Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 let systému ESP Bosch

Elektronický systém jízdní stability ESP slaví desáté narozeniny. Zařízení, které může snížit počet dopravních nehod způsobených řidičem až o 50 procent, má ve výbavě v současné době přibližně 64 % v Německu vyrobených vozidel.
Zpět na článek
21. 2. 2005 09:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 09:48
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
21. 2. 2005 13:11
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:19
neregistrovaný "Bob"
21. 2. 2005 13:29
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:50
neregistrovaný "Bob"
21. 2. 2005 10:02
neregistrovaný "jan"
21. 2. 2005 13:13
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 10:07
neregistrovaný "mark"
21. 2. 2005 13:03
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 13:26
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:57
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 14:28
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 15:04
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 18:43
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 18:50
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 16:02
neregistrovaný "NIcKON"
21. 2. 2005 18:39
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 19:06
neregistrovaný "NIcKON"
21. 2. 2005 19:24
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 15:20
neregistrovaný "mark"
21. 2. 2005 18:58
neregistrovaný "Lonestarstate"
22. 2. 2005 00:13
neregistrovaný "mark"
22. 2. 2005 00:19
neregistrovaný "mark"
22. 2. 2005 12:35
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 12:33
neregistrovaný "eleron"
21. 2. 2005 14:14
neregistrovaný "ciello"
21. 2. 2005 14:51
neregistrovaný "eleron"
21. 2. 2005 15:34
neregistrovaný "ciello"
21. 2. 2005 18:14
neregistrovaný "mates"
25. 2. 2005 10:55
neregistrovaný "IT"
21. 2. 2005 17:22
neregistrovaný "GTI"
21. 2. 2005 18:17
neregistrovaný "mates"
21. 2. 2005 18:51
21. 2. 2005 18:25
neregistrovaný "Ikváč"
22. 2. 2005 09:33
neregistrovaný "ciello"
21. 2. 2005 21:52
neregistrovaný "Zvědavej"
21. 2. 2005 22:41
25. 2. 2005 13:32
neregistrovaný "IT"
22. 2. 2005 17:59
neregistrovaný "Georg"
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 09:25
objevili Ameriku
Další z četných příkladů, kdy Bosch jen objevil Ameriku. Nechápu jak mohl být Mercedes první v roce 1995, když denně čtu takovýhle inzeráty: Cadillac
Seville STS 4/5-Türer, Automatik, EZ 9/94, 72.000 km, 220 kW, Metallic grau, ABS, Airbag, Alu, BC, el.FH, ESP, Klima, Klimaautom, Leder, R/C, Servo, Sitzhzg., Tempom., Trak-Kontr, WFS, ZV, 9.900,- EUR, nebo CADILLAC Seville STS 4/5-Türer Erstzulassung 03/1993, ....... Traktionskontrolle, Wegfahrsperre, Zentralverriegelung, elektr. Stabilitätsprog. (ESP) a dotřetice CADILLAC Seville 4.6 V8 AUT NORTHSTAR Erstzulassung 07/1993, ABS, Airbag, Alufelgen, Beifahrer Airbag, Bordcomputer, CD, Elektr. Fensterheber, Elektrische Sitze, Klima, Klimaautomatik, Lederausstattung, Nebelscheinwerfer, Radio/Cassette, Servolenkung, Sitzheizung, Tempomat, Wegfahrsperre, Zentralverriegelung, elektr. Stabilitätsprog. (ESP) Rád dodám i linky pro nedůvěřivce. Jinak masová rozšířenost ESP v Německu nepramení z nějaké technické nadřazenosti, jak by rádi deutsch-fandové tvrdili, ale z toho, že mnoho německých aut (Mercedes A, Smart ForTwo) bez těchto elektr. pomůcek nedokáže zvládnout ani losí test! Proto se ESP tak rychle přestěhovalo do základní výbavy i nižších tříd.
