Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Car Of The Year 2005 - ekologie zvítězila - Toyota Prius

37 komentářů

Tajne som dúfal, žeby to mohla Toyota vyhrať no čakal som nejaké to loby... Nech ide všetkým príkladom ako sa dá jazdiť ekologickejšie a pritom nebrzdiť premávku. Ale tohto roku bolo kandidátov fakt veľa...
Z kandidátů to bylo opravdu nejlepší auto. Samozřejmě jsem v ní v životě neseděl, ale těch vychytávek ve výbavě....
tiez som rad ze vyhral prius. myslim ze aj taketo ocenenia su dolezite pre rozvoj alternatineho pohonu, a k tomu prius prispieva velmi..
jsem nesmírně rád, že vyhrál můj miláček!
Výborná Octavia II? Kdyby byla tak výborná, tak tam asi nechyběla? Vítězství zcela zasloužené, nevyhrál-li by Prius, nedalo by se už věřit ničemu.
vytecna Octavia II? no asi preto nepostupila lebo sa na nu podoba asi tak polovica aut testovanych v obdobi uvedenia (vrchol bol ke sa "podobalo" Volvo S40).
Prius je urcite revolucne auto, kdezto Octavka len pokracovanie neprilis presvedciveho ludoveho vozitka (totiz taky imidz ma stale aj v tom posratom Nemecku, o UK ani nevraviac).navyse podvozok a karoseria su jaksi konfekcne mierne mimo.
Neplač lováku, koupíš si jiné /KIA FROM ZHILINA/.
nečakané všetci sa zhodli, prius je skvelé auto,bohužial vzhladom k technologiam ma cenu milion myslim, pravidelne stretavam Prius prvej generacie, takže myslim že si cestu k zakaznikom najde
no jo, kdybych byl úspěšnej a bohatej, tak svou starou corollku vyměním za tuhle krasavici. nicméně, určitě se na ní půjdu podívat, třeba na smíchov, emil frey(?). co víte, maj ji tam??
když jsem jel posledně kolem Emila Freye, neviděl jsem ji tam. to ale neznamena, že ji tam nemaj. jediny co sem zmerčil, že stale zmenšuji vystavni plochu lexusu ve prospech levnejsich znacek.
Tak ja to tu trochu posramotim, ak smiem. Prius je urcite krokom vpred a technologiou pohonu je to priekopnicke auto. Nepochybujem, ze aj vybava je viac nez dobra, plus na rozdiel od Hondy Insight je ako lifteback aj realne pouzitelna (aj ked dizajnovo sa mi pacila predchadzajuca generacia ako sedan viac, toto je volake bachrate a podla mna nic moc). Lenze....anketa COTY vraj ma byt najma o zohladneni kriteria "value for money", plus dalsie sprijemnenia. A to v tomto pripade je silne pochybny vitaz. Takze jej vitazstvo je skor propagaciou vizii buducnosti, nez ocenenim reality sucasnosti.
A to s tou Octaviou? No, octavia je urcite dobre auto, ale v rovine tych obycajnych. Scasti sa odrbkala Skodovka sama ked jedinu vec co mohla vyraznejsie ovplyvnit (design) urobila tak ako urobila. Nie moc stastne. Lenze, ono ide o marketing. A cielom Skody urcite nie je konkurovat Golfom, Passatom, Mondeam, Focusom, atd. A ide o to oslovit ludi ktori chcu dobre (nie vynimocne) auto za rozumny peniaz. A to sa Skode dari, a zrejme aj bude (musiet) darit este dlho.
Vidím že se ti OCT2 nezamlouvá, ale mám pro tebe dobrou zprávu mají další ocenění, tentokrát v Italii za design.
Nie ze by sa mi nepacila, ona je podla mna len taka nevyrazna a ku koncu zivotneho cyklu uz bude ten dizajn dost mimo (co je len logicky dosledok toho ze to je slaba evolucia niecoho co bolo na trhu uz minulych sest rokov).Ale opakujem, z marktingov😲bchodneho hladiska to plne chapem a od Skody to bolo rozumne riesenie. A dizajn? niekto raz povedal ze krasa je v ociach kazdeho z nas.Takze co sa mne paci sa inym nepaci, a naopak. To je ale uplne OK.
Musím se smát , loni vyhrála Panda , jako nejlacinější všestranej vůz .Letos prozměnu Toyta Prius na kterou dosáhne finančně asi tak 5% kupujících motoristů.Není to o tom , že vítěze určujou zákazníci , ale komise ,složená z novďnářů , kteří již předem znají toho , kdo se bude hřát na výsluní.Nejde tady o auto něják esteticky zdařilé , ale o auto , které je napřed s hybridním pohonem, kterej je navíc ekologickej .Je dobře že se dostala Toyta s tímto na výsluní i když mezi námi to je hnus na entou , ale přimněje určitě automobilky k tomu , že se začnou zabývat , alternativním pohonem , nejen na elektřinu , ale třeba i na vodík a potom se ty arabové mohou jít s ropou zahrabat..
