Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda přesune v květnu výrobu Octavií z Bratislavy do Vrchlabí

28 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
přesně!
jme
Já bohužel Škodovku nemám, šetřil jsem a koupil Forda 😒 Už jsem měl tu smůlu, že jsem se musel doprošovat záručního servisu u Charouze - samozřejmě neúspěšně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten, kdo koupí českou Octavii (Tour) vyrobenou na Slovensku nebo korejský Hyundai i30 vyrobený v Česku? Upřímně dnes je mi celkem buřt, jestli to je z Koreje, Číny, Vietnamu nebo Brazílie. Hlavně aby to nebyla pondělní nebo páteční směna 😉
Jinak pro českého pracovníka samozřejmě fajn zpráva. Je potřeba hájit to "své". Alespoň v rámci možností.
acALIEN
Ja myslim, ze z urciteho pohledu, je to parada. Snad nam to zase nebudou na vychode vycitat, jako kdyz jsme jim zavreli ZTS, kterou jsme jim tam zalozili... :-!
MajoX
nie nebudeme nemckym sudruhom vycitat, ze presunu vyrobu Octavie zo slovenskej montovne do ceskej, viac by asi bolo zahanbujuce keby to urobili s niektorym z hodnotnejsich modelov ako Octa 😉
Yuri870
Napríklad Q7V12 >😁
Klaudius
Octavia musí preč z dvoch dôvodov - jedným je naplnenie domácich kapacít Škody, druhým priestor v BA potrebný na výrobu nového VW Up!... 😉
Navyše Octavia sa do VW BA dostala jedine z dôvodu zvýšeného záujmu ako výpomoc... 😄
acALIEN
:yes: :yes: Pravdu mas. :yes: :yes:
mikesh
S tim prostorem to asi nebude takove divoke s ohledem na to ze ted 25% kapacity neni vyuzito.
mikesh
Ono delat Up je zajiste proti Oct. upgrade 😉
Klaudius
Chces povedet "kterou jsme im tam dovolili"... :-!
acALIEN
?
Klaudius
To je trošku omyl. Na Slovensku sa nevyrába Octavia Tour. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo pravdu máš. Nicméně smysl otázky zůstává (nezodpovězen >😁 ). Osobně mi přijde "víc české" to, co prošlo českýma rukama, takže i30. Kdybych kupoval Octavii, tak důrazně stanovím požadavek, že nesmí být vyrobena na Slovensku >😒] Takovému stěhování hop sem hop tam nějak nevěřím. Kdysi byly např. Civicy vyráběné v Japonsku kvalitou ok a ty z Ojrópy už byly nic moc (přestože se jednalo i jiné typy karoserií). Takových vozů bylo víc, kdy s přestěhováním nastaly i potíže s kvalitou. Sice je pravda, že u Octavie z Bratislavy i z Vrchlabí budou pravděpodobně stejní dodavatelé dílů... Ale i tak - na co šáhne Slovák, to stojí za ..... >😒]
Pokial viem tak v Bratislave sa vyraba AudiQ7,Volkswagen touareg,90% z Porsche cayenne a porovnavat to z nejakou skodovkou je ubohe ved za cenu jedneho AudiQ7 si kupite min 3 octavie a cuduj sa svete tie auta vurabaju prave v Bratislave tak,ze tu nepis blbosti. :😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže ty Q7 či Touaregy se tam vyrábějí stále. Nevím, jestli máte šajnu, jak náročné je sestavení výrobní linky a její konfigurace.
Co nevím já, jestli se přesun výroby týká pouze softwarové "přeprogramování" linky, nebo jsou nutné i větší zásahy. A pokud jsou nutné i větší zásahy, pak bych Octavii bral opravdu raději z místa trvalé montáže.
Poslední věta nebyla mimo, byla jen nedokončená. Na co šáhne Slovák, stojí za TO >😁 . Vždyť i Kia je podle mě lépe zpracovaná než Hyundai. Možná to byl jen můj pocit, ale co se zpracování týká, raději Ceed než i30. A to na tom i30 není špatně...
mikesh
Ta posledni veta byla trochu mimo...
jme
1. Škodovky se u nás vyvíjejí, na tom kde to poskládají z nakoupených dílů už tolik nezáleží.
2. i já si myslím že ta poslední věta byla mimo.
pedro26
Souhlasím s Andonem. Octavia jede na lince s Q7 a jen pár metrů od ní jedou Porsche s VW. Vyráběj to a kontrolujou jedny a ty samí lidi a jejich ruce a oči jsou nastavený na prémiový auta, takže měli dost problému zkousnout určitý levnější řešení a nedotaženosti, který v Boleslavi nikomu nevadí. Kdybych měl chtít novou octavii, tak z SK.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Viz. můj příspěvek - Datum: 15.01. 23:24 😉
Avatar - Eddy82
Eddy82
Už nejede s Q7 😄 Od prvého januára ide samostatne, len ako dobeh, lebo Q7 sa premiestnila na linku Touarega a Cayena
octavie sa vyrábali do teraz 70-80 ks za deň,teraz je to max 150 za deň v Bratislave,keď sa to presune naspäť do Čiech tak dúfam že vás to vytrhne z krízy, ináč na octaviu nebol až tak hrdý,používa technológiu starých vw polo
mikesh
Muzes prozradit co z toho stareho Pola v ni je? >😁
ja som vyrábal Polo aj teraz octaviu,a 70% súčiastok je totožných s vw polom 9n3 10% s vw golfom V,a zvyšok je octavia.Môžte byť nato hrdý.
mikesh
Jestli je pro tebe kazdy sroubek soucastka pak mozna 😄 Hrdy muzes byt ty ze ti na pasu dovolili pracovat 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V tom případě je taky 70% součástek shodných s Q7, Cayenne, Touaregem, A8 či Phaetonem >😁
Možná kdybys napsal 70% součástek, které jsi montoval ty, tak bych souhlasil... (páčky pod volantem, spínače, čudlíky a tlačítka...to člověk najde pomalu i v Gallardu).
V opačném případě je to pitomost na n-tou. Možná tak naopak 70 golf V a 10 s Polem :-! Už jen motorizace, platforma, řešení náprav...
Avatar - Eddy82
Eddy82
Kamarát netrep, Octavia zdieľa spoločnú platformu s golfom V generácie a nie s Polom, na platforme Pola stojí, Fabia.