Český trh se i nadále drží pod úrovní roku 2003, když se za 10 měsíců prodalo 131 163 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 139 818 ks. O překvapení měsíce se postaral nový Hyundai Tucson...
Za tenhle chaos si muze Skoda sama! Rozhodla se radit Oktavku do nizsi stredni tridy, auto pritom rozmery zapada do stredni... A Fabie taky trochu prerusta z nizsi do nizsi stredni... Mne to neprijde divne, mne uvedene deleni vyhovuje, samozrejme je nutne si uvedomit ze Skoda Oktavia je levne auto, Mondeo, Vectra nebo Passat nekde uprostred a takovy Mercedes C a BMW 3 uz cenove zapadaji do jine tridy. Apropo, jestli se nepletu A6 i Superb si muzou technicky ruce podat, obe vychazeji ze stejne podlahove plosiny ( o 10cm prodlouzena A4 nebo chcete-li Passat... ). Levnejsi koncernove produkty stredni tridy si musi vystacit s podvozkem Golfu ( misto A4/Passatu ), aby nekanibalizovaly v domacim reviru novych panu!
V té větě, to pak tedy smysl možná dává. Sotva ale v kontextu celého článku, kde se všude jinde mluví jen o jednom měsíci. ps: a co když není říjen výjimka, ale začátek nového trendu? a abych jen nekritizoval: moc mě potěšilo, že i v luxusní třídě uvádíte pět prvních. mám dojem, že většinou, čím vyšší třída, tím méně příček se uvádí, aby se pak došlo k závěru, že v luxusní třídě existuje jen "velká německá trojka". lepší by to už bylo jen, kdyby jste ve vyšší střední nedali Superb a A6 s Allroadem brali jako jedno auto. A Opirus nepočítali do luxusní třídy. Pak bych možná z žebříčku vyčetl i něco o mých oblíbených luxusních značkách. Ale chápu, že jen přejímáte dělení a klasifikaci od SDA. Jen že takhle se nedovíme, jak si stojí nové XJ atd. A to nemluvím o MPV, kde jsou hozená do jednoho pytle miniautíčka s vysokou střechou s obříma korábama. A opět se tak dozvíme jen pořadí těch skrčků, protože jsou nejlevnější a prodá se jich tudíž nejvíc.
V textu je u Audi A8 důležité slovo "dlouhodobě", které jste zřejmě přehlédl.
Bohužel pro konkurenty Audi A8, je tento vůz, podle statistik SDA, skutečně výrazně populárnější. Od ledna do října se prodalo 120 A8, ale jen 36 BMW 7, 32 Mercedesů S a 17 Phaetonů. Říjen byl v tomto netypický (10 prodaných BMW 7).
Nevím co se ti natom nezdá.Vždýť Octávia se dá plně srovnat s Passatem nebo Mondeem.Když je totiž srovnáš tak ti výjde Octávia jako !nejhorší!(o 200 tisic levnější, bez klimi v základu, motor-ani nemluvim, 6 arbagů tak ve snu).Hlavní rozdíl je že si tak papírově nekonkurují stejné vozy(pasat, superb).
... hlavne ked vidim oktaviu spolu s pasatom a C5; a superba s A6 a BMW5
... pritom kazdy vie ze oktavka je priamym ekvivalentom golfa a A3 (o triedu nizsie)
... a supreb toho pasata (ktoremu je formalne na roven oktavia)
... ved to je na vysmech
... ako sa im da verit ze vedia co vlastne vyrabaju???