Rozbalit vlákno
24
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
21. 2. 2005 09:48
Re: ESP Bosch
Zřejmě jde o to, že Bosch má na zkratku ESP ochrannou známku, takže ostatni stabilizační systémy ve skutečnosti nejsou ESP i když fungují podobně. Z toho plyne i množství zkratek pod kterymi jsou stabilizační systémy prodávány. Automobilky, které ESP neodebírají od firmy Bosch musely přijít s jinou zkratkou.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:11
Re: ESP Bosch
Tak to je pravda. Cadillac to dozajista nemá pojmenované jako ESP. Jen německé servery používají pro přehlednost vždy zkratku ESP, ať už si to automobilka nazve jak chce.
neregistrovaný "Bob"
21. 2. 2005 13:19
Re: ESP Bosch
muj opel mel uz v 91 traktions-controll, z ESP to nemelo moc spolecne (zabranovalo jen podhrabavanim kol) ale dneska to prekladaji jako ESP.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:29
Re: ESP Bosch
Traction Control je protiprokluz. Vzhledem k tomu, že v těch inzerátech je uváděno zvlášť traction control i ESP, tak očividně mají obojí. Holt asi inženýři STS a ETC (sevillů a eldorád) umějí cestovat v čase a ukrást Boschovi jeho nápady dřív než je vymyslí.
neregistrovaný "Bob"
21. 2. 2005 13:50
Re: ESP Bosch
dival jsem se do slovniku americke ESP - znamena ABS a ASR dohromady, nemas z Bosch ESP nic spolecne
neregistrovaný "jan"
21. 2. 2005 10:02
Re: ESP Bosch
jen americke auta i z ESP skacou na ceste jak kozy. Stara S-klasse i bez ESP jezdila uplne v jine tride jak vetsina americkych luxusnich aut. Precti si americke testy nebo podivej se na videa v donkey, dneska se ten dominantni rozdil snizil, ale stale v USA plati jestli chces dobre auto na jezdeni kup si evropana.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:13
Re: ESP Bosch
Nejdřív se v nějakém americkém autě projeď a pak tu plácej o poskakování. Americká auta jsou povětšinou velmi komfortní. O odskakování od nerovností by šlo mluvit spíše v případě evropských aut.
neregistrovaný "mark"
21. 2. 2005 10:07
Re: ESP Bosch
us-link: [odkaz]
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 13:03
Re: ESP Bosch
v clanku mas jasne napsane, ze ESP uz v 80letech vymysleli a patentovali, seriova vyroba zacala v 95. Podobne ABS, bosch testoval prvni abs uz v roce 1930, seriova vyroba v mercedesech zacal v 70 letech. Podivej se co pise americky lexikon [odkaz]

nemecke auta maji technickou nadrazenost, ktera uz nedominuje jak driv, ale plati v USA i zbytku sveta stale jako cislo 1.
Kdo ma zase aktivni rizeni, ktere v USA dostalo oceneni - nejdulezitejsi vymysel roku? za 10 let to nabuduje konkurence
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 13:26
Re: ESP Bosch
Ten článek je sice opravdu dojemný, ale to je tak asi všechno. Pokud byl Cadillac schopen mít ve výbavě ESP dříve než Mercedes/Bosch, tak ho zřejmě i začal dříve vyvíjet. A je mi ukradený, že se ABS nejmenovalo u Caddyho ABS ale TrackMaster a ESP místo ESP kdovíjak. Prostě byl Cadillac dřív. Bosch vymyslel leda tu třípismenou zkratku, to je jeho celý přínos Německá auta jdou v USA naodbyt více než jiné evropské značky, ale že by byla zas tak superpopulární....když už jsme u těch luxusních vozů: USA 2003: Cadillac DeVille:82 076/Lincoln Town Car:56 566/Buick Park Avenue:26 820/Lexus LS430:23 895/Mercedes S-class:22 940/BMW 7-series:20 473/Cadillac Seville:18 747/Jaguar XJ:10 102/Acura RL:6 829/Infiniti M45:4 755/Audi A8:4 090/Infiniti Q45:2 440/VW Phaeton:343
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 13:57
Re: ESP Bosch
v nejvetsim americkem intrenet. slovniku mas jasne vysvetleni. americane se radi chvali cizim perim, pochybuji ze kdyby to nebyla pravda neprisoudili by si ten vymysel sobe. Bob ti nahore napsal ESP u mnohych aut byla skratka pro ABS a traktions-kontroll dohromady.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 14:28
