Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Michelin Tweel: pneu bez duše i bez vzduchu

Problémem klasické pneumatiky je od nepaměti riziko defektu. Na první pohled nejsnažší cestou je eliminace stlačeného média uvnitř pneumatiky. Michelin první prototypy předvedl už vloni na autosalonu v Paříži a na autě se poprvé objevily v Detroitu.
Zpět na článek
3. 2. 2005 14:12
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 14:25
neregistrovaný "flavio"
3. 2. 2005 16:50
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 20:17
neregistrovaný "anonym"
3. 2. 2005 15:00
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 16:19
neregistrovaný "zigi"
3. 2. 2005 17:38
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 17:56
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 19:03
neregistrovaný "zigi"
3. 2. 2005 19:47
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
3. 2. 2005 23:22
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 15:35
neregistrovaný "GTI"
3. 2. 2005 21:16
neregistrovaný "stenley"
4. 2. 2005 07:28
neregistrovaný "cyrus"
3. 2. 2005 16:10
neregistrovaný "Quattro"
3. 2. 2005 16:53
neregistrovaný "Yaroukh"
3. 2. 2005 16:55
neregistrovaný "Yaroukh"
3. 2. 2005 17:14
neregistrovaný "Tomáš Němec"
3. 2. 2005 18:11
neregistrovaný "bms"
3. 2. 2005 18:52
neregistrovaný "anonym"
4. 2. 2005 20:57
neregistrovaný "Jakub"
7. 2. 2005 16:43
neregistrovaný "Vacmar"
3. 2. 2005 19:50
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
6. 2. 2005 18:22
neregistrovaný "MH"
3. 2. 2005 22:26
neregistrovaný "bedasmen"
3. 2. 2005 22:50
neregistrovaný "martas"
3. 2. 2005 23:07
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
3. 2. 2005 23:02
neregistrovaný "aliks"
7. 2. 2005 15:33
neregistrovaný "anonym"
7. 2. 2005 15:34
neregistrovaný "anonym"
8. 2. 2005 11:44
neregistrovaný "anonym"
9. 2. 2005 20:25
neregistrovaný "ondra"
21. 2. 2005 15:31
neregistrovaný "Konstantin"
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 14:12
?
V tom provedeni bez boku to vypada strasne. Nevi nekdo, jak to bude s vymenou az bude ta guma ojeta? To se bude menit rafek i guma? Jestli jo, tak to bude pekne drahy
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "flavio"
3. 2. 2005 14:25
Re: ?
ale jak se zda, tak usetris na palivu a tak a naky poklice se urcite budou delat
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 16:50
Re: ?
Me ani tak nejde o vzhled (i kdyz je hroznej), jako o to, ze pneu ma s rafkem tvorit jeden celek. A to mi pri prezuti prijde pekne blby a drahy.
neregistrovaný "anonym"
3. 2. 2005 20:17
Re: ?
myslim, ze to vymyslej i sundavaci z rafku ... kdyby to melo byt drazsi nez normalni guma tak se to asi moc neujme, protoze to ze se pri propichnuti nevyfoukne neni az takova vyhoda aby lidi za tu gumu zaplatili treba 2x vice ... urcite ne masove
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 15:00
Michelle Inn
No neviem, len na pohlad to vyzera neuveritelne. Vydrzi ta pneumatika tolko co dnesne plaste? Tie lamely vo vnutri vyzeraju byt pekne namahane pod zatazou alebo pri prechode cez nerovnosti, kolko to moze vydrzat km? Co aerodynamika, to bude aj finalna verzia po stranach odkryta?
Na tom Audi to vyzera velmi zaujimavo!
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "zigi"
3. 2. 2005 16:19
Re: Michelle Inn
precti si clanek.pise se tam neco o tom,ze ty boky jsou odkryty kvuli demonstraci.v tehle podobe by se to urcite neuchytilo...
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 17:38
Re: Michelle Inn
Precital som si este raz. Nepisu tam nikde o tom ze by finalna verzia mala byt zakryta. Co pisu je "Pryžový běhoun je s diskem spojen pryžovými radiálně orientovanými lamelami, které nahrazují původní uzavřený objem se stlačeným médiem. ". Ja z toho rozumiem ze stara koncepcia je 'uzavreny objem' v ktorom je uzavrety vzduch a nova koncepcia ktora nahradzuje tuto staru je taka ze 'radialne orientovane lamely nahradzuju uzavrety objem'.
Takze nevylucujem ze finalna verzia bude celozakryta, ale z clanku mi to nevyplyva..
neregistrovaný "mates"
3. 2. 2005 17:56
Re: Michelle Inn
Navic je tu problem, co s tim vzduchem mezi lamelama, kdyz to zakrejou? A jak tady nekdo psal, kdyz to bude otevreny, tak to nikdo nikdy nevyvazi.
neregistrovaný "zigi"
3. 2. 2005 19:03
Re: Michelle Inn
Všechna prezentovaná řešení měla otevřenou konstrukci, ze které bylo zřejmé, že pneumatika je opravdu bez plynného média.

pochopil jsem to tak,ze pro demonstraci predvedli pouze otevrenou konstrukci.v pripade uzavreni nespatruju v plynove naplni zadny problem.nemusi tam byt pretlak,staci atmosfericky tl. a neni nic snazsiho nez vyvrtat do te lamely diru aby se mohl pri deformaci vzduch prepoustet ne?
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
3. 2. 2005 19:47
Re: Michelle Inn
Je to tak napsano proto, ze Michelin nevysvetlil zda bude mit finalni vyrobek otevrenou nebo uzavrenou konstrukci.
neregistrovaný "Michal Lin"
3. 2. 2005 23:22
Re: Michelle Inn
Urobil som maly vylet na Michelin.Com lebo ma to celkom zaujalo --> [odkaz]

