Ford Thunderbird pamatuje zlaté časy amerického automobilového průmyslu. Ty časy jsou však dávno pryč. Jelikož retro kabriolet dlouhodobě nesplňuje prodejní očekávání, odejde do důchodu.
Ten starý Thunderbird je fakt nadherný..když sem ho prvně viděl,tak sem byl z něho totálně mimo..ten nádherný zvuk toho motoru..ta obrovská délka, sílá motoru, vnitřní prostor..no prostě krása..ty novější generace se mi ani nelíbí designově a tak sem i rád že jde už pryč...ale amerika přicházi o klasiku..
Musim rict, ze ani mne se tenhle retro-pokus moc nelibil (naproti tomu look z let 89-97 se mi zamlouva hodne) ... Netusite nekdo, jak to vypada s (ne)realizaci ve vyrobe konceptu 49? (tomu bych daval o neco vetsi sance)
Najprv sa hovorilo, ze bude v pozmenenej forme realizovany v ramci programu Living Legends. Lenze potom to cele ustalo, a teraz - po 4 rokoch -je to uz asi mrtva vec. Asi tomu prispel aj tento "neuspech" s Thunderbirdom, a hlavne zle hospodarske vysledky Fordu. Btw. v ramci Living Legends este snad mozme cakat new Ford Bronco.
Vyhladaj si ho a mrkni na cele. Bola to taka strieborna obluda chvilami pripominajuca obrneny voz, chvilami Mercedes G. A ten odkaz na povodne Bronco tam moc zretelny teda nebol.Urcite nie tak ako u T-Birdu, GT, a Mustangu.
Mne sa pacil dost. Hoci oproti original-u to nebol ziaden orginal, podvozok Lincoln LS,Jaguar S-type. Interier tiez podobny LS-u, Volant podobny Chrysler-u(vid Sebring, 300M) ale aj napriek tomu sa mi pacil. Dokonca som bol prekvapeny ze ani jeho cena neni zla (cca. 35000 USD start). Chyba tiez bola ze Ford sa ho nepokusil homogenizovat a exportovat do europy. Netvrdim ze by to bolo uspesne, ale za pokus by to stalo urcite. Nevadi, hoci ten sucasny retro man sa nikdy nevyrovna legende z rolu 1954 stejne sa mi pacil a este by som si rad kupil 1kus z tych pozostavajucich(ak by som mal prachy samozrejme)
Myslím, že na kabriolet s cenou okolo 40 000 $ se prodával moc dobře, i když stále míň a míň. 2002/2003/2004: 19085/18100/11998. Tahle strategie, když se model s končícím životním cyklem prodává logicky stále hůř, tak namísto face-liftu nebo nové generace vozidlo prostě vypustit z programu... Manažeři Fordu by zase jednou potřebovali pořádně nakopat. Byl to nejlevnější luxusní osmiválcový kabriolet na trhu. A co víc, byla to legenda.
Možná tak nebyl koncipován původně, ale poslední generace na podvozku z Lincolnu LS / Jaguaru S-type (něco pro Matese ) a s kdejakou výbavou fakt spíš šla zařadit k Lexuss SC430 a Mercedesu SL než k nějakým typicky sportovním menším cabriům.
No ono to asi tak jednoduche nebude. Zvlast, kdyz prvni rokem dostal medialni podporu ucasti v Die Another Day. tam Ford musel ztratit dost penez. Zivotni cyklus vypada ovsem uplne jinak - mirny vzestup, strmy vzestup, vrchol a pozvolny pad. Prvni polovina "bezneho" cyklu vsak jaksi chybi. Vidim parabolu s Z8. Legenda, nelegenda - existuje obycejny kupec, ktery si bude bezne kupovat "ozivle" legendy??? Nevstoupis dvakrat do stejne reky...
..asi se s tím musí jen souhlasit. jenže to tak jednochý vážně není.. A ten product placement má dvě strany... vklad a zisk.. vklad změříš ale zisk už tak moc ne.. to je to, že toho nevyužili a to jsou právě ty věci který dělají u Forda asi nedobře... Nejde jen o to udělat dobrý auto a někam ho šupnout...
Jo, ale heleď, takové Mini, obrovská legenda, pak jen v srdcích skalních a najednou zčistajasna to zvedne BMW k absolutnímu nebi. Přitom já vlastně neregistruji nějakou reklamní masáž. A to auto jede a jede. A, zajímavé - v kontrastu k broukovi (Radio přece ví, jak VW umí prodávat) se to nepodařilo, tak v čem to vězí?
Myslel si to tak ze Mini sa dari, a NewBeetle nie? Ja som nad tym rozmyslal uz davnejsie, a na nieco som mozno prisiel. Takze ak to bolo myslene takto, povedz, a ja to skusim vyvetlit...
