Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha 8.12.2004: Nafta dražší než benzín!

Výkyvy cen ropy přinesly pražským řidičům šok.
Zpět na článek
9. 12. 2004 09:28
neregistrovaný "Jakub"
9. 12. 2004 09:56
neregistrovaný "Jirka82"
9. 12. 2004 13:06
neregistrovaný "cyrus"
9. 12. 2004 16:21
neregistrovaný "rpajik"
10. 12. 2004 07:26
neregistrovaný "cyrus"
9. 12. 2004 10:00
neregistrovaný "Michal"
9. 12. 2004 12:25
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 16:07
neregistrovaný "Radek"
9. 12. 2004 17:05
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 20:36
neregistrovaný "tomas"
11. 12. 2004 01:18
neregistrovaný "petr"
9. 12. 2004 19:23
neregistrovaný "anonym"
10. 12. 2004 11:58
neregistrovaný "Aliks"
13. 12. 2004 10:56
neregistrovaný "Jaris"
13. 12. 2004 14:59
neregistrovaný "Jarda"
9. 12. 2004 10:03
neregistrovaný "Marwinn"
9. 12. 2004 12:08
neregistrovaný "Free"
9. 12. 2004 12:26
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 15:20
neregistrovaný "David"
9. 12. 2004 10:33
neregistrovaný "ikom"
9. 12. 2004 10:40
neregistrovaný "Fechta"
9. 12. 2004 11:56
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2004 12:27
neregistrovaný "Fechta"
9. 12. 2004 12:43
neregistrovaný "Honza"
9. 12. 2004 12:02
neregistrovaný "Konopi79"
9. 12. 2004 13:03
neregistrovaný "sir patislav"
9. 12. 2004 13:08
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 18:02
neregistrovaný "sir patislav"
9. 12. 2004 20:14
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 14:01
neregistrovaný "Pavel"
9. 12. 2004 14:08
neregistrovaný "Slušňák"
9. 12. 2004 14:19
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2004 16:07
neregistrovaný "MaSna"
9. 12. 2004 16:17
neregistrovaný "m"
9. 12. 2004 19:36
neregistrovaný "majkl"
9. 12. 2004 23:22
neregistrovaný "Honza"
10. 12. 2004 08:55
neregistrovaný "MaSna"
9. 12. 2004 19:51
neregistrovaný "MarioV8"
13. 12. 2004 11:04
neregistrovaný "Jaris"
9. 12. 2004 20:46
neregistrovaný "Marek"
9. 12. 2004 22:31
neregistrovaný "petrumr"
10. 12. 2004 11:23
neregistrovaný "MaSna"
9. 12. 2004 22:45
neregistrovaný "dzonnek"
10. 12. 2004 21:29
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 12. 2004 10:33
neregistrovaný "jiFi"
22. 12. 2004 23:42
neregistrovaný "petr"
21. 12. 2004 15:19
neregistrovaný "marabu"
neregistrovaný "Jakub"
9. 12. 2004 09:28
Konecne
No konecne zase budou v kurzu benzinove motory, protoze ta dieselomanie v cesku uz byla trapna. Lidi si kupovali diesela jen kvuli tomu, ze je nafta o dve koruny levnejsi, aby jsi zjistili ze je provoz vyjde dvakrat tolik kdyz nenajedou kilometry. Navic jizda s benzinovym motorem byla, je a vzdycky bude lepsi.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Jirka82"
9. 12. 2004 09:56
Re: Konecne
S tímto zásadně nesouhlasím. Považuji se, a okolím jsem považován, za příznivce benzínových motorů. Moderní turbodieselové motory mají své nesporné výhody jako je nízká spotřeba, jednodušší jízda daná vyšším točivým momentem a delší životnost. Proto jsou naftové motory velmi vhodné pro firmy kde auta najedou několik set tisíc kilometrů.
Na druhou stranu, pro lidi kteří najedou 10-15 tis. kilometrů za rok se nevyplatí pořizovat nafťák už kvůli současné ceně nafty.

Jinak, dobrek benzín, to je srdcová záležitost. Chtěl bych si někdy pořídit něco od Subaru nebo Hondy.
neregistrovaný "cyrus"
9. 12. 2004 13:06
Re: Konecne
tak tak, já bych hrozně moc chtěl imprezu WRX
neregistrovaný "rpajik"
9. 12. 2004 16:21
Re: Konecne
Impreza je fajn, ale Legacy je na pohodli urcite lepsi. Jako idelani vozitko mi prijde Legacy GT s 2.5l turbo motorem - www.subaru.com
neregistrovaný "cyrus"
10. 12. 2004 07:26
Re: Konecne
ba né, já mám raději menší autíčka - míň plechů, nižší hmotnost a větší obratost. při mé skromnosti by mi stačila třeba i hondička civic type-R, nebo ten nový suzuki swift 1.6l/160kW
neregistrovaný "Michal"
9. 12. 2004 10:00
Re: Konecne
Pěkný blábol. To je vidět, že máš nějaký starý benzínový přibližovadlo. Kdyby ses posadil do kteréhokoliv nového auta s dieselovým motorem, tak bys ani nepoznal, že jezdíš na naftu.
Co se cen pohonných hmot týče, tak určitě není v pořádku, že je benzin dražší než nafta. Sobeckost musí stranou. Měli bychom myslet na autodopravce, autobusy atd. Vždyť dražší nafta se projeví ve zbytečném zdražení výrobků a služeb.
Nafta by měla být vždy levnější a to alespoň o 3 Kč oproti benzinu...
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 12:25
Re: Konecne
Ze to nepoznas, neni pravda ... 1) rano je to porad traktor (novej SuperB 96kW i nova Fabka 1.9SDi) 2) oblaka sazi pri pridani plynu (mozno pozorovat jak u Oktavek tak u Allroada) ... spotreba je prijemna
neregistrovaný "Radek"
9. 12. 2004 16:07
Re: Konecne
musis taky koukat na to jak je stary typove ten motor a ne jen ta kastle do ktere je namontovan. A TDIcka od VW nejsou zrovna posledni novinka.
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 17:05
Re: Konecne
hm, to nedokazu posoudit
neregistrovaný "tomas"
9. 12. 2004 20:36
Re: Konecne
Tak tebe to dobre j..e. My mame superba 1,9 tdi 96KW.pouzivame ho kazde rano a vôbec nehuci ako nejaka posrana fabia.ty mas co za auto?120?
neregistrovaný "petr"
11. 12. 2004 01:18
Re: Konecne
Musí dojít k narovnání cen Nafta je výrobek a Benzín je upravený odpad tak zákonitě má být levnější než nafta . Nafta se uměle udržovala níž na úkor benzínu , dochází k narovnání cen.
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2004 19:23
Re: Konecne
Hmm tak uz sem se dlouho nenasmal vic nez po tom co sem si precet tu blbost co si napsal. Chtel bych se te zeptat jestli si nekdy jel s dieslovym autem? Pochybuju o tom ze si nekdo koupi radeji benzinovej motor jen kvuli toho ze se nafta zdrazila o 2 koruny, protoze si myslim ze hlavni vyhodou je ze kdyz budes jezdit na naftu tak budes mit priblizne polovicni spotrebu pri stenem vykonu motoru a poznas to hlavne pri sviznejsi jizde. A zkus se projet s autem ktere ma novy 2.0 TDi od VW a pak mi napis jestli se ti jezdi lip s benzinem...
neregistrovaný "Aliks"
10. 12. 2004 11:58
Re: Konecne
Jenomze to mu tvymu 2.0TDi se vyrovna temer 18 16V benzin, u toho benzinu usetris 1. povinne ruceni cca 2000, porizovaci cena cca 100000 atd... A nez projedu v benzinu 110000 navic, tak to nejakej patek bude trvat... Ale tim nechci shazovat tdicka, mam je rad pro ten kroutak, ale chci rict, ze naftak se az tak nevyplati, jak si vsichni mysli...
neregistrovaný "Jaris"
13. 12. 2004 10:56
Re: Konecne
Nemám vyhradní názor jaký motor je lepší.Ale je ještě jedna výhoda dieselů mají delší intervaly výměny oleje,ale zese jsou těžší takže více trpí náprava.
neregistrovaný "Jarda"
13. 12. 2004 14:59
Re: Konecne
Nevíto o čem mluvíte, měl jsem již 5 aut na benzín, ale po zkušenostech s TDI bych se k benzínu nevrátil. Je to pohoda ten zátah motoru od nízkých zatáček a což potom kopce, tam se ukáže rozdím mezi nízným kroutícím momentem benzínového motoru a TDI.
neregistrovaný "Marwinn"
9. 12. 2004 10:03
bez titulku
Dražší bude do budoucna vždy to, čeho se prodá více a co je dražší. Nafta bez zatížení daní ja dražší než benzín a prodá se jí více - tedy do budoucna bude dražší. Tak jak je to ve Švýcarsku a v řadě dalších zemích.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Free"
9. 12. 2004 12:08
Re: bez titulku
V CH je cena stejná :o)
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 12:26
Re: bez titulku
Asi chapu, jax to myslel, ale tohle je pekny: "Dražší bude do budoucna vždy to, čeho se prodá více a co je dražší." :o))
neregistrovaný "David"
9. 12. 2004 15:20
Re: bez titulku
No to sem taky nestih...