O moc viac som sa teda nedozvedel o finalnej verzii, ale su tam tri produkty pri ktorych sa francuzski kreativci dost vyblaznili. Co som pochopil:
1. Michelin Airless- toto vyzera byt bezvzduchova pneumatika hlavne urcena pre auta a motocykle a vyzera byt zakryta
2. Michelin Tweel- toto vyzera byt bezvzduchova pneumatika hlavne urcena pre male a vojenske vozidla a invalidne vozicky a vyzera byt otvorena
3. Michelin Active Wheel- tak to je uplna haluz, odporucam si to pozriet
neregistrovaný "GTI"
3. 2. 2005 15:35
Píchat už se nebude?
Žádné strachy, jak to bude až se guma ojede. S tímhle stejně nemůže člověk na ulici.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "stenley"
3. 2. 2005 21:16
Re: Píchat už se nebude?
proč by s tím někdo nemohl na silnici?? ste moc velkej pesimista a bráníte se pokroku.. ta pneumatika má potenciál a velkou budoucnost.. myslim, že se brzy ukáže hlavně ve sportu
neregistrovaný "cyrus"
4. 2. 2005 07:28
Re: no, doufám že jo,
aspoň dokud člověk bude moct.
neregistrovaný "Quattro"
3. 2. 2005 16:10
Revoluce
Konečně taky něco pořádně revolučního, co může myslet na sériovou výrobu. Vypadá to fantasticky!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Yaroukh"
3. 2. 2005 16:53
opet pozdeji
Jsem sam, kdo ma pocit, ze u konkurence maji vestinu (mozna dokonce vyraznou) novinek o den-dva drive? :o(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Yaroukh"
3. 2. 2005 16:55
Re: opet pozdeji
[vetsinu]
neregistrovaný "Tomáš Němec"
3. 2. 2005 17:14
bordel
A co bordel? Naleze to do těch děr a okamžitě půjde do háje vyvážení... nedovedu si představit funkci této pneumatiky třeba v zimě...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "bms"
3. 2. 2005 18:11
Re: bordel
No, pokud bude finalni verze zakryta, tak tam bordel nepoleze, ne? Budou tam treba jen miniaturni kanalky na pruchod vzduchu pri deformaci...treba
neregistrovaný "anonym"
3. 2. 2005 18:52
Re: bordel
kanlky jsou podle me zbytecen ... vzduch se stlaci uz v dens natlakovanych pneu tak proc by se nestlacil v nenatlakovanych pneu?
neregistrovaný "Jakub"
4. 2. 2005 20:57
Re: bordel
když budou ty kanálky zakrytý, v nich atmosférickéj tlak a pak jednu komoru propíchne hřebík tak se ta propíchnutá bude při zatížení víc deformovat. U otevřené verze se to nestane
neregistrovaný "Vacmar"
7. 2. 2005 16:43
Re: bordel
Co to tady melete?! Vy jste na palici. A kdo říkál, že boční krycí stěna dotýkal vnitřních lamel??? Tím pádem se vzduch může v pneu neomezeně pohybovat.
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
3. 2. 2005 19:50
Re: bordel
Ad otevrena verze: je otazkou jestli ty "kaminky, snih, blato atd." v pneumatice budou skutecne ulpivat. Ona se preci jen také deformuje a odstredive sily by mohly zajistit, ze mezi lamelami se toho mnoho neudrzi. Uvidime.
neregistrovaný "MH"
6. 2. 2005 18:22
Re: bordel
Ta bez bočnice je jen na ukazku...
neregistrovaný "bedasmen"
3. 2. 2005 22:26
stvorkolka
Vie niekto co je to za dop.protstriedok ta akoze stvorkolka na obrazku?
som hrozne zvedavy co je to za cudo
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "martas"
3. 2. 2005 22:50
jizdni komfort
Jen tak by me nahodou zajimalo jak budou mit tyto pneumatiky dopad na jizdni komfort?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
3. 2. 2005 23:07
Re: jizdni komfort
Michelin slibuje lepsi moznosti naladeni techto parametru (komfort vs. ovladatelnost) nez u soucasnych pneu. Zrejme umi ovlinovat samostatne bocni a radialni tuhost nejakou zmenou konstrukce.

Jina otazka je co ten behoun dela pri brzdeni treba s ABS?
neregistrovaný "aliks"
3. 2. 2005 23:02
Jizdni vlastnosti...
Chtel bych vedet jake to bude mit jizdni vlastnosti a taky pokud je to nedilnou soucasti disku, tak to bude i dost ekonomicky narocne az se guma sjede...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
7. 2. 2005 15:33
bez titulku
pene hnusny
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
7. 2. 2005 15:34
pekne hnusny
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
8. 2. 2005 11:44
bez titulku
Myslím, že je to velice zajímavá studie. A na otázky kolik to bude stát a jak to vypadá je ještě brzy.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ondra"
9. 2. 2005 20:25
skvělé
Připadá mi to jako výborný nápad, pro běžné užití to určitě doladí ke spokojenosti všech (zakrytí z boku, vyměnitelnost atd..) Už se na ně těším.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Konstantin"
21. 2. 2005 15:31
bez titulku
Obdobná konštrukcia mala udelený patent na Slovensku už pred 5 rokmi!!!
Autori 5 rokov hľadajú partnerov pre výrobu.
Rozbalit vlákno
0