Honda v Americe představila produkční verzi malého hybridního kupé CR-Z. Evropská verze se ukáže v březnu, kdy také bude zahájena výroba. Do českých showroomů zamíří CR-Z počátkem druhé poloviny roku.
Pro sportovní svezení je už dnes 100 koní prostě málo, v téhle podobě to moc jako konkurenta pro Scirocco a spol. nevidím. A jako úsporné rodinné auto to vzhledem k jeho koncepci nikdo kupovat nebude. Je škoda, zvláště když už mají k dispozici pro hybrid i manuální převodovku, že nezačali někde u 200 koníků.
Možno ho nebudú prezentovať ako športové kupé, iba ako kupé. Pre jednotlivcov či dvojice na pohodlné vozenie sa na krátke aj dlhé trasy. Kupé nemusí byť zásadne viazané na šport. Alebo hej? ;-)
120 koni neni nutne k zahozeni, v kombinaci se schopnym podvozkem, citlivym rizenim a preciznim razenim (coz jsou vsechno tradicni atributy vsech Hond) to muze byt velmi slucny svezeni. V podobnych vodach lovi treba i Mito, ktery ma vetsinou bud 105 (1.4 16v) nebo 135 (1.4T) koni.
Jasne, 200 kobyl pod kapotou Scirocca bude asi jinej kalup, ale vykon neni vsechno. Pro nekoho muze byt velkym lakadlem i pritomnost progresivni a ekologicky technologie, se kterou jsi mimochodem porad 100x vyjimecnejsi, nez s x stovkama koni.
Bohužel, nemohu souhlasit. Tohle "podmotorování" so mohlo/může dovolit Hyundai u kupé, které nemělo nač navazovat (na jakékoliv sportovní ambice) a díky nízké ceně a atraktivnímu kabátu bylo zajímavozu volbou pro partnerku/milenku/manželku.
Honda bohužel tímto počinem úspěšně pokračuje v zabíjení toho, co léta budovala (v oblasti image), resp. (možná nevědomky) začínají budovat uplně jinou image, která je naprosto "nehondí".
Zapomínáš, že CRX nebylo ani zdaleka jen verze VTi s motorem 1.6/150-160 k. Ve skutečnosti šlo o okrajový model s celkem zanedbatelnými prodeji. Jádro prodejů tvořily "normální" motorizace, ve spektru od 59 kW do 99 kW. Neříkám, se nějaká verze R bude, ale 124 koní a 174 Nm není na 1160 kg úplně málo.
Nezapomínám, ale jak sám uvádíš, byla zde i možnost volby výkonější verze. A v dnešní době, kdy celý autosvět přibral na váze a byl nadopován steroidy je 124HP na sportovní kupé málo.
Ano, ale tato možnost nebyla automatická, ostré verze přicházely vždy s ročním, ale i dvouletým zpožděním. Třeba na to u CR-Z dojde taky, i když si moc naděje nedělám.
Velmi vydarene vozidlo samozrejme designovo, o kvalite asi nie je potrebne sa bavit, ta bude klasicky japonska, cize spickova!
Tych predpokladanych 140 konikov nie je urcite sportak, ovsem ak sa pozrieme na bezny predaj, tak priemer sa pohybuje pod 100 koni. Kto sa chce prasit, nech si kupi Imprezu. Urcite sa to bude dobre predavat podobne ako niekedy H-CRX, Nissan 100, Mazda 323F........Ako potencial vidim mladych ludi, pripadne aj rodiny s detmi, pretoze dnes je uz bezne vidiet muzov dochadzat do prace na sportakoch a kupatkach a manzelky vozia deti v MPV (miniMPV) a pod.
Interier je v zmysle noveho "Honda trendu", cize sa naplnuju predstavy buducnosti, videne uz roky v roznych konceptoch. Ano, majitelia interierov typu: [odkaz] tu budu hlasat ake je to cirkusove, gycove a podobne kecy....ovsem na ich nazore nezalezi, pretoze pokrok ide dalej a bez pokroku by sme jazdili doteraz v tomoto: [odkaz]
Co sa tyka HYBRIDneho pohonu, tu snad nie je co dodat, proste je to sucasny trend a automobilky ho zacinaju jedna po druhej naplnat ......kto nechce, nemusi to akceptovat, aj tak ten trend nezastavia.
