Novinky
Dražší bude do budoucna vždy to, čeho se prodá více a co je dražší. Nafta bez zatížení daní ja dražší než benzín a prodá se jí více - tedy do budoucna bude dražší. Tak jak je to ve Švýcarsku a v řadě dalších zemích.
To mate este celkom dobre, tu na Slovensku parazitujuci monopol predava naftu v prepocte na vase za 28Kc a benzin 25,3Sk, samozrejme si myslim ze nafta by mala byt lacnejsia, kedze aj technologia vyroby je menej narocna a pokial ide o suboj motorov, samozrejme v zavislosti od urcenia, ale dnes neplati ze diesel zname na traktor, vid 1,9TDI PD 114kw v Ibize alebo novy 3,0 TDI, aky je slusny benzinovy konkurent so slusnou spotrebou, samozrejme su aj mnohe kvalitne benzinove motory. /Honda, Subaru, Toyota atd./
jen dodám, že při výrobě nafty vzniká benzín jako vedlejší produkt-sice se dál zpracovává, ale logicky by měl být levnější než nafta. Jinak souhlasím, že dražší bude do budoucna to naco se více jezdí.
neni to nahodou obracen??? ... pri vyrobe benzinu vznika nafta jako vedlejsi produket ?!?! ... proto taky byla doposud levnejsi nafta ... dnesni pokriveni cen je dano statem, trhem a hlavne spekulantama 😐
není viz. úryvek a odkaz😒br />
Původně se ropa destilovala za tím účelem, aby byl získán petrolej ke svícení. Později, když se rozšířilo také používání minerálních olejů jako mazadel, staly se kromě petroleje hlavními výrobky ropného průmyslu mazací oleje, zatímco benzín byl odpadkem (do konce 19. století byly benzín a manut spalovány). Obrat ve vývoji ropného průmyslu. přinesl vynález spalovacího motoru, a zejména rychlý vývoj motorismu počátkem našeho století. Benzín, který byl dříve odpadkem, se stal rázem (vedle mazacích olejù hlavním výrobkem ropného průmyslu. A poněvadž benzín získaný konzervující destilací nestačil poptávce, počala se ropa nebo jedí produkty zpracovávat destilací rozkladnou, tzv. krakováním, tj. tepelným rozkladem vyšších uhlovodíků.
[odkaz]
[odkaz]
Nekde jsem ted cetl, ze do roku asi 2007 ma nafta obsahovat urcite procento "rostlinne vyroby" (neberte to, prosim, doslova - tomuhle tematu moc nerozumim a jeste je vsemu jsem to jen tak preletl ocima.).
Ale kdbyby neo na ten zpusob, co jsem napsal, bylo pravda, neni tohle zdrazovani treba tlak na vyrobce nafy ? Treba ta "bio"nafta bude lenvjsi. (I kdyz to silne pochybuji....)
Ale kdbyby neo na ten zpusob, co jsem napsal, bylo pravda, neni tohle zdrazovani treba tlak na vyrobce nafy ? Treba ta "bio"nafta bude lenvjsi. (I kdyz to silne pochybuji....)
Proč o tom píšete až teď? V Ostravě to takhle funguje už snad tři týdny (třeba ESSO)...
Protoze je zajima jen to co se deje v Praze....v Ostrave to je jeste vice nez tri tydny 😄 holt najednou zjistili ze i v Praze se ceny meni a bum hnedle mame clanek . A snad se zasse opra nejaky Prazak jak se maji spatne...kdyz v Praze maji levnejsi benzin nez na morave 😁DDD
A nebude to treba proto, ze Auto.cz nejspis sidli v Pze a tim padem to ma blize k pumpam prazskym nez ostravskym? (Jestli jste Moravaci, tak jste se o5 pekne predvedli.)
