Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ženeva živě: Škoda Superb 2006

89 komentářů

Ani žádná Zátoka, ani žádnej konkurenční koncernovej Vítr, ani ABC5, natožpak 407 otevřených tlam, na tebe Superbe nemaj. Geniální tah, vyrábět tohle auto, a za tyhle peníze.
Osobně nevidím nic geniálního na tom, prodloužit u konkurenčního koncernovýho Větru o pár čísel zadní dveře(ted už spíš vrata) a hrát si na luxusní auto. Superb je fajn pro taxikáře, základní verze jsou fakt laciný, TDI si spokojene klape a na zadních sedačkách můžou zákazníci tančit. Ale objednat si tohle auto se sportovním paketem, vysypat za něj víc než milion a čekat nějaku zábavu, to ne. To si ho kupte ve standardu se zbožňovanou devatenáctkou tédéí a k tomu si pořiďte kšandy a klobouk. Jednak se to hodí a určitě hodně zestárnete, až budete čekat na jeho nástupce. Toho se totiž jen tak nedočkáte. Zeptejte se někoho ze Škodovky, jak těžce se jim vyplatil a jak moc geniální byl tah vyrábět tohle auto...
Ty jseš asi velkej * co? Takový žvásty sem ještě nečet. Vsadim se, že seš nějakej pořádnej buran. Bohužel takovejch lidí jako si ty je u nás víc. Je to takovej debilní pozůstatek z komunismu. Jseš hovado!
Nezdá se ti tvoje reakce trochu neadekvátní? Každý sám posoudí, komu 40 let komunismu zničilo vychování. Souhlasím skoro ve všem s Judgem. Superb je docela rozumná koupě pro taxikáře, ale jinak je to silně neúspěšný model, jehož produkce je rok od roku snižována a s nástupcem se podle dosavadních informací nepočítá.
Suhlasim, Superb bol jasny krok vedla uz v dobe svojho vzniku (co v case panovania Piecha nebol nijak vynimocny jav. Vtedy sa bezhlavym projektom "smerom hore" vo VW darilo vseobecne). Vo vyssej strednej triede (kam je formalne zaradeny) nema sancu uspiet. Tam uz sa ocakava isty "vznesenejsi imidz". A ten Skoda ako mainstreamovy vyrobca nema. Takze auto vsade v EU konci ako dobry flotilovy voz. Uznavaju to sami v M.B., resp. vo Volfsburgu, kvoli tomu sa ani nepocita s priamym nastupnickym modelom (Ale vraj ho v danej triede ma nahradit ine auto - pravdepodobne nejaky crossover - az koncom dekady. Hovori sa o roku 2009)
Já toho Superba tolik nezatracuji. Kdyby dnes trochu nakrabatili kastli, tak pojede jak nová Octávka. Počty prodejů nemohou sledovat křivku Fabie, ale je někdo, kdo si raději koupí Mondeo, než Superba?
Tazko povedat. Ten dizajn je len cast problemu. Ide tam hlavne o ten "imidz" vo vyssej strednej triede. A ten tu nie je. Mozno by isli urobit opatrenia, ktorymi by sa ten predaj zdvihol (aj ked si nemyslim, ze nejak dramaticky - ale potom je otazka ci by sa tie opatrenia vyplatili financne), lenze ten dopad by bol iba tu - na trhoch CR/SR mozno mad./pol. Ten isty problem maju velke francuzke auta - relativne dobry predaj doma, ale inde to uz je dost bieda. A Mondeo? Mne sa zda ten dizajn nudny od zaciatku - strasna konzerva (to iste si myslim o Superbe), lenze ma vraj perfektny podvozok. Takze ja by som z tychto dvoch isiel do Mondea. Keby som musel.
Ja!
Jaguar v BA technicky zvladaju opravit. Teoreticky. Problemom je vraj zatial kapacita servisu a z casti aj zaskolovanie casto fluktuujucich mechanikov.
Je to vsude stejny. I kdyz v posledni dobe to v Praze docela jde. Doufam, ze to nezakriknuPtal jsem se v Praze na opravy AL karoserii a vysledek je, ze bezne opravy (dvere, blatniky..) delaji v tady a kdyz to nekdo vezme "prez strechu" tak to posilaji do Salzburgu.
souhlasim..S 1.9tdi v zakladu je vhopdny pro drocky,ale jinak jsou to vyhozeny penize...o pro Skodu Auto to opravdu nebyl jeden z nejlepsich tahu Skoda Superb...
