nejhorším možném počasí...
Jako neříkám, poznat to jde..., ale do toho kopce v dlouhém táhlém s autem jako je panda a s tou převodovkou co má prostě tu 130 udržíš i s reálnými 38, či 37,5 kW.
Takže je to diskuze o ničem u auta, které primárně výborně funguje jako nákupní taška.. A neznám nic horšího.. v leté u supermarketu sednout byť do nákupní tašky,a le do krve rozpálené.
A třeba Linea s T-jetem v plné (vyjma kůže a příplatku za metlu a pár nesmyslností jako senzory osvětlenía ostřikovače světel) vyjde na 383.200 Kč.
To je za kus poctivého auta (a Linea je v rámci možností kus poctivého auta) myslím, že přijatelný peníz...
To auto má za tyto peníze věci jako tempomat, Al. kola, velurové potahy, ESP + hill holder, vyhřívané sicny (přední), couvací senzory, airbagy i na pytlíka, automatickou dvouzonovou klimu, samo hands free s bluetooth -Blue and Me atd.. atd...
P.S. Samo se dá jít obecně níž (v požadavcích a ceně), ale tak nějak když už se dívám,t ak se dívám an vybavená auta (rozumně na dnešní dobu) a nemám rád takové to... Když nebudeš mít ESP dostaneš se slevou Klimu... >:-[]
Cena i té základní výbavy s JTD by byla oproti všem ostatním příliš vysoká a rozdíl oproti lépe vybavenému modelu minimální. Stačí se podívat na ceníky jiných značek, kde vznětové motory stojí třeba o 120 tisíc více, než základní zážehový.
A tak s tou malou městskou štikou... Pro mne to je prostě alternativa do města jako Brno... :yes:
Ježdění po městě s bravem není žádný med..., zato s Pandou je to hračka.. a pohoda... Parking všude... pohoda... Výborná manévrovatelnost a s 1,4 100 HP narozdíl od Brava a Golfu a jiných je to dráčátko, které na světlech je zdatným soupeřem mnohem silnějších... ;-)
Ceny celkem OK, ale 1 bag v základu je na dnešní dobu asi málo. Taky nechápu proč Fiat kombinuje JTD jen s vyšší výbavou, vím že Pand s JTD se prodá tak 1%, ale třeba by někdo bral holátko v dieslu? Za cenu 100HP s 1.4 se dá tuším dnes sehnat i Bravo, ale když někdo chce malé žihadlo, proč ne.
Jinak Pandě to stále sluší, nestárne a ve verzi 100HP vypadá dokonale! :yes:
Výborný ťah, do malého výbehového auta pridať klímu s dumpingovou cenou. Je až s podivom, že to, čo tak dobre Fiat zvláda s malými autami, mu už nefunguje pri väčších modeloch. Teda nič prosti snahám VW, ale ak sa Fiatu vydarí nová Panda, Volkswagen si môže svoj novú Up! strčiť akurát tak za klobúk. Raz darmo, Fiat je vo svete mini skutočným majstrom. Iba méty typu Golf sú preňho ťažko dosiahnuteľné - v tom sú majstri zase iní.
,že budeme u nás vídat víc na silnicích i verzi 100 HP. Tato cena za tak šikovné městské auto je úplně úžasná... Opět mají lidé (nejen já), žijící ve městech o čem přemýšlet... Takže F 500, nebo Panda...? Každý, úplně každý si vybere... a je více než jisté, že Panda zůstává hvězdou své třídy i v následujícím roce.
Já osobně si jen přeji více 100vek na našich silnicích (a opravdu tím nemyslím pověstné hundrtky ze státního podniku)