A co to ma s tim spolecneho? To jako chces rici ze kdyz noviny/casopis sidli v Praze tak ostatni cast zeme je vsem nekde u ...? Pak at to nedavaji jako novinku 😄 Mozna novinku v Praze hehe 😄 Nemam nic proti Prazakum mamk amarady po cele CR 😄
Já Vám závidím. Bydlím ve Zlíně a tady ty skety prodávají Natural za 26,90Kč....to je pěkný rozdíl co? A téměř všichni mají stejné ceny....jenom jedna nebo dvě čerpačky mají o 20 haléřů míň....Normální kartelová dohoda, která bije do očí. A nikdo s tím nic neudělá.
Souhlasím s "Yaroukh" - každou chvilku vidíš, jako se novýmu nafťáku při akceleraci z vejfuku začoudí jak kdyby to byl tovární komín. A když ráno soused nadráždí svoje TDi, moje dcera volá: "Tati, jede traktor!". Tyhle věci s benzínem nikdy nezažiješ. Nový diesel má určitě nízkou spotřebu a díky velkému krouťáku se s ním příjemně jezdí. Ovšem delší životnost, to už je otázka diskuze. TDi, HDI nebo TDCI nejsou Mercedes 123.
kolik ji je, tvoji dceri? ze nepozna traktor od passata
minule presla v leto okolo mna nova OCTAVKA a riadne to z nej cmudilo a ked este sportujete a slapete na bajku tak to je riadne PLUS ked prejde okolo vas BENZIN ako FSI or ECOTEC ako hnusny DIESEL a je to jedno ci je to passat or skoda or citroen
Nestrefil jsi se. Zrovna mezi Passatem a traktorem skutečně rozdíl moc není. Bohužel vlastní zkušenost s Passatem.
Dceři bude zítra 6let. I když číst ještě neumí, veštinu aut bezpečně pozná podle vzhledu. Jenže když se zpoza rohu po ránu ozve zvuk dieselu, tak i mě chvilku trvá, než rozeznám, jestli soused nadráždil TDi nebo trakrotem odhrabují sníh.
PS: Dcerka je velký fanda Trucktrialu: www.trucktrial.cz
PS: Dcerka je velký fanda Trucktrialu: www.trucktrial.cz
Souhlas! Zrovna TDi od VW je celkem hezky priklad hlucneho vznetoveho motoru. Ale taky velice moderniho a usporneho. Co se tyce spolehlivosti, nejsem si jisty jaky je rozdil mezi vysokotlakym turbodieselem rizenym elektronikou a nepreplnovanym benzinovym motorem... Naftovy motor ktery se muze rovnat benzinovemu ( jako fanousek benzinoveho motoru, musim zel poznamenat ze jich je uz pomerne dost ), je slozity a z duvodu znacneho namahani tedy nutnosti pouzit odolne materialy je drahy... to snizuje nekdejsi povestni spolehlivost vznetovych motoru ( takovy skoro veteran Mercedes W123 je dnes uz skutecne pomalu ikona ). Srovnatelny benzinovy motor se vetsinou v nasem nestastnem systemu povinneho ruceni diky nizsi sazbe stava dale vyhodnejsi. Co se tyce jizdy je pro laika rozdil minimalni ( s vyhodou spise na strane tolerantnejsiho objemnejsiho vznetoveho ), spise je to zalezitost naroku ridice... Ale nesmite srovnavat povedene TDi a vetsinou nevhodne zvolene ( poddimenzovany 1,4 16V a predimenzivany 1,9TDi ve Fabii, byt maji cca stejny vykon ). Benzinovy motor je zatim porad pro mne o komfortu a zazitku z jizdy, nez netocivy ale usporny vznetovy motor, ktery je drazsi na porizeni i narocnejsi na provozni naplne...