On chlapec, vždy vytáhne ten nejnuznější interiér, který najde a já jsem osobně nikdy ani neviděl (aspoň si rozšířím obzory), a srovná ho s něčím, co se ještě ani nevyrábí, případně se studií, která se ani vyrábět nemusí. >:D
PS: Naposled co si pamatuju, v diskuzi o Octavii II, vytahoval interiér Octavie I před FL z roku 96. >:D
ospravedlnujem sa ;-) uz budem pouzivat interiery inych znaciek. Islo hlavne o to, ze aj v diskusii pod Cadillac XTS, aj inde zatracuju moderne (futuristicke) riesenia interierov. Ja proti nie som, nech vyvoj napreduje. A ked uz sme pri tom, tak momentalne je moj favorit interier A7 ;-)
Není to cirkusové. Designově je to "to pravé" japonsko. Bohužel, Honda v oblasti svého sloganu power of dreams upadá a upadá, resp. posouvá se uplně někam jinam.
Tajně jsem doufal, že by z CZ-R mohla být velmi zajímavá alternativa k Sciroccu. Ostatně to bylo také to zaměření, kde si Honda budovala sportovní image. Takto je to (bohužel) alternativa k ničemu (tak i tak).
Na to se dá podívat i jiným úhlem: Honda má své CR-Z a zatím k němu nikdo jiný nemá alternativu. ;-) Proč je BMW, co udělá X6 a 5GT inovátorem a Honda, co udělá CR-Z lůzr?
BMW bych neoznačil vyloženě za inovátora, i když X6 a 5GT (byť se mi nelíbí) jsou posunuta "dostatečně" jinam, aby BMW mohly být za inovátora označeno. Nicméně BMW stále pokračuje v linii svých výkonných modelů, které se již stali legendami a které z velké části i vytvářeli/vytvářejí tu charakteristickou sportovní image BMW. Samozřejmě ta sportovní nota (ovladatelnost, motory, podvozek) se projevuje i v "běžných" modelech.
Honda co dělá CZ-R lůzr.... takto bych to neřekl. Asi se shodneme, že nejcharakterističtějším rysem u Hondy byli výborné vysokootáčkové benzíny, nízká hmotnost, velmi dobré podvozky, ovladatelnost.... podobné rysy s BMW. Sportovní zaměření značky bylo definováno několika modely (Type-R, Prelude bez), podobnost s M, jen tyto modely byli postaveny (v porovnání) "pod" BMW. U BMW stéle pokračují ve špičkových vrcholných modelech, byť s odklonem od atmosférických motorů. A Honda pokračuje ve svém sportovním odkazu CTRkem a CZ-Rkem ? To podle mne není adekvátní pokračování sportovně zaměřené automobilky po modelech Integra, Prelude, CRX, Accord (Type-R), NSX.
Jak už jsem psal jinde. V USA veřím, že se CZ-R může prodávat. V Evropě si to moc představit neumím. Pro někoho kdo to myslí s ježděním trochu vážně a chce někde začít, je (při pohledu na trh) CZ-R málo. A jako stylovka pro slečnu/paní/milenku.... Zkus vedle sebe postavit F500, MiTo, Mini a CZ-R. Bojím se že ti roztomilí italové a drzoun z Anglie v očích něžné části populace roztrhají CZ-R na kusy.
Ano, že má BMW portfolio sportovních modelů trošku >:D širší, se nedá zpochybnit, i když přechod na turba je také dost velký ústup z pozic; sportovní orientace je cítit i u mainstreamových Hond - stačí jejch chování a ovládání porovnat s konkurencí. Ale to opravdu nesouvisí s tím, jak nazírat na inovativnost toho kterého modelu. A CR-Z je prostě první sportovní kupé na trhu, takže se stane benchmarkem. Jestli je málo nebo není, myslím od stolu nemůžeme říci, nikdo s tím zatím nejel.
Nemám moc rád japonská auta. O hybridech si myslím jen to nejhorší. Ten interiér se mi zdá naprosto příšerný. Výkon (či přesněji výkonová hmotnost) je pro sportovní auto k smíchu nebo spíš k pláči. Ale kupodivu...
Ale kupodivu zvenku se mi ta kára MOC a MOC LÍBÍ :yes::yes:
Že by Honda konečně po zhruba jak dvaceti letech vytvořila nástupce legendárního coupé CR-X?No uvidíme,jen doufám že mu jeho pověst nepokazí ten Hybrid
:yes: Z pocatku se mi Insight ( a tohle je jen Insight s jinou karoserii) zdal jako rozumny projekt, vypadalo to slibne, levnej hybrid, ale cim vic o tomto kousku vim, tim vic mi dochazi, ze je to podprumerne auto, kteremu pridali neschopny elektrmotor, aby mu mohli dat na zadek nalepku hybrid a do letaku sluvko ,,nejlevnejsi", tohle pro me hybrid neni.
vytiahneš si jeden text vpravde prominentného motoristického magazínu a mávaš tu s ním ako s nemeniteľnou pravdou.. aspoň si prečítaj test aj na týchto stránkach, nebodaj ak už môžeš, choď ho sám vyskúšať.