neregistrovaný "ikom"
9. 12. 2004 10:33
a v SR je to este horsie
To mate este celkom dobre, tu na Slovensku parazitujuci monopol predava naftu v prepocte na vase za 28Kc a benzin 25,3Sk, samozrejme si myslim ze nafta by mala byt lacnejsia, kedze aj technologia vyroby je menej narocna a pokial ide o suboj motorov, samozrejme v zavislosti od urcenia, ale dnes neplati ze diesel zname na traktor, vid 1,9TDI PD 114kw v Ibize alebo novy 3,0 TDI, aky je slusny benzinovy konkurent so slusnou spotrebou, samozrejme su aj mnohe kvalitne benzinove motory. /Honda, Subaru, Toyota atd./
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Fechta"
9. 12. 2004 10:40
Re: a v SR je to este horsie
jen dodám, že při výrobě nafty vzniká benzín jako vedlejší produkt-sice se dál zpracovává, ale logicky by měl být levnější než nafta. Jinak souhlasím, že dražší bude do budoucna to naco se více jezdí.
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2004 11:56
Re: a v SR je to este horsie
neni to nahodou obracen??? ... pri vyrobe benzinu vznika nafta jako vedlejsi produket ?!?! ... proto taky byla doposud levnejsi nafta ... dnesni pokriveni cen je dano statem, trhem a hlavne spekulantama :/
neregistrovaný "Fechta"
9. 12. 2004 12:27
Re: a v SR je to este horsie
není viz. úryvek a odkaz:
Původně se ropa destilovala za tím účelem, aby byl získán petrolej ke svícení. Později, když se rozšířilo také používání minerálních olejů jako mazadel, staly se kromě petroleje hlavními výrobky ropného průmyslu mazací oleje, zatímco benzín byl odpadkem (do konce 19. století byly benzín a manut spalovány). Obrat ve vývoji ropného průmyslu. přinesl vynález spalovacího motoru, a zejména rychlý vývoj motorismu počátkem našeho století. Benzín, který byl dříve odpadkem, se stal rázem (vedle mazacích olejù hlavním výrobkem ropného průmyslu. A poněvadž benzín získaný konzervující destilací nestačil poptávce, počala se ropa nebo jedí produkty zpracovávat destilací rozkladnou, tzv. krakováním, tj. tepelným rozkladem vyšších uhlovodíků.

[odkaz]
neregistrovaný "Honza"
9. 12. 2004 12:43
Re: a v SR je to este horsie
Nekde jsem ted cetl, ze do roku asi 2007 ma nafta obsahovat urcite procento "rostlinne vyroby" (neberte to, prosim, doslova - tomuhle tematu moc nerozumim a jeste je vsemu jsem to jen tak preletl ocima.).
Ale kdbyby neo na ten zpusob, co jsem napsal, bylo pravda, neni tohle zdrazovani treba tlak na vyrobce nafy ? Treba ta "bio"nafta bude lenvjsi. (I kdyz to silne pochybuji....)
neregistrovaný "Konopi79"
9. 12. 2004 12:02
Až teď??
Proč o tom píšete až teď? V Ostravě to takhle funguje už snad tři týdny (třeba ESSO)...
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "sir patislav"
9. 12. 2004 13:03
Re: Až teď??
Protoze je zajima jen to co se deje v Praze....v Ostrave to je jeste vice nez tri tydny :o) holt najednou zjistili ze i v Praze se ceny meni a bum hnedle mame clanek . A snad se zasse opra nejaky Prazak jak se maji spatne...kdyz v Praze maji levnejsi benzin nez na morave :-DDDD
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 13:08
Re: Až teď??
A nebude to treba proto, ze Auto.cz nejspis sidli v Pze a tim padem to ma blize k pumpam prazskym nez ostravskym? (Jestli jste Moravaci, tak jste se o5 pekne predvedli.)
neregistrovaný "sir patislav"
9. 12. 2004 18:02
Re: Až teď??
A co to ma s tim spolecneho? To jako chces rici ze kdyz noviny/casopis sidli v Praze tak ostatni cast zeme je vsem nekde u ...? Pak at to nedavaji jako novinku :o) Mozna novinku v Praze hehe :o) Nemam nic proti Prazakum mamk amarady po cele CR :o)
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 12. 2004 20:14
Re: Až teď??