Přidpěju svým blábolem do diskuze. Jsem profesí ekonom, takže jsem si pořizoval nové auto, udělal jsem si tabulku v excelu, kde se dívám na současnou hodnotu budoucích peněžních toků pro auto v dieselu a benzinu. Takže diesel = vyšší pořizovací hodnota, levnější nafta (tady jsem teď narazil..), nižší spotřeba, vyšší náklady na servis (předpokládám), vyšší prodejní cena. Benzin = nižší prodejní cena (mimo BMW), vyšší spotřeba, vyšší cena benzinu (byla), nižší prodejní cena. Věděl jsem, že za ty 3 roky leasingu najedu cca 90 kkm. A z tabulky mně vyšlo, že to vyjde prakticky nastejno (díky předraženému TDI motoru). Takže rozhodovalo srdce a rozhodl jsem se pro diesel, protože mám raději jeho způsob jízdy. Pro malý hatchback je pro mě prostě lepší. Ale 911 bych s dieselem nechtěl. Howgh, uff.
Co lidi pořád melete,copak na světě není nic jiného než tdi atd.U fiata,lancii,alfy když se povozíš dieslem tak máš zalitou hlavu krví od toho zrychlení,potom kroutíš nad tou malou spotřebou a sedneš si jak zjistíš cenu a potom se podívej na tu škodu co máš v garáži-Škoda?
Klasickej čecháček když uškudlí na nový auto, tak neumí nic jinýho, než jít k nejblžšímu prodejci Škoda a tam koupit nemastnou, neslanou Fábku nebo Oktávku. Když uškudlí nebo nakrade víc, rozmýšlí se mezi Superbem ao Passatem. O tom, že existujou jiná, stejně dobrá a přitom levnější a hezčí auta ani nepřemýšlí.
Taky jsem chtěl pořád diesla ale když vidím ty ceny tak asi koupím opět benzín. Ale musím říct že s dieslem se mi jezdí líp je to prostě pohodlenější hlavně když se objem pohybuje kolem 2.5L to už je paráda.
Ale zase na druhou stranu už to postrádá ten smysl že je tam ta uspora paliva. A při těch cenách.
Asi záleží na každém co uzná za lepší si koupit já asi zvolím benzín ale kdo ví třeba to bude nafta.... uvidím
Ale zase na druhou stranu už to postrádá ten smysl že je tam ta uspora paliva. A při těch cenách.
Asi záleží na každém co uzná za lepší si koupit já asi zvolím benzín ale kdo ví třeba to bude nafta.... uvidím
pred chvílí jsem koukal na zprávy a oni ty TraktorDrnčíInside dokonce můžou vybuchovat. Stahují je kvůli tomu do servisů. Jo není nad benzíňák. Souhlasím s Yaroukhem a tou dívčinou. Když jedu za nafťákem tak i z nejnovějších modelů při jízdě do kopce divže nevypadávají z vejfuku brikety. a ten smrad. navíc při pomalé jízdě se třesou a chrochtají. prostě fuj.
Taky jsem fanouškem benzínovejch motorů a proto mě zhruba před měsícem úpřekvapilo výkonové srovnání novejch BMW, když se podíváte na 320i a 320TDi, tak má ten "dízl" větší výkon a lepší akceleraci. Zkrátka je to teď všechno postavený na hlavu - nafta je dražší než benzín a přitom ten motor je výkonější. To je jak ten americkej ftípek, že nejlepší golfista je černoch, nejlepší raper běloch a člověk, kterýho všichni nesnášej obhájil presidentskej post. ))
Na druhou stranu, pro lidi kteří najedou 10-15 tis. kilometrů za rok se nevyplatí pořizovat nafťák už kvůli současné ceně nafty.
Jinak, dobrek benzín, to je srdcová záležitost. Chtěl bych si někdy pořídit něco od Subaru nebo Hondy.
Co se cen pohonných hmot týče, tak určitě není v pořádku, že je benzin dražší než nafta. Sobeckost musí stranou. Měli bychom myslet na autodopravce, autobusy atd. Vždyť dražší nafta se projeví ve zbytečném zdražení výrobků a služeb.
Nafta by měla být vždy levnější a to alespoň o 3 Kč oproti benzinu...