Přiznám se, že motožurnál a jeho redakci opravdu považuju za relativně hodně důvěryhodný zdroj informací.
Novým technologiím fandím a fandil bych i hybridům, ale obávám se, že je to slepá ulička, nicméně nutný mezikrok k vývoji plnohodnotných plugin elektromobilů, možná s nějakým agregátem pro výrobu el. energie... to nechám na povolanějších, ale ta čísla jsou opravdu neúprosná!
Ani Prius se mi nezdá (bez ohledu na cenu) východiskem. Jeden z uživatelů má v Mojeauto moc hezkou recenzi na svůj Prius: spotřeba cca 5.5l... Jenže s takovou spotřebou se dá jezdit s kdejakým TDI chrochtalem s mnohem nižší pořizovací cenou, levnějším servisem i provozními náklady (baterie) a lepší dynamikou atp.
Prostě, je to hezký, ale jenom pro fandy, ne pro běžnou spotřebu :no:
pane boze hybrid nikdy nebyl vyvijen kvuli spotrebe ale kvuli splodinam jako je HC & COx! Nechapu proc to porad porovnavate s TDI. Tady nejde o spotrebu!
Musim ti poodkryt nektere skutecnosti, ktere ti zrejme zustavaji utajeny. Emise sklenikovych plynu z osobnich automobilu, nemaji prakticky nic spolecneho s globalnim oteplovanim o kterem se ted tak hodne mluvi. Globalni oteplovani je prirozeny jev, na zemekouli se pravidelne stridaji teple a studene periody, my jsme momentalne prakticky na vrcholku teple periody. Omezovani sklen. plynu at uz pri jizde autem, nebo vyrobe cehokoliv, je jen zpusob, jak zpoplatnit neco, co bude stale vynaset, obchod s emisnimi povolenkami je jednim z nejbohatsich trhu na svete. Vyberane penize za emisni povolenky jdou do kasy jakehosi bankovniho mezinarodniho institutu, ktery je vlastnen skupinou osob, jejichz kupni sila se rovna sile EU, pripadne Ciny,samozrejme se o tom nemluvi (nejsem zastance konspiracnich teorii, tohle je fakt, muzes si to overit i na strankach tohoto institutu,jen ti prohrabavani se konexemi bude chvilku trvat, snad jsi zdatny v jazycich). Tito ,,majitele" onoho institutu vlastni take informacni portaly a spolecnosti, jako CNN, CNBC, Yahoo, Google, Paramount Pictures atd.. to znamena, ze si sami bez vetsich problemu tuto oteplovaci manii siri do spolecnosti, najimaji ekoblazny, kteri utvareji mistni organizace a k nim se pak pridavaji novodobi Hippies ( s tim rozdilem, ze oni nebojuji zamir, ale proste jen tak vykrikujou neco, cemu nerozumi ale jejich schopnosti jim nedovoluji dosahnout neceho vetsiho, proste jsou to ztroskotanci, kteri nevedi co na sobe rozvijet, je to asi stejne, jako anarchiste a neonaciste...hledaj proste seberealizaci, pro kterou nemusi nic umet a obetovat, podivej se trba na Katerinu Jacques a jeji biomasu). Paradoxem zustava, ze na ekologickych sumitech, se Cina zastava zdrazeni emisnich povolenek a jejich omezeni (emisni povolenky se totiz vydavaji v prepoctu na obyvatele, paklize prekracujes produkci skl. plynu, musis si koupit emisni povolenky od jineho statu) . Cina tyto povolenky chce zdrazovat, protoze tim ziska vyxhodu na trhu, protoze se ujednanymi podminkami proste neridi a svym zpusobem tak financne terorizuje EU a USA produkci, bohuzel se proti tomuto chovani neda moc ucinit, protoze Americka ekonomika stoji na Cinskych investorech, kteri si produkci ve svych fabrikach samozrejme prodrazovat nechteji a jakykoliv krok proti nim, by znamenal kolaps svetovychekonomik.Takze abych to shrnul, za me : Nebudu si kupovat auto podle toho, kolik vypustim skl. plynu, budu si kupovat auto tak, aby mi vyhovovalo, tzn. velke, silne, rychle, mensi spotrbu budu brat jako plus, snizene emise me vubec nezajimaji a nehodlam za to priplacet, fandim elektropohonu, ale ciste z pragmatickych duvodu..chci jezdit podle svych predstav a kdyz to pujde za minimum, tak me vubec nezajima, kolik plynu vypustila fabrika, ktera my vyrobila baterii. Na svete nebudu zit vecne, takze ja si chci zivot uzit, nase deti a jejich vnoucata na tom budou porad s prirodou dobre, tak proc resit plyny, kdyz je to COX bublina ( stejne, jako praseci chripka, schvalne se podivej, ktera laborator vyvinula serum, kdy ho zacali vyvijet, jake ma ucinka a kdo tuto pharma. spolecnost vlastni... :yes: hoídne stesti pri odhalovani pravdy) Pak mozna budes i hrdy na to, ze mame takoveho prezidenta, jakeho mame.