Byl to pokus o výrobu čínské verze Passata v Evropě - výsledek rozpačitý, auto není špatné, ani nijak výjimečně dobré, ani škaredé, ani pěkné, ani drahé ani levné........ to mi připomíná jednu pohádku . Ale hlavně má teď konkurenci ve vlastním domě, nevidím jedinný racionální důvod, proč si koupit Superb a ne Octavii II.
Počítá, řek to nedávno ředitel škodovky. Jeli jste už někdy vůbec s tim autem? Ten 2,5TDI s tiptronikem to je opravdu super. Navíc špičková kvalita a spolehlivost, to ti řekne každej mechanik. Fakt, superb je hodně dobrej
bavim se ctenim "zasvecenych komentaru" na tema nastupce Superba ) o nastupci uz je rozhodnuto, SOP 2008, muzu potvrdit crossover koncept. skodovka samozrejme mlzi, je to soucast jejich medialnich tanecku... jinak mam jednoho soucasnyho zanovniho doma a zatim maximalni spokojenost. asi jediny auto kde je uplne jedno, kam posunes predni sedacku a kde sedis, vpredu nebo vzadu, mista nadbytek... ze by Superb mohl konkurovat S klase nebo Lexusu 430 je samozrejme nemyslitelny, neni to nic vic nez velky auto za rozumnou cenu na dlouhy streky. Za mega a se znakem Skoda na kapote necekam zadny superstatus a s tim jsem ho kupoval.
Tomu teda moc nerozumím. Nevím, proč by můj názor měl být pozůstatkem komunismu. Jen by si Škodovka neměla hrát na něco, čím není. Superb budeš moct za 3 roky už jen oplakávat. Ale ne, budeš moct myslet na ve skutečnost proměněný koncept Roomster, který jako takový dává pro Škodu mnohem větší smysl, než prodloužená předchozí generace Passatu. A s tím ani komunisti nic nesvedou...
Judge má pravdu, superb neni nic víc než prodloužený passat a navíc je o mnoho ošklivější. Pokud bych měl volit ze Superbu a Passatu, bral bych Passat, ale jinak 100% BMW!! .-)
HMM tak BMW? ty si asi upad, viděl jsi poslední výsledky TUV ?? asi né, protože BMW je úplně v *. Raději si koupím Opel nebo tu škodu, ty vydrží beztak víc !
Zkus psát třeba k tématu a neurážej člověka pro jeho názor. Ten * jsi ty, protože jsi přesně ten typ člověka, co si neumí vytvořit názor vlastní. Čau.
Takýto príspevok môže napísať len človek,ktorý má ďaleko od kúpy auta.Ja zarábam pomerne slušne,ale mám rodinu,a tak si rozmyslím koľko vysolím za auto,ktoré aj po kúpe niečo stojí.Teraz sa rozhodujem práve medzi Superb a Oct.com.Sú to super autá za cenu pre CR a SR. DÚFAL SOM ALE,ZE TAM DAJÚ DVOJZÓNOVÚ KLIMATIZÁCIU..
Teraz sa musim Judge-a zastat ja. On to napisal dobre. A ma pravdu. Nijak tym nepochybnoval moznost vyberu pre tych ktori chcu. Problem Superbu je ale v tom, ze jeho ako sukromne auto naozaj kupuje malokto- dokonca aj v CR/SR (pre ten jeho charakter, ktory bol popisany uz vyssie).A dovolim si tvrdit, ze aj Ty skoncis nakoniec pri Octavii Combi - ak mas naozaj tie kriteria, ktore si naznacil (poznam nahodou dvoch ludi, ktori mali podobnu dilemu ako Ty a rychlo ju vyriesili v prospech Octavie - dokonca tej Mk.I). Za tie iste prachy totiz v pripade Octavie Combi dostanes lepsiu vybavu, vyvojovo novsie auto, a naviac hodnota Octavie bude pri pripadnom opatovnom predaji vyssia nez u Superba (aj kvoli tomu, ze Octavia je bestseller, kdezto Superb je naozaj krok vedla).
Mám pro tebe dobrou zprávu OCT 2 má dvouzónovou klimatizaci.
Pánové, měli bychom se už konečně smířit s pozicí Škody v koncernu VW. Určitě nebude mít nikdy jako první nejnovější vychytávky, ty jsou vyhrazeny pro prémiové značky. Je to i logické, přece Škodovka nepůjde přímo proti Audi či VW(i když prémiová značka?, viz. Phaeton). Jak říkají firemní slogany:Audi - Náskok díky technice, Škoda - Simply Clever(neboli jednoduše chytrá). Škodovka má dělat dobrá a kvalitní, ovšem nijak exkluzivní auta. Ne že by to u nás nesvedli, ale ve Wolfsburgu to tak prostě mít nechtějí.