No tak, ked som nad tym rozmyslal napadlo ma toto: ci to nemoze byt ciastocne u verejnosti v podvedomi. Proste EU zakaznik si New Beetle vacsinou spaja s povojnovymi rokmi, ked bolo vsetkeho nedostatok (a relativna chudoba) a vacsina populacie musela jazdit v podobnych vozoch, aj ked chcela nieco lepsie (nieco take ako mali v tom case zakaznici v USA). Tam ma New Beetle uspech pretoze tam bolo velmi silne hnutie hippies pre kt. sa povodny chrobak (a busik) stal legendou - az vramci US kultury - v EU naopak nebolo to hnutie az take silne. Takze v USA je to auto sucast kulturnej legendy. V EU skor neprijemna spomienka na roky nedostatku - tym to auto bolo vzdy potlacane (dajme tomu vo vedomi) v prospech inych aut, z ktorych sa stali legendy. Mozno by tak dopadol aj Mini, keby tak silno odkazoval na predchadzajuci model, lenze BMW nespravilo "tu chybu" a navrhlo ho tak "retrofuturisticky" (proste ten odkaz tam je iba pocut v mene, ale medzi starym a novym Mini neni tak zretelny ako u Beetle). Mozno tak dopadne aj seriove Trepiuno. Jediny kto tuto teoriu mohol v EU potvrdit, alebo vyvratit bol Renault. Zhruba v case ked uvadzali na trh New Beetle, predstavil retro-koncept Fiftie. Ale rychlo ho zavrhol. Otazka je preco. Ci pre to co som napisal, alebo mali iny dovod. Ono to totiz moze byt jednoduchsie. Moc ludi v EU asi nie je ochotnych platit vekla penazi za vpodstate neprakticke auto, ktore je "len" pekne. Ale...potom preco su ochotny platit za Mini? A preco su ochotny platit US a JAP zakaznici za vsetko retro? A sme zas na zaciatku, a tu moju teoriu mozme citat trebars znova! (Myslim, ze na to odpovie prave ten Fiat Trepiuno). A pribeh o T-Birde je pekny (ako vzdy). Len skoda, ze tomuto T-Birdu co konci bude zniet ako nekrolog. Mne sa to auto vcelku pacilo.
Jo, dobře jsi to napsal. Brouk mohl navazovat na trpké vzpomínky druhé války a to teda asi nešlo, a sám v novém kabátě legendu netvoří. A právě to Mini je stylotvorné jak pro veterány padesátejch let, tak pro nové generace, které třeba nemaj ani původního od Matchboxu (jak já). Na Fiata jsem moc zvědavý.
zajimava uvaha,vidim ze uvazujes dost ze siroka-to uz dneska moc lidi nedela,nekde slyseli,ze to boli tak to radeji nezkousi...ale k veci.nebute to treba ciste tim jak zakaznici vnimaji VW vs. BMW? vem si,ze ta auta maji skoro stejnou cenu.za brouka chteli snad 700,000 ci co.a zakaznik si rekne 3/4 mega za kram s motorem 1,4 MPI?ale nad mini takhle nepremysli,rekne si no sak je to BMW.vubec nevnimaji,ze puvodni mini byl britsky trabant... tohle auto nepotrebuje reklamu.stoji za nim prestizni znacka,jezdil s nim Mr.bean a ostre mini drtilo soupere pri zavodech. u brouka proste tyhle asociace nemam,no neco tam je banda zhulenych hipisaku snad se mi povedlo vyjadrit se spravne.fakt nerad bych se tu s nekym pretahoval jestli je BMW kvalita nebo ne.snazil jsem se to podat z pohledu cloveka,ktery se o auta zas tak detailne nezabyva
ano, ano, mozno tam moze byt (a asi tam aj je) aj ten dovod ze za Mini vidia ludia BMW. Kdezto za VW vidia VW. Ale ja si aj tak myslim, ze ten problem je niekde hlbsie. Moze to byt tiez tak, ze jednym zo specifik EU trhu (oproti inym trhom vo svete) je proste nechut k retro autam (vseobecna myslim, a tazko potom hladat konkretny dovod). Na to aby sa rozriesil tento "problem" bude treba vidiet co sa stane, az pride mainstreamovy vyrobca z retroautam (skutocnym) za prijatelnu cenu.
pravdu máte oba, a je tu také třetí věc, že si sám VW zavařil tou unifikací, ten chrobák jediný designovo vybočoval a to bylo u VW to divné, navíc když už někdo začal uvažovat o koupi a vlezl doněho, tak se sděsil, interiér byl normální, nekorespondoval s exteriérem. já jsem taky velice zvědav na fiátka, držím mu moc palce, je krásnej, právě jak zvenčí tak zevnitř
Gramatiku tu prznim aj ja.... Zabudol som este na jeden mozny dovod, ktory suvisi s tym co si napisal. Moze to byt aj v tom, ze VW si to pokaslal velkostou toho auta. Ludia by mozno cakali mensie auto (postavene na povozku Pola), ktore by viac korespondovalo s originalom. Ked si totiz niekto pozrie Beetle in natura, to auto je az neprirodzene velke. Ludia sediaci vnutri su "utopeni". Auto je tymto viac americkeho, nez EU charakteru.
