No to se uvidí. Ale třeba ve Francii se už několik let do motorové nafty musí ze zákona přidávat kolem 9% řepky a poměr se bude ještě zvyšovat. A výrobci žádné problémy nehlásili, tak snad to bude i u nás. Pokud by byla tankována do nového vozu tak je to v pohodě, poněvadž by nerozpouštěla usazeniny v nádrži atd. To už by se vyplatil TDI určitě.
Bionafta se musí povinně přidávat i u nás (myslím že 10% a bude se zvyšovat).Proto se už také neprodává a nebude prodávat somotná bionafta. Když se bude člověk starat o motor jak má, nemusí se bionafty vůbec obávat.
Bionafta jak pozoruji tak se z nabídky prodejní sítě pomalu vytrácí.
Kdo jede za biodieslem tak je chudák , je to cítit jako když chytne gril se špekáčkama . Dvoutakty pomalu vymřeli a tohle asi bude náhražka za ryntytýny. Ještě že mám v autě čidlo kvality vzduchu , které včas dá vnitřní okruh.
víte proč se do ropné nafty přídává řepková bionafta? Aby se zkvalitnila jeji mazací a čistící schopnost a snížily emise! A víte proč se musí vysoce kvalitní řepková bionafta podle zákona znehodnocovat ropnou naftou? Aby se nepřišlo na to, jak nás producenti ropy okrádají za asistence našich politických vůdců.....100% řepková bionafta je natolik kvalitní a levné palivo, že kdyby bylo povolena její svobodná produkce, zničí to OPEC a stát zkrachuje....my totiž potřebujeme ničit životní prostředí produkcí a spalováním fosilní nafty abychom uživili vlastní ekonomiku!
Problem je v tom, ze produkce "tvoji nejkvalitnejsi bionafty" z repky neni schopna plne nahradit objemem produkty nafty z ropy. Protos se i do "superkvalitni" repne nafty pridava ta menekvalitni a pak je z toho to svinstvo, u ktereho potrebujes specialni schvaleni od vyrobce, ze je motor prizpusoben natolik, ze ho to neznici uz v zarucni dobe.
Adam -> On si NEDELA *! Taky jsem to videl, bylo to v BBC Top Gearu. Fritovaci olej se doplnil velmi malou koncentraci nejake vysoce horlave latky a to volvo 840 skutecne jelo a udajne to nijak vyrazne neskodi motoru. Vyrobni naklady cca 5 penci/litr, tj. 2,5 Kč/l
Fakt si neroby srandu, ja som videl takto upraveneho Golfa, jazdil na stary olej z fitakov. Musel to predhrievat a filtrovat, ale islo to uplne v pohode
Vážně? Já vím, že kdysi se dělaly pokusy s čistým MEŘO a nejsem si jistý, ale myslím, že se to i prodávalo, nicméně si vzpomínám, že tam právě byly ještě nějaké problémy s kvalitou, a proto se "běžně" prodává jen směsná bionafta. Můžeš mi sdělit nějaké zdroje, ze kterých jsi čerpal info, tato problematika mě totiž dost zajímá, protože kdyby byla pravda, co tady píšeš, tak by to byla zatím asi nejlepší a nejschůdnější cesta až dojdou světové zásoby ropy, protože ostatní nové způsoby pohonu se budou teprve postupně vyvíjet a vychytávat a výkony budou stát za ho..., ale diesely jsou dnes na vynikající úrovni. Otázkou ale zůstává, jestli by zemědělci byli schopni vyprodukovat takové množství řepky!!! Budu vděčný za každou pravdivou informaci na toto téma!!!!!
Tak jednoduché to zase není, auta u nas spotřebují ročně cca 6 mld litrů paliva, kdybychom ho věechno měli nahradit řepkou, tak bychom při výnosu cca 1500 l na hektar museli osít 4 mil. ha, což je 40 tis. km2. A náš stát má 70 tis..., z toho zdaleka ne vše je orná půda. A kde potom budeme pěstovat obilí a brambory, abychom měli co jíst?
Normálně u benzinky to míchají v pohodě,proto to nejde u nás,každý co jezdí na naftu,tak jezdí na bio.Když fiaty na to jezdí přes 10 let,proč by na to nejezdila ochtávka,která měla doposud stejný čerpadlo?To je ,ale normální příplatek,za chvilku budou škodovkáři připlácet,že můžou lít do ostřikovačů H2O
Kdyby se jezdilo na 100% řepkovýho oleje tak by 1 litr stál 40 kč,proto se to všemožně nastavuje ***ma,aby to bylo prodejný a stejně to ještě dotuje stát,jinak by o to ani pes neštěkl.
ciste bio je problem, nie je stabilne, rozklada sa, preto sa len pridava do nafty. k tym srackam - nie je to vobec jedno, ci tankujete cistu naftu alebo bio, bionafta rozklada niektore gumene casti, preto musi byt motor usposobeny na pouzivanie bio, hlavne stare motory, nove uz gumene tesnenia a hadicky nepouzivaju. je to velmi siroka problematika, na nete je toho dost, ale kto ma cas to studovat...
Pokud mate nekdo nejaky zajimavy odkazy, tak je sem prosim napiste - taky me tato problematika velice zajima. Jinak jsem slysel, jak jisty farmar v Dansku do sveho stareho MB (asi piana) lil zasadne repkovy olej svoji produkce .. a fakt to byl peknej fritak.
práve mám TDI v oprave a vraj čepradlo vyrába špony práve kvôli "nekvalitnej" bionafte?!
Normálne tankujem bežný alebo zimný diesel, .
Má s tým niekto skúsenosť?
V roce 2002 jsem kupoval novou Octavii Combi s 66kW motorem. Po najetí prvních 5000 km jsem začal jezdit na bionaftu u OMV. Vždy 2x nádrž bionafty a 1x nádrž klasické nafty. Než jsem auto prodal, najel jsem cca 80 tisíc km a vše bylo naprosto v pohodě. S bionaftou bylo auto na maximální rychlosti pomalejší o cca 8-10 km/hod. Jinak jsem ztrátu výkonu nepozoroval. A dokud bylo začleněna do 5% DPH, ušetřilo se i spousta peněz
Odrovnal jsem Octavii 1,9 TDI.V servisu mi řekli,že jsou snad propálené písty a že by to mohla způsobit bionafta.Fakt je ten,že jsem jezdil pořád na naftu většinou Shell a jednou jsem jel do Hradce s Prahy a po cestě jsem tankoval bionaftu.Snad do to auta poprvé a pak mě to přestalo jet úplně.Odhad opravy je údajně 150tkč.Do starého Peugeota jsem lil jenom bionaftu tahdy byla levná a vždy vše v pohodě.No a to se nebudu rozepisovat co jsem lil do dieslu jako náctiletý.To bylo opravdu fritování a nikdy se motoru nic nestalo.
Já sem řešil problém s totálně zalepeným palivovým ústrojím. Auto se dusilo a nešlo s neschopné provozu. Na radu kámoše co dělá v servisu BMW jsem vyzkoušel DIC od anglické firmy TEC 2000 (u nás www.tec2000.eu). No krásně mi to celý ústrojí vyčistilo a ještě jsou po aplikaci krásně elastický všechny gumový těsnění atd. Sem moc spokojenej