"Ne že by to u nás nesvedli, ale ve Wolfsburgu to tak prostě mít nechtějí"
unas by to urcite nesvedli, vzdyt cela oktavie je postavena na starsim Golf4. Je logicke ze VW zatim skodovce neda techniku z noveho passatu. Kdyby jsme pracovali bez VW vyrabeli by sme felicie, z renaultem Logany. Ruske Lady za komunismu byli lepsi auta a dneska bez know-how zkusene firmy vyrabeji stale ty same auta i kdyz penez maji dost.
Dovolím si tě opravit. Octavia I. byla postavena na starším Golfu 4. Jinak v podstatě souhlas.
Dvouzonová klimačka je nanic, to je fyzikální nesmysl (v autě). Klimačka obecně je na nic. Touží po ní jen ten, co jí nemá. Kdo ji má, ten ji nepoužívá. Kdo ji používá, má rýmu. Nejlepší klimačka je kabriolet. Vedle toho cením nad klimačku - determální skla, světlou barvu vozu (sundá vám 10stupňů) a perfektní vyvětrání před jízdou. Paradox luxusu - jsem rád, když je pod mrakem a nemusím zapnout klimačku.
az tak radikalne by som to nehodnotil,pre niekoho kto sa nie velmi dobre znasa s teplom je klima dobra, mne sa staci v lete minutku ponahlat a som spoteny (ked idem peso), a v aute ju samozrejme nemam pustenu stale, strievavo zapinam vypinam, a teplota mi staci o 4-5 stupnov nozsia ako vonku
To já také, já jěště před cílem teplotu pozvolna v autě zvyšuji. A stejně mám nejméně 2x za sezonu nachlazení z klima.
Máme v autě klimatizaci a používáme ji celé léto. Samozřejmě s mírou. Jinak dojde k té zmiňované rýmě. Naopak pohroma jsou v horkém létě řidiči bez klimy. Motají se po silnici skoro hůř jak opilci a reagují s třívteřinovým zpožděním.
GTI
Lonesi, to jsou ožralové, těm ani klimačka nepomůže
GTI - keby si aspon netrepal hluposti. Ja mam teraz aj cierne auto a ziadny rozdiel to nie je. Len pre srandu si poloz v lete ruku na rozpalene cierne a strieborne auto. Ziadny rozdiel. Okrem toho teplotu v interieri aj tak najviac ovplyvnuje presklenie (typ aj velkost a tvar) a hlavne farba a material interieru (najhorsia je cierna koza). A dvojzonova klima ozaj ma vyznam. Uz len preto, ze si nechcas na seba fukat vzduch, aky ti je prijemny. A nemusis nim obtazovat spolujazdca. A choroba z klimy je len ak to clovek nevie obsluhovat a nedodrzi iste zasady. Bud klimu nemas alebo ju fakt nevies pouzivat, ked tu trepes take nezmysly.
GTI
Diamante, vidím, žes chyběl na hodinách fyziky a klimačku jsi zažil jen v letadle na dovolenou do Burgasu. Ty si polož do auta bílého a černého teploměr. Jo, klimačkový veteráni, ti se neofukují, to ti tu už vysvětlil kolega. Nejlepší kapesníky jsou Zeva. Doporučuju. Dvouzonová klimačka je fyzikální nesmysl v tak malém prostoru jako je tvé auto - zamysli se.
Tak to potom je v létě ožralej každej řidič Favoritu, stodvacítky a pod.
Je to makačka.
ja ju mam a velmi pouzivam ! ono je tam nieco take ako nastavenie teploty, vies ? potom ani nemusi byt "ryma"... je to aj o tom, aka je ta klima kvalitna, lebo neni klima ako klima. kvalitna klima je taka, pri ktorej neni prievan ale konstantna navolena teplota pocas celej jazdy (samozrejme okrem prvych minut po nastartovani), takze pri takejto klime nehrozi ziadna "ryma" a ani spoteny chrbat... vyskusal som ich par a viem o com to je. proste neni klima ako klima a hotovo.
GTI
Misoo, nevykládej mi tu bludy. Neznám jedinýho borce s klimačkou, co nemá rýmu. Jedeš hodinu a máš v ústech jak na sahaře, takovej zvláštní suchej pocit, suché oči, napjatou pleť. Jen u BMW a 407 přifukujou vlkej vzduch do kabiny (Lones za chvíli napíše, abych nezapomněl na nějakou Ameriku xxx) jinak je to všude stejný.