no těžké rozhodování německého manažera, třeba si mysleli, že se to chytne dobře v USA (přece jen ten kult byl spíše tam, spojen s hipíky) a kvůli tomu se možná i povede v EU, těžko říct, zda si byli vědomi toho tvého názoru s bídou
Ja myslim, ze si nejaky marketingovy prieskum robili, a k niecomu dosli (nie nutne k tomu co ja). A mozno aj vedeli,ze to auto v EU nepojde, inak by snad presunuli cast vyroby z Mexika sem....a to neurobili. Takze asi vedia ze pre EU to bude iba "halo" model.
Ta první fáze pomalého stoupání chybí, protože hned jak se objevil na skladech, tak vypukla ohromná hysterie a hromadné nakupování. Dealeři si ze začátku nechávali dost nechutný provize a zvyšovali tak cenu. Ten předpoklad prodávat 25 000 ročně bez jakýchkoliv face-liftů byl dost přehnaný.
Ono ani s tou medialnou podporou to nebude asi az take horuce. To, ze auto niekde ucinkuje, mu predaje nezdvihne. Dostane ho do povedomia, ale vediet o niecom, ze to existuje, neznamena, ze si to kupim.
Stále mám v prstech chuť tvé kůže sedadel. Ještě mám stále ten zvyk zčesávat si vlasy dozadu. To po tvém směru větru, můj Thunderbirde. Dovedl jsi mně daleko. Pamatuji si, jak jsem seděl na terase, bylo mi 16 a v tom rozpáleném slunci jsem ponejprv viděl na obzoru zvířený prach. Ten prach, co jsem dýchával, když jsem chodíval na státní silnici čekat na školní autobus. Ten prach, co zvířil vojenský jeep, který otci a matce přijel sdělit tu hroznou věc, co se bráchovi stala u Quadalcanalu... Byl jsi v cihlové barvě. Můj otec tě zastavil v elegantným oblouku před terasou. Já ještě zůstal okamžik v křesle a loučil se s dětstvím. Pak jsem se zvedl a otec mi vtiskl do ruky tvůj klíček k tobě se slovy - je tvůj hochu, buďte na sebe opatrní. A já na tebe a ty na mně jsme opatrní byli, to ty víš. Prošel jsi se mnou Harvardem a čekal jsi trpělivě až se vrátím ze služby ze základny v Evropě. Tehdy jsem na tebe často myslíval. Teď odpočíváš zaslouženě, protože po tolika mílích dole v garáži, přikryt zelenou plachtou. Až můj syn dosáhne šestnácti, odkryji s tebe tu plachtu a zastavím tě, Thunderbirde v elegantním oblouku pod terasou našeho domu. Do dlaně pak mu vtisknu tvůj klíček...
Pěkné, tomuto se říká láska k autám Je vidět že GTI je opravdovej fajnšmekr. Ale jinak k retro stylu se stavím zdráhavě. Při tvorbě auta by na prvním místech měla být funkčnost, účelnost, osobitost, mělo by se zde uplatnit naše dosavadní technické vědění, náš cit a především stavět auto s čistou hlavou nezatíženou tím, že naše auto má vypadat jako jeho předchůdce z 60. let. Nevím jak Vás, ale mě nenapadá retro auto, které by se mě líbylo víc než jeho slavný předchůdce ( i když GT je velice pěkné a mustang se vcelku taky poved, ale za starýho bych ho nevymněnil ani náhodou). Pokud chceme novýho "mustanga" tak ho nezískáme tím, že starýho budeme kopírovat, ale musíme přijít s novou myšlenkou, která mustanga posune zas o kus dál
Ano to je pravda. Naviac, ani vacsina dizajnerov nema rada retro-styl, pretoze po retro aute (ktore zakomponovanim modernych prvkov strne tak ako kazde moderne auto)sa tazko robi nastupca. A hrozi, ze po I.generaci retro verzie s dobrym predajom, sa druha uz nepodari a ten predaj sa zruti. A legendy by sa mali vytvarat, nie kopirovat. Ale z obchodneho hladiska su zas retro-modely dobre predajne - a zatial ich neni moc, takze su ozivenim trhu, ktore potesi.
No mně nijak retro-design nevadí. Jen HHR mi nepřijde ničím zajímavý. Jinak Mustang je prostě spása. Ty věci z osmdesátých a z počátku devadesátých let byly tvarově prostě tragédie. Minulý vzhled jakž takž ušel (hlavně že přibyly ty ostře řezané světlomety) ale i tak je ten nový o několik tříd lepší. PT Cruiser je předražený malý auto a v životě bych si ho nekoupil, stejně jako Mini.
