Prodej aut v říjnu: Hyundai vede mezi SUV
Český trh se i nadále drží pod úrovní roku 2003, když se za 10 měsíců prodalo 131 163 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 139 818 ks. V první tabulce je přehled deseti nejprodávanějších značek, sečteme-li osobní (OA) a lehká užitková vozidla (LUV). Z dovozců si nejlépe vedl Volkswagen, který vykázal celkem 1339 prodaných vozů. Fordu, který doprodával zvýhodněné Focusy, scházelo asi 150 jednotek k zářiovým devíti stům prodaných vozů, zřejmě se vše připravuje na zahájení prodeje nového Focusu a začátek frontálního útoku na pozice Volkswagenu.
Do první desítky se vrátil Seat, kterému většinu prodejních čísel zajistily menší modely Ibiza a Cordoba, takže s příchodem Toleda by se mohla španělská automobilka do české Top 10 vyhoupnout na delší dobu.
Prodej automobilů (OA+LUV) na českém trhu - říjen 2004 | ||||
OA | LUV | OA+LUV | ||
1. | Škoda | 5481 | 19 | 5500 |
2. | Volkswagen | 944 | 395 | 1339 |
3. | Peugeot | 638 | 308 | 946 |
4. | Ford | 411 | 361 | 772 |
5. | Renault | 429 | 281 | 710 |
6. | Opel | 407 | 71 | 478 |
7. | Hyundai | 357 | 113 | 470 |
8. | Citroën | 271 | 150 | 421 |
9. | Seat | 353 | 8 | 361 |
10. | Toyota | 286 | 65 | 351 |
Jediný graf ve fotogalerii ukazuje průběh letošního roku na prodejích vozů. Zachyceny jsou sečtené měsíční prodeje osobních a lehkých užitkových automobilů v letech 2003 (modrá) a 2004 (červená). Zeleně je vyjádřen meziroční rozdíl v kusech (vedlejší svislá osa). Letní měsíce jsou bez ohledu na aktuální absolutní výši prodejních čísel vždy relativně slabší, stejně jako počátek kalendářního roku.
Třída Mini
V nejmenší třídě vede nadějná korejská novinka Kia Picanto. V říjnu jen horko těžko drželo krok úřadující Auto roku - Fiat Panda - kterému dokázal sekundovat postarší Matiz.
Třída Mini | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Kia PICANTO | 105 |
2. | Fiat PANDA | 64 |
3. | Daewoo MATIZ | 63 |
4. | Citroën C2 | 46 |
5. | Hyundai ATOS | 29 |
Malé vozy
Když vezmeme vedoucí pozici Fabie jako neměnnou konstantu českého trhu, další boj dovážených malých aut bývá dramatický jen v rámci konkurujících si akčních nabídek velkých dovozců. V říjnu se dostal na první místo mezi dováženými malými vozy ostřílený zástupce třídy Peugeot 206.
Malé vozy | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Škoda FABIA | 3583+19 |
2. | Peugeot 206 | 364+15 |
3. | Volkswagen POLO | 205+0 |
4. | Ford FIESTA | 165+7 |
5. | Toyota YARIS | 134+2 |
6. | Citroën C3 | 131+0 |
7. | Seat IBIZA | 130+2 |
8. | Seat CORDOBA | 123+0 |
9. | Hyundai GETZ | 110+1 |
10. | Renault THALIA | 97+0 |
Nižší střední třída
Vládce nižší střední třídy - Volkswagen Golf - je současně také, podle statistiky Sdružení dovozců automobilů, nejprodávanějším dováženým automobilem v ČR za měsíc říjen. V této třídě již řada kombi verzí aspiruje na uvedení do provozu jako lehké užitkové vozidlo.
BMW prodalo letos již 55 nových jedniček, z čehož 29 bylo prodáno v říjnu. Audi prodalo v minulém měsíci 32 modelů A3.
