Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zrychlení z 0 na 100 km/h: ostře sledovaná čísla

Význam hodnot zrychlení v očích zákazníků roste se zvyšováním výkonů běžných automobilů, ale právě zde může dojít k omylu. Jen zřídkakdy jsou hodnoty udávané výrobcem dosažitelné. Údaje výrobců vs. realita....
Zpět na článek
13. 7. 2004 13:00
neregistrovaný "herodes"
13. 7. 2004 15:02
neregistrovaný "PB"
13. 7. 2004 15:39
neregistrovaný "Brabus"
14. 7. 2004 10:00
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 10:11
neregistrovaný "hawky"
14. 7. 2004 11:31
neregistrovaný "TopGun"
13. 7. 2004 15:20
neregistrovaný "BoBik"
14. 7. 2004 11:07
neregistrovaný "Ron Jeremy"
13. 7. 2004 19:40
neregistrovaný "vilda"
14. 7. 2004 09:13
neregistrovaný "Koběr"
14. 7. 2004 10:03
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 11:26
neregistrovaný "TopGun"
15. 7. 2004 15:06
neregistrovaný "Lib"
24. 2. 2007 08:21
neregistrovaný "Mája"
14. 7. 2004 10:06
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 11:33
neregistrovaný "TopGun"
14. 7. 2004 13:49
neregistrovaný "anonym"
16. 7. 2004 16:23
neregistrovaný "TopGun"
16. 7. 2004 18:18
neregistrovaný "mates"
17. 7. 2004 20:41
neregistrovaný "TopGun"
19. 7. 2004 08:50
neregistrovaný "mates"
20. 7. 2004 16:12
neregistrovaný "TopGun"
14. 7. 2004 18:32
neregistrovaný "istvo"
16. 7. 2004 16:31
neregistrovaný "TopGun"
neregistrovaný "herodes"
13. 7. 2004 13:00
vyborny
Super clanek, kterej je o necem, jeste by na zrychleni mohli mit vliv pneumatiky a povrch silnice, ale to asi u tech silnejsich aut kde je problem dostat vykon na silnici. Jeste by mohl autor nekterym ctenarum osvetlit proc neni mozne se s autem dostat pod nake 3,5 s pri zrychleni z 0-100 km/h.
Autory patri me Diky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PB"
13. 7. 2004 15:02
Ale je
Formule1 dosáhne 0-200km/h za cca 3s.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Brabus"
13. 7. 2004 15:39
Re: Ale je
Nejsem sice znalec F1, ale ty 3s mi moc nesedí. Někde jsem slyšel, že z 0-200-0 je to okolo 8s.
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 10:00
Re: Ale je
Těch 8s zhruba odpovídá. F1 udělá 0 - 100 - 0 za cca 4s. Ale 0 - 200 za 3s??? To je hloupost...
neregistrovaný "hawky"
14. 7. 2004 10:11
Re: Ale je
F1 udělá 0 - 100 za 2,7 s - ale to je dáno i tím, že je zpřevodovaná jinak. Toto zrychlení použije jen na startu.
neregistrovaný "TopGun"
14. 7. 2004 11:31
Re: Ale je
F1 je sprevodovana vecsinou tak (mozno okrem Monte Carla), ze tych 100kmh dosiahne bez preradenia, cize na jednotke. Pocas startu sa otacku udrziavaju v okolo max. krutiaceho momentu (cize niekde aspon 6-8 tisic) a startovaci software reguluje spojku a plyn tak, aby monopost maximalne zrychloval bez presmykovania. Vtedy sa ta stovka da dosiahnut za menej nez tie 3 sekundy. Inak len tazko, lebo aj to ferrari ma pri nizkych otackach naozaj VELMI slaby krutak, takze akceleracia sa da prirovnat k "autam nizsej triedy nez F1".
neregistrovaný "BoBik"
13. 7. 2004 15:20
0 - 100 nebo pružné zrychlení?
Podle mého názoru by bylo dobré, kdyby výrobci uváděli nejenom z rychlení 0-100, ale i pružné zrychlení např. 60-100 nebo 80-120 při určitém rychlostním stupni. Ono je to totiž věc, kterou v běžném provozu využiju určitě častěji . . . málokdy odněkud vystartuju s plynem na podlaze.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ron Jeremy"
14. 7. 2004 11:07
Re: 0 - 100 nebo pružné zrychlení?
To je ale hloupost, jak se pak postihnou rozdíly mezi 4-, 5- a 6- stupňovou převodovkou? Jak testovat automat? Jak variátor?