Hezká seminárka, ale tvoje (a klausovská) filozofie (nic proti němu, uznávám ho a respektuji) je trošku extrém (že by opravdu alien?). Devastace prostředí průmyslem je obrovská a její dopady najdeš všude - v půdě, ve vodě, ve vzduchu. Čert vem CO2 nebo oteplování, jde o hormony, těžké kovy, chemikálie, jedy, ale i prachobyčejný "bordel" v igelice, pohozený v ostružinách.
Ani já nechci slevit ze svých nároků, požadavků a potřeb, ale na druhou stranu se snažím, v rámci svých skromných možností, škodit co nejméně. Třídím odpad, vybírám si zboží i podle obalu, na nákupy nosím vlastní látkové tašky. Bráním se pořízení turbodieselu a lepší pocit mám, když jedu stejně rychle s autem, které žere o litr méně. Byl bych totiž rád, aby příroda alespoň v tom stavu, v jaké je, vydržela nejen mým vnoučatům, ale i jejich vnoučatům. Možná ti to přijde neuvěřitelné, ale vnoučata vnoučat budou mít ke svým dětem stejný citový vztah jako my k našim. :-|
98% toho znecisteni neni z osobnich automobilu, sam jsi to v prvnim odstavci napsal. Krome toho se tu bavime o emisich, tak do toho netahej tezkekovy, igeliutky s bordelem atd... ;-)
Jistěže, ale emise se nesnižují jen v autoprůmyslu, i když ten je nejvíc na ráně. Já reagoval na "tak me vubec nezajima, kolik plynu vypustila fabrika, ktera my vyrobila baterii. Na svete nebudu zit vecne, takze ja si chci zivot uzit, nase deti a jejich vnoucata na tom budou porad s prirodou dobre". To je divný přístup, ať už jde o CO2 nebo o fosfáty, o auta nebo o elektrárnu.
Myslim, ze co bude az tu nebudu, mi bude celkem jedno. Jsem proti kaceni pralesu, to ano, ale jen proto, ze nevlastnim firmu, ktera to tam kaci, ty bys taky kacel pralesy, nebo poustel vic splodin, kdyby ti z toho sly miliony do kapsy a nerikej, ze ne...nebo to rikej, ale neuverim ti :-!;-):-) .
Já bych proti byl (resp. v této pozici bych nic takového nechtěl připustit), ale to už není o autech, ale o životní filosofii, o ideálech, o tom čemu věříš, čemu ne...
to se asi v netových diskuzích obsáhnout nedá, ale je spousta lidí, kteří dělají věci, který druhým pomohou, ale sami z toho nemají (materiálně) vůbec nic, jen spoustu rizika a starostí a trápení... jsme to zvláštní stvoření, my LIDI!?!?
mas urcite pravdu a nejsem jen sebestredne hovadko, jen kdyz uz si mam odtrhnout od ust, tak chci, aby to melo nejaky vysledek, necekam vzdy navratnost, jsou veci, ktere delas z presvedceni, treba to, ze posekas nejen placek pred barakem a plac za barakem, ale ze posekas i okoli, ktere sdilis s ostatnimi, aby to proste vypadalo lepe, nebo s motoklubem usporadas den pro deti v detskem domove, slozite se na minibiky a na tech je nechate cely den radit na pripravenem okruhu a behate za nima v motohadrech pod zhnoucim sluncem, jenom proto, ze kdyz nezvladnou rizeni, tak aby se nesedreli... ;-)
[odkaz]
Elektroautomobily v USA existovaly uz v na prelomu 80tych a 90tych let, ropne spolecnosti zaplatili novelu zakona, podle ktere se musely vsech elektroauta sesrotovat, neco si o tom precti, nebo se podivej na ,,who killed electric car" . Krom toho, kdyby se vladam opravdu chtelo chranit nase plice, tak by byly pro vyrobu elektroaut zvyhodnene podminky jak pri vyrobe, tak pri nakupu, coz se nedeje.
spotřeba = zplodiny... pokud má hybrid vyšší spotřebu než nafta a stejnou jako výkonově srovnatelný benzín, pak nemá smysl! Dalším přínosem hybridů mělo být snížení závislosti na fosilních palivech, ovšem i zde platí spotřeba se rovná... hmm... spotřeba (fosilních paliv)
Takže, pokud to nemá spotřebu minimálně poloviční ve srovnání s klasikou, ztrácí to význam, ale jak jsem napsal, jako vývojový mezičlánek je to asi nutnost...
hybrid muze mit vyssi spotrebu nez diesel a produkovat tak vice CO2, soucasne ale bude produkovat mene napriklad NOx.
