Novinky
já se přiznám že mě současný bmw moc neberou. nejhezčí podle mě z nich je x5, která je i po tolika letech výroby stále krásná a klidně se za ní vždy otočím ... x3 už mě tolik nečape ale v některých barevných kombinacích se mi líbí. nz nových aut je nejpovedejší nová 3, tak si myslím že ta má o úspěch postaráno
Mam na BMW ten isty nazor. X5 sa Ti paci asi preto, ze to bolo posledne auto, pred zasahom Bangla (takze nepatri do tej jeho "serie"). Nova 3er je dost dobra - ale to iba preto, ze Bangle sa zdrzal tych jeho podivinskych vystrelkov - konkretne 7er / 6er: blinkre nad hlavne svetlomety (co je porusenie akehokolvek estetickeho citenia, ale asi tym dosiahol co chcel - teda zmenu a rozruch), alebo u 5er: zas tie blinkre vytiahnute do "ukazovakov", ktore su trochu prvoplanovo zaujimave. Len dufam, ze novy design, ktory prave kreuje bude menej .....(doplnte si sem kazdy co chcete.)
Na Mistrovi není ani tak důležité to jak ukázal u BMW kudy dál, ale že ukázal MB, že všechno co dělaj je cesta z které musí měnit směr...
Pochybujem, ze BMW ukazal ako dalej (ak to niekto rozhodol tak nie on, ale rodina Quandtovcov), skor to bol "iba" jeho pohlad na vec. A velke stastie: keby byvaly sefdesigner BMW neprezil ohromnu rodinnu tragediu, ktora ho stala slobodu, tak Bangle by dnes navrhoval dalej Fiaty (A pochybujem, ze by vsetci ti, ktorim sa dnes jeho design paci, mali rovnake hodnotenie aj u Fiatu, resp. cohokolvek ineho - myslim si teda stale, ze silejsie parte tu hraje znacka BMW sama, nez Ch.Bangle a jeho design). A Mercedes? Tam este viac pochybujem, ze maju potrebu menit smer. Mercedes nie je auto pre mladych bykov ale vo svojej podstate znacka, ktora stavia na solidnej, nenapadnej (pravda, teraz casto nudnej) elegancii pre cielovu skupinu 30 az 35+ A tam sa vystrelky trpiet nebudu (except CLS).
no já si nemůžu pomoc ale současný desing MB se mi velmi líbí .... není tak usedlej jako byl dříve a ani tak agresivní jako BMW / Audi ... z těhle tří automobilek u mě jednoznačně vede
Ano, Mercedes je momentalne asi najvyvazenejsi - aj ked niektore auta by mohli menej sledovat ten "post-vanilla-design" (C-Klasse, CLK-Klasse), a byt trosilinku odvaznejsie. Ale to je asi dane dobou v ktorej vznikli, a nova generacia bude slabo ostrejsia - tak aby tam bolo citit aj nadcasovost.
Bangle by spíš potřeboval kladivem poopravit ruce. To co provedl s BMW je fakt tragédie. Vrchlem designu byla řada 3 E40 před faceliftem. Ta designová revoluce jako by pocházela z dílny jeho pětiletého syna (nevím jestli nějakého má ). Mercedes a Audi u mě jasně vede.
Jenže problém je v tvých očích. Věř tomu, že ten Bangle to má v hlavě v pořádku. Když se na svůj příspěvek podíváš za dva roky, nebudeš věřit tomu žes mohl tohle napsat. Když dnes vedle sebe postavíš starou a novou pětku, tak si budeš říkat, že s tou starou to nemohli myslet vážně... Ta nová má tisíc tváří, tisíc krás. Bangle rozbil zažité klišé - podívám se na auto a je to. Teď se podíváš na pětku a musíš ji obcházet a přitom trneš jak dokázal v každém úhlu zachytit jinou a přitom charakteristickou tvář... BMW 5 je obdoba Tatraplánu. Utekl o pět let od běžné vrcholné designové linie špičkových značek.
Nie, problém nie je v jeho očiach. To čo spravil Bangle s niektorými modelmi BMW je naozaj rúhanie. Nepoznám človeka z fachu, ktorému sa páči napr. maska 5-ky, alebo 7-ma pred faceliftom. Ostatne aj facelift 7-my je dôkaz, že v BMW si uvedomujú čo to nemehlo(Bangle) spôsobilo a trochu to opravili. Ďalším dôkazom je nová 3-ka, ktorá je už ďaleko konzervatívnejšia a má omnoho bližšie ku klasickému dizajnu BMW, ako niektoré jeho predošlé projekty (5, 6, 7). Tŕňom v oku každému autíčkarovi sú však zase pre zmenu zadné svetlá, ktoré toto inak podarené auto zbytočne dehonestujú.