Re: ESP Bosch
Jediný, kdo se chlubí rád cizím peřím je Bosch. U Cadillacu se to nazývá StabiliTrak[původně IICS] (různé generace tohoto systému spojují různé stabilizační systémy, v základu opravdu jen to, čemu Bosch říká ABS a TCS, nicméně přitvrzování odpružení v jednom rohu karoserie mi nesedí ani k protiprokluzu ani k anti-blokování brzd): StabiliTrak's sensors recognize it, then share their data with the suspension system. As a result, the road sensing suspension can firm up one corner of the vehicle to compensate for the pitch or roll. Jinak, co ještě "vymysleli" Němci a ve skutečnosti GM?: (zdroj welovecadillacs.com) 1971 Computerized anti-lock rear brakes were introduced as optional equipment. 1974 Along with Buick and Oldsmobile, Cadillac pioneered the use of an air cushion restraint (airbag) system to protect the driver in the event of a frontal collision. A co si přivlastní Němci v budoucnu? 1997: Head-up display (od 2004 v BMW, za pár let se dozajista už bude chlubit, že bylo první), 2000: Night-vision, 2002: Satelitte Radio
neregistrovaný "petr"
21. 2. 2005 15:04
Re: ESP Bosch
za chvilku mi budes tvrdit ze ford vymyslelo auto ). auto jake se dneska pouziva z motorem, prevodovkou, chladicem vymyslel daimler podivej se do lexikonu.
Headdisplay, night-vision, klima a jine auto-srandicky vymysleli urcite v usa to ani nikdo nebere, jejich zakaznici tyto veci vyzaduji.
Co se tyce Diesel-motoru, chladice, ABS a ESP se vubec nema smysl bavit protoze ani v USA nikdo nepochybuje odkud pochazi, jestli je nekdo driv do serioveho nabudoval neni taky podstatne, dulezite kdo tyto veci vymyslel a v lexikonu je Bosch -rok 1930! Nesmis zapomenout ze amici po 2svet. valce ukradli co se dalo, vedce kteri vymysleli V2 (Braun-let na mesic) tryskove letadla, pouzvaji po dnesni den
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 18:43
Re: ESP Bosch
Ford vymyslel jen pásovou výrobu. Co bylo první auto je více než sporné. Záleží zda počítáš první parostroj nebo až spalovací motor atd. Prostě záleží na definici auta. Šlo o evoluci a konstruktérů pracovalo několik souběžně a Gotlieb Daimler byl bezpochyby jeden z prvních. Air-bag a ani elektronický systém proti blokování brzd (všimni si jak jsem šikovně vyšachoval ten Jensen
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 18:50
Re: ESP Bosch
(pokračování) nejsou určitě žádné srandičky! A stoprocentně pocházejí z USA! Uznávám, že ESP má ve formě od GM trochu jinou fukci a konstrukci (teď to studuju abych doplnil mezery). Americký eektronický stabilizační systém hlavně reguluje samostatně tuhost odpružení každého z kol a komunikuje s ABS a TCS. Boschovo ESP hlavně reguluje účinek brzd a omezuje i chod motoru. Historii s Otto Von Braunem znám dobře (zajímám se o WWII). Americký vesmírný program bezpochyby stojí na jeho skicách, ale německá technická převaha nebyla na konci války tak jednoznačná jak se traduje. I Spojenci měli v závěrečných bojích nasazenou tryskovou techniku (anglický Gloster Meteor atd.)
neregistrovaný "NIcKON"
21. 2. 2005 16:02
Re: ESP Bosch
Jen pro pořádek: ABS vymyslelo začátkem šedesátých let britské konsorcium Dunlop - Maxaret a prvním sériovým vozem s protiblokovacím zařízením (vím, že pouze mechanickým) byl britský Jensen FF v roce 1966. GM tedy rozhodně nevymyslelo ABS, jak by tedy z Tvého příspěvku mohlo vysvitnout, pouze mu přidalo elektronické řízení.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 18:39
Re: ESP Bosch
Přiznám se, že o onom "mechanickém" ABS od Jensenu jsem v životě neslyšel a je to docela možné. Každopádně elektronické ABS od 1971 je mnohem dřív než slavný Bosch. Počítám uvedení na trh! Jinak bys mohl všechna prvenství připsat Leonardu DaVinci Ten měl všechno jen na papíře.