Ja nehovorim, ze mne retro vadi. Len sa bojim, aby sa z toho nestal standardny postup Mustang sa asi nikdy nebude predavat tak dobre ako v retro-verzi, takze tam je retro na mieste. Ale, ako si spravne trafil,naco niekto robil retro verziu stareho Suburbanu v podobe HHR? Vsak ani ten stary Suburban nebol nijaka legenda. Toto mi presne vadi, ked sa robi retro, len samo pre seba - lebo to je moda. A PT Cruiser? Ten sice neodkazoval na nic konkretne ale bol prvy. A tom je jeho plus. Mne sa sice paci, ale odvahu kupit si to by som nemal. Mini je urcite super, ale ta cena je sialena. A New Beetle ma nechava takmer chladnym.
Urcite je retro z obchodniho hlediska zajimave. Je to ale o filozofii. Kdyz chci historii koupim si veterana se vsim vsudy, kdyz chci moderni auto koupim si ho. Retro je nekde mezi a nic mi nerika, nemuzu si pomoct
Retro je tady a nemůže to být jinak. Desítky let se designéři mořej s tvarama. Čas od času vypadne skvost. A pak je až pro tvůrce eroticky vzrušující sednout a vrátit čas. Jistě, že je to na pováženou, riskantní a tak trochu prostituční, je to ale také důkaz o tom, že středněproudé automobilky vytváří občas i klasu. Dodnes jsem ovšem VW neprominul tu trapnost s retrobroukem - v tomhle autě podle mně snad nemůže jezdit nikdo, kdo trochu uvažuje, zná souvislosti a má styl. Tam nahoře Marko napsal, že mu v létě 45 němci okousávali pneumatiky, neboť tam přežít nebylo jednoduché, takže sednout do retrobrouka je pro mně nihilismus. Mini je retro jak má bejt. Kdo nezná padesátý léta, toho ani nenapadne na co navazuje a je unesenej z toho stylu. Tak tohle pojetí retra beru. Jinak je samozřejmě nejlepší hodit na sebe v sobotu ráno jeansy a triko, napasovat se do Jaguare E-Type, kopnout do něj a cejtit se dvě hodiny jak v nebi a pekle zároveň.
Petře, ze stodvacítky nikdy žádné retro neudělaj. Ikony děsu a nesvobody snad nikdo soudný nevytáhne z rukávu. I když, jde o design, viď. Ale i z tohoto pohledu to má stodvacítka zavřené. Někdo tu psal kdysi, že tisícovka MB by jako retro byla zajímavá, tak to ano. O krásné Š110 R coupé ani nemusím snad psát.
..asi je ta pravda ve všech názorech.. Moje hledisko je vždy o penězích a obchodu.. Jen sem dám svoji úvahu.. (na kterou jste mě dostali vy a GTI zvláště..) Jen tak jsem přemýšlel o autech a především o VW.. Snažil jsem se přijít na to, jaký VW bych akceptoval doma v garáži... ano.. musel jsem přemýšlet.. dlouho (relativně), ale na mysli mě přišly 2 auta.. New Beatle a Transporter resp. Caravelle... jen tyhle 2 auta jsem schopen z produkce Volkswagen doma skousnot.. Pro hloubavější povahy by v tom mohla být i moje odpověď na brouka a tento druh aut v rámci diskuze.. Ty auta asi určitě mají i povahu oživení produktové nabídky než trhat rekordy v prodejích.. (nevím..?!?!!) třeba to srovnání Mini a brouk.. to si myslím, že v dobách kdy jezdily originály, tak vnímání těchto značek bylo jiné.. Rover-VW.. a určitě ty vjemy si člověk nese dál.. proto se v evropě možná jinak člověk dívá na mini pod BMW a na brouka VW... Je pravda že ty auta jsou obecně předražený.. to je logické ve vztahu k výrobě.. a když není praktické tak je to deficit.. obě si dokážu představit, ale nejsem blázen abych ty auta kupoval jako nová...!! stejně jako jsem velkej nadšenec PT-ho.. ale jak někdo psal u tohoto auta nejde o návaznost na určitý model ale jen na "dobu" a tvary... které jsou možná ještě hlouběji v minulosti než třeba u Mini.. A PT Cruiser v černé barvě na velkých kolech (jak jinak GTI.. že.. ) je docela mazel.. ale opět jako dobře ojetý... takže to je můj favorit.. Takže... dle mého se automobilky s těmito auty pohybují na velice tenkém ledě.. což je určitě škoda.. protože ten led dělají zákazníci a poptávka.. není to tím, že se zákazníci bojí experimentovat a být odlišní..?? PT je ve srovnání i docela praktickej... Mustang (taky mazel) si asi nikdo nekoupí pro stěhování ale jsem si jistej že v evropě raději většina zvolí klasiku z evropské produkce, než aby se odlišoval a sedal do neznáma.. (možná ze strachu..).. v tom taky podle mě leží zakopanej dog poptávky..
Jen k tomu PT. Toho si na stehovani taky neporidis Jel jsi v tom nekdy? Ja jo a mam pocit, ze tam min mista nez ve Felii A to nemluvim o tom, ze to vubec nejede
..četl jsem to.. jsou to dobrý názory a já to jen rozšířil o svoji úvahu.. K tomu PT (mates), ..to stěhování byl jen slovní obrat k Mustangu, že to nejde..-není to závodní auto a že by to "nejelo" to je spíš otázka zvyku.. a odveze to víc než brouk nebo mini.. to byla ta úvaha o praktičnosti k "retro" autům.. Ale jsem jinej takže to auto se mi líbí.. a neměl bych strach s tím jezdit.. je to stylovka.. (sice třeba jiná než "big cat") ale má co do sebe.. a vím že se mnoha lidem absolutně nelíbí.. Taky mě teď napadá další úvaha nad retro stylem a autama.. Co je definice tohot typu a designu aut..?? musí být mezi modely nějaký časový odstup nebo jen výraznější tvary vycházející třeba z modelu 60´s.. Podle mne je mezi tím velice tenká hranice.. a tudíž.. dá se brát třeba Defender (zase ten LR ) jako retro, když má design téměř nezměněný od původního modelu..? Nějaká stylová posloupnost tam je cítit, ale rozhodně ta změna není tak silná jako třeba u mini, nebo brouka.. nebo US cars.. Co třeba Corolla, nebo ten golf za ty roky taky by mohli udělat retro..(je to nesmysl.. ale..)... nebo Jeep..? v čem to vlastně tkví..? Ve stylu auta? v jeho historii? v jeho designu? v kultu kterej vytvořil?
Je to ve stylu doby, který to které auto spoludotváří a zároveň má tak geniální tvary, že je svádivé ho znovu vrhnout na trh. S tím, že na původní základní linie se naroubuje současný trend. Promítni si v hlavě minulé století a vytvářej si mezníky - jazzový věk (charleston, účesy, velké Packhardy, psí děčky, prohibice, Velký Gatsby - přečti), druhá válka (Glenn Miller, instantní káva, Montgomerák, Citroen 11) pak 50léta, (cabrio, do toho Elvis, Miles Davis a jeho trubka - Kind of Blue - poslechni, rozmach spotřebního života zejména v USA, Hlava XXII- přečti) 60 léta (barvy, hippies, S. McQueen a teda Ford Mustang , ale i 2CV, Beatles, Stones, ) pak tragická léta 70 (přejímáníprvků ženské mody do světa můžů, kalhoty do zvonu - bože - Led Zepp, Pink Floyd, Golf, Fiat 127) atd. atd. Tak z té doby tu ikonu vyrvi a napasuj jí na tyhle designový roky. Jo.
Aby to nevyznelo spatne, ja ti PT vubec nehanim! Me se prave taky dost libil. Proto jsem si ho odzkousel a dost me zklamal Diky tomu se na nej ted divam trochu jinak. Je jasny, ze kazdy ma preference jinde. Osobne si myslim, ze PT je tim, ze neodkazuje na zadny predchozi model nejpovedenejsi. Podle meho jsou temer vsechny pokusy o navrat legendy predem ztraceny Jedina vyjimka, ktera me ted napada ja GT. Vyrobci by nemeli ozivovat legendy (vetsinou jim jen skodi), ale vytvaret nove.
Jezišimaria, co to tu zase čtu. Ciello, kluku, já respektuji tvé názory, rád tě čítávám, o-š-e-m, ovšem, pokud tedy zrovna nepíšeš o PT Cruiser. Souhlasím, že je dál v minulosti, než Mini, a nebýt slušný, tak bych teď napsal, kde podle mně ten PT je PT není retro design. PT se nemůže líbit ani vousáčům od ZZ Top, a to proto, že Cruiser je jedna velká trága (doufám, že to tu nečte Radio, tomu se také líbí, jak mi psal). To pojetí retra je v tomto případě absolutně nezvládnuté. Neevokuje nic. Za příklad dávám Mustanga. PT je kvazi retro, kategorie, do které oficiálně automobilky nevstupují. Když jsme u těch ZZ Top, tak vedle toho jižanského rocku mám pochopení o pro ty jejich káry. Jo, tak to je ten správnej tuning, tuningáři - myslím ten optickej, drzej, ovšem s klasou. Pocitově jsem u PT tak daleko, že ho nekvalifikuji ani jako auto. Neumím ho popsat, neumím ho uchopit, nevím, co má ve mně evokovat a beru hu jako slepou cestu. Prosím tě, vnuť mi ho do hlavy. A byl bych i docala rád, vím že se prodávaj.
já a PT ? líbí ? to snad ne, to jsem byl asi pod těma práškama, když přimhouřím obě oči a vezmu si slepecké brýle tak možná ... jediné retro, které je pro mne akceptovatelné, jak po stránce přijetí ho, tak i po stránce možné koupě je MINI - krásný styl, kvalitní technika, nejlepší jízdní vlastnosti, prostě mě chytlo u srdce.
