viem ze u touaregu je pneumaticke pruzenie ale nie som si isty ci je to to iste ako tie "elektronicke" tlmice.
no a MB trieda S ma tiez pneumaticke uz od roku 98 ale zase neviem ci je to tiez elektronicke...mozte ma informovat?
0
Ne, Pneumatické odpružení je něco jiného než aktivní tlumiče. Vozidla s pneumatickým odpružením dnes stále ještě využívají kapalinové nebo plynokapalinové tlumiče pro tlumení.
V budoucnu je určitá naděje na zavedení vzduchových pružících jednotek, které již nebudou mít uvnitř vestavěný hydraulický tlumič. Úlohu tlumení převezme také vzduch, který bude procházet škrtícím prvkem podobné konstrukce jako v dnešních tlumičích. To přinese řadu výhod (zjednodušení konstrukce této skupiny, žádný tlumičový olej-nulové riziko úniku kapaliny, možnost měnit odpor škrcení elektricky nastavitelným členem, kolem kterého nebude kapalina ale jen vzduch), ale také problémy (vysoké pracovní tlaky vzduchu, energeticky náročný kompresor, utěsnění systému, provozní bezpečnost)...
0
Takže stejně tak je na tom i audi allroad? To může měnit výšku podvozku.swkotor.ini A co BMW5, které má podvozek odolný proti naklánění? Tam je co za technologii?
0
a co volva? S60R a teraz aj novsie S80 myslim maju Skyhook....
0
Tak to je narez, uz sa tesim na moje buduce Stilo (zhodna platforma s Astrou), uz moje sucasne ma excelentny podvozok, co to bude robit v buducej generacii ?!
0
neviem co moze mat spolocne stilo s astrou... aj keby mali spolocnu platformu, tak to v ziadnom pripade neznamena ze budu mat aj tie iste tlmice. ani do vsetkych astier sa nedavaju aktivne tlmice...
0
Neviete aka je zivotnost tychto tlmicov, aka je cena pri ich vymene? Ma to nejaku samodiagnostiku?
no a MB trieda S ma tiez pneumaticke uz od roku 98 ale zase neviem ci je to tiez elektronicke...mozte ma informovat?
V budoucnu je určitá naděje na zavedení vzduchových pružících jednotek, které již nebudou mít uvnitř vestavěný hydraulický tlumič. Úlohu tlumení převezme také vzduch, který bude procházet škrtícím prvkem podobné konstrukce jako v dnešních tlumičích. To přinese řadu výhod (zjednodušení konstrukce této skupiny, žádný tlumičový olej-nulové riziko úniku kapaliny, možnost měnit odpor škrcení elektricky nastavitelným členem, kolem kterého nebude kapalina ale jen vzduch), ale také problémy (vysoké pracovní tlaky vzduchu, energeticky náročný kompresor, utěsnění systému, provozní bezpečnost)...