Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Centimetry mezi životem a smrtí

Využil jsem unikátní možnosti přinést nezprostředkované zážitky z havárie, která se stala těsně před mým, taktak zastavivším autem. Obešla se naštěstí bez obětí, tak mě snad nebudete podezírat z hyenismu.
Zpět na článek
14. 7. 2004 23:00
neregistrovaný "Bildr"
14. 7. 2004 23:47
neregistrovaný "Ada"
15. 7. 2004 11:53
neregistrovaný "d.aemon"
15. 7. 2004 11:54
neregistrovaný "d.aemon"
30. 7. 2004 12:57
neregistrovaný "SCHELBY GT500"
15. 7. 2004 00:36
neregistrovaný "Tomáš Němec"
16. 7. 2004 15:40
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 15:46
neregistrovaný "Uncle Duke"
19. 7. 2004 20:55
neregistrovaný "Looyne"
19. 7. 2004 20:56
neregistrovaný "Looyne"
16. 7. 2004 22:51
neregistrovaný "anonym"
15. 7. 2004 07:17
neregistrovaný "anonym"
15. 7. 2004 08:49
neregistrovaný "branov"
15. 7. 2004 10:04
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 13:39
neregistrovaný "HUFUH"
15. 7. 2004 15:48
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 16:33
neregistrovaný "Clepino"
15. 7. 2004 17:40
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 12:31
neregistrovaný "HUFUH"
16. 7. 2004 13:17
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 10:40
neregistrovaný "Dan"
16. 7. 2004 13:11
neregistrovaný "DaD"
16. 7. 2004 16:41
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
15. 7. 2004 12:12
neregistrovaný "dovatron"
15. 7. 2004 12:48
neregistrovaný "Alibaba"
15. 7. 2004 13:39
neregistrovaný "Kapr"
15. 7. 2004 14:13
neregistrovaný "Skyline"
15. 7. 2004 15:55
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 17:17
neregistrovaný "Alibaba"
15. 7. 2004 13:49
neregistrovaný "HUFUH"
23. 7. 2004 11:42
neregistrovaný "david"
15. 7. 2004 13:21
neregistrovaný "herodes"
15. 7. 2004 22:14
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 22:36
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 22:43
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 23:05
neregistrovaný "Krap"
16. 7. 2004 13:00
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 13:06
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 13:12
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 14:18
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 15:23
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 13:19
neregistrovaný "DaD"
16. 7. 2004 16:15
neregistrovaný "Krap"
16. 7. 2004 16:35
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 18:51
neregistrovaný "HELIX"
19. 7. 2004 21:00
neregistrovaný "BRAX"
15. 7. 2004 22:23
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 10:13
neregistrovaný "bechy"
16. 7. 2004 10:38
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 12:37
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 12:51
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 14:27
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 14:43
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 15:02
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 15:39
neregistrovaný "synovec"
16. 7. 2004 15:46
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 16:09
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 16:30
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 16:45
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 16:57
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 14:48
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 15:15
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 16:20
neregistrovaný "Tony"
16. 7. 2004 23:03
neregistrovaný "anonym"
19. 7. 2004 09:21
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 16:29
neregistrovaný "Duckee"
16. 7. 2004 17:11
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 11:47
neregistrovaný "svagrova"
16. 7. 2004 14:36
neregistrovaný "Svagr"
16. 7. 2004 14:44
neregistrovaný "synovec"
16. 7. 2004 19:45
neregistrovaný "ufi"
16. 7. 2004 22:55
neregistrovaný "zigisek"
17. 7. 2004 00:20
neregistrovaný "KFL"
19. 7. 2004 01:11
neregistrovaný "Majo"
17. 7. 2004 16:48
neregistrovaný "Občan Bubák"
18. 7. 2004 23:20
neregistrovaný "KFL"
18. 7. 2004 18:52
neregistrovaný "V.H."
19. 7. 2004 13:26
neregistrovaný "dochtor"
19. 7. 2004 15:46
neregistrovaný "KFL"
19. 7. 2004 16:20
neregistrovaný "Vladimír Hejduk"
19. 7. 2004 21:06
neregistrovaný "Looyne"
21. 7. 2004 11:35
neregistrovaný "Maca"
21. 7. 2004 12:25
neregistrovaný "lub"
23. 7. 2004 10:33
neregistrovaný "Lite"
23. 7. 2004 10:34
neregistrovaný "Lite"
20. 12. 2004 18:19
neregistrovaný "anonym"
neregistrovaný "Bildr"
14. 7. 2004 23:00
bez titulku
jsem ještě řidičem neřidičem ... mám za sebou teprv několik hodin autoškoly, už za těch pár hodin jsem měl několikrát strach ... ne z rozjíždění do kopce nebo podelnýho parkování ... obavy ve mě vyvovaly někteří agresivně předjíždějící řidiči, a to i přes to, že jsem jel max. povolenou rychlostí a nijak jsem nebrzdil provoz, přesně tak jak to popsal autor ve článku ...
už za těch pár hodin jsem poznal, že když vidím v zrcátku někoho, kdo se ke mě * 50tka ne-50tka, tak zajedu ke krajnici, nechám se předjet, a v duchu si říkám "jen si jeď vole, já se na to mám moc rád..."
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Ada"
14. 7. 2004 23:47
Re: bez titulku
Hlavne, abys si na to sve predsevzeti vzpomnel, az ujedes prvnich 20 tis km a budes mit pocit, ze jsi uz Velky ridic, ktery vsechno zna, zatimco ti stari paprdove jsou zbytecne pripos..ni.
Fakta jsou takova, ze clovek se ridicem stava az tehdy, kdyz ujede ten svuj prvni pulmilion km.
neregistrovaný "d.aemon"
15. 7. 2004 11:53
Re: bez titulku
Jo, s tímhle nelze než nesouhlasit. Jezdím už 11 let denodenně (ne dlouhé štreky, ale zato po městě v provozu) a považoval jsem se za dobrého řidiče. Ale stačila vteřina nepozornosti při složité situaci na nepřehledné křižovatce a už jsem přišel o nárazník a světlo :((( Marně jsem si v hlavě neustále přehrával tu scénu a snažil se zjistit "odkud se tam sakra to auto tak najednou vzalo"... :) On, naštěstí pro mě, neměl na autě nic.
neregistrovaný "d.aemon"
15. 7. 2004 11:54
Re: bez titulku
Omluva: s tímhle nelze než souhlasit.
neregistrovaný "SCHELBY GT500"
30. 7. 2004 12:57
Re: bez titulku
a to si este nevidel tie hovada na slovensku za volantom liazky s privesom co obiehaju cez dvojitu plnu v totalne neprehladnej zakrute
neregistrovaný "Tomáš Němec"
15. 7. 2004 00:36
bez titulku
Mercedes se pachtí s naklápěním kol a prezentuje to jako horkou novinku a Fiat to uměl už v roce klacek, jak koukám :-)
Celkem nechápu, jak se mohl dostat do takového smyku, pokud nebylo totální mokro. A stejně tak mi není jasné, jakto, že na to nestihl zareagovat... Kažodpádně dobře, že se mu nic nestalo, ale kéž by mu dali pěkně mastnou pokutu nebo sebrali řidičák :-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 15:40
Re: bez titulku
Ty jseš taky uplnej blbeček, co??? Proč by mu měli dát pořádnou pokutu nebo sebrat řidičák??? Řidičák má a pokutu nedostal - nebyl duvod !!!!!.......je vidět, že ti to nikdy neustřelilo na kolejích !!!!!
neregistrovaný "Uncle Duke"
16. 7. 2004 15:46
Re: bez titulku
Teď si nejsem zcela jist jestli byl předchozí příspěvek myšlen ironicky nebo doopravdy . Dát pořádnou pokutu a sebrat řidičák by mu měli za to, že ignoroval pravidla a ohrozil sebe i ostatní. na silnici je bohužel fakt válka.
neregistrovaný "Looyne"
19. 7. 2004 20:55
Re: bez titulku
Nevím co měl řidič ignorovat, ale jestli sem to dobře pochopil, tak sem se tady v diskuzi dočetl že na místě nebyl ani zíkaz předjíždění ani 30tka, takže jestli je tady psáno že jel někde kolem 60, tak si myslím že přestupek o 10km/h není ignorace pravidel ! Ale je to jen můj subbjektivní názor, u nehody sem nebyl a vyvozuji důsledky z této diskuze.
neregistrovaný "Looyne"
19. 7. 2004 20:56
Re: bez titulku
Jo a že ohrozil sebe, nevím trošku se v předpisech pohybuji, ale co vím tak sebepoškozování není trestní čin :-)
neregistrovaný "KAM"
15. 7. 2004 07:03
Dalsi z tech, co si myslel, ze fyzika neplati pro vsechny...
