Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bose: aktivní podvozek nové generace

Firma Bose, známá spíše high-endovou spotřební elektronikou, nedávno představila výsledek 24letého výzkumu a vývoje. Nový aktivní podvozek již nespoléhá na zákony hydrauliky; na scénu se dostávají lineární elektromotory a elektromagnetismus.
Zpět na článek
neregistrovaný "Shpunt"
1. 8. 2005 20:16
Re: Funkce odpruzeni
Pred rokem me neco podobnyho napadlo taky princip je na magnetu a dvou elektromagnetech.... Magnet je uchyceny ke kolu a pohybuje se mezi elektromagnety (podle povrchu vozovky, jako normalni pruzina...
V pripade, ze auto najede na nerovnost (treba hrbolek) kolo se "zvedne" a s nim i magnet. Senzory zaznamenaji pohyb magnetu smerem nahoru a v elektromagnetu nahore se zvysi sila elektromagnetu a tim brzdi pohyb kola smerem nahoru. Cim vys je magnet, tim vetsi odpor klade elektromagnet. Kolo se pomalu zbrzdi a stejnym zpusobem se zase vrati dolu... (upozornuju,, ze takhle jsem si to predstavoval ja, takze nevim nakolik se to bude lisit, ale princip by mel byt podobnej... Mohlo by to vypadat takhle:

Elektromagnet (horni)


Magnet
||
||
Elektromagnet|| (dolni)
||
||
||
KOLO
neregistrovaný "lonestarstate"
15. 9. 2004 17:24
Re: Magnetic Ride Control
vždyť se neumíš ani podepsat. tak neotravuj.
neregistrovaný "Anonym"
15. 9. 2004 13:28
Re: Magnetic Ride Control
Jasne ty vedatore
neregistrovaný "lonestarstate"
11. 9. 2004 16:38
Re: Magnetic Ride Control
Měl jsem na mysli tuto větu:
"Nový aktivní podvozek již nespoléhá na zákony hydrauliky ale na ..... a elektromagnetismus."

Ale tak je tomu v GM (cadillac) uz roky. Tohle jsem chtel rici.

Ovsem chytraci jako Yaroukh a TN se potrebuji posmivat, aby si vylepsily nazor na sebe sama.
neregistrovaný "lonestarstate"
11. 9. 2004 16:28
Re: Magnetic Ride Control
pokud svuj mozek nakonec uplatnim zrovna v automobilovem prumyslu, rozhodne to nebude v nejakem prihlouplem tuningu (viz vas e-mail). opticky tuning pouze kazi puvodni design a technicky je dobry leda pro porusovani silnicnich zakonu.
neregistrovaný "TN"
10. 9. 2004 15:49
Re: Magnetic Ride Control
Jo jo, škoda jen, že ti vědátoři nedají své geniální mozky k dispozici automotive industry... z reakcí pod odbornějšími články se vždy najde takové množství průlomových techniků a vynálezců, až se jeden diví...
neregistrovaný "Yaroukh"
9. 9. 2004 16:08
Re: Magnetic Ride Control
cekal jsem, kolik "vedcu" to tady zase zpochybni (na zaklade jednoho clanku a svych znalosti, ktere nejspis maji z webu)
neregistrovaný "HUFUH"
9. 9. 2004 13:34
Re: A co zbytek?
jestli jsem to spravne pochopil tak jde o magneticke odpruzeni cili by opotrebeni v podstate nemlo nastat ... ale nejak se mi nezda, ze by to melo 1/3 spotreby klimatizace ... skoda, ze tu neni prurez tim tlumicem a nejake dukladnejsi vysvetleni funkce
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
9. 9. 2004 13:02
Re: Magnetic Ride Control
Myslim ze Cadillac ma (v clanku zminovane) magnetorhelogické tlumice, v nichz jsou vlastnosti kapaliny meneny pusobenim magnetickeho pole. Viz treba [odkaz]
V tlumicich Bose zadny olej neni, takze to jisty pokrok kupredu je.

Ad neodpruzene hmoty/zivotnost atd. z prispevku vyse - to je jiste sporne, ale ne zcela beznadejne. Vzhledem k sirokym moznostem takovy tlumicu, se asi najdou firmy ochotne investovat do dalsiho vyvoje (a nemusi to byt jen OA).

Adaptivni funkce by napr. mohla byt snadno provazana s dalsimi systemy (viz Opelovo IDS Plus) a pak by se dalo cekat vedle lepsich jizdnich vl., vysokeho komfortu, take zkraceni brzdne drahy v radu nekolika metru.
neregistrovaný "lonestarstate"
9. 9. 2004 12:37
Magnetic Ride Control
jen nepatrne vylepsene Magnetic Ride Control od Cadillacu. at se vrati k reprakum. to mu jde lip nez privlastnovani si uz nekolik let pouzivanych technologii
neregistrovaný "UškWik"
9. 9. 2004 12:09
1st
Tak schválně... Kdo to koupí první?
neregistrovaný "MR"
9. 9. 2004 11:38
A co zbytek?
Nikdo nemluví o velikosti neodpružených hmot a přenášení vibrací na karoserii ostatními uchyceními kola. Cena a životnost bude asi také dost divoká. Řidiči jsou citliví na provozní údržbu a neradí nechávají
na voze měnit velké provozní celky.