Nižší střední třída | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Volkswagen GOLF | 455+0 |
2. | Peugeot 307 | 190+107 |
3. | Opel ASTRA | 265+0 |
4. | Renault MEGANE | 98+69 |
5. | Ford FOCUS | 102+32 |
Střední třída
Suverénní pozice Volkswagenu Passat na čele dovážených manažerských limuzín byla tentokrát přebrána Fordem Mondeo s o několik jednotek vyšším říjnovým prodejem. V této třídě vládne nafta, když Mondea nakupuje 79 % zákazníků se vznětovým motorem, dieselové Passaty volí 90 % kupujících a více než 70% podíl nafty panuje ï ve francouzských Citroënech C5 a Peugeotech 407. Jen Honda Accord má přibližně vyváženou distribuci mezi naftou a benzínem, i přesto, že její nový vznětový čtyřválec patří ke světové špičce.
Střední třída | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Škoda OCTAVIA | 1699+0 |
2. | Ford MONDEO | 86+45 |
3. | Volkswagen PASSAT | 99+27 |
4. | Citroën C5 | 47+8 |
5. | Honda ACCORD | 51+0 |
Vyšší střední třída
Nové Audi A6 se v říjnu vyšvihlo nad další dovážené konkurenty německé provenience a je možné že je to náznak další třídní nadvlády, po kategorii luxusních vozů, kde model dlouhodobě A8 prodejními čísly poráží všechny ostatní.
Vyšší střední třída+Luxusní vozy | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Škoda SUPERB | 199+0 |
2. | Audi A6 | 63+0 |
3. | BMW 5 | 17+17 |
4. | Mercedes-Benz E | 32+0 |
5. | Audi ALLROAD QUATTRO | 2+22 |
Luxusní vozy | prodej v říjnu [ks] | |
1. | BMW 7 | 10 |
2. | Audi A8 | 5 |
3. | Volkswagen PHAETON | 3 |
4. | Kia OPIRUS | 2 |
5. | Mercedes-Benz S | 2 |
6. | Lexus LS | 1 |
Terénní vozy
Frontální útok na třídu vyslal korejský koncern Hyundai s novým SUV Tucson. V říjnu se jich prodala necelá stovka a přičteme-li prodeje většího SUV Santa Fe a Terracanu, je z Hyundaie mávnutím kouzelného proutku offroadová značka číslo jedna. Koncern Hyundai si v dohledné době ještě upevní pozici na trzích uvedením nové Kie Sportage, která je dvojčetem Tucsonu.
Terénní vozy | prodej v říjnu [ks] | |
1. | Hyundai TUCSON | 47+49=96 |
2. | Hyundai SANTAFE | 26+36=62 |
3. | Toyota RAV4 | 23+23=46 |
4. | Volkswagen TOUAREG | 5+33=38 |
5. | BMW X 3 | 10+21=31 |
6. | Suzuki GRAND VITARA | 12+15=27 |
7. | Subaru FORESTER | 16+10=26 |
8. | Toyota LAND CRUISER | 14+12=26 |
9. | Volvo XC90 | 11+13=24 |
10. | Kia SORENTO | 10+12=22 |
Třída MPV
Třídu MPV ovládají velkoprostorové vozy střední velikosti. Trojka Scenic-Touran-C-Max mezi sebe tentokrát nikoho menšího nepustila. Kdyby zde figurovala také Altea (je zařazena v nižší střední třídě), předstihla by se 41 prodanými kusy i třetí Focus C-MAX.
MPV | Prodej v říjnu [ks] | |
1. | Renault MEGANE SCENIC | 59+22 |
4. | Volkswagen TOURAN | 16+30 |
3. | Ford Focus C MAX | 19+16 |
4. | Opel MERIVA | 19+9 |
5. | Renault MODUS | 26+0 |
6. | Nissan ALMERA TINO | 9+12 |
7. | Hyundai MATRIX | 20+0 |
Úplnou statistiku prodejů najdete na internetových stránkách Sdružení dovozců automobilů.
komerční sdělení:
Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!
Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.