Bentley sice není to co Rolls-Royce nebo Maybach, ale taky tolik neodlehčí vašemu švýcarskému kontu. osobní setkání se smečkou Bentleyů na stánku v Palexpu patří k největším zážitkům, které jsme si minulý týden ze Ženevy odvezli.
Keby to bolo trebars o rok v Zeneve takto: Bentley ohlasil dva dni pred zaciatkom, ze na stanku bude NIECO predstavene. Od otvorenia autosalonu az do 12.00 je na stanku Bentley zahalene nieco do umelej hustej hmly. Ze tam NIECO je, sa da iba tusit. O 12.00 "vypnu" hmlu a objavuju sa obrysy NIECOho. Je to Bentley (pochopitelne ). Ale aky?! Mohutny ponton karoserie, ale na nom nic. Dva oddelene kokpity, chranene iba dvoma bezramovymi poleelypsovymi stitmi. Vpredu dve okruhle lampy, po bokoch iba naznaky blatnikov a pod nimi obrovske vypletane kolesa. Proste: reinkarnacia 1929 Bentley 6 1/2 Litre Le Mans. Moderna reinkarnacia. A farba? Jedina. V katalogu napisane: "Tak tmavo zelena, ze zelensia uz nie je" A nijake ABS, ASR,....proste "mechanicky stroj". A airbagy nie su. Kto rozbije toto auto, nema pravo zit. Udaje o vykone a maximalke sa nevedia. Naco. Dostatocne! Spotreba? To je fuk. Vyroby sa rucne - dajme tomu - 500 kusov. Nech zakaznici rataju. A cena? Nech cteni klienti rataju, ze firma na kazdom aute zarobi nekrestanske peniaze. Samozrejme mimo obvyklich vyrobnych nakladov. To je vsetko.
Tenhleten novej se mi nejak nelíbí. Takovej moc německej, hlavně ve vnitř. To se mi spis libi ten starej, dokonce bych rekl že má hezci citlivěji navrhnutej interier. Zvenku by se mi novej libyl kdyby byl klasicky usporadanej (krátkej predek, dlouhá kapota, zadní pohon,...) ale i motor.