Dalsi idiot, ktery pri fyzice nedaval pozor - zakon setrvacnosti, mez adheze, reakcni doba atd... To vsechno jsou veci, ktere se nedaji "o***" pneumatikama s nizkym profilem...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 22:51
Re: Dalsi z tech, co si myslel, ze fyzika neplati pro vsechn
Nevím proč mě nazíváš ***m a vůbec nevím proč meleš o tom že sem při fyzice spal, háhodou na fyziku jsem byl vždycky mezi těma lepšíma !!!
neregistrovaný "anonym"
15. 7. 2004 07:17
bez titulku
Tak, tak a tady je vidět proč se němci těchto pneu zbavují ještě před úplným sjetím (tzv. na znaky) protože jsou nefunkční nebo hůře funkční daleko předtím - bohužel u nás to neplatí. Tím sem nechtěl říct, že za tuto nehodu může pneu,ale..
Abych se vrátil k původní otázce myslím že az to může arogance řidičů - a možnost dělat ze sebe velkého ..., který na to má.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "branov"
15. 7. 2004 08:49
Preco ?
Osobne si tiez myslim, ze na cestach je plno zbytocnych havarii. Preco sa jazdi u nas ( na Slovensku ) tak divoko ? Mal som moznost jazdit aj v Cechach a mal som pocit, ze tam je to o nieco lepsie. Preco tomu tak je ? Mam teroriu o zacarovanom kruhu. Jazdi sa preto tak, lebo policia priestupky prehliada. Aj ked niekoho chytia za rychlost alebo nebodaj za alkohol, vzdy sa to da nejako dohodnut. Vysledok je, ze vsetci su spokojny a tvarime sa, ze sa nic nedeje. Kym policia nebude trestat za porusovanie pravidiel cestnej premavky vsetkych, ktory si to zasluzia. Ak bude vacsina arogantnych vodicov vediet, ze sa im nic za ich styl jazdy nestane, tak sa ich spravanie nikdy nezmeni ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 10:04
bez titulku
Chran buh, ze bych se chtel zastavat onoho mladika, ktery tak ukazkove "upravil" svuj vuz. Ale poctive si priznejme, ze smysluplnost dopravniho znaceni v CR je na povazenou. Kolik kazdy zname mist, kde je dopravni znaceni postavene uplne na hlavu Mozna, kdyz budou ridici obecne vnimat, ze dopravni znaceni je delano skutecne hlavou s cilem zabezpecit bezpecny provoz, tak i druh ridicu jako byl onen mladik bude vnimat toto znaceni jako neco co mu ma skutecne pomoci bezpecne jezdit po silnici.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "HUFUH"
15. 7. 2004 13:39
Re: bez titulku
bohuel musim souhlasit ... ma uplne stejny dojem ... jesdim hodne opatrne, ale obcas je znacka 30 km opravdu na uchylnem miste :(
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 15:48
Re: bez titulku
Ale zato mas jednu jistotu. Urcite u ni stoji mestskej nebo statni policajt s radarem
neregistrovaný "Clepino"
15. 7. 2004 16:33
Re: bez titulku
Nemyslim si, ze je to znaceni u nas az tak v neporadku. Nekde sice obcas zapomenou nejakou 30 jeste 14 dni po tom, co nekde opravovali kousek silnice, ale urcite to neni o tom, ze by vetsina omezeni byla zbytecna.
Spis mi prijde, ze je to zase trosku podobne s tim, ze se nekterym 50 zda prilis malo ..., kdyz nekdo da 70 tam, kde by mohlo byt 90, tak se "cesky super ridic" akorat nastve a stejne to ignoruje.
Ridit by se melo bez emoci, ale kdyz vidim na silnici mimo mesto predjizdet lidi, kteri proste doufaji, ze jim auto v protismeru udela dost mista, tak to teda pekne nadavam. Cesi jsou proste za volantem arogantni namysleni idioti. Aapon VETSINA z nich obcas naprosto zbytecne specha a dat nekomu prednost. kdyz zrovna nemusi, to je u nas taky temer neznamy pojem.
Jezdeni na silnicich na zapad od nasich hranic, nebo treba ve Skandinavii je uplne lek na nervy na rozdil od toho, jak to vypada u nas...
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 17:40
Re: bez titulku
To neni o "zapomenutych" 30! To je o celkove koncepci znaceni. Take nikdo netvrdi, ze jsou omezeni zbytecna. Z principu jsou nutna, ale jejich aplikace je vic nez zvlastni. Co se tyka docasneho znaceni pri opravach komunikaci, tak to je kapitola sama pro sebe. Dobra polovicka je znacena jen aby se nereklo a vubec nepostihuje rozsah opravy, tomu primerene znaceni a hlavne delku opravovaneho useku K tomu davani prednosti kdyz nemusis, nezlob se na me, ale to je opravdu kapitalni blbost! Kdyz jedes po hlavni a z vedlejsi chce vyjet auto a ty gentlemasky zabrzdis, tak primo ohrozujes vsechny ostatni! Prave proto jsou tu ta pravidla po jejichz dodrzovani vsichni volaji. Prosim, neargumentuj tim, ze nikoho neohrozis, kdyz dodrzi "bezpecnou vzdalenost a primerenou rychlost". Souhlasim s tebou, ze na silnicich je nutne byt slusny, ale vytvaret vlastni gentlemanska pravidla nad ramec vyhlasky je stejne nebezpecne, jako ji porusovat!
neregistrovaný "HUFUH"
16. 7. 2004 12:31
Re: bez titulku
OPRAVY: sere me ze kolikrat jedu kolem uzavreneho useku a zadny delnik neni videt, za by snad na oprave praoval ... uzavirka trva 5x dele nez by musela a tim se celkove zpomaluje doprava :((((((((
GENTLEMAN: no spis jde asi o to, ze kdyz treba vjizdim na dvouproudou silnici po niz jede jedine auto v pomalem pruhu, tak by bylo prijemne, kdyby prejel do rychlejsiho pruhu a nechal me najet, ale to zamozrejme 99% lidi nedela :((((((
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 13:17
Re: bez titulku
100% souhlas!
neregistrovaný "Dan"
15. 7. 2004 10:40
silenci
Mam relativne dobre, vikone a nove auto. 200km na nem neni problem. Ale ja to praktikuju pouze v nemecku. Ale mam zname a pribuzne v Praze, ktery jsou schopni tu samou rychlost vytahnout na kterekoliv rovnejsi prazske ulici ci silnici. Znacne me to nervuje, ac s nimi v tom aute ani nemusim byt. Vazne mi vadi jak dokazou byt nekteri lide bezohledni a je mi docela na nic z toho ega a hormonu ktere z nich odkapavaji kdyz to auto toci do maxima motoru a fyziky co se jizdy na dlazebnich kostkach tyce...
Pitomci, jinak se to rict neda...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "DaD"
16. 7. 2004 13:11
Re: silenci
Pitomec je ten kdo psal tento člátek... Typický egoistycký řeči a laciná gesta typu "30je max. bespečnou rychlostí" Vypadá to že pisálek je majitelem vytuněné Felicie a to jen vzhledově, který byl předjet starším vozem, což zřejmě nepřenesl přes srdce... tak se chtěl podle pomstít jinak.
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 16:41
Re: silenci
Děkuji za sérii komplimentů a věcný příspěvek :))
Značka pisálkova auta není podstatná, jedná se o starší vůz nižší střední třídy se sedmdesátikoňovým motorem a zcela bez jakýchkoliv tuningových úprav. Preventivně podotýkám, že je v perfektním technickém stavu a vzhledem k tomu, že mám možnost si často zajezdit se špičkovými auty, skutečně nemám zapotřebí si ničit vlastní auto a riskovat život při městských honičkách.
Zmíněný článek rozhodně nebyl míněn jako pomsta, ale varování ostatním. Jde mi totiž o to, svým dílem přispět ke zlepšení situace na silnicích a tento způsob je podle průzkumů docela účinný.
neregistrovaný "dovatron"
15. 7. 2004 12:12
spěch
Jo jo když vidím řidiče který mě na mokru nebo sněhu předjíždí stovkou říkám si ten asi nikam nespěchá a bohužel víc něž bych si přál jich pak míjím v příkopě nebo sloupu. Kdo někdy jel z Pohořelic do Znojma tak se asi nediví proč je celých 30 km lemovaných jedním křížkem za druhým.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alibaba"
15. 7. 2004 12:48
blbci, hovada a ti ostatní...
