Německý trh je v Evropě nejnáročnější a situace je tam dnes dost přiškrcená, Němci hromadně přecházejí na korejská auta, ostatním nezbývá, než snižovat ceny. Aby autosalon prodal, je vesměs nakloněn jít i pod ceníkovou cenu, tedy oželet nějaké procento z marže. Výsledkem jsou pak astronomické ceny servisních úkonů a velmi tvrdé vyjednávání při uplatňování záruky.
Obecně jsou ceny v NSR na úrovni v Česku:
1. hodně automobilek nabízí jednotnou marži pro celou Evropu
2. DPH v Německu je nižší
Pokud jsou auta fakticky dražší, tak je to vždy dáno vyšší výbavou už v základu i u tzv. shodných provedení. Ambiente CZ prostě není Ambiente D...
Malé srovnání, řazeno podle faktické úrovně výbavy:
Picanto LX 1.0 CZ 190000 Kč
Picanto LX+ 1.0 CZ cca 225000 Kč
Picanto LX 1.0 D 8700 eur
Picanto EX 1.0 CZ cca 25500 Kč
Picanto EX 1.1 CZ cca 28900 Kč
Picanto EX 1.1 D 10350 eur
(oproti EX 1.1 CZ navíc: elektrony 15" vyhřívané sedadlo řidiče, boční airbagy, pouzdro na brýle, imitace hliníku na středové konzoli)
Máš naprostou pravdu. Už dlouho mi pijou krev někteří pilní ale blbí novináři, co si libujou že máme nejnižší ceny aut v Evropě - opak je pravdou, poměr cena x výkon je vesměs u nás horší a to jak u nových vozů tak u ojetin! Koupit si auto v CZ bazaru = 99% jistota podfuku!
V zásadě bys to musel platit na dřevo. Informuj se přímo na generálních zastoupeních značky.
Taky třeba vyřešit servisování auta - z toho v Německu žijí... Takže nepočítej s nějakou další slevou.
tu mas [odkaz] nemeckou firmu, ktera ma nejlevnejsi auta v EU. Ma i Mustanga od 25 tisic , vsechny auta jsou dovezene, to znamena golf je z holandska, vectra z polska, passat ze svedska atd..samozrejme z EU garanci. MWST ti pravdepodobne vrati, budes muset zaplatit dan v CZ.