Technika
Musim sa s vami podelit o prvy pocit zo sedenia v novej octavke. Je to srot. Plasty nesedia a dokonca na zadnom okne za soferom chybalo 1 cm gumoveho tesnenia okolo toho okna. Neveril som vlastnym ociam. Odkladacia prehriadka pri spolujazdcovi vyzerala ako keby tam bola prisita. Ak skodovka spravila taky velky krok dopredu ako vravia tak iba dobre,ze som pred troma rokmi nekupil starsiu.
Vím , že lidé tvojeho ražení , jsou silně zakomplexovány , nevím proč , snad proto že mu chybí pár cm na přirození.
Škodovka rozhodně není superauto , je to normální auto , v kterém jsi rozhodně neseděl a očem jsi psal , byly jen tvoje představy kdzyž jsi šňupal koks a nechal jsi se odvézt Zetorem , kterej jsi mylně považoval za náskledníka oktávie .Už to nechlastej a nehul ..
Škodovka rozhodně není superauto , je to normální auto , v kterém jsi rozhodně neseděl a očem jsi psal , byly jen tvoje představy kdzyž jsi šňupal koks a nechal jsi se odvézt Zetorem , kterej jsi mylně považoval za náskledníka oktávie .Už to nechlastej a nehul ..
Nevím co šňupeš ty, ale za střízliva jsi to určitě nepsal ....zakomplexovány.......kdzyž..…
No češtináři, tenhle příspěvek je rozhodně češtinářsky správnější než ten, na který bylo reagováno. Drazí češtináři, založte si svoje servery a tam plačte nad umírající češtinou, ale rychle, už jí moc času nezbývá ... Ale k tématu, připojuji se k Patriotovi, slovenští provokatéři, Vaši ubohost překoná snad jen Vaše ubohost.
no nevím jakou octavii jsi viděl, ale už jsem seděl v několika Octaviích a ani na jedný nebyla jediná vada...
Je uplna blbost, co sem pises - kazde nove auto, ktere vyjizdi ze skodovky je peclive kontrovovano, takze chybejici tesneni je nesmysl. Mozna to z ni vyrabovali cigani
Nemá cenu odpovídat těm cigánckým slovenským čobolům, co jen kradou lžou a neumí nic jiného.. jen si zde doplňují své komplexy, že nato nemají, tak to alespoň pomluví.. jsou to hrozní chudáčci. škodovka svým zpracováním patří mezi přední automobilky i v kvalitě... a to že jeden ubohý zakomplexovaný slováček seděl ve 120tce a myslel si že sedí v nové octavii sem vůbec nepatří... vrať se zpět na svoji část na slovensko a přestaň plácat nesmysly!
Veľmi by ma zaujímalo, prečo nám slovákom nadávaš "cigánckým čobolů", ktorý len kradnú a klamú a nevedia nič iné. Nehnevaj sa, ale to sa ma dotklo. Ja ti bezdôvodne nenadávam, tak by som rovnaký prístup ocenil aj u teba. Miesto toho, aby sa tu odohrala diskusia k obsahu článku (mimochodom veľmi zaujímavému), tak sa tu strhla nejaká nacionalistická hádka sprevádzaná osočovaním a nadávkami. Fuj!
A ešte by som rád dodal, že ja som chýbajúce tesnenie v Novej Octavii nezaznamenal (a to som si ju prvý krát "ošahal" omnoho skôr, než väčšina z Vás, v Ženeve), ale pri skúšobnej jazde som bohužiaľ zaznamenal nepíjemný fukot od ľavých zadných dverí (pripomínajúci nedoreté okno), ktorý ustal po pritlačení zadných dverí smerom von (!), takže s tými tesneniami niečo nebude v poriadku. A nie som sám, kto si nečo podobné všimol. Kamarát z opačného konca republiky testoval úplne inú Octaviu II v inom meste a zaznamenal čosi podobné, ibaže na pravých zadných dverách.
Viem, že to nepatrí na túto stránku, ale po otvorení tejto diskusie som na chvíľu zapochyboval či som na motoristickej, alebo šovinistickej stránke. Chlape, ani ty nemáš pre mňa cenu aby som ti odpovedal, lenže problém je trochu zložitejší. Tebe podobní šovinisti ani netušia, že ponižovaním iných sa zaraďujú ešte pod úroveň ponižovaných. Rovnako netušia ani to, že svojim názorom, ktorý je v úplnom rozpore s oficiálny štátnym nárekom za stratou Slovenska vysvetľujú, prečo Slováci nemali problém s odídením z "federatívnej" republiky. Vo vzťahoch Čechov a Slovákov trčali podobné názory doplnené paternalizmom zo strany Čechov ako slama zo sedliakových čižiem. Toť všetko pane.
