Asi tak, dalo sa to čakať, veď sa nakoniec nejedná o zlé auto. Mne osobne síce veľmi nereže (zbytočne veľký kufor, radšej pridať miesto vzadu), pripadá mi ako nafúknutá bublina. Veľké auto na malom podvozku, ale treba uznať že je to auto ktoré sa môže rovnať s hociktorým iným autom renomovanej značky. Mnoho ľudí má predsudky z toho, že sa je to "masofka" a nenájde si vlastné auto na parkovisku pred hypermarketom iným zasa vadí koncernová réžia a súčiastky...
Souhlasím s tím místem vzadu. Auto je to pěkné, ale jak často zaplníte tak ohromný kufr. Mnohem častěji vzadu vezu více lidí. Proč tedy neudělají posunovací zadní lavici. Když povezu vzadu děti, tak jí posunu blíž k sobě, abych na ně dosáhl.
Nesouhlas s tím místem vzadu. V nové Octavii je na zadních sedadlech víc místa než u konkurenčních aut této třídy (Focus II, Astra, Mazda 3). Osobně jsem si to vyzkoušel na dlouhých cestách a místa pro kolena a hlavu je tam prostě víc. Z aut, které jsem porovnával tam má víc místa (o hodně) jen Civic.
A koľko meriaš? 160cm? Ja mám 192cm a keď si sadnem ako vodič (sedadlo úplne dozadu) tak za mňa môžu tak akurát deti. Fakt nemám nič proti O-2 len mám z nej pocit že sa hrá na niečo čo v skutočnosti nieje. Spredu vyzerá ako auto o triedu vyššie a už sa neviem dočkať ako chcú z elegantne vyzerajúceho auta spraviť RS-ko...
O víkendu jsem si právě důkladně vyzkoušel tu tolik vychvalovanou "novou" prostornost vzadu u OII. Asi jsem já nebo ti moto novináři co na to pěli ódy seděli v jiném autě, protože poté, co jsem si nastavil posezení ve předu (mám průměrných 180 cm a rád jezdím na krátkou ruku), tak jsem sedl za sebe dozadu. A musím říct, že místa nic moc (je to samozřejmě lepší než u OI, ale to bylo kde co) a hlavně jsem seděl s koleny nepřirozeně do výšky, takže spodek stehen se zvedal nad sedák, což mi připadlo nepohodlné. Oproti Tebou zmiňované Mazdě 3 to byla bída. Jinak slušně zpracované auto na evropském standardu, jízdní vlastnosti jsem zatím nezkusil.
To by ses divil - když jedu s rodinou na dovolenou, tak je kufr akorát (Octavia I). kolikrát mám pocit, že bych potřeboval Liazku . A posunovací lavici si v Octavii II ani neumím představit - zadní opěradlo je "narvané" mezi podběhy, tak kam by se mělo posunovat?
Me nejvic stve ze, se do souteze vubec nedostal Novy Ford Focus....pry ho nestacili nominovat nebo co...to je me pekna blbost, kdyz se tam objevila C4....ach jo....nebo meli strach o vyhru Oktavky ? nic proti ni nemam....dobre auto..tot vse
Nedostal se a "nestihli nominovat", protoze se mohly ucastnit jenom auta, ktera byla v roce 2004 k mani na automobilovem trhu v CR; coz Focus2 AFAIK nebyl. Taky me to stve. Myslim si, ze na to, aby uspel pristi rok, nebude dost cerstvy (bude stary 1 rok) ...
No co mužemečekavat od naší automobylky(tada německé) je to pěknej derivát golfu.Ale tím to končí,cena je proti konkurenci nechutně vysoko.Na to se hodi heslo Za mnoho peněz málo muziky.A výce prvková náprava to nezavhrání,aji kdyby tam byla vlečná ramena tak by byla vevšem nejlepší,na našem uzemí.
Pišto, pišto ta čeština to je ořech co, ale neboj nejsi sám. Jinak jsem, ale chtěl říct, že soutěž není tovární a doufám, že nebude někdo tvrdit že VW má menší lobby než škoda, protože to by lépe dopadl golf.
Myslím, že škodovka se opravdu povedla, ale nejsem ochoten studovat ceníky abych věděl, jestli je nebo není levnější. A ještě k příspěvku nahoře k "nasovosti" u nás má škodovka prodejnost kolem 50% tedy je to "masové" vozidlo pro ČR, Ale stejně tak je FIAT masový pro italy a třeba RENAULT pro francouze. Prostě i BMW je v německu vidět na každém rohu stejně jako chevy v USA.