Tak to ne! Já taky používám klimu celé léto (a nejen v létě, jsem dost horkokrevný) sice ne v autě, ale v pracovních strojích a už si šichtu bez ní nedokážu představit! Už ji užívám několik let a problémy s rýmou nebo nachlazením jsem snad nikdy neměl! Hlavně v sezóně, kdy je velkým úspěchem, když se denně vyspím max. 5 hodin a šichty jsou pekelně dlouhé mě klima dokáže udržet "při životě". A taky souhlasím s Lonesem, že u aut je taky dost důležitá, protože dlouhá jízda autem v pořádném pařáku je dost vyčerpávající a ta únava se na kvalitě jízdy nutně musí projevit!
GTI
Jo, jistě, že bez klima je to zas jinej problém. Já vžy (i s klima), mám-li rozpálený auto, než nasednu, otevírám všechny dveře a minutu čekám. Pak pouštím max klima a vnitřní okruh, za chvílu to upravím na 23. Suchý oči, suchou hubu, v ní jak na Sahaře.
Já ti fakt nevím. Buďto jsem nikdy sucho v hubě a suché oči kvůli klimy neměl nebo už jsem na to jednoduše zapomněl. Jisté ale je, že kdybych nějaký takový problém pociťoval ve větší míře, určitě bych si to pamatoval a taky bych tu nadával, tak nevím...
Jo ten vzduch je suchej, to máš pravdu. Pořád ale lepší než horko k padnutí. Přehled o to, který auto má zvlhčovač vzduchu v klimě, nemám a tak tě zklamu
no mozno mas pravdu GTI ze pri klime asi nejsu laboratorne podmienky, ale s radostou sa vzdam par % vlhkosti ako desiatich stupnov celzia... ale ja som fakt nikdy nemal problemy s rymou... zastrelim sa ?
Pusť si prosím tě klima
Je tam vobec nejaka viditelna zmena oproti doterajsej SuperB?
Stejně mi nikdo nevymluví, že design Superba je už překonanej, vyžilej, zastaralej a tudíž už více než zralej na důkladnější facelift... Ale zatím se ho asi nedočkáme
Kdyby ho teď na jaro vylepšili tak, jako je vylepšená Octávka (a že by to uměli, je vidět právě na té Octávii II), tak je to velkej superb-estseler.
No myslím si, že jedním ze zásadních problému Superba je, že jeho design byl zastaralý už v době jeho uvedení na trh!
GTI
Jo, klíďo mohl vyjet tehdy už jak nová Octávka.
Volant je asi jedna z mala veci ktera se skodovce povedla, vypada moc dobre, silnej venec,malej prumer .... Kez by tak radsi pridali dvouzonovou klima ...
Dvouzonová klima ma zcela jinou zástavbu, než ta současná, museli by udělat novou palubovku, jinou příčnou výztuhu...asi se to nevyplatí, nejspíš by to nepřilakalo nový okruh zákazníků a náklady by byly vysoké.
Jak si tady pročítám několik Vašich reakcí na článek, chce se mi brečet. Někteří tady tvrdí, že Superb bude možné za tři roky oplakávat, těmto kritikům bych doporučoval prohlédnout si ceny bazarových vozů a porovnat pokles ceny s ostatními vozy dané třídy. Další věcí jsou prodeje nových vozů střední třídy, kde Superb zaujímá (jestli se nepletu) stále přední místo. Abych to shrnul: jsou lidé, pro které je Superb kvalitní a dostatečně luxusní auto a v porovnání s konkurencí výrazně levnější (mimo ojetin), o ceně náhrdních dílů a hustotě servisní sítě nemluvě. A na druhé straně jsou tací, kteří trpí zaujatostí proti kvalitním česko-německým výrobkuům s českým názvem (tím myslím produkty Škoda auto), ty však nikdo nenutí si tyto kupovat.
co se tyce stability ceny v EU ma VW (i Skoda) jednu z nejlepsi konstanc. Napr. Nissan a Renault ztrati v prvnim roce uz 25%, Kia 35, VW jen 15%.
Prozraď mi jak souvisí ne/ukončení výroby Superbu s výškou ceny v bazarech?! Já myslím, že "kritici" mají očividnou pravdu. Superb nástupce nedostane.
nedostane....
Stacilo by Superbu udelat verzi kombi, zvednout podvozek, soupnout do nej mezinapravovy diferencial Torsen, aby se z nej stala ctyrkolka, nazout na nej 17-ti palcova kola a Audi allroad muze balit kram. A Superb allroad se udrzi ve vyrobe dalsich deset let. Jenomze to se ve skodovce nesmi Starsi bracha od Audi by se hneval...
