Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil v čísle 15 srovnávací test nového Golfu a Škody Octavie. Škodovka překvapivě zvítězila a to nejen díky velkému kufru a nižší ceně…
Pánové, co čekáte? Jde přece o dva stejné koncernové vozy ze stejnými motory i podvozky.Jde jen o to, komu se co líbí a co od vozu očekává, případně nač jej bude využívat.
Odepisuji dost pozde, protoze jsem reakci na clanek cetl az ted.
Jestli jste opravdu ridil Ford Focus I, ktery nemel prehnane najeto, pak nevim, proc se divite, ze ho vsude pochvaluji. Bocni naklony a rychlost pri ktere jeste sedi jsou opravdu velmi dobre. Prestoze je perovani az prekvapive mekke (coz me trochu vadi). Samozrejme srovnavame nizsi str. tridu. Podle mych osobnich zkusenosti: Skoda Octavia I - ma mekky predek a tak se trochu naklani, Opel Astra G - je tvrdsi ale naklani i tak vic nez Focus, v zatacce je "pevnejsi", takze mirne! nedotaci. Renault Megane I - je moc mekky... Golf IV neznam, ale pry nic moc (bude to podobne s Octavkou). Prestoze je muj pocit z Focusu I - prilis mekky podvozek, jezdi rychle a na delsich, nerovnych cestach si ho lze pochvalovat. Navic objektivne je zadni naprava Focusu viceprvkova, coz drive pouzivali v teto tride jen Japonci. Do r 2001, ale meli japonci mekke karoserie, coz se projevuje na jizdnich vlastnostech. Jinymi slovy do roku 2001 byl Focus asi opravdu nejlepsi, pokud ho nebudu porovnavat s BMW 3, Porsche.... Dnes by to ale asi byla Mazda 3 (ale to nevim z osobni zk.).
Preco z kazdej strany pocujem, ze Focus ma najlepsi podvozok ? Povie mi to uz niekto, alebo to len navzajom po sebe opakujete ? Ani sam Ford si to nemysli. Focus ma sice velky razvor a rozchod, no nesedi na ceste az tak dobre, ako by mohol (ako niektore ine porovnatelne auta, ktore radsej nebudem menovat, aby sa nestrhla diskusia, ale VW to nie je). Co sa tyka motorov, tak aj tam su trochu pozadu. Ako vykonom, tak krutiacim momentom trochu zaostavaju este aj za tym VW.
Nejak sa im ten nový Golf úpne nezdaril. Porazila ho aj nová Astra a tá má napr. jednoduchšiu konštrukciu zadnej nápravy a to nehovorím ako dopadol VW so spoľahlivosťou... Povedal by som že nastal čas na výmenu lídra triedy, myslím, že nový Ford Focus bude nová jednička. Ten aktuálny je spoľahlivý, má najlepší podvozok, super motory... Môj favorit!
Nevim co je na tom k údivu. Přece nevyhraje technicky identické vozidlo, které je menší a dražší? To by museli být redaktoři padlí na hlavu, aby zvítězil Golf.