Vznětové motory do roadsterů Mercedes-Benz! Ne nebojte se zatím jsou to jen vize, ale kdo ví. Dvoustupňové přeplňování umí vyrobit i ve Stuttgartu a moderní vznětový osmiválec je v novém provedení zase na špici...
Kam všude ještě tu naftu nacpou? Do sporťáků fakt nepatří. Joo, bude to mít tah jak něco, ale co zvuk? A vůbec celý charisma auta pujde do háje. Tečka!
Nafty je vsude vic a vic. V Evrope uz se je lidi naucili kupovat, na rade je Amerika a potom jeste Asie. Za par let se je nauci kupovat vsude a potom pujdou do vyvoje naftovych motoru 2x vetsi penize, nez jdou dnes a urcite to ponese jeste vetsi vysledky. Jen at je klidne davaji i do tehle aut a at si zakaznik klidne vybere sam, co je mu vic po chuti.
Aha, tak to sorry, spatne jsem te pochopil. Tyhle naftovy zazraky jsou technicky zajimavy, ale me to pripada jakoby se nekdo usilovne snazil predelat lzici na nuz i kdyz ma perfektni kudlu na stole
Myslím si, že v současné době by takový krok byl zcela neopodstatněný. Když se ale zamyslím a kouknu do budoucnosti (až dojde ropa), kdy budou automobilky se svými pohonnými jednotkami opět na začátku a úrovně dnešních benzinových dosáhnou v lepším případě až za několik dalších desetiletí (v lepším případě, zda vůbec budou kdy schopny plnohodnotně nahradit zážehové motory), bude takové CDíčko schopné spalovat i čistou bionaftu (v té době snad už i odpovídající kvality) opravdovým darem z nebes a diesely budou špičkovým pohonným systémem. Ovšem z představy toho Ferrari JTD či Lamba TDI nebo Astonu TDCI mám taky husí kůži. Tohle byla jen moje vize, zatím doufám a věřím v "zázrak", že se automobilky začnou už dnes v plné míře věnovat problematice aletrnativních pohonů, aby na krizi, která přijde s "vyschnutím" ropných nalezišť byly dobře připravené a nic je poté nezaskočilo!!!
Dovedeš si představit kolik řepky by se muselo vypěstovat - nedovedeš - a dovedeš si představit jak je půda zničená z pěstování řepky, asi taky ni. Takže výsledek je takový jestli nebude ropa nebude ani benzín ani nafta a řepka to nezachrání.
No však právě, možná jsem se nevjádřil moc jasně, ale myslel jsem to tak. Diesely nemohou nahradit veškeré dnešní spalovací motory právě kvůli tomu, že zemědělská výroba nebude schopna pokrýt potřebu veškerých dopravních prostředků, pracovních strojů a jiných mechanismů. Myslím ale, že hlavně pracovní stroje, tahče atd. ji budou používat a pak možná pár prémiových modelů osobních automobilů. Je ale jasné, že pro zbytek dopravy bude nutno vyvinout zcela jiný druh pohonu. A půda z pěstování řepky není zničená, jedná se zde o to, že už v současné době je zastoupení řepky na orné půdě na hranici, možná už i za hranicí optima a to má negativní důsledek právě na samotnou řepku, která je tím pádem více napadána chorobami a škůdci, jež se díky velkému zastoupení této plodiny budou v půdě hromadit a díky skutečnosti, že brzy na to zde bude zaseta opět řepka, která těmto škodlivým elementům poskytne útočiště a dobré životní prostředí, tyto nevyhynou, ale budou schopny úspěšně přežít a dále se rozmnožovat. Tak si tady moc nevyskakuj na zkušeného farmáře !
nechapu co mate proti dieselu ve sportovnim aute. Jsou to akorat neopodstatnene predsudky. Vyrobci reaguji pouze na poptavku, i kdyz ji mohou z casti sami vytvaret. Aby byli uspesni, musi mit nejakou komparativni vyhodu proti ostatnim, pokud to bude 400 CDI v SL nebo CL a oni diky tomu prodaji vice aut, tak to je opodstatnene. Jim jde ciste o vyrobu a zisk o nic jineho.
No ja osobne mám minimálne 2 dôvody.
1. Zvuk
2. Naftu točíš tak max. od 1800- 4500 otáčok, benzín 2000- 7000 otáčok. Tých 2500 ot. navyše, sa u mňa rovná rozdielu medzi nebom a peklom.