Před malou chvílí jsem se dozvěděl, že kamarádův známý měl vážnou nehodu. Ve Fabii vrazil do stromu ve 130 km/h. V autě bylo víc lidí, on byl jediný nepřipoutaný a před nehodou měl k obědu "nějaký to pivko". Leží v Hradci na JIPce, s několikrát zlomenou lebkou a poškozený mozek. Jel v moderním autě, byl to normální člověk a stejně tak mu připadlo normální, řídit po pití a ještě bez pásů. Člověk si řekne, že si za to může sám, ale naše společnost si takové řidiče vychovává sama. Autoškoly (samozřejmě ne všechny) jsou nedůsledné, nejen v teoretických znalostech svých žáků, ale co je důležitější, i v jízdách. Je až s podivem, kdo všechno dostane řidičák přes známého, nebo kvůli sympatiím. Mladý řidič tak nemá možnost osvojit si základní bezpečnostní návyky. Starší generace však nezůstává pozadu, trpí jiným problémem. Jeden můj bývalý spolupracovník (57 let) nedovedl pochopit, proč po něm chci aby rozsvítil světla ve dne. O pásu ani nemluvím, dostalo se mi odpovědi, že slyšel o člověku, který díky zapnutému pásu přišel o život. Byl jsem zklamaný, že jinak zodpovědný člověk věří takovým hloupostem.
Chtěl bych také reagovat na kritiku rychlé jízdy. Je velmi důležité jakým stylem člověk jede, zda tím někoho omezuje (nebo přímo ohrožuje), nebo prostě jede svižně. Člověk zvyklý na Favorita si težko představí, že je možné jezdit i 250, celkem relaxovaně a v klidu. Nemám na mysli nějaké závodění, ale rychlé cestovaní.
Když sečtu dohromady rozšířené mýty o řízení, stav komunikací, průměrný věk vozového parku kolem 13 let a bezohlednost (a tupost) velké části českých řidičů, jsem rád, že ještě žiju.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Kapr"
15. 7. 2004 13:39
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
Kámoše je mi líto.
Máš ABSOLUTNÍ pravdu co se týče autoškol. Jsou nedostatečné a divím se Šimonovskému, že řeší pokutování řidičů a neřeší výchovu řidičů. ( Ve Světě motorů jsem četl, že v severské zemi (teď nevím jaké) se každá smrtelná nehoda řeší v parlamentu - řekl Šimonovský. Ale nedodal, že naše autoškoly ve srovnání s jejími jsou výrobnou teroristů. A naše silnice s jejími se nedají srovnat.)
Taky mi připadá, že každý může mít řidičák. Prostě se musíme smířit s tím, že každý nemůže mít řidičák.
A co se týče rozsvícených světel ve dne.
A TEĎ ČTĚTE VŠICHNI.
NESVÍTÍM PRO DRUHÉ ALE PRO SEBE, ABY SE Z KOLONY NEVYŘÍTIL ŠÍLENEC A NESUNDAL MĚ JEN PROTO, ŽE MĚ PŘEHLÍDL!!!!!!!!!!
Stává se mi, že sem tam přehlídnu nesvítící auto. Prostě zvyk ze zimy (nesvítí stojí). To neznamená, že ho nabourám. Prostě ho zaregistruji mnohem později něž kdyby svítil.
Ten kdo se nepoutá (nepočítá objektivní důvody) by neměl mít volební právo ani rodinu. Je to kruté ale pravdivé. Když už se chová bezohledně k sobě, jak se asi bude chovat k druhým lidem?
Proti svižné jízdě nic nemám. Ale v obci se prostě musí jezdit max. 50km/h a žádných 60km/h se ještě toleruje – houby, houby. V obci jsou přechody pro chodce a lidé. A víte jak lehce a nenuceně zabrzdíte před přechodem pro chodce z 50km/h na nulu když uvidíte nepozorného chodce? Velmi snadno.
neregistrovaný "Skyline"
15. 7. 2004 14:13
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
Nezbyva, nez zareagovat:
Kamose mi lito neni, klidne at chcipne, ani tech, co s nim jeli, pokud vedeli, ze pil. Predstava, ze takovej * sejme nekoho z me rodiny me dokaze pekne vytocit. Takze pokazde, kdyz nejakej ozralec trefi strom a zabije jen sebe, reknu si, ze je o jednoho * na silnicich min.

A pokud jde o prechody pro chodce - dat chodcum absolutni prednost byla velka, velka chyba. Ja bych udelal Krystofa na chodce, tech dementu, kteri lezou do silnice bez rozhlidnuti ("mam prednost, tak co") je vic nez dost. Pritom to rozhlidnuti zabere jen chvilku, ale zastavit auto, jedouci i jen tech 50, proste na 5 metrech nelze. Proste kdyz chodec leze, kam nema (na silnic), mel by vedet, ze si ma davat pozor. Ja taky nejezdim po chodniku, a kdyz ano (najezd k panelaku pri nakladani neceho vetsiho), tak tam snad vjedu jako king, lidi nelidi?
neregistrovaný "mates"
15. 7. 2004 15:55
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
S tema chodcema je to o to horsi, ze nemaji absolutni prednost! To jenom "skvela" ceska media to neustale tak prezentuji Bohuzel u nas neplati, ze chodec a cyklista jsou stejnymi ucastniky dopravniho provozu jako ti "*" v autech. Nikdo po nich nevyzaduje stejne povinnosti jako po ridicich (i kdyz je maji) a kazdy zna jen jejich prava
neregistrovaný "Alibaba"
15. 7. 2004 17:17
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
Je mi líto každého zničeného života, tím spíš mladého. Udělal chybu a bude za ní pykat do konce svého života. Lepší než mu nadávat, je ponaučit se. Osobně bych taky tvrdě trestal alkohol za volantem - klidně vězení a ztráta řidičáku ve všech případech. Omluvu to prostě nemá.
Taky tu někdo psal, že nesvíti: JSI IDIOT!!! Kecy o tom jak někoho uvidíš, by si rádi poslechli lidi, kteří ho neviděli...(a už neuvidí)
Souhasím na sto procent, že politika vlády vůči chodcům je přímo debilní a dementní a kravská a zasloužila by pár facek. Asi každý si vybaví dost míst, kde je přechodů jak nas... Místo, aby se lidé kteří to vymýšlí, snažili přechody zredukovat (jako všude ve vyspělých zemích), vesele čmáráme na silnice nové a nové. Za komfort platíme životy našich dětí, v tom na nás jen tak někdo nemá...
neregistrovaný "HUFUH"
15. 7. 2004 13:49
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
jen nesouhlasim s tim, ze jde jen o ceske ridice ... spis myslim, ze jde hlavne o frajirky at jiz mlade ci starsi ... me napriklad jednou sejmula na ceske dalnici parta nemeckych floutku ... ridic machroval a chtel me predjet tim stylem, ze v posledni chvily trhl volantem aby prejel do rychlejsiho pruhu ... to se mu nevyplatilo, protoze to nezvlad a najel do svodidla, ktere ho samozrejme odmrstilo na me :( ... jeste dodavam, ze to bylo v noci a prednami ani zanami nebyla jina auta, takze mel dost casu na to aby me predjel normalne ...
neregistrovaný "david"
23. 7. 2004 11:42
Re: blbci, hovada a ti ostatní...
Jen jestli jsi nejel v prostrednim pruhu na volne triproude dalnici. To bych te sestrelil taky.
neregistrovaný "herodes"
15. 7. 2004 13:21
bez titulku
Podle me je to tim ze papiry dostane kazdej blb (vcetne me), podle me by kazdej kdo chce ridit mel udelat naky psychotesty (tuna pohybujici se 100 km/h uz je docela slusna zbran ne?) ono samozrejme kdo by ty papiry chtel tak by je asi dostal ze (podmazat se da v CR snad cokoliv), takze me vpodstate nic kloudnyho nenapadlo, snad jen ze kazdy musi zacit u sebe:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 22:14
A co pomoc ????????
Nevim jak to popsat.Jel jsem take kolem teto nehody.Na vlastni oci jsem tu nehodu nevidel,ale jen jeji nasledky
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 22:36
Re: A co pomoc ????????