Vykonove srovnatelny benzin bude mit rozhodne vyssi spotrebu (v tuto chvili mluvim konkretne o zkusenostech s druhou a treti generaci Priusu - ale snad se to bude dat vztahnout na skoro kazdy hybrid).
Prius má ale hodně jiné technologie než Insight, prius v posledních generacích se dá i píchnout do zásuvky a pak se dá hlavně ve městech a na krátkých trasách opravdu šetřit benzín i ovzduší. Insight zdaleka není tak sofistikovaný jako Prius...
Na fosilnich palivech zavisli nejsme, jejich zasoba je vice nez dostatecna na celou dobu, co na ne budeme jezdit. Nezapominej, ze osobni auta spotrbuji jen malou cast celkove spotreby ropy a te je tolik, ze nevime co s ni, krome toho se da uplne bez problemu nahradit ethanolem, pripadne repkovym olejem... :-!
Zásoby fosilních paliv je sice dneska ještě dostatek, ale to není navždy a jejich těžba bude čím dál tím dražší, stejně tak jako stoupne cena na burzách, až se zásoby sníží...
Ethanol a řepka taky nejsou řešení. Kdyby se paliva měla dělat hlavně z těchto zdrojů, tak by to stamiliony lidí na jiných koncích Koule doplatily hladomorem, nehledě na cenu výroby, která je oproti těžbě současných zdrojů podstatně vyšší.
Budoucím řešením IMHO budou plugin elektromobily, na delší cesty možná se spalovacím agregátem pro výrobu elektřiny (prý je to účinnější řešení). Samozřejmě to chce ještě desítky let vývoje, hlavně na bateriích. Zatím jsme na jakémsi mezistupni.
Prvni odstavec je blbost. Cena ropy neni zavisla na jejich zasobach, ale na tom, jak se tezari dohodnou na mnozstvi, ktere vytezi. Jen pro tve info, ropa se nezeti jen ropnymi vezemi a nejsou to jen louze schovane pod povrchem zeme, precti si neco otezkych piscich, v Americe maji zasoby ropy v tezkych piscich (ze kterychse snadno dostava) na nekolik desitek let svetove spotreby. Zaroven s vyvojem technologii se loziska ropy, ktera byla povazovana za vycerpana, znovu oteviraji. Dostatek ropy je na dele, nez bude potreba.
2 odstavec : Projed si Slovinskem, maji tam kukurici i mezi panelakama a vis proc? myslis, ze maji tolik radi kukurici? Ne. Dela se z ni bionafta a nikdo tam hlady neumira a my na tu bionaftu jezdime.
3odstavec souhlasim az na ty desitky let vyvoje, fyzikalni zakony nejsou neprolomitelne, proto vidim vice budoucnosti v autech na vodik - levny obnovitelny zdroj, relativne jednoducha vyroba, emise jen kyslik a voda, cerpani vodiku bezproblemove, transport take, moznost vyuzit stavajici sit cerpacich stanic, dojezd srovnatelny se zazehovymi auty...
Ale vždyť spotřeba a emise CO2 jsou pevně svázány - čím více uhlíku se spálí v palivu, tím více emisí CO2. Pokud se týče emisí HC, CO a NOx, tento problém je již dávno (i u dieselů) vyřešen katalyzátory.
Na tento test se dá říci jen toto: [odkaz] . Ušetřím vám práci - zázračný Prius je na tom jen o 0,3 l lépe. Že by chyba v Matrixu?
Z mé zkušenosti není problém jezdit do 5 l a 5,5 l je vcelku běžná věc. Minimum jsem při dodržování předpisů dosáhl 4.2 l. Sedmilitrová spotřeba je možná jen při dost těžké noze nebo na dálnici.
Čteš to hodně špatně, jednak se nesmíš dívat jen na minimální hodnoty, ale projít si všechny stránky, který ti SM nabídne a zadruhé Prius má více objemových variant a srovnatelná kubatura 1,5 je na tom v průměru výrazně lépe než insight!!!
