Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Nové crashtesty: 8 automobilů získalo 5 hvězdiček!

17 komentářů

Co to znamena ze nektere automobilky (jako napr. VW Golf) muzou opakovat test, vylepsit airbagy a ziskat vic bodu ? Kdyz si ja od nich koupim vuz tak s jakymi to bude airbagy ? Z prvniho nebo opakovaneho testu ? Budou alespon nove vozy vyrabet s vylepsenymi ? (doted vyrobene a prodane asi nevylepsi ...)
Neni tohle nahodou strategie WF Group prezentovat taky 5* vysledek ? Pokud mne pamet neklame tak to stejne dopadlo i u Touranu. Nejprve 4 a pak 5.

Vyrabet auta s bezpecnosti max. 4*, vylepsit jeden na opakovany test a pokracovat ve vyrobe
Ak tie zmeny nezaviedli do sériovej výroby, tak by to testovanie nemalo zmysel.
Bylo to tak i u Mercedesu C a Peugeotu 807, ale tady se každý probudí až u VW.
Jo, tohle se tam deje casto a myslim, ze NCAP testuje serovy auta z vyrobni linky, takze to, co je prezentovany by sis mel i koupit.
Byl jsem zvědav na výsledky mladoboleslavské novinky , protože auta byla odeslána zhruba před dvěma měsíci a výsledky nikde .Kdy se je dozvíme? Může nám auto cz dát odpověď???,
O II bude asi stejná jako Golf. Možná za chodce dostane o * míň........
Oktavka je konstruovana pro 4 hvezdicky. Nema v zakladu hlavove airbagy, pro ktere se automaticky zapocitavaji body a signalizaci pasu.
Nejlepší je když otestují auto s 9 airbagy a pak dávají do standardní výbavy třeba jen 2, nebo 4. Za další airbagy je pak za tak velký příplatek, že si to stejně nikdo nepřiplatí. Proč se tedy nedělají testy na všechny stupně výbav. Třeba by se zjistilo, že některé auta jsou ve standardní výbavě i nebezpečná 😄
Euro NCAP policy is to test the best selling version of a car model with the safety features which it has as standard in all 15 EU member states or those member states into which the best selling version of the car is sold. If a manufacturer has optional equipment which is important for safety, they are allowed to pay for an additional test with the optional equipment. When rating the car Euro NCAP use the scores obtained by the 'standard' car in the tests.
Takže hviezdy auto dostane za "štandardnú" výbavu vo všetkých štátoch EÚ.
Auta se testují v "základní bezpečnostní výbavě" !
Väčšina áut získava 5 hviezdičiek vďaka signalzácie bezpečnosti pásov. To by malo byť honotené samostatnými hviezdičkami.
Podľa starej metodiky by 5 hviezd získali len Mégane CC a Corolla Verso (so starších Laguna, Espace a Scénic).
Aj ja dlho uvazujem nad tym, ako jedna kontrolka moze zmenit ** auto na *** auto. Ha, preco sa nehodnoti aj kontrolka ABS, airbagovstavu oleja... cize veci, ktore ovplyvnia bezpecnost jazdy?
Navyse su tu jasne rozdiely medzi tym istym autom. Raz bola tusim testovana Zafira s pravo- i lavostrannym riadenim a vysledky boli znacne rozdielne (okolo 4 bodov), ale obe auta mali .
je mnoho lidi kteri se nepoutaji, a akusticka (samotna kontrolka je na nic) signalizace dostatecne otravna, te donuti zapnout si pas i na jizdu kolem bloku a to je spravne i tam se muze stat nehoda a pas me usetri zrneni.
Ja to povazuji za velky prinos pro bezpecnost posadky,chrani to pred vlastni blbosti a ta je casto tou nejnebezpecnejsi veci na silnici.
casem bych zavedl akustickou signalizaci zapnuti pasu na vsech mistech ve voze. Alespon by me to usetrilo castych dohadu s lidmi ktere vezu na zadnich sedadlech ze se maji take pripoutat.
Pokud by nebyl zapnut bezpečnostní pás , nešlo by z autem se rozjet .
Přitom by to nebylo ani tak nákladný , jedno čidlo do opěry sedadla, které by zaznamenávalo obsazení sedačky a tudíž následně i druhé čidlo v zámku bezpečnostních pásů , které by muselo být při zapnutém pásu sepnuto a následně odblokovalo možnost nastartování.
To by bylo bezva. Většina policajtů by nikdy nevyjela. Ale vážně, já jsem pro(aby se s tím nedalo bez zapnutého pásu rozjet), kromě couvání.
jenže u mnoha aut to můžeš vochcat, že se zapneš a odepneš - např Mondeo... Saab to má i pro spolujezdce a vochcat se to nedá... Sakra rychle jsem se naučil poutat... Je to dobrá věc a nezbytná v doplnění s airbagy, který ti bez zapnutých pásů můžou zlomit (přerazit) vaz.... Jen ať je ta akustická kontrola ještě silnější a otravnější.... Že jsou za to body navíc chápu a je to logické... fakt se radši připoutám, než aby mě praskla hlava z toho otravného zvuku.... Viva Saab 9-3 Cabrio..!!!
Ja se teda poutam, abych predesel moznym zranenim. Ale jak vidim, tak nekdo se pouta jenom kvuli kontrolce.