Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Maserati MC 12: převlečené Enzo za 21 miliónů

18 komentářů

Správný supersport musí chytit za srdce svým vzhledem, výkony, aurou - prostě musí být něčím jedinečný. To ovšem není tento případ zcivilněného Enza - aspoň dle mého skromného názoru a pokud by vedle tohoto vozu stála povedená replika AC Cobra 427, tak sednu právě do ní. Jsem zvědav, zda někdo za dvacet třicet či čtyřicet let po vzniku MC12 bude vyrábět jeho repliku.
Souhlas...Ale ještě jedna věc...Každej tu MC12 přirovnává k Enzu...Technicky to možná bude podobný ale designove je to mírně upravené FERRARI F50 jak vyšitý....Enzo podle mně vypadá úplně jinak...
Enzo není estetický skvost, ne každému se líbí vzhledem, snad ve vetšině případů svými výkony, ale zase je jeho vzhled tak nějak jedinečný, i když ne žádoucí. Se srovnáním s F50 - souhlasím, jenomže i ta stará F50 je nějak hezčí než Maserati (na slunci a ve žluté )
Pravda. Tomu autu chyba prilis vela na to aby bolo ziaduce. A vyhlasenie Maserati, ze auta budu ponuknute prednostne tym na ktorych nezvysilo Enzo - no, ja by som s vdakou odkracal. Nie ze by bolo Enzo krajsie, ale ta image Ferrari je niekde inde ako Maserati. Hlavne ak u Maserati pridu s niecim co vobec nevystihuje charakter znacky - uz davno, davno nevyrobili exkluzivny supesport. A takyto navrat nebol prave najstastnejsi.
Na druhu stranu: to auto vzniklo len preto aby projekt MCC mohol byt homologovany. Aj tak si myslim, ze vacsina produkcnych MC12 skoni vrukach sukromnych teamov v sampionate GT.
radsej sa mali pustit do nejakeho SUV alebo sedanu vyssej strednej triedy urcite by z toho mali vecsi zisk a image automobilky by to tiez prospelo
jenomze tady prave nejde o to ze by meli vetsi zisk, ale o jistou exluzivitu znacky...
To je mozne, ale tu ide o business a vychodiskovy model pre homologizaciu na sampionat GT vozou, pripadne LeMans, kde by malo toto auto robit dobre meno ako Maserati tak materskemu Ferrari... A na to to auto vyzera bolo vyrobrne a je dobre
Kdyby neubrali vykon tak by to nebylo spatny. Ja bych radsi zvolil Murcielago, ktery je trikrat levnejsi a ma zhruba stejny parametry!
Mam ten pocit, ze ani jeden z Vas jeste Enzo nevidel. Ja jsem mel moznost videt Enzo uz nekolikkrat, ale nadseny jsem z nej nebyl. Mercedes SLR nebo Carrera GT ho podle me strci do kapsy bez problemu. I tyhle auta jsem videl a mel moznost si do nich i sednout. Nedavno si muj otec koupil Maserati 4200 Cambiocorsa a muzu rict, ze si ani v nejmensim neumite predstavit, co to auto dokaze a jaky je v tom feeling. Takze pokud chcete takove auta posuzovat, tak na to prvni musite mit - jinak se chovate jak decka...
nemohu nez souhlasit!!! Dyt to Ferrari ma dnes uz skoro kazdy, co je na nem exkluzivniho????dle meho skromneho soudu ma jmeno Masserati mnohem lepsi zvuk, nez Ferrari, Porsche atd.!!!!
ty se zrejme v autech moc nevyznas co?si asi dost automobilove nevzdelanej,kdyz prohlasis ze enzo ma skoro kazdej!ty blazne,na trh se jich dostalo jenom 399!a jedno ma este samotny ferrari....
Neumíš číst Ne hnusné (ale výkonné) Enzo má každý, ale Ferrari má každý. A když tohle srovnám s Enzem, tak jednoznačně beru MC12
na Skodu 120 namalovat dva bile prihy zepredu dozadu? dostanete jedinecny skvost za zlomek ceny! a nejake Ferrari? a Maserari?
po přečtení předchozí diskuse to vypadá, že budu mít odlišný názor na vzhled enza - líbí se mi
ovšem tohle maserati designem a krásou nesahá enzu ani po kotníky-je ošklivé!
Ale pánové, vy se tady dohadujete, jako kdyby každý měl v garáži ať Enzo nebo MC12. A přitom nemáte, teda aspoň si myslím, ani jedno z těchto aut, o kterých si valná většina lidí může nechat pouze snít.
Dále chci reagovat na víkon tohoto auta. Myslím si, že kdyby vás někdo posadil do tohoto auta a řekl jeď, tak bychom stejně všichni jeli jako po... se strachem, abychom tento skvost nerozmlátili v první zatáčce. A jestli má auto 465 nebo víc kW, tak většina řidičů nevyužije ani polovinu plného výkonu vozu. A nebo využije a bude jako řizená střela a bude svou jízdou ohrožovat nás, obyčejné řidiče v obyčejných vozech.
A pokud jde o vzhled a o to zda Ferrari nebo Maserati asi bych se přiklonil k tomu, co by na mě zbylo. Obě tyto značky mají jméno, obě se vyznačují exkluzivitou a tradicí a kdybych měl jakékoliv auto z jejich produkce byl bych šťasten jako blecha. Ale hlavně na toto auto nebo jiné v této kategorii nemám a ani během života mít nebudu. I když posezení v supersportu jsem již zažil a svezení v něm též. A to se jednalo "pouze" o Lamborghini Countach ...
takovy detail - vetsina lidi neumi pouzivat ani F1 razeni, takze by jen proslapovali na volnobeh - jak jsem rekl, muj otec vlastni Maserati 4200, ,tak vim, ze je dost tezke se naucit s timhle radit - zacatky jsou tezke... vypada to lehce, ale je to o necem jinem. pozitek z jizdy je pak ale lepsi. Nemenil bych ho. mel jsem co delat abych na zacatku tech 390koni, ktere jsou u toho auta k dispozici uridil, takze vim, co asi dela MC12... co se tycee Enza - ten kdo tu rikal, ze tu je nekdo automobilove nevzdeelany, tak asi nevi, ze Enzo se vyrobi jen v 349 kusech - 3 z dosud vyrobenych meli uz havarku - jedno bylo po vybuchu... vyrobi se jich stejny pocet kusu jako F50...
Jenom maly update uz 4Enza jsou zborene podle : [odkaz] )
Prosím Vás pánové ! Myslím si, že je jednoduché skrytizovať čokoľvek, aj Enzo aj Maserati. Kto chce, spôsob a dôvod si najde. Ja si myslím, že dnes sa viac aút podobá (kufrom, svetlami ...) a preto to nie je dôvod na degradáciu toho, alebo toho auta. Ja beriem toto Maserati ako jedinečný kus (typ) a poviem Vám, že sa mi páči a je nádherné. Prácu dizajnérov by som preto neurážal, sám by som to nedokázal ani nakresliť. Takže budte trochu sebakritický. A výkony aj tak nikdy nevyužijeme. Ide skôr o image auta a to Maserati má na "Jednotku"! Čo sa týka Enza, tak to je prvé Ferrari, ktoré sa mi nepáči, ale neodsudzujem ho.