neregistrovaný "NIcKON"
21. 2. 2005 19:06
Re: ESP Bosch
1966 znamená uvedení sériové podoby Jensenu FF na trh. Kromě ABS disponoval také permanentním pohonem všech kol, což nebylo u osobáku také zrovna běžné. Kdy Amerika objevila 4WD u silničních vozů?
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 19:24
Re: ESP Bosch
Já na dělení na silniční a nesilniční vozy jako správný pro-ami nehraju, abych kolem sebe mohl mávat Jeepem Willys Jinak proti britským vozům nic nemám. Kdyby EU zakázala kupovat americká auta (jakože to do 20 let asi udělá), tak mít volbu bez ohledu na peníze, beru Jaguar XJ.
neregistrovaný "mark"
21. 2. 2005 15:20
Re: ESP Bosch
Kazdy supermilionar v USA chce Maybach, Bentley, RR, Ferrari, Mercedes, Porsche, Lambo (Hummer) atd.. auta ktere jsi vyjmenoval nejsou moc luxusni a hodne mluvi za jejich prodejnost cena. Dalsi vec je, ze hodne zamestnancu urcitych firem si nedovoli jezdit se zahranicnim autem nebo ma strach byt oznaceny jako nepatrioticky

Zajimave je, ze zbytek sveta nekoupi z ami-srotu (krome hummeru) vubec nic.
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 2. 2005 18:58
Re: ESP Bosch
Ty ale mluvíš o snobských značkách. Ty se prodávají jen podle pravidla vyšší cena = větší prodeje. Prostě na předvádění se. A americký automobilový průmysl v tomto segmentu (pominu-li stretched limuzíny) není zastoupen. A je zajímavé, jak ti z mapy světa vypadla Canada a Mexico Americká auta se v EU moc neprodávají hlavně kvůli tomu, že Američani nevyrábí ty mrňavý popelnice na kolečkách, který Evropani označují za auta. Každopádně mezi bohatší vrstvou mají docela stálý okruh evropských kupujících. Pokud pro tebe auta kategorie S-klasse nejsou moc luxusní, tak jsi šťastný člověk Máš přinejmenším Ferrari...
neregistrovaný "mark"
22. 2. 2005 00:13
Re: ESP Bosch
ja jsem nepsal jen o EU, ale dulezite trhy jako asie(jap,cina,korea), bohate olejove krajiny (s.arabie,kuvajt,dubai), rusko atd..krome hummeru nemelo nikdy zadne typicke US auto sanci ve svete uspet. V budoucnu se to urcite zmeni nebo zacali kopirovat EU -vyrobou sporivejsich, na ceste ovladatelnejsich a hlavne dyl jak 5let pojizdnych aut.
neregistrovaný "mark"
22. 2. 2005 00:19
Re: dodatek
presto vsechno mam po nekterych EU autech nejradeji prave americke . Tu v EU bych nejradeji jezdil z americanem (mustang), kdybych zil v USA zase evropanem - abych se lisil od ostatnich
neregistrovaný "Lonestarstate"
22. 2. 2005 12:35
Re: dodatek
"Olejem bohaté krajiny" jsou jeden z hlavních trhů například pro Cadillac. I v Rusku jdou americká luxusní auta docela dobře na odbyt. V Číně momentálně Buick převálcoval Audi a začíná se tam ve velkém prodávat i Cadillac. V Japonsku a Koreji opravdu neprodají prakticky nic. Ovšem to ani Evropani A neúspěšnější typicky americká auta v EU: Grand Cherokee a Voyager (pod mnoha různými jmény). Pravda ve většině exemplářů jsou to diesely made in Austria. Hummer mi zas tak výjimečný exportní prodejností nepřijde.
neregistrovaný "eleron"
21. 2. 2005 12:33
Další info
Dobrý den
Tento článek je všeobecnou informací o systému, vývoji a výrobě.