Ta nehoda se stala memu kamaradovi.Nechci ho ani nijak obhajovat ci mu ublizovat tim,ze budu rikat jak jel ci nejel podle predpisu.Sam touto oblasti projizdim obcas.Jsou tam koleje a ty jsou v zatackach dosti zradne az tak,ze i kdyby jel tak jak mel jet,tak ho to muze vynest a odhodit.Ale to jsou uz veci,ktere ma resit nekdo jiny a ne mi.Ale zarazi me jedna vec.Znam pozadi teto nehody.Jel jsem kolem potom,co se to stalo.Uz tam byla Policie a sanitka.Chtel jsem i zastavit,abych zjistil podrobnosti o stavu kamarada a taky mu nejak opomoct,ale urcite by me Policie vykazala od te nehody.A proto se ptam.Kdo to fotil? Poskytl zranenemu pomoc? Kdyby aspon ty SPZ zaretusoval,aby to tolik nebylo do oci.Vzdyt i jemu se to bude stale vracet a vracet.
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 22:43
Re: A co pomoc ????????
A jeste bych chtel dodat,ze jeden z dalsich kamaradu,ktery jel nahodou take kolem a zastavil u nehody,kdyz uz byla Policie na miste,tak toho prave policie vykazala od teto nehody.A ostatni nezucastnene osoby mimo Policie,sanitky a hasicu ??????????
neregistrovaný "Krap"
15. 7. 2004 23:05
Re: A co pomoc ????????
A jeste jeden dodatek.Jak pise autor clanku (evim jestli je on primý autor clanku) ale zarazi me tato veta: "Zahlédl jsem neústupný výraz mladšího řidiče, takže jsem raději zpomalil..." .Pokud jsem se spravne dival na fotky teto nehody a udelal si graficky nacrtek,tak jak je mozne ze toto bylo videt............Pan ridic asi mel vystrcenou hlavu z okna,aby bylo videt jak vypada.
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 13:00
Re: A co pomoc ????????
Mám na svém voze okna bez barevných fólií a velká nezabarvená zpětná zrcátka, ve kterých je toho poměrně dost vidět. Vzhledem k tomu, že v okamžiku, kdy mě začal řidič Cromy předjíždět byl těsně za mnou (logicky při předjíždění), měl jsem docela slušnou šanci si ho prohlédnout skrz jeho čelní sklo. Uznávám, že tato formulace je poněkud patetická, nicméně se zakládá na pravdě.
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 13:06
Re: A co pomoc ????????
Ještě poslední reakce - mám naprosto čisté svědomí, vašemu kamarádovi jsem pomoc nabídl jako první, policejní hlídce pomáhal zajistit místo nehody a fotit začal až v okamžiku, kdy byl v péči policistů a následně i lékařů ze sanitky. Zaretušovaná SPZ je otázka názoru, vzhledem k tomu, že se mu kromě poraněné ruky nic nestalo a již pár minut po nehodě byl evidentně psychicky zcela v pořádku, nemyslím si, že bych ho tím nějak traumatizoval. Kdyby to bylo jinak, tak by především tenhle článek vůbec nevyšel.
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 13:12
Re: A co pomoc ????????
Jedna věc jsou fotky, které jste zveřejnil - z nich je samozřejmě vidět, že jste nic špatného neudělal a vypadáte jako vzorný občan - druhá věc jsou fotky vyfocené, které nejsou zveřejněné.......a které jste udělal jako nechutný paparazzi :-( ..........máte smůlu v tom, že nás jelo v osudný okamžik celkem dost okolo..........a velice pochybuji o Vašem "čistém" svědomí :-(
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 14:18
Re: A co pomoc ????????
Klidně Vám pošlu i ty zbývající, tedy pokud se konečně představíte a dáte k dispozici vaše mailové spojení. Btw, nedá mi to se nezeptat - vy tvrdíte, že jste mě viděl, jak místo poskytování pomoci fotím. Pokud by to byla pravda, co jste zrovna v ten okamžik na stejném místě místo poskytování pomoci dělal vy??
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 15:23
Re: A co pomoc ????????
Nechci je posilat - klidne je muzete zverejnit, ale to stejne nic neresi. Mimochodem z anonyma vystoupim az pujdu proti vam svedcit ;-)
neregistrovaný "DaD"
16. 7. 2004 13:19
Re: A co pomoc ????????
Předjel tě a utrpělo tvé ego, co???
neregistrovaný "Krap"
16. 7. 2004 16:15
Re: A co pomoc ????????
K Vasi reakci - o svedomi se nechci bavit.Je to celkem ted zbytecne.Kazdy mame nejake sve dobre i spatne stranky.O poskytnuti prvni pomoci se taky bavit nechci.Ale jedna se o otazky SPZ.Pisete,ze ,, jiz par minut po nehode byl evidentne psychicky zcela v poradku,nemyslim si,ze bych ho tim nejak traumatizoval." Nevim jak jste to posuzoval.Jan sam osobne jsem mel jednu nehodu v zahranici.Byl jsem na ceste domu.Jel jsem po hlavni silnici rychlosti 50km/h.Z niceho nic do me nabourala ridicka,ktera v tu dobu sjizdela z chodniku.Tu ranu co mi ustedrila do boku auta,kterozu jsem necekal byla docela drsna.A k memu dotazu na Vas.Sok z dopravni nehody a nasledku dopravni nehody je ruzny.Osobe,ktere sestane dopravni nehoda je skoro vzdy v soku.Sok se projevuje ruzne a nikdy nikdo nepozna,jestli ten sok pominul nebo ne.To nelze nikdy posuzovat.
A jeste jeden dodatek.Bratr mel pred tremi lety nehodu.Z bocni vedlejsi ulice do plne obsazeneho vozidla narazila opila ridicka.Po mem prijezdu k jeho nehode jsem zustal na vterinu ztuhle stat a cekal to nejhorsi.Nic se nastesti nikomu nestalo.Jen drobna poraneni.Cela posadka byla odvezena do nemocnice na vysetreni.Pak jsem pro nej jel svym vozem.Mel jsem strasne potize ho do auta vubec posadit.Byl jeste hodne v soku.Pak nastesti prijeli i policiste,kteri zacali tu nehodu vysetrovat a jedine s jejich doprovodem jsem ho odvezl domu.Pak trvalo pul roku,nez se prestal bat jezdit autem.Do dnes to ma v pameti.A nelze na to zapomenout.Tim jsem chtel rict jen to,ze nelze posoudit stav osoby v tu chvili,kdy se mu ta nehoda stala.
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 16:35
Re: A co pomoc ????????
Beru vaši připomínku, nicméně tím, že se rychle oklepal, jsem si přesto takřka jist. Docela normálně jsme se totiž po nehodě bavili, v úplně jiném tónu, než zde. Riziko latentních psychických následků jistě existuje vždy, ovšem v tomto případě bylo podle mě skutečně minimální. Nicméně cením si vašich připomínek a pokud ještě někdy podobná reportáž vznikne (upřímně doufám, že ne), tak SPZky zaretušuji.
neregistrovaný "HELIX"
16. 7. 2004 18:51
Re: A co pomoc ????????
no ,docela by mě zajímalo,jestli nepatříte mezi vyvolené na naší planetě ono pře folie je dost špatně vidět řidiči do obličeje,nebo píšete nesmysly,a snažíte se být zajímavý musím mizet ,akorát letí kolem UFO.Doufám,že ho také vidíte!
neregistrovaný "BRAX"
19. 7. 2004 21:00
Re: A co pomoc ????????
Hehe UFO ruléééz :o)
neregistrovaný "anonym"
15. 7. 2004 22:23
bez titulku
Tak jo, já jsem ten mladík v tou obstarožním fiatu s hlukem vytočeného slabého turbodieselu ... tka pro některé pokutu jsem nedostal ... pro přesně info, ujeli mi zadní kola po kolejích, když sem se vracel do svého pruhu, zareagoval jsem tím že sem se snažil otočit volant a brzdit, ale jak je vidno, už to jaksi nepomohlo, možná kdybych to neudělal, tak by šel do té brány a ne do sloupu ... jen bych chtěl říct autorovi toho článku ... a kdopak kde předjížděl ? A kdo jel kde jak rychle ?? A co udělali někteří lidi po té bouračce ?? hmm ...