Kľudne sa s Tebou stavím GTI, že pri najbližšom facelifte upravia aj masku 5-ky a konečne to bude po dlhom čase pravý bavorák. Vieš, to že sa predaj BMW zvýšil určite nie je zásluha Bangla. Osobne si myslím, že keby robili autá v rovnakom duchu ako predtým, nárast predaja by bol ešte väčší. Aj MERCEDES zvýšil v minulom roku svoj predaj, pričom nato nepotreboval a nepotrebuje žiadne prevratné zmeny dizajnu a skôr by ho niečo také brzdilo.
Kľudne sa s Tebou stavím GTI, že pri najbližšom facelifte upravia aj masku 5-ky a konečne to bude po dlhom čase pravý bavorák. Vieš, to že sa predaj BMW zvýšil určite nie je zásluha Bangla. Osobne si myslím, že keby robili autá v rovnakom duchu ako predtým, nárast predaja by bol ešte väčší. Aj MERCEDES zvýšil v minulom roku svoj predaj, pričom nato nepotreboval a nepotrebuje žiadne prevratné zmeny dizajnu a skôr by ho niečo také brzdilo.
Trojku pro "sichr" lehce učísli, kvůlivá tomu, že je to nosný segment. Ale pozor, kdyby trojka vyjela jako první, tak jsme z ní na větvi stejně jak z pětky. Pětka je obrovská šleha, ta patří do musea moderního umění. Je úplně jedno, jestli se nám líbí, nebo ne. V pětce je zaznaménano to, že auto může být vizuálním klenotem. Jsou auta, která se mi nelíbí (např Renault 4) a přitom musím oceňovat jejich genialitu. U pětky genialitu tvarů oceňuji a rok mi trvalo, než jsem pochopil ty křivky. A že jsem se hodně snažil... Chyba je v našich očích, uvidíš za čas. A ta pětka v černé barvě, na tu nemá momentálně nikdo.
"Pětka je obrovská šleha, ta patří do musea moderního umění. Je úplně jedno, jestli se nám líbí, nebo ne."
Tak tak. to rikal uz velky literarni teoretik a kritik F.X.Salda, ze "libit se musi akorat *. Umeni nikoli."
Tak tak. to rikal uz velky literarni teoretik a kritik F.X.Salda, ze "libit se musi akorat *. Umeni nikoli."
Dizajn je tak subjektívna vec, že nemá cenu sa o tom prieť, ale pravda je taká, že skalný priaznivci značky BMW tento Bangleho štýl zavrhli. Ja som rovnakého názoru. Rozhodne to už nie je ten starý známy žralok(5) ako kedysi. Nepopieram že tie tvary majú niečo do seba, ale 5-ka by si určite zaslúžila tradičnejšiu masku. Nie je to vhodný model, na také e😜erimenty. Teším sa na facelift, ktorý dá všetko zasa doporiadku.
X5 je taky Banglovo dilo...a neni to spatny ne?Sef designer proste jenom dela to co mu automobilka respektive lidi ve vedeni dovoli.Proste BMW chtelo zmenu tak ji ma a v podstate je jedno koho kdo je sefdesigner.Proste vyhodili staryho sefa kterj nebyl schopnej jim vyjit vstric.Tak to vidim ja.Treba Fiat Coupe se mi libi moc a taky je to Bangl.
X5 nie je Banglove dielo! Iba sa mu bohviepreco pripisuje. Dizajn auta navrhoval este pred uvedenim stray sefdizajner . Ked bolo auto uvedene na trh, Bangle sice uz sefoval dizajnu BMW, ale robil na 7er. X5 sa dotkol az minuly rok pri facelifte. Sefdizajner a automobilka: suhlas. Byvaly sefdizajner isiel sediet za zabitie (vrazdu) svojho syna. Takze neslo o vyhadzov (v dosledku vychadzania v ustrety, alebo nie). banglov nastup, bol dosledok tejto situacie.
A ten Fiat, ak ho myslis uprimne, Ti chvalim. Potom sa Ti naozaj jeho dizajn paci, a nepatris medzi tych o kt. som pisal vyssie.
