Po loňské vlně slibů přichází všechny německé automobilky v letošním roce s činy. Filtr pevných částic dostal čtyřválcový Passat, později také nový šestiválec ve Phaetonu a Touaregu. Nyní je na řadě exkluzivní motor V10 TDI.
To V10 je ohromujúce a zdrvujúce ale otázka načo? S tým autom nemá problém ani základný motor tak načo tam ten kamiónový? Je to asi len o márnotratnosti a ukazovaní sa...
podla mna je V10 TDI Biturbo super motor , mal som moznost sa s nim previest po zasnezenej ceste ( asi 30 cm ) vyska podvozka bola na maxime a isiel lahucko napriek tomu ze je to dost velky kolos , ale je pravda ze to nie je cistokrvny terenak a dost ludom sa nepaci jeho design ale podla mna je
No vidis .. jak jsou ty nazory ruzne ..
Je to asi tri nedele co jsem s nim jel Praha - Bratislava a zpet ..
Popravde receno - az tak uplne mne v10 ani samotny Touareg prilis nenadchnul .. pravda jsem zvyklej jezdit predevsim v "osobacich" (muj Mercedes E320, koleguv BMW 530 (vsechno benzin) takže na mne autiko pusobilo nezvyklym "krabicovym" dojmem, ale osobne Touareg povazuju predevsim za vlnu modniho trendu soucasne doby.
P.S. Kdo ceka "trhani dlazdicek" bude zklaman - je to spise takovy pohodlny cestovni korab s dostatecnou silu na vetsinu cestovnich rezimu
Á, tady čtu, že promluvil odborník. Na kilowaty koukají amatéři, profesionálové sledují údaje točivého momentu. A u tohoto motoru tato hodnota přesahuje 700 Nm. No a maximální rychlost? O tom to už dávno není.
TY WOLE TY SES WODBORNIK JAKO PRASE...POZOR PROFICI KOUKAJ NA KROUTAK...AHA BACHA JE TAM KROUTAK-NO TO JE ALE JAK DLOUHO.SUPER MOTOR AZ NA TO ZE ZERE JAK TANK A JEDE SICE SLUSNE ALE JEN CHVILKU.NAUC SE TROCHU FYZIKU CLOVECE....VYKON JE PRACE VYKONANA ZA NEJAKY CAS A NE NEJAKA SPEKULACE O NESMYSLU. TY TOCIVEJ MOMENTE...A OMAXIMALCE TO JE URCITE PROTOZE JESTLI VYHODIS 3MEGA ZA KARU VE KTERY TE PAK KDYKOLI PREDJEDE NEJAKE VYMASTENEJ NACTILETEJ TUNER...NO NEVIM
JINAC NE MOC SROVNATELNY BMW X5 3,0 D- 0-100KM 8,0S MAX 219KM/H...UZASNEJ MOTOR TEN V10TDI...BEZ DISKUZE.TENHLE MOTOR Z LOKOMOTIVY KOUPIL ZNAMEJ DO TOUAREGU A NEJAKOU TU ZKUSENOST S NIM MAM.
Ale ten tocivy moment je take dulezita velicina. Zejmena u auta, ktere je urceno i do terenu. Mimochodem, Touareg porazi v testech (zahranicnich) i vyslevene "terenaky". No a jak dlouho? Podivejte se na krivky tociveho momentu. Podivejte se kolik procent momentu je k dispozici ve velmi sirokem spektru otacek. Myslim, ze budete prekvapen.
Zere to jako tank? Vsak to auto ma okolo 2 tun, velky odpor vzduchu, siroke pneu. Srovnejte to s podobne vykonymi a tezkymi vozy.
Vite, o te maximalce to u tohoto auta skutecne neni. Proste neverim, ze by si nekdou koupil toto auto kuli tomu, aby se honil se sportaky po dalnici.
Idelani je dat tempomat na nejakych 160 (nekamenujte me, jezdit s timhle podle predpisu snad ani nejde) a jedete uplne v klidu. Kdyz potrebujete, polechtate pedal v kopci a nahore mate 200 ani nemrknete.
Pokud to VW mysli s image naftoveho krale vazne, mozna se dockame piezo vstrikovacu, dualniho twin-turba, a CR3 (nebo ze by PD2? ). 350 kW a 1000 Nm nebude problem.
Aj vykon aj tocivy moment su dolezite. Obe su v tomto pripade OK. Ale ja musim oponovat co sa tyka spoteby- je vysoka. Pre porovnanie- BMW X5 4.4 (333k) 13,1l/100km(udaj vyrobcu)- a to je benzinak s lepsim vykonom o 20k. Tocivy moment je nizsi ale aj tak solidny 500Nm.A to plati aj o inych V8 benzinakoch ako Cadillac SRX V8, Mercedes ML500,Porsche Cayenne S, Alebo Volvo XC90 V8. No pri tychto vykonoch je rozdiel minimalny. Avsak ja osobne preferujem benzinak, lebo pocit z jazdy je u mna lepsi. A Touareg je ako som cital aj dost problematicky co sa tyka poruch-velmi sa kazi. Mojim osobnym favoritmi su Cadillac SRX a novy Lexus RX400h(hybrid to je o dobrej spotrebe), a potom samozrejme legendarny RANGE ROVER
O cem se tu pro boha hadate? Vykon = moment x otacky. Takze je uplne jedno jestli mluvite o jednom nebo druhem - co je mnohem zajimavejsi a urcuje dokonalost motoru je prubeh momentu (teda i vykonu) v zavislosti na otackach ...