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "bechy"
16. 7. 2004 10:13
Re: bez titulku
Cago, cumim a neverim svym ocim!!! Jeste ze se ti nic nestalo...
bechy z vwclubu (zeleny golf)
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 10:38
Re: bez titulku
.....muzu se k tomu jedine pridat..........je v tom spousta veci co se ten pisálek prikraslil ...........ale hlavne jedna je zasadni.........sam zastavil, vylezl z auta a misto poskytnuti prvni pomoci a zajisteni mista nehody (trojuhelnik apod.) zacal okamzite fotogragovat...........tomuhle smejdovi bych na miste rozbil cifernik a rozslapal fotak !!!!!!
..........proto vážený pane Ladislave Čermáku nejdříve by jste se měl zamyslet nad svým chováním a potom kritizovat druhé !!!!
Mimochodem - ten dotyčný řidič nedostal ani pokutu nebot nebyl duvod !!!
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 12:37
Re: bez titulku
Vážený pane anonyme, předpokládám, že jste u nehody byl, kde jinak by jste vzal tak přesné informace o tom, co se přesně stalo. V tom případě bych se vás rád zeptal, odkud jste nás pozoroval, protože já jsem tam kromě policie, hasičů a sanitky nikoho dalšího zastavit neviděl (kromě řidiče, který jel hned za mnou a zastavil jen na pár sekund).
Takže, protože jste tam zcela evidentně nebyl a díky tomu patrně nemám rozbitý ciferník a rozšlapaný foťák, vězte, že ani jeden z vašich vývodů se nezakládá na pravdě. Fotit jsem začal až v okamžiku, kdy byl řidič z vozu venku a v péči osádky sanitky, která přijela v mžiku a je velmi dobře patrná na fotografiích. O zajištění místa nehody se postarala policejní hlídka, která jela přesně v okamžiku nehody kolem (pokud jste můj článek vůbec četl, tak Vám to jistě neušlo). Dotyčného řidiče, který se zúčastnil zdejší diskuze, se můžete sám zeptat, kdo k jeho rozbitému autu přiběhl jako první a nabídl mu pomoc.
Ještě k tomu důvodu pro pokutu - asi ji skutečně nedostal a já si myslím, že i bez ní má teď starostí více než dost, nicméně - odmyslím-li poněkud obtížně definovatelné přímé ohrožení minimálně dvou dalších aut (kromě mě i dotyčnou policejní hlídku, kterou neovladatelný vůz minul jen těsně), tak co třeba překročení nejvyšší dovolené rychlosti a předjíždění na zákazu?
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 12:51
Re: bez titulku
Já jsem chvíli předtím předjel vás, svatá pravda. Bylo to na předchozím úseku, kde jsou v dotyčném směru dva jízdní pruhy a hlavně dlouhá rovina. Jestli jsem vás při tom omezil, či dokonce ohrozil, nechám na vás, já si myslím, že ne.
K těm rychlostem - v okamžiku, kdy jste mě předjel, jsem sledoval vaše zvláštní počínání, nikoliv rychloměr. Nicméně pokud se dobře pamatuju, tak jste podle svých vlastních slov v té chvíli jel 50-60 km/h (a stojí to i v policejním protokolu) a protože jste jel výrazně rychleji než já (celkem logicky při předjíždění), tak já jsem tedy patrně jel těch třicet, kolik je tam povoleno. Nebo to bylo podle vás jinak?
Pokud narážíte na to, co kdo udělal po té bouračce, tak bych byl rád, abyste upřesnil, o kom mluvíte, protože další přispěvatelé si to zřejmě vyložili tak, že jsem Vám neposkytl pomoc. Pokud se náhodou nepamatujete, že jsem k vašemu autu doběhl jako první (byl jste v docela silném šoku), tak si to jistě zapamatovali Ti policisté, kteří u toho byli, protože jsme se u vašeho vozu sešli a společně Vám z něj pomáhali ven.
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 14:27
Re: bez titulku
Pane Čermák, vaše připomínky jsou více než scestné a evidentě se snažíte Cromu co nejvíce pošpinit. V několika věcech si silně odporujete.
Např. psal jste: "Já jsem chvíli předtím předjel vás, svatá pravda" - Když je podle Vás řidič Cromy takový divoce jezdící mladík, jak to, že se Vám ho podařilo předjet? Takový divoch přece nepojede chvíli pomalu a chvíli rychle.
Další... Když jste jel těsně před nehodou pouhých 30Km/h tak je i velice pravděpodobné, že Vás předjížděl rychlostí cca 2x vyšší tj. 60km/h. Croma je sice straší vůz, ale jeho plechy byly svou tuhostí vyhlášené. Pamětníci éry tohoto vozu ví, že se mu říkalo "Italské Volvo"
Tedy milí pane, píšete to co se Vám v danou chvíli hodí, a svůj článek píšete ve snaze co nejvíce zaútočit na city člověka. Biuďte si ale jistý, že nejsme jen národ blbců a každý si o vašem článku pomyslí to své.
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 14:43
Re: bez titulku
Mozna by to chtelo precist prispevek pana Cermaka cely. Pro doplneni jeste jednou:
"Já jsem chvíli předtím předjel vás, svatá pravda. Bylo to na předchozím úseku, kde jsou v dotyčném směru dva jízdní pruhy a hlavně dlouhá rovina. Jestli jsem vás při tom omezil, či dokonce ohrozil, nechám na vás, já si myslím, že ne."
Jako souvislost ma tloustka plechu "italskeho volva" s predjizdenim na zakazu?
V cem je onen zminovany rozpor?
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 15:02
Re: bez titulku
Ano četl jsem to celé. Ale vy jste zřejmě nečetl celé co jsem psal. A prodo Vám to mile rád napíši znovu. Kdyby byl onen řidič v Cromě takový divoce řídící mladík tak by ho pan Čermák, který jezdí dle předpisů nemohl předjet.
Tloušťka plechu s tím samozřejmě nesouvisí - to je již další odstavec, který jste patrně nepostřehl.
neregistrovaný "synovec"
16. 7. 2004 15:39
Re: bez titulku
Tak jeste jednou a pomaleji. Pan Cermak nepsal, ze se ten mladik ritil celou dobu kdy jeli pre/za sebou, ale v onom kritickem useku. Myslim, ze je to z clanku naprosto zrejme. Slo by to jiste take chapat jako vyjadreni se k neplynulosti jizdy toto nestastnika.
Jestlize Vami zminovana tloustka plechu s timto nesouvisi, potom nechapu zminku o tomto faktu v odtavci kde pisete, ze pan Cermak jel 30 km/h a druhy ridic ho predjizdel 60 km/h.
Nejspis jsem trochu pomalejsi, ale stale nevidim souvislosti o tvrzenich ve Vasem prispevku a zminenymi rozpory v tvrzenich pana Cermaka.
PS: Myslim, ze cilem clanku pana Cermaka nebylo poskodit ridice Fiatu ani nejak poukazovat na konktretni nehodu, ale spise na tomto pripadu demonstrovat situaci, ktera v soucasne dobe na nasich silnicich panuje.
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 15:46
Re: bez titulku
Omluvam se, ten prispevek nepsal "synovec", ale ja.
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 16:09
Re: bez titulku
Tloušťka plechu + poškození vozidla = rychlost vozidla bezprostředně před nehodou. Z tohoto plyne souvislost mezi tímto: pan Čermák tvrdí, že Croma, která dle policejního protokolu měla rychlost 50-60km/h jela mnohem rychleji - není tomu tak!!! Rychlost cca 60km/h je odpovídající ke škodě způsobené na vozidle při střetu se sloupem.
Znovu a pomaleji - vím, že pan Čermák nepsal, že se ono vozidlo řítilo celou dobu nepřiměřenou rychlostí, ale pakliže nazívá řidiče "divokým mladíkem" tak tento mladík nebude nikde respektovat předpisy a zejména na dvouprodové silnici pojede co to jen půjde.
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 16:30
Re: bez titulku
Ja se omlouvam, ale at hledam jak chci, tak nikde nevidim, ze by pan Cermak tvrdil, ze Croma jela rychleji nez 50-60 km/h. Jedine co jsem vycetl je, ze ten ridic mel kliku, ze netrefil sloup bokem auta a to je fakt. Croma muze byt "oplechovana" jak chce, ale naraz z boku bude vzdy horsi nez na roh predku. Pri absenci airbagu dokonce vyrazne. Navic mi pripada diskutovat o tom jestli poskozeni odpovida rychlosti 50-60 nebo 70 zbytecne, kdyz je tam 30
Predpokladat, ze ten kdo v urcitem miste porusi pravidla je nutne musi porusovat permanentne je cira spekulace. Myslim, ze vyraz "divoky mladik" byl pouzit ciste v souvislosti s onim nestastnym manevrem a nema cenu z nej vyvozovat jakekoliv dalsi zavery.
Kdyz to shrnu, tak mi z toho vseho vychazi, ze pan Cermak poukazal na zbytecnost cele nehody a konstatoval, ze to mohlo dopadnout daleko hur. Ten kluk mel vlastne pekelnou kliku a my ostatni bysme si z toho meli vzit nejake ponauceni.
Jestli jsem to pochopil spatne, necht me pan Cermak opravi.
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 16:45
Re: bez titulku
Pochopil jste to dokonale a navíc zformuloval podstatně srozumitelněji než se to patrně podařilo mě. Za to Vám děkuji.
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 16:57
Re: bez titulku
Nemate vubec za co!
PS: Kdybyste mel zase nekdy problemy s formulaci, tak se ozvete
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 14:48
Re: bez titulku
Ad první připomínka: Pan řidič z Cromy skutečně jel v prvních chvílích pomalu, také proto jsem ho se svým podstatně slabším vozem předjel. Nevím proč to tak bylo, asi k tomu měl nějaký důvod, ostatně v pražském provozu to není nic neobvyklého.
Pokud jste text četl pozorně, tak bezpečnost Cromy jsem v něm nijak nezpochybnil, cituji "...seděl ve velkém a relativně pevném voze...". Zmínka o tenkých dveřích je zcela na místě, ale to se týká všech aut z té doby, nejen Cromy.
neregistrovaný "x"
16. 7. 2004 15:15
Re: bez titulku
Zmiňujete se, že jel rychle - nejel. A naopak starší vozy mají silné dveře, protože se nešetřilo plechem a dnes se komplet kasle dělá z ekonomických důvodů o standartní šířce 0,9 - 1,1 mm. Pouze vozy luxusní třídě mají nyní až 1,4 mm. Croma byla vyráběna se šíří plechu 1,5 mm !!! - to už je technický pokrok...
Vím že bezpečnost cromy nespochybňujete o tom jsem nepsal ani slovo, ale podle poškození vozu se dá lehce určit i rychlost to celkem přesně. Croma nepřekročila rychlost 60Km/h a automobil je poměrně labilní stroj a třecí poměr mezi pneumatikou a vozovkou se velmi lehce dá překročit a to zejména na kostkách či navích na kolejích i při rychlostech kolem 20km/h
Navíc opět opakuji - divoce řídící mladíci nejezdí pomalu, kdyby jste je předjel s Vaším slabým vozem, tak pak by nebyli tak divocí.
neregistrovaný "Tony"
16. 7. 2004 16:20
Re: bez titulku
Zjistit se ta rychlost da, dokonce i pomerne presne, ale vzdycky to bude rychlost v okamziku srazky. Muselo by se tam spocitat, z jake rychlosti to na tech sedesat zbrzdil a to je druha vec. Jelikoz priznava, ze brzdil (coz je mimochodem ve smyku pitomost), tak musel jet dost rychleji.
At se na to divam jakkoli, z toho mi proste vyplyva, ze jel blbe. Jinak, kdyz to ustreli na kolejich, tak se to muze na silnici zase chytit, ale to by se museli prazaci naucit jezdit. Viz problemy s poprasky snehu v Praze. Kdejaky baca z bruntalu se stoveckou by dokazal dat z techniky jizdy kondice.
Takze vsichni by meli delat kurzy bezpecne jizdy.
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 23:03
Re: bez titulku
Tony: Ha ha ha ... teď se nádherně směju, chtěl bych vidět tebe co bys v té situaci udělal !!!
neregistrovaný "anonym"
19. 7. 2004 09:21
Re: bez titulku
Je vidět že to tom nic nevíš baču z bruntálu, tak raději pomlč, ju?
neregistrovaný "Duckee"
16. 7. 2004 16:29
Re: Rychlost versus nehody
Vazeny pane Cermak,
nemuzu si odpustit poznamku o Vasi inteligenci :o) bud jste uplny idiot nebo je to Vasim vekem...bezpecne rizeni totiz neni vzdy o rychlosti. Ridici jako Vy si mysli, ze je to tak, ale nekteri jsou schopni zpusobit kolaps na silnici i ve tricitce. Zkuste se nad tim zamyslet. Je pravda, ze nekteri mladi jsou blazni a jezdi tak, ale ne vsichni, svatecni ridici jsou tisickrat horsi. A i presto, ze jsem zena, rekla bych, ze i vetsina zen je horsich nez oni Vami nenavideni mladici.
Sice jsem u nehody nebyla a nemohu to tedy posoudit dle VasNehieho clanku, nebot to je proste Vas nazor ne cista pravda, je to ovlivneno Vasim pohledem na danou situaci. Ale vzhledem k tomu, ze onen mladik nedostal ani pokutu asi na Vasem vypraveni nebude vse pravda :o)
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
16. 7. 2004 17:11
Re: Rychlost versus nehody
Děkuji Vám za hodnocení mé inteligence, slečno nebo paní Duckee - senilní dosud (doufám) ve dvacetiosmi letech nejsem a anachronické názory také nemám, takže zbývá druhá možnost :)
Nicméně bych rád poznamenal, že polemizujete pouze s vlastními spekulacemi o mě - viz "Ridici jako Vy si mysli, ze je to tak". Troufám si tvrdit, že těžko můžete vědět, co si řidiči jako já myslí, protože mě vůbec neznáte a tím méně víte, jaký jsem řidič. Možná by vás moje názory překvapily. A nejen to, já dokonce naprosto souhlasím s tím, co píšete a není mi jasné, na základě čeho jste usoudila opak.
Můj článek je psaný na základě názorů (ostatně to publicisté dělávají docela běžně) a kde leží čistá pravda je těžké posoudit skoro vždy. Nicméně jsem motoristický novinář, ergo už z principu svého povolání se většina mých textů obvykle blíží objektivním faktům. Také jsem u incidentu na rozdíl od vás byl a jsem pravdě bezpochyby blíže, než vaše mlhavé spekulace. Důvodů, proč onen mladík nedostal pokutu, je jistě víc a hlavní z nich je benevolence Policie. Ovšem nechápu, jakým způsobem to popírá moje "vyprávění".
neregistrovaný "svagrova"
16. 7. 2004 11:47
myslim, ze nejvice by se mel zamyslet autor tohoto clanku...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Svagr"
16. 7. 2004 14:36
Re: myslim, ze nejvice by se mel zamyslet autor tohoto clank
á paní švagrová se právě probudila.
neregistrovaný "synovec"
16. 7. 2004 14:44
Re: myslim, ze nejvice by se mel zamyslet autor tohoto clank
Bohuzel a zamyslela se Uz aby zase uchrapla
neregistrovaný "ufi"
16. 7. 2004 19:45
no, vypadá to že na silnicích bezpečno jentak nebude,
když jsem si přečetl diskuzi, tak vidím, že evidentně mezi námi je ještě pár mamlasů co si myslej že oni jsou nejchytřejší na světě a přitom pro detaily přehlížej celek a jsou akorát zahleděný do sebe. no, známej co je patolog, už pár takovejhle mistrů volantů pitval a evidentně na pracáku neskončí pro nedostatek práce
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "zigisek"
16. 7. 2004 22:55
Re: no, vypadá to že na silnicích bezpečno jentak nebude,
a ja furt nevedel jestli gynekolog nebo chirurg.no kazdopadne diky za tip!je fakt ze dokud cesky ridic nezacne sam u sebe a vinu bude svalovat donekonecna na cajta,silnice,stromy okolo,cyklisky, panaboha,nesmyslny znacky apod. bude prace dost.ale co lidi je jak sracek ze?
neregistrovaný "KFL"
17. 7. 2004 00:20
Hmm ...
Ja si hlavne myslim, ze smyk na kolejich muze dostat kdokoliv v jakekoli rychlosti a kdyby ridic Cromy predjizdel ve 40ti auto jedouci 20, muze se mu to stat uplne stejne a setrvacnost vykona stejnou praci, byt o neco mene nicivou.

Jinak ten usek silnice znam, zatacka doprava neni az tak neprehledna a denne tam vidim auta, ktera predjizdi.. mnohdy ve vyssich rychlostech.