..do hlavy ti nic nutit nebudu.. to auto jak jsem psal není postavený jako retro na něčem... přišel první, ale co to znamená první..??!! "Retro" jako slovo je velice populární stejně jako "trend" a defacto nic moc neznamenají.... Pro mě třeba není žádnej etalon Golf.. je to opět jen hrouda železa a v současnosti ještě dost odpudivá... a jde i o to jaký máš měřítka pro hodnocení něčeho jako jedna velká trága....?!? Jak chceš charakterizovat význam retra jako toho pravého..?? co třeba bytovej design..?? tam je tolik retra, že to možná ani nepostřehneš... podívej se na hadry..!! mrkni na muziku... tam se tomu říká.."remake, remix, feauturing apod.." Ten PT není pro starý páprdy.. pro ně je VW...!! Vidíš.. pocitově jsi u PT, tak že ho nekvalifikuješ jako auto... aspoň nějakej pocit... VW a hlavně golf u mně žádný pocity ani nevyvolává... V tom je ten můj rozdíl... jsem jinej.. nestojím se stádem.. jsem individualista.. na ulici nejsem jako ostatní... A rozdíl mezi mnou a tebou je asi v tom, že já respektuju ostatní názory a čtu je rád i tak..(bez o-v-š-e-m...).. i když mám jinej názor...
Hele, hele, hele. Klid. Já též respektuju cizí názor. I tvůj. Ciello, nemysli, že v PT Cruiseru jsi originál a v golfu stádo (nejezdím v Golfu). Teď pitváme retroprodukty v automobilismu. Tak v těchto souvislostech já píši, že třeba Mini je styl (Radio by doplnil, že nesporně i technika). Ovšem PT není styl. Směji se tomu tvému páprdovi, ale tak to není, Ciello. A když už, tak ti musím napsat, že jestli je něco pro páprdy, tak je to PT. To snad uznáš. Vždyť to nemá vůbec šmrnc. To je ulítlý rádoby retro auto, který snad ani nemůže jet rovně. Přitom ti věřím, že nejsi stádní typ, že jsi individualista a na ulici nejsi jako ostatní. Mám otázku - Co ceníš víc? Umění být originální třeba v Leviskách,který má každej nebo tím, žes na ulici (nemyslím tebe, to snad chápeš) za šaška v barevným klobouku. Kde je to co s tebe dělá stádo? Co tě z toho stáda vydělí? Tohle mi napiš. (A kdybys věděl, jak to "o-v-š-e-m" je chápavé, tak bys nevyšiloval)
PT mně osobně designově vyhovuje. Jinak je to ale malý, drahý auto s dost nezajímavou technikou. Ale věřte nevěřte upřednostnil bych ho před Mini. Sice sem v něm neseděl, ale bojím se, že bych měl pocit, že sedím v malinkatý konzervě těsně nad zemí...Možná připraví zajímavý zážitky na okruhu, ale Praha není okruh. (A v IQS od JD Powera jsou Mini a Hummer suverénně nejporuchovější, až za Kiou!) Ovšem #1 retro je bez diskuse Mustang.
Mustang, je tu a je to jen dobře, souhlas. Mini -původní- byl malilinká konzerva. Lonesi, i kdybych u Mini musel za jizdy měnit brdový destičky, tak bych v tom jezdil raději než v Kia. PT pro mně nedělali. Neznaj mně.
ty si se snad zbláznil ? to je přece tabu, myslíš, že z něj něco vypadne ? když to z něj nevypadlo ani pod tlakem, kdy byl u GTC versus GTI, tak teď už vůbec. nebo že by ??? tak ven s tím - Kia, PT, Astra, Focus, ... ? GTI promiň, ale jsem taky zvědavý
Matesi. Já ti teď něco napíši. Každé auto, které jsem si koupil od roku 1990 bylo přesně to auto, které jsem si koupit chtěl. Já to píši proto, že právě tohle považuji za důležité. V kontrastu k tomu jsem do roku 1990 jezdil v autech která jsem si koupit nechtěl. Zní to jak blbej vtip, je to ale setsakra pravda. Přitom i tehdy jsem ta auta miloval. Čas od času o tom tady píši. Napíši ti jěště nejsilnější zážitek z auta. Zážitek který je silnější než jízda v Toytě Supra bez omezovače ve 280 na dálnici Praha Brno, třeba. Tedy zážitek, který ve mně zůstane navždy. Byly doby, kdy se protijedoucí auta stejné značky, modelu a barvy zdravila tím, že na sebe šoféři zablikali. A já měl tu výsadu od otce, který řídil - zablikat. Byl jsem blikač. Nikdy víc jsem nebyl v autě soustředěný, důležitější a spokojenější než v těch dobách. To mi bylo asi tak 11. Levý loket jsem měl neustále opřený o levé koleno a čekal a čekal až pojede ta správná značka a barva... Svým způsobem v autech čekám dodnes... a často si uvědomím za volantem, že si levý loket nelogicky opírám o levé koleno... Přeji si, aby ti má odpověď stačila.