No asi mas pravdu Marko kdyz si ses tak jisty.Ja sem to cetl tusim v Autocaru(Carautu) takze sem to vzal jako jistou vec.S tim bejvalim designerem sem se trosku sek pravdaJak sem si to od tebe precet tak sem si na to taky vzpomnel ze neco takovyho tam bylo...Ale Fiat Coupe se mi libil uz jak vyjel proste sportak podle miho gusta)
To je OK. Ono totiz u designerov byva problem v tom, ze svoje dielo urobia niekedy v hrubych rysoch aj 2,5 (mozno 3) roky pred uvedenim. A casto sa stava, ze medzitym od firmy odidu ku konkurencii. Vo chvili uvedenia ich auta su uz inde a ich povodnemu zamestnavtelovy na dizajne sefuje niekto inu. A jemu sa potom "aktualne" pripisuje vsetko v "pritomnosti". To, ze sa Ti paci Coupe Fiat, to som povedal, ze chvalim. Aj ked mne sa nepaci, ale zaujme ma (a v case svojho vzniku naozaj sokoval - v dobrom sl.zmysle). Hlavne je dobre, ze sa Ti paci ten Banglov smer ako taky.
Me se na tom jeho stylu hlavne libi jak ta karoserie je cela takova zvlnena.Proste ze to auto je z kazdy strany a kdyz je jiny osvetleni uplne jiny.A myslim ze ta "revoluce" co probehla u BMW v nejblizsi dobe bude muset probehnoz i u M-B.Protoze uz ted ty jejich auta jsou sice pekny ale vsechny stejny.
Fiat coupé? Toho můžou postavit rovnou tak jak je do musea moderního umění. Úžasná karoserie. A pod ní tuším byl 2litr v turbu, po délce přístrojovky pruh v barvě karoserie, víčko od nádrže na vodorovné ose, tohle je nezapomenutelné auto. Já nevěděl, že ho dělal Bangle, tuším snad Pininfarina, ne? Vždyť ten Bangle je mladý.
Bangle je relativne mlady...(narodeny 1956). Skoncil 2 vysoke skoly - druha bola legendarna Art Centre College of design v Pasadene. Po skonceni v 1981 nastupil do Oplu (tam len dielcie ulohy a koncept Corsa Spider): Od 1985 u Fiatu - len "poskok" vedla navrhov 3 hlavnych design studii. Prielom v 93 s Coupe Fiat, a o rok neskor s Alfou 145/146. Dalsia historia je uz znama.
Aha. No je vidět, že kam vkročil, tam zanechal hlubokou stopu. Ten Fiat coupé, to byla trefa...
Vtedy ma tiez Coupe Fiat znacne bral...ale ked sa mi to rozlezalo v hlave, zistil som, ze to auto ma "iba" sokovalo (drzostou dizajnu), ale ze sa mi vlastne nepaci. Ale nepaci sa mi napr. ani tvorba Picassa - a nespochybnujem to ze bol velky umelec a superlegenda. (Hovorim to pre to aby bolo jasne, ze tu je paralela s Banglom. To ze sa mi jeho dizaj nepaci je vec vkusu, ktory neni lepsi ani horsi, ako kohokolvek ineho. Je len individualny. A moj pohlad, ani nikoho ineho, nemoze zmenit nic na tom, ze bangle je velka osobnost dizajnu. Myslim si ze buducnost to len potvrdi...)
zaraza ma ze tak malo vies o autach a pritom vynasas take dpgamticke sudy akoby si vdedel vsetko najlepsie
Z čeho dovozuješ, že tak málo vím o autech? Z toho, že nevím, jakou velikost bot má Bangle? A kdes přišel k tomu, že vynáším dogmatické soudy o autech?
napr z toho ze si nevedel ze Fiat Coupe je Banglova praca. A o tych dogmach. Sudim to z celeho tvojho posobenia tu, casto mi pripada ze si myslis ze ty vies vsetko k danej teme najlepsie a spravne.. celkovo trochu demagogicky na mna posobis.. ako niektori politici co ich nemam v laske
ppiste cesky vy * slovensky
Přečti si ještě jednou, cos napsal, hlupáku. Pak se na sebe podívej do zrcadla a běž se vyzvracet. Mě se z tebe taky zvedl žaludek. A nebudu tady určitě sám
Proč sem k sakru pořád lezou ty primitivové? Ty si utekl z diskuse na iDnes ne? Tady se vede řeč o autech. Běž si radši studovat svůj rodokmen. Třeba najdeš nějakou nečistotu
lonestarstate co ta viedlo k tomu nazoru ze som primitiv? vyjadril som sa vulgarne primitivne? Alebo nemozem mat vlastny dojem a nazor na to ako niekto na mna posobi iny ako ty? V tom je ten primitivizmus?