Pokial odhliadneme od rozmerov a toho kufra, tak Golf je v podobnej vybave o cosi drahsi, BMW1 este o vacsi kus od Golfu. Myslim, ze Octavia nie je predrazena, povedal by som, ze cenovo sa hybe tak, ako konkurencia alebo o chlp nizsie. Preco stale cakate, ze skoda bude najlacnejsia, hoci vybavou je na tom uz tak, ako konkurencia (niekde lepsie niekde horsie)?
Intensivne jsem se uplynuly rok zabyval auty nizsi stredni tridy. Porovnaval jsem jak technicke vlastnosti, tak i ceny. Z me analyzy jednoznacne vyplynulo, ze ceny aut se srovnatelnou vybavou a srovnatelnymi vlastnostmi se temer vyrovnaly. Cenova vyhoda nove skodovky uz tedy neexistuje. Sam vlastnim uz vice nez 5 let model Octavia ambiente s bohatou vybavou navic vcetne ABS, EDS, atd. Jsem s ni celkem spokojeny s vyjimkou jizdnich vlastnosti pri bocnim vetru, prejezdu pricnych nerovnosti nebo pricne zvlnene vozovky, ktere jsou velmi neprijemne zejmena pri vyssich rychlostech nad 120 km/hod.
Krome konstrukce zadni napravy (u noveho modelu znacne vylepsene) se tom podili obrovsky zadni previs(Chybi 10 - 15 cm rozvoru). Tyto moje zkusenosti mne vedli ke koupi noveho Fordu Focus Combi.(dostanu ho v breznu). Co se tyce vyhlaseni vysledku, povazuji za velmi neseriozni, ze nebylo zverejneno hlasovani verejnosti. Ja jsem napriklad typoval Volvo V40/V50.
Co se týká vysoké ceny za auto v této podobě.... hmm... Ať mi někdo ukáže v současnosti auto s dobrým motorem a středně vyšší výbavou mezi 500 -600.000 Kč. Ta vysoká cena se dala diskutovat u starší Octavie, ale u tehle rozhodně ne..!! Nebo konkurenta k 4x4 combi..??!!?? Rozhodně nejsem přívrženec koncernu VW ale jsem realista...
no jasne ze octavka vyhrala v cesku, cakali ste niekto nieco ine?
o tom ze je to dobre (i ked podla mna skarede auto) svedci to, ze vyhrala aj v inych krajinach
Bylo to uplacený,jak většina verějných zakázek u nás.Fiat IDEA nevyhrála protože v Itálii jsou takový praktiky velice hlídané a soud to ihned řeší.Nevím kolik to škodu stálo,ale když někde do firmy se má něco koupit,tak dealer dá takových sto na dřevo aby se vybralo ve veřejné soutěži právě to (nejlepší)Tak pánové co je první nemusí být v dnešní době nejlepší
peugeot, renault, toyota maji urcite vic penez na uplatky nez Skoda. Skodovka vyhrala i v anglii, nemecku a jinych EU statech. napr. v nemecku musi "testeri" ostatnim automobilkam nahlidnout do vysledku a odduvodnit proc vyhral konkurent. V mnohych pripadech jsou pri testech zastupci firem.
Snad si nemyslis ze si nejaka Toyota nebo Ford necha libit na nejdulezitejsim trhu EU spatne vysledky
Jasně , škodovka uplácí všechny a všude i v Německu , kde získala zlatej volant, ve Finsku , kde se stala autem roku , v Srbsku a Černý hoře , kde taky získala auto roku a v Itálii byla vyhlášena nejhezčím autem v tříprostorové karoseri.Tak tady všude škodovka uplácela , jen jsem zvědav , kde ještě něco získá , tak hned budu vědět , že to bylo koupený a uplacený , díky takovýmu bystrýmu člověkovi , jako jsi ty ..
Člověče bereš na ten stihomam nějaké prášky? To že se úplatkářství v Čechách bere jako samozřejmost - tomu bych se ani nedivil, ale jak psal Petrumr - v Itálii (i jinde ve světě) si tyto praktiky hlídají. Možná, že to pro tebe bude těžké pochopit, ale je spousta lidí po celé Evropě, kterým se škodovka líbí - těžko bys totiž jinak prodával skoro 500 000 nových aut ročně, že?
proč bych tě měl urážet?To platí ve světě WV.Mně se líbí věcí a nakonec rozum rozhodne co koupit.Že škoda prodá 500 000Ks jak to kdosi napsal-dobrý,ale jsou jiný automobilky a ty nevyrábí15Ks ročně jak si někteří škodováci myslí,že na světě je jenom škoda.
