Máte tam malý překlep. Bezpečnost dění má asi být bezpečnost dětí. Jinak si myslím, že NCAP potřebuje zpřísnit kritéria pro boční náraz. Už se stalo zvykem, že každé auto z něj má plný počet bodů. Americké NHTSA provádí boční náraz v podstatně vyšší rychlosti...
Souhlasím s tebou. EuroNCAP dělá boční náraz v rychlosti 50 km/h vozíkem o hmotnosti 950 kg. NHTSA dělá náraz v rychlosti 62 km/h s vozíkem o hmotnosti 1370 kg!
V celku to pak bude tak, že těžší vozík (NHTSA) bude mít více jak dvakrát takovou energii, než při testu EuroNCAP. Z toho je jasné, že testy v USA jsou v tomto ohledu podstatně tvrdší....
Problém by byl v tom, že kdyby EuroNCAP změnil metodiku, tak by nešlo nazpět porovnávat výsledky všech dřívějších testů bočního nárazu
Ano, neustálé změny metodik jsou další velký problém NCAP. To samé totiž udělali při nárazu do chodce. Staré a nové výsledky nelze porovnávat. Abychom ale uvedli i druhou stranu mince, čelní náraz má NCAP pro změnu zase přísnější než NHTSA.
nikde som v clanku nenasiel, co bolo pricinou tych otvorenych dveri. ak to bolo narazom, nebol dovod test opakovat, proste chyba. ak to bola chyba niekoho z toho institutu, tak potom no problem. inac fakt je ten, ze 5 hviezd dnes ziska uz asi aj dacia . pekny den.
Proč dělali druhý pokus? Aby to vyšlo? Co když to, že se to povedlo, byl omyl a standardně je to špatný? Jaká je záruka, že to auto je bezpečný tak jak si myslej, když se to u prvního pokusu nezdařilo???
Obvykle před druhým pokusem automobilka provede na testovaném modelu konstrukční změny a ty pak musí zavést do sériové výroby. NCAP pak upravený vůz otestuje.