z iDnes nie som a dovolil by som si tvrdit ze o autach viem o dost viac ako GTI
z iDnes nie som a dovolil by som si tvrdit ze o autach viem o dost viac ako GTI
To, ze si lidi zvyknou a BMW se bude kupovat vic a vic se dalo mozna cekat. Po faceliftu 7 se snad taky trochu polepsi. Mne osobne se ale stejne nejvic libi BMW 3, ktere je z nich asi nejumirnenejsi. Libi se mi i 5, ale 6 a 7 mi prijdou uz vazne moc mohutne (spis tanky nez auta). To je ale jen muj nazor. Spis me prekvapilo, ze nahoru sel o tolik i Mini. Sice je nove Kabrio, ale i tak. No a u motocyklu se da uspech taky cekat, kdyz sbiraji tolik oceneni vsude ve svete. S BMW 3, ktere tvori vic nez 50% prodeju (alespon do ted) a je navic tolik uspesne v ruznych srovnanich, by se mohlo BMW darit stale lepe. Tezko je ted nekdo zastavi (alespon pro letosek se zadne prevraty necekaji).
jak se vam libi facelift sedmicky??
Ja si myslim, ze jej to pomohlo. Ale iba vramci dizajnu 7er. Tak aby sa mi pacila, to jej teda nepomohlo. Mne sa tam nepaci uz zakladny designovy namet, takze nijaky facelit to nedokaze. Iba kompletny redesign...
Me se libí BMW vsech generací (od 30.let az do osucasnisti) kazdy BMW ma neco do sebe. Ale jsou výjimky jako X5 a X3. Nová sestka má az moc prehnanej predek. Technika take hraje velikou roli.
Údajně je BMW 5 příliš citlivá na boční vítr? A co výsledek nárazového testu - 11 hvězdiček ze 16?
Zajímavé - nové tvary zaujaly zatím, jak to tu pročítám menšinu. Pravověrci by dokonce Bangleho upalovali, ale. Ale nikdo z pravověrců tu zatím nedefinoval co že ho na minulé generaci pětky oproti stávající natolik oslovuje, že žije ze vzpomínek. Svůj názor prezentuji nahoře - stojí-li vedle sebe stará a nová, tak u té steré se ptám, zda to mysleli vážně... Tak pravověrci, jak je to s Vámi? Nebo se v sobě nevyznáte?
5-kové BMW malo vždy svoj jedinečný dravý nekompromisný vzhľad. A to nemám na mysli tie dnešné futuristické smerovky skoro do pol kapoty. Bol to kus krásnej, kvalitnej karosérie, takej vlastnej nemeckej produkcii. Bola elegantná a zároveň vzbudzovala rešpekt. Na nič sa nehrala. Nechcela urobiť nasilu revolúciu. Bola konzervatívna a predsa tak moderná. Všetko bolo na svojom mieste. Dizajn bol vyvážený. Dnes tak spravili trojku a capli tam zadné svetlá od japoncov spred desiatich rokov! Veď to je kacírstvo!
Uprimne...mna stara 5er nijak neoslovovala - pripadala mi v mnohych ohladoch dizajnovo nudna a strasne tazkopadna. Ale to neznamena, ze ulet k tvarom, ktore su na uplne opacnej strane spektra sa mi ma pacit. Aktualny model az prilis provokuje (mozno az nejak "vulgane"). Sucasny designovy smer naviac podla mna nevystihuje hodnoty znacky BMW (robi podla mna pravy opak - snazi sa dat BMW nejaky iny ramec, resp. znacku skor vytvara (pretvara). Ci to je OK,a lebo nie, uz posudzujeme kazdy sam.) Podla mna by BMW malo mat ostrejsie tvary s nadychom agresivity (nie korpulentneho luxusu ako 7er, alebo vselijakych avantagardnych prvkov "a la zo zivota hmyzu", ako ma 5er.) To jest moj nazor.
P.S: v nejblizsich dnech pojedu s Legacy 3,0R spec.B, tak se muzu podelit o dojmy, ale tak me napada, ze by asi nebyli objektivni, protoze je to muj milacek, tam se moc na chyby nehledi !