Pružné zrychlení tedy asi ano, ale buď nejlepší hodnota s popisem zařazeného rychlostního stupně (případně včetně přeřazení např. 3-4), nebo více hodnot, pokud to rozsah otáček motoru umožňuje, nebo že řadil automat případně s kickdown.
A pokud potřebuju odněkud vystartovat, je dobré ten plyn na podlahu zmáčknout (samozřejmě pokud nemám pod nohou >300 kobyl :-) ), aby to bylo skutečně vystartování a ne rozvážné rozhoupání se. Pak dochází k tomu z čeho mě vždycky může čert vzít: MAKOVEC za volantem se rozhodne v na dlouho jediném přehledném úseku předjet plazící se a smrdící Avii, a činí tak ležérním stylem, kdy pro manévr beze zbytku využije celý použitelný úsek, jen aby nemusel zmáčknout plyn o trochu víc. Že by smraďocha rádi předjeli i ostatní, to je nezajímá. V takový okamžik vidím rudě a přeji si mít 8litrový americký pickup s rámem vpředu a trochu mu s tou akcelerací zezadu pomoci... :-(
Podotýkám, že se nejedná o auta, která by z principu nejela (trabant, š105 na LPG - nekorunovaný to král táhlých stoupání), je to prostě v tom řidiči, v jeho hulvátském sobectví a chorobné šetrnosti.
neregistrovaný "vilda"
13. 7. 2004 19:40
Chování testovacího jezdce
Jedním z podstatných důvodů, které autor článku zapoměl uvést je také způsob řazení vyšších rychlostních stupňů u manuálně řazených převodovek. který se podstatně liší od toho, co při zkoušení zrychlení provádějí "amatéři". Testovací jezdec totiž při přeřazování nesundává nohu z pedálu plynu, jako to dělají "amatéři", ale nechá motor vytočit po dobu řazení a vyšlápnuté spojce do vysokých otáček. Ne však tak moc, aby zasáhl omezovač. Tím pak může naakumulovanou energii z rotačních hmot motoru využít pro větší zrychlení po opětovném sepnutí spojky.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Koběr"
14. 7. 2004 09:13
Re: Chování testovacího jezdce
Pokud ovšem vůbec tu spojku vyšlapuje...
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 10:03
Re: Chování testovacího jezdce
Cože????? Opravte mě, ale neřadí se u zážehových motorů těsně pod omezovačem?? Jak byste chtěl v takových otáčkách nesundat nohu z plynu a přitom nezasáhnout omezovač??
neregistrovaný "TopGun"
14. 7. 2004 11:26
Re: Chování testovacího jezdce
Toto je tak trochu zavadzajuce. Vecsina benzinovych motorov dosahuje max. vykon tesne pred obmedzovacom a nevyse aj ked tu nohu z plynu dame celkom dole, zotrvacnik nesdovoli otackam klesnut pod uroven, ktoru si vysaduje zaradovany rych. stupen.
neregistrovaný "Lib"
15. 7. 2004 15:06
Re: Chování testovacího jezdce
Tomi pripadne hodne divny, kdyz to vztahnu na moje auto, tak to ma max. vykon pri 5600 a max. otacky 6500, tj evidentne je omezovac na tech 6.5, tj kdyz dejme tomu plus minus v 5.5-6k otackach vyslapnu spojku, tak si troufam tvrdit, ze ten dvoulitr to naprazdno (dokonce na 'lehci' prazdno, bo nemusi roztacet nic v prevodovce) se z 5.5-6.5 roztoci cobydup, rozhodne rychleji nez se stihne zaradit :)
neregistrovaný "Mája"
24. 2. 2007 08:21
Re: Chování testovacího jezdce
To je ale hloupost !!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D Pobavil jsi Vildo.
neregistrovaný "McH"
14. 7. 2004 08:32
Ja jsem podezrival vyrobce, ze udavane hodnoty jsou vypocten
...aby predesli zmatkum s testovacimi ridici a podminkami.
Taky mam zkusenost, ze 2 identicka auta jezdi jinak - v Italii jsem casto pouzival punta z pujcovny se stejnou vybavou, priblizne stejnym starim a najetyma kilometrama. Mel jsem jich tak 15 ruznych. Mezi nimi bylo patrne, ze nektera jezdila svizneji a jina byla linejsi.
Proto asi taky u BMW v Motorsportu vybirali az po otestovani hotoveho motoru nejlepsi jednotky do premiatnich modelu jako je M3CSL
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "d.aemon"
14. 7. 2004 10:06
Re: Ja jsem podezrival vyrobce, ze udavane hodnoty jsou vypo
Srovnávat auta z půjčovny je holý nesmysl. Každé z nich má úplně jinak zajetý motor, některá lidi huntují a jiná mají štěstí na řidiče, kteří je nepřetáčeli nebo nepodtáčeli. Srovnávám-li 2 shodné vozy, musím mít i 2 shodné řidiče. A to po celou dobu života obou aut. Potom mohu teprve posoudit, jestli je mezi nimi opravdu takový rozdíl, že bych to poznal. Podle mne ne.
neregistrovaný "TopGun"
14. 7. 2004 11:33
Dobry napad na clanok.