Ale dostane! Je to už téměř hotová věc, když to oficiálně potvrzují i představitelé Škodovky (konkrétní jména po mě prosím nechtěj, to bych musel hledat, na což jsem dost líný ). Jak už uvedl tuším Marko, má to být snad crossover, ale moc podrobností k němu zatím ještě neposkytli. Každopádně to prý nemá být klasický sedan.
No a právě to podle mě není přímý nástupce, pokud bude jen zaplňovat stejný cenový segment....
Jenže samotní představitelé Škodovky jej právě považují za Superbova přímého nástupce. Tímto připravovaným modelem odpovídají na časté otázky novinářů, jak to tedy bude s nástupcem toho suprovního blba, zda bude či nebude. Nějak jsem z toho rozhovoru ale vycítil, že crossover ještě není sto pro jistý, jenom vědí, že sedan prostě ne. Klidně to teda může být třeba liftback..... Uvidíme.
GTI
Zaujatost proti Škodovce nemůže mát racio základ. Je to jen světácký postoj, že jako není nad Lagunu a spol a ža škodovka neumí auta. Umí, a umí je dobře, přesně stejně, jako ostatní. Není žádný rozdíl (mimo rozvopru) mezi Octávkou, lagunou a mondeem,. Je to všechno stejné. I ceny. Jiná dimenze se dostavuje po usednutí do ikon - MB a BMW a vlastne už i do Audi. Tam může člověk zažít TO něco jiného - takovou tu "utaženost". Také o tom je cena. Obdobně vybavená A4 proti Octávce je přesně jednou tak drahá. Je v segmentu aut teď výjimka, teda těch, co se daj pořídit kolem třičtvrtě melounu a to je 407, nevzhledná tlama, co ma zavěšení jak kočár za 2 miliony a jede fajn. ale jinak je jedno, co máš. V podstatě vždy to jede přesně tolik, co to stojí. Všechna čest tvůrcům cen. Závěr - auto do milionu - je jedno, co koupíš, všechno na stejný kopyto. Jiná dimenze je nad meloun - MB-C, A4, BMW3. A Chceš dělo do 2 melounů - je tady: MB-E, A6, BMW5. K tomuhle už se přimotáva Jag, co za to stojí (aby mě nenapad Mates). Dáš víc? Jo, dostaneš hodně - MB-S, A8, BMW7, chce to ke třem melounům a jsi v ráji. Jednoduché počty, jednoduchý výběr. Lones skřípe zubama, tak ho žádám aby nám tu napsal neco zpoza Atlantiku. Předem děkuju. Jo a nad melounem tančí dobře Volvo a lehce drhne Saab, on to zlepší. Jo a chceš auto v základu za třičtvrtě, pak přihod kolem stovky za kde co. Nad meloun v základu pod dvěstě navíc nechoď. atd. atd.
Vše je otázkou priorit. A ty jsi trouba!
Zajímavá úvaha, Gagale, Jak ty priority, tak ten trouba. Řekl bych, že hodnocení mé osoby sem nepatří takto hanlivé vůbec. Předpokládám ovšem, že toho troubu hodnotíš podle předchozího mého příspěvku. Zkus se rozepsat, můžeme zahájit diskuzi. Ty z pozice znalce, já z pozice trouby. Něco z toho vyleze. Třeba se přidají další. Slovo - priorita - znám, ovšem, Gagale, pro tvou stručnost, jsem nepochopil, proč zrovna tohle slovo jsi teď použil. Trochu se osměl, rozepiš se, určitě bude zajímat i ostatní tvůj názor. Možná nás všechny někam posuneš. Můžeš mít originální i přínosné (tohle nemusí platit vždy současně) myšlénky. Věřím ti. Zatím. Vkládám naděje do tvé intelektuální potence. Tak do toho (Mám na tu tvou potenci tajnej tip, teď ho ale neprozradím, abych neovlivňoval ostatní )
Tak když mě tu tak hecuješ, abych si přihřál svojí polívčičku ve střední třídě, tak co by ne, že? Za chvíli přijde na trh Lincoln Zephyr. Cenu ještě neznám, ale tipoval bych ji na 25-27 tisíc dolarů. A interiér vypadá takhle: [odkaz] Když to porovnám se Superbem, který může stát ještě víc...
Má to jen jeden háček, musíš si pro toho Lincolna doplavat Já myslel jako, že nám tu napíšeš, jak to chodí v US, joko ekvivalent Superba a trojkovýho a pětkovýho a sedmičkovýho atd. Takovej potřebnej (alespoň pro mně) US ponor. V tomhle se neorientuju. Tady mrknu na kolo a hned poznam, kdo ho hustí jako Berťonák a kdo neco před huštěnim nekomu namazal, v US tohle neumím.