Nekteri arabove ale obcas i premysleji a uz ted prijmy z ropy investuji do vyvoje vyroby vodiku. Takze JE MOZNE (nerikam BUDE TO), ze budes stale jezdit na arabske palivo jako dnes
Tak Panove , nevim jestli byla 1 . generace Toyoty u Nas ( Vas ) v prodeji , ale amiky ( u Vas rozezrane ***y bez cilu nejak pomoci ekologii ) nejak nenadchla , navic i ten revolucni motor ma NEJAKE ty mouchy , a ta ekologicnost zde musi jit hodne stranou , takze souhlasim s tim prispevkem , ktery rika , ze je uz davno rozhodnuto . Dnes je dozajista velmi tezke rozhodnout , ktere auto bude to .... roku , ale nemyuslim si , ze zrovna PRIUS . Ale tim take nerikam ze nedelaji dobre auta . U Nas se rikalo Japonec na konec , ale tady v USA to je obracene , Honda je usporna , spolehliva , levna , Mitsubishi je taky OK , ale posledni dobou zaspalo , ale Toyota je tady symbolem SPOLEHLIVOSTI a vydrze , take proto si tu drzi jinou cenovou hladinu . Takze co jsem vlastne chtel rict , je to super , ze magnati se ohlednou take na ekologii , ale ............ ! ! ? ? Takze dnes asi ne Prius !!!!!! Pokud to bude takova technologicka revoluce jako nekde zapomenute , skvele , s delsi zivotnosti a vetsim procentem zateze .... , mam ted na mysli baterie , ktere pracovaly na principu dvou rotacnich civek s opacnym polem proti sobe , cim klesaly otacky tim byla baterie vybitejsi , dobiti znamenalo roztoceni protipolu a zase dokola . Kam se podel tento zazrak ??? !!! Zverejneny dokonce u Nas v AutoMotoRevue nekdy v letech 1995 - 2000 , mozna driv , nejak mi to dnes nepali , doufam , ze si na to nekteri z Nas pamatuji , kazdopadne ozvete se , kteri se na to pamatuji , jo ? !!! Takze o cem to je ???? Za poslednich 100 let se zase nic tak zazracneho nestalo , automobilky ustoupily od dvoutaktu , prestoze vyzkumy ukazuji , ze je ekologictejsi nez 4 takt , zanevrely na Wankel motor , takze co ??? Ja sam dnes NEVIM o cem to dnes KDO rozhoduje .
Nekdo musi dat impulz ze by se jako mohl ten spalovaci motor dat tak nejak do pozadi ... to ze budou vsichni mluvit a jednat o tom, jak to bude v *az dojde ropa a jak dy spalovaci motory * zivotni prostredi, to nic samo o sobe neudela. Ze se nekde ekologove poplacaj za to, ze na tahle negativa prisli, to je uplne nanic. To se musi udelat nejaky prakticky krok, pak ho pekne naservirovat nam oveckam, abysme za tim sly ... A VO VOTOM to je. Jestli je dvoutakt ekologickej, to nevim (jak moc ekologicky muze byt horeni oleje?), ze vankel je defacto u ledu (az na par vyjimek) - no taky ma par zatim nevyresitelnych much. A HLAVNE - vsecko to spaluje fosilni paliva. To je ten problem. Podle me PRIUS ukazuje, ze by to mohlo jit docela dobre i na elektrinu, pozdeji by se treba mohly bezne baterie nahradit vodikovymi palivovymi clanky (taky nejsou az tak pozadu), a ty by mohly nabyvat na ucinnosti az by (a podle me celkem rychle, lidstvo umi, jen kdyz se chce) ten spalovaci motor postupne vytlacily ...
Je to hodne davno ,co jsem cetl test 2 taktu s keramickymy pisty , bez krouzku , s divoce lomenou spalovaci komorou atd. .......... , vysledky byli ohromujici . Nevyhoda ? Drahe , velmi drahe vyrobni naklady . v 80 - 90 letech astronomicke , a v te dobe se o ropne krizi tolik nemluvilo . A co tolik vzpominany Stechovicky poklad ? Je jiste , ze nemci kradli mozky . Je tam nekde zakopany navod na auto na stlaceny vzduch . Zajimave je , ze ted se nahodou objevil e😜eriment v podobe postovniho auta + nejake dalsi vyuziti , moc si to nepamatuji , ve Svedsku , nebo Svycarsku , uverejnene dokonce na techto strankach . Pamatujete se na uzke cervene 2 mistne torpedo s uloznym prostorem ?
já nevím, co tady hlodáte o designu, mě se teda líbí jak zvenčí, tak zevnitř. proste elegantní proporčně vyvážený (-což se o evropský konkurenci říct nedá, snad jen astra), moderní auto. a to o těch motorech od Patrika, to je zajímavá uvaha.