Ma to s tim kupodivu spolecneho to, ze se k nim ta informace proste nemusela driv dostat. Nemyslim si, ze si muzou dovolit platit dopisovatele v kazdem krajskem meste.
neregistrovaný "Pavel"
9. 12. 2004 14:01
Re: Až teď??
že by pragocentrismus ... ?! ... je fakt, že u nás v OV je tato situace už pomalu normální ... ovšem až teď je to "žhavá" news ...
neregistrovaný "Slušňák"
9. 12. 2004 14:08
Re: Až teď??
A v Rusku na Sibiři je možná ještě levnější...
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2004 14:19
závidím
Já Vám závidím. Bydlím ve Zlíně a tady ty skety prodávají Natural za 26,90Kč....to je pěkný rozdíl co? A téměř všichni mají stejné ceny....jenom jedna nebo dvě čerpačky mají o 20 haléřů míň....Normální kartelová dohoda, která bije do očí. A nikdo s tím nic neudělá.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MaSna"
9. 12. 2004 16:07
Por Michala: Nafta & bezín
Souhlasím s "Yaroukh" - každou chvilku vidíš, jako se novýmu nafťáku při akceleraci z vejfuku začoudí jak kdyby to byl tovární komín. A když ráno soused nadráždí svoje TDi, moje dcera volá: "Tati, jede traktor!". Tyhle věci s benzínem nikdy nezažiješ. Nový diesel má určitě nízkou spotřebu a díky velkému krouťáku se s ním příjemně jezdí. Ovšem delší životnost, to už je otázka diskuze. TDi, HDI nebo TDCI nejsou Mercedes 123.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "m"
9. 12. 2004 16:17
Re: Por Michala: Nafta & bezín
kolik ji je, tvoji dceri? ze nepozna traktor od passata
neregistrovaný "majkl"
9. 12. 2004 19:36
Re: Por Michala: Nafta & bezín
minule presla v leto okolo mna nova OCTAVKA a riadne to z nej cmudilo a ked este sportujete a slapete na bajku tak to je riadne PLUS ked prejde okolo vas BENZIN ako FSI or ECOTEC ako hnusny DIESEL a je to jedno ci je to passat or skoda or citroen
neregistrovaný "Honza"
9. 12. 2004 23:22
Re: Por Michala: Nafta & bezín
Nestrefil jsi se. Zrovna mezi Passatem a traktorem skutečně rozdíl moc není. Bohužel vlastní zkušenost s Passatem.
neregistrovaný "MaSna"
10. 12. 2004 08:55
Re: Por Michala: Nafta & bezín
Dceři bude zítra 6let. I když číst ještě neumí, veštinu aut bezpečně pozná podle vzhledu. Jenže když se zpoza rohu po ránu ozve zvuk dieselu, tak i mě chvilku trvá, než rozeznám, jestli soused nadráždil TDi nebo trakrotem odhrabují sníh.
PS: Dcerka je velký fanda Trucktrialu: www.trucktrial.cz
neregistrovaný "MarioV8"
9. 12. 2004 19:51
Re: Por Michala: Nafta & bezín
Souhlas! Zrovna TDi od VW je celkem hezky priklad hlucneho vznetoveho motoru. Ale taky velice moderniho a usporneho. Co se tyce spolehlivosti, nejsem si jisty jaky je rozdil mezi vysokotlakym turbodieselem rizenym elektronikou a nepreplnovanym benzinovym motorem... Naftovy motor ktery se muze rovnat benzinovemu ( jako fanousek benzinoveho motoru, musim zel poznamenat ze jich je uz pomerne dost ), je slozity a z duvodu znacneho namahani tedy nutnosti pouzit odolne materialy je drahy... to snizuje nekdejsi povestni spolehlivost vznetovych motoru ( takovy skoro veteran Mercedes W123 je dnes uz skutecne pomalu ikona ). Srovnatelny benzinovy motor se vetsinou v nasem nestastnem systemu povinneho ruceni diky nizsi sazbe stava dale vyhodnejsi. Co se tyce jizdy je pro laika rozdil minimalni ( s vyhodou spise na strane tolerantnejsiho objemnejsiho vznetoveho ), spise je to zalezitost naroku ridice... Ale nesmite srovnavat povedene TDi a vetsinou nevhodne zvolene ( poddimenzovany 1,4 16V a predimenzivany 1,9TDi ve Fabii, byt maji cca stejny vykon ). Benzinovy motor je zatim porad pro mne o komfortu a zazitku z jizdy, nez netocivy ale usporny vznetovy motor, ktery je drazsi na porizeni i narocnejsi na provozni naplne...