Prosím mohli byste doplnit konkrétní příklady funkce a chování tohoto systému v autě a trochu ho tak popularizovat. Podle výsledků v bezpečnosti to asi stojí za to.
Osobně by mě zajímalo proč má tento systém v autě vypínač, když by bylo evidentně lepší mít ho stále zapnutý. Sám můžu potvrdit výrazně lepší chování při zapnutém ESP-hlavně teď v zimě, až na to že si při rozjezdu nedá gumovat asfalt
Předem děkuji L
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "ciello"
21. 2. 2005 14:14
Re: Další info
pro to vypnutí esp je pár důvodů... Každopádně je to také záležitost pro kvalitního řidiče.. ESP ti přiškrtí výkon.. (sníží jej) což může mít negativní dopad na určitou situaci.. a stane se tak proto, aby se auto nedostalo s protáčejícíma kolama do smyku.. při variantě kvalitního řidiče to vypneš a v zatáčce nebo na sněhu máš záběr 100% což může být na škodu, nicméně ti s trakcí pomůže dostat se z "problému" výkonem a volantem.. resp. řízeným smykem... Je to jen laické a okrajové.. ve výsledku jde o to, že zapnuté (aktivní) ESP nedostane auto do smyku - bezpečné projetí každodeních cest.. a vypnuté ESP - 100% výkon a krouťák na kolech a tímpádem "smyk" a tím pádem zábava.. Ale nelze zaměňovat ESP se sytemem EBD (rozdělování brzdné síly).. ESP zapnuté nebo vypnuté jsem si krásně vyzkoušel na mokrým okruhu v plné rychlosti... a v dobrým bezpečným autě..
neregistrovaný "eleron"
21. 2. 2005 14:51
Re: Další info
Na okruhu to beru,jen doufam ze nejsi jeden z tech zavodniku na preplnenych silnicich, kteri predjizdeji s plnym kotlem v zatackach V provozu bych řízený smyk radši neprovozoval i kdybych si myslel že jsem kvalitní..Pak si neumím představit že by problém způsobil vypnutý esp,ale asi jen styl jízdy "prase".
Není náhodou EBD právě jednou z doplňujících funkcí ESp?
neregistrovaný "ciello"
21. 2. 2005 15:34
Re: Další info
jasně že do provozu to nemá smysl vypnout, protože než se dostaví ta hranice, tak jsi už hodně daleko... měl jsem na mysli třeba výjezd po zasněžené cestě k chalupě... atd.. Jinak je propojeno všechno a mělo by se to doplňovat, ale EBD spíše drží auto při brždění a esp opačně.. Jinak taky nemám rád prasata za volantem... proto jsem psal na okruhu...
neregistrovaný "mates"
21. 2. 2005 18:14
Re: Další info
No ja jsem zkusil vypnou DSC (tak se to jmenuje u me) a uz to neudelam To auto se najednou zacalo chovat uplne jinak a dost me to vydesilo. Chce to zkouset opravdu nekde na okruhu a jeste si pred tim dat nejakou skolu jizdy u profika!
neregistrovaný "IT"
25. 2. 2005 10:55
Re: Další info
ciello : nikde ve slovníku jsem nenašel definici "kvalitního řidiče"...když je tato diskuse o slovíčkaření....jinak je mi fuk, kdo to montoval nejdříve a vymyslel, mně stačí to současné, loňské, co mám v autě a občas na mne bliká, takže to beru jako malé varování, že je třeba ubrat a zvolnit tempo
neregistrovaný "GTI"
21. 2. 2005 17:22
NAHOŘE BEZ?
