Přes 40 000 lidí hlasovalo v anketě Motocykl roku 2005. Veřejnost a odborná porota vybírala z 36 přihlášených motocyklů, které soutěžily celkem v 6 kategoriích. Zde je přehled vítězů.
Moc mě potěšilo, že vyhrála Yamaha MT-01. To je fakt brutalitka. Ale dost mě překvapilo, že vyhrálo BMW sportovní silniční. BMW mě neberou, měl to vyhrát nákej japonec
Já nevím, proč by měl kategorii sportoví silniční vyhrávat pořád nějakej japonec. Jedna jsi zapoměl, že taky jsou Ducati a ty taky nejsou špatný a pak tenhle bavor má techniku srovnatelnou s japoncema. Srovnej si výkon motoru, pak je motor nosnou částí rámu a je v něm napříč, takže není typická reakce při přidání plynu u podlélně uložených motorů. Má relativně nízkou hmotnost a v neposlední řadě není to ryze supersport, což je cesta kterou se ubírá většina nových japonských motorek. Ale většině lidí se kterými se bavím se poslední vývoj sportovních japonských motorek moc nelíbí. U mnoha z nich je znát důraz na jízdní vlastnosti a to zejména na okruhu, ale co když chceš jet s takovou motorkou na dovolenou a ještě náhodou ve dvou? Slyšel jsem zkušenost majitele Fireblade 03 a říkal, že za rok jede s Banditem, že tohle byla poslední kapka. My starší co máme radši více pohodlí už prostě stroje typu CBR RR, YZF Rx a nebo GSX-R moc nevyhledáváme a ten Bavor je přesně tam kde se to mě líbí, je pohodlenej a dá se s ním jet skoro jako s japoncem a ještě jede krásně z nízkých otáček lépe jak můj ThunderACE. Už vím čím ho vystřídám