neregistrovaný "Jaris"
13. 12. 2004 11:04
Re: Por Michala: Nafta & bezín
A proč má teda SuperB u dieselu individuální servisní prohlídku až po 50 000 km a u benzínu po 30 000 km?Jel jsi někdy s Passatem V6 2.5 TDI?
neregistrovaný "Marek"
9. 12. 2004 20:46
peníze a srdce
Přidpěju svým blábolem do diskuze. Jsem profesí ekonom, takže jsem si pořizoval nové auto, udělal jsem si tabulku v excelu, kde se dívám na současnou hodnotu budoucích peněžních toků pro auto v dieselu a benzinu. Takže diesel = vyšší pořizovací hodnota, levnější nafta (tady jsem teď narazil..), nižší spotřeba, vyšší náklady na servis (předpokládám), vyšší prodejní cena. Benzin = nižší prodejní cena (mimo BMW), vyšší spotřeba, vyšší cena benzinu (byla), nižší prodejní cena. Věděl jsem, že za ty 3 roky leasingu najedu cca 90 kkm. A z tabulky mně vyšlo, že to vyjde prakticky nastejno (díky předraženému TDI motoru). Takže rozhodovalo srdce a rozhodl jsem se pro diesel, protože mám raději jeho způsob jízdy. Pro malý hatchback je pro mě prostě lepší. Ale 911 bych s dieselem nechtěl. Howgh, uff.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petrumr"
9. 12. 2004 22:31
fiat
Co lidi pořád melete,copak na světě není nic jiného než tdi atd.U fiata,lancii,alfy když se povozíš dieslem tak máš zalitou hlavu krví od toho zrychlení,potom kroutíš nad tou malou spotřebou a sedneš si jak zjistíš cenu a potom se podívej na tu škodu co máš v garáži-Škoda?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "MaSna"
10. 12. 2004 11:23
Re: fiat
Klasickej čecháček když uškudlí na nový auto, tak neumí nic jinýho, než jít k nejblžšímu prodejci Škoda a tam koupit nemastnou, neslanou Fábku nebo Oktávku. Když uškudlí nebo nakrade víc, rozmýšlí se mezi Superbem ao Passatem. O tom, že existujou jiná, stejně dobrá a přitom levnější a hezčí auta ani nepřemýšlí.
neregistrovaný "dzonnek"
9. 12. 2004 22:45
bez titulku
Taky jsem chtěl pořád diesla ale když vidím ty ceny tak asi koupím opět benzín. Ale musím říct že s dieslem se mi jezdí líp je to prostě pohodlenější hlavně když se objem pohybuje kolem 2.5L to už je paráda.
Ale zase na druhou stranu už to postrádá ten smysl že je tam ta uspora paliva. A při těch cenách.
Asi záleží na každém co uzná za lepší si koupit já asi zvolím benzín ale kdo ví třeba to bude nafta.... uvidím
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 12. 2004 21:29
a navíc diesely vybuchují
pred chvílí jsem koukal na zprávy a oni ty TraktorDrnčíInside dokonce můžou vybuchovat. Stahují je kvůli tomu do servisů. Jo není nad benzíňák. Souhlasím s Yaroukhem a tou dívčinou. Když jedu za nafťákem tak i z nejnovějších modelů při jízdě do kopce divže nevypadávají z vejfuku brikety. a ten smrad. navíc při pomalé jízdě se třesou a chrochtají. prostě fuj.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "jiFi"
17. 12. 2004 10:33
Re: a navíc diesely vybuchují
presne, uhli patri do kamen a ne do auta ... jedine benzinak
neregistrovaný "petr"
22. 12. 2004 23:42
Re: a navíc diesely vybuchují
no jasně, je to WW sviňárnička montovat do aut koncepčně starý motory a prodávat to tady lidem za težký prachy ale zkus se projet s 2.4 JTD v Alfě nebo Lancii je to krásný povození
neregistrovaný "marabu"
21. 12. 2004 15:19
TD vs. benzín
Taky jsem fanouškem benzínovejch motorů a proto mě zhruba před měsícem úpřekvapilo výkonové srovnání novejch BMW, když se podíváte na 320i a 320TDi, tak má ten "dízl" větší výkon a lepší akceleraci. Zkrátka je to teď všechno postavený na hlavu - nafta je dražší než benzín a přitom ten motor je výkonější. To je jak ten americkej ftípek, že nejlepší golfista je černoch, nejlepší raper běloch a člověk, kterýho všichni nesnášej obhájil presidentskej post. ))
Rozbalit vlákno
0