Já jsem to nemyslel tak, že Škodovka vyrábí nejvíc aut. Myslel jsem to tak, že si ji prostě každý rok vybere těch skoro 500 000 lidí. A s tím urážením to bylo jen tak pro zasmání - proto tam byl smajlík.
To bylo jasný , nic jiného jsem ani nečekal . I když Oktávka 2 vyhrála anketu , tak o jeji koupi mně to nepřesvědčí . Kvůli samolepce na zadním skle pochybuji ? ;-
To samolepky prodávají auto? To je mi novinka. To tě někdo nutí kupovat Škodovku? Už od roku 89 si můžeš koupit auto jaké chceš a jediné na čem záleží je to, které se ti líbí a na které máš peníze. Takže přeji hodně štěstí při tvé svobodné volbě.
Myslím že si to nová Octavia zaslouží, jednak za příznivou cenovou politiku, jednak za krásný design a kvalitu zpracování. A za motory. Prostě prima auto.
Někdo se ohání,že v jiných zemí je taky ochtavka na 1 místě,ale zapomněl říct,že v zahraničí je jiná výbava,jak u nás O2 bez elektrických oken-že je to baví ty kliky vyrábět-a cenově se to velice liší-je to pro chudé aji ta bezpečnost nic moc.Punto-26bodů,superb 25bodů............
Na druhou stranu se ti to neposere , pakliže teda nemáš zlomenou ruku. A o výbavách to není - Punto taky můžeš mít různě vybavené. Možná sis všiml, že ve většině soutěží nejsou auta nikdy v základu.
Víš , jak již někdo psal dole , to není o výbavě .Výbavu si můžeš objednat , takovou jakou chceš.Když unás nebudeš chtít kliky, tak si pořídíš Ambiente , nebo Eleganci , obě dvě jsou nejprodávanější na našem trhu.Na druhou stranu by jsi se možná divil co aut do zahraničí jde s klikama i do Anglie , kde si koupí auto jen v základu a s motorem 1.4 Kw
Nikdo nemohl čekat že vyhraje Oktávia."Vyvolení" čeští novináři vyřadily evropské auto roku aby nevyhrálo, C4 která skončila v evropš druhá nedali šanci a je to.Navíc pan ředitel "české" automobilky Škoda krásně mluví česky.Škoda že já mám rodný jazyk bulharštinu jinak bych mu určitě rozumněl.
Já jsem sice čekal, že Auto roku vyhraje Octavia II, ale tiše jsem doufal, že by se mohl stát zázrak a vyhrálo by BMW řady 1. Nemůžu se zbavit dojmu, že co se týče jak techniky, tak i designu (ale hlavně té techniky) bylo BMW z celkové pětice finalistů naprosto nejlepší! Naprosto souhlasím s lidmi, kteří říkají, že Octavia si hraje na něco, co ve skutečnosti není. BMW 1 má možná hlavně co se týče prostornosti na svoji třídu své "mouchy". Jinak se s tímhle BMW však snad kromě A3 a MB A-Klasse nemůže žádné jiné auto srovnavat. BMW - Aus Freude am Fahren!!!!!!!!!!!!
Nvím , kde bereš tu drzost tvrdit, že si Oktávka na něco hraje.Právě naopak škodovka si drží svůj konzervativní styl nikam se necpe a proto je tak úspěšná .Na rozdíl od Seatu ji prodejnost neustále stoupá a už v prodejnosti předběhla právě Seat .Co se týče BMW tak sami Němci tvrděj že BMW je Turkomobil, sice kvalitní , ale profláknutej .Jen tady si lidé myslí , že maj bůh ví co..
Tak 1. věc - o tom, že Oktávka vychází z Golfu, tedy nižší střední třídy, snad nemá cenu diskotuvat. Proto nechápu, proč z ní všichni dělají Bůh ví co a zařazují ji do střední třídy!
2. věc - to, že Němci považují BMW za Turkomobil jsem fakt v životě neslyšel ani u nás, ani v Německu. I když na 2. stranu je pravda, že o současném designu, co dělá Bangle, by se dalo dlouho diskutovat!