Je pravda, ze interier nebude pro kazdeho to prave sousto. Ale ja jsem rad, ze jsou i taci co se vyhnou tradicnim budikum jako Honda ci naprosto v jine katagorii MB S class [odkaz]%3Ft%3D213728…
Honda opět ukázala, že to s likvidací své sportovní image myslí naprosto vážně. Už před pěknou řádkou let jsem četl o Hondě a autor článku použil přírovnání k BMW, resp. zmínil, že to, jak je (bylo) BMW vnímano v evropě a DE lze aplikovat na Hondu v japonském měřítku. A musím říct, že jsem s tím souhlasil.
Při dnešním pohledu k Hondě si mohu na to přirovnání jen s povzdechem vzpomenout. V době, kdy je nejsportovnější model reprezentován 201 koňmi a při pohledu ke konkurenci už toto není ani k pláči. Při pohledu zpět do portfolia značky ,mezi roky 1990 až 1996 a při pohledu ke konkurenci v té době je to ještě výraznější. Tomu já říkám rezignace na léta budovanou image výrobce zaměřeného na sportovní notu. Sám jsem zvědav na úspěch či neúspěch CZ-R u zákazníků. Potenciál vidím ještě v USA, ale zde, resp. v EU tipuji toto velmi pohledné, leč tragicky "podmotorované" kupé na raritu. V případě ženy, či dívky za volantem si ještě řeknu, že "sponzor" má vkus. V případě muže za volantem si řeknu: jeden z posledních pravověrných, ale nebudu vědět, jestli tleskat a nebo ho litovat.
Sportovní image v Evropě hýčkalo hrstku nadšenců, ale odrazovalo masovou klientelu. To není canc, ale výsledek celoevropského průzkumu. Otupení sportovního image je do jisté míry záměrné a všimni si, že za posledních 5-8 let prodeje v EU rapidně rostou. Bohužel mám stejně jako ty pocit, že už to trošku přehnali. Snad si to uvědomí co nejdříve... ;-\
S tím souhlasím. Bohužel, myslím, že Honda má/měla na to postavit konkurenta Sciroccu, které se ukazuje jako ona pověstná trefa do černého. A byl by to i model zapadající (historicky) do hondího portfolia. Odkaz na minulost - super.
Pravda, Civic Coupe jsem uplně opominul. Teď ani nevím jestli ještě náhodou v japonsku nemají Integru. Tušim, že ještě před dvěma roky byla. Nechápu, jak by se "prodražilo" (při neúspěchu) prodávat v EU model z USA. Troufnu si tvrdit, že by to byla velmi zajímavá alternativa vedle CTR.
Podle mě by se tlouklo s 3D CTR docela dost, hlavně by vznikl paradox, že Coupe Si by mělo lepší podvozek než type r, ale to by se dalo pořešit nějakým přeznačením. :-) Každopádně bych ho tu taky rád měl.
Na jednu stranu by se tlouklo, na druhou stranu nabídlo "více stylu" a zvedlo Hondu v oblasti vyjímečnosti na trhu. Přeci jen HH 3dv. (byť ne s atmosférou) má "každý". A to auto už existuje, takže náklady by nebyli nikterak závratné.
V tomto kontextu asi ani nemá cenu rozebírat neuvedení nástupce NSX. Když už byl hotov, tak proč nezaplatit z prodeje alespoň část nákladů na vývoj. Počínání Hondy je pro mne prostě záhadou.
pekne, inovativni, in, hybridne-ekologicke... Potud vse super. Osobne bych se ale primlouval za Type-R s 2,0 V-TEC pokud mozno s 6° DSG a Fluffy paddles ;-) Takhle me to nema sanci chytit za srdce. Hondy pasuji spolu s Alfami na nejlepsi predokolky vsech dob. Flair, ktery ma i 15 let stary Civic 1,4 dnes postrada 95% automobilove produkce... Kde jsou ty casy Civicu, Integry a S2000? Povim vam, nenavratne pryc :'-( PS: Okruhove blbnuti s integrou Type-R dopnenou sekvenci a samosvorem ma bezkonkurencne nejlepsi pomer legrace/prizovaci cena stroje ;-)
Asi řeknu něco, co se nebude líbit a budu teď za podvraceče hondího blaha, ale neustálá snaha tlačit Hondu jen do sportovna dnes nemá své místo.
Pokud chce Honda jako výrobce přežít, několik věrných vlastníků Type-R ji neuživí. Naopak, musí vyrábět i auta, která nebudou od počátku hlásat, že jsou supersporty určenými jen k řezání zatáček a sprintům na Severní smyčce.
Co dál? Moderní ekologická vlna. Zatímco evropské automobilky se teprve hledají a přicházejí s různými "greenline" variantami s minimální efektivitou za nehorázné peníze, japonští výrobci nabízejí praktická a použitelná vozidla za přijatelnou cenu. Bohužel, jejich koncepce zůstává stále Evropou nepochopena.