Zajímalo by mě v čem tkví výhoda hodnoty max. výkonu položeném v rozmezí 5500-6000ot./tis.?
Hádej 😄
Třeba v tom, si vychutnat zvuk a vytočení motoru do vysokých otáček, ale to lidi jezdící s dieselem asi moc nepochopí...
Třeba v tom, si vychutnat zvuk a vytočení motoru do vysokých otáček, ale to lidi jezdící s dieselem asi moc nepochopí...
Výhoda spočívá ve veliké šířce použitelných otáček. Např. na 2ku je auto schopno otáčky podle grafů odpovídají v 6750ot/min, omezovač odhaduji zabere kousek přes 7000ot./min. V krizovém okamžiku nemusíš řadit, takže to přispívá k bezpečnosti. V nízkých a středních otáčkách není nejdůležitější parametr výkon, ale spotřeba.
V čem spočiva funkce (a naka vyhoda) toho nesymetrického ozubeneho kola rozvodu? Jediny co me napada je, ze tam pouzili stejnou vacku jako u nepreplnovanyho motoru a timhle zmenili charakteristiku delky zdvihu.
A k tomu poslednimu obrazku tirbodiry. Tam ta skokova zmena zetizeni probehne v sekunde 0, nebo v sekunde 1? Jestli v 0, tak ta turbodira je docela hroziva a jestli v 1, tak to se mi zas zda moc rychly.
A k tomu poslednimu obrazku tirbodiry. Tam ta skokova zmena zetizeni probehne v sekunde 0, nebo v sekunde 1? Jestli v 0, tak ta turbodira je docela hroziva a jestli v 1, tak to se mi zas zda moc rychly.
Neni to kvuli rezonancim?
Ta eliptická řemenice rozvodu mě taky zaujala. Podle popisku to opravdu vypadá na potlačení torzních kmitů, ale jasné mi to není. Že by se využívala setrvačnost vačkových hřídelí, které budou během jedné otáčky zrychlovat a zase zpomalovat??? Jinak by se dalo mnohem jednodušeji vyřešit tvarem vačky.
Zajímavý detail a v článku o tom není ani slovo. To je škoda, pane Láníku.
Zajímavý detail a v článku o tom není ani slovo. To je škoda, pane Láníku.
Jestli to nebude jenom imitace funkce napínáku řemene. Kvůli kmitání tam jsou ty vyvažováky, takže zásahy bych spíš čekal na nich.
Každopádně je moc dobře, že VW už konečně zakope tu pětiventilovou zdechlinu, co teď vyrábí. Už se pomalu vývojově přibližuje Themě turbo z roku 88...uvidíme, jaká bude praxe.
Každopádně je moc dobře, že VW už konečně zakope tu pětiventilovou zdechlinu, co teď vyrábí. Už se pomalu vývojově přibližuje Themě turbo z roku 88...uvidíme, jaká bude praxe.
Podľa mňa eliptický tvar kolesa má eliminovať premenlivý krútiaci moment kľukového mechanizmu. Prirodzenou vlastnosťou kľúk je, že na ich výstupe sa strieda maximálny krútiaci moment s nulovým. Podobné e😜erimenty sa kedysi robili na bicykloch. Prednú pílu (ozubené koleso na pedáloch) mám eliptickú aj ja. Ako turista som nezbadal žiaden prínos, ale ani mi to neprekáža. Profesionálnym cyklistom vraj elipsa kazila rytmus šliapania.
Čo sa týka motora 1,8T 20V, nemôžem proti nemu povedať ani pol krivého slova. Skúsenosti s ním podrobnejšie popisujem na "[odkaz]".
Čo sa týka motora 1,8T 20V, nemôžem proti nemu povedať ani pol krivého slova. Skúsenosti s ním podrobnejšie popisujem na "[odkaz]".