Tak já myslím, že jako ekvivalent Superba mají v USA Toyotu Camry a Hondu Accord (americkou, tedy Hondu Inspire), Chevy Impala, Ford Taurus... Navíc pro zájemce o opravdu velké auto mají full-size limuzíny, který v Evropě vůbec nemají ekvivalent. Stojí jen okolo 25 000 $ ale jsou dlouhý mírně přes 5 metrů. Nejprodávanější je Buick LeSabre. Taky sem patří jako policejní vůz oblíbený Ford Crown Victoria. A spousta dalších. Prestižní auta střední třídy Američani nevyrábí (dokud nepřijde zmiňovaný Zephyr) a tak tenhle segment ovládají (první 4 místa prodejů) BMW 3, Mercedes C, Lexus ES, Infiniti G. Ve vyšší střední se teď tvrdě střetávají Cadillac CTS a Mercedes E. Následovaný BMW 5 a Lincolnem LS. Skutečným křižníkům vévodí už dlouhá léta Cadillac DeVille a Lincoln Town Car, kterým se nikdo ani vzdáleně nepřibližuje. Z importu vede Lexus LS a za ním Mercedes S. Celkově ale trh sedanů těžce strádá kvůli módě SUV. (doufám, že si myslel takovýhle ponor)
Ano, myslel. A děkuju. Určitě i za další čtenáře. Víš, znáš, to je cenné, zejména v této době která vpouští nýmandy až do těch nejvyšších míst. Ale co to píšu
Full size limuzíny...nemají náhodou ekvivalent v podobě vyšší třídy (nebo luxusních limuzín, jak to kdo nazývá) např. BMW 7, Merc S, Jag. XJ,... Alespoň rozměry asi jo. Jedině, že by tyhle US limuzíny třeba neměly takovou výbavu. Myslíš to takhle? Ještě dotaz k Chevy Impala- má tato řada něco společného s Chevy Caprice? Vím, že jednak to byl název sportovní verze Caprice (Impala SS), a tak jsem současnou Impalu chápal jako nástupce typu Caprice. Jak jsem se také doslechl, jeho předchůdce (ty hranaté US taxíky) se prý taky jmenoval Impala. Ty ale Impalu uvádíš jakoby o třídu níž. Můžeš mi v tom prosím udělat jasno? Jak tak teď čumákuju do autokatalogu, ty sedany jim celkem prořídly, Luminu už taky vyřadili (škoda, ta se mi celkem líbíla) a teď tam je nějaké Malibu (no to je na zgrcání). A kupé Monte Carlo, které dříve vycházelo z Luminy je už teď taky nějaké jiné a dost humusoidní. Tady je fakt jasně vidět, že v USA jedou hlavně SUV a Pick-upy a automobilky tomu přizpůsobují i výrobní program. A nakonec ještě, protože jsi zmínil Buick, vždycky se mi celkem líbil Park Avenue a teď mají nějaký nový model La Crosse, ten je nádherný!!!!
Full-size limuzíny určitě nemají ekvivalent v Evropě. Právě proto, že jsou delší jak většina evropských luxusních aut, ale výbavu mají o dost chudší. Někdy můžou mít vepředu lavici pro tři osoby, takže jsou šestimístné! Klasifikace aut do tříd je vždycky diskutabilní a ani já se moc ve shluku Caprice/Impala/Lumina nevyznám. Nyní se vyrábí už jen Impala (i její sportovní verze SS opět ožila). Přímo technicky od Impaly je odvozené kupé Monte Carlo (vévodí často závodům NASCAR). Teď na Detroitu představil Chevrolet oba vozy s novým designem. Nově teď mají shodné přední světlomety, takže MonteCarlu už zmizel ten patvar vepředu. Malibu je nástupcem Malibu a je to jednoznačně střední třída (platforma Epsilon: Vectra,9-3,BLS). Místo Cavalieru mají teď v nižší střední model Cobalt (platforma jako evropská Astra). Buick: Park Avenue: nádhera, ale nedávno vyřazen u nabídky a nahrazen velmi designově nejistým modelem Lucerne. LaCrosse (fakt nádherný) je nástupce modelů Century a Regal. Ale Century ještě nabízí jako levnější alternativu. Jinak Buick pracuje na vlajkové lodi větší než Park Avenue /Lucerne. Bude mít asi motor V8 5,7 a platformu Zeta. Snad dopadne líp než Lucerne.