Octavia, ze je proporcne vyvazene auto Odpornejsi nevyvazenejsi "burt" na kolech nez tohle jsem jeste nevidel. Vzdyt to ma skoro delsi previsy nez rozvor
Petře Veliký , jedna rada , zajdi až budeš mít čas k očnímu , nebo se vrať na nervové oddělení a nech se znovu hspitalizovat.Nová oktávka není rozhodně supervůz , ale docel se dá zařadit na špičku jak technologií tak disainem..A můžeš si tlachat co chceš...
Pozerám, že ak si tu chce niekto pokecať hoc je článok o Trabante stačí začať debatu na tému Oktávia-2... Čo hlava to názor tak sa tu nesnažte presvedčovať jeden druhého o opaku, jednoducho niekomu sa páči a žerie ju aj s koberčekmi za príplatok iným lezie táto masofka na narvy a jednoducho sa im nepáči či už DESIGN (tak sa to totiž píše drahý Procházející...) alebo použitím koncernových dielov...
ty voe, já tady mluvim o priusu a né o nějaký oktávce!!
avazuji na příspěvek výše. Nevím, proč popisujete cenu Priusu jako vysokou. Je to auto střední třídy, tzn. avensis, passat, mondeo apod. Zkuste si sestavit cenu bestselleru Passatu s výbavou, co má Prius (940.000 Kč v opravdu plné náloži). Přidáte-li k 1,9 TDI Passat automat, DVD navigaci, super audio, bluetooth atd. dostanete se s cenou ještě výše. A to máte jen "obyčejné" auto....
jak muzes porovnat passat z priusem. Prius je auto do mesta na nakupy, spotreba na dalnici je velka, bezpecnost velmi slaba (v testech propadl) manzelce jako druhe auto bych ho urcite koupil.

Passat slouzi obchodnim zastupcum na sluzebnich cestach nebo rodinam na dlouhe vylety do spanelska atd...
jo, pasáta si kupujou obch. zástupci a šéfové a mača a kdo ho nemá, je out. ale fádnější a mdlejší auto aby jeden pohledal.
ja jsem tim slovem obchodni zastupci nemyslel nic pozitivniho. Takovy nazev ma Passat v nemecku, auto pro pojistovaci agenty, manageri jezdi z Mercedesem nebo BMW.
Prius auto je mysleno na kratke trasy do mesta, hybrid-motor stráci delkou trasy smyslu ekomomie a zere vic jak diesel.
VW ze svojim hybrid-touranem stoji uz vic jak rok v garazi, protoze v spotrebe (6 litru) nema sanci na diesel (5litru) taky je vyroba silene draha, toyota svoje Priusy dotuje (podobne jak VW phaeton).

test VW-hybrid proti diesel: [odkaz]
Marecku, marecku. Kdybys nekecal. Prius v testu EuroNCAP dostal pet hvezdicek (vic uz se dostat neda), zatimco Passat jen 4. Tak to tedy nevim, kdo vlastne propadl To je hned videt, co sem prispiva za "odborniky"
Ale manželce by ho koupil asi se jí chce zbavit. Ne, fakt nevím, kde přišel na to, že Prius není bezpečný. Asi u něj bylo opět přání otcem myšlenky. V reálu je bezpečnostní hrůza Passat. obzvláště při nárazu zezadu podle metodiky Thatcham. Tam vůbec prakticky celý koncern VW projel, co mohl. Ať žije zlámaný vaz díky náskoku v technice
Prius ma v testech 5 hvezd
Nerad Ta sklamem ale Prius neni stredna trieda ani nahodou, a uz vobec nie nieco na urovni Avensis a Passat. Rozmerovo je tesne nad Corollou (je dlhy 4450 - Corolla okolo 4430), takze je to typicka nizsia stredna trieda. Vybava je uz druha vec, ale Prius je nizsia stredna. Takze za ti prachy (aj ked to ospravedlnuje ta technologia) je to drahe.
sorry Corolla 4410, ale to nic nemeni. Stredna trieda zacina minimalne od 4,5 (a v sucasnosti uz dost vyrazne cez)
myslím, že nemá cenu řešit, do jaký třídy prius patří. je prostě úplně jinde než konfekce (..daleko před ní ) a ta cena tomu odpovídá.
Dobre
len pre zaujímavosť😒br /> [odkaz]
Je pravda, že Toyota s designem pokročila, ale žádná bomba to není. Vpodstatě se jedná jen o dobře vybavenou nákupní tašku, protože při jízdě na delší trasy všechny ekologické výhody rychle mizí. Myslím, že je to jen slepá ulička, na kterou si po pár letech vzpomene jen pár nadšenců.