Srovnávací test AMS: Octavia poráží Golf!
Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil v čísle 15 srovnávací test nového Golfu a Škody Octavie. Škodovka překvapivě zvítězila a to nejen díky velkému kufru a nižší ceně…
Vypadá to, že německý motoristický tisk má v hodnocení Škody Octavie jasno. Když na konci května nejnovější škodovka vyhrála srovnávací test Autobildu, nebylo to ještě tak vážné. Tehdy totiž mladoboleslavké jedna-šestce konkurovaly sedany Mazda3, Renault Mégane a hatchback Hyundai Elantra. Pořadí na konci testu: Octavia jednoznačně v čele, za ní Mazda, Renault a Hyundai.
Teď však jde do tuhého. Auto Motor und Sport postavil proti nové Octavii nejprodávanější automobil německého trhu, symbol německého autoprůmyslu a žijící legendu: Volkswagen Golf. A výsledek? Octavia sice těsně, ale přesto vyhrála. Ze 650 možných bodů získala 493, zatímco Golf pouze 486 bodů.
V závěrečném hodnocení se píše: „Náskok je malý, ale to při technické příbuznosti toto nepřekvapuje. Za výsledek škodovka vděčí především lepší výbavě (Elegance), většímu zavazadlovému prostoru a agilnějším jízdním vlastnostem.“
V tabulce nejdete naměřené hodnoty AMS. Srovnatelná hodnota kombinované spotřeby, udávaná oběma výrobci se v praxi liší o půl litru (Octavia 9,0 l/100 km, Golf 8,5 l/100 km), brzdná dráha Octavie je o metr kratší, ale se širšími pneumatikami, na obrovskou užitečnou hmotnost nemá snad žádný konkurent Octavie.
Úplné výsledky testu najdete v německém časopise Auto Motor und Sport č.15/2004.
Všechny informace o nové Škodě Octavia, najdete v našich deseti podrobných článcích. Technický popis, jízdní dojmy a srovnání technických dat je doplněno naším redakčním testem (s videem), informacemi o nové Octavii Combi a možném rozšíření řady Octavia o krátkou verzi. To vše najdete zde.
Srovnávací test Auto Motor und Sport (naměřená data) | ||
Škoda Octavia 1.6 Elegance | VW Golf 1.6 Trendline | |
Motor | R4 | R4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1595 | 1595 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 75/5600 | 75/5600 |
Nejvyšší kroutící moment [Nm/ot/min] | 148/3800 | 148/3800 |
Zrychlení | ||
0-80 km/h [s] | 8 | 7,8 |
0-100 km/h [s] | 12,4 | 12,1 |
0-120 km/h [s] | 17,8 | 17,5 |
0-130 km/h [s] | 21,7 | 21,6 |
0-140 km/h [s] | 26,2 | 26,1 |
Pružnost motoru | ||
60-100 km/h 4./5. r.s. [s] | 12,9/16,8 | 12,2/16,2 |
80-120 km/h 5./6. r.s. [s] | 17,8 | 17,1 |
maximální rychlost [km/h] | 190 | 184 |
Vnitřní hluk | ||
při rychlosti 50 km/h [dB(A)] | 60 | 59 |
při rychlosti 80 km/h [dB(A)] | 63 | 63 |
při rychlosti 100 km/h [dB(A)] | 67 | 66 |
při rychlosti 120 km/h [dB(A)] | 69 | 70 |
při rychlosti 140 km/h [dB(A)] | 71 | 72 |
při rychlosti 160 km/h [dB(A)] | 72 | 72 |
Spotřeba paliva | ||
minimální [okruh AMS] [l/100 km] | 6 | 5,7 |
maximální[l/100 km] | 10,4 | 10,1 |
celková během testu [l/100 km] | 9 | 8,5 |
Spotřeba dle výrobce | ||
Město[l/100 km] | 9,8 | 9,8 |
Mimo město[l/100 km] | 5,7 | 5,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 7,2 |
Brzdná dráha | ||
ze 100 km/h studené b., prázdné [m] | 41 | 42 |
ze 100 km/h studené b., zatížené[m] | 41 | 42 |
ze 100 km/h zahřáté b., prázdné [m] | 41 | 42 |
ze 140 km/h studené b., prázdné [m] | 80 | 81 |
Jízdní dynamika[prázd./nalož.] | ||
Slalom 18 m [km/h] | 61,7/59,9 | 61,1/60,1 |
ISO-losí test [km/h] | 120,7/120,0 | 121,5/115,5 |
VDA-vyhýbací manévr | ||
Nájezdová rychlost[km/h] | 69/68 | 69/67 |
Rychlost na výjezdu [km/h] | 50/48 | 49/47 |
Rozměry a hmotnosti | ||
zav. prostor/sklopená sedadla [l] | 560/1350 | 350/1305 |
poh. hmotnost/nosnost [kg] | 1336/579 | 1317/483 |
rozměr pneu | 205/55 R16 W | 195/65 R15 H |
Rozměry vnější | ||
Délka [mm] | 4572 | 4204 |
Šířka [mm] | 1769 | 1759 |
Výška [mm] | 1462 | 1485 |
Rozvor[mm] | 2578 | 2578 |
Rozměry vnitřní | ||
výška nad sedadlem vpředu [mm] | 1020 | 1015 |
výška nad sedadlem vzadu[mm] | 950 | 972 |
šířka vpředu [mm] | 1420 | 1455 |
šířka vzadu [mm] | 1410 | 1440 |
Ceny[Euro] | ||
Základní cena | 19890 | 17795 |
Parkovací asistent (vzadu) | serie | 335 |
Metalický lak | 350 | 425 |
Navigační systém | 1430 | 2390 |
Xenonové světlomety | 660 | 1020 |