Taketo clanky konecne prinasaju nejake fakty a neblbnu kupujucich. Podobne by pomohol clanok o skutocnom vykone auta, nie motora. Cize ak ma motor 100 koni, kolko ma auto v skutocnosti ?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "anonym"
14. 7. 2004 13:49
Re: Dobry napad na clanok.
S tim vykonem to mas tak, ze auto s motorem o vykonu 100k bude mit vykon 100k at je to Trabant nebo Ferrari Otazka je, kolik kilo musi tech 100k tahnout, jaka je prevodovka.... Dulezity je k tem konikum taky tocivy moment a jeho prubeh.
neregistrovaný "TopGun"
16. 7. 2004 16:23
Re: Dobry napad na clanok.
Bohuzial nie, vykon merany na kolesach sa rapidne lisi od vykonu meraneho na odbrzdenom motore. Velky vykon sa straca v prevodovke, v diferenciali, na pohone 4x4 a podobne.
Co sa tyka tociveho momentu, ten je skoro rovnaky pri vsetkych motoroch danej kubatury, napriklad pri 1.4lirtoch to bude vsade tych 125-130Nm. Dolezite je, ako vysoko sa max. moment nastavi, pretoze cim vyssie, tym vyssi vykon, ale zaroven slaby tah v nizkych otackach. Preto napr. Hondy pouzivaju premenlive casovanie ventilov, aby sa max. krutak rozlozil ako na nizkych, tak na vysokych otackach. Ale to je uz na inu a dlhu debatu..
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2004 18:18
Re: Dobry napad na clanok.
Mam za to, ze kdybys chtel merit vykon tak jak, pises, tak by byl nezmeritelny. Tech faktoru, ktery by ti ten vykon ovlivnovaly by bylo strasne moc. Jen namatkou: pneu, povrch na kterym ty pneu jedou, aerodynamicky odpor karoserie atd. Vubec si nedokazu predstavit nejaky smysluplny cisla, ktery by z takoveho testu mely vyjit. Delaji se vubec takove testy a jaka je jejich metodika?
neregistrovaný "TopGun"
17. 7. 2004 20:41
Re: Dobry napad na clanok.
Naozaj sa robi meranie vykonu na kolesach. Je to rovnako bezne, ako meranie vykonu samotneho motora.
Napriklad Skoda Octavia 1.8 Turbo 20V. ma max. vykon motora niekde okolo 140kW, ale s narastajucimi otackami sa zvysuju straty vykonu meraneho na kolesach, takze max. vykon merany na kolesach je tesne nad 100kW. Ale zavisi to na zaradenom prev. stupni pocas merania.
neregistrovaný "mates"
19. 7. 2004 08:50
Re: Dobry napad na clanok.
Da se o tomto nekde docist vice?
neregistrovaný "TopGun"
20. 7. 2004 16:12
Re: Dobry napad na clanok.
Neviem, este som nehladal.
Pozri si napriklad tento graf, je to protokol o merani vykonu:
[odkaz]
neregistrovaný "istvo"
14. 7. 2004 18:32
zrychlenie a prevody
mna by zaujimalo, ako ovplyvnuje zrychlenie 0-100 prevodovka. Su lepsie dlhsie, alebo kratsie prevody? Ako je mozne ze moja fiesta, subjektivne zivsia ako otcov megane ma papierove zrychlenie o 2s horsie?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "TopGun"
16. 7. 2004 16:31
Re: zrychlenie a prevody
Toto je cista matematika. Cim kratsie prevody, tym vecsou silou to auto vie akcelerovat, lebo sa preradovanim udrzis v max. krutaku. No na druhej strane - castym preradovanim stracas desatiny sekundy. Dalsim hladiskom je ostrost krivky priebehu krut. momentu. Cim je krivka plochejsia, tym dlhsie mozes tocit na jednom prev. stupni a tym "dlhsia" zvykne byt prevodovka.
Napriklad - raz som porovnaval 100 konove Polo s 90 konovym Civikom. Polo bolo zivsie, lebo ma kratsie prevody, ale asi ostrejsiu krivku krutaku. No Civic si mohol dovolit vytocit 7000 otacok na dvojke, zatial co Polo muselo castejsie preradovat, takze z 0 na 100kmh to vyhral Civic.