Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Bose: aktivní podvozek nové generace

13 komentářů

Nikdo nemluví o velikosti neodpružených hmot a přenášení vibrací na karoserii ostatními uchyceními kola. Cena a životnost bude asi také dost divoká. Řidiči jsou citliví na provozní údržbu a neradí nechávají
na voze měnit velké provozní celky.
jestli jsem to spravne pochopil tak jde o magneticke odpruzeni cili by opotrebeni v podstate nemlo nastat ... ale nejak se mi nezda, ze by to melo 1/3 spotreby klimatizace ... skoda, ze tu neni prurez tim tlumicem a nejake dukladnejsi vysvetleni funkce
Pred rokem me neco podobnyho napadlo taky princip je na magnetu a dvou elektromagnetech.... Magnet je uchyceny ke kolu a pohybuje se mezi elektromagnety (podle povrchu vozovky, jako normalni pruzina...
V pripade, ze auto najede na nerovnost (treba hrbolek) kolo se "zvedne" a s nim i magnet. Senzory zaznamenaji pohyb magnetu smerem nahoru a v elektromagnetu nahore se zvysi sila elektromagnetu a tim brzdi pohyb kola smerem nahoru. Cim vys je magnet, tim vetsi odpor klade elektromagnet. Kolo se pomalu zbrzdi a stejnym zpusobem se zase vrati dolu... (upozornuju,, ze takhle jsem si to predstavoval ja, takze nevim nakolik se to bude lisit, ale princip by mel byt podobnej... Mohlo by to vypadat takhle😒br />
Elektromagnet (horni)


Magnet
||
||
Elektromagnet|| (dolni)
||
||
||
KOLO
Tak schválně... Kdo to koupí první?
jen nepatrne vylepsene Magnetic Ride Control od Cadillacu. at se vrati k reprakum. to mu jde lip nez privlastnovani si uz nekolik let pouzivanych technologii
Myslim ze Cadillac ma (v clanku zminovane) magnetorhelogické tlumice, v nichz jsou vlastnosti kapaliny meneny pusobenim magnetickeho pole. Viz treba [odkaz]
V tlumicich Bose zadny olej neni, takze to jisty pokrok kupredu je.

Ad neodpruzene hmoty/zivotnost atd. z prispevku vyse - to je jiste sporne, ale ne zcela beznadejne. Vzhledem k sirokym moznostem takovy tlumicu, se asi najdou firmy ochotne investovat do dalsiho vyvoje (a nemusi to byt jen OA).

Adaptivni funkce by napr. mohla byt snadno provazana s dalsimi systemy (viz Opelovo IDS Plus) a pak by se dalo cekat vedle lepsich jizdnich vl., vysokeho komfortu, take zkraceni brzdne drahy v radu nekolika metru.
Měl jsem na mysli tuto větu😒br /> "Nový aktivní podvozek již nespoléhá na zákony hydrauliky ale na ..... a elektromagnetismus."

Ale tak je tomu v GM (cadillac) uz roky. Tohle jsem chtel rici.

Ovsem chytraci jako Yaroukh a TN se potrebuji posmivat, aby si vylepsily nazor na sebe sama.
cekal jsem, kolik "vedcu" to tady zase zpochybni (na zaklade jednoho clanku a svych znalosti, ktere nejspis maji z webu)
Jo jo, škoda jen, že ti vědátoři nedají své geniální mozky k dispozici automotive industry... z reakcí pod odbornějšími články se vždy najde takové množství průlomových techniků a vynálezců, až se jeden diví...
pokud svuj mozek nakonec uplatnim zrovna v automobilovem prumyslu, rozhodne to nebude v nejakem prihlouplem tuningu (viz vas e-mail). opticky tuning pouze kazi puvodni design a technicky je dobry leda pro porusovani silnicnich zakonu.
Jasne ty vedatore
vždyť se neumíš ani podepsat. tak neotravuj.
:yes: