Jednou z cest ke snížení emisí je náhrada konvenčních benzínů a nafty plynným uhlovodíkovým palivem. Ve třídě luxusních limuzín je vlaštovkou německý Mercedes-Benz E 200 NGT, spalující vedle benzínu také zemní plyn.
Keď to tak rátam...
135 000Sk sa mi vráti za cca 60tis.km --paráda, po roku je investícia splatená a ďaľšie 3roky to "zarába" 135tis.ročne...
vychádzam z:
10 l benz./100km/35Sk/l
11 l plynu/100km/12SK/l
Inak - zdá sa mi, že akcelerácia je slabá...Na 2liter s kompresorom je 10s.dosť! Octavka robila s 1,8T za 9s tuším... Ale celkovo som pozeral na typy E240,320 atd. no žiadna sláva - na to aké to má motory..???
repkový olej sa samostatne nepredáva už dlhšiu dobu - dôvod?
Je schválené vládne nariadenie, vďakak ktorému musí 10% nafty obsahovať naftu z repky - tento podiel sa bude ďalej zvyšovať...
Pekné na tom je to, že si tak zvýšili zisky...
A obyčajný zákazník nič nepozná...
Ahoj,
je to super, ale mám pár pochybností - u nás čerpačky na CNG skoro vobec nie sú! keby to bolo na LPG, tak je to bomba!
Prečo len 2liter s kompresorom? Keď to ide na plyn, tak by som chcel jazdiť s 320 - to by bola vozba! Jazdiť za 1/3 ceny - 320 má spotrebu napr.15litrov, ale idete na CNG, tak cena je vlastne taká istá, ako keby malo auto 1/3 spotrebu, teda 5 litrov! Aj tento E200 Kompresor je bomba! ale hovorím, objem je úžasný komfort a ten zvuk...
Spomínate že viacerí výrobcovia - Opel, Renault atd /aj VOLVO S60// už vychádzajú z výrobných liniek takto upravené - ale poviem Vám, len o jednom viem - RENAULT Megane Scenic CNG či LPG? tuším LPG to bolo...
Keby sa viacej rozšírili CNG čerpačky a viacej áut by bolo priamo od výrobcov upravovaných, tak sa to rozšíri viacej ako LPG - LPG 18Sk/l, CNG 12SK/m3 -- kedy 9Sk/l
Dokonca som kedysi na NETe narazil na čerpačku CNG, kt.sa dala namontovať na obyčajný rozvod -- normálne v garáži Vám to namontovali na rozvod plynu a čerpali ste za 5Sk/m3 -- to bola báseň. Na PRD bolo to, že sa to predávala v USA a v prepočte to stálo 200 litrov ...
Nemôžete uverejniť každý týždeň o jednom z áut, kt.sú z výroby prestavané na CNG, LPG a pod.?
Souhlasím s Tebou , sám jsem jezdil autem na LPG a nejen, že je to podstatně levnější, tak i děláš něco pro životní prostředí. Jediný co mi na tom vadilo, byly ty každoroční prohlídky , ale to by se dalo technicky taky určitě pořešit. Ani pokles výkonu nebyl znát a podstatný bylo, že místo 9l/100 km za 25 Kč (= 225 Kč) jsem jezdil za 10l(kg)/100 km za 11 Kč (= 110 Kč) .
Konecne. Docela se divim, ze teh aut na plyn od vydobce neni vic. Podle me je to cesta, jak aspon trosku usetrit zasoby ropy a zivotni prostredi. Sam jezdim v aute na LPG a ohledne ztraty vykonu atd. musim rict, ze vyhody LPG absolutne prevysuji nevyhody.