Německá odnož GM zveřejnila základní informace o novém motoru, který nahradí ve výrobním programu dosavadní čtyřválec 1,8 l o výkonu 92 kW. Nový motor je podstatně výkonnější, ale také lehčí, úspornější a elastičtější.
Nejhorší motory v Opelech jsou DTI od Isuzu z Japonska. Špatně startují v zimě a mají malý výkon,proto už Opel dává diesly vyráběné v Evropě. Benzinové japonské motory nejsou o mnoho lepší,výkon na úkor spotřeby a emisí. Když chtějí dosáhnout nízké spotřeby a emisí tak mají výkon průměrných evropských aut.
GM v Evropě a GM v Americe je trochu rozdíl. Kdyby Opel neměl potíže s prodejem aut, tak GM nebude v Evropě dělat tak drastická a závažná opatření. Viz Fiat a pod. Korea atd. O osudu Oplu rozhodují zákazníci.
Hm nevím jak často jezdíš berlín - hamburg (asi denně co já tak max. jednou ročně na dovču do Norska - jinak ke skopčákům nelezu. Co se týče spolehlivosti - nejsou to náhodou ty japonci (toyota) co vyhrávaj ty německý statistiky spolehlivosti Jo chlapci klidně si toho opla kupte znovu oni soudruzi v GM vymyslí zase nějakou akcičku aby se vám do toho chtělo. Jinak GM může být jednou z nejbohatších automobilek na světě (ale zase ten opel asi bude plečka když je furt ve ztrátě co myslíte, že by ho lidi nechtěli protože je nejlepší ) No a ta toyota je ve státech nejprodávanější auto - kde ta vaše nejbohatší automobilka udělala chybu??
muzu srovnat - 1.6 16V v Astre a 1.8 i-VTEC - to, co udelala Honda v 5500 rpm, bylo neskutecny, prislo me ze to variabilne meni objem - zacinalo to na 1.6 -> 1.8 -> 2.0 -> a ve finale to jelo jako 2.2l. Ale ani motor od Oplu nebyl spatny, taky solidne tahnul nahore. A furt lepsi nez ty VW chciplotiny ve Fabii 1.4 16 V - jel jsem i se 74 kw a pocitove to jelo jako 55 kw - mne osobne imponuje TDI PD jsou fakt krasne pruzne a nemusim cekat nez se to vytahne nahoru aby to jelo.
Jste stastlivci, ja cekam az vydelam 100tKc abych si mohl koupit stary model Preluda, protoze se mi libi v tyhle cenovy relaci - ALE - co mi od koupi trochu odrazuje, je fakt, ze vsechny budou honeny a nad 150tkm ocekavam setsakramentsky problemy s motorem. Takze do toho budu akorat sypat prachy. Snad natrefim na dobry vuz.
v 91 jsem mel tu cest otestovat 150PS primeru, kterou japonci vyrobili jako kopii vectry a skakala na dalnici pri 180 jako koza. z moji tehdejsi vectrou jsem mohl klidne vytahnout 245, pri 200 se chovala daleko lip jak primera pri 160, ktera jeste ktomu mela strasne slabe brzdy. Japonske auta byli do roku 1995 pro hrozne jizdni vlastnosti a slabou vydrz motoru pri pravidelnych rychlich jizdach v nemecku neprodavatelna. Dneska se to mnohem zlepsilo, ale i tak je videt ze jsou vic stavene na tokyske zacpy jak na denni jezdeni berlin-hamburg za 1,5H
takove veci muze delat kazda automobilka, opel-gm je jedna z nejbohatsich na svete a kdyz si to trh bude vyzadovat vyrobi preplnovany 1,8 150KW, ktery se ale po 200 000km rozpadne jak vsechny stare japonske motory z kterymi se nikdy nemohlo jezdit po nemeckych dalnicich pres 200 protoze se ukazalo jak naprd jsou male obsahy.
Mimochodem v DTM kde mohl kazdy ukazat co umi jezdila Honda i primera daleko za oplem.
calibra turbo byla v roku 1992 vyhlasena jako nejlepsi sportovni auto roku na svete. 204 koni z rychleni za 6,5 sekund a nizka spotreba. Zel, po par letech zacali rezavet nebo tehdejsi americky manager setril na materialech.
ten 110KW c20xe motor byl jeden z nejuspesnejsi v historii opelu, mel velmi dobrou vydrz, spotrebu jen 5,7 (do 120km) a dal se lehce z tuningovat na 210HP bez toho ze by byl ohrozen jeho zivotnost.
Dodavali ho dokonce formuli 3000
DO kalibry se daval pokud vim tak 2.0 8V 85kW a 2.0 16V 110kW kterej ovsem nebyl nic moc, praskaly ci kroutili se tomu hlavy, asi hlavne proto, ze to kazdej jouda honil za studena. Jo a jeste 2.5 V6 125kW. Kalibra by zaslouzila neco hezciho
To byl priklad. Jenom priklad a ne porovnani s 1.6. Ostatne dej si tu praci a najdi si nabidku motoru co dava Honda treba do FR-V. Davaj tam 1.7 a 2.0 ten ma vykon 150k o 10 vic nez tahle 1.8.
Pripada mi ze jses zabednenej. Jestli neumis pochopit text tak se vrat na zakladni skolu. Ja jsem nikde nepsal ze 1.4 jede lip jak tvoje VTi. A uz vubec ne ze 1.4 ujede 1.6. Myslenka byla takova ze 8mi ventil jede lip odspodu nez 16v stejny kubatury. Z Brna nastesti nejsem. To ze jsem na automobilovym serveru samozrejme vim. Lezu sem abych se nechal oblbovat nazorama odborniku. Nevim co tu teda delas ty kdyz jses takovej odbornik. Ty se oblbovat prece nenechas.
Odpovim za nej, napsal to nepresne: 180 nemela zadna, ale ta nejsilnejsi, o ktere vim ja, mela 185. Byla z 6G Civiku Type-R, vice treba na www.hondaclub.cz (nebo googluj, stranek v anglictine najdes spoustu). U nas se ale tenhle motor koupit nedal, auto se delalo jen s pravostrannym rizenim a tak se vozilo jen do Anglie. Pokud jde o nase zemepisne sirky, tak 160 bylo maximum, to je fakt.
Tak ted jsi me rozesmal, diky za vesele rano! Ze je ta 1.4 osmiventil samozrejme vim, ale ani tech 8 ventilu nestaci, aby to jelo lip nez 1.6 16V (v podstate jakakoliv). Jak funguje VTEC si opravdu precist muzes, ale ja to VTi mam (1.6/160 k) a tak na rozdil od tebe vim, jak to jezdi. A ver tomu, ze zadna 1.4, ani osmiventilova, se tomu nevyrovna. Mozna sis to neuvedomil, ale ses na automobilovem serveru a podobnyma nesmyslama, jake pises, ze sebe akorat delas saska, ktereho nidko nebude brat vazne. A jestli jsi z Brna, klidne se domluvime, rad se podivam, jak mi v nizkych otackach ujedes
Motor, kterej myslíš ty - G60, měl 160 koní, ten giani evidentně nemyslel. On asi mluvil o šestnáctiventilu, kterej měl 136 koní. Proboha lidi, když se chcete vzájemně stírat v diskuzích na téma kdo co ví/neví, aspoň si zjistěte o dotyčnejch autech ty nejzákladnější údaje!
Placas tak akorat ty protoze 1.4 je 8mi ventil a ty tahnou obecne lip v mensich otackach nez 16V. Tp jak funguje VTEC si muzu taky precist z katalogu... jako ty a pak tu delat machra pres japonsky auta.
To si vybral spatne, voni meli dyzly dycky naprosto otresny, vem si treba benzinaky ... 1.6 8V, 1.8 16V, 2.08V a 2.016V - vykonove prumerny, spotreba nadprumerne nizka a vydrz pohodova. Mel jsem ty dvoulitry a tu 1.6ku a muzu rict, ze az mely nektery nalitano pres 180k, tak byly uplne ok (pouze vymeny oleje a tot vse)
Co se týče rodinnych aut tak toyota motory s proměným časováním ventilů měla v corollách od roku 1997. Jinak opel mám jako služební a větší plečku je jen těžké si představit (neberu v potaz že jsem víc v servisu než na cestách)
Koukam, ze jsou to tady dneska sami odbornici. Skyline, natuneny na 1000 k, se mozna po 20k km rozpadne, ale tohle tady snad neresime, nebo ano? Mluvime o seriovych autech a takovy Skyline bez tuningu (nebo jen s lehcimi upravami) bude jezdit stejne dlouho, jako felicie. Ony ty materialy, ktere se pouzivaji pri vyrobe takovych motoru totiz nejsou stejne, jako materialy na poskladani lacineho slabeho moturku pro bezne spotrebitele, coz se vetsinou odrazi i na cene. Pokud jsi neco studoval, urcite ti neuslo, ze kovane soucasti motoru maji daleko vetsi vydrz nez odlevane a pri te spravne technologii je mozne je vyrabet naprosto presne, s toleranci (vahovou i rozmerovou), o jake se beznym motorum ani nezdalo. Takze takovy motor sice dava velky vykon, ale diky lepsim materialum vydrzi vice-mene to stejne, co jeho slabsi kolega, ovsem poskladany z levnych soucastek. Samozrejme, ze kdyby se ten slaby motor vyrobil z tech drahych dilu, vydrzi mnohem vic, ale takovy jsem jeste nevidel...
Ano to je pravda. Věta, ke které se zřejmě vyjadřujete nemá za cíl popsat způsob, ale spíše oblast ve které dochází k otevření sacích/výfukových ventilů, mohl jsem použít také poloviční hodnoty natočení vačkového hřídele viz mj. obrazek v galerii...
Musim oponovat, evidentne nevis, o cem placas. Tvoje 1.4 mozna "tahne odspodu" (coz je samo o sobe u motoru tehle kubatury dost odvazne tvrzeni), ale ver tomu, ze ta Honda tahne odspodu mnohem lip a v nejhorsim pripade stejne, jako jakakoliv jina 1.6. Profil vacky je totiz v nizkych otackach zhruba stejny, jako maji konkurencni motory. Ve vysokych se profil vacky zmeni a auto jede tak, jak zadna jina atmosfericka 1.6 neumi. Proste honda neni o tom, ze to "dole nejede a nahore jede", ale ze to "dole jede normalne a nahore fantasticky". To ale vetsina beznych lidi netusi, protoze se necha oblbovat nazorama odborniku, jako ses ty. Pritom je zjevne, ze sam jsi to auto nikdy neridil.
maly obsah motoru ma velmi negativni vliv na vydrz motoru. Kdo studoval strojarnu vi, ze i 1000 HP neni problem strcit do 1 litru, jen problem je vydrz. Staci se podivat na F1 motory nebo nissan skyline, ktery se rozpadne po 20tisic km.
Nooo von taky neni malo tockovej, osobne porad preferuju starsi 2.016V ktera ma 100kw pri 5.5 a kroutak velmi podobnej. Tohle ma sice taky peknej kroutak, ale kdo v rodinnym aute to bude tocit na 6k ze, asi nikdo. Do rodinnyho auta asi ropu. Tohle by mohli trosku vyladit na dejme tomu 120kw a soupnout to do calibry
To je sice pekny, ale kdo v rodinym aute touzi po motoru, kterej musis tocit aby mel vykon. Ses trosku mimo misu. Vykon neni vzdycky podstatnej. Sam jezdim Kadettem 1.4 pekne tahne odspodu a tech 60 kobil na nase rozbity cesty staci, hlavne ted po zime....
Opel zasoboval trh autama v dobre, kdy japonci jeste nevedeli, ze existuje nejaky benzin. A mozna jeste drive. Zajima to snad nekoho? Ne. Tak proc sem zase kdo taha nakyho civica? Nechapu, ze si tu porad nekdo neco potrebuje dokazovat, za chvili skoncime u toho, ze Leo da Vinchi (mozna sem to zkomolil hehe) mel vrtulnik driv nez americani a rusaci byli taky ve vesmiru driv nez americani