Ze lidi jezdi (kdekoliv v CR) jako dobytek je nesporne. Nechci se mladika v Crome zastavat, ale tenhle clanek mi prijde opravdu trosku tendencni, slo to napsat i jinak, resp. objektivne a bez irelevantnich prikrasleni typu slaby diesel nebo neustupny vyraz. Stejne tak dobre se to mohlo stat 70-letemu duchodci nebo i autorovi clanku. Ne kazdy z nas jezdi podle predpisu a dovoluji si odhadovat (ac mi to bude asi vyvraceno) ze autor clanku jel 30-kou jen dilem nahody (treba z duvodu pomalejsiho auta). Ale to je pouze moje spekulace zalozena na mem pohledu na ridice u nas.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Majo"
19. 7. 2004 01:11
Re: Hmm ...
Suhlasim, casto jazdievam na prezentaciach s ceskymi motoristickymi novinarmi a a anjeli to teda nie su. Ani ja nie som a rad tomu vytnem ak sa da. Samozrejme chyba sa moze stat kedykolvek,nebuduce moze presne takisto skoncit aj autor clanku, staci byt v casovej tiesni a ponahlat sa, vtedy ide mnohokrat cela moralka bokom.
Dovolte este jednu poznamku,vseobecne sa nadavana tych, ktori jazdia rychlo no skutocne ma vedia vytocit ignoranti v lavych prudoch na dialnici 90 kilometrovou rychlostoui bez nádeje na pohľad do spatneho zrkadla. Ak ked na nich bliknete.....
neregistrovaný "Občan Bubák"
17. 7. 2004 16:48
centimetry často chybí...
Jsem virtuální postava, která byla svým tvůrcem vytvořena proto,
aby se mohla svobodně vyjadřovat ke všem událostem ve společnosti,
na které narazí a které jsou vždy bolavým tématem doby. Mezi ně
motorismus a řidičství neodmyslitelně patří.
Předem předesílám, že můj tvůrce není právník, ale postava, která se velmi
často pohybuje v prostředí, kde vznikají automobily (jak v tuzemsku tak
v zahraničí). Občas je vidívám v mezních situacích, i to jak dopoadnou za
mezními podmínkami.
Na úvod chci Láďovi Čermákovi poděkovat za tento příspěvěk, protože
vím, že není lepšího způsobu ochrany před nebezpečím, než je účinná
osvěta. Myslím, že v tomto případě to dokonale zabralo, neboť jen velmi
málo článků nasbírá tak bohatou škálu reakcí jako tento. Jen tak dál...
K otázce zveřejnění či nezveřejnění SPZ auta dodávám:
AUTOR TÉTO NEHODY A JEHO EGO OČIVIDNĚ "SRALI" NA TO JESTLI
NĚKOHO JINÉHO ZRANÍ ČI ZABIJE. MĚL ŠTĚSTÍ A NESTALO SE NIKOMU
NIC. STAČILO VŠAK, ABY SE V TOM MÍSTĚ POHYBOVAL CHODEC A BYLA
TO SMRTELNÁ NEHODA SE VŠEMI NÁSLEDKY VČETNĚ SOUDNÍHO PROCESU
ZA ZABITÍ...
Proto plně souhlasím, že se v takovémto případě zveřejní i tyto údaje,
protože mluví o tom, že tento člověk už má "veřejný" záznam a tak to
má být. Navíc vidím, že dotyčný "típek" nesebral dost odvahy, aby vystoupil
z anonymity, takže uvedená SPZ je jediným faktickým, byt chabým, údajem
o jeho identifikaci, tj. o tom, na koho si příště dávat pozor.
Ke ZPŮSOBU JÍZDY českých řidičů:
Já, potažmo můj autor, najezdíme cca 45-50tis. km ročně mimo pracovní
povinnosti, tudíž náš den někdy trvá 18 i 20 hodin, na spánek pak skutečně
nezbývá mnoho a tak každá hodina ušetřená za volantem zpravidla pak
patří spánku. To je v samotném konci dost těžké dilema o tom, co má
větší cenu. Často cestujeme rychlostí i 30km/h nad limit, ale stále s hlavou
na krku. Konstatuji, že mé skušenosti mě bezpečně přesvědčily o tom, že
ne všechna tabu jsou taková, jaká se předkládají veřejnosti, včetně strašáku
alkoholu za volantem - mám (lépe můj tvůrce) za sebou mnoho km
pod vlivem alkoholu za volantem (v zemích, kde je to dovoleno) a vím, že to
zdaleka není ten nejrizikovější faktor pro toho, kdo to zná a ví co má dělat.
Jsou mnohé daleko nebezpečnější (únava, mezní podmínky počasí, snížená
viditelnost atd.).
V takovém stavu platí totiž několik životně důležitých zásad:
1.) musím mít dost zkušeností s řízením vozidla v daných podmíkách
(tj. mít je vyzkoušené tak, aby mě nepřekvapily)
2.) musím přemýšlet i za ostatní, tzn. předpokládat, že všichni ostatní
se budou chovat právě jinak, než by se chovat měli
3.) musím znát FYZIKU vozidla na silnici a přibližně její hranice
4.) musím brát v úvahu dopravní značení a omezení, která mě vždy
dokáží včas varovat ve známém i neznámém prostředí
5.) musím umět "svého koně" zvládat i extrémních podmínkách
(vskutku extrémních, nikoliv "jen pár smyků nanečisto na sněhu")
6.) "můj kůň" musí být v naprosto perfektním stavu - jinými slovy
profesionálně udržovaný
Pak se dá předpokládat, že nikde nikomu svým jednáním nezpůsobím
újmu. O tom co kde nadělám sobě je v tomto případě vedlejší, mou první
prioritou je mít sebe pod kontrolou vůči svému okolí. Dá se předpokládat,
že v případě selhání dvou z těchto zásad vstupuji na šikmou plochu a nemám
věci pod kontrolou.
V našem případě je to očividně více než dvě, takže náš slaměný hrdina může
skutečně mluvit o štěstí... Stačilo, aby kolem projížděla tramvaj, která by
jej možná stimulovala k ještě heroičtějšímu výkonu a bylo by z toho, literou
trestního zákona, OBECNÉ OHROŽENÍ. Sazby si za něj dohledejte sami...
Člověk má totiž snahu se vůči extrémním stavům chovat tak, že jeho se
přece nemohou týkat, tzn. je ignorovat do poslední chvíle. CHYBA, všichni
jsme součástí stejného reálného prostředí a to je nutné respektovat!
Docela jsem se pobavil kolekcí černého humoru, a přiblble primitivních
útoků, které se kolem tvého článku sešly, mrzí mě, že těch, které by
za něco stály je jen drobek. To samo o sobě vypovídá s jakou inteligencí
jsme vybaveni a vstupujeme do provozu na silnice...
Jednoduše, je to BÍDA...
Je něco pravdy i na věrohodnosti dopravního značení, o STBáckých
praktikách POLICIE (ve stylu přistihnout a nebýt viděn, místo aby byla jejich
přítomnost vidět na kilometry daleko).
Rovněž náš Český stát a jeho kormidelníci masivně podporovaní médii
nám docela ochotně předvádějí, jak to vypadá, když nějakou oblast řídí
laikové, kteří netuší, jaká bije. Je smutné, že jejich přehmaty musí
mnozí lidé a hlavně děti zaplatit životem... Bohužel si žádný z nich s tímto
vrásky nedělá. Nejcitelněji je znát, jak z toho udělat VÝNOSNÝ BUSINESS v
evropském stylu (tj. tam, kam jsme právě vlezli, se nejprve naučit všechny
nešvary a až nás to přestane bavit, tak začnem koukat i na dobré věci).
Ono pravidlo, že ryba smrdí od hlavy tady skutečně platí.
Stalo se, chtě nechtě, zcela komeční záležitostí "rozdávání" řidičských
průkazů, často na objednávku náležitě zaplacenou.
Nic naplat, vstoupili jsme do "tržní demokracie" - paskvilu, který se dá jen
náznakem přirovnat k opravdové džungli - tj. mechanizmu řízeného
pravidlem silnější vyhrává. Ona tolik opěvovaná "tržní demokracie" není nic
víc než nadvláda trhu, neboli peněz a jakákoliv nadvláda je vlastně
diktatura, takže by se to vlastně dalo vzít jako EKONOMICKÁ DIKTATURA!
(?? jak jsme daleko od proklamované LIDOVÉ DEMOKRACIE, o které dnes
s oblibou mluvíme jako o KOMUNISTICKÉ DIKTATUŘE??)