A do třetice... Je zajímavé, jak mnozí nadávají, když někdo hodnotí kvality vozidla podle fotek a několika dostupných parametrů. Teď děláte to samé. :-( Všichni.
Ano Honda musi vyrabet Moderni, pekne, in, hybridni atd. auta. O tom zadna. Tvary konceptu CR-Z slibovaly pilu razeni Integry a S2000. Realita je 1,5l Hybrid. Ano, určitě pojede hezky. Ridil jsem Civic sedan hybrid. Neni to spatne auto. Neni to spatna Honda - nedela znacce ostudu. CR-Z je pro me neco takoveho jako by se treba Alfa Romeo Mito nabizela pouze s 1,6 JTDm. Sama o sobe to neni nesmyslna motorizace. Pokud by ale byla jedina, tak by tomu modelu neco schazelo... To vidim jako problem u CR-Z. At si existuje technologicky vyspely hybrid (o jehoz skutecne ekologicnosti ve vztahu k emisim CO2 lze pochybovat). Vedle nej bych se primlouval, pro nas verne ;-), za skutecnou Hondu co toci k 8000 rpm... Narvat tam motor z S2000 by nemel byt az zase takovy problem.
No, z mých zkušeností je realita elektřinou poháněných vozidel vcelku slušná. Tohle má dohromady 100 kW, což by při předpokládaných rozměrech (auto se mi zdá být hodně maličké) mohlo na slušné výkony stačit. Navíc elektromotor lze naprogramovat tak, aby měl v podstatě lineární průběh točivého momentu, což hodně zahýbe s akcelerací.
Původní koncept jsem neviděl, znám jen tuhle produkční verzi a ta tvarově neslibuje nic více, než moderní reinkarnaci CRX, což byl v podstatě lehký a mrštný, ale nijak extrémně rychlý malý sporťák.
Motor z S2000 je na dnešní dobu mimo. Ekologické normy a předpisy takovým motorům zavřely dekl od rakve. Maloobjemová turba jsou částečnou náhradou, ale to by zase nebyla Honda.
A jen tak orientačně - kolik je vás "věrných", kteří se takový model pak koupíte? Abyste zaplatili aspoň výrobní náklady, když už ne vývoj.
Ano, realita elektrinou pohanenych aut je slusna. No a? Pokud ti v zilach koluje sportovni krev, tak prave linearita je zabijak zabavy. Foukany motor neni nikdy tak dobry jako atmosfera, protoze pri jizde na limitu neni tak dobre ovladatelny... Nezpochybnuju racionalitu CR-Z, spis se divim jak moc zdegeneroval svet. Osobne jsem vlastnil Civic a uvazoval jsem o koupi S2000. U S2000 me nepasovala forma s obsahem - to auto se melo narodit jako coupe a ne jako nesmyslny roadster, takze jsem si jej nakonec nekoupil. Svezeni s nim byl nicmene osvezujici zazitek, predevsim diky motoru. Ten by se mi libil v CR-Z. Je tezke pochopit, ze jakykoliv hybrid nikdy nebude jako V-TEC? PS: Pral bych ti nekdy ridit neco jako S2000... Z tvych vylevu je jasne, ze ten motor posuzujes jenom z cisel.
Máš pravdu, ale současně by se neměla na vedlejší kolej postavit ta stará dobrá hondí filozofie stavby ostrých aut. Jedno Type R z Civicu je drobet málo.
Je to málo, ale na druhé straně - jaký je o ně v té "dokonalé Evropě" zájem? Minimální. USA a Japonsko fandí v současné době hybridní a elektrické technologii a neženou se za supersporty.
Narazils hlavičkou na hřebíček. Civic Type R je jediná sportovní Honda, která se v Evropě dobře prodávala, ba co víc, nejdou tu ani sedany a kupé, které se Hondě vždy dařily. Máme, co jsme chtěli, je třeba říci. 8-s Ale aspoň jedno by si mohla dovolit subvencovat - návrat S2000 by byl velmi žádoucí. :-!
Type-R ze soucasneho Civicu neni navic nic moc :-( Predchozi generace je mnohem lepsi v ovladatelnosti, jizdnich vlastnostech a diky hmotnosti i v jizdnich vykonech.
Řídil jsem Insight a protože jsem hračička, docela mě to vzalo. Výkon, zrychlení, to mě nezajímalo. Ale zajímalo mě, kdy si auto pomáhá elektromotorem, kdy rekuperuje... Člověka to chytne a pořád by jezdil a zkoušel, kdy a jak čeho dosáhne.
CR-Z je nádherné. Palubní deska postrádá jednotnou myšlenku, ale to se dá skousnout.
Myslím si, že je to Honda ve svém stylu. Značky, které zůstaly na místě a zaspaly, nedopadly dobře. Honda ukázala, že umí vynikající sporťáky, v některých ohledech nejlepší (legendární NSX, S2000). Teď zkouší něco jiného.
Prostě jsme Evropané s konzervativním evropským myšlením. Ovšem svět utíká a na nás Evropany s naším upomaleným myšlením čekat nebude.
Nač mi je v dnešní době 200ps auto když se ani nesvezu,už skoro ani v německu ne,dálnice přecpané,města ani nemluvim a 124ps a174Nm není vůbec zlé.
Další věc uvědomte si že Hybridy jsou v počátcích a už ted myslím spolupracuje VW s Toyotou na svém Hybridu,to je ale hrozný když si Vw musí kupovat licenci od těch "blbejch" Japonců.
Když německá rádoby prémie bude jezdit s technologii z dálného východu,nazorná ukázka toho kde jsou Japonci a kde Evropa,chápu někteří to berou jako potupu ale já se směji,konečně Vw pozná jak vypadá kvalita a spolehlivost!
Wau! :yes::yes::yes:
Uz som to chcel napisat davno, ze to koncernove zvysovanie PS a tlaky EU na stale prisnejsie zakony na cestach akosi nejdu dohromady!
on každý vidi turbo,turbo je s tim hezký svezení,pravda,zátah super ale žere to i trávu u silnice a pokud by došlo čiste na atmosfery tak VW v maloobjemových kubaturách nikdy na Japonce nebude mít.
Nemyslím že by byl pro Hondu problém to turbo tam dát,ale není potřeba.
Už ted jsem slyšel v Seatu v Plzni že TSI je super motor ale problémový,nachylný na životnost,a pravda je čim víc toho kolem motoru bude tím víc bude problémový /turbo,kompresor,Hybridni ustroji/
Jinak časy kdy jsem na tempomatu potvrdil 220 v Mitterteichu a skoro jsem ho do Regensburgu nevypnul jsou dávno pryč!
Ono to není jen o turbu. Pokud by Honda k tomuto hybridnímu CZ-R měla i sportovněji zaměřenou variantu s dvoulitrem z CTR a klidně i ve dvou výkonových variantách, řekněme 160-170 koní a 210-220 koní, tak by to auto "mělo vše" a o hodně víc pomáhalo vytvářet image Hondy. Takhle to na mě dělá dojem, že Honda nechce image sportovněji zaměřené automobilky, ale zelené automobilky.
P.S. Proč sem zase nesmyslně taháš koncern ..... (souvislost k maloobjemovým atmosférám)
Koncern je reakce na misiaka,nemyslim že bych to sem tahal nesmyslně je to jen reakce.
S těma výkonovýma variantama s tebou souhlasim ale zase,je to první uvedení třeba se něčeho dočkáte a co se týká zelený Hondy??? Mám z toho takové mrazeni v zádech ale myslím že si Honda,Toyota natahuji červený koberec na to vše co teprve přijde,Podívej co je v Německu a jiných státech Evropy,velká města zavádí zelené zony,budeš tam chtít budeš muset zaplatit,očekávám nějakou penalizaci v podobě daní v poměru kW/Eur a koneckonců Němci plati pojistku od kW, čím víc nezelených kW tim vyšší CO atp. Přijde doba kdy všichni budou rapidně snižovat kW,ale to je můj osobní názor,kéž bych se pletl.
Ekologičtější smýšlení je chválihodné. Jen mě stále zaráží, že automobilka, která si léta budovala image sportovní nadstavby najednou utíká někam jinam. U tohoto vozu, který se odkazuje na sportovně zaměřené vozidlo mě to zaráží ještě více. Pochopil bych, kdyby Honda měla jakousi green-line řadu modelů s ekologickým zaměřením a hybridním pohonem. S Insightem jako samostatným modelem také nemám problém.
A také doufám, že se pleteš s daní za kW, bohužel z EU se můžeme dočkat "čehokoliv".
Ja ti neberu pokusy,kdo uvedl toto "soustroji" k normálnímu použití,jinými slovy kdo to dotáhl do seriové podoby??
To samé Wankel,to byl původně patent jestli se nepletu a nemám čas to ted hledat NSU,ti to vzdali pro náročnost patent koupila Mazda a dovedla k dokonalosti,zase ty Japonci!!! >:D
O spojení VW/Toyota jsem někde četl nějaký článek ale nebudu se o tom přít ja tu smlouvu neviděl ani nepodepisoval >:D