Máš pravdu - Octavia je nižší střední třída - do střední třídy ji cpe Svaz dovozců automobilů (SDA) - podle mě nesmyslně. To že Bangle totálně zk.... současné BMW je také jen můj osobní názor, který nikomu nevnucuju (zlatá "stará" trojka). A teď k anketě - BMW 1 je technicky bezesporu na výši - proto si to taky BMW nechá pořádně zaplatit, takže se dá asi jen těžko čekat, že se jich u nás budou prodávat tisíce. Spíš měli naši ctění novináři ocenit Toyotu Prius - tomu říkám super technologie v praxi .
Pánové, jak si může auto, neživý předmět, na něco hrát? To si jen jeho obraz ve vašem vnímání na něco hraje. A proč by mělo vyhrát BMW1 nad Škodou? Protože je to lepší rodinné auto? Kolik z nás si bude moci dovolit prémiové yuppie malé auto? Ohledně těch tříd auomobilů. Přeci nejsou jasné hranice mezi třídami... Pokud má Ocatvia vnitřní prostor jako dnešní střední třída, proč ji netestovat ve srovnávacích testech se střední třídou? A nebo si myslíte, že je jediným kritériem rozvor?
Ohledně zadní posuvné lavice: Je to super řešení, variabilita je v autech důležitá, ale v klasických konstukcích to moc nejde, opravdu by se v octavii nedalo opěradlo a sedák posunout dál mezi podběhy. Pokud vám vadí velký kufr, kupte jiný typ auta a ne liftback. Ovšem 95% kupujících je spokojeno.
Právě, že Octavia má vnitřní prostor ve velikosti Golfa - čili nižší střední třídy. SDA ji rve do střední třídy právě jen a jen kvůli kufru. Když Škodovka navrhovala první Octavii, tak chtěla udělat auto. které by se tvářilo, že je větší než ve skutečnosti je - což se jí povedlo. Jenže mi příjde směšné, když v Euru NCAP pošlou proti zdi Golfa a Seata (tuším, že Toledo) jako nižší střední třídu a Octavii jako střední třídu - a máš to pořád tu samou platformu.
Keď boli zverejnené výsledky crash testov novej Octavie, tak tejto demagógii dokonca podľahli aj niektorí motoristickí novinári EuroNCAP nevykonáva rôzne testy pre rôzne triedy! Je to vždy tá istá rýchlosť a tá istá prekážka. Hodnotí sa miera poranenia, resp. možnosť preźitia posádky v danom aute. Je pravda, že nakoniec sú autá zaradené do tried. Je to však len kvôli prehľadnosti a porovnateľnosti. Inak, keby OII "zaradili" medzi Golf a Alteu, nijako by sa výsledok testu nezmenil.
Já jsem neříkal, že by se výsledky změnily. Já jsem odpovídal na to, jestli je Octavia střední třída nebo nižší střední - nic víc. Ony testy EuroNCAP stejně v podstatě nic neřeší, ve "skutečném životě" (dopravní nehoda) se ti jen těžko podaří dosáhnout ideálních podmínek jako při testu - bohužel. Je také otázkou, jestli automobilky (všechny nebo většina) nedělají "speciály" právě pro EuroNCAP. Myslím, že se také časem začne měnit počet hvězdiček - jak budou auta čím dál bezpečnější.
Přesně tak, co se týče testů EuroNCAP, tak je jasné, že v podmínkách reálného světa se nikdy nemůže dosáhnout výsledků jako v testu. A co se týče těch hvědiček, tak budou muset brzy přehodnotit systém hodnocení, protože by jinak za chvíli již většina aut měla 5 * a celý test by tak byl značně neobjektivní.
tak jo,má to právem,ale v Německu se moc neprodává,tam je více Fiatů v registraci.Vždycky tuzemská automobilka je ve výhodě a tady je ta nevýhoda,že to strácí na vyjímečnosti.
Zdalipak víš , že škodovka byla loni nejprodávanějším autem v Německu ze zahraničních automobilek?Myslím že se o prvenství ucházela s Peguotem , to že by Fiat atakoval některou z prvních pozic nic nevím...Loni se prodalo v Německu kolem 55tisíc škodovek , a kolik Fiatů???????
Fiatů se prodalo 186000 a to se prý nepočítájí dodávky.Všechno najdeš na stránkách ministerstva dopravy SRNTy si myslíš,že v SRN se prodá stějně aut jak u nás,škodovka není nejprodávanější,ale má nějvětší vzestup prodeje a to je rozdíl.Nauč se německy,nebo si pořid softvare na překlad stránek