Byl jsem velkym fanouskem Skodovky i Octavky ale jeji druha generace neni zrovna velky krok kupredu! Sedel jsem uz asi v 10 ruznych kdyz je Skoda Auto predstavovala svym prodejcum! A interier vypada pekne ale to je vsechno sedacka ridice je spis pro stihlou holku nez pro normalniho rice tlaci ne boky zad! I v zavodni skorepine mi bylo lip! Dilenyk spracovani se snad casem zlepsi ale zatim nic moc. A k motorum na to ze BMW ma 1,6 85kw uz asi 3 nebo 4 roky i s kroutakem 170 Nm tak 1,6Fsi je teda celkem peknej *! A tenhle neovej motor zrvna nejaka funkcni revoluce taky neni mozna jestli to elipticky kolel nema bejt kovarsky pokus o promenou delku sani ventilu ze se rychleji otevrou a rychleji zavrou 😊 No proste koncern zacina dost pokulhavat uz to neni to co to mozna nekdy bylo! Aby nova Octavika byla trochu slusna a clovek mel radost ze ma pekny novy auto tak za ni musi vyhodit minimalne 650tis a vic a to to furt neni ono! To je trochu moc ne? za ty prachy se da koupit zabavnejsi auto (jen nebude mit mega kufr)
Ty fámy o "žravosti" 1,8 20V mně vždy dost pobaví.Sám teď jezdím s Oktávou SLX 1,8 20V(bez Turba).Při jizdě ve mestě(Ostrava) při dodržování předpisů a zahřátým motorem jsem na průměru do 6,5l/100km.Mimo město po okreskách s maximem 80Km/h na 4,5-6l/100km a když ten výkon využívám tak mezi 7,5-8,2l/100km.Tak mi řekněte kde je asi chyba v té spotřebě?Asi v tom že většina lidí jezdí jako prasata a statistiky a praxe tomu jen nasvědčují(jezdím každý den).
PS: To nechci ani vědět kde bych se dostal se spotřebou u dieselu 😃)
PS: To nechci ani vědět kde bych se dostal se spotřebou u dieselu 😃)
Já jsem se spotřebou u 1.8T Octávie Combi taky spokojený
Motor 1,8T 20V má spoustu výho😜 cena, povinné ručení, spotřeba, emise (plní nejen Euro4, ale (oproti tvrzení v článku i ULEV viz.: [odkaz] a to již v roce 2001 !!!) Motor 2.0 T FSI je drahý (viz ceník A3 spotback, kde stojí o 75000 Kč víc než motor 2,0TDI (obojí s DSG)!!! Kolik bude stát Octavia RS (bude-li vůbec), 1 milion? Navíc vstřikování je vyladěno tak, že nevyužívá "chudého" režimu (tavili se u prototypů písty...), čímž nešetří palivo, což je jedna z podstatných výhod motorů FSI (i když spíše papírová), další důvod je, že je na 98 oktanové palivo. Nevím celý humbuk kolem motorů FSI my příjde nafouklá bublina, protože dnes nemá VAG žádný slušný, cenově přijatelný, benzínový motor (1,4 v Octavii, no to promiňte, to je špatný vtip, 1,6 FSI na 98 oktanové palivo za cenu motoru 1,9 TDI - asi těžko, 2,0 FSI - drahý a na 98 oktanové palivo, tedy snad 1,6 75 kW, ale to taky nic moc a navíc je to výběhový motor. ( ostatně motory 1,9 a 2,0 TDI již taky začínají být pozadu za konkurencí a to hlavně díky hlučnosti a i pružnosti ).
ostatně motory 1,9 a 2,0 TDI již taky začínají být pozadu za konkurencí
a to hlavně díky hlučnosti a i pružnosti
kdo má tedy lepší DI motory? já myslím, že v tomto VW stále vede. Nový motor od Hondy je sice nadějný, ale ještě není prověřený. Nový Fiat ani nedosahuje toho co VW (parametrově). Ford problematický. Francouzi budiž, mají dobrou spotřebu, ale motory tolik netáhnou.
2.0 TDI se k nově Octavii velmi hodí..., že by z toho byla RS?
a to hlavně díky hlučnosti a i pružnosti
kdo má tedy lepší DI motory? já myslím, že v tomto VW stále vede. Nový motor od Hondy je sice nadějný, ale ještě není prověřený. Nový Fiat ani nedosahuje toho co VW (parametrově). Ford problematický. Francouzi budiž, mají dobrou spotřebu, ale motory tolik netáhnou.