Díky za upřesnění a doplnění. Malibu v minulé generaci jsem znal, bylo naprosto o ničem, ovšem to současné, to je fakt síla !!! Toho Buicka Lucerne musím pohledat, abych mohl ohodnotit. Právě Buicky a Pontiacy mi teď přijdou asi ze všech amerik takové "nejstravitelnější" a lze na nich najít něco zajímavého a pěkného. Vždycky jsem byl zatížený spíš na Chrysler/Dodge/(kdysi ještě)Plymouth, ale jejich současný designový směr se ubíra zcela jiným směrem, než by pro mě bylo přijatelné (hlavně 300C/Dodge Magnum ). A Ford/Mercury celekm nuda, ještě ten jejich Lincoln je celkem, no spíše dost dobrý.
Určitě se koukni na www.buick.com. Jednak na ten Lucerne a jestli se ti tolik líbí LaCrosse (mně taky), tak tam mají skvělý reklamní videa. Malibu moc krásy nepobralo, ale J.D.Power ho pravidelně pasuje na jedno z nejspolehlivějších aut střední třídy vůbec.
GTI
Téma - VYBAVENOST. Vyznávám tézi, že je lepší si koupit vrchol segmentu menšího, než základ toho většího. Tedy je lepší Fabia RS, než Octávia 1,4 na klíček. Co vy na to? Rešili jste tohle, třeba při koupi auta?
skor dilema ala ci kupit nieco nove (astra, focus, C4...) alebo nieco starsie a vykonnejsie (leon, focus...). porad, ty si odbornik GTI.
GTI
Nejsom odborník, když tak Jarda s Bertoňákem Můj postoj je zcela průhledný. Jen nové mě osloví. Ale vím, že mládí musí jezdit, pak pochopím rozumnou ojetinu. Má zásada je - boty a auto jen nové. Víc než střídat auta chápu střídat ženský. V autech jsem tu za konzervatistu, jestlis mě tu už četl. U ojetiny by mě radost z jízdy přehlušovala myšlénka, že tu už jelo, ale s někým jiným. Je to ryze niterný pocit. Každý je jiný. Přiznám, že u zenskejch je to jiné, než u aut Tam se shodnem všici
V tomhle s tebou souhlasim. Snad navadí, že ti tykam.
Myslim si, že je lepší výbava než kufr. Ale daleko důležitější než "luxusní" výbava jsou např. silnější motor, plnohodnotné pravé zrcátko, vyhřívaná zrcátka a trysky ostřikovačů (v tomhle počasí je to bez nich utrpení) apod.
GTI
Jo, jistě. Já tu čekám, že mě ukamenujou, že hlavní je co největší auto, a píšeš ty. Samo - airbagy, vyhřívanejma tryskama jsi mi udělal radost. To je mé téma. Nevadí mi, že mi tykáš.
No ono hodně záleží, za jakým naprosto konkrétním účelem bych to auto kupoval, jaké bych na něho měl konrétní požadavky (hlavně teda velikostně) a taky jak až velký by byl rozdíl mezi těmito sousedními modely. Konkrétně jsi uváděl Fabia x Octavia- no nevím, Octa I má např. vzadu místa fakt celkem málo, u Fabie nevím, tam vzadu nejezdím a v Octě II jsem vzadu taky neseděl. Ovšem pokud by mi prostorově Fabia tak nějak vyhověla, rozhodně bych sáhl po výkonnější Fabii s výbavičkou než po holé a hlavně líné Octě.
No přesně tak nějak jsem to udělal. A v tý fabce je na vzadu na kolena víc místa než v oktě I, nevím jak je to možné, ale je to tak.
Vždyť superb byl koncepčně zastaralej už když se začal vyrábět a spolehlivostí taky nevyniká.
chtěl bych vidět v čem jezdíš ty ? - De vidět žes v superbu ještě nejel ani na nákup.
no neviem, moc sa v superboch nevyznam, ale keby tam nebol nadpis ze novy model, tak si ani nevsimnem ze sa lisi od stareho... takze zasa "hruza pro pametniky". a niekde som videl otazku ci mondeo alebo superb, tak jednoznacne mondeo, ale nech akokolvek rozmyslam, nenapada ma horsie auto ako superb (v ramci tejto triedy), takze akekolvek radsej ako superb. aj keby bol superb lacnejsi ako octavia, tak si kupim octaviu, lebo superb je najnudnejsie a najobycajnejsie auto pre dochodcov alebo vymlete hlavy. tak a je to.
misoo: toš teda, tys nám to nandal....lepší je být českým důchodcem v superbu než slovenkým, co stojí frontu v hypermarketu na slevněné banány(teď jsem pasl o těch vymletých hlavách)...v tom se shodneme ne?
nemyslel som ceskych ani slovenskych dochodcov. mylsel som vsetkych na svete, navstevujucich klub SuperlivingBeforedeath. no a s tymi holymi hlavami je vsjo jasno...