Pánové, tak tohle je diskuze. Tohle JE diskuze. Celé jsem to poctivě a podrobně přečetl. Vždy mně uchvacuje, že jsou lidi, kteří jsou schopni formulovat myšlenky o věcech, u kterých já ani neumím identifikovat jejich zkratky. Tak tohle cením. Pár kilometrů, myšleno v tisících, teda v desetitisících, hergot ve stotisících (vážně) jsem najel. Hodně dlouho jsem řídíl auta, která jsem těžko držíval ve směru, pokud jsem jel nad 130. To už teď neplatí. Mám zkušenost s temi zařízeními. Je to dokonale se vyvíjející odvětví. Napomáhá to bezpečnosti. Ale jen proto, že tak, jako málokdo umí pořádně chodit, tak taky málokdo umí pořádně řídit. Nás opravdu dobrejch je málo. Takže ti dobří, a nemusí jít o závod na život jezděj s přehledem bez. Jistě. Problém jsou ti ostatní. To je ale jev zobecnitelný i v jiných odvětvích. Jsem v tom laik, tak jěště jednou - pohled na tyhle příspěvky - radost číst.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mates"
21. 2. 2005 18:17
Re: NAHOŘE BEZ?
S tim, ze tech kteri umi opravdu ridit, je pohrichu malo mas svatou pravdu!!! Patrim mezi tech 90%, kteri "hresi" na elektroniku Ale je zajimavy, ze kdyz vlezes do auta, ktery tyhle vychytavky nema, tak podvedome oprasis "stary jezdecky pravidla" a taky se do toho clovek dostane
21. 2. 2005 18:51
Re: NAHOŘE BEZ?
Jo, máš pravdu. Někde jsem tu už psal, že každej pořadnej bejk, at sedí v Saabu Aero nebo ve Fabii si stejně připadá jako v Porsche Carrera. Tak proto je zapotřebí tech elektronickejch pomocníků. Mimochodem, já dlouho brzdil tak, že jsem pravým kotníkem na sněhu kmital nad brzdou, takovej malej abs amatér. A dneska se bojím, že kdyby to na mně přišlo, tak na to stjně nehamtnu. Síla zvyku.
neregistrovaný "Ikváč"
21. 2. 2005 18:25
Esp
Smutné na tom všem je, že když se zeptáte většiny lidí co by v autě chtěli tak řeknou: klima, xenony, cd, park asistent... A jak funguje ESP ví opravdu málokdo. Natož aby to chtěl. Asi i leckterý prodejce by to těžko vysvětloval.
No hlavně že je všechno v "eletrice".
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ciello"
22. 2. 2005 09:33
Re: Esp
..špatnej prodejce, nebo si chodíš kupovat špatný auta.. ke špatným prodejcům..!! To je ale zase věc kterou lidé v ČR nectí... kde se ke mně chovali stroze, odpudivě, povýšeně tak si tam auto nekoupím... ale čech ne.. dá vydělat těm hovadům co se neumí chovat ke klientům a zákazníkům....!!! Co o produktu nic neví a jde jim jen o to prodat - vydělat.. to by se v západní Evropě nestalo stejně jako v US
neregistrovaný "Zvědavej"
21. 2. 2005 21:52
Ojeté vozy
O ESP čtu jen v souvislosti s novými auty. Zajímalo by mě jestli by se dalo ESP namontovat i do ojetého auta. (nemyslím 120) ale tak například jestli by se dalo namontovat do čtverkového golfu.
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2005 22:41
Re: Ojeté vozy
Golfy miluju, to tady ví každej. Já bych tu čtyřku dojel klídně bes ESP a jezdil bych tak, jako že ho mám a že jsem se vsadil, že budu jezdit s vypnutým. To jsem zas napsal pěknou blbost
neregistrovaný "IT"
25. 2. 2005 13:32
Re: Ojeté vozy
To ani omylem. V továrně by jistě šlo, ale normálně ne, je to přestavba. Ono když se auto vyrábí a ESP tam není sériově, tak se dávají některé díly jiné pro verzi, že tam nebude. Něco jako s nemožností legálně(to zdůrazňuji) dát ABS, vaky atd.
neregistrovaný "Georg"
22. 2. 2005 17:59
.
ESP v americkych autech dlouho seriove nebude, protoze ho neni kde vyuzit. Auta jezdi po rovince 65 mil tak naco esp? Dokonce ABS tu neni seriove, napr u noveho Mustangu se musi priplatit 800Dollaru!
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud