Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel: nový motor 1.8 Ecotec (103 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Německá odnož GM zveřejnila základní informace o novém motoru, který nahradí ve výrobním programu dosavadní čtyřválec 1,8 l o výkonu 92 kW. Nový motor je podstatně výkonnější, ale také lehčí, úspornější a elastičtější.

Německá odnož General Motors zveřejnila základní informace o novém motoru, který nahradí ve výrobním programu dosavadní čtyřválec stejného objemu o výkonu 92 kW. Nový motor není jen podstatně výkonnější, ale je také lehčí, úspornější a nabídne lepší průběh točivého momentu díky variabilnímu časování ventilů.

Výkon vyšší o 14 %, spotřeba paliva nižší o 4 %, zlepšená elasticita. Nový čtyřválec 1.8 ECOTEC dosahuje nejvyšší výkon 103 kW při 6300 ot./min ze stejného zdvihového objemu jako předchůdce, který byl dodáván v nejvýkonnější variantě 92 kW. Nový motor bude mít premiéru letos v létě v nové Zafiře, ale brzy na to bude k dostání minimálně v řadách Vectra a Signum.

Čtyřventilový rozvod tentokrát dostal variabilní časování ventilů, kterému Opel přidělil složitou zkratku DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing). Mění se časování sacích i výfukových ventilů v rozsahu 60° resp. 45° natočení klikové hřídele. Mění se také délka sacího potrubí, ale místo klapek zkracují sání šoupátka snižující ztráty prouděním. K dalším zajímavostem patří chladič oleje, hluboce tažené výfukové potrubí s integrovaným katalyzátorem.I přes složitější konstrukci se podařilo snížit hmotnost motoru s litinovým blokem o 3 % na 118 kg.

90 % maxima točivého momentu 175 Nm je k dispozici mezi 2200 a 6200 ot./min, křivka vrcholí při 3800 ot./min. Podle údajů Opelu dosahuje Vectra s novým motorem kombinované spotřeby 7,3 l/100 km, což je o tři desetiny méně než s dosavadním zážehovým motorem 1,8 l. Nejvyšší rychlost se zvýšila z 205 na 213 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h trvá místo 11,2 jen 10,5 s.

Ondřej Láník
Diskuze (52)