Asi te zase zklamu, ale tvoje prani splnit neumim Me by docela stacilo jakykoliv auto, ktery jsi mel od 1990. Je to jen z cire zvedavosti, na nic jinyho mi to neni, mam zvedavost v povaze Dokonce se snizim k tomu, ze te o to poprosim Takze, prosim, prosim...
..ty chceš odpověď..? přemýšlím jestli nemám napsat 30 vět o ničem.... Máš na mysli to co člověka odlišuje..?? Myšlení... a přístup k životu!!! U mně nejde o to být za každou cenu originální.. třeba v těch leviskách.. to toiž budeš za toho šaška.. Nepředstavuj si mě s červenou nebo zelenou hlavou, s 20 kg piercingu po ksichtě nebo jinde.. ne..! Na tu tvoji otázku se nedá jednoduše odpovědět.. Levi´s nech být, ale třeba když chci košili, tak si raději koupím Lacoste za balík, než 4 někde z Tesca.. ne pro krokodýlka (aby všichni viděli) ale proto že mi vydrží 2x déle než ty z toho Tesca dohromady..! Pro tu kvalitu.. stejně tak boty.. Hodinky jedině švýcarský.. atd... ale všechno tak, že to koresponduje s tvojí osobností.. a hlavně protože vím proč to chci.. A stejně třeba i s autem.. PT se mi líbí.. a nemyslím, že je to pro páprdy.. to auto má určitej náboj.. ta přední maska není všední.. prostě pro mě má styl.. na nic moc si nehraje, je prostě svůj.. a to jsem i já.. a je mu jedno co o něm říkají ostatní.. ti ať sednou do svých "módních" Golfů.. Toho PT nemám, ale myslím, že jednou ho mít budu, třeba jen krátce.. (ne že bych si ho nemohl dovolit ..) ale jezdím něčím jiným.. co splňuje aktuální potřebu.. ale stejně jsem mluvil o ojetině.. má to svoje plus a mínus, ale stejně tak i nové auto... Hmmm.. stejně jsem napsal plno vět a defacto o ničem.... Teď položím jednoduchou otázku já tobě... co pro tebe znamená auto..?? co to je..??
Heleď se, ty krokodýle. Cením ten přístup. Já vím, že je to otázka na román. Ale pokud PT tak na levé zápěstí Hamilton 1944. Ty mi teda dáváš otázku. Čteš mě tu? Cteš. Tak přece víš, co je pro mě auto. Vlastně docelas mě teď zainspiroval, že se v nějakém příspěvku soustředím na auto obecně, viď, jo, to je dobrý, tak já se to pokusím naformulovat. A nepsals o ničem, naopak.
nechci tady agitovat jako GTI za nulu se štítkem VW, ale pokud najdete čas a odvahu, skočte do BMW a vyzkoušejte tu konzervu. pokud jste jeli focusem tak vás asi uchvátil jízdními vlastnostmi, přidejte ještě 50% a v podobě MINI je to i v této třídě. vyzkoušejte, projeďte - názor si udělejte potom, třeba budete překvapení. mě teda eSko dostalo, ale chtěl bych zkusit ten s tím kitem
Člověče, já tě čtu a teď nevím jak to mám pochopit. To VW nechávám bez povšimnutí, rejpat umíš , ale já tu žiju v oparu retro a ty tady píšeš něco o eskovém Mercedesu, focusu a BMW. Co sis dal za aperitiv před obědem. Nedal sis čtyři místo polévky Tohle mi teda vysvětli.
Matesi, já si pořád myslím, že za to může 4x otočenej aperitiv v Láry fáry. Teda Radiem. Vy se tu usmíváte, ale ten, co za to může mlčí. Možná ho křísej . Jestli fakt psal tamto o Mini, tak jo, to mu ty 4 panáky přeju. Akorát bude muset domu taxikem. Jo, jsem rád, že nahoře ti to stačí.
Ty vazne neumis cist kdyz nechces, co? To k tomu nahore. A s tim nabehnutim jsme shodne s ciellem mysleli ten minel s "S" jako S-klasse a ne "S" jako MiniCooper S.
GTI zacne pismenko S vnimat az u VW udelaji limitovanou serii GOLF GTI-S
A navic opet dela mrtvyho brouka (klidne new brouka) a neodpovida na co je tazan
Radio, ty kluku, ty ji máš jak z praku Teď jsi poslal stereo příspěvek. Abych se přiznal, tak tak trochu nevím čí jsem. Mlžně před sebou vidím Miniho. Je to v normě?