To vše se dnes velmi nenápadně ale o to agresivněji projevuje v
mezilidských vztazích. Ale zpět k naši silnici. Vztahy na silnici jsou také
mezilidské vztahy, jen mají mnohá specifika:
* v naprosté většině případů nevidím do tváře lidem, které potkávám
* všechny věci se odehrávají s rychlostí lidskému tělu nepřirozenou
(tj. člověk v pudu sebezáchovy přestává dané situace analyzovat,
vyhodnocovat a poučovat se z nich, navíc je velmi rychle zapomíná)
* ve chvíli, kdy se člověku stane újma, byť jenom psychická, má
téměř nulovou šanci se dovolat spravedlnosti, tudíž je většina darebáků
vlastně nepostižitelná až do chvíle nehody.
* jsou násilně stavěny vedle sebe zcela odlišné skupiny lidí (nebo řidičů) -
jedna, která najezdí tisíce km ročně jako svou práci, jedna, která najezdí
rovněž tisíce km ale není to jejich pracovní náplň a neposledně ta která
usedá do auta jen občas (např. o víkendu při cestě na chalupu).
Náš "tatíček stát" ještě nezjistil, že by se tyto skupiny měly měřit jiným
metrem. Navíc mnozí "agresivní gauneři" bohužel patří mezi ty, kteří tento
stát EKONOMICKY ŽIVÍ a i stát sám z nich ročně vysaje miliony (možná
i miardy) na daních...
Bylo by asi ku prospěchu všech, kdyby se události mohly hýbat správným směrem a ne tím, který notoricky opakovaný vidíme i v případě tvorby
stale stejně zpitvořených zákonů. NENÍ NAD TO UČIT PSA POSULŠNOSTI
TÍM, ŽE HO NEUSTÁLE MLÁTÍM. BUDU-LI DŮSLEDNÝ UTÝRÁM JÁ JEHO,
BUDU-LI NEDŮSLEDNÝ, ZAÚTOČÍ NA MĚ A ZMRZAČÍ MĚ. Přirovnějme si
k tomuto pravidlu to, jak se k nám staví tvůrci zákonů a co dosud udělali
pro to, aby lidé o provozu, automobilech, fyzice i psychice dopravy věděli
co nejvíc??! BEROU ZNOVU A ZNOVU DO RUKY JEN BIČ. A ono logicky
slabší nátury podlehnou biči, ale je stále skupina silných jedinců, kteří se
dříve nebo později vzepřou. Avšak na silnicích se většinou hojí na nevinných
(to je dnes často ignorovaný pricip kolektivní viny).
Dnes fakticky (bohužel ani v EU) neexistuje žádný organizovaný systém
vzdělávání lidí v této oblasti, tj takový, který by nás teoreticky i prakticky
nějakou zajímavou formou seznamoval s problematikou prvozu. Ony relace
BESIPU na ČT2 před 20. hodinou jsou jen ubohým (ikdyž obsahově
poučným) důkazem současné stuace. I lékaři stále opakují,
že PREVENCE NENÍ NIKDY DOST. A tady to platí dvojnásob, protože oblast
dopravy a její poznání je natolik rozsáhlá, že ikdyby se tomu věnovaly
4 hodiny denně bude trvat několik let, než zvládneme ty základní poznatky.
Je jen obdivuhodné kolik "expertů" na řízení vozidla jsem již potkal...
Ve skutečnosti jich znám z celé ČR jen několik.
Závěrem chci shrnout, že toto je můj pokus přiblížit alespoň letmo co je
vlastně provoz na silnicích a kam až zasahuje. Věřím, že každý, kdo si
tento článek přečte, bude mít možnost se nad tímto zamyslet.
S pozdravem,
váš Občan Bubák
P.S. pro Láďu: Byl bych velice rád, kdyby byl tento článek zveřejněn v hlavních zprávách.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "KFL"
18. 7. 2004 23:20
Re: centimetry často chybí...
Konecne chapu, pro koho jsou urceny postele s kleci ... i pres intervenci Rowlingove si myslim, ze jsi pro ni nejlepsi kandidat :((.
neregistrovaný "V.H."
18. 7. 2004 18:52
Slovo řidiče té cromy
Já jsem se chtěl jen říct, že dneska jsem se byl v té ulici podívat, a není tam ani 30tka ani zákaz předjíždění, ani upoznění na nebezpečí smyku. 30tka je až vzádu kde je zastávka tramvaje.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dochtor"
19. 7. 2004 13:26
bez titulku
Hrdza na blatníkoch, ojazdené gumy, fólie aj na predných oknách, možno by sa našla aj nejaká tá modrá dióda a smozrejme bojovný nápis na zadnom okne... skrátka tuning na česko-slovenský spôsob
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "KFL"
19. 7. 2004 15:46
Re: bez titulku
Podivej se na ty fotky a ukaz mi tu sjetou gumu .. rezavy blatniky u takhle staryho auta bejvaj, to neni zadna ukazka tuningu. Lidi jako ty mam nejradsi :(.
neregistrovaný "Vladimír Hejduk"
19. 7. 2004 16:20
Re: bez titulku
pro dochtora: Dobře to že je jeden blatník vyrezlej, neznamená že je celý auto špatný, fólie na předních bočních oknech nemůžou za nehodu, a to že seou sjeté gumy ??? Haha tak teď si mě rozesmál, asi přijedu s těma gumama za tebou, ale jestli nový gumy, na kterjech je najeto něco kolem 1500km sou u tebe sjetý ... hmmm tak to klobouk dolu !! Na zadní okně není žádný bojový pokřik, ale když se podíváš lépe, je to reklama na diskotéku. A jestli si myslíš že jde o tuning, tak to seš u mě ubožák !!!
neregistrovaný "Looyne"
19. 7. 2004 21:06
Re: bez titulku
Dochtor je asi ubožák, kterej nemá na to mít lepší auto, tak si tady musí pobrečet :o))
neregistrovaný "Maca"
21. 7. 2004 11:35
...???...
moc tomu nerozumím, ale tenhle článek resp. diskuze by se měla vyučovat...!!! Na začátku se všichni pohoršují nad způsobem řízení a ježdění v ČR a pak se všichni (skoro všichni) pustili do autora článku p. Čerm. Klasicky český... kam vítr, tam plášť...! Já jsem 100% za panem Čermákem....!!! Pokud někdo způsobí nehodu a někoho u ní ohrozí (nebo poškodí veřejnou věc..) tak by v tom případě neměla existovat žádná intimita... Ať všichni vědí, kdo je ohrozil, nebo kdo neco zničil co já (my všichni) platíme z daní... -ale samozřejmě s rozumem... ta SPZ.. co na tom kdo má..??? Dotyčnej řidič vidět není ani není jmenovanej... tak co..? a koho to zajímá tak z protokolu zjistí vše.....!!!!! A "agresivní" řidič, kterej předjíždí tam kde nemá.... kdo se ho může zastávat...??? Je mi zle z těchto řidičů, co jezdí jako hovada zákaz nezákaz... Jen aby se vytáhli před nějakou pipinou.. a mnohdy na to nemají ani auto... Zastávat se můžu těch, co do nich někdo vjel a né těch co do někoho vjeli..!!!! Tam to oprašování po šoku je na místě..!! samozřejmě neberu řetězovku za sebou, ze které je jen málokdy úniku.... Můj závěr... Dobrej článek, ketrých by mělo být víc a i brutálnějších... aby se lidem rozsvítilo. Každej chybuje, ale nemusíme tomu jít naproti a říkat si oto...! A ciferník bych rozkopal tomu kdo by mě nebo mou rodinu ohrozil.. šok nešok..!!!! Jo a pro rejpaly - nejsem starej páprda je mi 27 a najeto mám spousty kilometrů i v zahraničí a s autama pracuji.. ale taky jezdím rychle a svižně ale BEZPEČNĚ a nehraju si na mistra světa co všechno zvládne....!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "lub"
21. 7. 2004 12:25
Re: ...???...
SOUHLAS. je mi 28 a jsem taky plně za panem Čermákem! kdo další ??
neregistrovaný "Lite"
23. 7. 2004 10:33
Re: ...???...
He, další magůrek co tvrdí že jezdí rychle ale bezpečně !!!!
neregistrovaný "Lite"
23. 7. 2004 10:34
Re: ...???...
Jo jinak, plně souhlasím s panem Čermákem, teěchto článků by mělo být více, a nijak nevidím něco na tom špatného.
neregistrovaný "anonym"
20. 12. 2004 18:19
Re: ...???...
TY fole ty seš ale neskutečná *že ? TY seš kokůtek ... tak ty tvrdší že nemáš rád * co říkaj že jezděj rychle a bezpečně a pak nakonec o sobě řekneš že jezdíš rychle a bezpěčně ... fakt * !!!