Mam Skodu Superb V6 TDI a je bomba, super zatach supeb zrychlení. Mista je v Superbu na rozdavani, auto sedi na silnici jak prisite a uaz se tesim na jeho nastupce. Aten kdo rika ze Superb je napodobenina Passatu si jen hraje na odbornika a nevi o koncernu Volkwagen vůbec nic. Takovich machru s Passatama sem na dalnici vydel mraky a 95% z nich vyprasim kdy ja potrebuju, jasne pokud to neni 2,8i. A co se tice modelu 2006 v Superbe myslim si ze ji to jen prospelo a urcite si najde dalsi zakazniky.
Jaký pán, takové auto!
Sebastian: mám dotaz, jak je to směrovou stabilitou při nějakých 130-150 km/h a bočním větru? Mně to zase až tak suprové nepřipadalo, muselo se korigovat volantem,bylo to citlivé, zatímco stará O1 držela a nereagovala... Tak teda nevím.
Při takových 150 až 180 jeto v pohodě to je takové cestovka ale kolem těch 220 až 240 už máš co dělat - jediné co mě na superbu vadí je že kolem té stovky se při přejezdu příčných nerovností auto trošku nervózní ale jinak si nemůžu stěžovat mám tam 120 tisíc kilometrů a je to v pohodě. Na druhé straně kámoš má taky Superba 2.5 TDI V6 a hodně mu vadí že se příliš houpe přední část voz, někdy je to dobře někdy špatně. Důležité je říc hnet na rovinu Superb není spotovní auto se kterým se můžete vrhat do zatáček jako třeba s Octavii RS. Na druhé straně dokáže posátku dos hýčkat já si třeba nemůžu vynachválit Navigaci 😱 s TV, ovládání rádi a tempomatu na volantu a upné bomba je solární střešní okno.
220-240 už máš co dělat a co při 260-280? Ještě se to dá ne? Musím uznat, že ačkoli nemám škodovku vlásce a nikdy bych si ji nekoupil, tak jsem měl týden půjčeného Superba 1.9 TDi a byl jsem celkem mile překvapen... Auto se chová na silnici fakt sebevědomě, kvalita zpracování fajn a ten motor s tím cvičí fakt super... Do nějakých 150 km/h mi to přijde k nerozeznání od Fabia RS. No možná trošku
Pokud si vyhledáš na internetu stránky Škody - najdeš tam že Superb s motorem 2,5 TDI 24v V6 - má 163 ps a 350 Nm - to už na 230 km/h stačí. Pamatuj si čtyř válcový motor nemůže nikdy konkuzrovat šestiválci tak jako šestiválec osmiválci. 1,9 TDI PD je hodně dobrý motor - ale u tebe to byl absolutní motoristický vrchol.
PEKNY DIZAJN ALE VIAC NIČ "MASLOSTROJ" TVRDE AKO OKTAVKA !!!
Vidim ze Skoda sa zasa vybrala spravnou cestou ako pri Favorite, novy model tvoria len nalepky a zmeny farby inak nic nove........
Difajme ze managementu tento krok nebude smrdiet.........
myslím si ,že všetko je vecou názoru,každý má tu svoju pravdu,každý si
chváli tie svoje kone,a podľa reakcií v tejto diskusii,ktorí sa negatí-vne vyjadrujú, iba snívajú o takomto aute a nieto ešte o BMW ,AUDI,kto-
ré ostanú iba obrázkom v ich sne .Sebastianovi sa ten sen splnil a pre-
to má na to aj iný názor.
Včera jsem koupil Supíka s lehce poškozenou kapotou a předními blatníky - oprava 10.000,- Koupím za 12.000 navigaci, za 2500 tempomat, Za 4.000,- parkovací čidla atd. a mám za pár kaček luxusní káru. Na keci odpůrců Supíka kašlu, protože za ty prachy mám dva roky starý auto střední třídy a roční ztráta se na tomhle autě už bude pohybovat kolem 20.000. Jestli někoho baví pro nějaký křivky nebo podobný blbosti ročně tratit přes kilo je to jeho problém, ale pro mě je to jedno z hlavních kritérií. Radši za ty prachy pojedu někam k moři, třeba na KUBU. Nazdar