No jo, když já na ty "sportovní jízdní vlastnosti" moc nejsem. A ta kvalita opravdu nic moc, i když oproti loňsku šly nahoru z toho předposledního místa: [odkaz] Dále nedoporučuji shlédnout tabulku příznivcům značek Hummer, VW, Porsche. GTI to přímo zakazuju! Mates ať se hned podívá
Dekuji! Ale ja to vlastne vim, takze me to neprekvapi Teda kdyby v tech poctech meli to moje predchozi, tak by byli nekde za Chryslerem. Ale mi skalni jim to odpustime
Nic se nebojte dědečku, tady se takhle posaďte a já vám pomůžu. To tady takhle tu adresu zamodříte kurzorem a dáte ctrl C. Potom dáte kurzor do prázdného adresového řádku prohlížeče (nebo zamodříte starou adresu) a dáte ctrl V. Pak potvrdíte třeba Enter. Ale pozor ať z té tabulky nedostanete infarkt.
Tak jsem tam byl (mimochodem ten způsob...krásné), no co, jsme v základně. A vlastně tak mě napadá, jestli tam taky nejsou vady... jako... třeba... dolejvání vody do ostřikovačů,... když to tam ty geteíčka valej...tak musej hodně ostřikovat a tak... No to jsem zas napsal pěknou blbost.
.....pánové, tak si čtu ty poslední příspěvky a mám takovej pocit, že jsme asi všichni měli k obědu vtipnou kaši.... a nebo jsme všichni tak nakulení, že ani nevíme že jsme se zdrátovali jak zákon káže....!!!!! krásný počteníčko... jako příspěvky čtenářů ABC..
Ciello, věř nebo ne, ale dělali jsme stejnou věc. Já se u toho teď pěkně pobavil. Má to úroveň A za to, že jsem neumněl to ctrl C a V se mi nesměj. Jednou to také poznáš.
Ja bych to s nama tak cerne nevidel Proste jsme hravi To ciello: na ABC mi nesahej, vis co jsem se naslepoval tech modelu a jak jsem stal pred trafikou frontu, kdyz vysly najednou cely sesity tech komiksu ze zadni stranky
Já teď na Pasata vlít abych si to připomněl. Tam to také krásně jelo. Přitom v obdobném rytmu a ve stejných rolích. Přesně. Nahrávači, fórky, pak tam vlítne Ciello a vrhne nás všechny do chumlu srandy, tak to má úrověň. To cením. Nevím tedy co si o tom myslí ti co to čtou a nepíšou, já se pobavím královsky. Já teď četl od toho jak jsem ve frontě na Pasata (geniální hláška) a měl jsem křeče od smíchu. Paráda.
Otázkou je, kdo jsou ti, co čtou a nepíšou. Jsou možnosti - číst a nepsat, psát a číst, psát a nečíst, a nečíst a nepsat. Nejlepší je asi nemít vůbec PC
Zdravím.Patrím medzi tých,ktorí čítajú,to čo píšete,ale sám do tejto diskusie nevstupujem.Poviem to otvorene,rád čítam vaše príspevky.Takže kedy bude ďalší Bertoňák a Prosek?A kedy sa dočkám pokračovania príbehov od Lonestarstate a Marka?Len tak ďalej.Je to stále lepšie,než čítať reakcie typu "to auto sa podobá na to alebo ono".Nespomínam si,žeby som čítal nejakú diskusiu,kde by sa prispievatelia nenavážali do vzhľadu toho-ktorého auta.Je ťažké nájsť auto,ktoré by sa nepodobalo aspoň v niektorých detailoch na iné.Pomaly som prestával čítať diskusie k jednotlivým modelom,kým som nenatrafil na vás.Konečne niekto,kto nepíše len o designe a keď už sa vyjadríte aj k vzhľadu,tak to neodbijete hláškou typu "to auto sa podobá na iné,preto je zlé".A úlety,ako tento,patria k veci.To je môj názor na vaše príspevky.
Jozefe, to je krásné, cos napsal. Děkuju. Jarda s Berťonákem bouchaj to pendolíno z elektriky na páru, jak to dodělaj, snad se ozvou. A Prosek? Pokud budou kyborgové, androidi a replikanti ve formě, tak sem o nich zas něco hodím. Sám čekám a těším se na pokračování od Lonese a od Markoa. A také budu čekat, že do diskuzí se tu zapojíš i ty. Je fajn, žes napsal.
K Jozefovi zo Slovenska sa pridavam aj ja Jozef zo Slovenska (alias Jozki) Inac existuje aj prosek 1 a 2 ? 3 a 4 mam zmaknute. Alebo je to podobne ako Hviezdne vojny a 1 a 2 sa dockame o par mesiacov?
Jozki, ty mi dáváš. Prosek 1 je na Mazda MX-5 z 22.2. a je tam pod - Mazda, co inspiruje. A Prosek 2 je na Alfa 159 a Brera z 3.3. pod - Moje Alfa. Hledal jsem to teď speciálně pro tebe. Pětka jěště není, stále kukaj.