2.0 TDI se k nově Octavii velmi hodí..., že by z toho byla RS?
Motor 1,8 jsem jel v T i bez T variante. (V 1,8 bez T pri velmi lehke noze spotreba pod 5.)Bez T nebyla spotreba nejak extra vysoka, ale motor nemel moc vyznam. S T je to velmi dobry motor s velkym rozsahem kroutaku a vybornymi vlastnostmi. Problem je s tezkou nohou na plynu, jelikoz kazdy se v takovem aute necha rad bavit velmi prijemnym zrychlenim a vysokou rychlosti. Nevim, kdo by v 1,8T jezdil dynamicky jako ve felicii.
Motory 1,6 a 2 FSI nepotrebuji 98 benzin. Kazdy motor ma cidlo klepani a upravi vstrik podle benzinu. Samozrejme je 98 lepsi, pri vetsi poptavce by se mohl v CZ zlevnit.
Motory TDI jsem denne jezdil v Octavii i Octavii II. Ve stare vsechny mozne varianty v II pouze 2.0. Dvoulitr je naprosto vyborny motor, obrovsky kroutak, diky 4 ventilum i lepsi pocit a technologie VTG a PD delaji sve. Naprosto vyborny motor. Ze starsich octavii 96kW mela trosku jadrny zvukovy projev, 81kW prijemny motor. 74kW opet kvuli PD trosku jadrna, 66kW jiz na me slabsi, ale pro bezne jezdeni a na spotrebu velmi vhodna. SDI ve fabii se mi nelibilo kvuli hnotnosti na predni napravu a malemu vykonu.
Na RS 147kW se moc tesim. Octavia II ma vyborne jizdni vlastnosti, zadni naprava je famozni.
Problem u nove Octavie je z me denni praxe v zavirani dveri kvuli nestandardnimu omezovaci dveri, trosku zvlastni rizeni tedy drzeni uplne primeho smeru ve velmi vysokych rychlostech na zcela rovne dalnici. Asi je to nastavenim posilovace.
Jeste poznamku: motor 1,8T ma priznivce i odpurce. Priznivci jsou vetsinou ti, kteri ho maji a naopak. Mne na nem trosku vadil zvlastni prubeh kroutaku a vykonu, pripada mi trosku malo zivocisny, tedy jaksi umely motor. Jakoby malo hravy, takovy studeny nemecky vykonny.
Motory 1,6 a 2 FSI nepotrebuji 98 benzin. Kazdy motor ma cidlo klepani a upravi vstrik podle benzinu. Samozrejme je 98 lepsi, pri vetsi poptavce by se mohl v CZ zlevnit.
Motory TDI jsem denne jezdil v Octavii i Octavii II. Ve stare vsechny mozne varianty v II pouze 2.0. Dvoulitr je naprosto vyborny motor, obrovsky kroutak, diky 4 ventilum i lepsi pocit a technologie VTG a PD delaji sve. Naprosto vyborny motor. Ze starsich octavii 96kW mela trosku jadrny zvukovy projev, 81kW prijemny motor. 74kW opet kvuli PD trosku jadrna, 66kW jiz na me slabsi, ale pro bezne jezdeni a na spotrebu velmi vhodna. SDI ve fabii se mi nelibilo kvuli hnotnosti na predni napravu a malemu vykonu.
Na RS 147kW se moc tesim. Octavia II ma vyborne jizdni vlastnosti, zadni naprava je famozni.
Problem u nove Octavie je z me denni praxe v zavirani dveri kvuli nestandardnimu omezovaci dveri, trosku zvlastni rizeni tedy drzeni uplne primeho smeru ve velmi vysokych rychlostech na zcela rovne dalnici. Asi je to nastavenim posilovace.
Jeste poznamku: motor 1,8T ma priznivce i odpurce. Priznivci jsou vetsinou ti, kteri ho maji a naopak. Mne na nem trosku vadil zvlastni prubeh kroutaku a vykonu, pripada mi trosku malo zivocisny, tedy jaksi umely motor. Jakoby malo hravy, takovy studeny nemecky vykonny.
1.8 92 kW (bez turba), 110, 115, 120, 132, 140, 154 (nebo 156?), 165, 180 (Skoda RRS 😄 ). Zapomnel jsem na neco? Jeste pro upresneni, nekdy se motor o shodnem vykonu lisi tocivym momentem (priklad nova Ibiza 110 kW / 220 Nm (Octavia 210) )
Cao